Upea ohjaus, ketterä ajettavuus

kokemusta.on

Näin kirjoitti Tuulilasi oehden kokeneet toimittajat uudesta Alfa Romeo Giuliasta. Vihdoinkin takavetoinen Alfa joka on tavallisen ostajan ulottuvilla. Ohjausta kehuttiin fantastiseksi, yhdeksi nykyautojen parhaista. Auton takavetoisuus sekä uusi alusta tekevät siitä ketterän,mukavan ja samalla sporttisen ajettavuudeltaan.

Nyt on useilla Skodisteillakin mahdollisuus ensi kertaa päästä modernin takavetoisella ajelemaan. Käsitys etuvetoisesta RS Ocusta "sporttina" voisi murentua. Takaveto on ylivertainen ajettavuudeltaan. Nyt siis hankkimaan ajokokemusta, vaikka ihan koeajolle.

39 000 eurolla hinnat alkaen Alfan saa 2.2d 180hv moottorilla,joka on todellisuudessa yhtä suorituskykyinen mitatusti (Auto,Motor & Sport) 7,1s 0-100km/h kuin 220hv Ocu RS.

45

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PätkivääSähköä

      Alfa Romeo olikin viime talven pakkasilla niitä harvoja autoja, joita näin hinausauton kyydissä.
      Ja muistettakoon, että merkki on ainoa, josta aikoinaan TM:n kestotestissä katkesi jakohihna kesken kaiken. Kuten Autobildkin totesi: "Epäluotettavuus ja vikaherkkyys ovat valitettavasti vakiona".
      Italialaiset prätkät on ihan ok mutta auto ... Ei kiitos!

      • MopoGutsi

        No, on ne prätkätkin aika "yksilöitä".


      • tuskinvain

        Tietääköhän ne alfa-romeo kuskit edes näistä palstan "faktoista" ?


      • TM_öljyhuijaus_rengashui
        tuskinvain kirjoitti:

        Tietääköhän ne alfa-romeo kuskit edes näistä palstan "faktoista" ?

        Vastaan mopopojalle: 159 JTS kestotestissä ei voinut mennä menään jakohihnaa koska siinä ei sellaista ole. Kyse oli siis varmasti siitä samasta TM:stä jonka mielestä mitään VW päästöhuijausta ei edes ollut?

        "Epäluotettavuutta ja vikaherkkyyttä" - kertoo hyvin osaamisesta, ettei niitä "vikoja" voida edes kertoa vaan hymistään jotain "sinne päin".


      • luottamuksen_arvoinen

        Ehkäpä kyseessä oli se VAGniikan maailma, jonka mielestä skedan DSG vikaantuminen 60 tkm kestotestissä oli ennenkuulumaton yksittäistapaus.

        Kuten myös VAGninan lukon jäätyminen talvitestissä. Tai se, että jossain talvitestissä annettiin VAGninalle ämpärikaupalla lisäpisteitä, kun siinä "ihan sattumalta" oli lisävarusteena ESC. Tuohon aikaan moinen ei vielä ollut vakiona ~öbaut kaikissa autoissa...

        Eikä talvitestin huonoin lämmityslaitekaan ole merkittävä haitta eikä este testivoitolle, kun merkki on oikea.

        Kyllä näin luotettavaan lehteen kannattaa VAG-uskovaisten uskoa.


      • halpisfiat

        No 159 olikin aika.susi


    • viulaaja

      Alfa osaa muotoilun. Uusi Giulia on upea auto. Jotenkin erottuu tästä massasta.
      Muutaman vuoden kuluttua noita saa varmasti edullisesti. Alfa kun ei pidä hintaansa??

      • Mjgdb

        Aina vaan Alfan muotoilu pilataan rekisterikilvellä.


    • eroheimoo

      Jotenkin vaikea nähdä että Skodaa ostava sarkapukuinen turvejussi yhtäkkiä valitsisikin Alfan kun samalla rahalla saa.

      • SolseNitsin

        Mutta Skodassahan yhdistyykin Siperian gulagien kylmä meininki Böömin ja Määrin kuumaan temperamenttiin.


    • 2.2d

      Onhan tuollainen Alfa ihan eri peli kuin joku lapsellinen rs skeidanen

    • HariKotakainen

      Miten tämä liittyy Skodaan? Esim sen järkyttäviin vikoihin? Alfasta lisää vikoja kun Volkkarin tekniikka on kunnossa?

    • handling

      Voisi skodisti saada uudenlaista ajokokemusta jos pääsisi edes koeajolle. Takavetoinen on ylivertainen ajettavuudeltaan etuvetoiseen ja jopa nelivetoiseen nähden

      • j.oerkka

        Ja tämän haluat kertoa meille ties kuinka monennen kerran?

        Olisiko niin, että takaveto-merkkien palstalla et ole mitään? Ja Alfa on "huorannut" etuvedolla ihan tarpeeksi.

        Alfat on persoonallisia. Jokin todellinen syy niiden huonoon käyttömaineeseen on kuitenkin oltava. Skoda on käyttöauto. Alfa on riski-bisnes tai harrastus.

        Alfa-tarinat on tylsiä. Mielummin jotain taas Skodan venäläisyydestä, laiskoista slaaveista ja kommunistisesta Jormasta.


      • peblfhhjj

        Raaka sosialistinen työmies ostaa karun skootan. Ei mitään geikuloiden alfoja.


      • paljon.kokenut
        j.oerkka kirjoitti:

        Ja tämän haluat kertoa meille ties kuinka monennen kerran?

        Olisiko niin, että takaveto-merkkien palstalla et ole mitään? Ja Alfa on "huorannut" etuvedolla ihan tarpeeksi.

        Alfat on persoonallisia. Jokin todellinen syy niiden huonoon käyttömaineeseen on kuitenkin oltava. Skoda on käyttöauto. Alfa on riski-bisnes tai harrastus.

        Alfa-tarinat on tylsiä. Mielummin jotain taas Skodan venäläisyydestä, laiskoista slaaveista ja kommunistisesta Jormasta.

        Kun on oikeaa kokemusta auton ajamisesta, ostamisesta omilla rahoilla (nuorempana pankin) ja auton pidosta valinta ei kohdistu Alfaan.


      • alfaisti_vuodesta-09

        Mutua ja hölynpölyä, Alfat on todella hyviä autoja. Neliveto ja hyvin lämpöä tuottavat koneet sopivat mahtavasti Suomen oloihin. Esson baareissa kyllä "tiedetään" että eivät toimi mutta eiköhän me jätetä ne omaan arvoonsa


    • skoda.on.itälimppu

      Kyllä alfat ovat olleen aina loistavia johonkin hikiseen skodaan verrattuna. Se on totta!

    • ukkibukki

      Suomen kansa on kasvanut idänkaupan varjossa. Kaikki mikä ei tule (entisestä) N-Liitosta on jotenkin epäilyttävää eikä varmaan ainakaan toimi Suomen talvessa.

      • jörmann

        No hyvä. Tästä syystä siis epäilet Skodaa. Lada on Sinulle mieluinen. Harvalle muulle.

        Ja onhan Alfakin viihtynyt siellä Delta-auton suojissa... ;)


      • hosboti

        Mutta Skoota tulee. Politbyroon hyväksymä talviauto!


    • kokemusta.on

      Tässä on kysymys enemmänkin ajokokemuksesta, onko skodisti ikinä ajanut toisen vaiheen modernilla takavetoisella,joka sattuu olemaan Alfa Romeo merkiltään tai millään muullakaan 2008-> eri autoluokkien takavedolla (perhesedan,roadster,coupet)?

      Ensimmäinen teknologinen modernisointivaihe takavetoisille oli ESP-järjestelmän kehittäminen (Merceded S klasse 1995) ja sen keksinnön leviäminen myös lisenssihankintana muihin merkkeihin, myös myöhemmin etuvetoautoihin. Toisen vaiheen modernit takavedot noin 2008 eteenpäin ovat alustarakenteeltaan entistä parempia, ajojärjestelmät ja ajonvakautus entistä paremmin kaibroituja ja tarkempia, tässä vaiheessa myös tulivat viimeiset "oikealla tunnokkaalla" ohjaustehostuksella varustetut ennen sähköiseen tehostukseen siirtymistä. Noin Vuodesta 2013-2014 alkaen on ollut vaihtoehtoisten voimanlähteiden aikakausi takavetoisissa, jolloin visionääriset täyssähköautot kuten Tesla ja ns. vanhojen merkkien hybridit sekä sähköautot nousevat suosioon yhdistäen takavetoisina ajamisen nautinnon ja ympäristöystävällisyyden esim. Bmw 330e, Mercedes C350e, Mercedes S500e ja Bmw i3 sekä Bmw i8

      Niin hiljaistahan tässä taas tuli kun ei ole kokemusta kuin etuvetorimpuloista niin ette osaa edes haaveilla paremmasta kuin jostakin lapsellisesta RS Ocusta...

      Itse olen kaikilla tässä kirjoitetussa vastauksessa mainituilla autoilla työskennellessäni autoteollisuudessa testitehtävissä eri organisaatioissa muutaman vuoden.Alfan Giuliaa en ole vielä päässyt testaamaan, mutta sekin tapahtuu piakkoin.

      • hiljaisetjotietävät

        Toki. Sinulta vain puuttuu elämä. Ei sen kummempaa. Sitä ei mielikuvituksella "täysin" voi korvata.


      • automotive.master

        Menipä pieleen arvailusi :) voisit toisaalta autopalstalla myöntää, että ei sinulla ole kunnon autoista esim. yllämainituista mitään kokemusta, kuten ei 99% muillakaan skodisteista. Ei se siis ole häpeä, mutta tuo rajoitteensa autokeskusteluun kohdallasi.

        Suosittelen, että käyt vaikka koeajamassa tuon Alfan niin käsityksesi muuttuvat. Essonbaarin tarinoita kuunnellen et saa mitään käsitystä todellisuudesta vaan parasta on sinun itse kokeilla. Tämä pätee asiassa kuin asiassa.


      • aika.ajaa.ohi.kyykkiksen
        automotive.master kirjoitti:

        Menipä pieleen arvailusi :) voisit toisaalta autopalstalla myöntää, että ei sinulla ole kunnon autoista esim. yllämainituista mitään kokemusta, kuten ei 99% muillakaan skodisteista. Ei se siis ole häpeä, mutta tuo rajoitteensa autokeskusteluun kohdallasi.

        Suosittelen, että käyt vaikka koeajamassa tuon Alfan niin käsityksesi muuttuvat. Essonbaarin tarinoita kuunnellen et saa mitään käsitystä todellisuudesta vaan parasta on sinun itse kokeilla. Tämä pätee asiassa kuin asiassa.

        Mitähän tämä "masteri" arvailee itse ja kenelle? Ei voi väittää toisen käsityksen muuttuvan, jos ei edes keskustele samasta asiasta.

        Niin tai näin, kokemuksia vapaa ihminen hankkii ja saa haluamistaan asioista. Joskus riittää autokauppaan koeajolle meno, toiset asiat pitää ihan itse pitkän kaavan mukaan elää ja rakentaa. Voipi käydä myös niin, että autot on ajettu, mutta elämä jäi elämättä.


    • kivaMuttaHankala

      Miksi Alfa on marginaalia jota ei juurikaan myydä ja rypee huonossa maineessa?
      Kuinkahan tuossa mallissa hoituu jakopään huolto, vai pitääkö vieläkin nostaa kone puolittain pois paikoiltaan kuten ennenkin ja maksaa minimissään 1200,-

      • truthman

        tuulipuvut ei uskalla ostaa sellaisen näköistä autoa. pitää olla joku sämpylän näkönen perusharmaa kippa jollainen naapurillakin on. alfan suurimmat tekniset ongelmat ja viat löytyvät aina niiltä joilla on joku ihan muu merkki


      • Viceversa

        Yksi on varma. Alfan jakopäärempasta ei kovin monen tarvitse olla huolissaan. Tämän palstan logiikalla ei haittaa, ettei Alfoja edes ole montaakaan ajoneuvokannassa. Sitä virhettömämpi auto, mitä vähemmän ajossa ja Volkkarin tekniikka on ihan paskaa, koska sillä ajetaan eniten... ;)


      • Kaksoisstandardit

        Päteekö tämä myös siihen että valmistettujen Toyotien lukumäärä on skoodaan verrattuna murskaava?

        Ai ei ?

        Miksei ?


      • kaksoiskytkintä
        Kaksoisstandardit kirjoitti:

        Päteekö tämä myös siihen että valmistettujen Toyotien lukumäärä on skoodaan verrattuna murskaava?

        Ai ei ?

        Miksei ?

        Miksi vastaat itsellesi? Etkö luota faktoihin?

        Kuka kiistäisi Toyotan valmistusmäärät ja miksi?


      • en.tajua
        kaksoiskytkintä kirjoitti:

        Miksi vastaat itsellesi? Etkö luota faktoihin?

        Kuka kiistäisi Toyotan valmistusmäärät ja miksi?

        Jos skodan virallinen mielipide on että määrät tarkoittavat aina parempaa laatua niin on omituista, että samaan aikaan tojota on olevinaan paska?


      • torallinenvituus
        en.tajua kirjoitti:

        Jos skodan virallinen mielipide on että määrät tarkoittavat aina parempaa laatua niin on omituista, että samaan aikaan tojota on olevinaan paska?

        Sulla on "kysyn ja vastaan itse"-kausi? Peilin edessä voi koittaa kansa...


      • skeida_juttu
        truthman kirjoitti:

        tuulipuvut ei uskalla ostaa sellaisen näköistä autoa. pitää olla joku sämpylän näkönen perusharmaa kippa jollainen naapurillakin on. alfan suurimmat tekniset ongelmat ja viat löytyvät aina niiltä joilla on joku ihan muu merkki

        Erityisesti kannattaa VAGinakuskien olla huolissaan muiden merkkien jakopäärempoista ;-D

        Jos vaikka tuurilla löytyisi vieläkin huonompi vaihtoehto, niin sitten ei skeida enää tuntuisi niin huonolta...


    • automotive.master

      Hienosti käänsivät Alfa Romeo ajettavuuskeskustelun skodistit johonkin Toyota vs. Skoda väittelyyn. Näin skdoistin katkera mieli toimii kun tajuaa ettei paskaakaan kokemusta hienoin ajo-ominaisuuksin varustetuista autoista. Jostakin Tojotsuista,Nissanin ja Skeidan peruskippasista vain kokemusta, niiden ajo-ominaisuuksista puhuttaessa tulee hiljaista kun ei niitä ole...

      Marraskuussa on autoalan toimijoiden ja maahantuojien koeajotapahtuma Messukeskuksessa niin Skodistikin voi hyvin pienellä summalla jotakin uutta kokea. Työsuhdeautoilijoillehan koeajotapahtumat ovat sinänsä tuttu juttu, mutta nyt aito karvalakkiskodistikin pääsee siis testaamaan kymmeniä eri automerkkejä kerralla marraskuussa Messukeskuksessa. Itsellä on jo VIP-kutsu taskussa, mutta saattaa toki olla että sattuu eräs ulkomaanreissu juuri samalla viikolla kalenteriin.

      • On_Kykman_totta

        Tämäkö on "skodistien" kääntö? Eiköhän se ole itse skodia trollaava Kyykkis!:

        >>"Päteekö tämä myös siihen että valmistettujen Toyotien lukumäärä on skoodaan verrattuna murskaava?

        Ai ei ?

        Miksei ?">>


      • automotive.master

        Mene koeajotapahtumaan Messukeskukseen marraskuussa niin unohtuu nämä sinun Skoda vs. Toyota väännöt. Siellä pääset nauttimaan kunnon autoista


      • PasilassaTöissä

        Taas Pasila ruuhkautuu, kun "automiehet lähtee messuille". :D


    • valivalitojo

      Skodistit ovat itkuisia valittajia

    • nopeef1

      Skeida rs tuntuu et on nopeempi kuin formula

    • LotusExige_

      Koeajotapahtumaan vaan kaikki niin saatte kokemusta kunnon autoista, jopa merkeistä mistä teillä ei ole metriäkään ajokokemusta

      • tmkestotilaaja

        Ei ne ole Skodaa parempia.


      • skodat.himottaa.homoa

        Toisaalta jos on tuollaisessa skodafantasia hourulassa nii,nei päästwtä edes koeajolle että ei huolta


    • autostrada

      skodapojulit ei uskalla. pitää olla se sama hopeaharmaa ocu kun naapurin verkkariläskillä

    • automotive.master

      Giuliasta on tulossa pian myyntiin takavetoinen hieman kireämpi Q2 bensaturbo-versio. 280 hevosvoimaa, aktiivijousitus ja lukkoperä (harvinaisuus nykyautoissa poislukien AMG ja M motorsport mallit). Hinta asettuu noin 55.000-60.000 euroon Suomessa. Suorituskyky on hienolla tasolla kuten myös ylistetyt ajo-ominaisuudet.

      Vertailukohtana kaikkein tehokkain,kallein ja suorituskykyisin Skoda eli Superb 280 hv 2.0 Tsi 4x4 joka on kiihtynyt mittauskissa 6,4s 0-100km/h (valmistaja lupaa 5,8s). Alfa Romeon Giulia Veloce 280hv kiihtyy 5,1s. Skodan neliveto on myös vääränlainen rakenteeltaan ajo-omaisuuksien suhteen,koska se ohjaa etupyörille liikaa voimaa ja takapyörille vain pääsääntöisesti murto-osan. Ylisuuri koko tekee Skoda Superbista myös hyvin kankean.

      • setäkylläkuuntelee

        Millä määreellä Superb on kankea ja "ylisuuri" & kenen mielestä? Alfaan verrattuna toki kookkaampi...

        Kuulostaa nuorten poikien jutuilta, kuten koko ketju.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe