Painitrikoot

Ammattipainija

- Minä lopetan jos nuo pitää laittaa päälle.
- Jumalauta kun on tylsää seurata, mitä ne yrittää?
- Hyi helvetti mikä puku
- Lainaatko trikoita, on polttarit ja pitäisi saada joku typerän näköinen puku?
- Saako käyttää samoja trikoita kuin boratti?


Edellä muutama typerä kysymys, joita painijat kuulevat päivittäin, kun lajista keskustellaan.

Mikä on aiheuttanut lajille järkyttävän epäsuosion?
Milloinhan tajutaan, että suurin painiharrastuksen tappaja on painitrikoot !!

Olen itse harrastanut/ harrastan painia kilpatasolla lähes 20 vuotta ja minulle tämän asusteen pukemisessa ei ole mitään outoa. Osaan kuitenkin kuvitella ajatusmaailman katsojilla, jotka eivät itse ole painiporukasta kotoisin. Kokemukseni myötä olen joutunut hyväksymään sen tosiasian, että trikoot ovat miesten päällä yksinkertaisesti helvetin rumat ja tästä syystä paini ei ikinä tule nykymaailmassa nousemaan suosituksi urheilulajiksi SUOMESSA.

Olen elämäni aikana vastannut valehtelematta 10 000 kertaa vieraiden ihmisten kysymyksiin , esim. "miksi he pukeutuvat naisten uima-asuihin."? Valitettavasti en itsekkään ole keksinyt näihin vastausta. Mielestäni on syytä ajatella lajin tulevaisuutta ja sitä, että kuinka laji saadaan kehittymään kiinnostavaksi sponsoreiden ja ennen kaikkea katsojien kannalta. Tällä hetkellä krekon säännöt vaihtuvat lähes useammin kuin sukat jalassani, joten osaan kuvitella, että katsojilla ei ole mitään helvetin tolkkua, että mitä lajissa yritetään saada aikaan. Lisäksi nämä atleetin pukeutuvat todella hämäriin asuihin.... Tämä on valitettavaa , mutta olen joutunut itse sen todeksi toteamaan.. Miksi laji pitää pilata tällaisella asusteella, joka tekee huippu-urheilijasta lähinnä pellen näköisen?

Paini on vanhimpia urheilulajeja, mutta samalla painin suurin ongelma on, että sitä ei saada vietyä nykyaikaan soveltuvaksi. On mielestäni aika siirtää laji 2000- luvulle ja pukea urheilijat sen näköiseksi, että he eivät ole menossa sirkukseen, vaan kamppailuareenalle!

Ymmärrän, että olympialajin säännöt eivät ole muutettavissa painiliiton päättäjien kautta. Suomen tasolla on kuitenkin asiaan puututtava välittömästi tai laji tulee kuolemaan sukupuuttoon nopeampaa kuin kukaan uskaltaa arvata:) Ymmärtäkää myös lukijat, että tämä kirjoitus ei ole kirjoitettu painijan näkökulmasta , vaan katsojan ja lajista tietämättömän silmin.

8

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siismitäå

      Siis naisten on kiva katella kun miesten trikoista näkyy mulkku, ja miesten kun naistrikoista näkyy pillu. Tää sama on kaikissa lajeissa rantalentiksestä lähtien.
      Esim. http://aijaa.com/vvd5qA

    • pelletboratit

      Eikös rushgaardit ja shortzit o keksitty. Menevät bjjssä hyvin.

    • palaaverkkokalvo

      Mua ei henk koht kiinosta vähääkään kattoo ku äijät halaileen ja hivelee toisiaan tyttöjen uimapuvussa.Eli aivan sama vaikka koko laji lopetettas,tilaa jollekkin mikä on ennemmän nykyajassa kiinni.

      • eipalaverkkokalvo

        Sillä mikä sua kiinnostaa, ei ole todellisuuden kanssa mitään merkitystä.
        Jatka lennokkikerhossa, se on sun juttu.


      • jääkendo

        "tilaa jollekkin mikä on ennemmän nykyajassa kiinni"

        Niinkuin jääkiekkoon, vai..? :D REPS.


    • Jahanstaas

      Pienestä se on harrastaminen kiinni oikeasti tai kuvitelmissa. Todellisuudessa "säbään" mennään mielummin, kun nuoret eivät uskalla ottaa yksin vastuuta omista ratkaisuistaan eikä pientä kipua kestetä. Ongelma ei ole siinä, että trikoot ovat tiukkoja vaan siinä, että lapset ja nuoret ovat löysiä.

      • Toisinvääntäjä

        Kivunsieto tuskin on ongelma, siihen tottuu nopeasti niin, että joutuu olemaan tarkkana mikä kipu on vain pientä epämukavuutta, ja mikä on vamman tuottavaa eli haitallista.


      • Niskaruuvivyöheitto

        Totta, mutta aloitusvaiheessa sillä on merkitystä, kun Kerttu-Petterin äiti hakee vaihtoehtoista harrastusta pleikkarille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe