Kuinka markkinoida siivousfirmaa?

yrittäjyys

Olen ajatellut perustaa toiminimen ja tehdä koti- tai toimistosiivouksia toisen alan puolipäivätyöni lisäksi. Miten parhaiten löytäisin asiakkaita Jyvässeudulta ja mihin minun kannattaisi suunnata markkinointini Teidän mielestänne. Kiitollisuudella otan vinkkejä vastaan.

En tarvitseisi kuin 1000 euron edestä katetta plus kulut alvi kuukaudessa. Vinkkejä?

13

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laskinlaskin

      Paljon saat tehdä sitten hommia. Itsellä tilanne että saisin aloitella yrittäjänä, mutta kun laskin oikeilla luvuilla niin yllätys yllätys, kolmasosa jäisi viivan alle. ennakkoveroja kun on hyvä maksaa etteivät tule mätkyinä. Myös alvit vain käyvät yrittäjän tilin läpi- eivät ole yrittäjän omaa rahaa. Eläkevakuutusmaksut ovat isot!
      samoin yrittäjää kuin palkansaajaakin verotetaan.
      Kuluja tulee lisäksi siivousalalla:
      -aineet, välineet (näitten alvit voit vähentää tilitettävästä asiakasalvista, kuten muittenkin yrityksen pakollisten ostojen alvit)
      -Kilometrit! Verotukseen voit ne ajopäiväkirjan mukaan laittaa- muttet yksityisajoja, eli pystyttävä erittelemään, jos auto on sekä firman ajossa että omissasi.
      -Laskuttamisessa syntyy kuluja 2 tavalla. On muusta ajastasi pois, samoin laskujen laittelu maksaa.
      -Kirjanpitäjän joudut ottamaan, ettei tilinpäätökset ja veroilmoitus ole huonosti.
      -Jos otat vain yhdenkin työntekijän, tarvitset työterveyshuollon, ja se maksaa.
      -Jossain peset ja kuivatat siivousliinoja. Pahimmillaan joka päivä kassillisen märkää likaista tavaraa. Onhan sinulla ihan oma paikka- eikä osaketalossa, tai vuokra-asunto? Vai otatko jonkin kopperon vuokralle yrityksen pyykkihuoltoa ja tavaroiden säilytystä varten?
      Ihan yllättävä määrä tarvikkeita pitää olla! Hepasuodattimellisesta remppaimurista, tampparista lähtien. Lattianhoitokone, höyryputsari, Varsia jos johonkin levymoppityyppiin, jne...Ja ilmeisesti ostat tukusta tai edustajalta hapanaineet, emäkset, desit, toluakaan toimita pikkupulloina ostella.

      Jos oikeasti jaksat tehdä työtä kk noin 160-200 tuntia, homma rupeaa kannattamaan. Mutta jaksatko?
      Itse olen ollut vuosikausia kentällä töissä. Kohteet on liki koko elämän kirjoa. remppakohteita, koteja ja muunkin tyyppisiä.
      Ei minun ainakaan kannattanut ajatella yrittäjyyttä.
      Jos tuijottaa sanaa liikevaihto, se ei kerro kuin myytyjen palvelujen hinnan, ei mitään siitä mikä jää oikeasti yrittäjälle itselleen.
      Laskepa aidoilla luvuilla.

      • hyvääääääää

        Sinänsä hyvä kirjoitus, että tässä paljastui, että ei välttämättä yrittäjä aina riistä työntekijää, vaan yrittäjäkin ainakin kokee ongelmalliseksi pärjäämisen.


    • nybeee

      Jyvässeudulla lienee vaikeampaa. Siivoan itse espoossa, 150 tuntia kuussa. Laskutus 4500 euroa alv0 josta bruttopalkaksi jää 3500 eur.

      • jkdkljfkldjf

        Alvin jälkeen noin 3400€ tästä YEL noin 18%, jos ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, ollaan jossain 2800€ssa. Ilmeisesti sinulla ei ole kuluja.


      • kerrohan---

        Mitä kuluja oikeeasti on jos tekee esim. toimistosiivousta?

        Pesuaineeseen menee 20 senttiä kerta?


      • sejonkajuttuakommentoit

        Et ihan tosissasi tätä varmaan kysynyt, vaikka aistin pienen ärsyyntymisen nimimerkissäsi, eli ehkä olet tosissasi.
        Ihan alkuun tilitoimisto, jatketaan bensoilla, pyykkihuollolla, markkinoinnilla, työvälineillä.

        Markkinointi on iso sijoitus, kun sen hyvin tekee.
        Isälläni firma toisella toimialalla, mutta vain Hesarin siivu markkinoinnista oli markka-aikaan puoli miljoonaa. Ymmärrän, että näissä siivouskuvioissa usein ovat pienemmät piirit, mutta taustatyöt pitää hyvin tehdä.

        Ei ikinä pidä lähteä olettamasta, että yrityksen, toimivan yrityksen, kulut ovat "20 senttiä kerta".


      • tässä.jotain

        Sen verran tähän, että siivousliike on perustamisen osalta yksi matalankynnyksen toimiala.

        Hieman perehtymällä kirjanpito hoituu toiminimellä itse ja toimistosiivouksessa tarvitaan käytännössä imuri ja pesimet sekä marginaalisesti aineita.

        Toimistosiivousta ei myydä asiakkaalle tuntityönä vaan urakkana. Todellisuudessa 100m2 toimistosiivoukseen menee kaikkinensa tunti aikaa ja työntekijäkulut itse maksaen on noin 25€ aineineen ja laitevähennyksineen. Itsellä on tullut vastaan 100m2 kohteista hintoja, jotka ovat verottomina kuukausihintoina olleet 140 ja 340€ välissä. Siivous kerran viikossa.

        On totta, että bensat haukkaa kuluja jos kohde ei ole naapurissa. Maksavien asiakkaiden löytäminen on kiven alla, mutta ei muuta kuin puhelinta käteen ja soittamaan.

        Siivoustyöllä itse tehden voi päästä ihan ok tulokseen kunhan löytää fiksut urakka kohteet.


      • hdhdhdhddd
        jkdkljfkldjf kirjoitti:

        Alvin jälkeen noin 3400€ tästä YEL noin 18%, jos ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, ollaan jossain 2800€ssa. Ilmeisesti sinulla ei ole kuluja.

        Tuossahan luki selkeästi alv0% veloitus 4500 euroa. Lue oikein!


    • Lueakateemiseksi

      Älä tee sitä! Kouluttaudu akateemiseen ammattiin! Parempi palkka ja kevyempi työ eikä mitään yrittäjän riskejä tai jatkuvaa stressiä toimeentulosta!

      • ajateltaisiinrealistis

        Realistisia ajatuksia ilman pelkoja.
        Sinunlaisia mielipiteitä aina ilmaantuu, kun joku pelkää, että työnteolla saa enemmän rahaa. Opiskelu vie aikaa ja sitten pitää kuitenkin etsiä se työpaikka. Yrittämisellä se työ on heti ja siinä voi itse jopa päättää, että miten tekee ja milloin tekee. Akateeminen joutuu kuuntelemaan toisten käskyjä, idioottimaisiakin ja on toteutettava niitä, vaikka ei haluaisi, sillä edellytyksellä että saa edes töitä.
        Muuten kirjoituksesi on asiaa, jos on peruslaiska eikä halua ottaa elämästään otetta muuta kun muiden kautta ja toivoa, että muut maksaa jotakin.


      • diilitoimii

        Kentältä. Itse ei päätä mitä, miten tekee. Kilpailu, jossa sinun on paras tehdä parastasi. Sopimussiivoukset pitää myydä halvalla. Tuntihintatyötä on alalla yleensä
        -Kotisiivoukset
        -Remonttisiivoukset(hyvinkin erikoisten pölyjen poistoja, hidasta, suojaimet pitää olla ok)
        -Erikoissiivoukset, laatu voi olla mitä tahansa, aikaavieviä, henkisesti joskus raskaita.
        En minä usko että aina voi päättää mitä asiakkaita ottaa, mitä jättää. sesonkiaikojen ulkopuolella kelpaa mikä tahansa työ, ja osaaminen pitää erityyppisiin kohteisiin olla kunnossa. Jopa korkeissa paikoissa työskentelyyn, ja biologisen riskin, kemikaalien paikkoihin.
        Itsellä on kentällä työntekijänä milloin minkäkinlaista vastassa.

        Kehotan yrittäjyyttä siivousalalla suunnittelevaa miettimään, mitä mikäkin maksaa jos aikoo tosiaan saada alalla alueellaan luotettavan, toimivan nimen, ettei isot puljut vie kaikkea työtä.
        Tarjota pitää niin että tekee kunnollista sillä tarjotulla ajalla. siinä on pienen kilpailuvaltti!
        Edelleen. aineita tarvitsee kyllä jos tekee siivouksia. Taitaa lukea ainekirjon perusjutut tuolla ylempänä. Ihan kynnettömänä on turhaa lähteä keikoille kun puhelin soi... Parempi joskus olla liki koko arsenaali mukana. Ja mitään ei pidä myydä urakkana, kohdetta näkemättä.


    • Askelaskeleeltavaan

      Tuohon summaan päästäksesi - oletan siis, että tarkoitat tuolla tonnilla bruttopalkkaa, jonka itsellesi toiminimen kautta maksat tai saat - On laskutuksesi oltava kuukausitasolla 2000€. Tämä aika lailla tarkalleen, siitä tilitoimistollekin satanen lohkeaa. Se tulee 35€ tuntilaskutuksella noin 57 tunnin työpanostuksella, tuohon laskutetaan alvit päälle. Eli laskutus asiakkaalle on noin 45€/h. Tuohon omat työt, josta asiakas ei suoranaisesti maksa, mainonta, pyykkihuolto yms.

      Joku puhui akateemisesta urasta, vaikka kysymyksessä ei siitä ollut kyse. Vastaan siis tälle kirjoittajalle tai kommentoin hänen kirjoittamaansa. Olen pitkälle samoilla linjoilla työnteon ja opiskelun suhteen. Olen elämäni aikana nähnyt niin valtavan määrän työpaikkoja, joista en voi käyttää muuta nimitystä kuin suorjatyöpaikka. Näitä on paljon valtioilla ja kunnilla ja nykyään myös esimerkiksi pankeilla; asiakkaiden ulosajon myötä pankkitoimihenkilöt pyörittelevät työpaikoilla lähinnä kyniään. Mielenterveyskuntoutujille suunnatuissa työpajoissa naispuoliset työntekijät virkkaavat sukkia päivästä toiseen, asiakkaita saattaa olla yksi päivää kohden, tämäkin istuu yksin nurkassa sitä omaa sukkaansa kutoen. Työntekijöitä voi olla useita, päivät menevät kahvitauosta ruokatuntiin ja sitä samaa helppoa rataa eläkkeelle saakka. Tuntuu joskus suoraan sanottuna pahalta katsella päältä tällaista, kun itse tietää työtä tehneensä siivousalalla.

      Jos olisin nyt nuori ja miettisin mitä tekisin, se olisi ehdottomasti akateeminen ala, ja siinä terveydenhuolto ja sitä myötä lääkäriksi. Ei varmasti olisi työpaikoista pulaa.

      Mutta nyt on tämä päivä ja aikaa kouluttautumiseen ja elämän uudelleen aloittamiseen ei ole.

      Toivotan alkuperäiselle kirjoittajalle, kuten myös muillekin mukavaa syksyn jatkoa ja kaikkea hyvää tulevaan.

    • KalleS61

      tuolla voi ainakin mainostaa ilmaiseksi nyt. www.kukaosaa.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe