Narsisti on viaton uhri!

uteelias

Ainakin omasta ja hovin mielestä jos nasselle tulee vankilatuomio vaikka olisi kuinka vankat todisteet hänen syyllisyydestään.Uskooko narsisti omat tarinansa eli onko narsisti harhainen?

14

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttff

      Niinhän se on, narsisti on aina viaton uhri. Narsisti on manipuloimalla saanut muut uskomaan, että hän on uhri ja se toinen on narsisti, ja että uhrilta ei kannata edes kysyä mitään, sillä narsisti tietenkin tietää kaikki asiat parhaiten. Vain hänen mielipiteellään on merkitystä, koska hän on niin tärkeä ihminen.
      Minulla on aina ollut se käsitys, että mitään asiaa ei voi selvittää ellei kysytä molemmilta osapuolilta. Sehän on iät ja ajat ollut oikeudenmukaisen tuomion perusta, että kuullaan kaikkia osapuolia. Nykyään ilmeisesti useimmille ihmisille täysin käsittämätön asia.
      Jotkut jopa väittävät, että totuus voidaan selvittää kysymättä kaikilta osapuolilta. Sellaista en ikinä pysty ymmärtämään, että voitaisiin päätyä oikeudenmukaisuuteen ja totuuteen kuuntelemalla vain toisen ihmisen käsitystä asiasta, eikä anneta toiselle edes tilaisuutta puolustautua. Varsinkin kun narsistit haluavat nähdä kaikki asiat mahdollisimman ilkeältä näkökannalta. Narsistihan osaa kääntää mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi.
      Toivon todella, että narsisti kaikkine syytöksineen joutuisi joskus oikeuden eteen todistamaan kaikki väitteensä todeksi. Mutta niin ei tietenkään tule ikinä tapahtumaan, sillä narsistihan on manipuloinut kaikki ajattelemaan haluamallaan tavalla, siis että ei saa "auttaa narsistia". Lisäksi silloinhan minulle paljastuisi koko narsistin huolella kehittelemä aukoton tarina, jonka voisin todistaa valheeksi.
      Sen lisäksi narsisti on aina pitänyt huolen siitä, että kaikki hänen esittämänsä syytökset koskevat jotain kauan sitten tapahtunutta, eikä mitään asiaa enää pystytä tai haluta edes selvittää. Narsisti esim. on aina odottanut niin kauan, kunnes asia on vanhentunut tai että ketään sellaista ei enää ole elossa, jolta voisi kysyä, vaikka olisi ollut vuosia aikaa selvittää jokin asia vielä todistajien eläessä. Mutta sehän on vain narsistin epärehellinen tapa toimia. Narsistia ei koskaan saada oikeuteen vastaamaan puheistaan.

      • uteelias

        Hyvä kirjoitus mutta lähinnä olen kiinnostunut siitä että uskooko narsisti omiin valheisiinsa.


      • ttff

        Minun mielestäni uskoo. Ei muuten pystyisi vetämään sellaista roolia, että hänessä ei ole mitään vikaa, vaan syy on aina toisessa.


      • ökyddfghjklö

        Minun psykopaatti ei varsinaisesti niinkään valehtele vaan juurikin kääntää mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi, eikä hän ole harhainen, vaan tietää mikä on oikeasti mustaa ja mikä valkoista, mutta hän vaan huvikseen kääntää sen, varmaankin katsellakseen miten hölmöjä ihmiset on.
        Kuviostamme on niinku kaksi tarinaa mitä voi kieputella millon mitenkin päin.
        Ne muodostuu siten, että kaikille tapahtumille annetaan eri tulkinnat ja eri merkitykset, eri selitykset. Onhan se toinen valheellisempi, ja kyllä psykopaatti sen tietää, mutta kun hän uskoo valeen voittavan maailmassa. Ei hän sitä mitenkään kauheesti totuudeksi väitäkään sitä valettaan, kun kyllä se muilla menee kuin häkä päähän muutenkin. Eikä hän koskaan ole minua epärehelliseksi väittänyt. Kunhan pilkkaa kuinka raukalle totuudenpuhujalle käy.


      • poiuytrdfghjkl

        Mä olen jopa ite joskus psykopaatin kanssa kommunikoinut niillä hänen valemerkityksillään, koska muutoin hän sulkee luurin. Sekin on manipulointia, kun minun pitää näytellä uskovani ja eläväni sitä valetta kommunikoidakseni.
        No sittenhän se voisi kuulostaa uskopuoliselle todelta, kun kaksi sitä siinä puhuu oikeasti. Mutta sisimmässä mulla on koko ajan eri totuus.


      • ölkjhgdfghjklö
        poiuytrdfghjkl kirjoitti:

        Mä olen jopa ite joskus psykopaatin kanssa kommunikoinut niillä hänen valemerkityksillään, koska muutoin hän sulkee luurin. Sekin on manipulointia, kun minun pitää näytellä uskovani ja eläväni sitä valetta kommunikoidakseni.
        No sittenhän se voisi kuulostaa uskopuoliselle todelta, kun kaksi sitä siinä puhuu oikeasti. Mutta sisimmässä mulla on koko ajan eri totuus.

        Se on vähän niinku sellanen "panttivankitilanne".


      • tytär-1
        uteelias kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus mutta lähinnä olen kiinnostunut siitä että uskooko narsisti omiin valheisiinsa.

        Kyllä, narsisti uskoo omiin valheisiinsa. Ja niitä ei kukaan saa kyseenalaistaa mitenkään. Jos joku erehtyy niitä jotenkin kyseenalaistamaan, niin siitä se vasta helvetillinen sota syttyy.

        Tässä on narsistin kannalta, vain se huonompi puoli, että nämä valheeseen perustuvat jutut, paljastuvat yleensä siinä vaiheessa, kun hän myöhemmin puhuu näistä samoista asioista uudelleen. Ne muuttuvat muuksi, koska hän ei muista enää sitä, mitä on kenellekin valehdellut.

        Ja totta tuo, että kun kaikki *todistajat* ovat edesmenneet, narsisti kuvittelee, että hänen historiansa on hautautunut heidän mukanaan. Samoin kuin se, että narsisti uskoo myös, että hänen ympärillään oleva pieni suku ei koskaan ole keskenään missään tekemisissä ilman häntä.


    • olenkohöynäytetty

      Apua! Mieheni toimii juuri noin! Ja hän on viaton uhri!
      Nyt paljastunut että mieheni asuu jo toisen naisen kanssa Jyväskylässä. Olen antanut paljon tietoa naiselle mutta uskoo mieheni olevan viaton. Suku ei vastaa minulle..kaikki yhtäkkiä toimii niin että minä olen syyllinen.

      • tytär-1

        Ja eikö ole tosi kurjaa se, Että narsisti on selkäsitakana petannut sinulle tämän tilanteen ja tehnyt sinusta suvun silmissä syyllisen kaikkeen mahdolliseen.

        Minulla oli joskus vuosia sitten varsin kummallisia tilanteita äitini hautajaisissa. Muistotilaisuusvieraat karttelivat minua kuin *ruttotautista*. Pelästyivät suoranaisesti, jos heitä puhutteli yllättäin. Siis jälleennäkemisen riemua ei ollut, vaikka olimme olleet *ystäviä* nuoruudessamme.


      • ölkjhgfdfgjkl

        Mietin tässä juuri, että mikä tuottaa minulle kauheasti henkistä rasitusta.
        Kaikenlaisista ihmisistä suuresta määrästä tykkääminen, jotka eivät yhtään tykkää minusta. Miksikö en myöskin lopettaisi tykkäämästä heistä ? Kas kun ei tullut ennen mieleen ! Miksi ihmiseessä minun pitäisi tykätä heistä siten että he sitten voivat ikäänkuin torjua minut ? Voivat tästä lähin alkaa ensin itse tykkäämään minusta, jos tarvitsevat minun tykkäämistäni johonkin.
        Ihan hullu edellytys minua kohtaan vuosikymmeniä tämä, että minun pitäisi tykätä ihmisistä, jotka eivät tykkää minusta. Samä pätee epäkohteliaisiin auttajiin. Miksi minun semmoisista olisi velvollisuus tykätä ? On mielestäni narsistista jos epäkohtelias ihminen haluaa hänestä yksipuolisesti tykättävän, kuten minäkin olen aina pyrkinyt tykkäämään. Mutta itselleenhän he vain keräilevät henkistä energiaa sillätavoin. Minusta heidän pitäisi tykätä autettavastaan, jotta he ansaitsisivat myös tykkäämistä.


      • ölktrsfghjkl

        Ja kaikki lähtee siitä että minun edellytetään tykkäävän vanhemmista, jotka eivät tykkää minusta. Minkä ihmeen takia ?
        Ihan epäreilua.


      • kjhfdfghjkllkjh

        Sitä paitsi mahdolliset uudet tutut aion karsia niin, että kuka karsastaa narsismin uhriutta karsiutuu heti pois listoiltani.
        En siis aiokaan sitä linjaa, ettei kannata kertoa, kun ei kukaan ymmärrä, vaan päinvastoin sellaset ketkä syrjii narsistivanhemman takia ei kelpaa seurakseni.
        Kokeilin jo, arviolta 90% ihmisistä karsiutuu ensitestissä tokasemalla: Olen olettaakseni psykopaatin lapsi, haluatko vielä olla ystäväni ?
        Kelle ei kelpaa menköön.


      • tytär-1
        kjhfdfghjkllkjh kirjoitti:

        Sitä paitsi mahdolliset uudet tutut aion karsia niin, että kuka karsastaa narsismin uhriutta karsiutuu heti pois listoiltani.
        En siis aiokaan sitä linjaa, ettei kannata kertoa, kun ei kukaan ymmärrä, vaan päinvastoin sellaset ketkä syrjii narsistivanhemman takia ei kelpaa seurakseni.
        Kokeilin jo, arviolta 90% ihmisistä karsiutuu ensitestissä tokasemalla: Olen olettaakseni psykopaatin lapsi, haluatko vielä olla ystäväni ?
        Kelle ei kelpaa menköön.

        Näin sitä pitäisi pystyä ajattelemaan. Ystävyys on molemminpuoleista pyyteetöntä vuorovaikutusta, ilman velvollisuuksia.

        Oma narsistivanhempi kehuu jopa sellaisia ihmisiä, joiden elämäntapa ei häntä mielytä lainkaan. Tällä hän haluaa *näyttää*, kuinka hän hyväksyy huonotkin elämäntavat omilla *ystävillään*.

        Lapsistaan hänellä ei ole koskaan mitään hyvää sanottavaa. Ammatti ja koulutus on aina väärä. Asuinpaikasta puhumattakaan. Ja puolisot ovat juoppoja alkoholisteja, jotka ainoastaan rahan takia, ahneuttaan ovat parisuhteessa hänen lapsen kanssa. Ja tuntuu ikään kuin siltä, että lapsen tulisi pyytää anteeksi narsistivanhemman pilalle mennyttä elämää.
        Jatkuva uhkailu, rumat puheet ja syyllistäminen on hänen elämäntyönsä kasvattajana ja vanhempana. Ja kuitenkin vielä tämän jälkeen vanhempi odottaa edelleen täysin pyyteetöntä palvelualttiutta ja hyväksyntää llapseltaan.


      • ölkjhgfdfghjk

        Joo, ei ole kovin helppoa oppia näitä uusia tapoja.
        Olin nuoruuteni hurahtanut "universaaliin rakkauteen",
        joten sitten rakastin myös kaikkia minulle ihan inhottavia, ja yritin voittaa kaiken inhon itämaisten filosofioitten innoittamana. Mutta ei se ainakaan täällä Suomessa sosiaalisesti toimi. Johtaa aivan väärinkäsityksiin kaikesta.
        Nyt yritän tätä uutta. Ei ole helppoa ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe