Kalakkuna: Kuuntelepa töpsäväläinen!

K_Alakkuna

Tässä puhuu edesmennyt hyvö ystäväni Risto Ryti:

https://www.youtube.com/watch?v=YWHHliGf-Yk

80

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä_kuulemme
    • töpsäväläenen

      Kun ei historijasta mittään tiijetä, uskotaan ristuaki. Multa tapettiin jatkosavasa kaks settää, isästä tuli invaliiti, silti ossaan aatella omilla aevoella. En tykkää maalaesliittolaesista enkä varsinkaa sklästä tukijaiset ei oo tullu ajallaan. Siis sipilästä. Omps kalakkunalla puhheenaeheet vähisä kun sotkee rytinki uskon asijoehin. Eipä silti, ei meilläkkään palijo kotona porista. Silti minä ihhadlen muutamia jutt6jasi, sulla on, ilimeisesti pikkupäessään sana ja tarinankerronta hallussas, oes kannattanu jatkaa oppikouluun eikä lopettaa jatkokouluun. Tiijä mikä sinustakin oes tullu, tietenki tuo savolaesuus on sulla rasitteena, savolaesethan on Suomen kierorn kansa. Lopetan, lutar po venska, otan pottuviinaa lissää. Pallaellaan...

    • terveiset_tyrnävälle

      Onko sinulla töpsäväläenen joku rohkaiseva uskon sana, niin sano, vae ootko oppinu mittään elämän taipaleella?

      • Kalakkuna_tässä

        Tuo töpsäväläene kerkisi jo ite vastaamaan just ku aijoin sanoa sulle, että ei se oo uskovaene ollu koskaa. Mutta ku se assuu Tyrnävällä, jossa on uskovaesie melekeen joka kulumassa nii onhan sillä hyvät mahollisuuvet millon tahansa kääntyä Jumalan puoleen ja saada pottuviinailut ja muutkin synnit anteeksi ja tulla Jumalan lapseksi.

        Mulleki se kirjotti tuossa kello kaheksantoesta-kolometoesta, mutta en minä vielä oo kerinny vastaamaan sille, mutta kyllä minä tässä illan mittaan. Emmä anna sille rauhaa vetelehtiä hetekan pohjalla koko perjantai-iltaa, vaan pommitamma sitä vähän välijä nii kyllä se siitä vähitellen alakaa ajatella uskonasijoita ja josko vaekka jo tänä iltana menisi uskovaeseen naapuriin sopimaan asijat Jumalan kanssa nii hyvä olis kallistua viikonloppuun ja soattaspa se Taevaan Isa siunata jonkun lantin sen kukkaroonkin, josta se sitten seurailtana voisi pudottaa kolehtihaaviin Tyrnävän rauhanyhistyksellä.


    • töpsäväläene

      Kiitti terveisistä, akka sano tapletin hl0ällyttänneen ja herätti. Oohan minä oppinu vaekka mitä. Senki, että tuurisa se on kelle iso mulukku kasvaa. No, eipä mulla tuurija oo koskaan ollukkaa. Sitten, että kyllä se ryssä sieltä taas tullee, aenahan se on tullu. Sullehan se saattaa olla uskon asija, mullemei ku isävaensja sano niin. Jos lestatiolaisuutta tarkotat, enhämminä oo koskaan siinä uskosa ollukkaan. Minä en oekijastaan usko muuhun kun jaakkolajikkeeseen, pottuviinaan ja paksuun rahamassiin, joka täöttyy etupääsä tukijaesilla. Tietdnki luotan eeuuhun. Meen takasi hetekaan, siihen yksinmaattavaan. Hyvvää yötä taasenki.

      • tyrnävän_pottuilijalle

        No ei sulla tossa tuurissa oo ennää murehittavaa, eiks ne ilot oo jo eletty vai vieläkö meinaat ellää. No se ol rohkaseva tieto, et ryssä tulee, kyl ne sullekin antaa lajikkeet ja eut saa mennä sinne minne ne laitat ne lehmien ylimääräiset vai onko sulla lehmiä. Varo ettei se hetekka anna periks, et käänny varovasti.


    • taavi7

      lopeta yksin puhuminen

    • vaemo.töpsävältä

      Kuuleppa kalakkuna. Anna tuon ukon nukkuava, päessään ku käki, kirijottakoon aamulla, jos mielesä tekkee, kotona näöttää ettei tee mieli, mikä lie tullu sen tatin reissun jäläkeen.

      • vaemolle

        No jos se nukkuu, nii eihän se varmaankaan kuku, et ite saat unta.


      • huokausmitäjuttua
        vaemolle kirjoitti:

        No jos se nukkuu, nii eihän se varmaankaan kuku, et ite saat unta.

        kaksoispersoonassanne on se hyvä puoli että menette yhtä aikaa nukkumaan


      • no_

        Mitä sie höpiset? Kene kans sie meet nukkuu, ites kans vai onks sulla joku henki mukana?


    • B.Elsebuubi

      Tyrnävä,lepsämä,Höpsämä,lypsämä ja vielä Rytin Ripa,mitä muuta me voimmekaan enään toivoa.

      • Minun_mielestäni

        tästä ketjusta puuttuu vielä monta tärkeää elementtiä. Tässä yksi - Gorbatshon eroaa:

        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/gorbatsov-eroaa

        Parasta tässä ketjussa on historian havinan ohella se, että heinolalainen homo ei ole tullut raiskailemaan näitä kuuluisia valtiomiehiämme.


    • se_juoniminen_loppu

      Ja vielä elementti lisää: Putin kokoaa Neuvostoliiton. Tätähän töpsäväelene kertoi.
      Se alkaa hahmottua jo Syyriassa, Assadia ei kaadeta, vaikka koettavat sitä kapinallisten kautta nyt.

    • tosiasiallinen_kuva

      Länsimaiset lehdistöt vaikenevat ja valehtelevat niin paljon kuin kerkiävät, jos haluaa pysyä ajan tasalla, tässä yksi tietolähde:
      https://sputniknews.com/

      • Mitä_tuosa

        sanotaan? Miä ymmärrän vain heprean kieli. Kuvista ymmärsin sen, että pari pilivenpiirtäjää romahti ja yhdysvaltalaiset aikovat Obaman jälkeen valita resitentiksi jokun itiootin, jonka nimi on GTramp.

        Siunuksella
        Kes.


      • Viis_nyt_niistä
        Mitä_tuosa kirjoitti:

        sanotaan? Miä ymmärrän vain heprean kieli. Kuvista ymmärsin sen, että pari pilivenpiirtäjää romahti ja yhdysvaltalaiset aikovat Obaman jälkeen valita resitentiksi jokun itiootin, jonka nimi on GTramp.

        Siunuksella
        Kes.

        pilvenpiirtäjistä. Onko Kempeleessä pilvenpiistäjiä? Yhdysvaltalaiset valitsevat presidentiksi Hilary Clintonin, joka on jo 70-vuotias mutta näyttää 50-vuotiaalta. Bill ei ole siis huonosti sitä kohdellut, koska on askarrellut Monika Lewinskyn kanssa.


      • Monica_Lewinskyyn
        Viis_nyt_niistä kirjoitti:

        pilvenpiirtäjistä. Onko Kempeleessä pilvenpiistäjiä? Yhdysvaltalaiset valitsevat presidentiksi Hilary Clintonin, joka on jo 70-vuotias mutta näyttää 50-vuotiaalta. Bill ei ole siis huonosti sitä kohdellut, koska on askarrellut Monika Lewinskyn kanssa.

        voimme tutustua tässä:

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=monica lewinsky


      • Kaiken_pahan
        Viis_nyt_niistä kirjoitti:

        pilvenpiirtäjistä. Onko Kempeleessä pilvenpiistäjiä? Yhdysvaltalaiset valitsevat presidentiksi Hilary Clintonin, joka on jo 70-vuotias mutta näyttää 50-vuotiaalta. Bill ei ole siis huonosti sitä kohdellut, koska on askarrellut Monika Lewinskyn kanssa.

        alkuupania - nimeä en tässä enää viitsi mainita, koska kaikki kyllä tietävät, kenestä on kyse - ajaa Kempeleessä asemakaavamuutosta niin että tänne voitaisiin rakentaa 88 nelisatametristä pilvenpiietäjää, jolloin saataisiin asuintilat ainakin miljoonalle asukkaalle.

        Pilvenpiirtäjien tieltä jouduttaisiin purkamaan mm. rauhanyhdistyksen talo, Jumalan lasten kokoontumispaikka. Perussuomalaisten valtuustoryhmä yksimielisesti vastustaa niin kaavamuutosta, pilvenpiirtäjien rakentamishanketta kuin Jumalan temppelin purkuakin. Muutamat Jumalan lapset ovatkin tämän johdosta rohkeasti liittyneet Perussuomalaisiin, jota ei ole yksiselitteisesti saarnattu synniksi niin kuin taannoin SMP.


      • Jäi_tuosta_kii-
        Kaiken_pahan kirjoitti:

        alkuupania - nimeä en tässä enää viitsi mainita, koska kaikki kyllä tietävät, kenestä on kyse - ajaa Kempeleessä asemakaavamuutosta niin että tänne voitaisiin rakentaa 88 nelisatametristä pilvenpiietäjää, jolloin saataisiin asuintilat ainakin miljoonalle asukkaalle.

        Pilvenpiirtäjien tieltä jouduttaisiin purkamaan mm. rauhanyhdistyksen talo, Jumalan lasten kokoontumispaikka. Perussuomalaisten valtuustoryhmä yksimielisesti vastustaa niin kaavamuutosta, pilvenpiirtäjien rakentamishanketta kuin Jumalan temppelin purkuakin. Muutamat Jumalan lapset ovatkin tämän johdosta rohkeasti liittyneet Perussuomalaisiin, jota ei ole yksiselitteisesti saarnattu synniksi niin kuin taannoin SMP.

        reessä pois loppulause ja siunksen toivotukset. Ne tulevat tässä:

        Suinusta
        Kes

        Ps. Myös kiireessa unohdin tehdä kirjoitusvirheitä.

        Ps2: Epäillään täälläpäin, että kaiken pahan alkuunpania (nimeä en taaskaan mainitse!) asuttaisi pilvenpiirtäjiinsä miljoona maahantunkeutujaa. Viime vuonna se yritti omaan taloonsa saana pari maahanmuuttajaperhettä, mutta kun hanketta voimallisesti vastustettiin niin se raukesi, mutta nyt se alkuunpania (ei nimeä!) aikoo näyttää, kuka tässä maassa määrää ja tuottaa tänne 1.000.000 muslimipaskaa. Ja Jumalan valtakunnan temppelin paikalle tietenkin moskeija!


      • tatissa_oltiin
        Monica_Lewinskyyn kirjoitti:

        voimme tutustua tässä:

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=monica lewinsky

        Onha tuo Monika tuttu ja ollaa tavattukkii, treffattii Itiksessä ja nätti on kyllä, ja varmaa vähä leikkaa paremmin kun billillä, siis asjat päässä. Hillari on kyl jo vähä naattu ja virnuilee, luulis et sillon ei leikkaa.


      • 12345654321
        tatissa_oltiin kirjoitti:

        Onha tuo Monika tuttu ja ollaa tavattukkii, treffattii Itiksessä ja nätti on kyllä, ja varmaa vähä leikkaa paremmin kun billillä, siis asjat päässä. Hillari on kyl jo vähä naattu ja virnuilee, luulis et sillon ei leikkaa.

        Jaa, sun päässäkö ne hoopon tien kulkijan lentävät spagettihirviöt metelöi?


      • tatissa_oltiin

      • Kukkiva.Tölli

      • ei_uo

        Ei oo, kalakkuna on vähä nätimpi kuin Monica tässä kuvassa, mutta monessa muussa kuvassa Moni on nätimpi.


      • juttupommi

    • töpsäväläene

      Syöpikö ne musulmaanit pottuja, onko allahi kieltäny? Olis meinaan melekoset markkinan mun pottuille kempeleesä, kuhan saavat ne pilivenpiirtelijät pystöön.

      • Kalakkuna_tässä

        Melekosella varmuuvella tiijän, että pilivenpiirtäjien urakkasopimus on solomittu ja urakat menivät tietenni uskovaisten rakennusvirmoille, koska muitahan ei juuri ookaan.

        Pottuja ne muslimit syövät ja kuulemme nykyjään sijanlihakin kelepovaa kun vain valehellaan, että se on halalvillisianlihaa. Jos sulla töpsäväläene on navetassa tilaa, hanki sinne heti joitai emakoita

        http://www.funckr.com/genimg.aspx?fn=getthefuckawayfr_1565.jpg&t=p&wp=5

        nii sinä vielä lyöt rahoiksi kuhan ne pilivenpiirtäjät ovat pystyssä ja täynnä muslimipaskoja.

        Nii kuuntelitko siä töpsäväläinen poikaystäväni äskettäin Jyrki Vaaramon ja Hannu Tuohimaan saarnat Oulun syysseuroista? Ne sano, että vaikka kuinka oes tullu naukkailluksi pottuviinaa nii Jumalan armoon soapi tarttua ja uskoa kaeken anteeksi.


    • 12345654321

      Tämä ansaitsee päästä etusivulle.

      • Elä_muuta_sa-

        no! Tuonne ketjun väliin ovat sotkeutuneet kommentit, jossa töpsäväläinen perunafarmari on melkein pääsemässä käsiksi Monica Lewinskyn pöksyihin. Kuvitelkaa! Tyrnävältä löytyy presidenttiainesta!


    • töpsäväläenen

      Ootta ruvennu mua parijaamaan oekein porukalla, joku kirijoittellee miun nimmarilla pöilijöetä juttuja ja vittuillaan, että oesin resitenttiaenesta, Ennoo ikkään pyrkinyt mihinkään, en ees tuon moonikan housuihin, vaekka oon LeviSkiisä käönykki, olin kattomassa sitä PoutiasiEinon tyttyvä, Tanijaa, on mun mieleinen naenen, sopivan tukevat persuuksetkin. Minä en sekkaannut semmosiin asijoehin, joesta en mittään ymmärrä, siksi en mee sinne raohanyhistyksellekkää, naorasivat tyrnäväläeset talolliset persettään repijen, jos semmosta tekisin. Politiikkaan en oo koskaan pyrkiny, ei mulla on mittää annetttavvaa siinäkään kellekkään.

      Vähäsen aekaa olin kyllä kiinnostunut tuosta kalakkunasta, mutta sitten hoksasin, että sehän valehtellee mulle, eihän kukkaan voe ennää olla elosa, jos on talavisovan aekana lehemiä kulettanu. Äeti katteli sen juttuja ja sano, että ekkö nää pölijä hoksaa, että sehän on miehenpuoli, joka kirjottaa ja sua poekaressu jallittaa ja pannee halavalla. Kuitenkin oon kansa- ja jatkokoulun käönyt mies, oeshan se munkin pitänyt käsittää. Nii ja rippikoulun, saen sielä viiniryypin ja kun kiliju meiltä rippilapsilta loppu, haesteltiin kumiliimaa. Ei siihen aekaan ollu pottuviinasta mittää tietuva. Tämähän se Tölliskö sitä rupes puuhaamaan kun kunnanherrana meillä oli, mutta laetettiin se sitten etuskuntaan sinne Tatiin. Ei oo sen jäläkeen ukkuva täälä näkynykkään, liekkö jostakin nokkautunu. Eipä se muuta täälä saanukkaa aekaan.

      Lähen käömään kirkolla ossuuspankisa laskemasa rahat. Pallaellaan joskus.

      • Kalakkuna_tässä

        taas. Elä sinä tyrnäväläene mulle suutu ihan vähästä eläkä ota nokkiisi siitä, että jotkut lainailee siun nimmariasi. Sehän on vain myönteistä. Sinusta vois vaekka ihan vahingossa tulla resitentti ja sitten me aenaski tavattaes jos ei aekasemmi.

        Minä kun oon kaveerannu kaikkien resitenttien kanssa aiekaski Kyösti Kalliosta asti niiku sinä jo tiijätki. Minulle on luonnostaan langennu neuvonantajan osa. Haloskan ämmästä en oikeen tykänny. Se saatto olla lespo. Kuvittele: se onnitteli kahta karvasta savolaesukkoa, joista toenen oli kansanetustaja ja toenen joku liikemies ja ne sitten yhessä ostivat joltakulta Jumalan lapselta rantakartanon ja alakovat siellä homostella. Hyi hyi ja kolomannen kerran hyi-hyi.

        Sinä eppäelit, että minä oesin savolaene. Muistaakseni sannoinni sinulle, että olen Karjalasta tsaarillista syntyperää. Viimeinen tsaari Nikolai II kuoli jo vuonna 1917. Minä olin hautajaesissa, vaekka minnuo oes sillon tarvittu Suomessa, kun täällä oli itsenäistymishanke. Mutta kaet sinä muistat, kun kerroin sulle, että kulujin siitä Tyrnävältä lehmien kanssa ohi talavisotaevakkoreissulla. Sillonhan minun oekeastaan tarttis olla kuusamolaesia. Vanhoja juttuja. Kuka nuista ottaa selevän.

        Eläkä sinä töpsäväläene rehvastele koulunkäynnilläsi. Onhan se kunnioitettavaa, että sinä oot soanu käyvä kansakoulun ja jatkokoulun ja rippikoulun, kun taas minä en päässyt kouluun ollenkaan, ku siihen aekaan ei ollu kouluja. Kävin vain vähän lukkarinkoulua.

        Tiijätkö - se meijä lukkari oli savolaene ja nimeltään Kauppinen. Kun kaekki savolaiset sano sitä Kaappiseksi, se muutti nimensä Kaappiseksi, ja sen jäläkeen savolaeset sano sitä Kuappiseksi. Kuka pärjäisi savolaesille? Olipa niin tai naen minä opin vähän lukemaan ja sillä ollaan pärjätty. Vähän kieliäkin opettelin, jottae kymmenkunta taekka parikymmentä semmosie ku enklanti ja ranska (tiijätkö! Paasikivi ja Sorsakin osasivat ranskaa?), espanja ja italia ja saksa ja venäjä ja... ei niitä ny kaekkie muista, mutta siitä olen varma, että heprean kielen taitoni ei vielä ole läheskää ni täytellinen kuin palstakuningas Kesitaksella, joka on sieltä läheltä Tyrnävätä, Kempeleestä. Kuvittele, se Jussi Pellikka on melekein Juha Sipilän naapuri ja Sipilä on sentään peäministeri ja uskovaene mies niiko se teijän Tölliki, mutta Jussi ei älyä kaveerata sen kanssa. Me puhuttiin tästä Sipilän kanssa ku käötiin helikopteriajelulla puolukkametässä (miulla ei oo omaa helikopteria, mutta Sipilällä on), ja sihteeri kirjasi muistiin yhteisen julukilausumamme, että Jussi Pellikka on tyhmä ellei umpityhmä.

        Minä ny oon vähän alakanu eppäellä, ettet sina oeskaa Tyrnävältä, ku et sanonu mulle mittää siitä Tyrnävän valtuutetusta Maria Rahkosta, vaekka minä vasiten kyssyin. Mitä pelleilyö se tuomonen o?


      • Kalakkuna_jatkaa
        Kalakkuna_tässä kirjoitti:

        taas. Elä sinä tyrnäväläene mulle suutu ihan vähästä eläkä ota nokkiisi siitä, että jotkut lainailee siun nimmariasi. Sehän on vain myönteistä. Sinusta vois vaekka ihan vahingossa tulla resitentti ja sitten me aenaski tavattaes jos ei aekasemmi.

        Minä kun oon kaveerannu kaikkien resitenttien kanssa aiekaski Kyösti Kalliosta asti niiku sinä jo tiijätki. Minulle on luonnostaan langennu neuvonantajan osa. Haloskan ämmästä en oikeen tykänny. Se saatto olla lespo. Kuvittele: se onnitteli kahta karvasta savolaesukkoa, joista toenen oli kansanetustaja ja toenen joku liikemies ja ne sitten yhessä ostivat joltakulta Jumalan lapselta rantakartanon ja alakovat siellä homostella. Hyi hyi ja kolomannen kerran hyi-hyi.

        Sinä eppäelit, että minä oesin savolaene. Muistaakseni sannoinni sinulle, että olen Karjalasta tsaarillista syntyperää. Viimeinen tsaari Nikolai II kuoli jo vuonna 1917. Minä olin hautajaesissa, vaekka minnuo oes sillon tarvittu Suomessa, kun täällä oli itsenäistymishanke. Mutta kaet sinä muistat, kun kerroin sulle, että kulujin siitä Tyrnävältä lehmien kanssa ohi talavisotaevakkoreissulla. Sillonhan minun oekeastaan tarttis olla kuusamolaesia. Vanhoja juttuja. Kuka nuista ottaa selevän.

        Eläkä sinä töpsäväläene rehvastele koulunkäynnilläsi. Onhan se kunnioitettavaa, että sinä oot soanu käyvä kansakoulun ja jatkokoulun ja rippikoulun, kun taas minä en päässyt kouluun ollenkaan, ku siihen aekaan ei ollu kouluja. Kävin vain vähän lukkarinkoulua.

        Tiijätkö - se meijä lukkari oli savolaene ja nimeltään Kauppinen. Kun kaekki savolaiset sano sitä Kaappiseksi, se muutti nimensä Kaappiseksi, ja sen jäläkeen savolaeset sano sitä Kuappiseksi. Kuka pärjäisi savolaesille? Olipa niin tai naen minä opin vähän lukemaan ja sillä ollaan pärjätty. Vähän kieliäkin opettelin, jottae kymmenkunta taekka parikymmentä semmosie ku enklanti ja ranska (tiijätkö! Paasikivi ja Sorsakin osasivat ranskaa?), espanja ja italia ja saksa ja venäjä ja... ei niitä ny kaekkie muista, mutta siitä olen varma, että heprean kielen taitoni ei vielä ole läheskää ni täytellinen kuin palstakuningas Kesitaksella, joka on sieltä läheltä Tyrnävätä, Kempeleestä. Kuvittele, se Jussi Pellikka on melekein Juha Sipilän naapuri ja Sipilä on sentään peäministeri ja uskovaene mies niiko se teijän Tölliki, mutta Jussi ei älyä kaveerata sen kanssa. Me puhuttiin tästä Sipilän kanssa ku käötiin helikopteriajelulla puolukkametässä (miulla ei oo omaa helikopteria, mutta Sipilällä on), ja sihteeri kirjasi muistiin yhteisen julukilausumamme, että Jussi Pellikka on tyhmä ellei umpityhmä.

        Minä ny oon vähän alakanu eppäellä, ettet sina oeskaa Tyrnävältä, ku et sanonu mulle mittää siitä Tyrnävän valtuutetusta Maria Rahkosta, vaekka minä vasiten kyssyin. Mitä pelleilyö se tuomonen o?

        tässä vielä pari riviä ennen ko lähtee kirpputorille. Miksikö? No kun paestinpannun pohja palo puhki ja rasva levisi sähkölevylle. Ja se sähkö! Kuvitelkaa, mitkä kiskurihinnat! Viime kuun sähkölasku oli 9 euroa. Millä niitä pienistä eläkkeistä tuommosia makselemaan?

        Minä tuossa äskön sanoin, ett'ä mulla ei (vielä) oo omaa helikopteria nii ko Sipilällä, mutta kyllä minä aloin haaveilla omasta helikopterista sillon ku lenneltiin Sipilän kanssa puolukkaan. Ensin kierreltiin Oulun yläpuolella ja Sipilä esitteli, että Oulussa osataan: teatteritalo rakennettiin mereen, syväsatama kuivalle maalle ja yliopisto suolle.

        Sitten suihkastiin meren yli Hailuodon puolukkamaille ja pyllisteltiin metässä änpärit täyteen puolukoita. Ja Sipilä väänteli niitä helikopterinsa vipuja kuin tyhjää vaan, ja minä ajattelin, että helikopterilla lentäminen on ihan heleppoa. Kyllä minäkin varmasti ossaesin. Eihän sitä tiijä ku ei oo koskaan päässy koettamaan. Niin minä sitten aloin haaveilla omasta helikopterista. Se on hankelistalla seti seuraavana paistinpannun jäläkeen.


      • Nukahitko_sinä
        Kalakkuna_jatkaa kirjoitti:

        tässä vielä pari riviä ennen ko lähtee kirpputorille. Miksikö? No kun paestinpannun pohja palo puhki ja rasva levisi sähkölevylle. Ja se sähkö! Kuvitelkaa, mitkä kiskurihinnat! Viime kuun sähkölasku oli 9 euroa. Millä niitä pienistä eläkkeistä tuommosia makselemaan?

        Minä tuossa äskön sanoin, ett'ä mulla ei (vielä) oo omaa helikopteria nii ko Sipilällä, mutta kyllä minä aloin haaveilla omasta helikopterista sillon ku lenneltiin Sipilän kanssa puolukkaan. Ensin kierreltiin Oulun yläpuolella ja Sipilä esitteli, että Oulussa osataan: teatteritalo rakennettiin mereen, syväsatama kuivalle maalle ja yliopisto suolle.

        Sitten suihkastiin meren yli Hailuodon puolukkamaille ja pyllisteltiin metässä änpärit täyteen puolukoita. Ja Sipilä väänteli niitä helikopterinsa vipuja kuin tyhjää vaan, ja minä ajattelin, että helikopterilla lentäminen on ihan heleppoa. Kyllä minäkin varmasti ossaesin. Eihän sitä tiijä ku ei oo koskaan päässy koettamaan. Niin minä sitten aloin haaveilla omasta helikopterista. Se on hankelistalla seti seuraavana paistinpannun jäläkeen.

        töpsäväläene kesken kaeken pottuviinaasi? Minä sain ostetuksi uuven paistinpannun ja perunoita oon ruskistellu. Nuo potut vaen on sikakalliita. Litlissä maksavat 0,59 euroa kilo. Siun täytyy ola rikas ku köyhiltä eläkeläisiltä potuista tuommoista kiskurihintaa...


    • töpsäväläenen

      Emminä taho saaha selevää tuosta sun murteestas kun hojet välilläsavua ja välillä karijalaa. Mitä nää niitä lehemiä tyrnävän kaotta kulijetit ja mihin, jos sulla ryssienki kansa on ollu niin maetovälit, niin miksi niitä kantturoeta piti eestaas ajjaa? Ja kenen olikaan, lienet perskele haknut ne meijän vannaisän laetumelta ja ajanut poijes ja syöny suihis!
      Nuo sun juttus ei aevan kaekki vaekuta uskottavilta, jotaki perrää niisä kuitenki on, kun tunnut meijän pitäjän asijesta melekolsella olevan perillä. Onhan täällä nuita rahkoja, mutta kuka niistä ulukopullinen lukua pittää, kenen akkatae minijä tae tyttö joku marija on.
      Hulikutterijuttuihis en usko, se sipälähä oli tuollon israelisa haotaamasa sitä siimon kiivaelijjaa, mikdrt muka ollu mukana, jos kerta kavereita ootta. Seoraavana päevänähä se oli ollu kalajojella vihkimäsä jotaki tietä, kenen kansa sen oli vihkiny, en tiijä. Eli kyllä täälä tyrnävälläki deorataan suuren maaliman tappaoksija, vaekket nää uskokkaa. Kirjotusvirheitä näkkyy tulevan, sen verran taetaa vielä pottuviina jyskytellä. Muuten enhämminä määrää liitlin potunhintoja, ne saa myyvä sillä 0,59 eoroalla ulos. Tappijokseen, mulle maksavat hilikun enemmän kilolta. Pakostaki sitä jää tuota rahhaa, kun ennoo nykysi matkustellukkaa. Tatisakkaa.
      Rupijan levähtelleen. Pallaellaan.

      • kiitti.mulle.riitti

        Elä ennää pallaele. Sat sapienti.


      • Voe_rakas_pot-
        kiitti.mulle.riitti kirjoitti:

        Elä ennää pallaele. Sat sapienti.

        tuviinavarmari. Pallaele. Pallaele.! Kalakkuna tässä. Minä vae en eilettäen hoksannu, että sinä olit kirjottanu minulle tähän ketjuun kun en tullut aokasseeksi koko ketjuo ku siinä on otsikkona tuo Kesi Kempeleestä. Ja se Kesi on vähä tyhmä ku ei ällyö lyöttäytyö välleihin Sipilan kans. Ai juu, ei se ollukkaa tässä ketjussa otsikkona kempeleläene. Sitä vanhemmiten sekkoelee nuitten ketjujen kanssa. Tiijäkkö, kun miä olin nuorempi ei ollu mittää internettie eikä ketjuja, ei ees vetoketjuja sekottelemassa elämää.

        No ensin keksittiin vetoketju. Se oli vuotta 1891. Mutta internettie piti outtaa sitten vaekka kuinka kauvan, mutten minä enää muista, minä vuonna se internetti tuli, mutta kyllä se oli jo talavisota-aekana. Minnäe saen paljo kirjeitä rintamalta kun poijat tykkäs kirjottaa työttölöesille ja aena niissä luki "teällä jossae".

        Minun täötyy toas tällä kerrall lopettaa ku Sipilä hättyyttelee helikopteriajelulle ja sano, että sillä on siellä kopperissa joku Opama ja Putini ja sitte vielä Banki-Muu. Minä pitkään luulin, että tämä "bankimuu" on lehmä, ja kyssyinni sitä Sipilält'ä ja se sano, että on se vähän lehmännäkönen

        vilikase täpsävälä'ene tuolta

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ban_Ki-moon

        ja jos se on lehmä nii nyt evakkoreissut sujjuu sutjakkaammin ku talavisota-aekona kun lemhät lastataan helikopteriin ja kun lennetään Tyrvävän yllä ja nähhään heinäsuova niin vain vääntä vivusta ja kopperi on suovan vieressä ja Putini ja Opama ryntäävt varastamaan töpsävälaesvarmasin heinät ja ku isänt'ä sieltä kiroten ryntää pellolle vaatimaan maksua nii Sipilä vetäsee vivun taakse ja taas ollaan pilivien yläpuoplella. Ei vielä Taevaan Kotissa. Se tulloo vasta myöhemmin.

        Ootko sinä töpsäv'lä'ene ajatellu paranuksentekoa? Minä aejon puhhuo tästä elämän tärkeimmästä assiesta Opamalle ja Putinille ja jos ne saes parannuksen armon nii ei ne sitte välittäs veljekset sotia keskenään eivätkä tuhoaisi moalimoa ja tappas turhan takkie ihmisie.


    • lopputapahtumat_alkavat

      Venäjän presidentti Vladimir Putin puhuu Duumalle vain pari päivää sen jälkeen kun Yhdysvallat katkaisi kahdenväliset keskustelut Venäjän kanssa tulitauon saamisesta Syyriaan.
      Suora Areena tv

    • töpsäväläenen

      Ka, suattaaphan tuota sannoo! Siinon kaekki, mitä savolaesten kielestä ymmärrän, yhtä kiero on kieli ku ihimisetki. Vetoketjun keksimisestäkkää et tiijä mittää, senhän keksi malmstenin mollijori ja siitä heti laolunki teki. Liijottelemaanki näöt olevan taepuvaenen puhut puuttinista ja opamasta niinku hyvistäki kavereistas.
      meinaakko tehä minusta veeälläien historijan ensimmäesen nettikäännynnäesen? Saen siittä opista tarpeeksinjo kotona penikkana ollesa. Rotakkaa tuli joka välisä, jos ruman sanan sattu sannoon ukon kuullen. Ja muullonki. Seorosaki piti käyvä ja kummeillä oli seorat, laatikkopekka syötettiin kamariin, nälisään ksteltiin sitä hommaa. Kateltiin...
      Onhammulle muutki sitä parannusta tuputtanu, mutta jomjstkokoulusa rupesin miettiin, että eihä se voe olla oekein, rttä ennen LLL sta kaekki ihimiset on joutunu helevettiin. Mikä seki lapin marija oekein oli, eihäse voenu olla lesta eikä oo voenu taevaaseenkaan päästä. Mikä se semmonen jumala, on, joka on ihimiskuntaa ootattanu Jeesuksen jäläkeen yli 1800 vuotta ja sitten laettanu mukanuuven Ristuksen ja senki vielä ruottiin. Kunha vastaat nuihin kysymyksiin, voen harkita ehotustas, mutta elä vastaa savoksi, liis. Niinku näjet, kyllä täälä ruottiaki osataan! Näöttää kyllä, ettei kaekki näestä mun jutuista oekein tykkää, voenhan lopettaakki, jos siltä tuntuu.

      • Vaekka_on_meijät

        jo myöhäne saavuttanu eli ollaan pijan keskiyössä, niin vastaan tässä. Siin oon Aeto Kalakkuna ja uskovaene naaraseläjä.

        Sinä töpsäväläene oot ihan veärässä ku oot ymmärtäny, että ihmiset oes moaliman sivu menneet helevettiin sen takkie, ettei Lestaatius ollu vielä pannu asijoeta järjestykseen.

        Kato jos sie maltat kooklettaa nuita Aukustiinuksie ja muita muinaesie kirkkoisie niin hoksaat heti, että nehän olivat oikeastaan lestaatiolaesie, vaikkeivät tieten
        kään mittää tienneet Lestaatiuksesta ku se ei ollu vielä syntynykkää. Ja sitte kulu satoja vuosia ja Jumalan valtakunnan iankaekkisen elämän sanat ja syntien sovitus elivät köyhän kansan kekskuuvessa, niitten tykönä, jotka eivät mittää olleet. Nuo on nii vanahoja asijoita etten niitä tarkasti etes muista.

        Ni sitte tullaan keskiajalle, jotka asijat tiijän paremmin. Tiijätkä sinä Lutteeruksen ja Juhana Hussin ja ketä kaekkie uskovaesie siihen aekaan eli? Ja herrnnunutilaesuuven? Niin vaen kävi, että sieltä Saksanmaalta elävä evankeliumi levisi Norjaan ja Ruotsiin ja siellä lukijaisuuden piirissä oltiin aevan ihastuksissa siitä, että tavallinenkin kansa soatto lukkea Jumalan sannaa ja ymmärtää sitä. Muistakko sen pappi Pehr Brandellin, joka oli jossae Norjassa.

        No sitte oli tuo yks mielipuolena pijetty lapintyttö Maria Clemensdotter, joka etsi sielullensa rauhaa, ja eikä mitä nii Taevaan Isä soatteli sen Brandellin pakeille ja hyvinhän siinä kävi. Mariakin sai Jumalan rauhan. Miksei hän muka olis levittäny tätä ijankaekkisen elämän sannaa sinne missä sitä tarvittiin, ja ite Lars Leevi Lestaatiuski tarttu siihen. Just nuin se meni.

        Niinpä Jumalan valtakunnan sanoma on saanut kirkkaana kaekua Suomen kansan keskuuvessa jo puolitoesta vuosisattaa ja on sitä ijankaekkista evankeliumie levitetty täältä Amerikkaan ja Togoon ja Keniaan ja Jumala yksin tietää minne kaekkialle. Hyvähän meijän Jumalan lasten o tässä olla. Jokkaeselle epäuskoesellekin on tarjolla syntien sovitus.

        Minä oon vähän alakanu eppäelemään, ettet sinä tyrnäväläesena essiintyvä oeskaa Tyrnävältä, mutta jos kuitenni oot sieltä, niin meeppä ny tulevava viikonloppuna seurooehin Tyrn'äv'n frauhanyhistykselle ja usko siellä syntisi anteeksi niin hyvinhän siun sitte käöpi:

        http://www.tyrnavanrauhanyhdistys.fi/

        Teillä on siellä nuin kommea JUmalan temppeliki ku kuvasta näkkyy. Tiijätkä, Jumalan lapset on se ihan talkoilla pistäneet sen sinne pystyy?

        Jos sinä et oo Tyrnävältä, vaan oot koko ajan valehellu mulle niin kato tuosta lähin raohanyhistyksen seorapaekka ja suori kiiruusti sinne:

        http://www.tyrnavanrauhanyhdistys.fi/

        Muuta ny ossaa sanova sulle, mutta torstaina palataan juttuun. Jooko?


      • Tuo_jäläkimmäene
        Vaekka_on_meijät kirjoitti:

        jo myöhäne saavuttanu eli ollaan pijan keskiyössä, niin vastaan tässä. Siin oon Aeto Kalakkuna ja uskovaene naaraseläjä.

        Sinä töpsäväläene oot ihan veärässä ku oot ymmärtäny, että ihmiset oes moaliman sivu menneet helevettiin sen takkie, ettei Lestaatius ollu vielä pannu asijoeta järjestykseen.

        Kato jos sie maltat kooklettaa nuita Aukustiinuksie ja muita muinaesie kirkkoisie niin hoksaat heti, että nehän olivat oikeastaan lestaatiolaesie, vaikkeivät tieten
        kään mittää tienneet Lestaatiuksesta ku se ei ollu vielä syntynykkää. Ja sitte kulu satoja vuosia ja Jumalan valtakunnan iankaekkisen elämän sanat ja syntien sovitus elivät köyhän kansan kekskuuvessa, niitten tykönä, jotka eivät mittää olleet. Nuo on nii vanahoja asijoita etten niitä tarkasti etes muista.

        Ni sitte tullaan keskiajalle, jotka asijat tiijän paremmin. Tiijätkä sinä Lutteeruksen ja Juhana Hussin ja ketä kaekkie uskovaesie siihen aekaan eli? Ja herrnnunutilaesuuven? Niin vaen kävi, että sieltä Saksanmaalta elävä evankeliumi levisi Norjaan ja Ruotsiin ja siellä lukijaisuuden piirissä oltiin aevan ihastuksissa siitä, että tavallinenkin kansa soatto lukkea Jumalan sannaa ja ymmärtää sitä. Muistakko sen pappi Pehr Brandellin, joka oli jossae Norjassa.

        No sitte oli tuo yks mielipuolena pijetty lapintyttö Maria Clemensdotter, joka etsi sielullensa rauhaa, ja eikä mitä nii Taevaan Isä soatteli sen Brandellin pakeille ja hyvinhän siinä kävi. Mariakin sai Jumalan rauhan. Miksei hän muka olis levittäny tätä ijankaekkisen elämän sannaa sinne missä sitä tarvittiin, ja ite Lars Leevi Lestaatiuski tarttu siihen. Just nuin se meni.

        Niinpä Jumalan valtakunnan sanoma on saanut kirkkaana kaekua Suomen kansan keskuuvessa jo puolitoesta vuosisattaa ja on sitä ijankaekkista evankeliumie levitetty täältä Amerikkaan ja Togoon ja Keniaan ja Jumala yksin tietää minne kaekkialle. Hyvähän meijän Jumalan lasten o tässä olla. Jokkaeselle epäuskoesellekin on tarjolla syntien sovitus.

        Minä oon vähän alakanu eppäelemään, ettet sinä tyrnäväläesena essiintyvä oeskaa Tyrnävältä, mutta jos kuitenni oot sieltä, niin meeppä ny tulevava viikonloppuna seurooehin Tyrn'äv'n frauhanyhistykselle ja usko siellä syntisi anteeksi niin hyvinhän siun sitte käöpi:

        http://www.tyrnavanrauhanyhdistys.fi/

        Teillä on siellä nuin kommea JUmalan temppeliki ku kuvasta näkkyy. Tiijätkä, Jumalan lapset on se ihan talkoilla pistäneet sen sinne pystyy?

        Jos sinä et oo Tyrnävältä, vaan oot koko ajan valehellu mulle niin kato tuosta lähin raohanyhistyksen seorapaekka ja suori kiiruusti sinne:

        http://www.tyrnavanrauhanyhdistys.fi/

        Muuta ny ossaa sanova sulle, mutta torstaina palataan juttuun. Jooko?

        linkki ei taennu tulla oekeen, jotenka tässä uusiksi:

        http://rauhanyhdistys.fi/fi/rauhanyhdistykset/

        SDiueltä jokkaene voepi valita läheisimmän rauhanyhistyksen ja mennä sinne seoroehi,


    • ihmettelijänä

      Teillähä on tosi hienot pottuviinat ja koko ajan homma kasvaa. Ylekin kertoilee tällasta:
      "Shaman Spirits laajentaa tuntuvasti Tyrnävän viinatehtaan toimintaa. Uusi laajennusosa on jo valmistunut ja syksyllä on tarkoitus ottaa käyttöön vielä suurempi investointi. Samalla myös työntekijöitä tarvitaan lisää.
      Shaman Spiritsin tehtaalla Tyrnävällä on vauhti päällä. Syksyllä tuli menestystä arvostetussa vodka-kilpailussa ja liikevaihto kasvoi viime vuonna yli 90 prosentilla."

      Mikähän siinä on, että täällä sais vaan tilaustuotteena Laplandia vodkaa 6 pullon erissä? Ja eikö ollenkaan Finntastic ja Moses Vodka merkkejä? Pitäs mennä noutamaan ulkomailta, jo on markkinat.
      Onko tää näin vaikeaa tukea erinomaisia kotimaisia laatumerkkejä ja raahata ulkomailta tänne kaikkea litkua?
      No tämä kuuluu siis nille, joilla on riittävästi ikää alkoholijuomiin, ja kuuluu ottaa myös tällä palstalla uskonasiat ja omatunto huomioon, ehkä ei voi käyttää ollenkaan, en tiiä.
      Onko siulla töpsäväläenen joku viisas konsti, onko tää tosjaan näi vaikeaa?
      Vain niille, joilla oikeus tähän linkkiin:
      http://www.laplandiavodka.com/index.php/main/

      • ihmettelijänä

        Kiitos sinulle töpsäväläenen, kun annoit vinkin tuosta Laplandia vodkasta, Virosta sitä saa pullottain (noin 20 euron paikkeilla) ja paikallinen alko eli Liviko, siellä oli jopa tarjouksella alle 20 euroa. On tosi hyvää, justiinsa maistelen. Kannattaa pitää mielessä Viron reissulla Laplandia.


      • ihm_

        Siis litran pullo.


    • töpsäväläenen

      No eihän se kaekki viina mee systeemin kaotta, sivvuun laetamma aekalaella laellisena hävikkinä, evullisesti sitä voijaan toemittaa luotettaville ihimisille. Kalakkuna saa haestaa pitkän paskan ku mua muunpaekkakuntalaeseksi eppäilee, haotaousmaan kuppeellamulla taloki on. Ja iso, vaekken oo paha ittiäni kehumaan. Peltuaki on mMuhoksen rajolle asti, oes siinä ennenvanahaa ollu akalle potusa kuokkimista. Palakollisethan ne nyt nostaa, köyhemmät.
      Ei oo vielä tullu tarvetta niihin seoroihin mennä, muutenki kalakkuna kääntää jutut muihin asijoehin, luttereihin ja aukusteihin, kalavinista en oo kuullukkaa, liitty tietenki kalavanoituihin naoloehin. Mutkaa lyöpi, kun taevaaseen pääsystä on puhetta. Kerroppa, pääseekö helluntalaeset taevaaseen omalla uskollaa. Kyllä tai ei. Selevää vastaosta vaajin sulta tai muilta veeälleiltä.

      • No_mutta_huomenia

        täpsäväläene. Kalakkuna tässä. Sinä oot oamulla puoli yheksältä palstalla ja meleko selevänä, vaella oot juonu pottuviinaa pitkin yötä.

        Kyllähän minä nyt kohtuuvella alan uskoa, että sinä ot tyrnäväläene kun tiijät Muhoksenki, joka o siinä lähellä.

        Helleuntailaesie ja jehovalaesieki minä tunnen paljon ja ihan hyvvie ihmisie ne o. Taevaaseen pääsystä en o varma, ko se on Jumalan kätessä. Mulla o semmonen ymmärrys, että Jumala antaa uskon lahjan kenelle tahtoo. Ja sitte kenelle ei taho antaa nii sillä ei sitte sitä oo. Siitä ny kuitenni oon aievan varma, että raohanyhistyksellä vaekuttaa Jumalan Pyhä Henki ja siellä on syntien sovituksen sana, johonka jokkaene halukas voepi tarttuva. Jumala ko ei haluvaesi, että yksikään ihminen joutusi helevettiin vaan että kaekki pääsisivät taevaaseen. Mutta eivät ihmiset ymmärrä ommaa parastaan vaan kulujeskelevat ommia teitään ja järkeilevät ja vääntelevät tottuuksie oman mielensä mukkaa.

        Em minä ny aamutuimaan ossaa sannoa muuta ku että kipin kapin kiirehi sinäki täpsäväläene epäuskone poekaystäväehtokkaani jonku Jumalan lapsen luokse ja kysele, että saisitko sinäki uskoa omat syntisi anteeksi ja ku sinä kuulet ja uskot mitä se sannoo nii siusta tulloo sillä sekunnilla Jumalan lapsi ja homma on hoijossa.


      • töväläenen

        Ompa heleppuva ku heinänteko! Eijoo palijosta taevaaseenpääsy kiinni, ei muuta ku ranni siunaa synnit anteeksi. Mullaku ei oo ku hellntaiuskosa oleva naaputi, muut on tämmösiä maalimanlapsija. Jos häntä en vielä sinne raohanyhistyksellekkää tuppauvu..kovimpa oli epämääränen tuo sun vastaokses, ainuva oikia usko oes vaen tuo sun oppis?


      • rouvaTappinen
        töväläenen kirjoitti:

        Ompa heleppuva ku heinänteko! Eijoo palijosta taevaaseenpääsy kiinni, ei muuta ku ranni siunaa synnit anteeksi. Mullaku ei oo ku hellntaiuskosa oleva naaputi, muut on tämmösiä maalimanlapsija. Jos häntä en vielä sinne raohanyhistyksellekkää tuppauvu..kovimpa oli epämääränen tuo sun vastaokses, ainuva oikia usko oes vaen tuo sun oppis?

        Onko tällä taivasten tiellä tai, ehkä paremmin, ristiretkellä isompikin porukka kirjoittelemassa? Tietysti röyhkeä kysymys ja kolmannelle korvapuusti. Mutta töväläenen liippaa aika kaukaa töpsäväläenenistä. Murre saattaa kuiten olla sama mutta saattaa murteessa olla jotakin häikkää myös, tyrnäväläiskieleen verrattuna.


    • töpsäväläene

      Kuuleppas Tappiska, mulla tullee kirijotusvirheitä, joeta en ossaa tapletillani korijata, niinku tuo töväläenenki. Elä eppäele, ettenkö aetua tyrnäväläestä kirijota, muusta saat kelijuilla, muttet mun murteesta, se on niitä harvoja asijoeta, joesta ylypeilen. Itekseni, nyt julukisestikki. Miten se meni se elviksen kipale niistä sinisistä mokkakengistä.. katoppa juutuupista, siinoon semmosta meininkijä, ettei siijonin laoluisa monesakkaan.. no, ehkä muutamasa parempaaki. Mutta ytinsanoma mulla ja elvikdellä on samallaenen. Siis elviksellä. Oon kyllä huomannut, että joku on aenaki kerran käöttänyt mun nimimerkkijä, ja murre oli suomeksi sanottuna....no, olokuun sitte..surkijaa vaen, meinasin sanua ruman sanan, mutta sittemmuistin, että näähän oot naenen.

      • rouvaTappinen

        Kiitos selvennyksestä. Minulla on vähän sekaisen menneet pääkopassa lestadiolaisten saattojoukko ja huutokuoro joten aina olen vähän epäilevällä kannalla kun joskus näyttää siltä että joku nyysii jonkun toisen nimimerkin ja kirjoittelee omia PORInoitaan ihan pokkana niinkuin toisen ihmisen pääle. Miten tämän osaisi kirjoittaa niin että ymmärtäisit että minulla on suuri huoli siitä että valehtelemalla ja toisen nimimerkkejä nyysimällä varastetaankin jollekin toiselle kuuluva taivaspaikka. Ihmiset yrittää kaikenlaista. Kyllä Jumala heidän varastelut huomaa mutta kun täällä maan päällä taapertaa niin monenlaista tuomaria niin voi käydä niinkin että syntyy isompiakin väärinkäsityksiä.
        Siksi työnsin teidän pottusoppaan oman lusikkani mutta voin kyllä nuolla lusikkani puhtaaksi ja työntää sen sitten johonkin toiseen soppaan. Sekametelisoppaa on jo tullutkin liikaa lipoteltua.


    • Perkinsin_laulu

      töpsäväläene, tuon siniset mokkakengät teki Carl Perkins, ja hän on sen maestro, Elvis huonommin tulkitsee, no ku ei oo oma kipale, kuka se nyt näki tuollaset mokkakengät tummalla varusmiehellä Saksassa palvellessaan ja niistä käski Carlin tehä laulun. No ei millään syntyny, mut sit hää soitti tansseissa ja lavan viereen tuli nuoripari, kaunis nuori nainen ja tärkeä nuori mies, joka sanoi tytölle, että katso sit ettet astu mokkakengilleni. Ja Carl oli ihmeissään, et nuo kengät oli kaverille tärkeämmät kuin tyttö, ja siitähän se lähti.....tee mitä vaan, mitä vaan, mut älä astu sinisille mokkakengilleni.
      https://www.youtube.com/watch?v=2lUBUds2gc4

      • rouvaTappinen

        Minä epäilin ensin että perkinsin laulu on venemoottorin surinaa. Mutta en tosiaan osaa töpsäväläesen kehotuksen mukaan toimia. Eivät ole lapsenlapset ehtineet opettaa miten juutuupista Elviksen lauluja löytyisi.


    • töpsäväläene

      Onko se niin vaikijaa käsittää, kun minä puhun vähä niinku vertaoksilla niitä kengistä, ootta aevan pihalla, emminä mistään perkkineistä tiijä, aotomastista pömiläsä elvistä kuuntel6n, 20 pennillä. Emmaha viisaemmilleni mittään, ovvara antaa periksiki. Tulin äskön taxilla kärpistä, katon nyt vutista, toenen puoliaeka tulosa, suomi häviää kuitenki...

      • Elä_kato

        urheiluo sontaluukusta. Se on syntie.


      • kutmutssonni

        Näkkyypähän...


    • koetapalopettaajo

      Jos ei tuo tyrnäväläinen muuta tiedä, oikein kuitenkin veikkasi jalkapallon. Ketuttaa lukea murteellista kirjoitusta, eihän kukaan noin puhune edes Tyrnävällä, joka Oulun näkökannalta katsoen on junttieinarien pitäjä. Muutoinkin uskovaisten palstalle sopimatonta tekstiä suoltaa.

      • ei_viisasta

        Vaikka Tyrnävä olis junttieinarien pitäjä oululaisten mielestä, nii häviitte sille kuitenkin 10-0 (Tyrnävä-Oulu). Ja mitä oikeestaan tommosia puhuukaan, tyhmää.


      • rivoudet.palstalla

        Vae on töpsäväläese kirjotus uskovaisten palstalle sopimatonta, no muutehan täällä onkii ylevää ja puhasta uskon sanaa, jota lapsetkin voi lukea ja kaikkien usko vahvistuu.


    • koetapalopettaajo

      Olen edelleen samaa mieltä tyrnäväläisen ja kalkkunan juttujen asiattomuudesta ja sopimattomuudesta uskovien palstoille. En ole myöskään nähnyt aiheelliseksi muuttaa käsitystäni tyrnäväläisistä. Vanhassa ja siis oikeassa Oulussa tyhmyys on tyrnäväläisen synonyymi. Nuo kaksi voivat siirtä keskennään chattailemaan, kun tuntuvat niin toisistaan ja ennenkaikkea itsestään tykkäävän.

      • Sinun_mielipiteil-

        läsi vain ei taida olla paljon vaikutusta mihinkään? Nykyään ei ole edes sananvapautta. Jos olet tuota mieltä niin varo vain, että häkki ei heilahda.


    • koetapalopettaajoo

      Miten häkki voi muka heilahtaa, jos sanon oman, painavan ja perustellun mielipiteeni noiden kahden nimimerkin kirjoittelusta uskovaisten palstalla. Jutuillahan ei ole mitään tekemistä lestadiolaisuuden kanssa. Sananvaoauteeni kuuluu myös oikeus ilmaista mielipiteeni tyrnäväläisten puuttuvasta älykkyydestä.
      Epäilen noiden kahden kirjoittelevan yhteisymmärryksessä tai sitten kyse on vain yhdestä kaverista, nainenhan ei tuollaisia juttuja kirjoita.

      • Kai_sinun_kuitenkin

        vaRMUUDEN VUOKSI TÄYTYY häkkiä pelätä? Terhi Kiemunkikin pannaan linnaan varmaan moneksi vuodeksi kun se kirjoitti, että muslimilapset käyvät virpomassa. Nyt sinä olet solvannut ainakin tyrnäväläisiä ja ne suuttuessaan saattavat olla tosi kiukkuisia. Jos ei oikeus muuten toteudu, he voivat ottaa oikeuden omiin käsiinsä ja heitellä sinua vaikka perunoilla.


      • Olet_lukutaidoton

        kahjo kirjoittaessasi:

        "Jutuillahan ei ole mitään tekemistä lestadiolaisuuden kanssa."

        Kalakkunahan on melkein joka viestissään kehottanut epäuskoista tyrnäväläistä perunafarmaria parannuksen askelille ja on laittanut tyrnäväläisen Jumalan temppelin kuvankin palstalla, linkin siis.

        Jaa siinkin olet metsässä, että tämä olisi USKOVAISTEN PALSTA. Tämähän on kyykäärmeitten sikiöiden Kalen ja Kesin voltteilu-, mulkoilu- ja pilkkausareena, jossa kyllä toisinaan voidaan keskustella lestadiolaisuudestakin.


      • sivusta_seur

        lainaus: "Sananvaoauteeni kuuluu myös oikeus ilmaista mielipiteeni tyrnäväläisten puuttuvasta älykkyydestä."
        --- Näinkö uskovainen ajattelee ja puhuu? Missä on se kristillinen rakkaus? Vaikka te täyttäisitte sadat käskyt ja kiellot, mutta teillä ei ole rakkautta, ette ole mitään.


    • 12345654321

      Taas tämä ANSAITSEE päästä etusivulle. Tekohurskautta ei töpäväläenessä ainakaan löydy.
      Arjen sankaruutta sitäkin enemmän.

      • tosioululainenvl

        TiTiedäpä hänestä, sankaruudesta, miksi uskovatkin ovat mukana mokomassa maailmallisessa jutustelussa. Menköön kalkkunansa kanssa muualle.


    • koetapalopettaajo

      Seurailehan vain sivusta, kyllä minulla kristillistä rakkautta on, mutta se ei tahdo aina riittää älyttömyyksien sietämiseen. Et kai liene eri mirlipuolta siitä, etteivätkö tyrnäväläisen ja kalakkunan jutustelut kuulu jollekin muulle palstalle? Itse odotan älykästä ja kriittistä mielipiteiden vaihtoa täällä, en herjanheittoa heidän tyyliinsä. Jos enemmistä0ö on sitä mieltä, että olen väärässä, katoan mielihyvin palstoilta. Kolme seuraavaa kommentyia ratkaiskoon asian. Sorry nuo kirjoitusvirheet, tabletissani ei ole kaikiia toimintoja. Ehkä ei aihetta enempään...

      • KiekukaA

        Väärässäpä olet hyvinkin. Tai sitten et, en paremmin sano, jos niinkään.


      • Kyllähän_Kalakku-

        nan ja töpsäväläisen keskustelut kuuluvat nimenomaan tälle palstalle. Töpsäväläinen on epäuskoinen, mutta jostakin syysä viettää aikaansa tällä palstalla niin kuin nuo kaksi muutakkin kuuluisampaa epäuskoista Kesi ja mellu. Kalakkuna taas on Jumalan lapsi, jokaa kehottaa töpsäväläistä menemään seuroihin, mihin tällä Tyrnävällä olisikin hyvät mahdollisuudet.

        Kaikista mainituista sinä "koetapalopettaajo 8.10.2016 20:03" olet tietysti tärkein. Nyt sinä jopa uhkailet poistus palstoilta, jos Kalakkuna ja töpsäväläinen eivät lopeta keskusteluaan. Niinpä kainosti kysyisinkin, olisiko mitään tehtävissä - ja mitä? - että sinä suostuisit edelleen pysyttelemään seurassamme?


    • pidetäänuskopuhtaana

      Kovin ovat rohkeita kalakkunan jutut, jos hän vanhoillislaestadiolainen tunnustaa ja varsinkin uskoo olevansa. Ei meidän uskoomme kuulu tuollainen kielenkäyttö, mitä hän on palstoille kyhännyt. Olen muutaman uskonveljen ja sisaren kanssa asiaa pohtinut ja samaa mieltä he ovat kanssani olleet. Maalliset asiat on erikseen ja niille on omat palstansa, menkööt kevytmieliset kirjoittajat niille luulemaansa huumoria viljelemään. Minä olen saanut kylläkseni sellaisesta, rajansa kaikella. Tyrnäväläisen jututhan on jonkun sekopään kirjoittamia, joita ei pitäisi pääsrää millekään palstalle. Missä ylläpidon reaktiot viipyvät, vaika ilmiantoja on tietääkseni useitakin tehty?

      • Mitä_se_Kalak-

        kuna on kirjoittanut? Tuossa oli linkit Risto Rytin ja yösti Kallion puheisiin. Ainakin nuo puheet olivat ok.


    • kranijetch

      Kannatan edellistä kirjoittajaa, liika on aina liikaa, ainakin hieman rajaa edellyttäisin minäkin.

    • näitähän.piisaa

      Eihän tuo tyrnäväläinen ole suinkaan ainoa sekopää tällä palstalla, monella olisi syytä mennä itseensä ja tutkiskella sisuskalujaan.

      • ei_halventavaa

        Nimenomaan, koetalopettaajo ja kumpp., voisitteko vähän silmäillä palstaa laajemmin ja puuttua asioihin, tuo tyrnäväläisiin joukkona kohdistuva nimittely ei ole edelleenkään asiallista, voisitko keskustella sellaisen sopivuudesta veljien ja sisarien kanssa siellä Oulussa? Nimittelevätkö lestadiolaiset?


    • shave.our.souls

      No nyt näyttää, että me uskovaiset olemme päässeet noista kahdesta kahjosta eroon. Ehkä kalkkunan ja tyrnäväläisen päähän on taottu järkeä. Nyt voimme siltä osin keskittyä uskostamme ja tunnoistamme kirjoittamiseen.
      Kyllä onkin ihanaa vaihtaa kokemuksiaan toisten samanmielisten ihmisten kanssa tarvitsematta pilkkaa pelätä! Kepeät mullat noille kahdelle!

      • Kalakkuna-ja-töpsä

        Sinäpä sen sanoit!

        Samalla kun mietimme omia mielestämme kuolemattomia hengentuotteita, joita kirjoittaisimme ja joilla häiritsisimme toistemme rauhaa, voisimme vilkaista jumalallisia totuuksia Päivämiehestä

        http://www.paivamies.fi/

        Siinä heti aamukuudelta tänään sanotaan, että Jumalan huolenpitoon voi luottaa.

        Kun meidän sieluumme näin on sytytetty Jumalan sanan jano, siirrymme lukemaan Raamattua. Eihän sitä yhtenä päivänä koko Raamattua jaksa kahlata läpi, joten kun tulee tauko, lepäämme Jumalan kansan keskellä suviseuroissa

        http://areena.yle.fi/1-2600953

        Ylihuomenna keskiviikkona olemme jo virittäytyneet siihen tunnelmaan, että menemme livenä seuroihin lähimmälle rauhanyhdistykselle, jonka osoitteen katsomme tästä

        http://rauhanyhdistys.fi/fi/rauhanyhdistykset/

        Noin meille syntispoloisille kaiken harhailun jälkeen on käymässä hyvin.


      • vestigia.terrent
        Kalakkuna-ja-töpsä kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit!

        Samalla kun mietimme omia mielestämme kuolemattomia hengentuotteita, joita kirjoittaisimme ja joilla häiritsisimme toistemme rauhaa, voisimme vilkaista jumalallisia totuuksia Päivämiehestä

        http://www.paivamies.fi/

        Siinä heti aamukuudelta tänään sanotaan, että Jumalan huolenpitoon voi luottaa.

        Kun meidän sieluumme näin on sytytetty Jumalan sanan jano, siirrymme lukemaan Raamattua. Eihän sitä yhtenä päivänä koko Raamattua jaksa kahlata läpi, joten kun tulee tauko, lepäämme Jumalan kansan keskellä suviseuroissa

        http://areena.yle.fi/1-2600953

        Ylihuomenna keskiviikkona olemme jo virittäytyneet siihen tunnelmaan, että menemme livenä seuroihin lähimmälle rauhanyhdistykselle, jonka osoitteen katsomme tästä

        http://rauhanyhdistys.fi/fi/rauhanyhdistykset/

        Noin meille syntispoloisille kaiken harhailun jälkeen on käymässä hyvin.

        Taas tuoksuu hieman eltaantunut kalakkunliha, lienee itse lämmittämässä avaamaansa palstaa.


    • rkop

      Mitäpä ne kalkkunat ymmärtävät ihmisten puheesta. Havaintojen mukaan eivät näyttäneet ymmärtävän mitään. Olivat vain hieman kiukkuisia kuin kanaanilaiset.
      Saarnasihan se Transiskus linnuille ja muhamettilaisille Evankeliumia, eli lienevätkö ymmärtäneet paremmin!?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4914
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3227
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1375
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1206
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      64
      887
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe