Matikka ei suju, insinööritutkinto

Avautuminen

Hypäsin tähän oravanpyrään amis pohjalta. Pääsykokeessa pärjäsin lähinnä hyvin ulkoa opetellun ennakkomateriaalin avulla. Kyselin jo ennakkoon että kannattaako hakea edes insinööriksi jos amiksen matikan kurssit käynyt joskus 8v sitten. Kovasti sanottiin että ei niitä tarvitse pelätä. Noh kk käynyt matikan kertauskurssia ja tahti on liian kova minulle. Kesällä yritin omin avuin kerrata kaikkea, mutta äkkiä ne päästä häipyi. Jatkuva stressi päällä kun ei vaan jaksa/osaa laskea edes näitä kertauskurssin tehtäviä. Enkä tiedä mitä tapahtuu kun ja jos saan hylätyn kokeesta. Voi kuulemma uusia, mutta missähän ajassa nämä asiat kerkii opetella kaikkien muiden kurssien ja projektien aikana? Ääretön vitutus päällä koko ajan. Välillä vaan juonut pään täyteen että pääsee pakoon tätä sontaa.

Suunnittelin että katson miten tää menee jouluun asti ja vaihdan linjaa johonkin helpompaa tai lähden töitä etsimään amis tutkinnolla. Onko muita samassa veneessä olevia?

3

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paina_päälle

      Uuden opiskeluvaiheen alkaessa usko tahtoo loppua jokaiselta, varsinkin jos edellisestä koulusta on vuosia. Mutta paina päälle äläkä turhaan stressaa asioista, jotka eivät tahdo upota kaaliin ensimmäisellä kerralla. Kun jonkin ajan päästä palaat samoihin asioihin, niin ihmettelet, miten nämä itsestäänselvyydet ovat voineet tuntua vaikeilta. Näin ainakin itselleni kävi.

    • Ex-duunari

      Muitakin samassa veneessä olevia löytyy! Itse olen nyt kolmannen vuoden inssiopiskelija ja aloitin koulun reilu pari vuotta sitten melkein identtisellä taustalla. Matikan kurssit oli täyttä tuskaa, tahti oli itsellekin aivan liian kova. Yritin kuitenkin aina tehdä kaikki kotitehtävät, vaikka aikaa niihin tuhraantui huomattavan paljon eikä laskut läheskään aina oikein olleetkaan. Apinan raivolla homma kuitenkin hoitui niin matikassa kuin fysiikassa ja lopulta arvosanatkin oli jo hyvällä tasolla. Kannattaa myös tutustua muihin opiskelijoihin heti alussa ja koittaa yhdessä laskea tehtäviä ajatuksen kanssa.

      Jos amk-inssin hommat oikeasti kiinnostaa, niin kyllä noista opinnoista selviää, kunhan jaksaa nähdä vähän (/paljon) vaivaa niiden eteen. Kuitenkin duunarihommat ovat nyt minun osalta historiaa, eli kyllä kärsimys on tuottanut tulostakin...

    • Porkkana63

      Matikan pääsin läpi, vaikken tehnyt läksyjäkään, mutta mekaniikka oli liian vaikeaa ( ei niitä läksyjä tullut tehtyä tästäkään) en päässyt läpi. Jatkoin muissa aineissa (50%) eteenpäin ja kävin mekaniikkaa uudelleen alemmalla luokalla ja lukkari oli vähän kevyempi. Sitten kun pääsin läpi jatkoin ylemmällä luokalla ja osan (50%) olin jo suorittanut jotein lukkari oli taas kevyempi ja aikaa oli pakollisiin harjoitustehtäviin. Ensimmäisenä sain vaki inssipaikan jo kk ennen koulun päättäjäisiä. ( Eivät muistaneet edes kysyä enää papereitakaan sen jälkeen) Kesken ei kannata jättää ....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe