Matujen itsemurhat lisääntyneet

Täyshoitoako.vailla

Itsemurhayritykset ja itsemurhat ovat lisääntyneet vastaanottokodeissa. Miksi tulevat tänne ja tappavat itsensä? Eivätkö tulleetkaan henkensä säästääkseen tänne? Mikä oli tänne tulon motiivi? Johtuuko itsemurhat siitä ettei täyshoitoa olekaan näkyvissä, vaan pitäis palata kotiin takaisin hankkimaan itse elantonsa?

67

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et.tajua

      Huvin vuoksi tekevät itsemurhan.

      • 2014 v teki melkein 800 kantaväestöön kuuluvaa itsemurhan , miksi meteliä muutamasta kun meistäkin vaietaan ?


    • Sais-olla-enenpi

      Todellakin kivoja uutisia lämmittää mieltä pitkäksi aikaa.

      • bdfgbdfgg

        Kuhan eivät tee laajennettuja itsurhia, eli näitä tungospommi-iskuja. Ei todellakaan kiinnostas päästä sinne samaan 70 neitsyen paratiisiin johon he jihadistisen itsemurhan kautta luulevat pääsevänsä


      • Mielipiteenvapaus

        Ei minua haittaisi yhtään vaikka tekisivät kuinka laajoja itsemurhia kunhan tekisivät ne omiensa keskuudessa sivullisille haittaa tekemättä. Eikä haittaa vaikka muutama suvakki tai muu kulttuurimarksisti (katso Wikipediasta) menisi samalla. Islamhan ei ole uskonto vaan kuoleman, kidutuksen ja maksimaalisen tuhon kultti. Ei ole yhtään liioiteltua eikä vääristeltyä sanoa, että se heidän allahinsa on sama kuin kristittyjen saatana. Hedelmistään se puu tunnetaan!


    • 1eero

      Itsemurha on henkilökohtainen ratkaisu, lopullinen päätös.
      Puhuminen siitä mitä sillä saavutetaan, jos henkilö näkee sen ainoana ratkaisuna se muuttuu jos tämä haluaa apua ongelmaansa johon voi löytyä apu .

    • Kysympähän.vaan

      suomen valtioko maksaa hautajaiskulut?

      • piffaankahvit

        Valtiolliset hautajaiset Taiteilijakukkulalle, artisti (valtio) maksaa matkan viimeisen. Ainakin saavat pysyvän oleskeluluvan eikö vaan, rikkomalla hautatontilla.


    • Onko ollut itsemurha yrityksiä vai ihan toteutuneita?
      Toisaalta en ihmettele, ei elämä täälläkään herkkua ole, epävarmuus ja pettymys voi saada epätoivoiseksi.

      • Ihmettelenpä

        Miksi eivät palaa sinne ihannemaahansa takaisin toteuttamaan ihannettaan jos ja kun täällä joutilaana lihapatojen äärellä loisiminen alkaa turhauttaa?


      • hyvääJatkoa
        Ihmettelenpä kirjoitti:

        Miksi eivät palaa sinne ihannemaahansa takaisin toteuttamaan ihannettaan jos ja kun täällä joutilaana lihapatojen äärellä loisiminen alkaa turhauttaa?

        Meidän pitäisi järjestää heille ohjelmaa ja ajankulua.
        Tykkäisivät kovasti jos jokaiselle miehelle tulisi edes yksi neitsyt vaikkapa kerran viikossa.


      • Iliman.täsä.itekki

        Mikä on, ettei SPR:n ja muitten rasmuslaisten "neitsyet" riitä?
        Vuohia meillä ei ole, pohjoisessa eivät saa poroja juoksemalla kiinni, mutta suvakkeja riittää. Miksi siis itsemurhia tai niitten lavastuksia?


    • Elämä on kovaa, vieraalla maalla se on vielä kovempaa. Otan osaa.
      Pitkä rivi kiviä on sankarihaudoilla Suomessa, kotomaan mullissa.

      • Ilmatulos

        Se on täällä siten, että me Suomalaiset, emme sääli toisiamme, emmekä mamuja, linkku kaulaan vain kun siltä tuntuu, niin ajattelemme itsemme osalta, emmekä sääli muita. Me olemme tunnetusti väkivaltaisia ja tämä väkivaltaisuus näkyy niin itseämme kuin lähimmäisiämme kohtaan "Jos ei sana auta, niin puukko jumalauta". Perhe riidan tulos on meillä ilmat ulos". Näin lauloi Irving täällä ajassa ollessaan. Joten varokoot vaan kunhan me Suomalaiset tästä ärsyynnymme, niin me emme sääli mamujakaan.
        Katsokaa tilastoja meitä kuolee näin vähälukuisessa kansassa jo ennätykselliset noin 750 ihmistä oman käden kautta vuodessa enemmän reilusti kun meitä kuolee liikenne onnettomuuksissa.
        Nyt esitäisin tällaista, että joka kaupunkiin perustettais itsemurha asema, joissa jokainen haluava pääsis hengestään niin halutessaaan teloitus tehtäisiin näillä asemilla varman päälle, minun mielestä ampumalla takaraivoon noin silmien korkeudelta. Tämä siksi kun maassamme on jo liikaa epäonnistuneita itsemurha yrityksiä ja jälkipyykin hoitaa julkinen terveyden huolto ja tälläisestä koituu vain kuluja yhteiskunnalle.


    • Onkohan selvillä kuinka paljon yrityksissä on näitä "ottakaa miutkii huomioon"-tyyppisiä testejä?

      Poliisitkin kiitävät oman maan kansalaisten itsariyrittäjien perässä ja monta kertaa on kyse vain huomionhausta. Saattavat löytyä kotoa kahvikupin äärestä.
      Toki joku aina joskus on tosissaan ja onnistuu teossaan.

    • Ei ollut Heta-Leena aamu-teeveessä.
      Toivottavasti ei ole jossain Matin kanssa huutelemassa :)
      -
      Antti Rinne oli teeveesä.
      Tuo Demarien, vasemmiston ja vihreitten liittouman pää-johtaja.
      Totesi koaliitionsa kannatuksen kasvaneen.
      Kuunnellessani häntä, alkoi minua kylmäämään.
      -
      Mies tietää että uutta rahaa ei enää mistään tuile.
      Silti hän yrittää rahoittaa työttömyyttä yhä enemmän ja paremmin.
      Me 60 tiedämme että meillä on enää rahaa mistä ottaa.
      Olettehan huomanneet uutisen, joka kertoo valtion-velkaamme aletun laskea myös eläke-rahoja ja vastuita.
      Toivokaamme siis, että Rinteellä on salaista tietoa, jota ei edes S.Niinistöllä ole, tulevista EU-Tukiaisista.
      -
      Toverit 60
      Äänestäkää viisaasti.
      Jotta meistä jää kallis muisto.

      H.

      • Unohtui kirjoittaa että minä olen Demari, joka toistaiseksi äänestää muita puolueita.

        H.


      • Millä.tavoin
        hunksz kirjoitti:

        Unohtui kirjoittaa että minä olen Demari, joka toistaiseksi äänestää muita puolueita.

        H.

        Asiasta toiseen, puhuiko Antti itsemurhasta.


      • Asdfgffgg

        On ollut tiedossa jo kauan, miksi niitä eläkkeitä halutaan leikata, eläkeikää korottaa ja eläkeläisiä syyllistää. Muut, ne paremmat ihmiset paremmilla palkoillaan ovat hukanneet ja hukkaavat kiihtyvällä vauhdilla eläkerahoja. Ihan turhaa on ollut maksaa 30 vuotta eläkemaksuja. Parempiin suihin ovat menneet. Parempi olisi ollut laittaa sekin raha, vaikka sukanvarteen.


      • Millä.tavoin kirjoitti:

        Asiasta toiseen, puhuiko Antti itsemurhasta.

        "Millä.tavoin"

        Tietenkään ei.
        Nuori mies.
        Mutta minä viittasin vanhuuden vaivoihin.
        Ei niitä kaikki kestä ilman kuolemista.
        Osaat sinä sitten olla hölmö, etenkin olet ajattelematon.

        H.


      • Asdfgffgg kirjoitti:

        On ollut tiedossa jo kauan, miksi niitä eläkkeitä halutaan leikata, eläkeikää korottaa ja eläkeläisiä syyllistää. Muut, ne paremmat ihmiset paremmilla palkoillaan ovat hukanneet ja hukkaavat kiihtyvällä vauhdilla eläkerahoja. Ihan turhaa on ollut maksaa 30 vuotta eläkemaksuja. Parempiin suihin ovat menneet. Parempi olisi ollut laittaa sekin raha, vaikka sukanvarteen.

        "Asdfgffgg"

        Nuo nuoremmat ja paremmat ovat lapsiasi.
        Missä teit väärin?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Asdfgffgg"

        Nuo nuoremmat ja paremmat ovat lapsiasi.
        Missä teit väärin?

        H.

        Äänestitkö Demareita?

        H


      • Asdfgffgg
        hunksz kirjoitti:

        Äänestitkö Demareita?

        H

        Mitkä nuoremmat ja paremmat?


      • Asdfgffgg
        Asdfgffgg kirjoitti:

        Mitkä nuoremmat ja paremmat?

        En äänestänyt demareita. Olen vasemmistolainen. Oikeistohallitus on sijoittanut " viisaasti" eläkerahat, niin ettei eläkkeelle tulevaisuudessa kellään muilla ole varaa paitsi niillä, joilla on kerättynä säästöjä ja omaisuutta.

        Nyt sitten cat ulottaa myös omat miehet johtopaikoille, sekä yksityisiin terveysasemiin, jotka alkavat tehdä voittoa verovaroin, että tuleviin maakuntajohtajiin.


      • Asdfgffgg
        Asdfgffgg kirjoitti:

        En äänestänyt demareita. Olen vasemmistolainen. Oikeistohallitus on sijoittanut " viisaasti" eläkerahat, niin ettei eläkkeelle tulevaisuudessa kellään muilla ole varaa paitsi niillä, joilla on kerättynä säästöjä ja omaisuutta.

        Nyt sitten cat ulottaa myös omat miehet johtopaikoille, sekä yksityisiin terveysasemiin, jotka alkavat tehdä voittoa verovaroin, että tuleviin maakuntajohtajiin.

        Hallitus. Oikeistohallitus.


      • Kasaarien.metkuja
        Asdfgffgg kirjoitti:

        On ollut tiedossa jo kauan, miksi niitä eläkkeitä halutaan leikata, eläkeikää korottaa ja eläkeläisiä syyllistää. Muut, ne paremmat ihmiset paremmilla palkoillaan ovat hukanneet ja hukkaavat kiihtyvällä vauhdilla eläkerahoja. Ihan turhaa on ollut maksaa 30 vuotta eläkemaksuja. Parempiin suihin ovat menneet. Parempi olisi ollut laittaa sekin raha, vaikka sukanvarteen.

        Ei auta sukanvarsi kauaa. Inflaatio syö ja Valtiohan sitä pyörittää. Parempi olisi ollut ostaa aikanaan sijoituskultaa. Nyt viisaammat ovat ostaneet sitä niin paljon, että hinta on jo hirveä. Nyt jos ostaa, niin saaneeko omiaan koskaan takaisin?
        Ja se sukanvarsi vielä. Saatetaan uudistaa setelit ja vain vähäinen määrä hyväksytään yhdeltä ihmiseltä. Liiat saa jättää sukanvarteen jätepaperiksi.
        Pankissakaan ei raha säily vaikka ei inflaatiota olisikaan. Euvostoliitossa on jo valmiiksi hyväksytty sama menettely mikä tehtiin Kyproksella: Rahansa tallettanut on ottanut sijoittajan riskin jättäessään rahansa pankkiin. Nyt sitten riski laukesi ja sinä menetit kaikki rahasi. Voivoi ja koeta pärjätä ja tuo meille lisää rahaa.
        Tässä Kyproksen jutussa muuten venäläiset saivat rahansa. Ilmoittivat kylmän viileästi pankkiireille, että tuleeko ne rahat vai haetaanko ne. Pankkiirit kylmää hikeä hikoillen löysivät rahat...


    • Uskomatonta kyynisyyttä ja tunneköyhyyttä ... eipä ihme että turvanpaikanhakija masentuu ja ei löydä muuta tietä ulos kuin itsemurha. Joka on aina tragedia. Siitä riemuitseminen anonyymipalstalla on raukkamaista ja halveksittavaa.

      • "Paloma.se.co"
        -
        Iloitsen aina liika-kansoituksen puolesta.
        Kuten sodassa, tai koti-sohvassa, kuolema voi olla kaunis.
        -
        Paloma-info
        Kahvi 2mki.
        Maito 1lsi.

        H.


      • Hyvä tavaton Paloma.

        Pitääkö meidän itkeä jokaisen turvapaikan hakijan tekemän itsarin takia?

        Äläpä nyt taas syyllistä suotta.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"
        -
        Iloitsen aina liika-kansoituksen puolesta.
        Kuten sodassa, tai koti-sohvassa, kuolema voi olla kaunis.
        -
        Paloma-info
        Kahvi 2mki.
        Maito 1lsi.

        H.

        Katsoin juuri tv:stä kun valkokypäräinen vappaehtoinen raivaaja, nuori mies, nosti kuukauden ikäistä vauvaa maan tasalle pommitetun talon raunioista, Alepossa. Olivat kaivaneet kaksi tuntia, löytäneet elossa olevan kuukauden ikäisen vauvan, Miehellä oli kyyneleet silmissä. Sille miehelle ja niille muillekin vapaaehtoisille siellä nostan stetsoniani, en kyynisille sohvaperunoille jotka osaavat ainoastaan kritikoida muiden valintoja ja ponnisteluja elämän puolesta.
        Lasten kuolema hajalle pommitettuina ei ole kaunis.
        Minulle tuli mieleen kyllä että millaiseen elämään he sen vauvan pelastivat? Vanhemmista ei tietoakaan, todennäköisesti kuolivat taisteluissa tai pommituksessa.
        ***
        Paloma-infosta: mulle yksi hailee vaikka joisit tervaa. Kunhan et ala hourailemaan.


      • Ancelina kirjoitti:

        Hyvä tavaton Paloma.

        Pitääkö meidän itkeä jokaisen turvapaikan hakijan tekemän itsarin takia?

        Äläpä nyt taas syyllistä suotta.

        Hyvä tavaton Ancelina,
        ja täällä jatketaan uhrien syyllistämistä, heidän tragediansa vähättelimistä ja kyllä, jokainen elämä on arvokas ja jokainen itsemurha on tragedia ja menetys. Vai ovatko turvapaikanhakijat jotenkin vähemmän ihmisiä?


      • Ancelina
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Hyvä tavaton Ancelina,
        ja täällä jatketaan uhrien syyllistämistä, heidän tragediansa vähättelimistä ja kyllä, jokainen elämä on arvokas ja jokainen itsemurha on tragedia ja menetys. Vai ovatko turvapaikanhakijat jotenkin vähemmän ihmisiä?

        Itketään ja säälitään sitten samaan tahtiin myös suomalaisia itsemurhan tehneitä ja heidän läheisiään.
        Tunnen heitä useamman ja paremmin kuin maahanmuuttajia.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Katsoin juuri tv:stä kun valkokypäräinen vappaehtoinen raivaaja, nuori mies, nosti kuukauden ikäistä vauvaa maan tasalle pommitetun talon raunioista, Alepossa. Olivat kaivaneet kaksi tuntia, löytäneet elossa olevan kuukauden ikäisen vauvan, Miehellä oli kyyneleet silmissä. Sille miehelle ja niille muillekin vapaaehtoisille siellä nostan stetsoniani, en kyynisille sohvaperunoille jotka osaavat ainoastaan kritikoida muiden valintoja ja ponnisteluja elämän puolesta.
        Lasten kuolema hajalle pommitettuina ei ole kaunis.
        Minulle tuli mieleen kyllä että millaiseen elämään he sen vauvan pelastivat? Vanhemmista ei tietoakaan, todennäköisesti kuolivat taisteluissa tai pommituksessa.
        ***
        Paloma-infosta: mulle yksi hailee vaikka joisit tervaa. Kunhan et ala hourailemaan.

        "Paloma.se.co"

        Itsehän ilmaisit halusi saada tietää sen-hetkiset kemikaalini.
        Kunnioita siis sitä että noudatan toivettasi.
        Tai sitten...ole varovaisenpi toiveissasi.
        Ab. 12.00 haen kaapista kaksi tökkiä, siehän arvaat jo?
        Kerron sitten miten jatkossa.
        -
        Met, sie ja mie olemma vanhoja.
        Joten meillä ei ole enää väliä miten vauvoja tulee tai menee.
        Riittää kunh muistelemme vain.
        -
        Älä siis lutuska-läyskä pyri jättämään lapsillesi mahdottomuuksia.

        H.


      • Ancelina kirjoitti:

        Itketään ja säälitään sitten samaan tahtiin myös suomalaisia itsemurhan tehneitä ja heidän läheisiään.
        Tunnen heitä useamman ja paremmin kuin maahanmuuttajia.

        Ainakin minä suorastaan kieltäyryn koko mailman surujen kantamisesta .
        Juuri viimeviikolla Tervo vaati meitä kantamaan syyllisyyttä inkeriläisten kansanmurhasta,ei riitä kapasiteetti täysin vieraisiin .


      • Ancelina kirjoitti:

        Itketään ja säälitään sitten samaan tahtiin myös suomalaisia itsemurhan tehneitä ja heidän läheisiään.
        Tunnen heitä useamman ja paremmin kuin maahanmuuttajia.

        Kyllä minä säälin suomalaisia itsemurhantehneitä aivan samalla tavalla. Itsemurha on aina tragedia, paitsi ehkä tyyppi eutanasia jos on parantumaton sairaus, kovat tuskat ja korkea ikä.
        Minulle kaikki elämä on samanarvoista.
        ***
        Tunnen kohtalaisen hyvin ainakin yhden syyrialaisperheen. He ovat olleet jo vuosia täällä; rouva on tyttäreni työtoveri ja molemmat (erittäin hyvinkasvatetut ja fiksut) tyttäret olivat minun esikoululuokallani. Keskiluokkaa jo Syyriassakin; työtätekeviä, hyvin integroituneita ruotsalaiseen yhteiskuntaan. Sain eilenterveisiä nyt jo parikymppiseltä tyttäreltä joka on ex-oppilaani, töissä lentoasemalla ja tapasi tyttäreni. Muisti minut hyvin, lähetti terveisiä.
        ***
        Reagoin hyvin voimakkaasti kyynisyyteen ja uhrien syyttelyyn ja inhimillisen tragedian vähättelyy. Olipa uhri mistä tahansa.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Ainakin minä suorastaan kieltäyryn koko mailman surujen kantamisesta .
        Juuri viimeviikolla Tervo vaati meitä kantamaan syyllisyyttä inkeriläisten kansanmurhasta,ei riitä kapasiteetti täysin vieraisiin .

        Kyllä se riittää. Kapasiteettia löytää jos sitä haluaa käyttää. Kysymys on asennoitumisesta, ei kapasiteetista.
        En tiedä inkeriläisistä tuon taivaallista.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Ainakin minä suorastaan kieltäyryn koko mailman surujen kantamisesta .
        Juuri viimeviikolla Tervo vaati meitä kantamaan syyllisyyttä inkeriläisten kansanmurhasta,ei riitä kapasiteetti täysin vieraisiin .

        Koti-kiusattu

        En jaksa minäkään koko maailman suruja, tragedioita ym. katastrofeja harteillani kantaa ja surra.
        Kun niitä tulee joka päivä uutta ja pahempaa.

        Kuka jaksaa, tehköön niin, ilman syyttelyjä.

        .


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyllä minä säälin suomalaisia itsemurhantehneitä aivan samalla tavalla. Itsemurha on aina tragedia, paitsi ehkä tyyppi eutanasia jos on parantumaton sairaus, kovat tuskat ja korkea ikä.
        Minulle kaikki elämä on samanarvoista.
        ***
        Tunnen kohtalaisen hyvin ainakin yhden syyrialaisperheen. He ovat olleet jo vuosia täällä; rouva on tyttäreni työtoveri ja molemmat (erittäin hyvinkasvatetut ja fiksut) tyttäret olivat minun esikoululuokallani. Keskiluokkaa jo Syyriassakin; työtätekeviä, hyvin integroituneita ruotsalaiseen yhteiskuntaan. Sain eilenterveisiä nyt jo parikymppiseltä tyttäreltä joka on ex-oppilaani, töissä lentoasemalla ja tapasi tyttäreni. Muisti minut hyvin, lähetti terveisiä.
        ***
        Reagoin hyvin voimakkaasti kyynisyyteen ja uhrien syyttelyyn ja inhimillisen tragedian vähättelyy. Olipa uhri mistä tahansa.

        Paloma

        Sinä reagoit suuriin asioihin, ne monet piener tragediat, joista emme välttämättä tiedä mitään, koetaan ja eletään täällä lähellä.
        Eivätkä ne ole yhtään sen vähäpätöisempiä, ihmisen ja läheisten silmin katsottuna.
        .


      • Ancelina kirjoitti:

        Paloma

        Sinä reagoit suuriin asioihin, ne monet piener tragediat, joista emme välttämättä tiedä mitään, koetaan ja eletään täällä lähellä.
        Eivätkä ne ole yhtään sen vähäpätöisempiä, ihmisen ja läheisten silmin katsottuna.
        .

        Minä kyllä nyt reagoin ihmisten kyynisyyteen ja henkilökohtaisilla tragedioilla herkutteluun kuten tämänkin aloituksen aiheena on. Minä reagoin ihmisten raadolisuuteen ja itsemurhien tekijöiden syyllistämiseen. Minä sain sellaisenkäsityksen että koska itsemurhan tekijät ovat olleet turvapaikanhakijoita niin tragedia olisi jotenkin pienempi tai vähäpätöisempi. Luin kommentteja joissa suorastaan juhlittiin ja riemuittiin toisten kuolemasta. Hyi h......tti, sanon minä.

        Kokonaan toinen asia on mitä sinä puhut läheisistä ja pienistä, suurista ja kaukaisista asioista.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä kyllä nyt reagoin ihmisten kyynisyyteen ja henkilökohtaisilla tragedioilla herkutteluun kuten tämänkin aloituksen aiheena on. Minä reagoin ihmisten raadolisuuteen ja itsemurhien tekijöiden syyllistämiseen. Minä sain sellaisenkäsityksen että koska itsemurhan tekijät ovat olleet turvapaikanhakijoita niin tragedia olisi jotenkin pienempi tai vähäpätöisempi. Luin kommentteja joissa suorastaan juhlittiin ja riemuittiin toisten kuolemasta. Hyi h......tti, sanon minä.

        Kokonaan toinen asia on mitä sinä puhut läheisistä ja pienistä, suurista ja kaukaisista asioista.

        Tarpeetontahan millään ja kenenkään kuolemalla riekkuminen on.
        Tosiasiat asiallisesti.

        Enemmän huomiota saa, kun tuhat ihmistä kärsii, kuin se, että naapurin 16-vuotias tekee itsemurhan.
        Samasa paikassa kuin isoisänsä ennen hänen syntymäänsä.
        Tragedia ja suuri suru siinäkin.
        .


      • Divaanilta
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Katsoin juuri tv:stä kun valkokypäräinen vappaehtoinen raivaaja, nuori mies, nosti kuukauden ikäistä vauvaa maan tasalle pommitetun talon raunioista, Alepossa. Olivat kaivaneet kaksi tuntia, löytäneet elossa olevan kuukauden ikäisen vauvan, Miehellä oli kyyneleet silmissä. Sille miehelle ja niille muillekin vapaaehtoisille siellä nostan stetsoniani, en kyynisille sohvaperunoille jotka osaavat ainoastaan kritikoida muiden valintoja ja ponnisteluja elämän puolesta.
        Lasten kuolema hajalle pommitettuina ei ole kaunis.
        Minulle tuli mieleen kyllä että millaiseen elämään he sen vauvan pelastivat? Vanhemmista ei tietoakaan, todennäköisesti kuolivat taisteluissa tai pommituksessa.
        ***
        Paloma-infosta: mulle yksi hailee vaikka joisit tervaa. Kunhan et ala hourailemaan.

        Ja sinullako ei ole omaa sohvaa? toisten arvostelussa ja tuomitsemisessa olet kuitenkin ihan omaa luokkaasi

        "Sille miehelle ja niille muillekin vapaaehtoisille siellä nostan stetsoniani, en kyynisille sohvaperunoille jotka osaavat ainoastaan kritikoida muiden valintoja ja ponnisteluja elämän puolesta."


      • bessie-
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Katsoin juuri tv:stä kun valkokypäräinen vappaehtoinen raivaaja, nuori mies, nosti kuukauden ikäistä vauvaa maan tasalle pommitetun talon raunioista, Alepossa. Olivat kaivaneet kaksi tuntia, löytäneet elossa olevan kuukauden ikäisen vauvan, Miehellä oli kyyneleet silmissä. Sille miehelle ja niille muillekin vapaaehtoisille siellä nostan stetsoniani, en kyynisille sohvaperunoille jotka osaavat ainoastaan kritikoida muiden valintoja ja ponnisteluja elämän puolesta.
        Lasten kuolema hajalle pommitettuina ei ole kaunis.
        Minulle tuli mieleen kyllä että millaiseen elämään he sen vauvan pelastivat? Vanhemmista ei tietoakaan, todennäköisesti kuolivat taisteluissa tai pommituksessa.
        ***
        Paloma-infosta: mulle yksi hailee vaikka joisit tervaa. Kunhan et ala hourailemaan.

        Miten niin "vanhemmista ei tietoakaan"? Eihän nyt kuukauden ikäinen vauva ole voinut olla kaukana vanhemmistaan, äidistään ainakaan?


      • bessie- kirjoitti:

        Miten niin "vanhemmista ei tietoakaan"? Eihän nyt kuukauden ikäinen vauva ole voinut olla kaukana vanhemmistaan, äidistään ainakaan?

        Ne sanoi vain että ei tietoa mitä hänen vanhemmilleen on tapahtunut. Oletan että raunioista ei löytynyt vanhempien ruumiita tai ne on hautautuneet niin syvälle että niitä ei ole löydetty.


    • Asdfgffgg

      Ihan oikeasti minua ei edes kiinnosta tämä alkuperäinen "uutinen". Samaa sarjaa niiden satojen aviopuolisoiden kanssa, jotka uhkaavat liitosta lähtevää kumppaniaan itsemurhalla, vain hyvin harva kuitenkaan toteuttaa uhkauksensa, mutta melko moni saa hajoavalle avioliitolleen jatkoaikaa säälivän puolison toimesta, kunnes uhkaus ei enää tuota toivottua tulosta ja elämä jatkuu silti. Haavat nuollaan ja suunnataan nokka kohti tuulta.

    • raamattuja-mamuille-

      Mamuille on itsemurhat erittäin luonnollista,
      nehän on itsemurhapommittajia,
      niitten päätehtävä on tappaa mahdollisimman paljon viattomia ihmisiä,
      saada vain sekasortoa aikaan muuallekki kuin omassa maassaan,
      onhan se nyt todettu tuhansia kertoja uutisisita,
      kamalinta on kun niitten pommin ruokaa on omat lapset ja naiset,
      ukot vaan suunnittelee pommeja ja kohteita ja mahdollisimman suurta tuhoa ympärilleen,
      aivan kauheeta,
      ne synnyttää lapsia vain tappamista varten,
      ne on aivan hulluja,
      niitten kannataisi kaikkien kääntyä kristin uskoon,
      lukea raamattua ja kymmenen käskyä päntätä jokaisen päähän,
      niin rahua tulisi niille omaan maahanki ja kaikki tahtois vain hyvää omallekki kansalleen,

      • Lue.jos.uskallat

        Näin vain ei määrätystä syystä tehdä vaan valtiokirkkomme päämies kätyreineen toimii täysin päinvastoin. Ja ryyppää kirkollisverot naamaansa muutaman toisen pöhönaamaisen pervon kanssa. Netistä löytyy todisteet.


    • kalterit

      Kielteiset turvapaikat ovat syypäänä, joten dillet siirtyy turvallisuus riski ryhmään! Mielentila hutkimukset käynnistää, turun saranmäellä!

    • loisetpois

      Niiden pitää muuttaa takaisin kotiin ja alkaa elää rahassa, eikä loisimalla muiden maiden asukkaiden kustannuksella. Ne on aika ajaa pois Suomesta tarvittavin keinoin.

      • Millä.tavoi

        Ei ole tarvittavia keinoja.


      • Älähän.horise
        Millä.tavoi kirjoitti:

        Ei ole tarvittavia keinoja.

        Tarvittavat keinot ON. Ajettiinhan 70 v sitten paljon suurempikin sakki pois vaikka sillä oli tosi tehokas aseistus. Omilla maanpettureillamme vain on toisenlaiset määräykset nyt. Tilannetta on valmisteltu jo 1940-luvulta asti.


      • ent.siivoojaparka
        Millä.tavoi kirjoitti:

        Ei ole tarvittavia keinoja.

        Niinkö on jo Suomenkin maanpuolustus huonoilla, ettei ole tarvittavia keinoja poistaa maasta sinne laittomasti tunkeutuvia ja siellä laittomasti oleskelevia.


    • JokaisenOmaOikeus

      Jokaisella on oikeus päättää omat päivänsä jos ei ole halua elää. Aina riittää porukkaa jotka ovat osoittamassa kollektiivista suruaan ja osoittelemassa ympäristöä tietämättä lainkaan tosiasioita jotka itsemurhaan ovat johtaneet.

      Antaisitte ihmisten päättää itse omasta elämästään.

      • ÄLÄ_YHTÄÄ_SÄÄLI_NIITÄ

        " jokaisenOmaOikeus, "

        niinkö luulet,
        etkö ole yhtään perillä niitten moraalista, niitten kultuurista,
        nehän on luonnostaan itsemurhan tekijöitä,
        ota hyvä ihminen selvää ennekuin alat niitä säälimään,
        NE EI TARVI MINKÄÄNLAISTA SÄÄLIÄ,
        ne tarvii vain RAAMATTUJA jokaiselle,
        niitten kannataa kääntyä kristinuskoon, niin tappaminen niitten kultuurissa loppuisi
        lapset ja naiset saisi säilyttää henkensä
        niinkuin muutti kunnialliset ihmiset,

        ETKÖ TIEDÄ,,,

        nehän luulee päsevänsä taivaaseen siis nirvanaan kun ne tapaa ittensä
        ja mahdollisimman paljon muita täysin viattomia syyttömiä ihmisiä,
        nehän ON syntyneet sitä vaterten itsemurhapommittajiksi,


        älä ikinä sääli niitä VAAN OPETA RAAMATUN HYVÄÄ SANOMAA,

        ja
        KYMMEN KÄSKYÄ
        se on maailman paras polku jokaisen ihmisen elämään,

        SODAT LOPPUISI,
        tulisi vihdoin se kuuluisa tuhatvuotinen valtakunta,
        ei sotia enään,
        ei tappamista olisi enään missään,


      • JokaisenOmaOikeus
        ÄLÄ_YHTÄÄ_SÄÄLI_NIITÄ kirjoitti:

        " jokaisenOmaOikeus, "

        niinkö luulet,
        etkö ole yhtään perillä niitten moraalista, niitten kultuurista,
        nehän on luonnostaan itsemurhan tekijöitä,
        ota hyvä ihminen selvää ennekuin alat niitä säälimään,
        NE EI TARVI MINKÄÄNLAISTA SÄÄLIÄ,
        ne tarvii vain RAAMATTUJA jokaiselle,
        niitten kannataa kääntyä kristinuskoon, niin tappaminen niitten kultuurissa loppuisi
        lapset ja naiset saisi säilyttää henkensä
        niinkuin muutti kunnialliset ihmiset,

        ETKÖ TIEDÄ,,,

        nehän luulee päsevänsä taivaaseen siis nirvanaan kun ne tapaa ittensä
        ja mahdollisimman paljon muita täysin viattomia syyttömiä ihmisiä,
        nehän ON syntyneet sitä vaterten itsemurhapommittajiksi,


        älä ikinä sääli niitä VAAN OPETA RAAMATUN HYVÄÄ SANOMAA,

        ja
        KYMMEN KÄSKYÄ
        se on maailman paras polku jokaisen ihmisen elämään,

        SODAT LOPPUISI,
        tulisi vihdoin se kuuluisa tuhatvuotinen valtakunta,
        ei sotia enään,
        ei tappamista olisi enään missään,

        Et tainnut ymmärtää lukemaasi.

        Kirjoitukseni koski itsemurhaa, ei toisten tappamista.


      • OTAPPA_SELVÄÄ_
        JokaisenOmaOikeus kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää lukemaasi.

        Kirjoitukseni koski itsemurhaa, ei toisten tappamista.

        MITÄ HÖPSIT, etkö ole niitten kultuurista yhtään oikeesti perillä,

        noitten kohdalla itsemurha on hyvä juttu,
        ne on syntyneet sitä varten , tappamaan ittensä ja mahdollisimma monta muuta,
        joten niitten säälimenen on todella tyhmää,
        nehän LUULEE pääsevänsä NIRVANAAN,
        siis taivaaseen kun tappavat ittensä,
        ETKÖ TUON VERTAA TIEDÄ,

        niitä EI kannanta yhtään sääliä,
        paremminki anna niille raamattu ja sana hyvyydestä


      • JokaisenOmaOikeus
        OTAPPA_SELVÄÄ_ kirjoitti:

        MITÄ HÖPSIT, etkö ole niitten kultuurista yhtään oikeesti perillä,

        noitten kohdalla itsemurha on hyvä juttu,
        ne on syntyneet sitä varten , tappamaan ittensä ja mahdollisimma monta muuta,
        joten niitten säälimenen on todella tyhmää,
        nehän LUULEE pääsevänsä NIRVANAAN,
        siis taivaaseen kun tappavat ittensä,
        ETKÖ TUON VERTAA TIEDÄ,

        niitä EI kannanta yhtään sääliä,
        paremminki anna niille raamattu ja sana hyvyydestä

        Edelleen tarkoitan itsemurhaa. Itsemurhassa ihminen päättää itse omat päivänsä. Aivan eri asia on jos tappaa tai murhaa toisia, se ei ole mielestäni mitenkään hyväksyttävää.

        Tämä oli nyt tässä, ei nyt ole rautalankaa mistä vääntäisin mallin jonka saattaisit ymmärtää.


    • ja sitten vielä vastaan sanomisistani omalla nimimerkilläni ja kuvallani.

      Kyllä, mielestäni tällainen toisten ahdingosta iloitseminen ja itsemurhilla riemuitseminen on ala-arvoista ja raukkamaista.

      Tuomitsen ja arvostelen silloinkun asia on mielestäni sen arvoista. Sillä siisti.

      • lue-raamattua-

        Palomallekki raamattu käteen,
        opiskele kymmen käskyä vaikka ensin ulkoa
        ala sitten miettimään mitä jokainen käsky oikeesti tarkottaa,
        maailmasta tulee hyvä paikka elää
        kun kaikki kääntyy kristinuskoon ja noudattaa raamatun sanaa
        tietenki vain jumalan ja jeesuksen avulla,
        ihmisestä itsestään ei ikinä tule hyvää ihmistä o m a l l a avullaan,
        mutta ihmisestä tulee jumalan avulla hyvä ihminen,
        vain jumalan ja jeesuksen avulla


      • Uskoa.voi
        lue-raamattua- kirjoitti:

        Palomallekki raamattu käteen,
        opiskele kymmen käskyä vaikka ensin ulkoa
        ala sitten miettimään mitä jokainen käsky oikeesti tarkottaa,
        maailmasta tulee hyvä paikka elää
        kun kaikki kääntyy kristinuskoon ja noudattaa raamatun sanaa
        tietenki vain jumalan ja jeesuksen avulla,
        ihmisestä itsestään ei ikinä tule hyvää ihmistä o m a l l a avullaan,
        mutta ihmisestä tulee jumalan avulla hyvä ihminen,
        vain jumalan ja jeesuksen avulla

        Entä ateistit kun heitä on enemmistö.


      • hyvän-elämän-salaisuus
        Uskoa.voi kirjoitti:

        Entä ateistit kun heitä on enemmistö.

        ja totuus on kätketty raamatun sanaan,
        -
        " uskoa.voi"
        SAMA neuvo niillekki,
        raamattu käteen ja opiskelemaan kymmentä käskyä,
        jopa elämä alkaa luistaa mukavasti,
        sodat loppuu ja koko ihmiskunnalla on hyvä ja turvallinen elämä,


    • 4-4

      Joku valitti eläkerahojen riittämisestä oman tulevan eläkkeensä rahoittamiseen.

      Yksityisillä eläkerahastoilla on enemmän rahaa kuin koskaan ja kiihtyvällä tahdilla kasvaa. Viime talvena 174 miljardia euroa.
      Ne on pääosin kerätty nyt eläkkeellä olevien työstä, mutta nykyiset eläkeläiset eivät pääse niistä nauttimaan vaan vajaa indeksi syö kaiken aikaa ostovoimaa enemmän kuin korotukset.

      Jotta osaa sovitella tuon summan oikeaan mittasuhteeseen, niin eläkekulut ovat vuodessa nyt n. 26 miljardia ja valtion vuosibudjetti reilu 50 miljardia. Ne ovat vertailusummia, ei valtio yksityisen alan eläkkeitä maksa.

    • Waith

      Toivottavasti loputkin sotilaskarkurit tekevät sen ,täällä niitä ei kaivat! Kuin hautaus urakoitsijat!

      • Kierrätys.kuntoon

        Hautausurakoitsijat vain rahastaa. Kaatopaikalle biojätteeksi nuo kelpaisivat ellei minkinrehuksi kelpaa. Tai krematorioon ja tuhka myrkkykasveille lannoitteeksi. Vaikka voisihan sitä viedä kehitysapuna aavikon lannoitteeksikin.


      • Nii.köh.köh

        Ihminen on jätettä kuoleman jälkeen, saman arvoisia. Liha lihatiskillä hintansa väärtti.


    • de-meter

      Eikös se ollut niin, että joka toinen päivä suomalainen vanhus tekee itsemurhan ? Eli tuosta 800:sta heitä taitaa sitten olla lähellä parisataa ? Aika paljon epätoivoa.
      Pidän ihmeenä, ettei itsemurhia tehdä vastaanottokeskuksissa enempää. Kun lähdetään ahdingosta ja täällä on vastassa toisenlainen ahdinko, ei se paratiisi, minkä matkanjärjestäjät lupasivat.
      Kantaväestölle on aika ajoin suunnattu näitä itsemurhien ehkäisykampanjoita, maahanmuuttajille niitä ei luultavasti pystytä järjestämään - ihan jo kielivaikeuksien vuoksi, joten kyllähän he ovat henkisesti heitteillä.
      Helppo tietysti sanoa, että mitäs tulivat tänne. Niinhän 60-luvulla sanottiin sotaveteraaneillekin: mitä menitte sotimaan.
      "Yleinen mielipide" voi olla julma, mutta harva yksittäinen ihminen sitä on, ainakaan silloin kun näkee onnettomuuden silmästä silmään.

    • Jos on pistänyt haisemaan perheen ja suvun rahat matkallaan, joutuu palaamaan ja tunnustamaan tyhmyytensä, on vaihtoehdot vähissä. Se kolahtaa pahasti miehen kunniaan, varsinkin pylväännokkaan nostetun miehen. On edessä joko tai.
      Telkassa näytettiin kun taxikuski palasi, maitojunalla häpeissään, niin sanoi. Onnellisena kuitenkin nosteli ilmaan lastaan, kesti häpeän.

    • einokataja

      En suosi maahamuuttoa, mutta silti aloitus on vastenmielinen ja ihmisarvoa alentava. Meistä kukaan ei toivottavasti ole henkeään paossa , mutta harvempi on kiertänyt muuta kuin tahkoa, kirjoituksista päätellen. Kokemusta ei siis taida olla siitä, miltä tuntuu olla muukalainen, jolla on unelma oikeasta elämästä. Sellaisesta, jossa on perhe, työtä, koti ja ystäviä. Ja miltä tuntuu, kun ns. tunnelin päässä on vain pimeys kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen, unelmat murskautuvat eikä jaksa enää uskoa elämään.

      Vastaanottokoti ei ole oikea koti, työtä ei löydy, ei ehkä ystäviäkään emmekä me suomalaiset noin yleensä ole ainakaan maailman ystävällisintä väkeä. Sää on mitä on, mutta helteestä tulleelle sekin voi olla aikamoinen järkytys kestää päivästä toiseen.

      Myös suomalaiset pitkäaikaistyöttömät tekevät paljon itsemurhia. Eivät ihmiset niin erilaisia ole, kotimaa voi olla kansalaisilleenkin kuin vieras maa muukalaiselle. On järkyttävää, että yli kuusikymppinen ajattelee kuin aloitus osoittaa. Että ihmisellä ei ole mitään arvoa ja että elämänsä päättäneitä ivataan. Joskus haasteet vaan ovat liian raskaita, oli ihonväri mikä tahansa tai kotimaa muu kuin Suomi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe