Paperittomat hoidetaan kuten espoolaiset

Espoo-on-perseestä

Espoo on suuressa viisaudessaan päättänyt hoitaa jatkossa paperittomia, siis laittomasti maassa olevia, kuten oikeita espoolaisiakin. Onpas hienoa!

Jatkossa siis jo valmiiksi ylikuormittunut ja surkeasti toimiva julkinen terveydenhuolto kuormittuu entisestään ja terveydenhuoltopalveluihin oikeutetut oikeat espoolaiset saavat kärsiä tästä.

Ei mene oikein tämäkään asia.

25

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myötätunto

      toisen ihmisen henki ei ole sinulle tärkeä.

      • tungetuntosi

        Mitä lässytät? Ei kai Espoon tarvitse koko maailmaa hoitaa, jos vain koko maailma päättää tulla tänne.


      • Tunnevammainenko
        tungetuntosi kirjoitti:

        Mitä lässytät? Ei kai Espoon tarvitse koko maailmaa hoitaa, jos vain koko maailma päättää tulla tänne.

        Olkiukkosi palaa ja kohta haisee savusillisi.


    • voivittujenkevät

      Mä olen niin helvetin hyvä ihminen, että kannan huolta kaikkien paskaistenkin terveydestä. Mä olen niin suvaitsevainen.

    • Sueuu77

      Minä käyn Mehiläisessä työterveyslääkärillä enkä asioi noissa kaupungin mestoissa. Kannatan kaikkien Suomen paperittomien ohjaamista Espoon terveyskeskukseen.

      • sinua.ennen.kävi.joku

        No et sattunut tietämään, että mehiläinen on sopimuslääkäriasema mamuille. Siellä he käyvät sinunkin rahoillasi hoidattamassa kaikki oikeat ja vähemmän oikeat sairautensa.
        Ne mehiläisen mestat ei ole sen parempia kuin kaupungin terkkaritkaan.


    • suvislainen

      Bisnes on bisnestä. Eipä mulla muuta.

    • Stuppi

      Äänet jakaantuivat 6 - 6 ja puheejohtaja päätti että kaikki maailman paperittomat hoidetaan espoon mehiläisessä. Varsin demokraattista päätöksentekoa espoossa.

      • edstgwesww

        Taitaa olla mehiläisen osakkeita taskussa päättäjillä :)
        Tai hallituspaikkoja mukavine kokouspalkkioineen.


    • VeiVei

      Jos muut kunnat Suomessa päättävät ettei paperittomille järjestetä mitään terveydenhuoltoa niin kaikki paperttomat koko Suomesta raahataan tänne espooseen hoidettavaksi. Jos he eivät saa terveydenhoitoa Ruotsissa he tulevat tänne espooseen jne. Triljardilasku odottaa kuntalaisia. Todellä hienoa päätöksentekoa.

      Täällä on koko maailman ilmainen terveydenhoitokeskus. Tervetuloa. Vittu saataana.

    • hyötyäkinseuraa

      Aloittajan mielestä, kuolkoot kadulle, jos ei papereita taskussa.
      Voidaan myös kysyä, mitä se ihmisyys onkaan ?

      Eräs näkökulma on myös se, että parempi saada myös tarttuvat taudit hoitoon, pois kadulta. Sillä voidaan estää mm. mahdollinen tubinleviäminen.

    • se-aito-iso-daniel

      Se tubin leviäminen estetään tehokkaimmin sillä ettei niitä paperittomia paskakuonoja lasketa maahan lainkaan.

      • ihanneyhtisö

        Niin, että sellainen Trumpin Meksikon rajalle havittelema muuri koko Suomen ympärille, ja sitten kärvistellään muurin sisällä itseksemme.
        Lopetetaan kaikki työnteko ja eleteen, niin kuin ennen kivikaudella, metsästellen ja keräillen luonnon antimia.


      • Ennenkinojantakana

        Ehkä korkeiden mäkien laelle muinaislinnoja askarrelleet esi-isämme ajattelivat juuri noin. Joivat kiljua ja möllöttivät kivien takaa kurkistellen.


      • siilipuolustusmäkilinnas

        Sellaiset muinaiset mäkilinnat on hyviä, niistä voisi puolustaa, jos joku matu sattuisi tulemaan. Hirmuinen nuolisade päälle, niin saisi matut kyytiä.

        Ylempänä oli oikein eeppinen näkemys siitä, kuinka ulkomaita myöten matut tulevat hakemaan ilmaista hoitoa Espoosta.
        Onkohan nuo pelot ihan selvin päin kirjoteltua höpinää, vai kieli poskessa trollaamista ?


    • Suomi-ensin
    • laittomiarikollisia

      Eihän Espoo pysty edes hoitamaan espoolaisia, suomalaisia sairaita, niin mitenkä sitten paperittomia. Paperittomien hyysääminen on laitonta, ne ovat laittomasti Suomeen tulleita ja useissa tapauksissa ovat rikollisia.

    • luvattamaahantulleita

      Eihän Espoo kykene edes hoitamaan suomalaisia, espoolaisia sairaitaan, niin mitenkä sitten paperittomia? Jotka useissa tapauksissa ovat laittomasti Suomeen tulleita, rikollisia ja sitä rataa.

    • Epätehokkaat-keinot

      Yhdellä Jorvin sairaalapäivän hinnalla (n. 1.400 €/vrk) saisi kyseisen laittoman maassaolijan kotimaahan autettua noin 1.000 aliravitsemukseen kuolevaa pikkulasta.

      Jos tosiaan halutaan auttaa mahdollisimman montaa kehitysmaalaista lasta, vanhusta, naista ja miestä, niin heidän tänne Suomeen kuljettamisensa on se kaikkein tehottomin keino.

    • riuskojatyöntekijöitä

      Laittomasti maassa olevat ovat hyvää ilmaistyövoimaa, heidän työpanosta pitää käyttää hyväksi.
      Eivät uskalla kannella viranomaissille, vaikka heille e työstä palkkaa maksaisikaan. Kyllä paperittomia Suomessa tarvitaan.

      • NYT-viedään

        YLE kertoi ja julkaisi tällaisia surkuttelukertomuksia, täysin vailla mitään taustalähteiden tai edes tapahtumien kaupunkien mainitsemistakaan.

        "Päiväpalkka on tosi pieni. Olen saanut 30 euroa, mutta ruoka pitää
        maksaa itse, joten siitä tulee noin 20 euroa. Lauantaityöstä en saa
        ollenkaan palkkaa.
        Toistaiseksi en voi tehdä mitään. Mistä muualta leipäni saisin?"
        – "Mohammad", työskentelee autokorjaamossa"
        https://yle.fi/uutiset/3-9722098

        Mikään 10 henkilön autoverstas ei tarjoa työntekijöilleen ruokaa, omia eväitä korjaamoilla syödään. Pitää olla joku helkatin suuri maahantuojan autohuolto silloin jo, Miksei tuokin Ahmed tee kotona eväitä (2 €), sen sijaan että menee syömään 10 € hintaista lounasta??

        Epäilen että kyseinen "autokorjaamo" itsekin on joku mamujen omistama hikiverstas. Siksi YLE ei kerro rivilläkään, että missä päin Suomea sijaitsevasta paikasta on kyse.

        ---
        (Suomi-24 ylläpidon ämmät näköjään poistelee kaikki viestit joissa edes asiallisestikaan kommentoidaan tai varsinkaan kritisoidaan vaikkapa YLE:n uutisoinnin sisältöä.
        Tietyn vasemmistolaisen porukan harjoittama sokea mamutus on Suomessa juuri nyt tapissansa, kuten Neuvostoliiton nuoleskelu oli 1977 tapissaan.)


    • tosihyväuutinen

      Ei tosiaan pidä poistaa maasta melkein ilmaista työvoimaa, aikoinaan Rooman valtakunnan vauraus perustui pääosin orjatyövoiman käyttöön.
      Kun tännekin saadaan kunnolla ilmaistyövoimaa, niin se vaikuttaa alentavasti myös muuhun palkkatasoon. Eli saamme tämän nykyisen ylisuuren palkkatason sille kuuluvalle realitasolle.

      • Marisevat-mamut

        >> Ei tosiaan pidä poistaa maasta melkein ilmaista työvoimaa, aikoinaan Rooman valtakunnan vauraus perustui pääosin orjatyövoiman käyttöön. >>

        No ei kyllä vaikuta tuokaan autokorjaaja kovin ilmaiselta, jos 22 x 30 = 660 €/kk _pimeänä käteen_ maksettu palkka ei tuolle mamulle kelvannut tai riittänyt.

        Yksin asuvalle suomalaiselle vanhukselle täysi kansaneläke on 628,85 €/kk.
        http://www.etk.fi/elakejarjestelmat/suomi/elake-etuudet/kansanelake-etuudet/

        Tuon kansaneläkkeen saamiseksi moni pienen maatilan emäntä tai muu palkollinen on tehnyt 40 vuotta töitä kansantalouden kasvattamiseksi.

        Ja sitä vapaata työvoimaa on Suomella itselläänkin 300.000 hengen verran vapaana. Uutta kouluttamatonta, lukutaidotonta ttyövoimaa ei kaivata tänne yhtään. Lähellekään täystyöällisyyttä ei tulla Suomessa pääsemään enää koskaan, työvoiman tarve elenee jatkuvasti.


      • eipidäpaikkaansa
        Marisevat-mamut kirjoitti:

        >> Ei tosiaan pidä poistaa maasta melkein ilmaista työvoimaa, aikoinaan Rooman valtakunnan vauraus perustui pääosin orjatyövoiman käyttöön. >>

        No ei kyllä vaikuta tuokaan autokorjaaja kovin ilmaiselta, jos 22 x 30 = 660 €/kk _pimeänä käteen_ maksettu palkka ei tuolle mamulle kelvannut tai riittänyt.

        Yksin asuvalle suomalaiselle vanhukselle täysi kansaneläke on 628,85 €/kk.
        http://www.etk.fi/elakejarjestelmat/suomi/elake-etuudet/kansanelake-etuudet/

        Tuon kansaneläkkeen saamiseksi moni pienen maatilan emäntä tai muu palkollinen on tehnyt 40 vuotta töitä kansantalouden kasvattamiseksi.

        Ja sitä vapaata työvoimaa on Suomella itselläänkin 300.000 hengen verran vapaana. Uutta kouluttamatonta, lukutaidotonta ttyövoimaa ei kaivata tänne yhtään. Lähellekään täystyöällisyyttä ei tulla Suomessa pääsemään enää koskaan, työvoiman tarve elenee jatkuvasti.

        Suomen pitkäaikaistyöttömät on jo aikaa sitten menettäneet työkykynsä, ei niistä enää töihin ole.


      • Työvoiman-reservikö

        Olen melkomoisen varma että valtaosasta meidän pitkäaikaistyöttömistäkin löytyy paremmin a) halukkaita ja b) työtehtäviin soveliaita ja kieltä osaavia ihmisiä, kuin lukutaidottomista kehitysmaalaisista.

        Eihän nuo 10 v. maassa olleet Afrikan sarven tulokkaat mitään työkansaa ole. Työttömyysprosentit on edelleenkin jossain 60...70% työttömyysprosenteissa irakilaisillakin.

        Täysin edesvastuutonta koettaa luoda mielikuvaa että nämä kouluttamattomat ihmiset mitään, edes hoitoalan paikkoja meillä täyttäisi. Marjanpoimintaa mansikkapelloilal olisi tarjolla, mutta ainoakaan pakolainen ei niihin suostu. Ukrainasta ja Kauko-Idästä tulee väkeä joka tekee ja poimii.

        Ne alkavat olla eläkeikäisiä jo nuo 1990-luvulla maahan tulleet afrikkalaiset. Ei ne ketään elätä vaan ne on elätettävä ja hoidettava, hautaan saakka.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe