Mariner 4hv 2-t: kierrosten otto

kakstahtikaveri

Hankin kevyen kaksitahtikoneen ja alkumetrien kokemuksia: vastaa huonosti kaasun lisäämiseen, kun kaasua höllää, niin silloin kierrokset monesti kasvavat.
Vähän rouhea, röpöttävä käynti.
Polttoaineena vahingossa (aiempaa bensaa) ehkäpä 1.5-2% seosta, suositus 1%.
Miten vikaa kannattaisi lähteä setvimään?

8

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TarkistaEnsin

      Seokset päin peetä..

    • Hujahaja-1992

      Minulla on 90-luvun 4 hv Yamaha, joka lienee sama kone. Sen kanssa ei ole ollut pulmia, muttasen sielun elämää tunnen hiukan. Irroita tulppa ja kerro, millainen se on...värisävy, onko nokinen, öljyinen jne. Puhdista tulppa hyvin ja käytä konetta jonkin aikaa. Tulppa irti ja kerro , miltä se nyt näyttää. Jatketaan sitten, kun olet vastannut.

    • kakstahtikaveri

      Tattista kommenteista. Mennäänpä näillä eteenpäin!

      • kakstahtikaveri

        Tulpan väri mielestäni aika normaali... Vaihdoin tulpan ja putsasin kaasarin kuitenkin varoiksi.
        Ottaa tyhjäkäynnillä hyvin kierroksia, mutta aiemmin kertomaani esiintyy ajossa. Lämpimänä tuntuu pelittävän paremmin. Vedin ryypyn ulos ajossa ja meinasi tikahtua.
        Mitäpäs mestarit mieltä..?


    • Hujahaja-1992

      Millainen se tulppa oli; nokinen, musta, vaalea. Oliko tulpanm kärkiväli ok, n. 0,7 mm ?
      Röpöttävä käyntiääni viittaa rikkaaseen seokseen. Nouseeko kierrokset "rukeltaen" ?
      Kun taas vapaalla kone ottaa kierroksia ja vaihde päällä ei, niin se taas viittaa laihaan seokseen. Kun kaasun höllääminen nostaa kierroksia, niin sekin saattaa olla laihan seoksen merkki. Puhdistitko suuttimen ?

      • kakstahtikaveri

        Kiitos Hujahaja-1992. Suutin putsattu tärpättiliemessä ja paineilmalla niin kuin koko kaasari. Ajelen vielä ja katson tulpan väriä. Kokeilen myös seoksen säätämistä...


      • kakstahtikaveri

        Kiersin vajaan kierroksen seosta rikkaammalle ja Lyyti alkoi kirjoittamaan! :) Eli liian laihalla kävi Marineri.


      • Hujahaja-1992
        kakstahtikaveri kirjoitti:

        Kiersin vajaan kierroksen seosta rikkaammalle ja Lyyti alkoi kirjoittamaan! :) Eli liian laihalla kävi Marineri.

        Ok, hyvä että alkoi pelittämään. Minulla oli mielikuva, että koneessa olisi kiinteä pääsuutin, jota ei voi säätää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe