Naisen ylipainosta

Raakatotuus

Ei varmankaan ole kenellekään yllätys, että naisen ylipaino on tunteita herättävä asia. Sitä se on tälläkin palstalla, sillä olemmehan monesti saaneet lukea kuinka läskit naiset ovat monen miehen mielestä ällöttäviä. Tähän sitten naiset vastailevat raivokkaasti yrittäen saada läskivastaisia miehiä muuttamaan mielipidettään.

Huomiolle pantavaa näissä kaikissa keskusteluissa on, että ne miehet jotka vastaavat ettei naisen paino ole heille ongelma jäävät ilman vastauksia, mutta sen sijaan lihavuuteen tuomitsevimmin suhtautuvat miehet saavat raivokasta ja lähes loputonta pommitusta. Aivan kun naiset eivät olisi tyytyväisiä siihen että on miehiä jotka pitävät pulleammista naisista, vaan raivostuneita siitä, että kaikki miehet eivät heistä pidä.

Aivan sama on havaittavissa tuolla ulkonakin, ps-markkinoiden kovassa ytimessä.

Minä olen jo vuosikausia ollut sitä mieltä että naisen viehättävyys ei ole kiinni painoindeksistä vaan kokonaisuudesta. Tällaisella asenteella sitä luulisi pärjäävän keskivertoa paremmin kumppanin etsinnässä, eikö?

VÄÄRIN.

Naiset eivät ole kiinnostuneet niistä miehistä, jota he voivat saada. He ovat kiinnostuneita niistä, mitä eivät voi saada (sivuhuomautus: mistä saadaan mielenkiintoinen rinnastus palstaätmeihin)

Kaikista body positive-kampanjoista ja vastaavista huolimatta xl-kokoinen nykynainen harvoin on sinut painonsa kanssa. Ainakaan mitä tulee pariutumiseen. Tällä tarkoitan sitä, että ei ole TODELLAKAAN todennäköistä, että nainen ihastuisi siihen, että mies pitää runsaammanpuoleisista naisista. Se nähdään edelleen jonkin sortin fetissinä tai perversiona ja siksi tekevän kyseistä miehestä ällöttävän, sen sijaan että sitä pidettäisiin normaalina prefernssinä kuten esim. punatukkaisista pitämisenä.

Niin paradoksaalista kun se onkin, ylipainoinen nainen ei pysty iloitsemaan siitä, jos mies on kiinnostunut hänestä myös hänen vartalotyyppinsä vuoksi, vaan miehen pitäisi olla kiinnostunut hänestä siitä huolimatta. Eli ylipainoiset naisetkin pitävät omaa ylipainoaan ainakin tässä asiana huonona puolena itsessään, mistä ihanan ja kiinnostavan kumppanikandidaatin pitäisi olla välittämättä ja ihastua häneen siitä huolimatta, sen sijaan että se viehättäisi häntä.

Mielipiteitä?

64

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9882

      Varmaankin totta toinen puoli. Naisen, joka on oppinut, että hänen kehonsa on vastenmielinen ja ruma, ei ole helppo ymmärtää ja ottaa vastaan toisen ihmisen tälle keholle suomaa ihailua.
      Jos kuitenkin kaksikolle kehittyy suhde, mies joutuu tekemään todennäköisesti hurjasti töitä makuuhuoneen puolella saadakseen naisen rentoutumaan ja nauttimaan oman kehonsa suomasta ilottelusta.

    • 2322

      Veikkaan, että totta niillä ylipainoisilla joilla on huono itsetunto - heitä on toki valtaosa. Sitten on näitä, jotka kantavat kilonsa ylpeästi ja pitävät itseään hyvännäköisinä. Luulisi, että nämä naiset osaavat arvostaa miestä johon vetoaa "kurvikkaamman" naisen vartalo hyvine puolineen mm. isoine rintoineen.

      • Raakatotuus

        Toki kaikilla pulleilla naisillakaan ei ole isot rinnat, mutta ei tarvitsekaan olla. Kuten jo edellä sanoin, kokonaisuus ratkaisee, ei painoindeksi.


    • fiksu_fiikus

      Kun omakuva on reilassa niin sisäisesti kuin ulkoisesti ei lähde helposti etsimään niitä huonoja vikoja toisesta ja on siis varmasti näin helpommin lähestyttävä ihminen.
      Jotkut ei tykkää laihoista ja jotkut ei lihavista, jos siis pelkästään seksuaalinen mieltymys on kyseessä.
      Pitää muistaa myös että ihminen on muuttuja. Aina voi laihtua ja aina voi lihota. Vaikeampaa luulisi olevan muuttua vittumaisesta ihmisestä mukavaksi.

      • Raakatotuus

        Summa summarum: ylipainoinen nainen ei ole sen helpommin lähestyttävä kun normaalipainoinenkaan. Vähemmän, itse asiassa, koska se omakuva ei useimmiten ole reilassa.

        Ehkä sellainen nainen on helpommin poimittavissa pelimiehille jotka nimenomaan osaavat vakuuttaa sen naisen siitä että pitävät heistä huonoista puolistaan huolimatta, kun rehellisellä asenteella liikkeellä olevalle "kiltille ja kunnolliselle" joka ei halua tuomita naisia painon perusteella.


      • fiksu_fiikus
        Raakatotuus kirjoitti:

        Summa summarum: ylipainoinen nainen ei ole sen helpommin lähestyttävä kun normaalipainoinenkaan. Vähemmän, itse asiassa, koska se omakuva ei useimmiten ole reilassa.

        Ehkä sellainen nainen on helpommin poimittavissa pelimiehille jotka nimenomaan osaavat vakuuttaa sen naisen siitä että pitävät heistä huonoista puolistaan huolimatta, kun rehellisellä asenteella liikkeellä olevalle "kiltille ja kunnolliselle" joka ei halua tuomita naisia painon perusteella.

        Niin siis varmaankin joo useimmiten noin toi eka "säkeistö".
        Ehkä osalla naisista on tuo miellyttämisen tarve tosiaan niin kova että muu unohtuu. Oma järjen käyttö ja ihmistuntemus tuossakin asiassa tekisi hyvää.


      • Raakatotuus
        fiksu_fiikus kirjoitti:

        Niin siis varmaankin joo useimmiten noin toi eka "säkeistö".
        Ehkä osalla naisista on tuo miellyttämisen tarve tosiaan niin kova että muu unohtuu. Oma järjen käyttö ja ihmistuntemus tuossakin asiassa tekisi hyvää.

        "Järjen käyttö" ja "ihmistuntemus" ovat molemmat asioita jotka ps-markkinoilla lähinnä loistavat poissaolollaan, ja ihmiset tekevät päätöksiä vaistoonsa, eivät järkeensä vedoten.

        Monet naiset pitävät suorastaan järkyttävänä asiana tehdä noita valintoja järjen mukaan tunteen sijaan.


      • fiksu_fiikus
        Raakatotuus kirjoitti:

        "Järjen käyttö" ja "ihmistuntemus" ovat molemmat asioita jotka ps-markkinoilla lähinnä loistavat poissaolollaan, ja ihmiset tekevät päätöksiä vaistoonsa, eivät järkeensä vedoten.

        Monet naiset pitävät suorastaan järkyttävänä asiana tehdä noita valintoja järjen mukaan tunteen sijaan.

        Komppaan.


      • niimpä.niin
        Raakatotuus kirjoitti:

        "Järjen käyttö" ja "ihmistuntemus" ovat molemmat asioita jotka ps-markkinoilla lähinnä loistavat poissaolollaan, ja ihmiset tekevät päätöksiä vaistoonsa, eivät järkeensä vedoten.

        Monet naiset pitävät suorastaan järkyttävänä asiana tehdä noita valintoja järjen mukaan tunteen sijaan.

        Kuinka moni mies onnistuu tekemään noita valintoja järjen mukaan tunteen sijaan?
        Melko hiljaista nimittäin olisi makuukammarissa, jos pariskunta valitsisi toisensa järjellä, eikä tunteella.


    • 12121212

      Loistava huomio.

      Naisten mukaan kaikki kehot ovat yhtä kauniita, ja kaikkien pitäisi olla yhtä lailla ylpeitä omasta kehostaan.

      No, jos minä sanon naiselle että:
      "oijoi oletpas sinä keijukaismaisen pieni"
      ...niin se on ok.
      Mutta jos sanonkin:
      "uuh miten hottia kun olet minua isompi ja hartiasi ovat niin leveät"
      ...niin se ei todellakaan olisi ok.

      Ja ätännä ei ala elättelemään mitään fantasioita, en yhäkään pidä bodarinaisista. Tämä oli vain esimerkki.

      • 9333

        Miten muka kaikki kehot voivat olla yhtö kauniita kun kerran on rumia ja kauniita ihmisiä?


      • AvioATMies

        True story: kaikki pienet naiset eivät ilahdu pienuudestaan. Toisella tyttöystävälläni oli kompleksi pituudestaan (160 cm).


    • Minua ei voi kukaan saada. Miksi naisei kiinnostu minusta?

    • hoikkanen.minä

      No läski nyt vaan ei ole mitenkään kaunista. Joka muuta väittää on itse läski.

      • Raakatotuus

        Se on sinun mielipiteesi. En minäkään sano että läski on kaunista. En vaan sano sitäkään, että se on automaattisesti rumaa. Pidä sinä oma mielipiteesi, minä pidän omani.


      • hoikkanen.minä
        Raakatotuus kirjoitti:

        Se on sinun mielipiteesi. En minäkään sano että läski on kaunista. En vaan sano sitäkään, että se on automaattisesti rumaa. Pidä sinä oma mielipiteesi, minä pidän omani.

        En minä ääneen ketään ole ikinä läskiksi haukkunut, enkä tule jatkossakaan niin tekemään. Mutta niin tulee ajateltua, koska tietää että läskillä on ongelmia myös korvien välissä. Läski kertoo yllättävän paljon kantajastaan.


    • Rose_91

      En tiedä ajattelenko väärin, mutta minusta nuo body positive -kampanjat nimenomaan todistavat tyytymättömyyttä omaan ulkonäköön. Jos on tyytyväinen itseensä niin tuskin kokee tarvetta tehdä vartalostaan mitää numeroa.

      • ihmisille.oikeuksia

        Kaipa noilla kampanjoilla haetaan oikeutusta elää sen oman kehon kanssa, ilman haukkumisia tai väheksyntää. Ylipainoiset ovat niin halveksittu ryhmä, että edes kuntosalille tai uimaan eivät ilmeisesti uskalla mennä ihmisten julmuuden vuoksi. Väärinhän se on, että tällaiset ilot jäävät pois, koska joku toinen katsoo oikeudekseen kieltää tältä ihmiseltä oikeuden tehdä näitä asioita rauhassa. Pudottaako ihminen painoa ja milloin pudottaa, se riippuu täysin hänestä itsestään, mutta elämisen ja tekemisen sekä iloitsemisen oikeus pitäisi olla kaikilla kokoon tai näköön katsomatta.


      • 1719
        ihmisille.oikeuksia kirjoitti:

        Kaipa noilla kampanjoilla haetaan oikeutusta elää sen oman kehon kanssa, ilman haukkumisia tai väheksyntää. Ylipainoiset ovat niin halveksittu ryhmä, että edes kuntosalille tai uimaan eivät ilmeisesti uskalla mennä ihmisten julmuuden vuoksi. Väärinhän se on, että tällaiset ilot jäävät pois, koska joku toinen katsoo oikeudekseen kieltää tältä ihmiseltä oikeuden tehdä näitä asioita rauhassa. Pudottaako ihminen painoa ja milloin pudottaa, se riippuu täysin hänestä itsestään, mutta elämisen ja tekemisen sekä iloitsemisen oikeus pitäisi olla kaikilla kokoon tai näköön katsomatta.

        Peukuttaisin jos pystyisin.


    • electrolyytti

      Sokerivero takaisin ja riittävän ankaraksi, niin alkavat Suomi-naisetkin näyttämään ihmisiltä. Ei tarvitse mennä kuin lahden eteläpuolelle, niin naiset alkavat näyttämään naisilta, eivätkä miltään täkäläisiltä femakko-michelinukoilta.

      • erkki-täti

        Eestin maalla on kyllä pulskia emäntiä, ainakin jos menet tarkkailemaan ympäristöäsi muualle kuin Tallinnan keskustaan. Muistaakseni tilastotkin tukevat tätä havaintoa.

        Sitten tuosta sokeriverosta: mitähän aikakautta mahdat tarkoittaa? Sotien jälkeen 50-60-luvuilla sokeri oli älyttömän halpaa, ja ihmiset söivät sitä paljon.

        Sokeri on kyllä semmoinen tuote, jonka käyttöä jokaisen tulisi tarkkailla. Ja miettiä, josko sen voisi jättää joistain yhteyksistä kokonaan pois. Helppo tässä tietysti jeesustella, kun itse en ole lainkaan sokerille perso...en siis täysin osaa ymmärtää, kuinka vaikeasti jotkut ovat koukkuuntuneet sokeriin. Mutta uskon, että pikkuhiljaa vähentäen liiallisesta sokerinsyönnistä pääsee kyllä eroon, ja sitten kun sitä ei pahemmin syö, niin sitä ei tee mielikään.

        Mutta mielestäni sokeria vielä pahempi tuote on maissista jalostettava glukoosisiirappi, joka on täysin teollinen ja luonnoton tuote. Sitä käytetään melkein kaikessa teollisessa ruoassa, koska se on halvempaa kuin sokeri ja vaikuttaa elintarvikkeen rakenteeseen teollisuuden toivomalla tavalla. Eipä ole ihme, että pikkulapsillakin todetaan kakkostyypin diabetesta.

        (Ja keinotekoiset makeutusaineet pitäisi lailla kieltää. Ne vain lisäävät sokeriaddiktien ongelmia.)


      • 8sadufsdf

        "Sokerivero takaisin ja riittävän ankaraksi, niin alkavat Suomi-naisetkin näyttämään ihmisiltä."

        Ja suomalaiset miehet myös. Heistähän yli puolet on ylipainoisia, naisista alle puolet.


    • nainen30melkein

      Jos itse inhoaa jotain ominaisuuttaan niin ei silloin halua kumppania jolle se on fetissi. Sanotaan vaikka itsellä on jotain epänaisellisia piirteitä ja joku mies voi ihailla niitä koska miehiä on niin joka lähtöön. Pidän kuitenkin sellaista ihailua epämiellyttävänä. En oikeastaan edes inhoa että olen millainen olen, mutta silti haluaisin että ihaillaan jostain muusta.

      • Raakatotuus

        Oletetaan että et pidä silmiesi väristä, joka on esimerkiksi ruskea. Kohtaat miehen, joka pitää ruskeista silmistä. Onko hänellä fetissi ruskeisiin silmiin? Onko ruskeat silmät epänaisellinen ominaisuus? Onko mies ällöttävä, koska pitää ruskeista silmistä?


      • 290
        Raakatotuus kirjoitti:

        Oletetaan että et pidä silmiesi väristä, joka on esimerkiksi ruskea. Kohtaat miehen, joka pitää ruskeista silmistä. Onko hänellä fetissi ruskeisiin silmiin? Onko ruskeat silmät epänaisellinen ominaisuus? Onko mies ällöttävä, koska pitää ruskeista silmistä?

        Tiedät kyllä varsin hyvin, että edellinen tarkoitti jotakin oikeasti epänaisellista piirrettä. Niitä voivat olla esim. voimakas tahto(=määräilyn halu), leveät hartiat, miehekäs pituus, matala ääni yms.


      • vcxvcx

        Jännä, minä taas saatan jopa alkaa pitää jostain inhoamastani ominaisuudesta koska mies pitää siitä ...


    • Pullasorsat

      Pystyn naisena allekirjoittamaan melkein kaikki ylläolevat kommentit. Ylipainoa sellaiset 10 kg enkä tykkää yhtään. Joo tissit on isot mut ei se mitään lohduta. En pidä kropastani ja jos joku mies tulisi sitä kehumaan, mitä ei tapahdu onneksi, niin mä pitäisin sitä joko hulluna pervona tai epätoivoisena pillunvonkaajana. Mut on laihtuminen myös pelottavaa, koska sit on vaarana sama että joku mies yrittää taas sänkyyn. Pullukkana on turvassa.

      • Raakatotuus

        Miltä noin ajatuksena tuntuu että suoralta kädeltä torjut pervona juuri sen miehen joka pitäisi sinusta sellaisena kun olet?


      • Pullasorsat
        Raakatotuus kirjoitti:

        Miltä noin ajatuksena tuntuu että suoralta kädeltä torjut pervona juuri sen miehen joka pitäisi sinusta sellaisena kun olet?

        En vastaa nykyistä naisihannetta, joten mun on tosi vaikea uskoa että kukaan pitäisi musta sellaisena kuin olen. Jotkut harvat kiinnostuneet miehet ovat vaan mielestään helpon panon perässä, näin mä ajattelen.


      • onsullaongelmat

        "Mut on laihtuminen myös pelottavaa, koska sit on vaarana sama että joku mies yrittää taas sänkyyn."

        Voi kauheeta. Että joku haluaisi harrastaa seksiä sun kanssasi. Miten oikein tuollaisen kestäisitkään. Parempi tosiaan olla laihduttamatta.


      • hölömö1

        "Mut on laihtuminen myös pelottavaa, koska sit on vaarana sama että joku mies yrittää taas sänkyyn."

        Tuota noin... oletko aseksuaali tai onko jotain traumoja seksistä? Kaikki haluavat yleensä sänkyyn henkilön kanssa jota kohtaan tuntevat vetoa. Sänkyyn ei ole pakko mennä heti vaan voi ekana tutustua toiseen ja odottaa jonkun aikaa. Tämä on tietenkin ihan uusi konsepti teille naisille, mutta kannattaa kokeilla.


    • Naisilla sellanen pieni ylipaino on vaan hyvästä..

      Luolamies aikoina naisen piti ruokkia poikaset joten nainen oli aika paksu pahan päivän varalta.

      Naisella pitää olla vähän rasvaa luitten päällä..

    • voeelama

      Tuolleen se taitaa usein mennä.

      Mikä ok kyllä outoa logiikkaa.. Luulisi olevan otettu, että joku on mieltynyt omaan vartalotyyppiin.
      Ne suhteet, joissa mies pitää enemmän toisenlaisista naisvaetaloista ovat monesti tuhoontuomittuja. Ja silti väkisin halutaan sellainen mies, jonk silmälle et ole se ensisijaisesti miellyttävin vaihtoehto. Hassua.
      En minä tahdo ns.tissimiestä tai isoista naisista pitävää miestä.
      Pari on ollut sellaista ja huonosti kävi. Vakuuttelivat kyllä pitävänsä aivan muusta alkuun.

      Vaikea se on puurosta ruveta tykkäämään jos paahtoleipä maistuu. Tosin maut toki joskus kai muuttuu.. Vaan ei aina.

      Toki on miehissäkin(ja naisissa, etenkin ne pienestä munasta valittajat.. Kuka käski ryhtyä suhteeseen jos ei vekotin miellyttänyt..) vikaa jos tyytyvät "vääränlaiseen" ja toinen ei sitä tajua alussa. Ei tule kuin pahaa mieltä lopulta.

      Ehkä jotkut näkevät itsensä myöhemmin kevenevän ja siksi eivät sitten tahdo pulleammista pitävää? Kovin monet kuitenkin tuntuvat tahtovan juuri sen, joka ei heistä niin näytä välittävän. Jotain kilpailua alitajuisesti? Ei toimi onneksi jos ei muutenkaan ole kilpailuviettiä :D

    • "Niin paradoksaalista kun se onkin, ylipainoinen nainen ei pysty iloitsemaan siitä, jos mies on kiinnostunut hänestä myös hänen vartalotyyppinsä vuoksi, vaan miehen pitäisi olla kiinnostunut hänestä siitä huolimatta."

      Muistaakseni sinä vedit karmeat kilarit jostain miestä koskevasta yleistyksestä tässä taannoin. :))

      • Raakatotuus

        Voi olla, mielialani riippuu monesta asiasta ja pahalla päällä tulee kirjoitettua sapekkaampaa tekstiä.

        En silti pysty yhdistämään asiaa tähän, sillä aloitukseni ei ollut mitään jumalan sanaa, vaan teoria, ajatelma, jonka postasin muiden arvioitavaksi ja ajatusten vaihdon pohjaksi. Mihin sanaan lopetinkaan aloitukseni?

        Olisinkin toivonut että masentava teoriani olisi ammuttu alas, ja itse asiassa sen saama hyväksyntä ja nyökyttely sai minut vain entistä apeammaksi. Lieneekö mistään asiasta tällä palstalla oltu niin yksimielisiä?

        Yksikään vastannut ei tähän mennessä ole väittänyt että tuo olisi täyttä lööperiä, ja kritiikki on muutenkin ollut melko lempeää. Kaksi vastannutta naista myönsi varsin suoraan asian menevän juuri niin ja juuri niistä syistä kuin teorisoin. Sinäkään et varsinaisesti argumentoinut itse asiaa vastaan, vaan turvauduit ad hominemiin.


      • Raakatotuus kirjoitti:

        Voi olla, mielialani riippuu monesta asiasta ja pahalla päällä tulee kirjoitettua sapekkaampaa tekstiä.

        En silti pysty yhdistämään asiaa tähän, sillä aloitukseni ei ollut mitään jumalan sanaa, vaan teoria, ajatelma, jonka postasin muiden arvioitavaksi ja ajatusten vaihdon pohjaksi. Mihin sanaan lopetinkaan aloitukseni?

        Olisinkin toivonut että masentava teoriani olisi ammuttu alas, ja itse asiassa sen saama hyväksyntä ja nyökyttely sai minut vain entistä apeammaksi. Lieneekö mistään asiasta tällä palstalla oltu niin yksimielisiä?

        Yksikään vastannut ei tähän mennessä ole väittänyt että tuo olisi täyttä lööperiä, ja kritiikki on muutenkin ollut melko lempeää. Kaksi vastannutta naista myönsi varsin suoraan asian menevän juuri niin ja juuri niistä syistä kuin teorisoin. Sinäkään et varsinaisesti argumentoinut itse asiaa vastaan, vaan turvauduit ad hominemiin.

        En katsonut aiheelliseksi lähteä jankkaamaan yleistyksistä.

        Mutta jos nyt niin haluat, niin ammun alas heti aloituksen:

        Mulle ainakin on valtava yllätys, jos naisen ylipaino herättelee jossain tunteita.


      • exex-atn kirjoitti:

        En katsonut aiheelliseksi lähteä jankkaamaan yleistyksistä.

        Mutta jos nyt niin haluat, niin ammun alas heti aloituksen:

        Mulle ainakin on valtava yllätys, jos naisen ylipaino herättelee jossain tunteita.

        Siis kukaan ei mun mielestäni yritä muuttaa kenenkään mielipiteitä asiasta. Huonoon käytökseen ja kiusaamiseen puututaan kyllä, se herättää tunteita.


      • Raakatotuus
        exex-atn kirjoitti:

        En katsonut aiheelliseksi lähteä jankkaamaan yleistyksistä.

        Mutta jos nyt niin haluat, niin ammun alas heti aloituksen:

        Mulle ainakin on valtava yllätys, jos naisen ylipaino herättelee jossain tunteita.

        Kuinka pää pensaassa täytyy kulkea uskoakseen, että naisen ylipaino ei "herättäisi tunteita"?

        Se herättää tunteita niissä naisissa ja se herättää tunteita niissä jotka eivät sitä hyväksy. Ei ole sellaista kommenteille avointa ylipainoa käsittelevää juttua missään mediassa, johon ei tulisi läjäpäin kommentteja siitä että ylipainoa (ja nimenomaan naisen, koska usein jutun aiheena on nainen) ei tulisi hyväksyä ja että se on sairaus ja vastenmielistä, ja kommentteja jossa lihavat kertovat omista kokemuksistaan kuinka heitä katsellaan halveksuvasti tai huudellaan loukkauksia tai jotain vastaavaa.

        Jos naisen ylipaino ei herättäisi tunteita niin ei olisi mitään tarvetta millekään "body positive" -liikkeelle joka kuitenkin on tämän hetken kuumimpia juttuja.


      • Raakatotuus kirjoitti:

        Kuinka pää pensaassa täytyy kulkea uskoakseen, että naisen ylipaino ei "herättäisi tunteita"?

        Se herättää tunteita niissä naisissa ja se herättää tunteita niissä jotka eivät sitä hyväksy. Ei ole sellaista kommenteille avointa ylipainoa käsittelevää juttua missään mediassa, johon ei tulisi läjäpäin kommentteja siitä että ylipainoa (ja nimenomaan naisen, koska usein jutun aiheena on nainen) ei tulisi hyväksyä ja että se on sairaus ja vastenmielistä, ja kommentteja jossa lihavat kertovat omista kokemuksistaan kuinka heitä katsellaan halveksuvasti tai huudellaan loukkauksia tai jotain vastaavaa.

        Jos naisen ylipaino ei herättäisi tunteita niin ei olisi mitään tarvetta millekään "body positive" -liikkeelle joka kuitenkin on tämän hetken kuumimpia juttuja.

        Mikä siinä sitten juuri sinua niin erityisesti tunteiluttaa? Jokainen kantaa itse itsensä. Sitä paitsi miehet ovat lihavampia kuin naiset. En näe tuossa sen enempää tunteita kuin jossain muussa ihmisen henkilökohtaiseen ominaisuuteen puuttumisessa. Vaikkapa tukan värissä. Tai tuossa sinun tavassasi hyökätä aggressiivisesti, kun koet itsesi uhatuksi.


      • exex-atn kirjoitti:

        Mikä siinä sitten juuri sinua niin erityisesti tunteiluttaa? Jokainen kantaa itse itsensä. Sitä paitsi miehet ovat lihavampia kuin naiset. En näe tuossa sen enempää tunteita kuin jossain muussa ihmisen henkilökohtaiseen ominaisuuteen puuttumisessa. Vaikkapa tukan värissä. Tai tuossa sinun tavassasi hyökätä aggressiivisesti, kun koet itsesi uhatuksi.

        Tulipa sitten sellainenkin mieleen, että huomioimme tai etsimme mediasta ne asiat, jotka itseämme kiinnostavat ja tavalla tai toisella koskettavat.


    • ldkfjgslädfkjg

      Naisen ylipaino on, paitsi kiloina ja sentteinä mitattava asia, myös katsojan silmässä. Olen aikuisikäni aikana painanut 42 kiloa ja 82 kiloa sekä kaikkea tältä väliltä. Joka vaiheessa on löytynyt joku, joka katsonut aiheelliseksi moittia rumaksi läskiksi. Kyllä, myös silloin, kun olin alipainoinen ja nyt, kun olen normaalipainoinen. Jos siis olen jotain tässä vuosien varrella oppinut, niin sen, ettei kannata kuunnella mollaajia.

      • Raakatotuus

        Haukut varmasti satuttavat, mutta tässä keskustelussahan olikin keskipisteessä ne tykkääjät eikä moittijat.


    • ex-palstalainen

      Sepä se on kun ei kelpaa heille joista pitäisi eli juuri runsaanpuoleisista naisista.. viimeksi tänään tuli se todistettua että sellaiset eivät halua juuri olla edes lähellä saati nähdä meikäläistä. Mut sitten taas hoikkia oli "tyrkyllä" melkeen jonoksi asti, jollainen sirous ei viehätä mua juuri yhtään... et tasan ei mene kiinnostumiset, vaikeaa se on muuttaa mieltymyksiään johonkin toiseen jollei mahdotonta.

    • Ex----------PUA

      Voisikohan olla, ettei tuollainen nainen hypergamiansa vuoksi hyväksy kohteliaisuuksia tasoisiltaan tai sen alla olevilta miehiltä?

      Vai onko kyseessä vain tuo pakkomielle olla 100% paketti aina ja joka tapauksessa?

      • Pullasorsat

        Joka paikassa ja varsinkin tällä palstalla haukutaan vähänkin pulleammat naiset rumiksi, oksettaviksi ja ties miksi. Mitä luulet, mitä naisen itsetunnolle ja käsitykselle omasta kropasta tapahtuu, kun tätä tulee joka puolelta. Joo, eihän se sua kiinnosta ja luultavasti nautit asiasta, mut ei kannata sit ihmetellä jos nää naiset juoksee/lyllertää miehiä karkuun. Ei kukaan usko ton haukkumisen jälkeen, että yksikään mies olisi oikeasti kiinnostunut. Pelkkää epätoivoista pillun vonkausta se on, tyyliin: tuolta läskiltä vois ainakin saada, kun kauniit/hoikat ei huoli. Mies siis tyytyy pullukkaan kun ei muuta saa.
        Juoskaa niiden fitnessmimmien perässä ja jättäkää meidät rintavat ja persevät saatana rauhaan! Me ollaan totuttu olemaan yksin, eikä se ole miehiltä pois.


      • Raakatotuus
        Pullasorsat kirjoitti:

        Joka paikassa ja varsinkin tällä palstalla haukutaan vähänkin pulleammat naiset rumiksi, oksettaviksi ja ties miksi. Mitä luulet, mitä naisen itsetunnolle ja käsitykselle omasta kropasta tapahtuu, kun tätä tulee joka puolelta. Joo, eihän se sua kiinnosta ja luultavasti nautit asiasta, mut ei kannata sit ihmetellä jos nää naiset juoksee/lyllertää miehiä karkuun. Ei kukaan usko ton haukkumisen jälkeen, että yksikään mies olisi oikeasti kiinnostunut. Pelkkää epätoivoista pillun vonkausta se on, tyyliin: tuolta läskiltä vois ainakin saada, kun kauniit/hoikat ei huoli. Mies siis tyytyy pullukkaan kun ei muuta saa.
        Juoskaa niiden fitnessmimmien perässä ja jättäkää meidät rintavat ja persevät saatana rauhaan! Me ollaan totuttu olemaan yksin, eikä se ole miehiltä pois.

        No mutta kun se ei vaan pidä paikkaansa.

        Minä tässä jo sanoin ettei se minua niinkään haittaa. Eräkettu on moneen kertaan sanonut että nainen saa mielellään olla vähän pyöreä. Ja sitten vähemmän tunnetuilta nimimerkeiltä näitä tunnustuksia tulee aina silloin tällöin.

        Esim tässä ketjussa nimimerkki Eihaitaaa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14499102/voiko-nainen-olla-kiinnostava-jos-se-ei-ole-kaunis
        "Itseasiassa tykkään jostain syystä x vähän pullukoista tytöistä, joten sitä en pidä edes rumana."

        Sama ketju, nimim. rumasinkkumies:
        "Olen mennyt mutta pullukat ei halunneet jutella minulle."

        Vanhempia ketjuja en jaksanut kaivaa. Mutta siis ei vaan ole totta, että yksikään mies ei olisi kiinnostunut. Mutta ne naiset sitten usein torpedoivat itse tällaiset miehet, kuten sinä vaikutat tekevän, ja kuten tuon rumasinkkumiehen lähestymät naiset jnpp.


      • Pullasorsat
        Raakatotuus kirjoitti:

        No mutta kun se ei vaan pidä paikkaansa.

        Minä tässä jo sanoin ettei se minua niinkään haittaa. Eräkettu on moneen kertaan sanonut että nainen saa mielellään olla vähän pyöreä. Ja sitten vähemmän tunnetuilta nimimerkeiltä näitä tunnustuksia tulee aina silloin tällöin.

        Esim tässä ketjussa nimimerkki Eihaitaaa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14499102/voiko-nainen-olla-kiinnostava-jos-se-ei-ole-kaunis
        "Itseasiassa tykkään jostain syystä x vähän pullukoista tytöistä, joten sitä en pidä edes rumana."

        Sama ketju, nimim. rumasinkkumies:
        "Olen mennyt mutta pullukat ei halunneet jutella minulle."

        Vanhempia ketjuja en jaksanut kaivaa. Mutta siis ei vaan ole totta, että yksikään mies ei olisi kiinnostunut. Mutta ne naiset sitten usein torpedoivat itse tällaiset miehet, kuten sinä vaikutat tekevän, ja kuten tuon rumasinkkumiehen lähestymät naiset jnpp.

        Joo pitää paikkansa ainakin mun osalta. Mä väsyin jo kauan sitten miettimään, että milläköhän motiivilla lähestyvä mies on liikkeellä, koska aina sieltä lopulta löytyi se helpon seksin saaminen. Nyt mulla on edes jonkinlainen itsekunnioitus jäljellä, kun en ole alentunut horoksi, vaikka itsetunto onkin säpäleinä. Oikeasta parisuhteesta en enää haaveile ja satunnaiset lähestymisyritykset vaan ärsyttää ihan hitosti.


      • 183
        Raakatotuus kirjoitti:

        No mutta kun se ei vaan pidä paikkaansa.

        Minä tässä jo sanoin ettei se minua niinkään haittaa. Eräkettu on moneen kertaan sanonut että nainen saa mielellään olla vähän pyöreä. Ja sitten vähemmän tunnetuilta nimimerkeiltä näitä tunnustuksia tulee aina silloin tällöin.

        Esim tässä ketjussa nimimerkki Eihaitaaa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14499102/voiko-nainen-olla-kiinnostava-jos-se-ei-ole-kaunis
        "Itseasiassa tykkään jostain syystä x vähän pullukoista tytöistä, joten sitä en pidä edes rumana."

        Sama ketju, nimim. rumasinkkumies:
        "Olen mennyt mutta pullukat ei halunneet jutella minulle."

        Vanhempia ketjuja en jaksanut kaivaa. Mutta siis ei vaan ole totta, että yksikään mies ei olisi kiinnostunut. Mutta ne naiset sitten usein torpedoivat itse tällaiset miehet, kuten sinä vaikutat tekevän, ja kuten tuon rumasinkkumiehen lähestymät naiset jnpp.

        Ne miehet, jotka oikeasti tykkäävät lihavista naisista, ovat niin marginaalinen ilmiö, etteivät naiset heihin juurikaan törmää. Helpon pillun perässä ne lähestyjät 99,99999 prosenttisesti taitavat olla.


      • ääkpöks

        Aika moni taitaa olla sen seksinkin perässä luonnollisesti vaikka parisuhdetta hakisi ;)
        Tai ainakin minun näkemykseni hyväst parisuhteesta sisältää sen "helpon munan" kaiken muun ohessa. Joten ei se miesten pahe ole.. Jotkut vain tykkää nähdä ikävällä tavalla kauniin asian.

        Kun (vartalotyypistä riippumatta) löysäisi pipoaan, voisi helpottaa.
        Se on aivan hyvä motiivi toivoa kivaa ja helppoa seksielämää parisuhteessa. Eikä se tarkoita kaiken liikkuvan pökkimistä.

        Tietysti jos ei sitten välitä touhuilla niin hyvähän se on vältellä niitä, jotka vaikuttavat olevan kiinnostuneita myös fyysisistä iloista.


    • "Tällä tarkoitan sitä, että ei ole TODELLAKAAN todennäköistä, että nainen ihastuisi siihen, että mies pitää runsaammanpuoleisista naisista. Se nähdään edelleen jonkin sortin fetissinä tai perversiona ja siksi tekevän kyseistä miehestä ällöttävän, sen sijaan että sitä pidettäisiin normaalina prefernssinä kuten esim. punatukkaisista pitämisenä."

      Jos se että mies pitää minusta perustuu nimenomaan perse-tissi-tyyppiin niin toki se ottaa pannuun. Mitäpä sitten jos innostun vaikka tankotanssista ja peppu kutistuu vähemmän pyöreäksi? Kyllä se viehätys pitää perustua aika moneen muuhunkin asiaan. Ja sama pätee toki toisinkin päin.

      Ja jos miestä esim. Viehättää pyöreys ja pyöreys on tyypillisesti epäterveellistä niin eikö suhde tällaiseen mieheen ole naiselle jopa terveysriski? :D

      • Raakatotuus

        Löytyyköhän siis lopulta yhtäkään naista jonka mielestä pyöreänpuoleisesta naisesta tykkäävä mies ei olisi ällöttävä pervo.

        Ilmeisesti anorektikoista tykkäävät sitten ovat mitä toivotumpia miehiä. Mietin vaan, että miksi naisilla sitten on niin suuri tarve tulla hyväksytyiksi läskeineen päivineen.


      • Raakatotuus kirjoitti:

        Löytyyköhän siis lopulta yhtäkään naista jonka mielestä pyöreänpuoleisesta naisesta tykkäävä mies ei olisi ällöttävä pervo.

        Ilmeisesti anorektikoista tykkäävät sitten ovat mitä toivotumpia miehiä. Mietin vaan, että miksi naisilla sitten on niin suuri tarve tulla hyväksytyiksi läskeineen päivineen.

        No en tiedä millaiset miehet tykkää anorektikoista kun ei ne mun kanssa pörrää. :D

        Ei sitä miehestä päälle päin näe millaiselle peballe se lämpeää. :P

        Lähinnä se että terveys edelle ja vasta sitten toisen kauneusihanteet. Mua vituttaa jos itse voin hyvin ja sitten joku munapää on sitä mieltä että voisin olla vähän isompi. :D


      • Raakatotuus
        Nainen_28v kirjoitti:

        No en tiedä millaiset miehet tykkää anorektikoista kun ei ne mun kanssa pörrää. :D

        Ei sitä miehestä päälle päin näe millaiselle peballe se lämpeää. :P

        Lähinnä se että terveys edelle ja vasta sitten toisen kauneusihanteet. Mua vituttaa jos itse voin hyvin ja sitten joku munapää on sitä mieltä että voisin olla vähän isompi. :D

        Eli mielummin otat miehen joka sanoo ettei hän tykkää ylipainosta yhtään, ja joka dumppaa sinut jos satut lihomaan viisi kiloa?

        Kerro ihmeessä miksi juuri pyöreänpuoleisista pitäviin miehiin ladataan noin paljon negatiivisia mielikuvia? Ajatellaan, että "se on kiinnostunut minusta vain koska olen läski", ei siksi, että "olen hänestä sekä kiinnostava että viehättävä ihminen". Kun taas mieleen ei juolahdakaan se että läskifasisti olisi kiinnostunut sinusta mistään muusta syystä kuin että sinulla on hyvä kroppa.

        Ja sekö ei sitten sinua yhtään harmita jos joku munapää sanoo sinulle että "voisit laihduttaa"?

        Miksi lyhyistä naisista pitävät eivät joudu tällaisten epäluulojen kohteeksi? Miksi pitkistä naisista pitävät eivät joudu? Miksi punatukkaisista pitävistä ei ajatella että se on kanssani vain niin pitkään kun tukkani on tämän värinen?

        Kerro yksikin järkevä syy siihen miksi mies joka olisi suvaitsevainen naisen ylipainoa kohtaan olisi huonompi valinta kun sellainen joka ei ole? Oikea syy, ei kuviteltu.


      • Pullasorsat
        Raakatotuus kirjoitti:

        Eli mielummin otat miehen joka sanoo ettei hän tykkää ylipainosta yhtään, ja joka dumppaa sinut jos satut lihomaan viisi kiloa?

        Kerro ihmeessä miksi juuri pyöreänpuoleisista pitäviin miehiin ladataan noin paljon negatiivisia mielikuvia? Ajatellaan, että "se on kiinnostunut minusta vain koska olen läski", ei siksi, että "olen hänestä sekä kiinnostava että viehättävä ihminen". Kun taas mieleen ei juolahdakaan se että läskifasisti olisi kiinnostunut sinusta mistään muusta syystä kuin että sinulla on hyvä kroppa.

        Ja sekö ei sitten sinua yhtään harmita jos joku munapää sanoo sinulle että "voisit laihduttaa"?

        Miksi lyhyistä naisista pitävät eivät joudu tällaisten epäluulojen kohteeksi? Miksi pitkistä naisista pitävät eivät joudu? Miksi punatukkaisista pitävistä ei ajatella että se on kanssani vain niin pitkään kun tukkani on tämän värinen?

        Kerro yksikin järkevä syy siihen miksi mies joka olisi suvaitsevainen naisen ylipainoa kohtaan olisi huonompi valinta kun sellainen joka ei ole? Oikea syy, ei kuviteltu.

        Ei se olisikaan huonompi valinta. Musta olis ihanaa, jos tulisi vastaan joku joka pitäisi mua SEKÄ kiinnostavana ETTÄ viehättävänä. Reaalimaailmassa sellaisia miehiä ei vaan ole, vaan kaikki haluaa sen salihullun maratoonarinaisen, joka elää idulla, soijapavuilla ja vedellä. No, ainakin niillä istuu housut hyvin, vaikka elämä olisikin vähän yksitoikkoista.


      • Raakatotuus kirjoitti:

        Eli mielummin otat miehen joka sanoo ettei hän tykkää ylipainosta yhtään, ja joka dumppaa sinut jos satut lihomaan viisi kiloa?

        Kerro ihmeessä miksi juuri pyöreänpuoleisista pitäviin miehiin ladataan noin paljon negatiivisia mielikuvia? Ajatellaan, että "se on kiinnostunut minusta vain koska olen läski", ei siksi, että "olen hänestä sekä kiinnostava että viehättävä ihminen". Kun taas mieleen ei juolahdakaan se että läskifasisti olisi kiinnostunut sinusta mistään muusta syystä kuin että sinulla on hyvä kroppa.

        Ja sekö ei sitten sinua yhtään harmita jos joku munapää sanoo sinulle että "voisit laihduttaa"?

        Miksi lyhyistä naisista pitävät eivät joudu tällaisten epäluulojen kohteeksi? Miksi pitkistä naisista pitävät eivät joudu? Miksi punatukkaisista pitävistä ei ajatella että se on kanssani vain niin pitkään kun tukkani on tämän värinen?

        Kerro yksikin järkevä syy siihen miksi mies joka olisi suvaitsevainen naisen ylipainoa kohtaan olisi huonompi valinta kun sellainen joka ei ole? Oikea syy, ei kuviteltu.

        Jos sanoisi että pitää laihduttaa terveyssyistä on eri asia kuin laihduttaa jotta palvelisin hänen tarkoitusperiään.

        Läskipoliiseja en jaksa ylipäätänsäkään, muutama ekstrakilo ei ole kuolemaksi.

        Eikä siinä mun mielestä ole mitään perverssiä jos tykkää vähän tujummasta, kunhan joku vinkuva hengitys ei kiihota. XD muuten kaikki mun elämäni miehet ois jotain pervoja, koska en ole todellakaan mikään bikini fitness beibe. Enemmänkin luomulapsi, vaikka liikuntaa harrastelenkin.


      • Teinitohtori
        Nainen_28v kirjoitti:

        Jos sanoisi että pitää laihduttaa terveyssyistä on eri asia kuin laihduttaa jotta palvelisin hänen tarkoitusperiään.

        Läskipoliiseja en jaksa ylipäätänsäkään, muutama ekstrakilo ei ole kuolemaksi.

        Eikä siinä mun mielestä ole mitään perverssiä jos tykkää vähän tujummasta, kunhan joku vinkuva hengitys ei kiihota. XD muuten kaikki mun elämäni miehet ois jotain pervoja, koska en ole todellakaan mikään bikini fitness beibe. Enemmänkin luomulapsi, vaikka liikuntaa harrastelenkin.

        Olen elämäni aikana havainnut seikan, että "muutama ekstrakilo" on naisten terminologiassa todellisuudessa 30-50 kiloa.


      • Teinitohtori kirjoitti:

        Olen elämäni aikana havainnut seikan, että "muutama ekstrakilo" on naisten terminologiassa todellisuudessa 30-50 kiloa.

        50:llä kilolla saisi jo vähintään kolmannen pakaran. Tai kaksoissiskon.


      • 12121212

        "Jos se että mies pitää minusta perustuu nimenomaan perse-tissi-tyyppiin niin toki se ottaa pannuun. Mitäpä sitten jos innostun vaikka tankotanssista ja peppu kutistuu vähemmän pyöreäksi? Kyllä se viehätys pitää perustua aika moneen muuhunkin asiaan. Ja sama pätee toki toisinkin päin."

        Naisen on muuten helppoa sanoa näin, koska toisin kuin naisvartalon tärkeimmät asiat (peppu-tissit-vyötärö), miesvartalon tärkeimmät asiat (pituus-hartiat-leuka) eivät muutu samalla tavalla iän myötä.


      • 12121212 kirjoitti:

        "Jos se että mies pitää minusta perustuu nimenomaan perse-tissi-tyyppiin niin toki se ottaa pannuun. Mitäpä sitten jos innostun vaikka tankotanssista ja peppu kutistuu vähemmän pyöreäksi? Kyllä se viehätys pitää perustua aika moneen muuhunkin asiaan. Ja sama pätee toki toisinkin päin."

        Naisen on muuten helppoa sanoa näin, koska toisin kuin naisvartalon tärkeimmät asiat (peppu-tissit-vyötärö), miesvartalon tärkeimmät asiat (pituus-hartiat-leuka) eivät muutu samalla tavalla iän myötä.

        En tajunnut pointtia. :)

        Oon kyllä noista miehen ominaisuuksista täysin eri mieltä.

        Lyhyt, kapeahartiainen ja pienileukainen mies voi olla hot. Taas sitten tietty minun mielikuvamieheni noilla ominaisuuksilla voi olla varsin erinäköinen kuin sinun. :P


      • raesfsd
        Raakatotuus kirjoitti:

        Löytyyköhän siis lopulta yhtäkään naista jonka mielestä pyöreänpuoleisesta naisesta tykkäävä mies ei olisi ällöttävä pervo.

        Ilmeisesti anorektikoista tykkäävät sitten ovat mitä toivotumpia miehiä. Mietin vaan, että miksi naisilla sitten on niin suuri tarve tulla hyväksytyiksi läskeineen päivineen.

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että lihavaa ei tarvitse rinnastaa anorektikkoon vaan normaalipainoiseen ihmiseen??


      • fhuioasdf
        Pullasorsat kirjoitti:

        Ei se olisikaan huonompi valinta. Musta olis ihanaa, jos tulisi vastaan joku joka pitäisi mua SEKÄ kiinnostavana ETTÄ viehättävänä. Reaalimaailmassa sellaisia miehiä ei vaan ole, vaan kaikki haluaa sen salihullun maratoonarinaisen, joka elää idulla, soijapavuilla ja vedellä. No, ainakin niillä istuu housut hyvin, vaikka elämä olisikin vähän yksitoikkoista.

        " Reaalimaailmassa sellaisia miehiä ei vaan ole, vaan kaikki haluaa sen salihullun maratoonarinaisen, joka elää idulla, soijapavuilla ja vedellä. No, ainakin niillä istuu housut hyvin, vaikka elämä olisikin vähän yksitoikkoista. "

        Oikeasti treenaavat on nimenomaan niitä jotka eivät elä iduilla ja vedellä. Taidat sekoittaa malleihin. Ja ollakseen hoikka ei elämän tarvitse olla mitenkään yksitoikkoista. Ihan runsaasti voi syödä ja herkutellakin.


    • Mie en oo koskaan ollu pitemmän aikaa satamakaupungissa...

      Onko tuo pitkin yötä jatkunu pikkutytön kiljumisen kuulonen vihellys laivasta?

    • phytyi

      En pidä lihavista naisista.

    • Lihava,läski ,ylipainoinen,ovat negatiivisia sanoja mutta kurvikas, povekas,runsasmuotoinen ovat parempia sanoja ja tunnustan että jos kadulla tulee vastaan kaksi naista ja toinen on 170 cm hoikka ja toinen 160 cm runsasmuotoinen niin katseeni seuraa ihan varmasti sitä lihavaa läskiä ylipainoineen kurvineen....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe