Kian todelliset huoltohinnat

onko_kallis

Millaisia ovat olleet todelliset huoltohinnat kaikkine lisineen bensamallien Kioille vuodet 0-4? Olen kuullut monenlaisia arvioita ja kaikki ovat olleet paljon kalliimpia kuin nykyiseen autooni.

21

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huoltoneuv

      2000-2004 ikäiset autot ovat jo paalikamaa, joten niille ei ole huoltohinnoittelua enään. Sorry.

      • onko_kallis

        Luulisin, ettei Delta-Auto sentään niin vanhoja enää uusina myy?


    • yhju

      Kian huoltohinnat eivät poikkea mitenkään vaikkapa skodan huoltohinnoista.

      • onko_kallis

        Jätetään luulot sivuun ja puhutaan todellisista hinnoista.


    • Ceed

      2008 lähtien minulla n. 1.5 senttiä km. Ajoa n. 300000 km

      • onko_kallis

        562.5€/vuosi.


    • palttiarallaa

      Suomessa jotain 150-300 omat öljyt näin hatusta muisteltuna olleet vuosihuollot.

    • Ei-vielä-tiiä

      Itellä kyllä vm.2015. Omaan vaihtanu vasta öljyt pari kertaa. Ne makso vajaat 100€/kerta. Vuoden päästä varmaan tulee 30 000km täyteen nii eka määräaikaishuolto.
      Muuten ei oo ollu huollettavaa autossa.
      Voihan sinne huoltoon soittaa ja kysyä hintoja, saat varmaan tarkempaa tietoa mitä täältä palstoilta. Jos tosiaan yli 10v autoa ostamassa nii senhän voi huollattaa missä vaan eikä tarvi hermoilla takuun menetyksestä.

    • onko_kallis

      Yhtään määräaikaishuollon hintaa ei ole vielä kukaan kertonut. Tosiaan olen uutta autoa ostamassa, joten 10v autojen huoltohinnat eivät kiinnosta, vaan nämä 1-3 tai neljä ensimmäistä huoltoa, jotka osuvat minulle. Uuden auton ostajalle kerrotaan mielellään huoltohinnat alakanttiin, joten siksi minua kiinnostavat nämä toteutuneet huollot.

      • palttiarallaa

        Minä kerroin vain määräaikaishuoltojen hintoja. Muita huoltoja en ole autoon teettänyt. Takuukorjaukset on tehty huoltojen yhteydessä.


    • Tuo_meillä

      Pikuhuolto eli vuosihuolto satasen paikkeilla paikasta riippuen. Isompi huolto 30tkm tai 3v välein n. 300 paikasta riippuen.

      • huoltovälit

        Aika pitkää hultoväliä käytät kun kolmen vuoden välein vain huollat. Ei onnistuisi takuuaikana.


    • kallistaonjoo

      Aika kallista kian huolto on huomioiden sen, että aika simppelistä rakenteesta kian moottorissa ja alustassa on kysymys. Ei tarvitse nostaa moottoria konehuoneesta kun jakohihna vaihdetaan, eikä tarvitse imusarjaa irroittaa kun sytytystulppia vaihdetaan, kaikki osat moottorissa ja alustassa ovat muutenkin hyvin käsillä asentajalle, toisin kuin jossain aiemmin omistamissani autoissa, siitä huolimatta hinnat ovat sillä tasolla, että ilmeisesti huollon keskellä olevat lounastauot ja kahvitauotkin laskutetaan, näin siis merkkihuollossa.
      Ilmaa varatuissa huoltoajoissa näyttää ainakin olevan, kun olen sanonut, että olisi vähän kiire, niin 3 tunnin huolto näköjään pystytään tekemään tunti 45 minuutissakin. Enkä silloinkaan huollon ikkunasta nähnyt kahta ukkoa huoltoa suorittamassa kotterolleni...laskutus meni tietysti huolto-ohjelman aikataulun mukaisena. Tosin jarrunestettä piti käydä lisäyttämässä viikon päästä, kun näytti minimimerkin alla olevan.

    • kia3
    • koeajettu

      Kia Ceed (2012-2015) 1,6 GDi M/T ja DCT -huoltohinnasto
      30 tkm huolto 392 €
      60 tkm huolto 466 €
      90 tkm huolto 392 €
      120 tkm huolto 466 €
      Siihen päälle öljynvaihtohuollot. Ei järjen häivää näissä hinnoissa.

      • vr55

        Onko pakko huollattaa Delta-autossa? Ei ole. Kyllä se takuu säilyy, vaikka huollattaa muuallakin. Esim Fixus huolto tai ad jne. Huomattavasti edullisempaa.


      • kiaisti

        Voi tietysti, mutta goodwill-remppoja ei saa kuin merkkihuolletuille. Eli joko maksat, mitä Delta kehtaa pyytää, tai ostat sellaisen auton, jossa on normaalihintaiset huollot.


      • onhannekalliita

        Ykköskoppasen ceedin huoltohinnat on ainakin tuolla deltan sivuilla yläkanttiin. Tosin mulla on aina ollut omat öljyt, ei pesunesteiden lisäyksiä eikä sisäilmasuotimen vaihtoa. Kevyempi huolto on ollut jotain 120-150 euroa ja isompikin korkeintaan 300.

        Olen kyllä aina sopinut huollon hinnan etukäteen, eli voi olla että jos vie vaan eikä neuvottele hintaa, niin maksattavat hölmöllä vähän reilummin.


      • eerik62

        Mitä tarkoittaa goodwill-rempat?


      • hyväntahdontakuu

        En tiedä esiintyykö kia huollossa yleisesti mitään goodwill remppoja, mutta esimerkiksi kuluvan osan vaihtaminen mahdollisesti osalle ilmoitetun minimi kestoiän ylityttyä (tai osakohtaisen takuun ylityttyä) kokonaan takuutyönä on goodwill takuu. Tai jos auton käyttäjä on aiheuttanut itse jonkun osan hajoamisen, mutta asia päätetään olla laittamatta asiakkaan piikkiin, vaikka siihen olisi kaikki edellytykset, silloin on kyse goodwill takuusta. Esimerkiksi blondi ei osaa avata bensatankin luukkua ja rikkoo sen vahingossa, hoidetaan takuuna kun "onhan se vähän vaikea avata"


    • jiipeevee

      Minulla oli vm. 2013 Kia Carens, jota käytin Deltalla määräaikaishuollossa. Ensimmäinen 30 tkm:n huolto maksoi 280 euroa ja toinen 60 tkm:n huolto 435 euroa. Huoltojen välissä vaihdatin öljyt kertaalleen aina 15 tkm:n jälkeen, ja ne maksoivat noin 89 euroa. Mitään muuta ei autolle tarvinnut tehdä. Kuukausi sitten vaihdoin auton uuteen, joten siitä sai joku hyvän takuuauton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe