oonko lihava?

linnea11

oon miettiny jo kauan et oonko lihava
tai liian painava. oon 11 w tyttö ja oon 154 cm pitkä ja 37-39 kg ja harrastan joka päivä urheilua. ja jos oon liian painava nii paljonko mun pitäs laihduttaa?

10

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Halaamua

      Et todellakaan oo. Ite oon 13 ja mitat 141/38. Tiedän. Olen läski.Su ei tartte laihuttaa yhtään. Oot varmasti tosi hoikka ja kaunis. Elä alota laihuttaan.

      • Lintu95

        Sinäkin olet tosi kevyt, älä sinäkään laihduta. Olet nuori ja kasvat vielä. Jos oikeasti tunnet itsesi lihavaksi, puhu jollekulle.


    • Iamfat

      Pari kiloa voisit laihduttaa ja siinä se! :)

      • linnea11

        okei,kiitti kun vastasit. mut kuinka nopeesti laihtusin pari kiloo jos söisin joka päivä 2 omenaa ja joisin vettä ja liikkusin ainaki 3 tuntii?


      • Iamfat

        No en nyt tarkalleen osaa sanoa, mutta jos tosiaan 2 omenaa syöt ja vettä juot & liikut ainakin 3 tuntia, niin kyllä nuo pari kiloa lähtee tosi nopeesti! Tsemppiä!


      • anorektikko

        ja sitten vielä pari kiloa, ja vielö pari kiloa.....


    • Lintu95

      Et ole lihava, olet hyvänpainoinen. Noin nuoren ei pitäisi laihduttaa, koska kasvat vielä. Laihduttaminen voi vahingoittaa kasvuasi, esimerkiksi et kasva niin pitkäksi kuin voisit tai luuso jäävät heikoiksi. Jos laihdutat paljon, voit jäädä koukkuun ja saada anoreksian. Jos urheilet paljon, niin syömistä ei tarvitse rajoittaa yhtään. Jos olet huolissasi lihomisesta, kannattaa syödä säännöllisesti, ei napostella aterioiden välissä.
      Laihduttamista voi miettiä sitten kun ei enää kasva.

    • anorektikotovattyhmiä

      Kasvuiässä olevan lapsen/nuoren ei tulisi laihduttaa muuta kuin jos lääkäri on niin määrännyt vaikeissa lihavuustapauksissa. Energiaa tarvitaan kehittymiseen ja pituuskasvuun.

      Omaa painoa ei saisi koskaan verrata muiden painoihin. Jokaisen ihmisen keho on erilainen, eri pituinen, eri painoinen ja eri mallinen. Toisilla rasva kertyy reisiin, toisilla vatsaan ja se on ihan fine.

      Naisen kehossa on luonnostaan enemmän rasvaa kuin miehillä ja miehillä taas on luonnostaan lihaksia enemmän. Ei ole hyvä juttu jos nainen kuihduttaa itseltään nuo luonnolliset rasvat pois sillä naisen keho tarvitsee rasvaa toimiakseen kuten naisen kehon täytyy.

      Anoreksia on viiltelyn lailla teinityttöjen huomionhakua. Anorektikot eivät näytä kenenkään normaalin ihmisen mielestä kauniilta tai haluttavilta. Miehet ihailevat muodokkaita naisia, ei tikkuja. Naisen kuuluisi saada ravintoa noin 1800-2200 kilokaloria päivässä ja tietysti jos liikkuu enemmän, niin silloin täytyy myös syödä enemmän.

      Anoreksian takia kehoon tulee pysyviäkin vaurioita loppuelämäksi, mm. sydämelle liian vähäinen energiansaanti on äärimmäisen haitallista ja vaarallista. Ruuansulatustoiminta menee myös sekaisin eli ruoka alkaa aiheuttaa vatsaan turvotusta ja sitten kun taas alat syömään normaalisti niin lihot normaalia herkemmin. Ja kukaanhan ei voi loppuelämäänsä jatkaa anoreksiapelleilyjä, sillä jos jatkaa niin edessä on kuolema.

      Oikeasti, kasvakaa aikuisiksi.

      • 13.v.boy

        Anteeks nyt vaan mutta sanot tossa että: "Anoreksia on viiltelyyn lailla teinityttöjen huomion hakua" Siis anteeks mitä!? Itse viiltelen enkä todellakaan hae sillä huomioo, enkä myöskään ole teinityttö ja tunnen monia ihmisiä joilla on paha olla jonka takia viiltelevät. Itsekin tuon syyn takia viiltelen ja veri ja kipu on toisille tapa rentoutua ja unohtaa hetkeksi kaikki paska. Okei voi olla että jotkut ihmiset viiltelevät sen takia että saisivat huomiota mutta et todellakaan voi mennä sanomaan viiltelevälle ihmiselle noin jolla itsetunto on muutenkin paskana tai voit mutta se ei todellakaan auta tätä ihmistä... Tiedän myös ihmisiä joille on sanottu noin... Sori tää asia ei millään tavalla liity tähän mutta oli pakko puuttua! T: 13v. poika jolla itsetunto paskana


      • Fkbdulcg
        13.v.boy kirjoitti:

        Anteeks nyt vaan mutta sanot tossa että: "Anoreksia on viiltelyyn lailla teinityttöjen huomion hakua" Siis anteeks mitä!? Itse viiltelen enkä todellakaan hae sillä huomioo, enkä myöskään ole teinityttö ja tunnen monia ihmisiä joilla on paha olla jonka takia viiltelevät. Itsekin tuon syyn takia viiltelen ja veri ja kipu on toisille tapa rentoutua ja unohtaa hetkeksi kaikki paska. Okei voi olla että jotkut ihmiset viiltelevät sen takia että saisivat huomiota mutta et todellakaan voi mennä sanomaan viiltelevälle ihmiselle noin jolla itsetunto on muutenkin paskana tai voit mutta se ei todellakaan auta tätä ihmistä... Tiedän myös ihmisiä joille on sanottu noin... Sori tää asia ei millään tavalla liity tähän mutta oli pakko puuttua! T: 13v. poika jolla itsetunto paskana

        Niimpä .Eräs on saatanan yleistäjä .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe