LIIKUNTAKIELTO! Jalkapallon lopettaminen?

Boy14yers

Eli mulla on nyt ollut 1kk liikuntakielto koska mulla on "osgood schlatterin polvi" eli perjaattees semmonen kyhmy polvel alapuolel johon sattuu juostessa. Mulla on muutaman päivän päästä lääkäri ja polvi on EDELLLEEN tosi kipeä. Harrastan futista, ja saatan saada 2-3kk liikuntakieltoo, ja haluisin nyt jo oikeesti päästä pelaa... Pitäskö mun oikeesti tän vaivan takii lopettaa futis?! vai huijaanko et mun polvi on OK? Vai ootanko oikeest sen 3kk ku en jaks...

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos huijaat, niin paraneeko se polvi sitten ollenkaan?

      Mielestäni ehtisit kyllä leikkiä terveydelläsi vasta aikuisenakin. Hoida itsesi kunnolla kuntoon, ei urheilulajin takia kannata terveyttään riskeerata.

    • MiikaP

      Itellä todettiin tuo sama ku olin 14v. Sanottiin että menee ohi ajan kanssa kun kaikki polvien luut on kasvanut "aikuiseen mittaan". Kivut helpotti joskus 4v päästä. Normaalisti ei sattunut, mutta rasituksessa alkoi vihloa. Tällä hetkellä (31v), sattuu silloin tällöin kovan liikunnan jälkeen.

    • uruirt

      2-3kk on aika lyhyt kuitenkin, iteltä hajos olkapäästä kiertäjäkalvosin ja kuntoutusaika 5kk. Oon kilpauimari niin olihan se aika turhauttavaa ja itelläkin kävi mielessä kaikenlaista mutta nyt kun se on takana, sitä ei edes muista. Sen aikana pysty treenaamaan muita osa-alueita. Säkin varmaan voit ja tauko normaalista treenirutiinista voi tehdä hyvääkin. Tsemppiä! :)

    • olennähnytkaiken

      Kun aloitetataa 8v ja isi vie poikiaan väkisin treeneihin paikkaakseen omaa entistä uraansa tulos on se, että 10-12v alkaa jo vamma kierre. Typerää rikkoa lapsi jo noin
      aikaisessa vaiheessa! Ei riitä 1kk ei sitten millään. Eikä riitä moni muukaan tässä sohjolassa. Vaihda lajia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe