Rumat autot

Rugosa

Mistähän johtuu, että uudet autot ovat niin rumia?

26

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinSitäPitääVakuutella

      Persaukiselle kaikki uusi ja kallis on rumaa, noin sitä pitää itseään suggeroida.

    • AijatMuuttuuUkkoseni

      Näin se mailma, trendit ja muoti muuttuu. Joillain sen omaksumiseen menee vähän kauemmin kuin toisilla. Muistaako kukaan kun eka Sierra tuli kauppoihin joskus 80-luvun alkupuolella. Juntit tärisi, että onpa ruma avaruussämpylä, ufo-auto jne... Tuollaisella en ajelisi... Tuosta voi verrata miltä sen aikuinen Sierra (moderni ufo-sierra) näyttää uuteen Mondeoon verratuna:

      http://aijaa.com/KV82qg

      • rajut.muodot.ei.miellytä

        Olihan Sierra kantikkaaseen Taunukseen nähden radikaali uudistus mutta edelleen 80-luvun autot olivat vielä varsin selkeitä muodoiltaan. Nykyfordeissa en pidä tuosta syvänmerenhirviön kitaa muistuttavasta keula-aukosta.

        Nykyautot ovat minustakin menneet ylimuotoilun puolelle, hyvin harva nykyauto miellyttää meikäläisen silmää. Esim. tulossa oleva Honda Civic on karmean näköinen rumilus!
        Opel Corsa ja uusi Astra sekä useimmat Volkswagenit ovat miltei ainoita jotka miellyttävät silmää, tosin Opeleissakaan en hirveästi pidä tuosta "katkaistusta" C-pilarista.
        Mazda on muuten hyvä mutta keula-aukko voisi olla pienempi.
        Nissan Pulsar on Golfin ohella myös mielestäni yksi hillityn miellyttävästi muotoiltu nykyauto, uusi Qashqai on myös minusta parhaimman näköinen citymaasturi vaikka yleensä en citymaastureista pidäkään.

        Sen sijaan esim. Toyotat ovat menneet niin hirvittävän näköisiksi ettei tule kysymykseenkään sellaisen hankinta.

        Vielä 80- ja 90-luvuilla autot muotoiltiin tyylikkään linjakkaiksi, ketään ärsyttämättömän näköisiksi ja hillityiksi, minä pidin niistä vaikka kasarilla en ollut edes ajokortti-ikäinen ja 90-luvulla ei ollut vielä varaakaan uuteen autoon. Nykyään ajelen jo toisella uudella autolla vaikka mielipiteeni useimmista nykyautoista jo ilmaisinkin.


      • Toyotan_muotoilua
        rajut.muodot.ei.miellytä kirjoitti:

        Olihan Sierra kantikkaaseen Taunukseen nähden radikaali uudistus mutta edelleen 80-luvun autot olivat vielä varsin selkeitä muodoiltaan. Nykyfordeissa en pidä tuosta syvänmerenhirviön kitaa muistuttavasta keula-aukosta.

        Nykyautot ovat minustakin menneet ylimuotoilun puolelle, hyvin harva nykyauto miellyttää meikäläisen silmää. Esim. tulossa oleva Honda Civic on karmean näköinen rumilus!
        Opel Corsa ja uusi Astra sekä useimmat Volkswagenit ovat miltei ainoita jotka miellyttävät silmää, tosin Opeleissakaan en hirveästi pidä tuosta "katkaistusta" C-pilarista.
        Mazda on muuten hyvä mutta keula-aukko voisi olla pienempi.
        Nissan Pulsar on Golfin ohella myös mielestäni yksi hillityn miellyttävästi muotoiltu nykyauto, uusi Qashqai on myös minusta parhaimman näköinen citymaasturi vaikka yleensä en citymaastureista pidäkään.

        Sen sijaan esim. Toyotat ovat menneet niin hirvittävän näköisiksi ettei tule kysymykseenkään sellaisen hankinta.

        Vielä 80- ja 90-luvuilla autot muotoiltiin tyylikkään linjakkaiksi, ketään ärsyttämättömän näköisiksi ja hillityiksi, minä pidin niistä vaikka kasarilla en ollut edes ajokortti-ikäinen ja 90-luvulla ei ollut vielä varaakaan uuteen autoon. Nykyään ajelen jo toisella uudella autolla vaikka mielipiteeni useimmista nykyautoista jo ilmaisinkin.

        tullaan lähivuosina kopioimaan estottomasti. Fordihan haluaisi olla Aston-Martin muotokieleltään mutta kopio on aina kopio. Vw:n muotoilu ei ehkä ärsytä ketään mutta hajoavan tekniikan taso ja valmistajan ja maahantuojan ylimielinen suhtautuminen on monelle mahdotonta hyväksyä.


      • hihiiMikäTero
        Toyotan_muotoilua kirjoitti:

        tullaan lähivuosina kopioimaan estottomasti. Fordihan haluaisi olla Aston-Martin muotokieleltään mutta kopio on aina kopio. Vw:n muotoilu ei ehkä ärsytä ketään mutta hajoavan tekniikan taso ja valmistajan ja maahantuojan ylimielinen suhtautuminen on monelle mahdotonta hyväksyä.

        Tero otti itseensä kun Toyotaa moitittiin ja välittömästi yrittää kääntää keskustelu kilpailijan teknikkaan, no tuossa pelissä häviät.


      • hirveännäköisiä
        hihiiMikäTero kirjoitti:

        Tero otti itseensä kun Toyotaa moitittiin ja välittömästi yrittää kääntää keskustelu kilpailijan teknikkaan, no tuossa pelissä häviät.

        Teron itsetunto on itikkaa pienempi. Tero ottaa itseensä aina kun mahdollista ja silloinkin kun siihen ei ole mitään tarvetta.
        Niintainäin, Toyota on aivan hukassa muotoilunsa kanssa. Jokainen näkökykyinen voi sen itse todeta.


      • hjhjhgjjgh

        Aikoinaan sierrakin sitten tehtiin kovalla riskillä ja taunuksen facelift mallia suunniteltiin hätiin jos myynti sitten sakkaisi.Siksi laitettiin taunuksen tekniikka vanhentuneena mallistoon ja tilankäyttö kärsi sekä suorituskyky verratuna esim asconaan.


    • 15plus7

      Tuulitunnelit muokkaavat melkoisesti. Ei kuitenkaan kaikkea. Mikään ilmanvastus ei pakottaisi muotoilemaan keulailmettä agressiivisen vihaisen näköiseksi. Tuollainen persoonaton teinipoikamainen uhoilme on ärsyttävä.
      Oltiinpa eteläeurooppalaisten ja ranskalaisen autojen muista ominaisuuksista sitten mitä tahansa mieltä, niin ulkonäöltään ne ovat ylivoimaisesti parhaan näköisiä. Ei mitään persoonattomia bulkkimalkeja.

      • möhkömalmikasoja

        En usko että nykyisiä autoja hirveästi tuulitunnelien ehdoilla muotoillaan, nykyäänhän on "muotia" korkea ja pysty keula mikä ei varmasti ole kovinkaan aerodynaaminen. Ennen keulat oli matalia ja virtaviivaisia ja aerodynaamisia.
        Samoin puolamalliset hevoskärryn vanteet eivät varmasti ole aerodynaamisia, 80-luvun autoissa oli sileät kapselit tai aluvanteet, nykyään enintään sähköautoissa on melko sileät vanteet. Tolkuttoman leveistä renkaista puhumattakaan.


    • Varmaanaikamonessa

      Varsinkin uusi E-mersu on todella kamalan näköinen ulkoa. Edellinen oli parempi. Nyt on niin anteeksipyytelevän näköinen että en tiedä monessako promillessa tuo on suunniteltu?

    • möhkäle.on.ruma

      Isompi korkeus rumentaa.

    • JäykkäSelkä

      Citymaasturit tekee kauppansa. Niihin on helppo kulkea, ei tarvitse kyykistellä eikä kumarrella ja kuskinpukilla on tilaa sekä näkyvyyttä.

      Itse meinasin vaihtaa vanhemman Mondeon uudemmankoriseen (viimeisin koriversio), mutta näin vanha, jäykkäselkänen ukko ei oikein päässyt kuskin pukille ja kun pääsi, oli olo ahdas, näkyvyys huono ja ulospääseminen hankalaa.

      Taidan ostaa citymaasturin tai pakettiauton.

      • uusipoloilija

        Tila-auto on vastaavankokoista mukamaasturia edullisempi vaihtoehto samoilla varusteilla, mutta yhtä rumia molemmat. Korkea oviaukko ja pystympi istuma-asento löytyy molemmista.
        Maasturipuolella on maksettava ylikokoisista pyöristä, nelivedosta (tai sen vaatimista rakenteista kaksivetoisessa) ja muotivillityksestä. Hintaero on helposti useita tuhansia pienissäkin tötteröautoissa.

        Jostainhan autonvalmistajien on kerättävä tuotot, kun kilpailu on kovaa.


    • Suurikuningas

      Iso korkeus autossa tuo semmosen kuningasfiiluksen että voi jyrätä muut. Näin olen tehnyt elämässäni järjestelmällisesti jo vuosikaudet ja murskannut kaiken edestäni..niin idiootit ihmiset kuin muutkin jotka ei soveltunu kuvioon. Nyt ajan XC90 volvolla ja olen alueemme kuningas.

      • Todeksi.nähnyt

        Mitä pienempi pili, sitä suurempi auto.


      • talitinttinen

        Tosi on,mielestäni.Nykyauto on ugly.
        Ajan autolla,joka on 70-luvulta.Voimaa ja ulkonäköä piisaa.Talvet se on tallissa.


    • AutoinsinööriDI

      BMW:n X4 ja X6 ovat jotain sekasikiöitä. On pitänyt saada "sporttinen coupe" näyttämään maasturilta. Tulos on järkyttävä mutaatio

    • suljenSilmät

      Nykyautot ovat yhtä rumia kuin nykyihmisetkin - muodottomiksi paisuneita, kömpelöitä massatuotteita. Toisin oli ennen, kun vielä oli kurveja, hoikkia linjoja, yksityiskohtia ja yksilöllisyyttä. Nelihenkinen nykyperhe painaa 2-400 kg enemmän kuin perhe 50 v sitten, joten tarviihan kaikkea sitä läskiä varten ison autonkin. Oksettavaa nähdä kaikki tuo rumuus teillä ja parkkipaikoilla, joka vielä korostuu ankealla väriskaalalla.

    • AhdastaOn

      Makuasioita mutta yks iso ongelma on monessa isohkossakin autossa. Ne on ahtaita, etenkin ovesta kulku sisään tai ulos on astetta isommalle ihmiselle hankalaa ja esim. uudessa Mondeossa on tosi ahdasta istuskella jo etupenkeillä. Oviaukko on yläosasta tosi matala luiska, että jos vähänkin on jämeempi selkä tai niska, paha on sinne mennä. Ei ihme, että maasturit tekee kauppansa.

      • ksjklfdfkddfklsd

        En tiedä mitä tarkoitat "astetta isommalla" ihmisellä, pituutta vai paksuutta mutta ainakin tällaisen 176,5cm / 80kg miehen mielestä nykyautoista on tullut käsittämättömän massiivisia. Ne ovat kasvaneet joka suuntaan vaikka mallinimikin esim. Golfilla ja Corollalla on säilynyt samana. B-segmentin autotkin (Polo ja Yaris -luokka) ovat kasvaneet niin ettei niitä oikein pikkuautoiksi enää voi sanoa. Valitettavasti vaan pysäköintiruudut eivät kasva vaan mitoitus taitaa edelleen olla 70-luvun kotteroiden mukaan...


    • Ehkä autonvalmistajat pelaavat nykyisin enemmänkin varman päälle, panostaen käytettävyyteen, polttoainetehokkuuteen jne. enemmän kuin ulkonäköön.

    • EXVOLVOÄIJÄ

      Kauneus on katsojan silmässä. Minusta monet uudet autot ovat hyvän näköisiä. Esim. uusi 90:n Volvo . Mutta tosi on autot ovat kasvanee yllättävän paljon . Esim 240 Volvo( ruma auto) joka joskus oli iso auto. On nykyään tavallisen perhefarkun kokoinen (on vielä kapeampi).

      • hyväjapaha

        Vanhat farmarit etenkin näyttävät tosi kapeilta nykyään, vaikkapa Astrat. Suomalaiset parkkipaikat taas ovat turhan kapeita leveimmille, vaikka tuollaisille yli 2m leveille. Parkkeeratessa mopoauton koinen paras.
        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/1969_Dodge_Charger_green_F.jpg

        Uudet autot keskimäärin paremman näköisiä, mutta vanhoissakin hyvännäköisiä, etenkin amerikkalaisissa.


      • sklsdfklfjkldsjksl

        80-luvulla tavalliset perheautot olivat jotain Cherryjä ja Corollia, Kadetteja ja Escorteja jotka olivat n. 4 metriä pitkiä. Tänä päivänä tuon pituiset kuuluvat B-segmenttiin, eli Micra, Yaris, Corsa ja Fiesta. Voisiko joku kuvitella näitä nykyään perheautoiksi :)
        Silloiset malli "nimet" ovat kuitenkin tänä päivänä C-segmentissä, Nissan Pulsar, Corolla/Auris, Astra ja Focus, nämä ovat kasvaneet todella paljon 80-luvun esi-isiinsä nähden.


    • iohsjnkm7

      Ihmettelen myös nykyautojen jatkuvaa koon kasvattamista. Mikä järki? Kohta joku golffi on 80-luvun transitin kokonen laitos. Hyi helvetti. Ei ihme että teillä ja parkkipaikoilla ahistaa.

      • lksjdskfjkkdsjfsl

        Törmäystestien aiheuttamaa mielettömyyttä, autoihin pitää rakentaa paksut ja vankat rakenteet kuin tankkiin mikä kasvattaa ulkomittoja mutta sisätilat eivät silti välttämättä ole juurikaan suurempia kuin 80-luvulla erityisesti leveyssuunnassa. Esim. nykyautojen kynnyskotelot ovat massiivisen leveitä verrattuna 80-luvun autojen kapoisiin koteloihin.
        Parkkipaikoilla juuri leveys aiheuttaa eniten ongelmia kun ruudut on mitoitettu joillekin 70-luvun kapoisille kotteroille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe