Kuinka pääset uskosta eroon

Kuinka sinäkin voit helposti lakata uskomasta uskonnollisesti ihan mihin tahansa ja huomata se, että kuinka uskonnollinen usko ei ole yhtään mitään, ei tarkoita mitään, eikä erityisemmin saa aikaan mitään?

Se on äärettömän helppoa.

Alat suhtautua omaan uskontoosi yhtä kriittisesti ja sekptisesti kuin suhtaudut muihin uskontoihin, niihin, joita et harrasta ja joiden uskomuksia pidät taikauskona, typerinä ja lapsellisina.

Alat suhtautua omaan jumalaasi yhtä kriittisesti ja skeptisesti kuin miten suhtaudut niihin jumaliin, joihin et usko tai joita pidät taikauskona ja huuhaana.

Uskohan on jotain, jonka vain kokija kokee, eikä kukaan muu ja sen voi havainnollistaa helposti siten, että kuvittele henkilö, joka on hirttoköysi kaulassa hirttolavalla ja hän hokee itselleen, että minä uskon, että minua ei hirtetä, minä uskon että minua ei hirtetä, minä uskon, että minua ei hirtetä.

Jokainen tietää, että sitä saa uskoa ihan mitä haluaa, mutta todellisuus on jotain muuta.

Tai henkilö, joka tuijottaa raamatullisesti vuorta ja hokee, että minä uskon, että saan tuon vuoren siirtymään paikoiltaan, kuten Jeesus lupasi uskolla voitavan tehdä, minä uskon että saan tuon vuoren siirtymään paikoiltaan, kuten Jeesus lupasi uskolla voitavan tehdä ja sitä saa sitten harrastaa kuolemaan saakka, eikä mitään tapahdu, vaikka usko asiaan on miten kova tahansa.

Otetaanpa koraanista pieni esimerkki:

>>> Mohammed sanoi heille: "Uskokaa Jumalaan. Totisesti: jos joku sanoo tälle vuorelle: 'Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen!', se myös tapahtuu, jos hän ei sydämessään epäile vaan uskoo, että niin käy kuin hän sanoo. >>>

Typerä tarina, typerä esimerkki, typerää antaa toisille tuollaista uskoa, joka ei koskaan tule toteutumaan.

Eikö olekin?

Käsittämätöntä taikauskoa sanoa ihmisille, että jokin jumala heittää puolestasi vuoren jorpakkoon, jos vain pyydät sitä ja uskot oikein kovasti.

Voimme laittaa miljoona ihmistä riviin uskomaan tuota, mutta jokainen rivin ulkopuolella on varma, että mitään ei tapahdu. Ei koskaan, eikä milloinkaan, eikös niin. Jokainen rivissä on varma, että juuri omaan pyyntöön jokin jumala vastaa suopeasti ja heittää kuin heittääkin vuoren jorpakkoon ja sittenpä saavat pitkän nenän, skeptikot. Mutta eivät saa koskaan, koska uskonnollisella uskolla ei saa koskaan mitään aikaan, missään tilanteessa.

Suhtaudu omaan uskontoosi kuten suhtaudut toisen uskontoon, niin huomaat, että miten järjettömästä asiasta on kysymys.

18

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilimestyskirjaa
      • Tv7 on konkurssissa parin vuoden sisällä ja se johtuu siitä, että tuo potaska ei enää sivistyneeseen ihmiseen uppoa.

        Danielin kirja on historiallisesti niin puutaheinää, että ei pahemmasta väliä. Se sisältää niin monta historiallisesti väärää väittämää että vain henkisesti vajaa koomapotilas voi olla välittämättä niistä.


      • Jeesusauttaa777

        Sinä taidat puhua itsestäsi että olet henkisesti vajaa, mutta Kristus Jeesus ja Hänen Jumalallinen rakkautensa voi eheyttää sinut tuosta särkyneisyydestä ja katkeruudesta. Vaikka Tv7 menisikkin konkursiin, niin ei se tosi uskovia haittaa, katsos kun Jumala on antanut toisen puolustajan olemaan meidän tosi uskovien kanssa iankaikkisesti. Kannattaa sinullakin liittyä joukkoon tehden ensin parannusta synneistäsi ja katua niitä ja ottaa vastaan anteeksianto Kristuksessa. Sinä juuri tarvitset eheytystä tuohon henkiseen vajavuuteen. Kuule bushmanni, kannattaa seurata Jeesusta ja saada iankaikkinen elämä Hänessä kuin olla perkeleen kanssa samassa helvetissä ikuisesti kärsien omien syntien tähden, Jeesus maksoi sinunkin rangaistuksesi golgatan ristillä ja Hänen pyhä verensä vuoti sinunkin tähtesi.. Sinulla on mahdollisuus myös saada tämä ihana taivaallinen lahja ikuiseksi elämäksi jonka Jumala haluaa sinullekkin antaa jos kadut ja käännyt pois pahuudestasi ja lopetat rikkomisen Jumalaa vastaan pahoilla teoillasi joita täälläkin teet kun palvot perkelettä ja saatanaa synneilläsi. Vielä on armon aikaa jäljellä, ja kannattaa kääntyä ennenkuin on liian myöhäistä.. sillä silloin kun armotalouden aikakausi päättyy saa itsekukin palkkansa tekojensa mukaan ja jonka nimeä ei löydy elämänkirjasta heitetään tuliseen järveen joka palaa tulta ja tulikiveä. Helvetti ei ole tarkoitettu ihmistä varten, mutta jokainen joka kapinoi Jumalan säätämiä lakeja vastaan joutuu lain edessä vastuuseen ja jos sinä et ole ottanut vaaria Jumalan teistä ja sanasta huonosti käy, Kannattaa enemmänkin ottaa selvää mitä raamatussa oikeasti sanotaan, eikä solvata täällä mielin määrin, se vain kerryttää Jumalan vihaa sinun päällesi koska pilkkaat Häntä julkisesti täällä ja yrität muitakin ihmisiä saada mukaan helvettiin minne itse olet menossa. Älä mene helvettiin vaan anna pelastaa itsesi kääntymällä katumuksessa Jumalan puoleen ja ottamalla armonlahja vastaan joka on Jeesus Kristus sinun syntiesi sovittaja. Täysin ilmainen lahja. Jeesus rakastaa sinua ja haluaa pelastaa sinut. Ymmärrä tämä että Jeesus haluaa pelastaa sinut, jos et anna pelastaa itseäsi joudut Hänen tuomioistuimen eteen viimeisenä päivänä............................ Toivon siunausta ja että alat uskomaan oikeasti Jumalaan ja hylkäät tuon suomalaisen mentaliteetin Jumalasta. Sulla on vääristynyt JUmalan kuva koska sinulla on huono lapsuus ja et ole aina saanut mitä olet halunnut, ehkä et ole saanut riittävästi rakkautta tai lahjoja jouluna tai muuta sellaista ja nyt purat kiukkusi Jumalaa ja muita uskovia kohtaan. Jokin saa aikaan tuon katkeruuden juuren elämässäsi... älä ole katkera vaan Jumala kyllä hoitaa rikkinäisen henkesi kuntoon antamalla elämän Jeesukselle Kristukselle, niin saat kunnon eheytyksen sisimpääsi ja se on ilmainen. Kokemusta on mitä Jumala antaa sanansa kautta ja Jeesuksessa. Kannattaa antaa pelastaa itsensä ilman mitään ennakko luuloja..........


    • Uskonnoista.erossa

      -"Alat suhtautua omaan jumalaasi yhtä kriittisesti ja skeptisesti kuin miten suhtaudut niihin jumaliin, joihin et usko tai joita pidät taikauskona ja huuhaana."-

      Jahven kohdalla tuskin tarvinnee paljon vaivata päätään. Sen verran ollivat ne Raamatun tarinoissa kerrotut Jahven tepposet itsekkäitä ja sadistisia, että pesäeron tekeminen niihin on hyvinkin helppoa.

    • pyhpyhjapyh

      Ateismin ylistyksesi ei hetkauta tippaakaan. Siihen sanon "EI KOSKAAN!"

      • pahpahjapah

        Olen tässä yrittänyt miettiä kummalla on korkeampi älykkyysosamäärä sinulla vaiko järvisimpukalla. Kirjoitteluasi nyt seurattuani olen tullut siihen tulokseen, että järvisimpukka vie tässä kisassa voiton.


      • iloinen_naurajaa

        Et kestä KARUA TOTUUTTA.


      • He.eivät.tarvitse.aivoja
        pahpahjapah kirjoitti:

        Olen tässä yrittänyt miettiä kummalla on korkeampi älykkyysosamäärä sinulla vaiko järvisimpukalla. Kirjoitteluasi nyt seurattuani olen tullut siihen tulokseen, että järvisimpukka vie tässä kisassa voiton.

        Uskonlahkojen valtaapitävien orjilla ei tarvitse olla aivoja lainkaan. He eivät tekisi niillä aivoilla kuitenkaan mitään. Heille nimittäin kaikki potaska syötetään lahkon valtaapitävien toimesta ja silloin pitää lahkolaisen olla vain avoinaisena ämpärinä alla, kun lahkon pastorit kaatavat paskalastinsa sinne.


    • myötähäpeäjä

      Olen pettynyt bushmannin kirjoituksiin. Joidenkin aiempien kirjoitusten perusteella oletin hänen olevan sivistynyt ja fiksu. Viimepäivien bushman-kirjoitukset ovat olleet niin syvältä, että minulta meni USKO häneen. Nuo kirjoitukset ovat kuin murrosikäisen höpinöitä. Paljon pöhinää vailla päätä ja häntää. Jatkuvaa turhaa jankkausta. Olen harmistunut. Luulin sinusta bushmanni enemmän.

      • nonäinpä

        Olen tehnyt saman havainnon. Aiemmin oli minullakin hänestä sivistynyt ja fiksu ihmiskuva, mutta se kuva on muuttunut. Menty siis enemmän tuonne iloisen naurajan suuntaan joskin vielä on aika paljon eroa. Nauraja on kuitenkin edelleen se ylivoimainen "ateistien pyhpyh".


      • iloinen_naurajaa

        KARU TOTUUS kirpaisee sinua. KOVAA.


      • >>> Viimepäivien bushman-kirjoitukset ovat olleet niin syvältä, että minulta meni USKO häneen. >>>

        Mistä sinä olet saanut päähäsi, että minuun tarvitsee uskoa?

        Ei tosiaankaan, mutta tietenkin sinä voisit perustella mielipiteesi, että mikä minun kirjoituksissani on mennyt vikaan, vaikka tämän ketjun avauksessa?

        Jos logiikkani ei toimi, niin miksi se ei toimi ja mikä siinä mättää?

        Eli vaikkapa näin: Mielestäni sinä bushmanni olet väärässä, koska minä ainakin uskon kaikkiin jumaliin, jokaisen uskonnon pyhiin kirjoituksiin ja olen tutkinut niitä kriittisesti, joten tiedän, että kaikki jumalat ovat olemassa ja kaikki uskonnot ovat totta.

        >>> Paljon pöhinää vailla päätä ja häntää. >>>

        Osaatko perustella, että missä meni logiikka vikaan?

        >>> Olen harmistunut. Luulin sinusta bushmanni enemmän. >>>

        Kun sinä annat minulle rakentavaa palautetta ja osoitat loogisuuteni sudenkuopat, niin siitähän minä osaan sitten parantaa miekkani terävyyttä.

        Tuollainen palaute, jota juuri annoit, on kyllä yhtä turhan kanssa ja minusta viestisi sisältö kertoo enemmänkin sinusta itsestäsi kuin minusta.


      • paljastetaan.lisää

        Jos luet juutalaisvihasta Suomi- nimisessä valtiossa 1918-1944, niin siellä tavataan aika hyvin tämän Bushmannin kaavaa esiin, kuinka juutalaisia on kautta historian vainottu.
        Ja miten on paneteltu ja vainottu, niin ei tavitse kuin vaihtaa juutalaisen kohdalle sana adventismi jne. on rienaajan osoite selvä.
        Rienaaja käyttää samaa asiakirjapohjaa, millä hän juutalaisia on vainonnut, niin bushmanninkin ja hänen ystävien kaavoissa.
        Olen sitä miettinyt, että miksi?
        Syy varmaan on siinä, että adventisteilla on raamatullisuutta, sapatin suhteen, sekä opetuksiin Jeesuksesta.
        Myös tuossa kirjassa tulee esiin kristittyjenkin tapa suhtautua, niin antisemitistisesti- juutalaisiin, mutta tavallaan myös joidenkin puheitten kautta adventisteihinkin, kun ja koska 1930-58 välillä luterilaisen kirkon sisällä oli määrätty katsantokanta, jonka kylvetty siemen elää kristittyjen mielissä.

        Siksi kristityt, jotka haluavat palata uskossa Apostoliseen aikaan, kannattaisi lukea Jari Hanskin kirja juutalaisvihasta.
        Siten alkaa valjeta syitä moniin tämänpäivän kirjoitusten perusteihin miksi sanomisissa näin viljellään sanoja.
        Kopittelija, hae jostain ja lue ko. kirja. Tekisi terää, ja muutkin.
        Siten näette tämän bushmanninkin veisuut, kuinka hän tavallaan on rienaajan talutusnuorassa syystä, että puhutaan mm. sapatista.
        Rienaaja siten haluaa hävittää kaiken, myös ateistien suilla, vaikka uskonnonvapaus pitäisi pitää heidän suunsa kiinni.
        Mutta, he käyttävät näitä - siis tarkoitan bushmannia, vanhoja vääriä aseita rienaajan tarkoituksiin.

        Siksi buhmannin puheetkaan eivät ole uutta, vaan tavallaan vanhan kertausta.

        Näin jokainen näkisi p.erkeleen kavalat juonet, kuinka hän käyttää lapsiaan aseina, jopa niin, etteivät he itse sitä tajua.

        Tarttukaapa asiaan ja tutkikaa. Bushmanni vain mantraa vanhoja juttuja - mukamas ilmiantajan kanssa, hänkin kuuluu ko. rienaajan malliesimerkkiin, mitä on aikain saatossa veisattu - juutalaisvastaisuudessa.

        Kohde on vain niin laaja rienaajalla, että juutalaisia vastustaakseen, siis jotka Herra oli valinnut - kohdistaa kaikkeen, mikä jotenkin visahtaa lukemaan Sanaa ja palaamaan raamatullisiin näkökohtiin


    • iiio

      Uskovainen poliitikko ja joulupukki, eli kyllä tästä porukasta viimeisin on uskottava.

    • faktatieto

      Se on Jumalan teko että te uskotte, niin ei mitenkään!

    • Totuuskestää

      Isä Jumala minä kiitän sinua, että olet salannut tämän maailmanviisailta ja älyniekoilta pelastavan uskon, ei siis uskonnon tai uskonnot joita maailma on täynnä.
      Apostolien teoissa vanginvartija Filipissä esitti vangeille Paavalille ja Siillaalle jotka oli heitetty perimmäiseen vankityrmään: mitä minun pitää tekemän että minä pelastuisin ? Vastus oli, usko Herraan Jeesukseen niin sinä ja sinun perhekuntasi pelastuu.

    • Pastori.Turusta

      Minun iltarukoukseni:

      Minä kiitän itseäni ja taruolentoja siitä, että ryhdyin/pyrin adventtikirkon pastoriksi. Kiitän myös siitä, että minulle opetettiin siellä Newbold Collegessa ja myöhemmin Andrews Universityssa kuinka herkkäuskoisia voidaan helposti kusettaa Raamatun tarinoilla. Olen onnellinen, että mitkään puheeni ja saarnani eivät tarvitse perustua mihinkään todellisuuteen. Voin Raamatun satujen pohjalta ja lahkomme opinkohtiin pitäytymällä puhua ihan sitä itseään paskaa vakuuttavasti niin, että se uppoaa niihin pölvästeihin, jotka tulevat minua kuuntelemaan ja niihin, jotka rahoittavat minun elämäni. Aamen

      • Pastori-Helsingistä

        Minä kiitän sinua Jahve, etten ole samankaltainen kieroileva vellihousu ja paskanpuhuja, kuin tuo Pastori.Turusta. Olen nimittäin paljon pahempi. Käyn seurakuntamme mummojen ja pappojen kukkarolla ja kusetan heitä niin paljon, että oikeastaan jo hivenen itseänikin jo hävettää, mutta pelkurihan se vain on, joka häpeää tekosiaan. Olen röyhkeä, armoton ja vakuuttava, niin pärjään. Aamen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe