matematiikasta

hfhfff

uskon

minä

uskon

ja näin, uskon niin

kaikki kurssit olisi pieninä palasina, koska se selventää niitä. selitetään niiden yhteyksiä toisiinsa, koska jotkut, monet niistä sisältävät ehtoja jatkokursseille, kaikki ne kurssit, jotka ovat niiden jatkokursseja, niin niiden alempia aikaisempia ehtotieto-kursseja ja niiden kurssien kaikenlaista asiaa, kuten lauseita

sekä
kriittinen opiskelu vaatii ainakin vähän tai enemmän laadukasta aiempia ja muuta ehtojen laisia lauseita. se ei ole olennaista, tietää, vaatiiko se ehtoja vai mitä tämä kriittinen opiskelu nyt. ehkä myöhemmin niin voi olla. joku uskoo pärjäävänsä tehokkaasti opiskelussa tietämättään ei-kriittisesti, se ei ole totta ehkä tai pärjää tehokkaasti niinsanotusti laadukkaiden tietojen avulla, jotka eivät ole näkyvästi haitanneet etenemistä.

ei-kriittinen eteneminen on mahdollista, vain todellisesti, kun ei ilmene näkyvää vaikeutta etenemisessä, tai monesti. onhan kaikki mahdollista.

voi olla, että kriittisellä opiskelulla voi periodissa lukea noin enemmän tai vähemmän 12op periodissa

siis perusopinnot

periodi 1
joukko-oppia ja logiikkaa 8op johdantokurssi 1
naivi joukko-oppi 2op
logiikan perusteet 1op
todistaminen 2-3 op

periodi 2
5-7op johdantokurssi 2
induktio 1op
kardinaliteetti 1op
funktiot ja relaatiot 2-4op
kompleksi-luvuista 1op

periodi 3
johdantokurssi 3
raja-arvot ja jatkuvuus 5op noin

periodi 3
johdantokurssi 4
differentiaalilaskenta 5op noin

periodi 4
lineaarialgebra- matriisilaskenta 1 3op

periodi 4
lineaarialgebra- matriisilaskenta 2 4-5op

periodi 4
tutkimuskurssi 3-4 op

kymmenen pisteen periodieille voisi ehkä laittaa pieniä tutkimuskursseja
ei varmaan kannata tehdä perusopintoja yksipuolisiksi

26

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khkjljjl

      olisko parempi laittaa neljänteen periodiin lineaarialgebra- ja matriisilaskenta 2 5op suuruiseksi ja tutkimuskurssi siihen päälle 2op

      kiire haittaa opiskelua. koska kurssi saattaa olla liian suuri, ja opintopisteitä liian vähän, niin jos varman päälle pelaa, niin voisi 10-11 op periodissa olla oikea määrä pisteitä. minusta tämä ei tosi varman päälle pelaamista ole

    • ghhfdhgjfhsgg

      tuli mieleen, että kurssin vaikeutta kriittisyyden takia, saattaa vaikeuttaa, sen ajateltu suuri kritiikin tarve.

      Jossain toisessa kurssissa tulee vähän mieleen kritiikkiä, toisessa paljon, vaikka olisi noin yhtä taitava samoihin aikoihin.

      tämä on opiskelun kohdalla, seuraava muualla kohdalla:

      siis opiskelussa: ja uskottu tuleva keksitty oma kritiikki plus uskottu tuleva mistä tahansa tuleva kritiikki, jota kukaan ei tiedä etukäteen, kuten kurssisivuilla, kuten opettaja ei osaa siihen varautua tai kertoa siitä

      siis muualla kuin opiskelussa: toiseksi ennakkoluulot vaikuttaa myös muihin kuin opiskeluun, siis tulevaan omaan ja muiden uskottuun ajatteluun

      Näin varmaan olisi, koska ihminen ei ajattele samaan aikaan montaa ajatusta, ja enintään ajatukset risteilee vuoronperään.

      vaikka kriittinen opiskelu on ehkä joskus enemmän tai jonkun verran hitaampaa mahdollisten ennakkoluulojen takia, se on varmaan parempaa

    • hjghkljjjfdg

      tiivistän varmasti turhaan: kaikki kriiittinen opiskelu on ennalta-arvaamatonta uskotusti enemmän vaikeasti arvioida, kuinka paljon aikaa ja vaivaa se opiskelu vie läpikotaisin koko opiskelijan elämässä.

      koska opiskelu on osa hänen elämää. en jaksa enempää miettiä, kuin varmaan ainoa syy, miksi tämä arviointi siinä on vaikeaa, koska kursseissa vie eri määrä vaivaa ja aikaa niiden eri määrän huomatun parantelun takia.

      vaiva ja aika ei ole vain yksipuolista, vaan se tuo mukanaan kaikenlaista elämän muutosta, kuten ihmissuhteissa muutosta.

      kun ei luota muiden tuottamaan vedenpitävään tuotokseen, niin siksi sitä opiskeluaikaa ja vaivaa on vaikea arvioida plus muut vaivan ja ajan tuottamat muutokset elämässä

    • jkdöakslkseffds

      tätä tutkimuskurssia nelosperiodissa olisi parempi matemaattisen analyysin ja differentiaalilaskennan kertauskurssi, jossa mentäisiin nopeasti eteenpäin, muuten ne unohtuu

      etenmistä haittaa tiedot, jotka on löytänyt, niitä on vaikea käyttää muiden niitä tietämättä ja kurssia on vaikea päivittää, myös muut kurssit saatta perustua sille.
      ja päivittäminen saattaa tuottaa virheen

      opiskelu perustuu siihen, mitä itse protestoi. vaikka olisi itse väärässä

    • reikssded

      periodi ykkösen johdantokurssia muuttaisin

      naiviia joukko-oppia 2op
      todistaminen 2op
      alkeislogiikka 1op


      periodi kakkosen johdantokurssia muuttaisin

      induktio 1op
      funktiot ja relaatiot 3op
      kompleksiluvut 1op


      kolmosperiodin kursseiksi

      analyysin ensimmäinen kurssi 5op

      analyysin toinen kurssi 5op


      nelosperiodiin analyysin kolmaskurssi 5op

      nelosperiodiin: lineaariargebra ja matriisilaskenta 1 4op

      nelosperiodiin tutkimuskurssi matematiikasta 1op


      missään aiheessa ei kannata tosi syvälle fuksien heikkouksien takia

      tutkiminen ei ole erityisen tärkeää alussa ehkä, koska alussa tarttee saada tietoa ehkä

      toisesta näkökulmasta tutkiminen helpottaa kriittistä oppimista ehkä
      eli mitä sitten, jos kurssi jää alle 0.9 oikean suuruisedesta.
      linis ja matriisilaskenta1 ei ole varmaan vaativa, voi olla että ehkä sitä voisi laittaa kolmeen pisteeseen neljästä

    • klllkjkjlk

      jos tutkimuskursseja tehdään, niin niiden suuruus pitäisi varmaan olla 1op, koska joillekin ei ehkä ole tullut eteen aikaisemmin itsekritisoitua juttuja, ne varmaan auttavat tutkimusten teossa. matkan varrella saattaa tulla kritisoitua joitain asioita opiskelussa alussa.

      kun kokonaan alusta loppuun tehdään tutkimuskurssi, niin ei uskoakseni paljon auta myöhempi tieto tutkimisessa verrattuna alun tutkimiseen.
      tai
      aikaisempi tutkimus auttaa möyhempää tutkimusta

      kun alussa tietoa on vähän, niin on ehkä hankalaa tehdä laajaa tutkimista niiden alun kohteiden vähyyden takia. ei yhden pisteen tutkimuskurssi tarttis olla ehkä kovin laaja. toiselle iso on toiselle pieni

      lopun tutkimus auttaa varmaan jonkin verran kriittisyydessä, toiseksi tutkimiskohteet laajenee. kriittinen oppiminen ja tutkiminen auttaa kriittisessä ajattelussa. kurssit, joissa ei ole kriittisyyttä tai ei opiskella kriittisellä tavalla, ei paljoa varmaan muuta kriittisemmäksi

    • uuuuha

      näin se varmaan matematiikaassa on

      kriittinen opiskelu tekee tutkimisestakin enemmän kriittsempää sekä syvällisempää sekä yksityiskohtaisempaa sekä kapinallisempaa sekä ei välttämättä mutta ehkä rajoja rikkovaa

      kriittinen oppiminen ja sen hyväksyvä tutkiminen nostavat toisiaan

      ja omaksuu enemmän kriittistä oppimista helpommin ja saattaa parannella aikaisempia ajatuksiaan matematiikasta ja uudelleen ajattelee matematiikkaa erityisesti,

      tutkiminen rankentuu kriittisen oppimisen takia, mutta tutkiminen paranee, hän sisäistää sitä matematiikkaa, matematiikan yhtäläisyydet yhdistyvät hänen mielessään helpommin, hänen myöhemmät ajatuksensa muuttuvat enemmän matemaattisemmiksi. hänen opiskelu keksii helpommin uutta, mitä kaummin hän opiskelee kriittisesti, sen helmpommin hän keksii uutta matematiikassa

      itse uskon, että matematiikan lait melko helposti estävät usein huonoa kriittistä oppista, koska ei ehkä haluta ei-matemaattisia

      sanottu kriittinen opiskelu on rankempaa. jos on vähämmän huonoa materiaalia, niin krittinen opiskelu ei vaadi varmaaan paljoa enemmän aikaa

      myös on helpompi lukea itse paranneltu tekstiä, kuin huonoa tekstiä, siten kriittinen opiskelu ei ehkä hidasta. toisaalta se on ehkä kapinaa

    • dssdjkkjj

      periodeissa olevat kokonaisuudet kannattaa sanoa olevan yhteensä enemmän kuin varsinaisesti, että opiskelijoille ei tule liikaa, uskon, että opiskelu ei kannata olla matematiikassa suurta rasitusta

      1. periodi

      hops ja tietokonetta kurssi 4op todellisuudessa 2op

      miten opiskella kriittisesti matematiikkaa 2op

      miten ei saisi tehdä tutkimusta ja opiskella matematiikassa 1op

      oman yliopistokirjaston käyttäminen ja
      miten hakea tieteellistä tietoa koneella ja sen mahdolliset helpotukset 2op


      yliopistomatematiikan 1-kurssi 6op

      alkeislogiikka 1op
      joukko-oppi 2op
      todistaminen matematiikassa 2op
      tutkimuskurssi 1op koska se auttaa kriittisessä oppimisessa

      2. periodi

      ruotsi 1op ja ruotsin kielen materiaalia enemmän että riittää

      englanti 2op ja englannin kielen materiaalia enemmän että riittää


      yliopistomatematiikan 2. kurssi

      relaatiot ja funktiot 3op

      tutkimuskurssi 1op


      yliopistomatematiikan 3. kurssi

      raja-arvot ja jatkuvuus 7op todellisuudessa 4op

      tutkimuskurssi 1op


      3. periodi


      hops 1op

      yliopistomatematiika 4. kurssi

      ¨
      induktio ja kompleksiluvut 1op

      differentiaalilaskenta 5op

      tutkimuskurssi 1op


      yliopistomatematiikan 5. kurssi

      integraalilaskenta 7op todellisuudessa 4op

      tutkimuskurssi 1op



      4. periodi


      yliopistomatematematiikan 6. kurssi

      lineaarialgebra - ja matriisilaskenta 3op

      lineaarialgebra - ja matriisilaskenta jatkokurssi 3op

      tutkimuskurssi 1op


      7. kurssi

      joko sarjat 7op todellisuudessa 4op ja tutkimuskurssi 1op tai sarjat 5op

      tai algebra 7 op todellisuudessa 4op ja tutkimuskurssi 1op tai algebra 5op

      tai tutkimuskurssi vapaavalintaisesti mistä tahansa matematiikassa 7op todellisuudessa 5op



      äskeiset sarja ja tutkimuskurssi ja sarja
      ja algebra ja tutkimuskurssi ja algebra ja tutkimuskurssi mistä tahansa aiheesta matematiikassa

      en tiedä olisiko ne vaihtoehtoisia tai henkilöstön valitsiminen jonkun niistä pakolliseksi

      en tiedä algebran ja sarjojen paremmuutta tai mitä ajatella oppilaan taitavuudesta tutkimuksessa

    • hojöo

      jotain parannusta nelos periodiin ja johonkin

      ykkös kurssin tutkimuskurssin voi liittää kakkoskurssin tutkimuskurssiin ja kolmoskurssin tutkimuskurssiin, jossa ne ovat yhteensä 3op, koska luovuudella keksitään uutta, jos on vähän luova, tarttee enemmän tietoa matematiikassa.

      nelosperiodin lineaari- ja matriisilaskennan voisi korottaa 7op plus tutkimuskurssi, koska tietoa siitä on paljon ja siihen mennessä taito opiskella on oppilaalla ehkä kasvanut




      4. periodi

      yliopistomatematematiikan 6. kurssi

      lineaarialgebra - ja matriisilaskenta 3op

      lineaarialgebra - ja matriisilaskenta jatkokurssi 4op

      tutkimuskurssi 1op

      7. kurssi

      joko sarjat 7op todellisuudessa 4op

      tai algebra 7 op todellisuudessa 4op

      tai tutkimuskurssi vapaavalintaisesti mistä tahansa matematiikassa 7op todellisuudessa 4op

    • hgjgjhghf

      vielä

      ensimmäisen tutkimuskurssin voisi vaihtaa jos haluaa induktio ja kompleksiluvut osalla

      2-periodin tutkimuskurssit voi yhdistää. kaikki pienet 1 pisteen tutkimuskurssit voisi tehdä yksinään

    • asqeasd

      kriittinen oppiminen ei ole sama kuin tutkiminen, vaan se on vanhaa vastaan kapinoimista

      tutkiminen kurssissa on päätoimista tutkimista, kun kriittinen opiskelu on samalla kun opiskelee, samalla kapinoi huonoja tutkimuksia vastaan

      tutkimuskurssilla voisi todistaa vanhaa eri tavoin. samoin kriittisessä opiskelussa, mutta kriittinen opiskelu ei vaadi keksintöä matematiikassa

      tutkimuskurssilla voisi ottaa mukaan huomaamansa huonot matematiikan kohdat

    • fhtdgd

      neljännen periodin olisi


      olisi kaksi lineaarialgebran kurssia yht 10op
      ja yksi tutkimuskurssi 2op

      tai

      kaksi lineaarialgebran kurssia yht 8op
      plus 4op algebraa tai sarjat 4op

      tai
      kaksi lineaarialgebran kurssia yht 11op
      plus tutkimuskurssi 1op

      jos kakkosvaihto otetaan kurssit tulee liian pieniksi, koska niidern aiheet ovat suuria.
      ei kannata ottaa sarjat 3op

      vaikka lineaarialgebran alku on helppoa, niin uskon, että sitä ei kannata olla alle 8op

    • bvcxvnvnv

      aikaisempi tieto auttaa muistamaan myöhempää siksi kurssin kannattaisi olla ei liian pieni

      toisaalta tutkiminen auttaa myös muistamaan aikaisempaa

    • asfdsa

      sanon vielä, että alussa kurssi vaatii suurempaa pistemäärää, koska se vaatii varmaan enemmän aikaa.

      siksi monessa kohtaa voi olla, jotkut kurssit pieniksi, kuten lineaarialgebra- matriisilaskenta melko pieneksi, koska ne ovat helppoja, vaikka alussa ne vaativat enemmän pisteitä

      voi olla, että 8 pistettä lopussa vaatii alussa 10 pistettä, jos ne ovat sisällöntään samat ja pitkät.

      mitä enemmän tälllaisia helloppa kursseja on, sitä enemmän mahtuu perioidiin asiaa siiinä.

      jos vaikka periodiin laitetaan pisteen tutkimuskurssi voisi päättää, mitä siinä tutkii.

      opiskelija voi parannella aikaisemmalla kriittisellä tutkimuksellaan tutkimuskurssilla matematiikkaa.

      voi, ehkä, että korvaisi joskus tutkimuskurssin mieleentulleilla ajatuksista, koska on opiskellut kriittisesti

      voi olla, että valinnaisuutta ei kannatta laittaa pois, koska ei tykkää vaikka analyysista tai unelma on joku muu, tai tietää paljon jostain muusta, kun on saanut tietää niistä.

      saattaa olla, että varhainen valinnaisuus ei ole, koska unelmat ohjaavat opiskelua orientuitumista.

      kohtelias yliopistolla ei tarvitse olla, ei epäkohtealaisuus haittaa

    • 2oodfpdff

      onko kannattavaa, että pakosti opiskelija lukee jotain.

      kiva opiskelu auttaa siten, että siitä innostuu, se motivoi.

      voi olla, että mitä suurempi valinnaisuus, poistaa aikaa hukkavaa opiskelua, sekä se auttaa tietämään, miten valikoida opintoja, koska motivaatio auttaa siinä

    • hgdhgdshgs

      aina kannattaa antaa mahdollsuus tutkmuskurssiin, koska se on mahdollisuus protestiin. ajokaiseen kurssiin, joka on vähintään 4 op kannattaa varmaan pistää lisäksi 1op tutkimuskurssi, koska vaikka hän ei mitään uutta keksi, niin hän sisäistää paremmin oppia ja jos hän keksii uutta, niin se lisäksi. voihan tehdä niin, että jos ei halua tutkimuskurssia tehdä, niin voi ottaa lisäksi uutta oppimistietoa, kuin tutkimuskurssin tekijällä on

      toiseksi, kahden kurssin tutkimuskurssit voi yhdistää, joten näin, saattaa olla helpompi keksiä uutta, koska on laaajempi tieto, jota tutkia, siis ensimmäisestä osasta ei tule mitään, mutta jälkimmäisestä 2op.

      1-periodi

      6-7 op ykkösjohdantokurssi

      miten opiskella matematiikkaa 3op

      tiedon hankinta-kurssi 1op

      hops ja tietokone kurssi 1op

      vähäiset määrät sääntöjä, miten ei saa ja miten saa tutkia ja opiskella

      englannin kurssi 1-2 op


      ykköskurssi 5-6op

      logiikka ja matematiikan termejä ja joukko-oppi 5op

      tutkimuskurssi 0-1 op

      2-periodi

      relaatiot ja funktiot ja induktio ja kardinaliteetti 5op

      analyysin ensimmäinen kurssi 5op

      2 tutkimuskurssia = 2 op

      3-periodi

      joko molemmat lineaarialgebrakurssit = 10 op tutkimuskurssit 2 op

      tai analyysin 2 kurssi 5op ja analyysin 3 kurssi 5op tutkimuskurssit 2op

      tai analyysin 3 kurssi 5op ja lineaarialgebra 1 5op

      2 tutkimuskurssia 2op


      4-periodi

      jos lineaarialgebra kursseja ei otettu 3-periodissa, ne voi ottaa nyt 10op 2op tutkimuskurssit

      jos lineaarialgebra kurssit otettiin äskeisessä periodissa voi ottaa analyysi 3 kurssi ja algebra kurssi 5op 5op tutkimuskurssit 2op

      tai analyysi 3 ja 4 kurssit ja tutkimuskurssit 10op 2op

      tai analyysi 3 5op lineaarialgebra 2 5op tutkimuskurssit 2 op

      mikä on algebran arvo, kuinka perustava se on

    • jhdhjh

      parantelen vähä,

      3-periodi
      kaikissa periodeissa on kurssien päälle 2 tutkimuskurssia

      1. analyysi 2 analyysi 3

      2. tai analyysi 2 lineearialgebra 1

      3. tai lineaarialgebra 1 ja lineaarialgebra 2

      4-periodi

      jos 1. niin, joko linis1 ja linis 2, tai analyysi 3 ja analyysi 4

      jos 2. niin joko analyysi 3 ja linis 2

      jos 3. niin joko analyysi 2 ja analyysi 3 tai analyysi 2 ja algebra 1
      tai algebra 1 ja jotain muuta

      mitä ajatella omasta valinnan vapaudesta, mitä ajatella resurssien kulumisesta, se jos vaatii. ehkä opiskelijoille pitää kertoa näiden aiheista enemmän, jos valinnaisuutta tulee mukaan.

    • lkhfgmghmhfdjgtdgdn

      1-periodi
      yleisopinnot
      5op


      hops ja tietokone ja tietoa matematiikan aiheista 1op 1op

      miten opiskella matematiikkaa 3op

      kieliopintoihin saisi materiaalia mielensä mukaan

      johdantokurssi
      4
      induktio ja todistamismenetetmät 2op

      logiikan kaikki perusteet laajasti ottaen:matematiikan ensimmäiset termit,: kvanttorit, englannin kääntäinen matemaattisetksi kieleksi ja toisinpäin, totuustaulut, negaatiot 2op

      3op
      joukko-oppi 2op kardinaliteetti 1op

      tutkimuskurssi 1op

      2-periodi
      5op

      tiedonhankintakurssi 1op

      relaatiot 1op funktiot 1op kompleksiluvut 1op


      Valinnainen, joko Analyysi 1 tai lineaari-algebra- ja matriisilaskenta 1 5op

      tutkimuskurssit 1 ja 1 op

      lisää tietoa matematiikan aiheista 1op, ei kurssien tarvitse olla oikeasti sitä mitä opintopisteet sanovat


      3-periodi

      valinnainen, joko

      Analyyysi 1 Analyysi 2 Analyysi 3 lineaarialagebra- ja matriisilaskenta 1 Lineaarialgebra- matriisilaskenta 2 Algebra 1 5op

      valinnainen:joko Analyysi 1 Analyysi 2 Analyysi 3 lineaariagebra- matriisilaskenta 1 lineaarialgebra- matriisilaskenta 2 5op

      Turkimuskurssit 1 ja 1 op

      4-periodi
      ¨
      valinnainen: Analyysi 1 Analyysi 2 Analyysi 3 Analyysi 4 lineaarialgebra- matriisilaskenta 1 lineaarialgebra- matriisilaskenta 2 Algebra 1 5op

      valinnainen: Analyysi 1 Analyysi 2 Analyysi 3 Analyysi 4 lineaarialgebra- matriisilaskenta 1 lineaarialgebra- matriisilaskenta 2 Algebra 1 jotain muuta 5op

      Turkimuskurssit 1 ja 1 op

    • jfjhjf

      mum mielestä

      mitä perustavampi matematiikan ala on, sitä enemmän se vaikuttaa käytännöllisempään matematiikkaan.

      käytännönläheisemmillä matematiikan aloilla tutkijoiden ehkä kannattaisi tutkia joskus uusia teoreettisemman matematiikan keksintöjä ja omaa aihettaan

      toisaalta, on se niin, että vaikka induktiota voi parantaa helpommaksi nykyisestä, eli ei muunneta induktio kirjainta miksikään, vaan laitetaan se kirjain vain n 1, kun alussa se on n, mitä järkeä on laittaa se niin, että on olemassa n ja k = n 1. se on tosi sekavaa.

      laittaisin matematiikan aiheet eri järjestykseen, siinä, että tuossa ei ehkä uutta tietoa tule paljoa, ja siten säästää aikaa. Tuleekohan logiikan malliteoriasta uutta. Se on niin teoreettista, että se muuttuu hitaasti

      laittaisin teoreetttisesti asteen verran vähemmän matemaattisen aiheen matemattiikka ihmisen kertomaan toiselle kolmanneksi vähemmän teoreettiselle matemaattiselle ihmiselle kertomaan teoreettisen matematiikan uusista keksinnöistä

      Kaaos-teoriaa ei kannata tutkia, koska se on täydellisesti kaaosmaista, koska sen peruskivi on se, että se on perustaltaan kaaosmaista, ja läpikotaisin järjetöntä, koska sen perusta kokonaan kaaosta

      myös ehkä tutkisin vähän huomiota saaneille matematiikan aiheille arviointia, mitä niistä ajatella, koska niitä ei ole arvioitu

      joku käytännönläheinen tutkija voisi vaikka joskus tutkia jonkin aikaa teoreettisempaa matematiikkaa, jos hän vaikka löytäisi tuon parannuksen induktio kohtaan, tai sitten teoreettisemman matematiikon keksintöä, joka on uusi

      Kaaos-teoriaa ei kukaan voi tutkia mitenkään, koska se on kaaosta

    • hjdggf

      1-periodi
      yleisopinnot

      6op yhteensä jaoteltuina

      tiedonhankintakurssi 1op

      hops ja tietokone 1op

      tietoa matematiikan aiheista 1op

      miten opiskella matematiikkaa 2op matematiikan opiskelu vaatii kriittisyyttä, sitkeyttä, äly vastaan kriittisyys ja sitkeys, ja miten opiskella siten, että uuden tietäminen helpottuisi, eli ei hätiköiden ja ajan hallinta opiskelussa

      Ruotsin ja suomen ja englannin kieliopintoihin saisi materiaalia mielensä mukaan ja englantia 1op

      johdantokurssi 6op
      4
      induktio ja todistamismenetetmät 2op

      logiikan kaikki perusteet laajasti ottaen:matematiikan ensimmäiset termit,: kvanttorit, englannin kääntäinen matemaattisetksi kieleksi ja toisinpäin, totuustaulut, negaatiot 2op

      vapaahtoinen tutkimuskurssi 0op 1op, jos sen tekee
      joukko-oppi 2op



      2-periodi

      5op

      kardinaliteetti 1op
      relaatiot 1op funktiot 2op kompleksiluvut 1op

      Valinnainen, joko Analyysi 1 tai lineaari-algebra- ja matriisilaskenta 1 5op

      tutkimuskurssit 1 ja 1 op

    • VittuuntunutIhminen

      Oikea kirjoitusasu on sitten naiivi eikä naivi. Enkä muutenkan saanut tekstistä selvää. Eikä kannata tehdä perusopintoja yksipuolisesti.

    • agdfag

      1-periodi
      yleisopinnot
      6op yhteensä jaoteltuina

      tiedonhankintakurssi 1op
      hops ja tietokone ja tietoa matematiikan aiheista 1op
      tietoa matematiikan aiheista 1op
      miten opiskella matematiikkaa 2op matematiikan opiskelu vaatii kriittisyyttä, sitkeyttä, äly vastaan kriittisyys ja sitkeys, ja miten opiskella siten, että uuden tietäminen helpottuisi, eli ei hätiköiden

      Ruotsin ja suomen ja englannin kieliopintoihin saisi materiaalia mielensä mukaan ja englantia 1op ja ruotsia 1op

      johdantokurssi 6op
      4
      todistamismenetetmät 1op

      logiikan kaikki perusteet laajasti ottaen:matematiikan ensimmäiset termit,: kvanttorit, englannin kääntäinen matemaattisetksi kieleksi ja toisinpäin, totuustaulut, negaatiot 3op

      vapaahtoinen tutkimuskurssi 0op
      joukko-oppi 2op



      2-periodi
      5op

      kardinaliteetti 1op

      relaatiot 1op funktiot 1op

      Valinnainen, joko Analyysi 1 tai lineaari-algebra- ja matriisilaskenta 1 5op

      tutkimuskurssit 1 ja 1 op

      vastakkainen yhden pisteen suuruinen kurssi kuin valittu kurssi, joka on lineaarialgebra ja matriisilaskenta 1 tai analyysi 1, sitä ei poisteta myöhemmästä saman kurssin asioista, kuten analyysi 1 stä

      induktio 1op

    • ghhggff

      tuosta pakollisista tai vapaahetoisista tutkimuskursseista saisi vähintään 1op

    • hshfahafd

      opiskelija voisi venyttää tutkimuskurssia niin paljon, kuin haluaa, tietystä sivumäärästä saa tietyn määrän pisteitä.

      jos on sanottavaa,niin niin.

      ja ei tartte tutkimsukurssi keskittyä tiettyyn rajaan, vaan se saisi olla mitä tahansa matematiikkaa. jos ei ole kritisoimishalua, niin voi kritisoida muusta.

      gradukin saisi olla kokoelma aiheita, ja miksi tarttee olla keskittyntyt aiheeseen, mitä väliä, onko aihe kahdesta tai enemmästä aiheesta.

      jos ohjaaja ei osaa aihetta, voihan sen osan antaa toiselle

    • jdjdgshahggh

      1-periodi

      yleisopinnot
      6op yhteensä jaoteltuina

      tiedonhankintakurssi 1op
      hopsista saa 0p koska se on niin nopea

      tietoa matematiikan aiheista 1op

      vapaaehtoinen kielimateriaalit

      ruotsi 1op
      englanti 1op

      miten opiskella matematiikkaa 2op matematiikan opiskelu vaatii kriittisyyttä, sitkeyttä, äly vastaan kriittisyys ja sitkeys, ja miten opiskella siten, että uuden tietäminen helpottuisi, eli ei hätiköiden


      johdantokurssi 6op

      todistamismenetetmät 1op

      logiikan kaikki perusteet laajasti ottaen:matematiikan ensimmäiset termit,: kvanttorit, suomen ja ja ehkä englannin kääntäinen matemaattisetksi kieleksi ja toisinpäin, totuustaulut, negaatiot 3op

      vapaahtoinen tutkimuskurssi 0op

      joukko-oppi 2op
      2-periodi
      kardinaliteetti 1op

      relaatiot 1op

      funktiot 1op
      Valinnainen, joko Analyysi 1 tai lineaari-algebra- ja matriisilaskenta 1 5op

      tutkimuskurssit 1 ja 1 op

      induktio 1op

      vastakkainen yhden pisteen suuruinen kurssi kuin valittu kurssi, joka on lineaarialgebra ja matriisilaskenta 1 tai analyysi 1, se

    • jlhkfjfkhgjd

      voisi muuttaa pakollisia kieliopintoja niin, että pakollisen ruotsin voi vaihtaa lisäenglanniksi, jos haluaa, koska vaikka hän osaa ruotsia.

      harvemmin englantia osaa liian vähän.

      tutkimuskursseja vaihtaisin rahan takia säästämisen takia ja suuren byrokratian takia, niin, että kun ope ei osaa ohjata tai ehdi, niin hankitaan toinen tilalle, jos pystyy, jos ei ehdi, niin sitä ei lasketa pisteiksit tai vaikka sen saisi myöhemmin tarkistettavaksi, kun ope on vapaana.

      pitää olla tarkkana, että tilanne ei mene sekavaksi, tai raskaaksi, rahaa syöväksi, sitä paitsi uhkana on innostua välittämättä niistä,

      ei välttämättä kannata tehdä niin, että ope voisi myöhemmin sen tarkastaa, koska se on raskasta

      toiseksi akateeminen tieto ei ole itseisarvo, onhan tiedekin opäonnistuva, sitä paitsi on varmaakin varmempi, että täällä on akateemista tietoa, joka luo pahoinvointia ei välttämättä pienessä määrässä, sitä paitsi akateemista tietoa on miljardeja, siten niiden määrä on valtava epäonnistuuhan tiede. tieteessä kannustetaan akateemiseen tietoon, se ei ole itseisarvo,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe