Qatar on vihdoin täällä

Skytrax5star

Hyvästi Finnair. Siis tuo yhtiö, joka paikkailee businessluokan kolhuja teipillä. Yhtiö, jonka lentoemännät koostuvat lentoemoista, joiden parasta ennen päiväys on ohitettu vuosikymmeniä sitten. Yhtiö, jonka ruoat etenkin Helsinki-Vantaalta lähdettäessä ovat surkeimpia mitä olen joutunut kohtaamaan.

Noh, kyllähän Finnair varmasti on pakettimatkailijoille edelleen hyvä valinta. Tai kielitaidottomille.

61

1360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopetajoolavi

      Tämä on ollut suuri päivä mekaanikolle, jonka parasta ennen päiväys on mennyt umpeen. Nyt pääsee halvalla Dohan kautta vaikkapa Helsingistä Tukholmaan!

      • Mikäihmeenmekaanikko

        Finnair sopii sinulle kuin Kaarle Kustaa strippiklubille!


      • jnhbvcx

        Kun Putin sulkee lähitulevaisuudessa ilmatilansa, lentävät Qatar ja Finnair peräkanaa Aasiaan. Tosin ei se kauan lyö leiville Finnairilla.


    • 108

      Kuule jos se qatar on niin ihana, niin mene puhumaan siitä tuonne "yleistä lentämisestä" palstalle. Tämä kun on FINNAIRISTA keskuteluun tarkoitettu palsta, jos et sattunut huomaamaan. Ja tuskin sinulla on sitä paitsi rahaa millään qatarilla koskaan lennelläkkään. Pidä sinä vain se kateellisen pärstäsi suu ummessa, ketään ei enään kiinnosta nuo sinun säälittävät avautumiset finnairin "paskuudesta".

    • QatarA380

      Kerran jo menopaluun lentäneenä ei voi kuin suositella lämpimästi Qataria. Olen myös varannut kaksi menopaluuta Qatarilla tulevaksi talveksi, kahdeksasta lennosta kuusi on busineksessa.

      • rygonomus

        Meno-paluuta et ole voinut ainakaan Helsinki-Vantaalta tehdä kun ne aloitti vasta eilen. Tervemenoa.


      • QatarA380

        Tiedän varsin hyvin että Qatar alotti eilen lennot Helsinkiin. Itse joudun vielä reilu kuukauden odottamaan että hyppään QR kyytiin seuraavan kerran.
        Mitä tulee tuohon Santtun kirjoitukseen niin itsellä ainakin ei oo mitään merkitystä Finnairin hinnalla. Se ei ole ollut moneen vuoteen mun valinta millään lennoilla. Mulle muutaman tunnin pidemmillä lentoajoilla ei oo mitään merkitystä, pääsen Qatarin tapauksessa erinomaiseen loungeen Dohassa välilaskun aikana. Samoin Qmiles kertymät lennoista bonuksineen on erinomaiset.


      • rygonomus

        Eilen et lentänyt ja suunnittelet siis seuraavaa mielikuvitusmatkaa. Jotenkin nyt tuntuu että noiden puheiden takana henkilö jolla tuskin on varaa ruotsin risteilyihin. Vaikkapa mitä se nyt minua vaivaisi. Itse käytän yksityiskonetta.


      • ÄläHuijaa
        QatarA380 kirjoitti:

        Tiedän varsin hyvin että Qatar alotti eilen lennot Helsinkiin. Itse joudun vielä reilu kuukauden odottamaan että hyppään QR kyytiin seuraavan kerran.
        Mitä tulee tuohon Santtun kirjoitukseen niin itsellä ainakin ei oo mitään merkitystä Finnairin hinnalla. Se ei ole ollut moneen vuoteen mun valinta millään lennoilla. Mulle muutaman tunnin pidemmillä lentoajoilla ei oo mitään merkitystä, pääsen Qatarin tapauksessa erinomaiseen loungeen Dohassa välilaskun aikana. Samoin Qmiles kertymät lennoista bonuksineen on erinomaiset.

        Miten olet coinut lentää menopaluun enne kuin liikennöimtiä on edes aloitettu?


      • QatarA380

        En ole missään sanonut tai väittänyt että olisin lentänyt Qatarilla aiemmin Helsingistä. Sehän lentää Pohjoismaissa myös OSL, ARN, ja CPH, ja moniin muihin kohteisiin Euroopassa. Olen lentänyt kymmenillä sellaisilla yhtiöillä menopaluita jotka eivät lennä Hesaan. SQ, EK, HM, TG, CA, QF, NZ, UA, DL, MH... muutamia mainitakseni.


    • santtu-1975

      Juuri Qatarilla lentäneenä ja Bangkokin hotelliin kirjautuneena ensikokemukset H:ki-Doha-Bkk reitistä.
      Kone (Airbus 350) lähti Helsinki-Vantaalta sen 15-20min myöhässä aikataulusta ja tuli Dohaan Sen 15min. aikataulusta myöhässä.
      Ruoka koneessa oli hyvää, parempaa kuin Finskillä, plussaa metallisista ruokailuvälineistä. Henkilökunta oli ystävällistä, mutta mitään wow elämystä silti en kokenut tuosta paljon kehutusta "palvelusta". Alkoholi tarjoitu näytti olevan koko lennon ajan, mutta itse kun en siitä ole kiinnostunut, niin "ei mitään väliä".
      Koneet käytännössä identtiset Qatarin ja Finnairin välillä.

      Doha-Bkk väli lennettiin Boeing 777-300 koneella, joka on sitten kyllä selkeästi huonompi kuin tuo Airbus 350. Palvelu ja ruoka oli silläkin välillä ihan hyvää (mutta mielestäni huonompaa kuin tuolle ensimmäisellä välillä).

      Johtuen pidemmästä lentoreitistä(ajasta), ja välilaskuun kuluvasta ajasta, niin kyllä tuon Qatarin H:ki-Bkk välin pitää se 150-200€/hlö olla halvempi, kuin suora Finnairin lento, että sillä tulee lennettyä jatkossa. Ei tul Qatar tarjonnut mitään niin ihmeellistä, että olisi korvannut selkeästi pidempää matka-aikaa.

      Mutta hyvä että kilpailua ja vaihtoehtoa reiteille tulee.

      • Kierrätyskartonki

        Kerrankin joku todenmukainen ja asiallinen kommentti täällä näiden käsittämättömien finnairin mollaajien keskellä! Nuo 777-koneet on kyllä monet aika vanhoja, british airwaysin koneella tuli lennettyä ja oli vähän ahdasta ja kulunutta economyssä. Bisneksestä en sitten tiedä.
        Mutta tosiaan saa nähdä, minkälaiseksi vastukseksi Doha nousee dubain rinnalle.


      • 9Kanttu2

        Konehan oli myöhässä, koska Helsinki-Vantaalla oli sähkökatkos ja matkatavarahihnat jumittivat.

        Kyllä minäkin varmasti joskus tulen Qataria kokeilemaan, jos sattuu hyvät hinnat kohdalle. En pelkän viiden tähden Skytrax arvioinnin perusteella viitsi lähteä Dohaa katsomaan, jos muuta kautta saa paremmat lennot.

        PS. Moni tuntuu unohtavan sen, että aina ei tarvitse mennä sinne iänikuiseen Bangkokiin, vaan Qatar Airways lentää useampaan muuhun kiinnostavaan kohteeseen Kaakkois-Aasiassa (tai miksei Australia tai Afrikka).


      • Hopomträsk
        Kierrätyskartonki kirjoitti:

        Kerrankin joku todenmukainen ja asiallinen kommentti täällä näiden käsittämättömien finnairin mollaajien keskellä! Nuo 777-koneet on kyllä monet aika vanhoja, british airwaysin koneella tuli lennettyä ja oli vähän ahdasta ja kulunutta economyssä. Bisneksestä en sitten tiedä.
        Mutta tosiaan saa nähdä, minkälaiseksi vastukseksi Doha nousee dubain rinnalle.

        Minusta b777 on jotenkin mukava kone ja yhtä tilava kuin a330. Olen ihan tyytyväinen siihen.
        Niin ja tuo qatar lentää aika kilpailukykyiseen hintaan esimerkiksi etelä-afrikkaan ja aasiaan, dohan kentästä voi tulla suosittu vaihtokenttä suomituristeillekkin.


      • santtu-1975

        Ihan "ok" tuon Qatarin B777-300 kone oli, mutta tosiaan sen jo hieman vanhempi ikä alkoi näkymään, oikea vertailukohta kaikkineen on varmaankin juurikin tuo A330 (ovat aika lähelle samaa konesukupolvea).
        Mutta kyllä tuo A350 on sitten selkeästi taasen uudempaa suunnittelua ja antaa paremman matkustusmukavuden (taikka tähän vertailuksi sitten vastaava malli Boeingilta, eli 787 "Dreamliner".

        Tuossa omassa tapauksessani, kun tuo H:ki-Doha kone oli sen 15min. myöhässä aikataulusta, ja muutenkin aikataulunmukaisten lasku ja lähtö-aikojen väli Bangkokiin lennettäessä on vain 2h5min, niin mitään järin isoja odottamisia ei kentällä tullut. Kun rauhallisesti käveli (tuntematon kenttä), selvitti turvatarkastuksen ja saapui Bkk-koneen lähtöportille, niin siellä ei tarvinnut odottaa kuin noin 20min. niin koneen lastaus alkoikin ja koneeseen pääsi siirtymään.

        Mutta tosiaan kun tuo selkeästi pidempi matkustusaika lisättynä Doha-BKK välin huonomman matkustusmukavuuden antavaan koneeseen (siis verrattuna Finnairin suoraan H:ki-Bkk lentoon a350:llä), ja lasketaan mukaan Qatarin parempi ruoka, niin aika outo henkilö pitää olla, jos lippujen hinnat olisivat samat, niin että valitsisi suoran lennon sijasta yhdellä vaihdolla olevan lennon. Kyllä sen vaihtolennon tulee aina olla halvempi että se tulee valituksi. Kun muita etuja en sillä vaihtolennolla itse ainakaan osaa nähdä.


    • Etiharares

      Emirates olisi ollut parempi vaihtoehto, sille olisi ainakin kysyntää, sillä Dubain ei tarvitsisi olla pelkästään transit-matkailijoiden varassa, toisin kuin Dohan.

      Harmi vaan, että Norwegian ja Finnair lentävät jo Dubaihin.

      • EmiratesHelsinki

        Valitettavasti Norwegian ja Finnair eivät ole samassa sarjassa kuin Emirates. Uskoisin että Suomesta löytyy matkustajia jotka ovat valmiita maksamaan laadusta ja kokonaisuudesta.Lentomatkahan ei ole se pelkkä siirtyminen A->B,palvelut ennen lentoa ja lennon jälkeen tulee ottaa huomioon.
        Toivottavasti Helsinki tulee myös reittiverkostoon.


      • EmiratesHelsinki

        PS. Dubai toimii suurimmaksi osin vaihtokenttänä,harvalla matkustajalla Dubai on se lähtö-tai pääteasema.


      • Etiharares

        Tottakai pääosin näin, mutta Dubai kasvattaa suosiotaan ihan matkakohteenakin. Doha sen sijaan kiinnostaa aniharvaa, sitä hain takaa.


    • mariseva_matkustaja

      Ai ei siis lainkaan nippusiteitä? Se oli se virhe. Se ilmastointiteippi oli sun turpas kiinni teippamista varten siinä vaiheessa kun sinut on nippu-sidottu. Ei suinkaan siis minkään kolhujen teippaamiseen.

      • vaarallinenYhtiö

        Finnairin asenne asiakaspalvelusta:) Luottokortilla maksaen ja yksin matkustaen lehmän hermoilla extreme asenteella minäkin käytän joskus vielä fwinAiria. Pitäähän jonkun johdon boonukset maksaa.


    • Pro-amma

      Heh, vain avausreitti operoittiin 350:lla, jatkossa vain Airbus A320:lla tänne takapajulaan, jos myyntiä on niin ehkä isompi kone on tulossa tälle reitille, ettän näin on asiat :)

      • QR320

        A-320 business-luokka, istuimet 2-2 full-flat 180 degree . Se lentää DOH-HEL-DOH.
        Qatar aloittaa aina uudet kohteet A-320 koneilla,tarkoitan pienemmät kaupungit,kuten kaikki Pohjoismaat.


      • A325

        Lentää myös sellaiseen pikkukaupunkiin kuten Moskova A320-koneella. Toki kaksi kertaa päivässä.


      • Aikoinaanlenninsillä

        Milanoon myös A320 iltalennolla. Toki päivällä se isompi. Muuten ihan samat normipalvelut kuin muillakin. Hinnat kallistuneet viime vuosina aika paljon, jos haluaa Aasian ulkopuolelle.
        Ihan ok, mutta ei mitään sen ihmeellisempää.


      • santtu-1975

        Eli jos jatkossa lennetään A320 B777 kalustolla, tehdään välilasku Dohassa, niin aikasta paljon pitää hinta itselläni olla alempi kuin suoralla Finnairin Bangkokin lennolla (mitä itse lennän yleensä sen 2krt/vuosi).
        Raha ratkaisee jos tarpeeksi halpa. Mutta jos lippuje hinnat ovat lähellekkään samat, niin suora lento ihan ehdottomasti.


      • Qatar2017
        santtu-1975 kirjoitti:

        Eli jos jatkossa lennetään A320 B777 kalustolla, tehdään välilasku Dohassa, niin aikasta paljon pitää hinta itselläni olla alempi kuin suoralla Finnairin Bangkokin lennolla (mitä itse lennän yleensä sen 2krt/vuosi).
        Raha ratkaisee jos tarpeeksi halpa. Mutta jos lippuje hinnat ovat lähellekkään samat, niin suora lento ihan ehdottomasti.

        Itse käytän niin kauan Qataria kun Hel-Doh-Kvb ja back pääsee noin 1000€ busineksessa.


      • 1300euroa
        santtu-1975 kirjoitti:

        Eli jos jatkossa lennetään A320 B777 kalustolla, tehdään välilasku Dohassa, niin aikasta paljon pitää hinta itselläni olla alempi kuin suoralla Finnairin Bangkokin lennolla (mitä itse lennän yleensä sen 2krt/vuosi).
        Raha ratkaisee jos tarpeeksi halpa. Mutta jos lippuje hinnat ovat lähellekkään samat, niin suora lento ihan ehdottomasti.

        Eli jos jatkossa lennetään A320 B777 kalustolla, tehdään välilasku Dohassa, niin aikasta paljon pitää hinta itselläni olla alempi kuin suoralla Finnairin Bangkokin lennolla (mitä itse lennän yleensä sen 2krt/vuosi).
        Raha ratkaisee jos tarpeeksi halpa. Mutta jos lippuje hinnat ovat lähellekkään samat, niin suora lento ihan ehdottomasti.

        HEL-DOH-BKK-DOH-HEL
        Business luokka 1300,00 €. Erittäin alhainen hinta.
        Kuinka "halvalla" sun pitäisi päästä matkustamaan?


      • Huutonauris
        santtu-1975 kirjoitti:

        Eli jos jatkossa lennetään A320 B777 kalustolla, tehdään välilasku Dohassa, niin aikasta paljon pitää hinta itselläni olla alempi kuin suoralla Finnairin Bangkokin lennolla (mitä itse lennän yleensä sen 2krt/vuosi).
        Raha ratkaisee jos tarpeeksi halpa. Mutta jos lippuje hinnat ovat lähellekkään samat, niin suora lento ihan ehdottomasti.

        Että oikein Bangkkookissa käyt kaksi kertaa vuodessa, oh hoh! Voitkin kutsua itseäsi todelliseksi "suht paljon matkaavaksi" matkustelijaksi. Todella eksoottinen kohde, siellä ei pahemmin kukaan ole käynyt.

        Erittäin mielikuvituksellinen valinta. Osoittaa sen, että et todellakaan ole lammaskansaa vaan olet ehdottomasti parempaa väkeä. Oikeaa yhteiskunnan eliittiä.


      • santtu-1975

        Ei, vaan osittaa sitä, että Thaimaa on maa, missä viihdyn (siellä sitten reissaan maan sisäisesti useissa kohteissa). sen lisäksi 1-2 euroopan (kaupunkilomaa) vuodessa, viimeisimpinä Praha pari viikkoa sitten ja Kööpenhamina sitä ennen. Sekä muutamia muita euraapan ulkopuolisia lomia satunnaisesti. Mutta Thaimaassa vähintään se yksi loma vuoden aikana jo viimeisen 7-8 vuoden aikana (ensimmäinen Thaimaan matka vuonna 2000).
        Ja osoittaa myös sen, että Qatar ei ole välilaskunsa takia se ensisijainen lentoyhtiö minulle noille Thaimaan lennoilleni, suora lento on vain se ykkösvalinta, ei siitä mihinkään pääse. Mutta jos valinnat joutuu tekemään vain välilaskullisten lentojen väliltä, niin sitten Qatarilla on ihan hyvät mahdollisuudet tulla valituksi lentoyhtiöksi.


      • Naurishuuto

        Kaikkihan sen tietävät, millaisia miehiä nämä yksin tai miesporukassa Thaimaahan useasti matkustavat ovat. Kyllä Thaimaa on nähty vähintään kolmessa kuukaudessa (yht), tiedän kokemuksesta. Mitä kaikkea mielenkiintoista jääkään näkemättä, kun matkaa aina samaan kohteeseen. Tai no, tuskin sinua ne nähtävyydet edes kiinnostaa, vaan jokin täysin muu asia.

        Luulisi, että haluaisit säästää rahaa "hierontapalveluihin", sillä Thaimaahan matkustavat reppanathan, noh... tuskin tarvitsee jatkaa lausetta loppuun.


      • Qatarkutsuu

        Niin miten tämä purkautumisesi liittyi Qatariin? Onko naurishuuto käynyt Thaimaassa tuskin? Olen itse viihtynyt samassa paikassa 10 vuotta putkeen; Joulukuussa uudelleen, voi voi. Oletko huomannut että Finnair on joutunut laittaa Bangkokin hintoja alaspäin Bangkokin lennoille?


      • Luetunymmärrys

        Niin, ehkä liittyy siten, että tässä keskusteltiin Qatar vs Finnair lennoista Bangkokiin (kun eivät muualle juntit osaa mennä)?


    • santtu-1975

      "HEL-DOH-BKK-DOH-HEL
      Business luokka 1300,00 €. Erittäin alhainen hinta.
      Kuinka "halvalla" sun pitäisi päästä matkustamaan?"

      No MAHDOLLISIMMAN HALVALLA suhteutettuna matkustusaikaan. Nytkin tämänkin loman lennot (siis H:ki-Doha-B:kk Bkk-Doha-H:ki) maksoivat 435€/h:lö. Finskinkin suorat lennot ovat olleet yleensä viimevuosina luokkaa 500-600€/hlö (matkustan lähes aina sesongin ulkopuolella, työasioiden takia lomat tiettyyn aikaan).

      Käytän mielummin lomalla rahani hyviin hotelleihin/huoneisiin Thaimaassa, kuin lentoon. Lento on omasta mielestäni se välttämätön paha, johon käytän rahaa mahdollsimman vähän. Business luokan hinta-ero normaaliin economy paikkaan saisi olla maksimissaan yhteensä 200-300€ (eli isoimmillaan joku 800€) että sen valitsisin itselleni matkustustavaksi.

      Ei se ettei rahaa sinänsä olisi jos Busineksessa haluisin lentää, mutta nuuka kun luonteeltani olen, niin mielummin käytän senkin rahan johonkin muuhun asiaan lomallani (eli lähinnä hotelliin, jokainen tyylillään, koska osalle hotellihuone saa olla millainen läävä tahansa, minulle ei näin vanhemmieten taas käy huone kuin huone, vaan haluan siihen hieman panostaa).

      • santtu-1975

        Nyt sitten palattu Thaimaan matkalta ja yhteenveto omista kokemuksistani Qatarin lennolla (H:ki-Doha-BKK, BKK-Doha-H:ki).

        Sanotaan nyt heti alkajaisiksi se, että tuskin tulen taas ihan vähään aikaan vaihtolentoa valitsemaan, suoran lennon sijasta. Kyllä sillä vain on paljon väliä, onko matkustus-aika 10h, vaiko 14-16h. (mikä mielestäni on se aivan ehdoton yläraja matkaa-ajaksi H:ki-BKK välille), jos kustannuksissa ei huomattavaa eroa ole. Eli valitettavasti Finnair on yhä ainoa todellinen vaihtoehto tuolle välille, ei siitä mihinkään pääse. Tervetuloa Qatar lentämään suoraan H:ki-BKK ilman välilaskua ja koneen vaihtoa, niin sitten...

        Mutta sitten hyviin asioihin. Kyllä Qatarin ruoka on lentokoneruuaksi ihan hyvätasoista, paljon Finnairin ruokia parempia (ja taas erikoismaininta metallisista ruokailuvälineitä) ja vaikka en osaa Finnairin matkustamohenkilökuntaa moittiakkaan, niin kyllä Qatarilla palveluasenne on vielä yhtä luokkaa paremmalla tasolla (ja kyllä se ilmainen juomatarjoilu varmaan on myös osan Qatarin asiakkaiden lempi-asioita, itse en sitä ihan hirveän isona asiana osaa ottaa, kun en alkoholijuomia juo).

        Koneiden siisteydessä nyt ei kauheasti eroja ole, mutta se pitää huomioida että Finnair liikennoi väliä uusimmalla mahdollisella kalustoll (A350), kun Qatarilla on enemmän vaihtelua koneissa, Pääkaluston näyttäisi muodostavan B777 ja A320 koneet, etenkin kapearunkoinen ja pieni A320 (H:ki-Doha väli) alkaa vaikuttamaan vain turhan vanhanaikaiselta kalustolta tuolle reitille. Molemmissa konemalleissa luonnollisesti omat viihdekeskuksen näytöt kaikille penkeille, mutta niiden taso ei ole aivan uusimpien näyttöjen tasalla, kuvakoon ja laadun osalta. Erityiskiitos Qatarille erittäin hyvästä ja kattavasta elokuva valikoimasta, peukku siitä. Myöskin matkustajia oli Qatarin osalta muistettu muutenkin hyvin, oli Huopa, tyyny, silmäsuojat, korvatulpat, hammasharja tahna sekä viihdekeskuksen sankakuulokkeet.

        Samoin pitää myös antaa hyvä maininta Qatarin "shoppailu kuvastosta" jolla saa tilattua tavaraa paluulennolle. Laaja, ja hyviä laatu tuotteita (kelloja, hajuvesiä yms.) kohtuu hintaan. Kannattaa heidän tutustua, jotka kyseistä shoppailua harrastavat, itse en ole ikinä ostanut, mutta nyt paluumatkalla silmiin kävi parikin kellomallia jotka olisivat kiinnostaneet, jos vain olisin ne aikaisemmin huomannut. Samoin myös tuo Dohan kenttä on yksi "shoppailu paratiisi" täynnä luksusmerkkejä.
        Dohan kenttä (eritäin isolla rahalla muutama-aika sitten rakennettu) on muutenkin erittäin selkeä ja helpohko vaihtokenttä, jossa parin tunnin vaihtoaika rittää aivan mainiosti.

        Eli valitettavasti minusta Qatar ei saanut vakikäyttäjää, koska se suora vaihtoehto on minulle aina ykkönen, mutta ihan kohtuullisen hyvä suoritus silti ja muutenkin hyvä, että nyt tuon H:ki-Doha yhteyden ansioista kohteiden mihin pääsee yhdellä vaihdolla, määrä kasvoi taas ja hyvällä yhtiöllä.


      • VauramoItsekö

        Sinä junttitrolli et ole edes käynyt missään, vielä joitain päiviä sitten vasta suunnittelit matkaa kuukausien päähän.

        Aika houruista ruveta selittelemään tarinoita täällä kuukaudesta toiseen.


      • santtu-1975

        Vai "junttitrolli", milläköhän perusteella? Koitin mahdollisimman tosiperäisen tekstin tehdä siitä, miten itse koin nuo kyseiset H:ki-Doha-BKK lennot. Anteeksi mikäli ei miellyttänyt, mutta ei voi mitään. Missäköhän viesteissa olen suunnitellut matkaa kuukausien päähän? (Käytän kokoajan vain tätä samaa nimimerkkiä). Piti oikein itse tarkistaa, ole 22.8 Thaimaan palstalla kysellyt vinkkejä halvoista lennoista Lokakuulle, sain samantien vinkin Qatarin 10.10 aloittamista Lennoistata Dohan kautta Bangkokiin ja 24.8 olen samassa viestiketjussa ilmoittanut varanneeni lennot ajalle 10.10-21.10. Tämän jälkeen olen muutamassa Thaimaan viestiketjuissa kysellyt vinkkejä hotelleista yms. ennen matkalle lähtöä ja 10.10 eteenpäin ole kommentoinut sitten ensin lentoa ja sitten paikanpäälle erilaisia asioita.

        Löydätkö minun nimimerkilläni tuolta ajalta (eli lähtien 24.8.20116, kun olen ilmoittanut lennot varanneeni) jotain sellaisia tekstejä jotka puoltavat sitä että olisin vain "sepittänyt" tuonkin Thaimaan reissun? (Itse en ole huomannut että kukaan olisi tulta samaa nimimerkkiäni käyttänyt, ainakaan viimeaikoina matkailu palstalla).
        Eli jos epäkohdonmukaisuuksia löytyy, niin kerrotko mistä viestiketjusta ja koska. Jos et tuohon pysty, niin taas yksi tyypillinen "paskanjauhaja" joita nämäkin keskusteluketjut ovat valitettavan täynnä ja pilaavat keskustelun tasoa sellaisilta jotka edes jollaintavalla aiheen mukaisesti haluaisivat niistä keskustella.


    • siitäpä.se

      Kaattari on jo ilmoittanut rupeavansa codeshare-yhteistyöhön Finnairin kanssa. Lippujen hintoja ei poljeta, mutta palvelusta voidaan aina tinkiä.

    • vaarallinenYhtiö

      Meidän matkalla Finnair myöhästyi 8h kun teippasi haurastuneen jarruputken. No oikeasti käytti ihan tulppaa, siis virallisessa vastauksessaan oikeudelle.

      Näin kyllä kun asentaja meni teippirullan kanssa jotain säätelemään.

      Eu-tuomioistuimelle vain haistatteli ettei säännöt koske Finnairia ku kyselin oikeudesta vakiokovauksiin. Aika veijareita Finairilla.

      Mustalta listalta löytyy, ja viranomaiset suosittelee välttämään kys yhtiötä.

      • Reseptiä

        Sää et ole nähnyt kuin unia.


      • 15130

        Yrität varmaan väittää että finnair läytyy siltä Euroopan unionin ylläpitämältä mustalta listalta johon listataan turvallisuudeltaan heikot lentoyhtiöt. Finnair kun on vaan ollut monena vuonna peräkkäin maailman turvallisin lentoyhtiö....
        Finnair kyllä löytyy kuluttaja-lehden mustalta listalta johon listataan kuluttajariitatapaukset jotka vaativat lautakunnan päätöksen ja olivat poikkeuksellisia, näitä finnairilta löytyy tasan kaksi (2) kappaletta, vuosilta 2012 ja 2013. Siinä vielä linkki http://kuluttaja.fi/musta-lista/
        Ja tuskin olet edes käynyt kirkkonummea kauempana...


      • 030303919191

        Onhan se perin vaikeaa olla turvaton (Qantas on muuten se turvallisin), kun koneita lentelee joku kymmenesosa siitä, mitä niitä kulkee ilmassa "miehekkään kokoisilla" lentoyhtiöillä.


      • 1110
        030303919191 kirjoitti:

        Onhan se perin vaikeaa olla turvaton (Qantas on muuten se turvallisin), kun koneita lentelee joku kymmenesosa siitä, mitä niitä kulkee ilmassa "miehekkään kokoisilla" lentoyhtiöillä.

        Finnairin laivaston koko on 71 ja kun kaikki a350-koneet on toimitettu niin yli 80. Qantasilla on tällä hetkellä 118 lentokonetta joten millä helvetin logiikalla 80 on kymmenesosa 118sta? Ai niin mutta sinun mielestäsi finnairia mollatessa faktoilla ei ole väliä


      • 948484

        Hienosti jätit ottamatta huomioon koneiden koot, poistuvat koneet, liisatut väliaikaiset koneet, sekä Qantasin tilaukset A380-koneista, sekä 787-8 että 787-9 optioista joita kymmeniä... hienosti näpelöit tilastot sinulle sopivaksi.


      • Tulevaisuudentilastot
        948484 kirjoitti:

        Hienosti jätit ottamatta huomioon koneiden koot, poistuvat koneet, liisatut väliaikaiset koneet, sekä Qantasin tilaukset A380-koneista, sekä 787-8 että 787-9 optioista joita kymmeniä... hienosti näpelöit tilastot sinulle sopivaksi.

        Tilatut ja optiot eivät vaikuta toteutuneisiin tilastoihin.


      • 564654645

        Niin, mutta kuitenkin laskit ne Finnairin tilastoihin. ;-)


      • 1117
        564654645 kirjoitti:

        Niin, mutta kuitenkin laskit ne Finnairin tilastoihin. ;-)

        no, qantasilla on sisällä vähemmän tilauksia kuin finnairilla. Finnairin nykyinen laivasto on 71 konetta. Qantasin 118.


      • Elevid

        Kiitos kun et enää lennä Finnairilla.


      • kmjnhbgvfcx
        1110 kirjoitti:

        Finnairin laivaston koko on 71 ja kun kaikki a350-koneet on toimitettu niin yli 80. Qantasilla on tällä hetkellä 118 lentokonetta joten millä helvetin logiikalla 80 on kymmenesosa 118sta? Ai niin mutta sinun mielestäsi finnairia mollatessa faktoilla ei ole väliä

        Hekvettiökö nyt joku uuno alkaa puhua aussiyhtiöstä.


      • 2390
        kmjnhbgvfcx kirjoitti:

        Hekvettiökö nyt joku uuno alkaa puhua aussiyhtiöstä.

        Älä tee syntiä tai joudut hekvettiiököön. Varoituksen sana kaikille!
        Hekvettiökössä tavataan!


    • Elevis

      Päästiinpähän sinustakin. .. Terve menoa qatarille ja lennon kapteenina toimii tänään Abdullah al Baghdadi ja perämiehenämme Mohammad Zagrafi.
      Turvallisia matkaa.

      • Lähi-Idän-Suomalaiset

        Olipa typerä kommentti.Mitä muutakaan sinunkaltaiselta ihmiseltä voisi odottaa.
        Olet aika tietämätön asioista.Qatar Airways`lla on suurin osa henkilökunnasta muualta kuin Qatarista,sillä heidän ei tarvitse tehdä töitä.
        Tiedätkö esimerkiksi kuinka monta suomalaista työskentelee lentäjinä,lentoemäntinä,stuertteina,mekaanikkoina Lähi-Idässä.


      • Elevis
        Lähi-Idän-Suomalaiset kirjoitti:

        Olipa typerä kommentti.Mitä muutakaan sinunkaltaiselta ihmiseltä voisi odottaa.
        Olet aika tietämätön asioista.Qatar Airways`lla on suurin osa henkilökunnasta muualta kuin Qatarista,sillä heidän ei tarvitse tehdä töitä.
        Tiedätkö esimerkiksi kuinka monta suomalaista työskentelee lentäjinä,lentoemäntinä,stuertteina,mekaanikkoina Lähi-Idässä.

        En tiedä.Tiedätkö sinä? Jos tiedät niin kerro.


      • Rasisti_on_aina_reppana

        Kolme kertaa lentänyt edestakasin Qatarilla, enkä ole nähnyt yhtäkään arabikapteenia tai perämiestä. Toisaalta ei sellaiset minua haittaisikaan, miksi haittaisi? Ja edelleenkään, nimi ei tee kenestäkään muslimia. Enemmän minä johonkin brittiläiseen Royal Air Forcen entiseen hävittäjäpilottiin luotan, kuin kotimaiseen avgeekkiin joka on päättänyt "musta tulee lentäjä" ja maksanut amiksen tasoisesta "lentäjäkoulusta".


      • 1618
        Rasisti_on_aina_reppana kirjoitti:

        Kolme kertaa lentänyt edestakasin Qatarilla, enkä ole nähnyt yhtäkään arabikapteenia tai perämiestä. Toisaalta ei sellaiset minua haittaisikaan, miksi haittaisi? Ja edelleenkään, nimi ei tee kenestäkään muslimia. Enemmän minä johonkin brittiläiseen Royal Air Forcen entiseen hävittäjäpilottiin luotan, kuin kotimaiseen avgeekkiin joka on päättänyt "musta tulee lentäjä" ja maksanut amiksen tasoisesta "lentäjäkoulusta".

        Ikävä tuotaa sulle pettymys mutta samat turvallisuuskoulutukset ne on käyny, sekä rafin ex-pilotit että finnairin lentäjät.


    • Myös Turkish Airlines lentää BKK:hon ja Manilaan yhdellä pompulla.
      Joululento BKK:hon kustansi nyt rapeat 800 euroa (yksi vaihto Istanbulissa)

      Qatar Airwaysin lento oli viime vuonna alkoholiton (Bkk-Manila)
      Lisäksi ylimääräinen turvatarkastus Manilana kentällä, siis kolme turvatarkastusta ennenkuin pääsi koneeseen...

      • huhuhuh

        Turkkilaisten kyytiin ....ei vitussa jos ei ole itsemurha mielessä.

        Ne kaverit ajaa ihan minne sattuu.


    • TK70

      Nelisenkymmentä kertaa Turkish Airlines kyydissä olleena ja hengissä edelleen. Ensi kuussa turkkilaisella Hong Kongiin.

    • Jec

      Myös Lufthansa hyvä vaihtoehto Bangkokiin, helmikuulle varattu Hel-Fra-Bkk-Usm ja takaisin samaa reittiä. Hinta oli 830€

    • huonomaineisin

      Finnair ruuhkauttaa tuomioistuimia, kun asiakkaat ovat alkanet vaatimaan oikeuksiaan.
      Ei taida lentolippua uskaltaa ostaa? Sen verran huono maine tuntuu olevan.

      Taitaa olla kalleinkin.

      • koivukylänslummissa

        no sinäpä et sossutuilla kelaloinen osta edes seutulippua joten huoli pois sinun kohdalla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe