Suomalaiset elokuvat on PERSEESTÄ!

PaskaaTäyslaidallinen

Vieraalla maalla piti mielenkiinnon yllä ja nauratti jopa kunnolla lopussa, mutta tämä on ainoa. Se ykskin leffa jota mainostettiin pilvin pimein missä naisvastanäyttelijänä Krista Kosonen, oliko se se Juoppuhullun päiväkirja, sanottiin että huumoria piisaa, ja paskanmarjat, se tynkä tappi jätkä oli ihan KAUHEE tyyppi siinä! Vei viimesetkin katsomisilot.

Tällasia paskoja suomalaiset elokuvat on, aina. Nytkin illalla tuli svedujen tekemä Kim Novak ei uinut Genesaretin järvessä http://areena.yle.fi/1-968695 kaksi viikkoa pysyy Areenassa, katsokaapa. Ei kyllästyttänyt ollenkaan. Samaten Nousuvesi http://areena.yle.fi/1-2748797 koukuttaa.

Mikä helvetti vaivaa suomalaista elokuvatuotantoa? Onko versus ruotsalaisten elokuvat ja tv-sarjat Ingmar Bergmanin elokuvien menestyksen seurausta? On tullut yritettyä katsoa suomalaisia elokuvia, jopa soimattua itseä kun ei maistu kotimaiset, mutta yleensä aina katsomisen jälkeen seuraus on pettymys elokuvaan.

Niin, ja miksi nämä mustavalkoiset 1940-luvun Suomi-leffat taasen oli niin hyviä? Selittäkääpä te viisaat tämäkin. Mikä täällä nykyään riivaa elokuvajengiä kun tuotetaan täyslaidallinen paskaa, vuodesta toiseen? Onkohan siitä Sorjosestakaan mihinkään? Suden vuosi oli hyvä. Mutta nämä on vähissä.

9

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • criitikko

      Aika raaka lausuma, mutta valitettava tosiasia. Olen itse ollut leffa-addikti jo viimeiset 28 vuotta. Kotimaisia elokuvia olen aikuisiällä katsonut noin 6, ja siinä on yhtä monta liikaa.

      Kotimaiset leffat on epäuskottavia, halvan näköisiä ja äänentoisto surkea. Suomalaiset näyttelijät ei kiinnosta alkuunkaan. Itse asiassa en katso kotimaisia ohjelmia ollenkaan, luukunottamatta joitain satunnaisesti pakkokatsottuja live-komediasarjoja.

      "Olen ehdoton, enkä osaa katsoa vihaltani tarinaa ja näyttelijätyötä puolueettomasti". "Olen päättänyt inhota kotimaisia elokuvia ja sarjoja". Näitä ja muita hokemia on tullut kuultua. Ja lopputulos on se, etten katso niitä, koska ne eivät kiinnosta ja anna minulle mitään.

      Kuinka monta meitä sitten on jotka kehdataan kirjoittaa, sanoa tämä ääneen? Me kaksiko vain? En jostain syystä jaksa uskoa...

      • aa.pee

        "Kotimaiset leffat on epäuskottavia, halvan näköisiä ja äänentoisto surkea."

        Epäuskottavuuden tekee huono tai olematon käsikirjoitus ja epäuskottavat näyttelijät, jotka eivät epäuskottavan kässärin takia usko itsekään sisimmässään kyseisen elokuvan tekoon. Halvan näköisyys tulee tietenkin pienistä budjeteista, mutta kyllä sitä ulkomaillakin tehdään tosi halvoilla budjeteilla huippumielenkiintoisia elokuvia. Täällä Suomessa ei. Kuvan laadusta ja kuvankoosta on vihdoinkin päästy siitä vielä 10 vuotta sitten käytetystä neliskanttisesta kuvakoosta laajakangasmuotoon, mikä ei ahdista ja näytä niin halvalta.

        "Suomalaiset näyttelijät ei kiinnosta alkuunkaan. Itse asiassa en katso kotimaisia ohjelmia ollenkaan, luukunottamatta joitain satunnaisesti pakkokatsottuja live-komediasarjoja."

        Jokin vika näissä suomalaisissa näyttelijöissä on. Ne on jollain tavalla olleet aina "räähkiä". Ylinäyttelevät. Meluavat ja metelöivät, ja osaavat pilata aina luonnenäyttelemisen nyanssit. Luonnenäyttelijöitä ei tunnu löytyvän. Turkan koulukunnan meuhkaamisen syytäkö tämä on? Mielestäni ainakin yksi syyllinen asiaan.

        "Olen ehdoton, enkä osaa katsoa vihaltani tarinaa ja näyttelijätyötä puolueettomasti". "Olen päättänyt inhota kotimaisia elokuvia ja sarjoja". Näitä ja muita hokemia on tullut kuultua. Ja lopputulos on se, etten katso niitä, koska ne eivät kiinnosta ja anna minulle mitään."

        Suomalaiset elokuvat ei ole antanut minullekaan mitään milloinkaan. Ne ei vaan kiinnosta.

        "Kuinka monta meitä sitten on jotka kehdataan kirjoittaa, sanoa tämä ääneen?"

        Mielestäni ongelma ja sen jatkuvuus on paljon tässä. Nämä Turkan koulukunnan kaikki suomalaiset näyttelijät pitävät sellaista meteliä, itsestään ja koko elokuva- ja näyttelynalasta että siihen ei kukaan ole uskaltanut puuttua.

        "Me kaksiko vain? En jostain syystä jaksa uskoa..."

        En minäkään. Mutta kertoohan elokuvien ja tv-sarjojen kävijä- ja katsojamäärät totuuden.


      • Turkka_on_mielipuoli
        aa.pee kirjoitti:

        "Kotimaiset leffat on epäuskottavia, halvan näköisiä ja äänentoisto surkea."

        Epäuskottavuuden tekee huono tai olematon käsikirjoitus ja epäuskottavat näyttelijät, jotka eivät epäuskottavan kässärin takia usko itsekään sisimmässään kyseisen elokuvan tekoon. Halvan näköisyys tulee tietenkin pienistä budjeteista, mutta kyllä sitä ulkomaillakin tehdään tosi halvoilla budjeteilla huippumielenkiintoisia elokuvia. Täällä Suomessa ei. Kuvan laadusta ja kuvankoosta on vihdoinkin päästy siitä vielä 10 vuotta sitten käytetystä neliskanttisesta kuvakoosta laajakangasmuotoon, mikä ei ahdista ja näytä niin halvalta.

        "Suomalaiset näyttelijät ei kiinnosta alkuunkaan. Itse asiassa en katso kotimaisia ohjelmia ollenkaan, luukunottamatta joitain satunnaisesti pakkokatsottuja live-komediasarjoja."

        Jokin vika näissä suomalaisissa näyttelijöissä on. Ne on jollain tavalla olleet aina "räähkiä". Ylinäyttelevät. Meluavat ja metelöivät, ja osaavat pilata aina luonnenäyttelemisen nyanssit. Luonnenäyttelijöitä ei tunnu löytyvän. Turkan koulukunnan meuhkaamisen syytäkö tämä on? Mielestäni ainakin yksi syyllinen asiaan.

        "Olen ehdoton, enkä osaa katsoa vihaltani tarinaa ja näyttelijätyötä puolueettomasti". "Olen päättänyt inhota kotimaisia elokuvia ja sarjoja". Näitä ja muita hokemia on tullut kuultua. Ja lopputulos on se, etten katso niitä, koska ne eivät kiinnosta ja anna minulle mitään."

        Suomalaiset elokuvat ei ole antanut minullekaan mitään milloinkaan. Ne ei vaan kiinnosta.

        "Kuinka monta meitä sitten on jotka kehdataan kirjoittaa, sanoa tämä ääneen?"

        Mielestäni ongelma ja sen jatkuvuus on paljon tässä. Nämä Turkan koulukunnan kaikki suomalaiset näyttelijät pitävät sellaista meteliä, itsestään ja koko elokuva- ja näyttelynalasta että siihen ei kukaan ole uskaltanut puuttua.

        "Me kaksiko vain? En jostain syystä jaksa uskoa..."

        En minäkään. Mutta kertoohan elokuvien ja tv-sarjojen kävijä- ja katsojamäärät totuuden.

        Eikö kukaan muu ole koskaan huomannut, että Jouko Turkka on täysin hullu ja sen poikakin aivan sekopää. Päiskivät toisiaan turpaan Turkan aikana, älisivät kuola suusta valuen ja Oulussa näyttämöllä nakkelivat ulostetta katsojien päälle, sekä sumuttivat vaahtosammuttimella.


      • hguogui
        Turkka_on_mielipuoli kirjoitti:

        Eikö kukaan muu ole koskaan huomannut, että Jouko Turkka on täysin hullu ja sen poikakin aivan sekopää. Päiskivät toisiaan turpaan Turkan aikana, älisivät kuola suusta valuen ja Oulussa näyttämöllä nakkelivat ulostetta katsojien päälle, sekä sumuttivat vaahtosammuttimella.

        Ei Turkka mielipuoli ollut, mutta hänen "metodinsa" eivät sovi luonnenäyttelemiseen, ne olivat liian karkeat. Yritin katsoa aikoinaan Turkan Seitsemää veljestä, niin kyllästyin hyvin nopeasti veljesten ölinään ja niiden Mari Rantasilan kainalokarvojen tuijottelemiseen. Saivat kuulemma siitä "kiksejä". Voi elämän kevät.


      • Turkka_on_mielipuoli
        hguogui kirjoitti:

        Ei Turkka mielipuoli ollut, mutta hänen "metodinsa" eivät sovi luonnenäyttelemiseen, ne olivat liian karkeat. Yritin katsoa aikoinaan Turkan Seitsemää veljestä, niin kyllästyin hyvin nopeasti veljesten ölinään ja niiden Mari Rantasilan kainalokarvojen tuijottelemiseen. Saivat kuulemma siitä "kiksejä". Voi elämän kevät.

        Juu, siitä Seitsemän veljestä -elokuvasta otin juuri tuon mainitsemani kuola suussa älisemisen.


    • Kylmis_

      Oletko tutustunut Aku Louhimiehen elokuviin, esim. PAHA MAA ? Mielestäni ehdottomasti paras suomalainen elokuvantekijä.

    • Kylmis_

      Suomalaiset ovat hemmetin hyviä tekemään komediaa, mutta aloittajan kanssa kyllä samaa mieltä siten, kun esimerkiksi vertaa suomalaisia ja ruotsalaisia elokuvia keskenään. Ruotsalaiset elokuvat ovat paljon tasokkaampia, mitä tulee luonnenäyttelemiseen.

    • Anonyymi

      Suomalaisissa elokuvissa parasta on lopputekstit

    • Anonyymi

      1940-luvulla oli niin toisenlainen maailma. Ihmiset olivat silloin vähemmän itsekkäitä kuin nykyään. Se tietysti heijastui myös elokuviin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4773
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4572
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4184
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3147
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2691
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      221
      2163
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1775
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe