Vain yksi ja sama puheeaihe

Ärsyttääkuunnella

Miksi jotkut jauhavat vain omista lapsistaan tai lapsenlapsistaan koko ajan ajattelematta että mahtaakohan sitä kuulijaa edes kiinnostaa pätkääkään? Jokaisella on tärkeitä ihmisiä elämässään mutta miksi jauhaa niistä sellaisille jotka eivät tunne eivätkä ole koskaan näitä edes nähneet. Pitäisi hieman miettiä mistä keksii jutun aihetta. Rehvastelu ja ylistäminen menee jo paksuksi.

Äkkiä alan karttamaan tämmöisiä ihmisiä. Kännykkä on hyvä kun alkaa sitä räpläämään jos ei pakoon pääse lässyttäjiä. Sitten ne torvelot alkaa haukkumaan kännykän räplääjiä kun ne eivät viitsi kuunnella jonkun paskanjauhantaa.

Viisas ihminen on vaatimaton ja ajattelee muitakin kuin vain ITSEÄÄN. Itsekeskeinen on vaan niin typerä ettei tajua yhtään mitään kun pyörii vain oman napansa ympärillä, ei näe metsää puilta. Kun on vain minä minä ja minun perhe niin harvoin muuttuu edes iän myötä ja sitten on muissa ihmisissä vika kun ei ole ystäviä ja valitetaan yksinäisyyttä.

76

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi-valvot-pikkutun-

      neilla?
      Onko elämäsi rytmi häiriytynyt?
      Jos on, niin sitä on turha kaataa muiden niskaan!

    • Minä-viestit

      ovat hyviä, jos kaikki kertovat omista asioistaan ja lapsenlapsistaan,
      tulemme tuntemaan toisemme.

      Paha vain, jos joukossa on sulkeutunut ihminen, joka ei halua puhua omista asioistaan
      ja sitten syyttelee ja vihaa muita.

      Kuka tässä on se syyllinen?

      Kaikki kuuntelevat mielellään, jos kerrot omistasi.

      • SinunAsiatTärkeimmätkö

        "Kaikki kuuntelevat mielellään, jos kerrot omistasi."
        Särähti pahasti korvaan.
        Pitää paikkansa, jos kuulijalla on sama tilanne. Ei muuten.

        Komppaan aloittajaa.


      • Puhumatta.paras.sitten

        Miksi et puhu omista asioistasi? Mykkinäkö pitäisi olla?

        Toinen yrittää keksiä jotain harmitonta puhuttavaa, kun politiikka ja uskontokin ovat poissuljettuja, niistä varmaan vetäisit herneen nenääsi heti,
        kun tuollainen snärkkäri olet!


    • Miettinyt

      Nyky yhteiskunnan ongelmat vaikka ongelmia on ollut aiemminkin ei ihmiset ole muuttuneet se miten kukin suhtautuu vallitsevaan olotilaan ymmärtämiseen mitä ympärillä todellisuudessa tapahtuu. Minkälainen se ihminen on joka etsii syitä ympäriltä oman itsensä huonoon oloon eikä katso itseensä puuttuuko häneltä oman itsensä hyväksyminen.

    • Minäminäminä56

      Itse kyllä ihan kohteliaisuuttani useinkin kysyn, että mitä kuuluu.

      Ja jos ystävä tai tuttava alkaa kertoa lapsistaan tai lapsenlapsistaan kotikasvatukseni käytöstavat antavat pohjaa jaksaa kuunnella näpläämättä puhelintani.

      Minulla ei ole lapsenlapsia, mutta empatiakykyisenä ihmisenä ymmärrän, että ne ovat tärkeitä sellaiselle, kellä niitä on. Niin pitääkin olla. Toiset puhuvat lapsenlapsista ja toiset puhuvat jostakin muusta, mikä elämässä sillä hetkellä on päälimmäisenä mielessä.

    • nuormieli

      Juurikin siksi et he vat tärkeitä ja rakkaita, tai ainakin pitäisi olla, harva kai niistä kokoajan puhuu mut jos kysyt mitä kuuluu kyllä lapset ja lapsenlapset tuohon settiin kuuluvat ainakin minulla.

    • Malkasemalka

      Ehkä tässä iässä (kun tällä palstalla olet) osaa jo suhteellistaa asioita. Mitä ihmeen pahaa on siinä, jos toinen kertoo kuulumisiaan ja ne kaikki liittyvät lapsiin ja lasten lapsiin. Nämähän, jos mitkä, ovat yksi paras asia, ellei parhain, elämässä.

      Jos rupeat räpläämään puhelinta toisen kertoessa kuulumisia, voisin luonnehtia sinua aikamoiseksi juntiksi. Jos omaisit sosiaalisia taitoja, voisit ehkäpä vaihtaa kohteliaasti puheenaihetta sen sijaan että lapsellisesti seurustelet kännykkäsi kanssa.

      Itsekkäiden ihmisten tyypillinen ominaisuus on syyttää toisia itsekkäiksi "kun eivät ajattele muita eli siis minua". Mahtanetko kuulua tähän klaaniin?

    • mitäkä.mies

      Kun perheeseen syntyy pienokainen niin se on ihme ja tietysti hän on kaikki kaikessa ja ihmeellinen.Sama toistuu myös lastenlasten ilmaannuttua kuvioihin,mummot ja paapat muistavat sen kuinka ihmeellinen lapsi on ja kun ottaa huomioon sen että aikaa ja varaa on..
      Itse kuulun siihen ryhmään jolle ei ole lapsenlapsia tullut eikä ehkä tule koskaan.
      Tietenkään en myös ymmärrä sitä että se olisi suurinta maailmassa ja aina puheenaiheena.
      Lapsettomille varmaankin aihe on kiusallinen ja jos lapsettomuuteen liittyy vielä sellainen arka aihe ettei lapsia jostain syystä voi tulla.

      Ymmärrystä kuitenkin hiukan kaikille lapsistaan puhuville.
      Joku pulpattaa työstään,joku autoistaan ja tavaroistaan..
      Mistä sitten pitäisi puhua että kiinostaa?? Jos alkaa kyselemään,mitä kuuluu ja miten menee niin silloin luullaan että udellaan.

      Mun "ystävä"...Sellainen joka räpläisi luuriaan kun puhun hänelle,olisi entinen ystävä sillä sekunnilla.
      Tahditonta ja huonoa käytöstä,joka viittaa jonkin sortin ongelmaan oman itsensä kanssa.

      • nuormieli

        Samma här! jos ystävävi räpläisi luuriaan kun puhun hänelle olisi asian oltava todella tärkeä tai muuten päättellisin olevani merkityksetön ja hän saisi jäädä luurinsa kanssa kahden.
        Mitä tulee tuohon lapsista ja lapsenlapsista puhumiseen on siinäkin rajansa "kohtuus kaikessa", minulle luoja on antanut vain yhden lapsen, rakas tyttäreni ja hänen pieni tyttärensä ovat minulle tosi tärkeitä mut en siltikään heistä puhu ellei ole jotain erityistä ja iloista kerrottavaa, ystävättäreni kanssa (jonka olen tuntenut 14 vuotiaasta asti) jaamme kyllä kaikki kuulumiset myös lastemme kuulumiset, yhdessä jaamme ilot ja myös mahdolliset surut mut siinäkin on rajat heidän yksityisasiansa on todellakin heidän yksityisiä asioita niitä ei todellakaan laverrella eteenpäin.


      • Juuri-noin-

        koen itsekin tekeväni. Kohtuus kaikessa aina.

        Mutta mykkänä istumista
        en oikein ymmärrä,
        itse saatan jutella vieraidenkin ihmisten kanssa.


      • mitäkä.mies
        Juuri-noin- kirjoitti:

        koen itsekin tekeväni. Kohtuus kaikessa aina.

        Mutta mykkänä istumista
        en oikein ymmärrä,
        itse saatan jutella vieraidenkin ihmisten kanssa.

        Kaikkea mahtuu maailmaan kun joku ei halua puhua sanaakaan lähes tuntemattomalle ihmiselle ja toinen voi puhella myös tuntemattoman kanssa.
        Johtuneeko kehonkielestä tai jostain muusta mutta minulle puhutaan lähes joka kerta kun pistän nokkani ulos tai menen vaikka kauppaan,outoonkin liikkeeseen,eikä vain jokapäiväisille ostoksille.
        Kassajonossa mummo voi rupatella kanssani ajan kuluksi tai pikkulapsi ottaa katsekontaktin ja pian tulee tarinaa jostain mitä on tapahtunut.Lapsen kyseessä ollessa äidin puna voi nousta poskille kun lapsi on estoton.
        Pidän lapsista ja se varmaankin lapset sen vaistoavat.Pidän myös vanhoista mummoista ja vaareista.Pidän yleensäkkin ihmisistä jotka eivät sulkeudu omaan olotilaansa vaan näkevät ja kuulevat ympärillään olevan elämää.

        Joskus ikävä kyllä näen kun mykkä suu huutaa,mutta sanoja ei ole..Halu puhua olisi mutta estoja on niin paljon ja arkuutta joka estää puhumata.

        Annan arvon ja rauhan myös aloittajan tyypisille ihmisille jotka haluavat olla omissa oloissaan ja luulisin että he käyvät kyllä äänetöntä keskustelua itsensä kanssa.Silloin ei luultavasti tule sananharkkaa,jos terveestä ihmisestä on kysymys.

        Ei välttämättä ole kerskumista se että kertoo lapsistaan tai lapsenlapsistaan,vaan voi ihan oikeasti olla asiat hyvin.
        Tuskin kukaan kertoo ikävistä käänteistä lapsiensa suhteen,en itse ainakaan niin tekisi sillä se olisi väärin lapsia kohtaan.

        Puhutaan toisillemme ja muistetaan pysähtyä kuuntelemaan ja kun jaksaa kuunnella niin voip olla että sieltä rivien välistä löytyy jotain sellaista mitä itse ei osaa edes ajatella tapahtuneen.


      • miäkä.mies
        nuormieli kirjoitti:

        Samma här! jos ystävävi räpläisi luuriaan kun puhun hänelle olisi asian oltava todella tärkeä tai muuten päättellisin olevani merkityksetön ja hän saisi jäädä luurinsa kanssa kahden.
        Mitä tulee tuohon lapsista ja lapsenlapsista puhumiseen on siinäkin rajansa "kohtuus kaikessa", minulle luoja on antanut vain yhden lapsen, rakas tyttäreni ja hänen pieni tyttärensä ovat minulle tosi tärkeitä mut en siltikään heistä puhu ellei ole jotain erityistä ja iloista kerrottavaa, ystävättäreni kanssa (jonka olen tuntenut 14 vuotiaasta asti) jaamme kyllä kaikki kuulumiset myös lastemme kuulumiset, yhdessä jaamme ilot ja myös mahdolliset surut mut siinäkin on rajat heidän yksityisasiansa on todellakin heidän yksityisiä asioita niitä ei todellakaan laverrella eteenpäin.

        Tärkeä on saada puhua ja luottaa..


    • Mykkinäkö-pitää-olla-

      Minä-viestit ovat hyviä,
      jos kaikki kertovat omista asioistaan ja lapsenlapsistaan,
      tulemme tuntemaan toisemme.

      Paha vain, jos joukossa on sulkeutunut ihminen, joka ei halua puhua omista asioistaan
      ja sitten syyttelee ja vihaa muita.

      Kuka tässä on se syyllinen?

      Kaikki kuuntelevat mielellään, jos kerrot omista asioistasi.

      • Aiheetvähissä

        Ei pirä paikkaansa. Eikä tartte olla "sulkeutunut". Kaikkia ei vain kiinnosta toisten perhe-elämän käänteet ja väänteet. Elämässä ja maailmassa on muutakin.


      • Aiheitariittää

        Totta kai elämässä ja maailmassa on muutakin mutta kai tässä oli kyse ystävän kanssa keskustelusta ja hänen kuuntelemisestaan.

        Jos "kaikkia ei vain kiinnosta toisten perhe-elämän käänteet ja väänteet" niin ilmeisesti et ole ystävä kovinkaan monelle.

        Maailman parantajia löytyy joka lähtöön ja moni vielä on sellainen, että aloittaa sen "parantamisen" mahdollisimman kaukaa omasta elinpiiristään, jonkun sortin kaksinaismoralismia tämäkin


      • Jos-ei-lapsista-

        tykkää, niin jotain on ihmisessä pahasti vialla!


      • Mykäksi-ei-pidä-alkaa-

        Minä-viestit ovat hyviä,
        jos kaikki kertovat omista asioistaan ja lapsenlapsistaan,
        tulemme tuntemaan toisemme.
        .......

        Paha vain, jos joukossa on sulkeutunut ihminen, joka ei halua puhua omista asioistaan
        ja sitten syyttelee ja vihaa muita.

        Kuka tässä on se syyllinen?

        Kaikki kuuntelevat mielellään, jos kerrot omista asioistasi.


      • Puurotvellitsekaisin

        Miten se liittyy lapsista tykkäämiseen jos ei jaksa tai halua kuunnella aina samaa virttä jonkun perheasioista?


      • 000000000-

        Liioittelet vihapäissäsi, sillä kukaan ei puhu aina lapsistaan.
        Jos joku on huomannut pahantuulisuutesi /mykkyytesi , ja yrittää keksiä
        jotain harmitonta puheenaihetta...niin sinä se suutut vain lisää.
        Ole sitten!


      • 101010101010---

        Jos immeinen on pahalla tuulella tai peräti mykkänä, niin pitää kertoa vitsi, mielellään hyvä, eikä alkaa selvittää sukulaisuussuhteita.


    • EiTuotaJaksaKuunnella

      2 ihmistyyppiä, joita en siedä.

      Ihminen, joka kertoo aina omista asioistaan ja suorastaan ei anna suunvuoroa muihin ajatuksiin tai näkemyksiin. "Olet minua vastaan ellei ajatuksesi ole minun asioissa."

      Ihminen, jolle on tärkeä saada haukkua ja arvostella muita ihmisiä. "Olet minua vastaan ellet komppaa minua."

      Molemmille tyypeille on myrkkyä, kun aloittaa "Ei se nyt noin ole..."

      • Eisekyllänoinole

        Jospa aloittaisit, "Olen sitä mieltä..." Sen sijaan, että kerrot toisen olevan väärässä !!?


      • KATSO_ITSEÄSI_

        Ei ole ihmistyyppejä, joita en sietäisi.


    • Omapiiriomajuttu

      Ymmärrän aloittajaa osittain. Jos jollakulla ei ole ikinä mitään muuta asiaa ja puheenaihetta kuin oma perhe ja kaikki mitä siihen kuuluu, niin kyllä se alkaa pitemmän päälle olla aika raskasta kuultavaa. Varsinkin, jos kertojan asenne ilmaisee että mikään muu maailmassa ei ole tärkeämpää ja hän olettaa että kaikki ovat hänen perheasioistaan yhtä kiinnostuneita kuin hänkin.

      Olen kuunnellut joskus niin montaa em. laista, että olen itse lakannut puhumasta perhejuttuja miltei kokonaan. En tajua miksi joku olisi niistä kiinnostunut kun ei niissä ole mitään maailmoja mullistavaa ihanaa ihmettä olemassa. Silti vaikka jälkeläiseni ovat ihania, lahjakkaita ja ahkeria ihmisiä.

    • Tyylistä..päätellen

      yksi ja sama 'katkero' monella nikillä on päättänyt ajaa sitä asiaa,
      että lapset ja lapsenlapset on salattava.

      Jos siis tulee mieleen jokin hauska juttu heidän tekemänään, muista, ettet kerro.

      Jännitä itsesi miettimään kaikkea tuon kärttyisän vanhanpiian aivoilla.

      • Vanhaapiikaa-ärsyttää

        kuunnella, että jollakin toisella on lapsia ja lastenlapsia.

        Vanha sananlasku kuuluu:
        "Kaakonkulman kateuden voittaa vain Kuusamon kiusaus."


      • jooooooooo

        ALOITTAJALLA on yksi ja sama puheenaihe.

        En uskoisi TODEKSI, ellen omin silmin näkisi päivästä toiseen.


      • Näitäonnähty

        Sulla varmasti puhe pyörii oman navan ympärillä


    • YstäväOnEri

      En saanut aloituksesta käsitystä, että olisi kyse ystävästä vaan satunnaisesti tavatusta ihmisestä jossain.

      Jouduin tällaisen "hyökkäyksen" kohteeksi lauantaina. Ei merkitystä millä asialla, mutta se oma mielipide ja mielenkiinto ei ollut sama kuin minulla, niin naama oli norsun...

      • Olet-selvästi-aloittaja-

        ja pakkomielteesi pysyy.

        Siitä et pääse.


      • YstäväOnEri
        Olet-selvästi-aloittaja- kirjoitti:

        ja pakkomielteesi pysyy.

        Siitä et pääse.

        Ai täällä onkin näin simppeliä porukkaa.


      • Onneksieitarvikkaan
        Olet-selvästi-aloittaja- kirjoitti:

        ja pakkomielteesi pysyy.

        Siitä et pääse.

        Mikä pakkomielle? Nythän oli kyse pakkomielteestä rehvastella omalla perheellä kun ei ´muutakaan ole

        Vitun yksinkertaisia ja tyhmiä ihmisiä ei jaksa kuunnella


      • Jahas--

        Ja nyt selvisi mitä sanaa äitisi käytti usein.


      • Sairastatouhua

        Eikös ihmisen sivistystasoon kuuluisi keskustella siitä mikä mahtaisi kuulijaa kiinnostaa. Minua ei ainakaan kenenkään perhe- elämä eikä lapset ja lapsenlapset kiinnosta.

        En ole koskaan niin vanha että minun elämäni vaan pyörii yhden asian ympärillä. Saan seuraani nuoria kun juttuni ei ole sitä yhtä.

        Miksi perheellisistä tulee maailman itse keskeisintä niin en ymmärrä, hyvin harvalla ei ole kusi noussut hattuun. Menkää hieman itseenne ja katsokaa peiliin. Ketä vittu kiinnostaa teidän jälkeläisenne ja niiden touhut?

        Tarviiko pakkosyöttää jotain sen ja sen ihmisen tekemistä mitä ihmistä ei kukaan ole koskaan edes nähnyt?

        Pahimmat tapaukset pakkosyöttää jopa valokuvia niin että ei varmasti jää mitään epäselväksi.


      • pspsps
        Sairastatouhua kirjoitti:

        Eikös ihmisen sivistystasoon kuuluisi keskustella siitä mikä mahtaisi kuulijaa kiinnostaa. Minua ei ainakaan kenenkään perhe- elämä eikä lapset ja lapsenlapset kiinnosta.

        En ole koskaan niin vanha että minun elämäni vaan pyörii yhden asian ympärillä. Saan seuraani nuoria kun juttuni ei ole sitä yhtä.

        Miksi perheellisistä tulee maailman itse keskeisintä niin en ymmärrä, hyvin harvalla ei ole kusi noussut hattuun. Menkää hieman itseenne ja katsokaa peiliin. Ketä vittu kiinnostaa teidän jälkeläisenne ja niiden touhut?

        Tarviiko pakkosyöttää jotain sen ja sen ihmisen tekemistä mitä ihmistä ei kukaan ole koskaan edes nähnyt?

        Pahimmat tapaukset pakkosyöttää jopa valokuvia niin että ei varmasti jää mitään epäselväksi.

        JA SINÄ voisit hieman siistiä tuota kielenkäyttöäsi. TEE SE jos osaat!!!!!.


      • Meevttuun

        Siisti sää elämäsi äläkä ala muita neuvomaan

        Pelimieskin kiroilee, tyhjäpäiden ei tarvitse.

        Paskantärkee ei tarvitse olla!


      • Ja-millainen-

        kielenkäyttö! Se kertoo ''jotain'' hänen äidistään!


    • Moneenjunaan

      Avaaja taisi juuri kertoa avauksessa itsestään. Minä minä minä räplätköön rauhassa puhelintaan, koska muuta ei hänellä seurana olekaan.

      • Niinsinäkin

        Meitä on tosiaan moneen junaan. En ole "minä minä minä" enkä räplää puhelinta maailmalla liikkuessani. Silti olen kallellaan aloittajan aiheen suuntaan; en jaksaisi millään aina kuunnella jonkun perheasioista ja -huolista. Seuranpito vaatii jotain molemmin puolin ja höpöttäjätyypit vain harvoin huomaavat sellaisen 'pikku' jutskan.


      • Case..is..closed

        Aloittajan dilemma on lapsettomuus ja aviosiipan puut. Siitä aiheutuu tuo ongelma.


      • Maailmassamuutakin

        Miten niin? En ole lapseton eikä puoliso puutu. Silti en aina jaksa kiinnostua muitten perhepakinoista enkä varsinkaan itse niistä pakise.


      • Moneenjunaan
        Niinsinäkin kirjoitti:

        Meitä on tosiaan moneen junaan. En ole "minä minä minä" enkä räplää puhelinta maailmalla liikkuessani. Silti olen kallellaan aloittajan aiheen suuntaan; en jaksaisi millään aina kuunnella jonkun perheasioista ja -huolista. Seuranpito vaatii jotain molemmin puolin ja höpöttäjätyypit vain harvoin huomaavat sellaisen 'pikku' jutskan.

        Onhan se toki ajattelematonta puhua ihmisistä, joita toinen ei tunne, mutta jotkut nyt vaan on sellaisia.
        Tunnen lapsettoman ikisinkun, joka kertoo minulle joka tapaamisella ihmisistä, jotka ovat minulle "kasvottomia". Silti kuuntelen tyyliin - toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
        Vastaavasti hän (silloin kun harvoin saan suunvuoron) joutuu kuuntelemaan juttuja perheestäni. Tosin yleensä hän sanoo heippa, enenkuin minun vuoroni puhua tulee. :D


      • Rutiinittomiatarinoita

        Kuuntelen kyllä mielelläni juttuja tuntemattomistakin ihmisistä jos jutut ovat jännittäviä / kiinnostavia / erilaisia / uusia / ennen kuulumattomia ja kokemattomia ... Perheestäkin saa ihan rauhassa puhua jos sattuu ja tapahtuu jotain muutakin kuin tavallista jokapäiväistä arkipäivän aihetta.


    • Aloituksessa.asiaa

      Olen aloittaja kanssa samaa mieltä. Olin joskus kansalaisopiston harrastuspiirissä. Pari isoäitiä juttelevat keskenään about 3 metrin etäisyydellä toisistaan lapsenlapsistaan ja niiden lahjakkuudesta ja viisaudesta ja ties mistä, mikä ei olisi voinut vähempää kiinnostaa ainakaan minua. Se häiritsi, koska halusin keskittyä tekemiseen. Olisivat menneet vierekkäin, mutta piti vaan täyttää luokkahuone omilla jutuillaan. Kai se oli jotain huomionkipeyttä. Pitäis kuitenkin ottaa huomioon muutkin ihmiset. Ei maailma pyöri heidän kullannuppujen ympärillä. Työhön liittyvä keskustelu ei olisi häirinnyt, mutta tuollainen lässynlässy kyllä häiritsi. En mennyt enää seuraavana vuonna kyseiseen harrastuspiiriin.

    • isoäitiminäkin

      Aloittaja puhuu asiaa. Tuntuu, että monet elävät vain "lastensa kautta"......
      Eipä millään pahalla :)

    • Case-is-closed

      Aloittajan dilemma on lapsettomuus ja aviosiipan puute.
      Siitä aiheutuu tuo ongelma.
      Muillakaan ei saisi olla lapsia. Lapset tuovat tullessaan paljon työtä ja ongelmia sen ilon lisäksi.
      Ihminen puhuu siitä, mitä sydän tuntee ja mitä pää ajattelee.
      Yritä kestää vihaasi.

      • Ei.kiitos.hyasinteille

        Höpö höpö. Joiltakin menee pää sekaisin lapsistaan ja lapsenlapsistaan, mutta sen pitäis mennä ohi, kuten tilapäinen mielenhäiriö. Jos se jatkuu aina vaan, niin se on rasittavaa lähiympäristölle.

        Useimmilla aikuisilla on jonkinlainen perhe: puoliso, lapsia, usein molemmat ja iän myötä myös lapsenlapsia. Ei siis ole mikään saavutus tai maailman 7. ihme. Jos ihminen on itse toimiva ja täyspäinen, hänen ei tarvitse jauhaa niistä tai hienoista tuttavistaan, kuten Hyacinth Bucket . Pitäis olla muutakin elämää ja mielenkiinnon kohteita, ja erityisesti j o t a i n o m a a, etteivät aivot pehmene ennenaikaisesti. Sellaistakin näkee turhan usein mummi-ihmisissä.


      • Pidätkö...itseäsi

        täyspäisenä ?


      • Ota.ihan.vaan.rennosti

        Hei, ketä kiinnostaa myrkkyily lauantai-iltana?


      • Aloittaja-on-
        Ota.ihan.vaan.rennosti kirjoitti:

        Hei, ketä kiinnostaa myrkkyily lauantai-iltana?

        myrkyllinen.


      • Samaa-mieltä

        yllättävän outo ihminen.


      • Lopettakaarehvastelu

        Väärin arvattu. Aloittajalla siis minulla on ollut sama puoliso 30 vuotta. Katsokaas kun järkevää ja viisasta ei niin vaan jätetä vaikka kakaroita ei halua. Olen niin mielenkiintoinen persoona eikä minulla ole hoivaviettiä pakonomaista.

        Ikinä en leuhki elämälläni enkä jauha jostain omasta arjestani kun juttelen nuorten kanssa. Yleisiä yhteiskunnallisia asioita löytyy mistä jutella. Opiskelen koko ajan ja pysyn ajan tasalla jottei maailmankuvani alkaisi pyörimään vain oman napani ympärillä.

        En ymmärrä ihmisiä joilla saavutukset rajoittuvat vain toisten tekemisiin tai ei edes ole tehnyt muuta kun nainut kakaran tai useamman niin on aihetta pullistella.

        Olen kokenut köyhyyttä ja olen nöyrä ihminen niin etten anna koskaan kusen nousta hattuun. Toisten tekemisillä en pullistele ja koita arvoani sillä nostattaa.

        Voisiko joku ymmärtää mitä tarkoittaa vaatimaton ihminen? Se ei korosta itseään eikä läheisiään Eikä rehvastele omilla eikä toisten saavutuksilla.


      • Kuuntele

        nyt hyvä ihminen, mitä puhut!


        Rehvastelet kuin hullu.


    • Huh-

      Kyllä vanhat ihmiset ovat pirullisia ja kärttyisiä.

      Etteikö niin harmittomastakaan asiasta kuin omista lapsistaan tai lapsenlapsistaan saa puhua, ilman että joku saa herneen nenäänsä?

      Enpä olisi arvannut! _

      MINULLE ainakin saa puhua lapsenlapsistaan! Ja saa näyttää kuvat laukustaan!

      Kyllä vanhat ihmiset tulevat pirullisiksi ja kärttyisiksi. Eihän niiden lähelle kannata mennä lainkaan. Eikä olisi kiva ihan mykkinäkään istuskella.

      • Revisiitä-jososaat

        Mistä hemmetin "vanhoista" paasaat? Yhä nuoremmat täyttävät 50 ja 60 vuotta.


      • SynkkääMeininkiä

        Vähissä on ihmisellä paukut, jos puheet on vain lapset tai lapsenlapset tai mykkäkoulu...


      • Tervalkuperäinen
        SynkkääMeininkiä kirjoitti:

        Vähissä on ihmisellä paukut, jos puheet on vain lapset tai lapsenlapset tai mykkäkoulu...

        Juuri niin. Jonkun läheiset eivät kiinnosta yhtään ketään varsinkaan kun ei niitä ole nähnyt.

        Taito se että näkee omaa napaansa pidemmälle on hyvin harvalla ja minulla se on kun en ole jälkeläisiä halunnut koskaan ja kateelliset sanovat etten ole saanut niin annan heidän olla siinä luulossaan jos se heidät tyytyväisiksi saa.


      • Kusettamineneikannata

        Ihme kun löytyy samanhenkisiäkin.

        Olen huomannut saman että antaa niiden luulla etten ole saanut niin olen hyväksytty, jos ei ole halunnut ja sen saa julki niin joku pahoittaa mielensä. Se johtuu että he ovat kuvitelleet sen olevan pakollista. Tämä maailma on niin uskomattoman tyhmää ihmistä pullollaan.

        Mulla on varakas mieskin että saan harrastaa kalliita harrastuksia ilman katkeruutta kun en ole rosvonnut keltään mitään kuten yksinhuoltajat jotka kakaroiden turvin rosvoaa exältään siis saatanan ahneita. Mieheni rakastaa minua ja sehän on suurin kateuden aihe mitä maan päällä on enkä ole edes tehnyt pakkokakaraa. Olen kaunis ja miehet katsoo vaikka olen keski-ikäinen. Yleensä saman ikäiset ovat katkeran ja hoitamattoman karmeeta rupsahtanutta katseltavaa.


      • jukepoks
        Kusettamineneikannata kirjoitti:

        Ihme kun löytyy samanhenkisiäkin.

        Olen huomannut saman että antaa niiden luulla etten ole saanut niin olen hyväksytty, jos ei ole halunnut ja sen saa julki niin joku pahoittaa mielensä. Se johtuu että he ovat kuvitelleet sen olevan pakollista. Tämä maailma on niin uskomattoman tyhmää ihmistä pullollaan.

        Mulla on varakas mieskin että saan harrastaa kalliita harrastuksia ilman katkeruutta kun en ole rosvonnut keltään mitään kuten yksinhuoltajat jotka kakaroiden turvin rosvoaa exältään siis saatanan ahneita. Mieheni rakastaa minua ja sehän on suurin kateuden aihe mitä maan päällä on enkä ole edes tehnyt pakkokakaraa. Olen kaunis ja miehet katsoo vaikka olen keski-ikäinen. Yleensä saman ikäiset ovat katkeran ja hoitamattoman karmeeta rupsahtanutta katseltavaa.

        Uskotko itsekään tuohon soopaan ja vai vielä kaunis, mielesi ainakin on kaikkea muuta kuin kaunis. HÄH.


    • Huh-

      Kyllä vanhat ihmiset ovat pirullisia ja kärttyisiä.

      Etteikö niin harmittomastakaan asiasta kuin omista lapsistaan tai lapsenlapsistaan saa puhua, ilman että joku saa herneen nenäänsä?

      Enpä olisi arvannut! _

      MINULLE ainakin saa puhua lapsenlapsistaan! Ja saa näyttää kuvat laukustaan!

      Kyllä vanhat ihmiset tulevat pirullisiksi ja kärttyisiksi. Eihän niiden lähelle kannata mennä lainkaan. Eikä olisi kiva ihan mykkinäkään istuskella.

      • Sanoissa

        Tuskinpa Nämä kommentaattorit vanhoja ovat, vanhathän puhuvat mielellään omasta jälkikasvusta ja kuuntelevat juttuja toisten kullanmuruista ja hyvä niin. Aikamme on kovuuden ja vihamielisyyden kyllästämää, joten jos keskeltämme vielä löytyy ihmisiä jotka ovat hyväntuulisia ja myönteisiä, niin annetaan heidän olla sitä. Tällaisten ihmisten seurassa on hyvä olla. Iloinen ja kiitollinen mieliala on parasta "huumetta".


    • PaninpahanMerkille

      Vähissä on ihmisellä paukut, jos puheet on vain lapset tai lapsenlapset tai mykkäkoulu.

      • Sinulla..niin

        Miksi itse sitten istua jukotat mykkänä?


      • Hää-oottaap-

        että hänt hauskuutettaa.


      • Muuta.ei
        Sinulla..niin kirjoitti:

        Miksi itse sitten istua jukotat mykkänä?

        Ohan hällä sairautesa.
        Ikä tuo vikoja, useasti sairaudet ovat hällä keskustelunaiheina.
        Jos aina joutuu kuuntelijan osaan, se on uuvuttavaa pidemmän päälle.


    • mitäkä.mies

      Hämmästyttää kun tällainen aihe herättää näin voimakkaita tunteita.
      Monet käsitellyt asiat on ihan tavallisia asoita kuten se että vanhemmat elävät lastensa kautta ja mikäettei kun se on elämäntehtävä jos lapsia on.
      Jos lapsia tai lapsenlapsia ei ole niin silloin omistaudutaan johonkin muuhun,vaikka harrastuksiin tai työhön ja oman hyvinvoinnin ylläpitoon.

      Lapsiperheen pitäisi elää lasten ehdoilla,siis pitäisi mutta se ei ihan aina toteudu jos vanhemmille on jokin muu tärkeämpää ja lapsia on tullut ikäänkuin sivutuotteena.

      Ihmetyttää vieläkin täällä kuohuvat,jopa äkäiset kommentit..

      • Vanhuus-ja

        viisaus, kaksi eri asiaa!

        Samaa ihmettelen kuin edellinen kirjoittaja.
        Kyse taitaa olla eläkeläiskerhosta, jossa yritetään saada vielä vanhana ystäviä.

        Totuus on, ettei vanhana saa enää uusia ystäviä kuten lapsena ja nuorena sai.
        Ihmiset ovat vanhana epäluuloisia, kärttyisiä ja kunniastaan arkoja, mykkinä istua-jukottavia.


      • Toisenlainentodellisuus

        Höpö-höpö tätisein. Ikä ei ole minkään lainen este ystävien saannille sen enempää kuin millekään muullekaan. Kunhan ei ole mykkä ja arka.


      • mitäkä.mies
        Vanhuus-ja kirjoitti:

        viisaus, kaksi eri asiaa!

        Samaa ihmettelen kuin edellinen kirjoittaja.
        Kyse taitaa olla eläkeläiskerhosta, jossa yritetään saada vielä vanhana ystäviä.

        Totuus on, ettei vanhana saa enää uusia ystäviä kuten lapsena ja nuorena sai.
        Ihmiset ovat vanhana epäluuloisia, kärttyisiä ja kunniastaan arkoja, mykkinä istua-jukottavia.

        Kyllä vanhuuden pitäisi tuoda viisautta ja elämänkokemusta.Luulisin että normi tapauksessa näin käykin mutta jos on jokin luonnevika niin se myös korostuu kun ikää tulee lisää.
        Me ukot yleensä tasoitutaan kun ikää tulee.Onhan selvää että stestosteroni ei virtaa niin vinhaa vauhtia kuin muorena ja tulisena.
        Vaikka minulle ei tulekkaan koskaan lapsenlapsia,suon todellakin kaikille oikeuden kertoilla kuulumiset.Minusta ei taida tulla sitä ilkeää setää jolle ei saa puhua muusta kuin säästä tai jostain yleisestä puheenaiheesta.
        Ystäviä voi todellakin saada vielä tässä iässäkin,jos osaa kuunnella ja uskaltaa puhua toiselle omista asioistaan.
        On tietysti totta sekin että nykyisin voi periaatteessa luottaa vain itseensä,mutta riskinotto voi kannattaa ja voi löytää luotettavan ystävän,kin..


      • Ajatusaforismista

        On ehdottomasti onnellisempaa luottaa ihmisiin vaikka silloin tällöin pettyisikin kuin olla luottamatta.


    • Tavuviiva

      Minullepa tuli tällainen ajatus, että miten näitä kärttyisiä, ei-lapsista puhuvia on kohdeltu lapsena. Näkymättömiä? Ei-toivottuja? Jotain tuolla taustalla on.
      Jos nyt esimerkiksi on tässä mummivaiheessa, niin minua noissa viattomissa naperoissa kiinnostaa monet asiat, joita ei oman lapsen kohdalta enää muista. Jäänyt sellainen sumuinen jälkikuva ruokintaa-pyykkiä-vaipanvaihtoa-siivoamista-ulkoilua-nukkumista. Tämä mummius vaihehan on elämänkokemus siinä, missä muutkin. Siksi kait sitä on tohkeissaan ja onnellinen. Pitäisikö tämä kieltää. Mieluiten tietenkin keskustelee niiden kanssa, joilla on samoja kokemuksia.
      Joillekin naisille on KAUHEAA TULLA MUMMOKSI = vanhuuden leima, mikä tietenkin on vain turhamaisuutta. Oma lapseni onnellistutti omat vanhempani ja lapsenlapsi minut.
      Eri mieltä olen tutustumisista. Tässäkin iässä löytyy seuraa, vaikkapa harrastusten kautta. Ja kun huolehtii vanhoista ystävyyvsuhteista jne. ei tällä kirjoittelulla niitä korvata. Tämähän on sitä meidän sukupolvelle uutta sosiaalista mediaa.
      Sellainen henkilö, joka on noin kitkerä kuin aloittaja ja kumppanit, pysykööt loitolla. En halua, että tuollaiset pilaavat päiviäni, koska niitä on enemmän takana kuin edessä.

      • Tavuviivaa...komppaan

        aivan samanlaisia ajatuksia minullakin on

        tästä aloittajasta herännyt.


    • SanottavaUudestaan

      Vähissä on ihmisellä paukut, jos pystyy puhumaan vain lapsista tai lapsenlapsista tai pitämään yrmeänä mykkäkoulua. Täytynee viitata jonkinasteiseen jälkeenjääneisyyteen ja kapea-alaisuuteen.

      • Yrität-uittaa

        omat ongelmasi muiden syyksi. Ne on lähetetty nyt aloittajalle takaisin.
        Jokaisen on itse vastattava omista ongelmistaan.


    • Tuo-aloittaja-

      on varmaan se juoruakka, joka haukkuu takanapäin kaikki aivan lyttyyn.

      Sillä on vihaa ja katkeruutta.

      Ja nykyjää se kohistaa ne vihat aivan viattomiin sivullisiin.

      Minä uskoin alussa sen puheita, en tuntenut vielä sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe