Pitääkö naiselle sanoa että hän on kaunis?

tavallisista-pitävä-mies

Haluaako jokainen nainen, että mies pitää häntä kauniina eli kuulla mieheltä, että hän on kaunis? Mitä jos omasta mielestä oma nainen ei ole nimenomaan kaunis, mutta on kivannäköinen, fiksu yms. positiivista, mutta ei nimenomaan "kaunis". Kauniilla kun minä ajattelen naista, joka on sykähdyttävän kaunis, mutta en sellaista kuitenkaan vaimoksi haluaisi, koska ovat luonteeltaan liiankin naisellisia minulle eli ei olla samalla aaltopituudella. Jos oma nainen on omasta mielestä täydellinen ja upea nainen, mutta ei varsinaisesti kaunis, kuten todella kauniit naiset ovat, niin pitääkö naiselle silti sanoa, että hän on kaunis vai riittääkö, että "olet kivannäköinen" tms.? Haluaako nainen, että mies valehtelee hänelle, vaikka miehen mielestä sana "kaunis" koskee vain filmitähtiä yms. naisia?

40

2780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brjrjrkttjh

      Pitää sanoa kauniiksi. Pitääkö miehen mieskuntoa kehua vaikkei se ihan parhaimmasta päästä olisikaan?

    • Eikö kaunis voi olla sisäisesti?

    • hymyhy

      "olet kiva" "olet ihana"
      kaunis hymy, kauniit silmät

    • kauneudesta

      Pitää sanoa jos tarkoittaa sitä. Kauneus on hyvinkin pitkälti makuasia joten siitä valehteleminenkin on makuasia.

    • Kevättähtimö

      Se, että mies sanoo kauniiksi, ei ole kovin omaperäistä vaan tuntuu vähän niin kuin kuuluvan asiaan, olevan vain tapa. Siksi en ole kovin paljon painoa pannut miesten kehuille. En ole klassisen kaunis, mutta silti kivannäköinen. Sellaiset vähän persoonallisemmat huomiot ovat tuntuneet aidommilta, esim. kun mies on sanonut huuliani täydellisiksi, sanonut rakastavansa hymyäni tai ihaillut hiuksiani. Tai vaikka jotain tiettyä tapaani.

      • Jotain-sanoakseen

        Samaa mieltä! Yleiskaunis sanonta "olet kaunis ihminen" kuulostaa siltä, etten itse asiassa ole mitään sen enempää. :D Yksityiskohtiin kajoaminen sen sijaan tuntuu henkilökohtaisemmalta, ehdottomasti.


    • Nomuttavoihyvänen

      Nuo hänestä täällä käyttämäsi sanat: Täydellinen ja upea, kuulostivat aika kympeiltä. Ei rakkaalleen saa valehdella.

    • paritsielut

      Minusta on ihanaa, kun rakkaani näkee minut kauniina ja ylistää ihanuuttani. Minäkin kerron hänelle usein, mitä kaikkea hänessä rakastan. Eikä kummankaan tarvitse valehdella. Näemme toisemme rakkauden silmin. Olemme niin onnellisia toisistamme ja siitä, että vihdoin tapasimme. Meistä on ihanaa puhua toisillemme tunteistamme.

    • Brjrjrkttjh

      Niin tarkoitatko sillä että omasta mielestäsi oikeasti kauniit eivät ole samalla aaltopituudella sitä että sulla ei vaan ole mahdollisuuksia niihin omasta mielestäsi oikeasti kauniisiin naisiin?

    • kliop

      Voi sentään, mitä nuo valelausahdukset auttavat elämässä. Onko nuorilla ja eronneilla todellakin noin huono itsetunto ja ymmärrys. Jos ei itse pidä itseään kauniina, silloin kai juuri kerjää noita valheita. Jokainen on kaunis jollakin tavalla, en usko sellaista kaunista olevankaan, joka kaikessa ylittäisi muut. Ja se kauneus voi olla rakennettu maalein ja laikkauksin ja vaatteiden avulla, joten lumetta monesti se ulkokuori, sisintään ei voi muuttaa, joten eiköhän sitä kannata tarkastella.
      Ihan varmasti nuo jatkuvat kehumiset ulkonäöstä loppuvat suhteessa, sillä eihän tuommoista jaksa jatkuvasti höpöttää kukaan.
      No miehillä tuntuu olevan ihan samalla tavalla itsestään noita ulkonäkö paineita, turhia kaikki. Naurettavinta on kun mittaillaan peniksen kokoa ja yritetään jotenkin saada selville muidenkin mitat, että onkohan tämä oma nyt oikeankokoinen. Kyllä se on siihen syntyessä syntynyt ja on sen mittainen kun on, ei se sinua alenna eikä ylennä, olipa mikä hyvänsä. Sitä vastoin voit itse hyväksyä asian, se riittää.

      Kaikkein tärkeintä ulkokuoressa on mielestäni siisteys, ja tavallinen ehjä vaatetus kuhunkin tilaisuuteen. Naisilla voi olla pieni ehostus, mutta ei pakkelimaalausta.
      Kyllä vakka kantensa aina löytää, joskus voi mennä aikaa, riittää kun olet kiinnostunut asioista ja liikut ihmisten keskuudessa. Mieluiten jonkin harrastuksen tai yhteiskunnallisen toiminnan parissa.

      • enpäusko

        "Jos ei itse pidä itseään kauniina, silloin kai juuri kerjää noita valheita."

        Eivätköhän ne ole just ne, joille oma hyvä ulkonäkö on kaikki kaikessa ja itsetunnon perusta, joiden on pakko saada kuulla kehuja. Rumat kyllä hyvin tietävät rumuutensa ja saavatkin kuulla siitä jatkuvasti.


    • Viehättäväolet

      Täytyy sanoa positiiviset asiat, jotka ovat totta. Oma mieli ei pysy mukana, jos on tehnyt metamorfoosin, pitää itseään edelleen rumana.
      Peilikuvaavsakaan ei usko.

    • jääkarhunen

      Omasta mielestäni olisi kurjaa olla mieheni silmissä "ruma" tms. mutta en kyllä tykkäisi siitäkään, että hän kutsuisi "kauniiksi" tarkoittamatta sitä.

      Jos nainen ei erikseen kysele koko ajan "Olenko mielestäsi kaunis???" niin lienee ei tarvitse sanoakaan hänelle "Olet tosi kaunis", jos ei kerran ole sitä mieltä. Kehu jotain muuta hänessä, jos kehututtaa. Varmaan arvostaa niitä muitakin kehuja. Itse arvostan "henkisten juttujen" (esim. "olet tosi fiksu", "tuo oli hyvin ajateltu!", "olipa hyvä idea tuo, minkä keksit!") kehumista enemmän kuin ulkonäköön kohdistuvia kehuja. Ulkonäkökehut kuulostavat usein vähän teennäisiltä, tulivat ne kenen suusta tahansa, ja saavat sanojan vaikuttamaan siltä, että ei muulla väliä kunhan ulkonäkö on hyvä.

    • kihvelif

      Miks valehdella...mun kumppani ei ole ollut kaunis enää aikoihin, kyllä on rupsahtanut joten kiinnostuskin kadonnut...körrötellään nyt vain etiäppäin kohti aurinkonlaskua.

    • åwopw

      Ei välttämättä tarvitse käyttää sanaa kaunis, paitsi jos nainen kysyy "Olenko mielestäsi kaunis?". Jos vastaat siihen kysymykseen että et ole, niin vaikea on koskaan sitten vuosien varrella sitä yli päästä...

      Mutta jos nainen ei satu suoraan kysymään, niin vois kuvailla häntä kuten äsken, eli täydelliseksi, nätiksi jne... Seksikkyyden kehuminen on oikeastaan vielä tärkeämpää kuin kauniiksi sanominen, koska seksin suhteen naisille on tärkeää kokea olevansa haluttu!

      Hieman kuitenkin ihmettelen kauneuskäsitettäsi. Minä kehun toistuvasti miestäni komeaksi. Hän ei ole malli, eikä hänestä sellaista koskaan voisi tulla. On liikaa jo ikää, kalju pää ja pyöreä vatsakumpu... Mutta minä rakastan häntä juuri sellaisena kuin hän on, ja mielestäni hän on maailman komein mies. Hänkin sanoo minua maailman kauneimmaksi. Tiedän etten ole sitä "yleisellä mittarilla", mutta rakkaani silmissä toivottavasti, kuten hänkin on minun silmissäni.

      Sinun esteettinen näkökulmasi on aika kapea. Sitä ei kannata naisellesi ainakaan korostaa...

    • jkdjfkljdfkl

      Vastaan tähän omalta kohdaltani. Olen ollut jo 30 vuotta suhteessa mieheen. Ikinä hän ei ole kauniiksi sanonut. Kun nuoruuteni kuvia katson, voin todeta että olin kaunis. Sen huomioivat muutkin miehet, mutta omani ei ikinä kauniiksi sanonut. Se vaikutti minuun todella rankasti. Itsetuntoni mureni, jotenkin olisin halunnut kuulla jonkinlaista hyväksyntää ja nainen useimmiten haluaa olla miehensä mielestä sievä, soma, kaunis tai kivannäköinen tai omata kivan hymyn, luonteen tai muun naisille ominaisen luonteenpiirteen. Jotain olisi voinut sanoa millä olisi voinut saada toisen hyvälle mielelle. Ikinä en kuullut mitään tällaista. Aloin uskoa siihen, että olen luotaan työntävän näköinen. Kehitin itselleni ruumiinkuvahäiriön.

      Sanat ovat pieniä, mutta niiden merkitys on uskomaton, älä sitä ikinä unohda.

      • html

        Minun on vaikea uskoa, että mitään häiriöitä omaan "ruumiinkuvaan" saa pelkästään sillä, ettei puoliso sano kauniiksi. Emmehän me ulkonäön, kauneuden vuoksi suhteessa ole. Vai oletko sinä?


      • Itsetuntokohillaan

        En oikein ymmärrä tuota. Miksi tarvisit toisen kehuja itsetuntosi kohotukseen? Sisältä ja oman itsensä hyväksymisestä itsetunto kasvaa.
        Sen ymmärrän että jos toinen haukkuu ja arvostelee niin se latistaa itsetuntoa. Sellaista ei kai miehesi ole tehnyt.


      • sejollesanasisuuntasit
        Itsetuntokohillaan kirjoitti:

        En oikein ymmärrä tuota. Miksi tarvisit toisen kehuja itsetuntosi kohotukseen? Sisältä ja oman itsensä hyväksymisestä itsetunto kasvaa.
        Sen ymmärrän että jos toinen haukkuu ja arvostelee niin se latistaa itsetuntoa. Sellaista ei kai miehesi ole tehnyt.

        Tekipä hyvinkin ja myös petti.


      • kaunisnainen_

        Minä olen aika samassa tilanteessa. Oma puoliso ei ole ikinä sanonut kauniiksi, vuosien varrella muutaman yksittäisen positiivisen kommentin ulkonäköön liittyen sanonut. Aiemmin en ajatellut sitä ongelmana, mutta nyt viime vuosina kun suhde on ollut kuralla, mies jättämässä jne. ja olen saanut positiivisia kommentteja vierailta miehiltä, niin kyllähän se pistää ajattelemaan. Ts. kotona et kuule mitään positiivista vaan pelkästään muilta miehiltä. Ja minä en ole se joka on pettänyt.


    • elluhalloyb

      PITÄÄ SANOA KAUNIIKSI!!!!
      En voisi olla miehen kanssa.Jos mies ei ikinä sanoisi jotain kaunista .Miehen silmissä pitää olla hehkua minua kohtaan
      En voisi elää ilman niitä suhteessa
      Kun olin oikein nuori Rakkauteni otti minut usein syliin ja pyöritti pyöritti.Sitten laski hitaasti alas.Katse silmiin!!!
      EN UNOHDA IKINÄ!!!🌌

    • html

      Ei tarvitse kauniiksi sanoa. Mieluummin rupatella säännöllisen epäsäännöllisesti jotain älykästä, mukavaa ja nokkelaa. Tässäkään asiassa ei ole niin tärkeää mitä sanoo, vaan miten sanoo.

    • lkdjfslkgjf

      Mä en kaipaa kauniiksi kehumista, ja jos joku tekee sen koska niin pitää tehdä, vielä vähemmän. "Tykkään siitä, miltä näytät." <- Noin voi sanoa mulle, jos tosiaan on sitä mieltä ja haluaa sen kertoa. Puolisoni ei kyllä juuri ulkonäköäni kommentoi, ja se on mulle oikein ok.

    • Sumutusta

      Narsistiset miehet sanovat kauniiksi usein. Myös monenlaista muuta manipulointia on, jopa ennen suhteen alkamista. Esim. jos menee 5-10 minuuttia myöhässä tapaamiseen, niin "ystävällisesti" sanoo että sinunhan piti tulla tasalta, niin ei siihen voi ruveta sanomaan mitään pahasti sillä hetkellä. Pitäisi kyllä sanoa heti että GOODBYE, tämä tapaaminen onkin sitten ohitse. Mutta ikävä merkki tulevasta manipulaatiosta tuollainen on. Ystävällisyys on heillä manipuloinnin väline. Myöskin hunajaiset ja sopimattomiin aikoihin lähetetyt vihjailevat viestit ovat outoja. Ja kun kyse ei ole mistään muusta kuin pelkästä puolituttu/hyvänpäiväntuttu -suhteesta, niin outoa on. Eivätkä he edes välttämättä kysy että onko miesystävää.

    • jkiop

      Tasapainoinen ihminen ei tarvitse kehuja jatkuvasti, eikä kysele sellaista muiltakaan.
      Toki mies voi toinen voi sanoa joskus jotain nättiäkin toiselle. Mutta jatkuvasti kuultuna se on vain aivopesua.
      Mutta älä vertaa toisiin tai sano rumaksi, sillä voit todella teloittaa toisen kokonaan, vaikka kuinka tekisi mieli olla ilkeä.

      Toisen arvostamista on pitää kiinni sovituista asioista ja kuunnella ja tuoda esiin oma mielipide, mutta hienotunteisesti.
      Tuo että pystytään keskustelemaan kaikesta mahdollisesta ja kodissa on yhteinen näkemys asioihin eli eletään samaa elämää. Menemiset eivät ole salaisia, vaan niistä kerrotaan kumppanille ajoissa, jotta perheen sovitut jutut eivät jää aina toisen menemisten vuoksi toteutumatta.

      Puolison kunnioittamista molemmilla on pitää huolta itsensä siisteydestä kaikin puolin, asiallisesta keskustelusta ja kirosanojen välttäminen on tärkeää. Myöskään kotiin ei tulla työpäivän jälkeen viina- tai kaljahuuruissa örisemään.
      Olkaa aikuisia, siten olette myös onnellisia.

    • Reilujarehtipeli

      Ei pidä sanoa kauniiksi jos ei oikeasti ole sitä mieltä. Tai toivoisin että ainakaan meitsille ei niin sanota jos se ei ole totta sanojan mielestä. Nooo, mua sanotaankin useimmiten "mukavaksi". Mitähän hittoa sekin tarkoottaa?

    • ygh

      Ei pidä, en ole lapsi

    • Sumutusta

      Näillä ***tanan narsistimiehillä on useinkin mestaruustason taidot kaksoisviestinnässä. Ja outoja vaatimuksia melko lailla alkuvaiheessa, esim. alasti siivoaminen, wc:ssä asiointi ovi auki ym. perverssiä. Nämä ovat totaalisen alistamisen alkuaskeleita. Ja voi voi mikä raivo nousee jos nainen ei ole kiinnostunut lähtemään rapakon toiselle puolelle tuhansia euroja maksavalle matkalle jonka narsistimies hyvää hyvyyttään hänelle tarjoaa. Siinä voi menettää henkensä jos ei älyä lähteä heti ensimmäisten varoitusmerkkien jälkeen. Ja jos rupeaa kyseenalaistamaan pukeutumis- ja riisumismääräyksiä, niin johan menee tukka putkella mustamaalaamaan ja kaivamaan maata jalkojen alta. Ja ei noista meinaa eroon päästä! Jos ei ole fyysistä terroria niin ainakin sitä henkistä: kyttäämistä, pelottelua, mustamaalaamista jne. On meinannut henki mennä kerran jos toisenkin. Joten en halua kuulla olevani kaunis kun tarkoitus on vain manipuloida. Kauniiksi sanominen on taitolaji ja sanomisen on oltava aitoa, vilpitöntä ja totuudenmukaista.

    • rehtire

      Miss myös ei ole kaunis, jos mies hakkaa,, vain kroppa on kaunis

      Kaunis ihminen on rehellinen

    • kohta_20_vee_yhdessä

      En sano vaimoani "kauniiksi", mulle hän on "söpö", "nätti" ja mitä mieleen tuleekaan, kun häntä katson. Hänellä on kauniit silmät ja kaunis kasvojenmuoto. Luonne on itselleni tärkein, mun vaimo on järjettömän huumorintajuinen ja hauska, auttavainen, kiltti ja pehmeä, niin sisältä kuin ulkoakin

    • 7268

      Mielestäni yleisellä tasolla kauneudesta lässyttäminen on äitelää.
      Napakat pakarat, ryhdikäs olemus, sprintterin reidet jne ovat riittäviä ja perusteltavia ilmaisuja mutta kauneus yleisenä käsitteenä?! HUH!

    • Minä olisin ainakin mielissään, jos minulle mies sanoisi joka päivä, että olen viehättävä ja rakastettava. Kauniiksi en sen sijaan haluaisi, joka päivä sanottavan, sillä siitä saisi sen vaikutelman mies on ihastuntu/rakastunut lähinnä ulkonäön takia. Mutta kenties aito muistutus siitä, että on viehättävä vastakkaisen sukupuolen silmissä on välillä paikallaan. Se, että toinen osoittaa hymyillä ja katsellaan pitävänsä/rakastavansa saattaa aitona tunteena merkitä enemmän kuin tuhat sanaa kauneudesta! :) :D

    • Niyuu

      No täytyykö miestä kehua sängyssä? Pitääkö sanoa että kylläpä olit hyvä ja jaksoit pitkään? Onko kivaa jos nainen kehuu ja tulee miehekäs olo?

    • Ttuuuulaa

      Asian voi ajatella toisinpäin.maailma on pullollaan komeita miehiä mutta vain oman mieheni olemus vetoaa ja saa jalat alta. Niitä on jokaiselle vain yksi maailmassa olemassa.

    • onnellinen.tässä.nyt

      Minulle kauniiksi sanominen on falskia ja tyhjää imartelua. En ole kaunis enkä koskaan ole ollutkaan sen virallisen mittapuun mukaan millä kauneutta mitataan. Olen aivan liian persoonallinen sopiakseni siihen muottiin.
      Koska tiedän sen, ja hyväksyn itseni ja todella pidän itsestäni, kunnioitan itseäni, niin en halua kuulla tyhjiä lässytyksiä kauneudestani yms.
      Minun miehenikään ei ole mitenkään komea sen saman mittapuun mukaan mikä miehille yleisesti asetetaan. Hän ei ole pitkä, n.170 cm. Pari senttiä minua pitempi. Normaali vartaloinen ja liikunnallinen muttei mikään atleetti. Ihan tavallinen mies. Hänkään ei odota että hehkuttaisin hänen upeuttaan, mutta sanomme kyllä toinen toisillemme että näytät hyvälle tuossa puvussa tai tuo hiustyyli on tosi makee.
      Maailmassa on miljoonia minua kauniimpia ja häntä komeampia ihmisiä. On ja tulee aina olemaan. Se että joku on todella kaunis ei vie minulta mitään osaa. Osaan nauttia kauneudesta missä muodossa se sitten ilmeneekin. Onhan kauniisti koristeltuja kakkujakin, mutta kuitenkaan en niitä himoitse koska en syö makeaa.
      Miksi ihmisillä on käsitys että automaattisesti jokainen haluaa itselleen sen kaikista kauneimman ja upeimman? Eihän siitä loppua tule, kun aina löytyy se vielä ihanampi! Onko ihminen todellakin niin pinnallinen?

    • aswes

      Noooo, jos on kaunis voi sanoa jos ei niin vaikka et on ihana. Nainen kyllä yleensä tietää minkä näköinen on. Peili on käytössä. Meille vanhemmille naisille ei sitä kannata sanoa, se kuulostaa pahalta, kun tiedämme kauneuden olevan katoavaista. Mieheni sanoo kyllä vielä tyylikkääksi, hyvänäköiseksi ja omaksi kullaksi. Se riittää nykyään. Kehuminen on aina kannattavaa, kun se tulee sydämmestä.

    • kauniina

      Tämä on monimutkainen kysymys johon ei ole oikea vastausta.
      Ei pidä sanoa että hän on kaunis, mutta tietyissä tilanteissa kannattaisi. Moni nainen sanoo haluavansa, että mies puhuu (on feikki), mutta haluaako mies sellaisen naisen joka ymmärtää vain puhetta. Tosimies näyttää mielipiteensä ja tunteensa tekemällä ei puhumalla, mutta haluaako nainen sellaisen miehen joka ei puhu naisensa kauneudesta ja rakkaudesta.

    • VaikeaaVaikeaa

      En pitänyt siitä, kun naisystäväni joka käänteessä kehui ulkonäköäni. En koe itseäni komeaksi ja toivoisin suhteen rakentuvan aivan muulle pohjalle. Tahdon olla paljon enemmän.

      Silti näen useimmat naiset kauniina, ainakin joissakin tilanteissa. Oli se sitten hymy, empatiakyky tai vain jokin tapa käyttäytyä. Silmät, iho, tapa puhua.. Paljon kaunista. En kuitenkaan kehuskele, ellen ole kiinnostunut.

    • Missimuttaeityhmä

      Ei tarvi. En vaadi, olisi minusta tökeröä. Jos ei halua sanoa mitään tai edes katsoa kumppaniaan, niin älköön katsoko.
      Pidän muutenkin kasvojen kehumista pinnallisena, vaadin mieheltä älyn arvostamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe