Aamulehti kampeaa kaikki ratikan kannattajiksi

topakkatäti

Aamulehden päätoimittaja on sanonut lehden kannattavan ratikkaa ihan samoin kuin se kannatti Rantaväylän hukkaputkeakin. Niinpä lehden toimittajat kirjoittavat kilvan positiivisia juttuja ratikasta, jotta saisivat päätoimittajalta päänsilitystä tai jopa kehuja. Pirkanmaan päälehti yrittää jyrätä ratikan vastustajien mielipiteen sillä, ettei heidän mielipidettään tuoda esiin. Toki muutama ratikkaa vastustava kirjoituskin on Aamulehdessä nähty, mutta pääosin Aamulehden toimittajien kirjoittamat jutut ovat olleet ratikkamyönteisiä.

74

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äänitorvi.mäikkää

      Huomattu on

    • roskiiiiiiin

      Miksi moista paskaa pitää lukea, mokoma tilaus on lopetettu jo vuosia sitten, niin asiaton on AL:n linja monessa asiassa.
      Toimittajien omien mielipiteiden lukemisesta ei kannata maksaa yhtään mitään.

    • maksajan.paikalla

      Yksityinen sektori on innoissaan ratikkahankkeesta, koska sen ei tarvitse uhrata näin kannattavaan investointiin euron latia.

      Miksi esimerkiksi Länsilinjaa ja Paunua ei saada mukaan kustantamaan ratikkaa? Heille voitaisiin myöntää ratikan liikennöintilupa ja suurin osuus lipputuloistakin.

      Luulisi hyvän ja kannattavan hankkeen kiinnostavan myös kokoomuslaista elinkeinoelämääkin.

      • kriih-krääh

        Luonnollisesti Almamedia myös rahoittamaan ratikkaa


      • JollekinKannattaa
        kriih-krääh kirjoitti:

        Luonnollisesti Almamedia myös rahoittamaan ratikkaa

        Jos ratikka olisi kannattava hanke, sitä kinuaisivat yksityiset tahot busineksekseen. Mutta kukaan ei halua siihen koskea. Paitsi rakentajapuolella, tietty. Rakentajan kannattaa rakentaa.


    • jhhhhyyy

      Ai niinkö ,kuka omistaa kaluston?
      Ei kaupunki anna omaa kalustoaan muiden operaattoreiden liikennöitäväksi ,eikä kukaan muukaan anna ,toisaalta ei ole kannattavaa kouluttaa ratikkakuljettajaa pelkän muutaman mahdollisen vuoron takia.
      Miksi siis L-linjat ja Paunu moista paskaa kustantaisivat kun he eivät sillä koskaan operoi?
      Onko noin yksinkertaista ratikkafanien ymmärrys, voi hyvää päivää!

      • tappi.kiinni

        Älä ota enää tänään


      • rahat.tiskiin

        Kaluston omistaa niiden rahoittaja. Ts se joka uskoo hankkeeseen niin, että lyö rahat (omansa) tiskiin. Aamulehti uskoo niin vankasti, että lähtee ilman muuta sijoittajaksi


      • Aamulehden.sponssaus
        rahat.tiskiin kirjoitti:

        Kaluston omistaa niiden rahoittaja. Ts se joka uskoo hankkeeseen niin, että lyö rahat (omansa) tiskiin. Aamulehti uskoo niin vankasti, että lähtee ilman muuta sijoittajaksi

        Ratikan penkkien selkänojiin pitää asentaa taulutietokoneet, joilla matkustajat voivat lukea Aamulehden digipainosta maksuttomasti. Matkalipun hintaan kuuluu siis lukuoikeus.


      • se.riittää
        Aamulehden.sponssaus kirjoitti:

        Ratikan penkkien selkänojiin pitää asentaa taulutietokoneet, joilla matkustajat voivat lukea Aamulehden digipainosta maksuttomasti. Matkalipun hintaan kuuluu siis lukuoikeus.

        Tarttis nähdä Mustanaamio


    • hansenmanu

      On hienoa, että lehti julkaisee myös vastustajien kirjoituksia. Niistä huomaa, että vastustaminen perustuu tietämättömyydelle.

      • kriih-krääh

        Kovin ovat epätasapainossa mielipiteet vastaan/puolesta. Ettei vaan sensuuri olisi leikanut pois pitävimmät väittämät ratikkaa vastaan


      • siitävaan
        kriih-krääh kirjoitti:

        Kovin ovat epätasapainossa mielipiteet vastaan/puolesta. Ettei vaan sensuuri olisi leikanut pois pitävimmät väittämät ratikkaa vastaan

        Onneksi voit kirjoittaa ne tänne. Anna palaa!


      • kriih-krääh
        siitävaan kirjoitti:

        Onneksi voit kirjoittaa ne tänne. Anna palaa!

        Lue aikaisempia keskusteluja, pöngi sieltä jotakin helppotajuista


      • siitävaan
        kriih-krääh kirjoitti:

        Lue aikaisempia keskusteluja, pöngi sieltä jotakin helppotajuista

        En minä tiedä, mitkä on ne pitävimmät väittämät jotka siinä tiedät sensuroidun pois.

        Tai siis ethän sinäkään tiedä, vaan valehtelit ja jäit kiinni.


      • mitä.sitte
        siitävaan kirjoitti:

        En minä tiedä, mitkä on ne pitävimmät väittämät jotka siinä tiedät sensuroidun pois.

        Tai siis ethän sinäkään tiedä, vaan valehtelit ja jäit kiinni.

        Mitä sitte?


      • korjaa.asia
        siitävaan kirjoitti:

        En minä tiedä, mitkä on ne pitävimmät väittämät jotka siinä tiedät sensuroidun pois.

        Tai siis ethän sinäkään tiedä, vaan valehtelit ja jäit kiinni.

        Onkohan dildosi nyt oikein makeimmillaan? Käy korjaamassa


    • maksettulehti

      Tunnelin erinomaisuutta Aamulehti jaksaa jatkuvasti hokea ja ratikan hehkutusta on ihan riittämiin. Koska viimeksi Tampereella on ollut puolueeton valtalehti?

      • euro.puhuu

        Pitää ruveta suosimaan Tamperelaisen mainostajia. Euro puhuu


    • Haluttomuus

      Vastustaminen on helppoa.Ei tarvi edes perustella. Riittää vaaan jankutus ,en haluu.

      • ei.makseta

        Lisää siihen kolme oleellista sanaa: En halua maksaa isosta virheestä


      • julkinen

        Ei ole pelkoa, kunhat et osta autoa.


      • omat.autot
        julkinen kirjoitti:

        Ei ole pelkoa, kunhat et osta autoa.

        Pitänee ostaa yksi auto lisää


      • Tyytu

        Jatka jankutustasi.


    • harvat.hyötyy

      Edelleenkin. Ratikka on kiva niille, jotka asuvat pysäkkien läheisyydessä.

      • väärinstopattu

        Eik se kitise ja kolise enää.


      • pskaratikka
        väärinstopattu kirjoitti:

        Eik se kitise ja kolise enää.

        Ratikka kolisee, rämisee, jymisee.

        Ja lopulta ratikka ketuttaa kun ilmenee, että se on silkkaa konkkaa koko ratikka.


      • OsoiteKONKKA
        pskaratikka kirjoitti:

        Ratikka kolisee, rämisee, jymisee.

        Ja lopulta ratikka ketuttaa kun ilmenee, että se on silkkaa konkkaa koko ratikka.

        ratikka kolisee, rämisee, jymisee ja konkkaa.


    • Kuntoilijatekana

      Täähän on helppoo. Minä en halua tukea urheilua. En halua uutta Tammela stadionia,en halua uutta jääkiekkopyhättöä. Kalliita ja turhia.

      • nysse.paras

        Kaikkeen kivaan ei ole varaa.


      • KIVA1NOKIVA2

        Ratikka on siis kiva,kateusko puhuttaa sinua.


      • nysse.paras
        KIVA1NOKIVA2 kirjoitti:

        Ratikka on siis kiva,kateusko puhuttaa sinua.

        Vastustan typeryyttä. Myös Särkänniemessä on kivaa


      • envastustasinua

        Mut onko typeryys kivaa,vaastaathan.Kerro meille.
        Vastustaa saa vaan kivaa.


      • ei.kivaa
        envastustasinua kirjoitti:

        Mut onko typeryys kivaa,vaastaathan.Kerro meille.
        Vastustaa saa vaan kivaa.

        Jos kiva maksaa liikaa tai sillä on väärät maksajat. Ei ole silloin kivaa


      • motittaa

        Vastustan.


    • liikennesujuvammaksi

      Rantatunneli tulee sulkea kannattamattomana. Ratikkarahoilla Kekkonen-Paasikivelle pari lisäkaistaa ja uusi asvaltti.

      • JTK-TAMPERE-

        Kannatan ja kirjoitin niistä kahdesta lisäkaistasta jo 10v sitten,ei sopinut YIT:lle ja pyrkyrisukulaiselle,YIT maksoi vaalit. Nyt samat naiset haluaa ratikkapäätöksen äkkiä,ennenkuin kaupunkilaiset äänestää pois korruptoituneet valtuutetut ja pormestarit


      • JTK-TAMPERE

        Siis,kannatan "liikenne sujuvammaksi"kirjoittajan mielipidettä .JTK-TAMPERE


      • no.vihdoinkin
        JTK-TAMPERE- kirjoitti:

        Kannatan ja kirjoitin niistä kahdesta lisäkaistasta jo 10v sitten,ei sopinut YIT:lle ja pyrkyrisukulaiselle,YIT maksoi vaalit. Nyt samat naiset haluaa ratikkapäätöksen äkkiä,ennenkuin kaupunkilaiset äänestää pois korruptoituneet valtuutetut ja pormestarit

        Onko sinulla todisteita tuosta korruptiosta?


      • JTK-TAMPERE-
        no.vihdoinkin kirjoitti:

        Onko sinulla todisteita tuosta korruptiosta?

        On käytännön tietoa ja se kaikki oli täällä,mutta jollain on näköjään suhteita,että koko kirjoitukseni on poistettu,ja jokuhan kommentoi sitä,että onpas hyvä rikosdekkari korruptiosta. Ja nyt ei ole aikaa kirjoittaa sitä uudestaan,kun ja toistan vieläkin,se poistettiin,kun siihen on sotkeentuneet pormestarit,valtuutetut,yit,lemminkäinen,a-insinöörit,kaikki jotka saa urakan tai uran,sukulaisille ja golf ystäville on jo kabineteissa sovittu,että aloitetaan tekeminen ja kun on puolet tehty,niin voidaan laskuttaa lisää,niinkuin länsimetrossakin


      • JTK-TAMPERE---
        JTK-TAMPERE- kirjoitti:

        On käytännön tietoa ja se kaikki oli täällä,mutta jollain on näköjään suhteita,että koko kirjoitukseni on poistettu,ja jokuhan kommentoi sitä,että onpas hyvä rikosdekkari korruptiosta. Ja nyt ei ole aikaa kirjoittaa sitä uudestaan,kun ja toistan vieläkin,se poistettiin,kun siihen on sotkeentuneet pormestarit,valtuutetut,yit,lemminkäinen,a-insinöörit,kaikki jotka saa urakan tai uran,sukulaisille ja golf ystäville on jo kabineteissa sovittu,että aloitetaan tekeminen ja kun on puolet tehty,niin voidaan laskuttaa lisää,niinkuin länsimetrossakin

        LUE TOISELTA SIVULTA,OTSIKKONA" TARVITAAN KANSANÄÄNESTYS RATIKKAHANKKEESTA" JA NIMIMERKKINÄ SAMA: JTK-TAMPERE--


      • no.vihdoinkin
        JTK-TAMPERE--- kirjoitti:

        LUE TOISELTA SIVULTA,OTSIKKONA" TARVITAAN KANSANÄÄNESTYS RATIKKAHANKKEESTA" JA NIMIMERKKINÄ SAMA: JTK-TAMPERE--

        Luin. Nyt on pakko kysyä, että miten sinä ymmärrät käsitteen "todisteet"?


    • Pulleroinen_

      Paskalehti Paavo Pönttö

    • hjiuouik

      Malmössä on Kumipyöräratikka. Tamperelaisessa oli lukijalta että 15 kpl kaasu sähkö ratikat maksoit 20 milj euroa . Youtubissa on videokin. Äkkiä katsottuna voisi sen kulkevankin molempiin suuntiin. https://www.youtube.com/watch?v=0IFAnhtj1mE

      • kallis.erhe.virhe

        Kulkuneuvo jolla pääsee lähtöpisteestä takaisin lähtöpisteeseen kulkee todennäköisesti molempiin suuntiin. Lähtöpisteen voi nimetä myös varikoksi, mutta ratikan tapauksessa vararikoksi.


      • koooopeeeeeeeee

        Kyllä niissä on molemmissa päissä ohjaamo, kätevää kun ei tarvii päättärillä vekslailla pitkällä yhdistelmällä, kyllä Ruotsalaiset osaa tuon joukkoliikenteenkin meitä paremmin.
        Lisäksi vielä että onhan Malmössä ratikkakin, tosin se on museoitu ja liikkuu lyhyellä pätkällään vain muutamana päivänä vuodessa nostalgian takia, ei sillä sen enempää käyttöä ole, siellä kun bussireitit yhdistettynä keskusasemaan ovat niin loistavasti suunniteltuja että nillä pärjää loistavasti, miksi siis tuhlata rahojaan sellaiseen turhakkeeseen kuin ratikka.


      • nysse.paras
        koooopeeeeeeeee kirjoitti:

        Kyllä niissä on molemmissa päissä ohjaamo, kätevää kun ei tarvii päättärillä vekslailla pitkällä yhdistelmällä, kyllä Ruotsalaiset osaa tuon joukkoliikenteenkin meitä paremmin.
        Lisäksi vielä että onhan Malmössä ratikkakin, tosin se on museoitu ja liikkuu lyhyellä pätkällään vain muutamana päivänä vuodessa nostalgian takia, ei sillä sen enempää käyttöä ole, siellä kun bussireitit yhdistettynä keskusasemaan ovat niin loistavasti suunniteltuja että nillä pärjää loistavasti, miksi siis tuhlata rahojaan sellaiseen turhakkeeseen kuin ratikka.

        Jos samaa junaa ajetaan molempiin suuntiin, sillä täytyy olla ovetkin molemmissa kyljissä. Ratikassa ne ovat suuret ja niitä on monta. Istuimille ei paljon tilaa jää. Köyhien kuuluukin seistä


      • hjiuouik

        On siellä varmaan valmius ohjaamoon. mutta otetaan käyttöön vasemmanpuoleisissa liikenteen maissa.


    • vain.tietoa.kiitos

      Alehti lykkää näppinsä ja tyrkyttää erinomaisia mielipiteitään asioissa, jotka eivät medialle kuulu. Lukijat haluavat värittämätöntä uutisten välittämistä.

    • juna_pysäytettävä

      Kyllä nyt olisi viisainta puhaltaa peli poikki. Tunnelilla varustetun valtatien 12 vaikutuksista Tampereen liikenteeseen ei ole vielä kokemuksia. Ei myöskään tulevasta taksiliikennesysteemistä. Lisäksi tuo Malmön kehitys kiskoratikasta kumipyöräratikkaan kiinnostaa kovasti. Siellä kannattaisi käydä perehtymässä.

      • eeeeewwwwwww

      • Ratikka_paras
        eeeeewwwwwww kirjoitti:

        Kannattaa käydä ,se on muutenkin tosi viihtyisä kaupunki, tosi hyviä kalaravintoloita satamassa joihin kalastajat myyvät saaliitaan ,kansainvälisen tason hotelleja-esiintyjiä kulttuuritalolla , hyviä saunoja rannalla,pohjoismaiden korkein asuinrakennus ym. ym.
        http://www.sibbarpssaltsjobad.se/
        http://limhamnsfiskrokeri.se/
        http://www.turningtorso.se/
        http://malmolive.se/

        Malmössä ja Lundissa on periaatepäätös siirtyä oikeaan kiskoratikkaan. Valtio (Sverigeförhandlingen) maksaa osan. Esim wiki tietää lisää. Sama prosessi jossa Lidingön kunta Tukholman vieressä päätti pitää oman ratikkansa eikä siirtyä Tunnelbanaan.


      • menneetRetkuun
        Ratikka_paras kirjoitti:

        Malmössä ja Lundissa on periaatepäätös siirtyä oikeaan kiskoratikkaan. Valtio (Sverigeförhandlingen) maksaa osan. Esim wiki tietää lisää. Sama prosessi jossa Lidingön kunta Tukholman vieressä päätti pitää oman ratikkansa eikä siirtyä Tunnelbanaan.

        Eli sielläkin on puliveivattu päättäjät uskomaan, että rahaa haaskaamalla saisi jotain parempaa.


      • Ykskivinen

        Vaihda raidetta.Sinun ajastusmaailmasi perustuu samaan sloganiin;VÄÄRIN SAMMUTETTU.


    • Ratikka_paras

      Lidingön ratikka on uusittu juuri vastikään. Uudet kiskot ja uudet vaunut. Lähtee Tukholman Ropstenin t-banapysäkiltä läheltä Värtanin satamaa ja ajaa saaristokaupungin läpi meren rantaan. Kiva tutustumiskohde. Se tulee saamaan uuden sillan ja raideyhteyden Skansenille sekä Tukholman Keskusasemalle. Lidingöläiset eivät halua busseja eikä tunnelbaanaa vaan oman ratikan. Fiksua väkeä.

      • turhaVekotin

        Mutta miksi se raha on haaskattu?


      • kallistaleikkiä
        turhaVekotin kirjoitti:

        Mutta miksi se raha on haaskattu?

        Siellä on ymmärtämättömiä päättäjiä uunotettu kustantamaan verovaroista joutava koriste. Siinäpähän makselevat.


      • hjiuouik

        On vähän ratikan näköä, mutta se on juna ja kulkee junanraiteita pitkin.


      • Ratikka_paras
        hjiuouik kirjoitti:

        On vähän ratikan näköä, mutta se on juna ja kulkee junanraiteita pitkin.

        Baana on muuttanut korjauksen ja kaluston vaihdon yhteydessä kategoriaansa rautatiestä raitiotieksi. Erohan ei välttämättä ole iso. Huom. Sekä rautatiellä että raitiotiellä voidaan liikkuvasta kalustosta käyttää nimeä "juna", varsinkin yhdistelmästä jossa on moottoriton perävaunu. Niitä oli aiemmin monilla raitioteillä.

        Lidingön asukkaat käyttävät ratikkaansa mielellään. Saaren sisäosien tieverkko on ratikan palvelemalla alueella voitu pitää minimissä. Lidingössä on noin 47.000 asukasta.


      • idiootitPäättää
        Ratikka_paras kirjoitti:

        Baana on muuttanut korjauksen ja kaluston vaihdon yhteydessä kategoriaansa rautatiestä raitiotieksi. Erohan ei välttämättä ole iso. Huom. Sekä rautatiellä että raitiotiellä voidaan liikkuvasta kalustosta käyttää nimeä "juna", varsinkin yhdistelmästä jossa on moottoriton perävaunu. Niitä oli aiemmin monilla raitioteillä.

        Lidingön asukkaat käyttävät ratikkaansa mielellään. Saaren sisäosien tieverkko on ratikan palvelemalla alueella voitu pitää minimissä. Lidingössä on noin 47.000 asukasta.

        Tampereellahan on kramppiin asti kieltäydytty keskustelemasta olemassaolevan rataverkon käyttämisestä lähikiskoliikenteeseen. Lielahteenkin menee valmis rata. Tesomalle, Nokialle jne. jne. Rataverkoston kautta saataisiin tehokas lähiliikenne ilman, että rakennetaan kallis uusi liikennemuoto muiden keskelle. Lue: muita haittaamaan. Olemassaolevan kiskoverkoston käyttämisessä tarvittaisiin lisäraiteita vain lähinnä Hervannan suuntaan. Sopivalla linjauksella tulisi siinä kiskot samalla Multisiltaan ja Vuorekseenkin. Ja haluttaessa myös Ruskon teollisuusaluelle. Mutta tämähän ei käy. Olisi liian halpaa ja tehokasta.

        Pitää olla äveriäät otteet. Ostetaan mieluummin kallista ja tehotonta.


      • Juna-olis-kiva
        idiootitPäättää kirjoitti:

        Tampereellahan on kramppiin asti kieltäydytty keskustelemasta olemassaolevan rataverkon käyttämisestä lähikiskoliikenteeseen. Lielahteenkin menee valmis rata. Tesomalle, Nokialle jne. jne. Rataverkoston kautta saataisiin tehokas lähiliikenne ilman, että rakennetaan kallis uusi liikennemuoto muiden keskelle. Lue: muita haittaamaan. Olemassaolevan kiskoverkoston käyttämisessä tarvittaisiin lisäraiteita vain lähinnä Hervannan suuntaan. Sopivalla linjauksella tulisi siinä kiskot samalla Multisiltaan ja Vuorekseenkin. Ja haluttaessa myös Ruskon teollisuusaluelle. Mutta tämähän ei käy. Olisi liian halpaa ja tehokasta.

        Pitää olla äveriäät otteet. Ostetaan mieluummin kallista ja tehotonta.

        Tampere ja lähikunnat sekä -kaupungit olisivat kiinnostuneita kehittämään lähijunaliikennettä, ja jopa VR suhtautuu siihen suopeasti. Kantona kaskessa on Ratahallintokeskus, joka on päättänyt, että lisäliikenne ei raiteille mahdu. Harmi, sillä ratikka ja lähijunaliikenne muodostaisivat seudulle hyvin tehokkaan liikenteen rungon.


    • tampereelle_paras

      Mitähän järkeä tuossakin on, että täällä verrataan Tamperetta Suur-Tukholman (asukkaita yli 2 miljoonaa) Lidingön ratikkakorjauksiin? Tampere nyt on kuitenkin pieni asukasluvultaan, eikä ole mitään merisatamiakaan täällä. Suuret taajamathan rakentavat nykyään metroja, jossa voi kesät talvet päästellä 80 km/t. Se kai Lidingössäkin on tähtäimessä.

      • nysse.paras

        Kun ratikkaketkuilta alkaa olla faktat loppu. Ammuttu alas typerinä


    • Myckebilligtkö

      Artic-vaunujen hankintakustannus on 2 500 000 euroa kappaleelta, eli noin 2,5 kertaa suurempi kuin Malmön superbussin. Raitiovaunun odotettu käyttöikä on kuitenkin luokkaa 30…40 vuotta, kun bussin odotettu käyttöikä on 12…15 vuotta. Tällöin hankintakustannus vuotta kohden tasoittuu suunnilleen samalle tasolle sekä bussien että raitiovaunujen kohdalla.

      • keskustorinsorsa

        Bussit voivat kuitenkin käyttää olemassaolevia teitä. Ratikalle pitää aina vetää raiteet ja pitää ne sulina talvellakin. Lisäksi ratikka tarvitsee sähköpiuhat tien päälle. Tienosat joihin kiskot vedellään pitäisi pystyä pitämään stabiileina pitkään, koska remontointi tulee kalliimmaksi jos ratikka pitää huomioida - niin ja ratikalle tulee suurten tieremonttien vuoksi helposti useamman päivän, jopa viikkojenkin käyttökatkoksia, jolloin mennään taas bussilla.


      • MuutSyyt
        keskustorinsorsa kirjoitti:

        Bussit voivat kuitenkin käyttää olemassaolevia teitä. Ratikalle pitää aina vetää raiteet ja pitää ne sulina talvellakin. Lisäksi ratikka tarvitsee sähköpiuhat tien päälle. Tienosat joihin kiskot vedellään pitäisi pystyä pitämään stabiileina pitkään, koska remontointi tulee kalliimmaksi jos ratikka pitää huomioida - niin ja ratikalle tulee suurten tieremonttien vuoksi helposti useamman päivän, jopa viikkojenkin käyttökatkoksia, jolloin mennään taas bussilla.

        Kyllähän se tiedetään, että kiskoratikka on logistisesti joka suhteessa huonompi kuin keskeisimmät vaihtoehtonsa. Siitä huolimatta ratikkaa vängätään väkisin.


    • kymppiturpaan
    • Njyyage

      Kannatan kulkumuotoa joka tuo puhtaan ilman.

      • VaativanValinta

        Siispä sähköbussi ja/tai kiskoton ratikka. Ympäristöystävälliset sekä tuhlailemattomat vaihtoehdot.


    • oikeata.tietoa

      Eihän lehti voi ottaa kantaa, tai päätoimittaja on ymmärtänyt journalismin täysin väärin. Sen tehtävä on tiedon välitys, ei edes väritys tai valikointi

      • jUPINAta

        Lehti haluaa ihmisten keskustelevan. Ei se ole Pravda.


      • syö.itte
        jUPINAta kirjoitti:

        Lehti haluaa ihmisten keskustelevan. Ei se ole Pravda.

        Ihmiset osaavat keskustella ilman sinun Pravdaasikin. Katsoppa Suomi24. Löydätkö keskustelua? Tarvittiinko siihen näkemyksiään tuputtava lehti? Eikä maksa 400€/v.


    • ei.tartte

      Tartteeko meidän kannattaa Alehteä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4914
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3227
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1375
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1206
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      64
      887
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe