Kiitos piispa Seppo Häkkinen

Kiittipaljon

Kiitos Seppo Häkkiselle lupauksesta, ettei hän salli samaa sukupuolta olevien vihkimistä ja siunaamista avioliiton omaiseen yhteyteen, koska se ei ole missään tapauksessa avioliitto.
Kiitos Jumalalle, että on vielä muutamia Raamattu-uskollisia piispoja ja pappeja. Joku tolkku sentään pitää olla täsä vihervasureiden huumassa.

48

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitoksiamyösminulta

      On hienoa, että Suomessa on vielä piispoja ja pappeja, jotka kunnioittavat Jumalan Sanaa.

      • tuhatsanaa48

        Olen todella samaa mieltä, Jumalalle kiitos, että on vielä ihmisiä, jotka uskovat Raamatun sanaan ja ovat kuuliaisia sille, koska se palkitaan kerran runsain mitoin, kun Jeesus tulee takaisin. Siunausta Teille, jotka luottavat Jumalan sanaan.


      • UskotkoRaamatunSanaa
        tuhatsanaa48 kirjoitti:

        Olen todella samaa mieltä, Jumalalle kiitos, että on vielä ihmisiä, jotka uskovat Raamatun sanaan ja ovat kuuliaisia sille, koska se palkitaan kerran runsain mitoin, kun Jeesus tulee takaisin. Siunausta Teille, jotka luottavat Jumalan sanaan.

        aviorikkojat tulee siis surmata? samoin kun lapset jotka herjaavat vanhempiaaan?


      • UskotkoRaamatunSanaa kirjoitti:

        aviorikkojat tulee siis surmata? samoin kun lapset jotka herjaavat vanhempiaaan?

        Kyllä jos olet israelilainen ja elät vuotta 4000 eKr.


      • tuhatsanaa48 kirjoitti:

        Olen todella samaa mieltä, Jumalalle kiitos, että on vielä ihmisiä, jotka uskovat Raamatun sanaan ja ovat kuuliaisia sille, koska se palkitaan kerran runsain mitoin, kun Jeesus tulee takaisin. Siunausta Teille, jotka luottavat Jumalan sanaan.

        On hyvä kun on edes yksi piispa , joka pitää kiinni kirjoituksista - ehkä saamme hiukan lievennystä tulossa oleviin rangaistuksiin.

        Deutsche Bank on aika konkurssikypsä ja sitten kreikka , italia espanja,
        ja syyria - siinä niitä kiehumapisteitä.
        Kulissit ovat valmistumassa.


      • OksastettuOksa kirjoitti:

        Kyllä jos olet israelilainen ja elät vuotta 4000 eKr.

        Vuonna 4000 eaa. tai eKr. ei tosin elänyt mitään "israelilaisia".


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Vuonna 4000 eaa. tai eKr. ei tosin elänyt mitään "israelilaisia".

        Olet oikeassa. Oikea aika on 2000 eKr. Mutta muuten varmaan olet kanssani samaa mieltä Mooseksen laista.


      • OksastettuOksa kirjoitti:

        Olet oikeassa. Oikea aika on 2000 eKr. Mutta muuten varmaan olet kanssani samaa mieltä Mooseksen laista.

        Ei "israelilaisia" elänyt myöskään 2000 eaa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei "israelilaisia" elänyt myöskään 2000 eaa.

        Kyllä eli. Abraham on isralilaisten kanta-isä.


      • OksastettuOksa kirjoitti:

        Kyllä eli. Abraham on isralilaisten kanta-isä.

        Ehkä luuloissasi, mutta tieteellistä vahvistusta kaivataan.

        Onko muuten Daavidintähdellä tänään vapaapäivä?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ehkä luuloissasi, mutta tieteellistä vahvistusta kaivataan.

        Onko muuten Daavidintähdellä tänään vapaapäivä?

        En minä mitään luule. Raamattu kertoo sangen selvästi milloin ensimmäisen kerran alettiin puhua Israelista ja israelilaisista

        1Mooses.31
        23 Samana yönä Jaakob otti mukaan molemmat vaimonsa, molemmat orjattarensa ja kaikki yksitoista poikaansa ja kulki kahlaamon kohdalta Jabbokin yli.
        24 Saatettuaan heidät ensin vastarannalle hän käski kuljettaa yli myös kaiken omaisuutensa.
        25 [i] Vain Jaakob itse jäi toiselle rannalle. Siellä muuan mies paini* hänen kanssaan aamunsarastukseen saakka.
        26 Kun mies huomasi, ettei päässyt voitolle, hän iski Jaakobia nivustaipeeseen, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen kamppaillessaan miehen kanssa.
        27 Mies sanoi hänelle: "Päästä minut menemään, sillä päivä valkenee." Mutta Jaakob sanoi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua."
        28 Mies kysyi häneltä: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob." 29 [i] Silloin mies sanoi: "Sinua ei pidä enää sanoa Jaakobiksi, vaan Israeliksi, sillä sinä olet kamppaillut* Jumalan ja ihmisten kanssa ja voittanut."
        30 Jaakob sanoi hänelle: "Sano sinäkin nimesi." Mutta mies vastasi: "Miksi sinun pitäisi tietää minun nimeni?" Ja hän siunasi Jaakobin siellä.
        31 [i] Jaakob antoi paikalle nimeksi Penuel. Hän sanoi: "Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin,* ja silti olen elossa."
        32 Aurinko nousi, ja hän jatkoi matkaansa Penuelista eteenpäin ontuen lonkkaansa.
        33 Tämän vuoksi israelilaiset eivät tänäkään päivänä syö reisijännettä, joka on nivustaipeen päällä. Mies oli iskenyt Jaakobia tähän jänteeseen.

        Kaksi kommenttia pystyit sentään suht asiallisesti kirjoittamaan.


      • OksastettuOksa kirjoitti:

        En minä mitään luule. Raamattu kertoo sangen selvästi milloin ensimmäisen kerran alettiin puhua Israelista ja israelilaisista

        1Mooses.31
        23 Samana yönä Jaakob otti mukaan molemmat vaimonsa, molemmat orjattarensa ja kaikki yksitoista poikaansa ja kulki kahlaamon kohdalta Jabbokin yli.
        24 Saatettuaan heidät ensin vastarannalle hän käski kuljettaa yli myös kaiken omaisuutensa.
        25 [i] Vain Jaakob itse jäi toiselle rannalle. Siellä muuan mies paini* hänen kanssaan aamunsarastukseen saakka.
        26 Kun mies huomasi, ettei päässyt voitolle, hän iski Jaakobia nivustaipeeseen, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen kamppaillessaan miehen kanssa.
        27 Mies sanoi hänelle: "Päästä minut menemään, sillä päivä valkenee." Mutta Jaakob sanoi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua."
        28 Mies kysyi häneltä: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob." 29 [i] Silloin mies sanoi: "Sinua ei pidä enää sanoa Jaakobiksi, vaan Israeliksi, sillä sinä olet kamppaillut* Jumalan ja ihmisten kanssa ja voittanut."
        30 Jaakob sanoi hänelle: "Sano sinäkin nimesi." Mutta mies vastasi: "Miksi sinun pitäisi tietää minun nimeni?" Ja hän siunasi Jaakobin siellä.
        31 [i] Jaakob antoi paikalle nimeksi Penuel. Hän sanoi: "Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin,* ja silti olen elossa."
        32 Aurinko nousi, ja hän jatkoi matkaansa Penuelista eteenpäin ontuen lonkkaansa.
        33 Tämän vuoksi israelilaiset eivät tänäkään päivänä syö reisijännettä, joka on nivustaipeen päällä. Mies oli iskenyt Jaakobia tähän jänteeseen.

        Kaksi kommenttia pystyit sentään suht asiallisesti kirjoittamaan.

        Raamattu kertoo ja Harry Potter kertoo, mutta ainoa mikä merkkaa on se mitä tiede kertoo.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Raamattu kertoo ja Harry Potter kertoo, mutta ainoa mikä merkkaa on se mitä tiede kertoo.

        Miten mieltä tiede on ensimmäisistä isralilaisista?


      • wikikin.tietää

      • OksastettuOksa kirjoitti:

        Miten mieltä tiede on ensimmäisistä isralilaisista?

        Varmaan sitä mitä wikipediassa mainitaan mm. kohdassa Juutalaiset/Historia.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Varmaan sitä mitä wikipediassa mainitaan mm. kohdassa Juutalaiset/Historia.

        Minä puhun isralilaisista ja sinä juutalaisista.
        Voisitko pysyä yhdessä asiassa kerrallaan.



      • wikikin.tietää
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Minä puhun isralilaisista ja sinä juutalaisista.
        Voisitko pysyä yhdessä asiassa kerrallaan.

        RepeRäyhis luulee, että israelilaiset ja juutalaiset on sama asia : /


      • wikikin.tietää kirjoitti:

        RepeRäyhis luulee, että israelilaiset ja juutalaiset on sama asia : /

        Se on yleinen harhaluulo tietämättömillä.
        Valitettavasti nämä ovat kärkkäinpiä asioita kommentoimaan.


      • pysy.yhdessä.asiassa
        wikikin.tietää kirjoitti:

        RepeRäyhis luulee, että israelilaiset ja juutalaiset on sama asia : /

        Miksi sinä wiki-linkität juutalaisten historiasta, jos kyse on israelilaisten historiasta, ja nämä kaksi ovat eri asioita?


      • wikikin.tietää kirjoitti:

        RepeRäyhis luulee, että israelilaiset ja juutalaiset on sama asia : /

        Itse wiki antoi juutalaiset kysyttäessä israelilaisia, joten valitapa sinne, Räyhis.;)


      • evakeliumi
        UskotkoRaamatunSanaa kirjoitti:

        aviorikkojat tulee siis surmata? samoin kun lapset jotka herjaavat vanhempiaaan?

        Jumala pitää huolen siitä miten jokainen syntiensä mukaan tuomitaan, ei meidän pidä asettua tuomareiksi .


    • eräs.uskova

      Aamen myös täältä, uskollisuus Jumalan Sanalle on siunaukseksi.

    • Bibeln

      Kuinka voitte sanoa raamattu-uskolliseksi piispaa joka vihkii naisia papeiksi eikä muutenkaan nouse vastustamaan sitä että kirkossamme esiintyy vapaasti täysin hereettisiä pilkkaajia jopa alttarilla ja saarnatuoleissa?

      Kaikki Suomen ev.lut.kirkon piispat ovat luopuneet Jumalan sanasta jo yhdessä ja toisessa asiassa. Ei pidä antaa yhden yksityiskohdan hämännyttää itseään siinä määrin että kuvittelee piispaa raamattu-uskolliseksi vaij siksi että tämä vastustaa homojen vihkimistä avioliittoon mikä on täysin marginaalinen seikka sen rinnalla että ei pidetä johdonmukaisesti kiinni Jumalan sanasta ja Tunnustuskirjoista.

      • pien.täsmennys

        Papin virkaa ei ole seurakuntaviroissa enää uudessa liitossa. On vain yleinen pappeus. Koko kirkon pappitouhu on epäraamatullista.


      • todentotta
        pien.täsmennys kirjoitti:

        Papin virkaa ei ole seurakuntaviroissa enää uudessa liitossa. On vain yleinen pappeus. Koko kirkon pappitouhu on epäraamatullista.

        Tuo on täysin totta. Vapaiden suuntien seurakuntamalli on raamatullinen.


    • Salliiko muuten ko. piispa eronneiden vihkimisen? Varsinkin jos ero ei ole "Raamatussa hyväksytystä syystä"?

    • seurakuntalainen

      Kiitos piispa Häkkinen , hienoa että on vielä pappismiehiä joilla on selkärankaa kunnioittaa Jumalan sanaa.

      • KeitäMuita

        Myös Jari Jolkkonen.


    • Apartheidin.hedelmiä

      Kait hän sitten muistaa myös olla vihkimättä eronneita. Raamatun kantahan on tuohon hyvin selkeä.

      • Mitä Raamatun kohtaa nyt tarkoitat?


      • jännää__

        Kerro jo missä Raamatussa noin sanotaan!


      • Apartheidin.hedelmiä
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Mitä Raamatun kohtaa nyt tarkoitat?

        "Siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako"

        Vai onko tuo niitä kohtia joita ei tarvitse huomioida ?


      • Apartheidin.hedelmiä kirjoitti:

        "Siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako"

        Vai onko tuo niitä kohtia joita ei tarvitse huomioida ?

        Eroamaan varautuvat uskovaiset tekevät viisaasti valitessaan siviilivihkimisen, jolloin eivät riko Sanaa erotessaan. Ihmisen yhdistämänhän saa toki ihminen myös erottaa.


      • Apartheidin.hedelmiä kirjoitti:

        "Siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako"

        Vai onko tuo niitä kohtia joita ei tarvitse huomioida ?

        Tarkoitat, että avioliitto on Jumalan tekemää ihmisten yhdistämistä, niinkö? Jos tarkoitat niin perustele hieman.

        Mutta en edelleenkään ymmärrä miten eronneiden vihkiminen liittyy tuohon Raamatun kohtaan. Avaisitko sitäkin hieman.


      • Luterilainen kirkko on hyväksynyt eronneen uudelleen avioitumisen, mutta ei näemmä sekään ihan kivuttomasti ole sujunut.

        ”Kirkko oli aina opettanut avioliiton elinikäisyyttä, mutta siitä huolimatta se oli reformaatiosta asti vihkinyt eronneita uuteen avioliittoon edellisen puolison eläessä.”

        ”Tilanne kärjistyi, kun valtio 1900-luvun kuluessa useita kertoja muutti avioliittolakia ja lievensi avioeron ehtoja, mikä johti siihen, että yhä useammat erosivat ja halusivat uusiin naimisiin. Kirkon oli vihittävä eronneet, koska kirkkolaissa ei ollut asiaa koskevaa rajoitusta.”

        ”Eronneiden vihkimiseen kriittisesti suhtautuvat esittivät rajoituksia kirkkolakiin lähes sadan vuoden ajan 1800-luvun loppupuolelta 1900-luvun loppupuolelle. Asialle ei saatu kirkolliskokouksessa määräenemmistöä kuin kerran, vuonna 1948.”

        ”Kirkolliskokouksessa ehdotettiin lukuisia kertoja papeille omantunnonvapautta olla vihkimättä, mutta tällainenkaan kirkkolainmuutos ei saanut määräenemmistöä.”

        ”Käytännössä vihkimisestä kieltäytyviä ei kuitenkaan juuri rangaistu, vaan omantunnonarat saivat kaikessa hiljaisuudessa olla vihkimättä.”
        https://www.kotimaa24.fi/blogit/eronneiden-vihkiminen-kirkon-edellisena-avioliitto-ongelmana/


      • Apartheidin.hedelmiä
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Tarkoitat, että avioliitto on Jumalan tekemää ihmisten yhdistämistä, niinkö? Jos tarkoitat niin perustele hieman.

        Mutta en edelleenkään ymmärrä miten eronneiden vihkiminen liittyy tuohon Raamatun kohtaan. Avaisitko sitäkin hieman.

        Mielestäni tuo voisi tarkoittaa sitä ihan samalla tavalla kuin sinulle pitäisi antaa hyvin väljä tulkinnanvara Raamatun sanasta ;) Katsoppas kun ei tuo väljä tulkinnanvara ole mikään yksisuuntainen kaista joka toimii aina sinne suuntaan minne sinä olet menossa . Jos taas olet Mooseksen kirjojen ystävä niin sieltähän kannattaa sitten poimia ne muutkin kuin vain sitä homouden syntiä koskevat jutut.

        Olen muuten joskus vuosia sitten keskustellut tästä asiasta kirkko kuulolla palstalla Pertsan kanssa ja hän jos joku palstalaisista osaa varmasti Raamattunsa kannesta kanteen. Ja tuolle täytyy kyllä nostaa hattua vaikka monissa asioissa mielipiteemme eroavatkin jyrkästi mutta tässä eronneiden vihkimisessä hän oli kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että se on Raamatun sanan vastaista.


      • Apartheidin.hedelmiä kirjoitti:

        Mielestäni tuo voisi tarkoittaa sitä ihan samalla tavalla kuin sinulle pitäisi antaa hyvin väljä tulkinnanvara Raamatun sanasta ;) Katsoppas kun ei tuo väljä tulkinnanvara ole mikään yksisuuntainen kaista joka toimii aina sinne suuntaan minne sinä olet menossa . Jos taas olet Mooseksen kirjojen ystävä niin sieltähän kannattaa sitten poimia ne muutkin kuin vain sitä homouden syntiä koskevat jutut.

        Olen muuten joskus vuosia sitten keskustellut tästä asiasta kirkko kuulolla palstalla Pertsan kanssa ja hän jos joku palstalaisista osaa varmasti Raamattunsa kannesta kanteen. Ja tuolle täytyy kyllä nostaa hattua vaikka monissa asioissa mielipiteemme eroavatkin jyrkästi mutta tässä eronneiden vihkimisessä hän oli kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että se on Raamatun sanan vastaista.

        "Mielestäni tuo voisi tarkoittaa sitä" Eli olet tehnyt johtopäätöksesi ilman perusteluita. Ymmärrät kuitenkin, että Raamatussa puhutaan avioliitosta, sitäkään monet teikäläiset eivät ymmärrä joten siitä sinulle pisteet.

        Eronneiden vihkimisestä Raamattu ei kuitenkaan puhu mitään.

        Mooseksen kirjoissa puhutaan homoudesta kauhistuksena Jumalalle ja sama linja jatkuu läpi koko Raamatun. Vai oletko löytänyt jotakin homomyönteistä Raamatusta?


    • fdgdfgdffg

      Piispa Seppo Häkkinen voi olla tätä mieltä, mutta mies mitataan, kun ensimmäinen homovihkiminen tulee hänen tuomiokapituliinsa käsittelyyn. Jos Häkkinen erottaa papin, niin hän pitää sanansa, mutta jos Häkkinen antaa vain varoituksen, niin ovela mies.

    • >> Kiitos Seppo Häkkiselle lupauksesta, ettei hän salli samaa sukupuolta olevien vihkimistä ja siunaamista avioliiton omaiseen yhteyteen, koska se ei ole missään tapauksessa avioliitto. <<

      Piispa Seppo Häkkinen lupaa nyt yhtä, mutta palataan asiaan 1.3. 2017.
      Alkaako Häkkinen jakamaan potkuja niille papeille, jotka kaikesta huolimatta vihkivät myös samaa sukupuolta olevat avioliittoon.
      Jää nähtäväksi, mutta epäilen.

      Minulle kirkon avioliittoon siunaaminen on totuusarvoltaan samaa luokkaa kuin vaikka hindujen kastioppi eli -0.

      • "Piispa Seppo Häkkinen lupaa nyt yhtä, mutta palataan asiaan 1.3. 2017.
        Alkaako Häkkinen jakamaan potkuja niille papeille, jotka kaikesta huolimatta vihkivät myös samaa sukupuolta olevat avioliittoon.
        Jää nähtäväksi, mutta epäilen. "
        Luopiopappien asiat käsitellään eri tuomiokapituleissa.


      • >Alkaako Häkkinen jakamaan potkuja niille papeille, jotka kaikesta huolimatta vihkivät myös samaa sukupuolta olevat avioliittoon.
        Jää nähtäväksi, mutta epäilen.

        Jos alkaa, aiheuttaa eroaallon jonka suuruista ei ole ennen nähty. Ei täysin mahdoton, mutta ei myöskään todennäköinen skenaario.


      • sage8ei.kirj
        pertsa2012 kirjoitti:

        "Piispa Seppo Häkkinen lupaa nyt yhtä, mutta palataan asiaan 1.3. 2017.
        Alkaako Häkkinen jakamaan potkuja niille papeille, jotka kaikesta huolimatta vihkivät myös samaa sukupuolta olevat avioliittoon.
        Jää nähtäväksi, mutta epäilen. "
        Luopiopappien asiat käsitellään eri tuomiokapituleissa.

        Mitään "luopiopappeja" ei ole olemassakaan. On vain Raamattua eri lailla tulkitsevia pappeja. Uskon, että alkuun annetaan kaikille papeille toimia omantuntonsa mukaan.


      • sage8ei.kirj kirjoitti:

        Mitään "luopiopappeja" ei ole olemassakaan. On vain Raamattua eri lailla tulkitsevia pappeja. Uskon, että alkuun annetaan kaikille papeille toimia omantuntonsa mukaan.

        Esimerkkinä luopiopapista esim. Irja Askola.Hän ei "tulkitse" vaan muuttaa ja poistaa kirjoituksia käytännössä.
        Mäkinen on sitten toinen paho'laisen pillipiipari samoissa merkeissä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Esimerkkinä luopiopapista esim. Irja Askola.Hän ei "tulkitse" vaan muuttaa ja poistaa kirjoituksia käytännössä.
        Mäkinen on sitten toinen paho'laisen pillipiipari samoissa merkeissä.

        Kaikki kaivelee kirjoituksia Raamatusta ja valitsee sieltä "rusinat pullasta" periaatteella mitä painottaa ja mitä ei. Niin minä kun sinäkin. Siellähän on niin paljon valittavaa, ristiriitaista ja aivan vastakkaistakin.


      • sage8 kirjoitti:

        Kaikki kaivelee kirjoituksia Raamatusta ja valitsee sieltä "rusinat pullasta" periaatteella mitä painottaa ja mitä ei. Niin minä kun sinäkin. Siellähän on niin paljon valittavaa, ristiriitaista ja aivan vastakkaistakin.

        Jeesus kuoli , jotta saisimme syntimme anteeksi - ei niiden tekemisen oikeuttamiseksi.

        Minä en tulkitse vaan julistan sinulle oikeaa Jumalan Sanaa.Ulkoasusta voitte vääntää kättä maailman tappiin , mutta asia ei muutu.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Jeesus kuoli , jotta saisimme syntimme anteeksi - ei niiden tekemisen oikeuttamiseksi.

        Minä en tulkitse vaan julistan sinulle oikeaa Jumalan Sanaa.Ulkoasusta voitte vääntää kättä maailman tappiin , mutta asia ei muutu.

        Itse heräsin siihen ,kun "huomasin" , että vanhurskaan Jumalan tuomiolla olisi päätepisteeni kadotus.


    • Nyrkkinainti

      Seppo alkaa etsiä itselleen uutta seurakuntaa ihan lähitulevaisuudessa.

      Seppo! eroakirkosta.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe