kiehuvaan veteen kastaminen

kummanvalitsisi

Onko tämä vanha käännytys metodi.

61

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhatapa

      Kyllähän Katolinen kirkko ja Lutherin laitos yrittivät kastaa toisinajattelijoita kiehuvassa vedessä tai polttoroviolla, mutta tietääkseni siitä tavasta on nykyisin luvuttu.

      • uusiokäyttöön

        Kun kirkko menettää valtansa, vanhat tavat kaivetaan naftaliinista.


    • Kertokaa nyt taas sepitettyjä satujanne uudestikastajat. Raamattu, Luther ja luterilainen uskonpuhdistus, ei suorittanut pakkokasteita, eikä uudestikasteita. He noudattivat Raamatun opetusta, yksi kaste, joka on liittona Jumalan puolelta aina voimassa. Jos jotkut ovat historiassa pakkokastaneet miekalla ihmisiä, se ei ole luterilaisuutta, eikä kuulu luterilaiseen oppiin.

      • RealSana

        Lutherin kirkko on porttokirkon tytär ja kuuluu porttokirkkoon. weha sepittelee satuja. wehan valhe: Luterilainen uskonpuhdistus, ei suorittanut pakkokasteita, Onko kirkon pappi suorittaessaan valhekasteen vauvalle kysynyt vauvan mielipidettä ja saanut vauvalta myöntävän vastauksen???


      • wegewg
        RealSana kirjoitti:

        Lutherin kirkko on porttokirkon tytär ja kuuluu porttokirkkoon. weha sepittelee satuja. wehan valhe: Luterilainen uskonpuhdistus, ei suorittanut pakkokasteita, Onko kirkon pappi suorittaessaan valhekasteen vauvalle kysynyt vauvan mielipidettä ja saanut vauvalta myöntävän vastauksen???

        Ovatko uudestikastajat sinatessaan vauvojaan kysyneet näiden mielipidettä?


    • weha

      Kaste on kaste Kristukseen, Gal.3:27, joka kuuluu lapsillekkin (apt.2:38-39). Ei siinä ole mitään ikärajoitusta. Uudelleenkastajat ymmärtävät uskon hyvin järkeen sopivalla tavalla, että ainoastaan aikuiset voivat ja osaavat uskoa! Tällöin ei huomata, että Jeesus asettaa lapsen uskon esikuvaksi.

      Kirkkomme kastetoimituksessa sanotaan: "sen kaltaisten on Jumalan valtakunta" (Mark.10:13-16). Jeesus siis opettaa, että Jumalan valtakunta on tarkoitettu lapsillekin, hekin ovat siihen oikeutetut ja sen tulee ottaa vastaan, mutta eivät siis siihen luonnostaan kuulu. Vanhemmat tietävät, että lapsi ei oikeastaan pysty muuhun kuin vastaanottamaan (jae.15). Usko onkin ratkaisevasti vastaanottamista. Kasteessa lapsikin saa uskon, siinä ihminen siirretään kuolemasta elämään. Uudestisyntyminen kasteessa on aivan selvä (Joh.3:5-6; Tiit.3:5; . Eri asia on, eletäänkö uudestisyntyneen elämää, pysytäänkö taivaan tiellä vai liuutaanko pois maailman ojaan tai väärien oppien ojaan. Pyhä Raamattu opettaa kasteen lahjaa ja kasteen velvoitusta.

      Me voimme tehdä johtopäätöksiä luopuneen kansankirkon enemmistön tilasta. Suuri joukko elää matkalla kadotukseen. On kysymys tuhlaajalapsista. Heitä tulee Jumalan sanalla kutsua takaisin taivaan tielle.. Mutta he eivät tarvitse uudelleen kastamista, vaan uudelleen uskomista. Me kaikki tarvitsemme tänäänkin uudelleen uskomista. Kristus tulee pian, sillä maailmanhenki jyrää ja väärät opit vain kasvavat.

      • RealSana

        weha, jatkat porttokirkon oppien sepusteluja. Minulle kuule on aivan sama mitä "Kirkkomme kastetoimituksessa sanotaan" Kirkko ei ole minun kirkkoni.
        Kirkkosi pakkoliittää ihmisiä kirkkoonsa, vieläpä puoluskyvyttömiä, joilta ei ole mahdollista kysyä heidän omaa mielipidettä ja tahtoa. Perustelet kirkkosi törkeyksiä muutamalla irralleen revityllä Sanan paikalla. Häpeäisit edes törkeyttäsi!


      • Realarmo
        RealSana kirjoitti:

        weha, jatkat porttokirkon oppien sepusteluja. Minulle kuule on aivan sama mitä "Kirkkomme kastetoimituksessa sanotaan" Kirkko ei ole minun kirkkoni.
        Kirkkosi pakkoliittää ihmisiä kirkkoonsa, vieläpä puoluskyvyttömiä, joilta ei ole mahdollista kysyä heidän omaa mielipidettä ja tahtoa. Perustelet kirkkosi törkeyksiä muutamalla irralleen revityllä Sanan paikalla. Häpeäisit edes törkeyttäsi!

        "Kirkkosi pakkoliittää ihmisiä kirkkoonsa, vieläpä puoluskyvyttömiä, joilta ei ole mahdollista kysyä heidän omaa mielipidettä ja tahtoa."

        Ja hyvä näin- Se on suurta armoa että saa liittyä JEesuksen ilman että tietää tai ymmärtää mitään.

        Hyvä että myönnät: " Kirkko ei ole minun kirkkon" Eli sinä et ole Kristuksen kirkon, siis kristillsien kirkon jäsen. Ja sen kylä huomaa.


    • Puhuin siis luopuneesta kansankirkosta, joka ei ole minun kirkkoni, ei hengellisesti, eikä käytännössä. Olen myös sanoutunut irti siitä.

      On se aikuisenkin kohdalla yksin Pyhän hengen teko, kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa.

      • RealSana

        weha, kuulut luopuneeseen porttokirkkoon. Kirkot ovat ihmisten rakennelmia, ja epäuskon tyyssijoja.


      • Realarmo
        RealSana kirjoitti:

        weha, kuulut luopuneeseen porttokirkkoon. Kirkot ovat ihmisten rakennelmia, ja epäuskon tyyssijoja.

        Yksi kirkko on Jeesuksen perustama ja siihen kaikki uskovat kuuluvat. Kaikki kristilliset maalliset yhteisöt ovat ihmisen perustamia, myös uudestikastajien lahkot. Mutta ei mistään kristillisestä liikkeestä voi sanoa sen olevan epäuskon tyyssija, koska Pyhä Henki toimii kun Jumalan Sanaa julistetaan ja sakramentteja jaetaan.

        Mutta katsotaas vielä miten tämä realsanan ja Jeesuksen opetukset eroavat toisistaan:

        Jeesus: tälle kalliolle MINÄ PERUSTAN KIRKKONI
        RealSana: kaikki kirkot ovat ihmisten perustamia

        Että näin


    • RealSana

      Vääristät Jumalan sanaa: "Tälle kalliolle minä perustan seurakuntani." Seurakunta ja kirkko ovat eri asia. Kirkot ovat ihmisten perustamia laitoksia, pahuuden ja harhaoppien tyyssijoja. Jos joku Jeesukseen uskova vilpitön kuuluu johonkin kirkkoon niin: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa."

      • Realarmo

        Raamatun Sana:

        "Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan KIRKKONI."

        Kirkko on sama asia kuin seurakunta. Toli kirkolla on myös muita merkityksiä.

        Ihmiskunta on pahuuden tyyssija ja kaikki ihmisen perustaman yhteisöt ovat täynnä pahuutta. Lähes kaikki kristityt kuuluvat johonkin kirkoon, eikä niistä ole tarkoituskaan lähteä pois. Harmittaako?


    • RealSana

      Tuo Raamatunkäännös on valhekäännös. Kirkko-sanalla eri merkitys kuin seurakunta-sanalla. Kirkko ei ole Kristuksen ruumis, vaan seurakunta on Kristuksen ruumis. Luterilaisesn kirkon jäsenistä suurin osa on maailman ihmisiä, uskosta osattomia. Luterilaisen kirkon perustaja pidetään Lutheria.
      Luther säätiön sivulta kopioin: "Suomen Luther-säätiön perustamiskokous pidettiin 24.10.1999 Espoossa. Sen perusti yli sata yksityishenkilöä" Yksityishenkilöt eivät =Jeesus. Luther säätiökin on siis ihmisten perustama. Realarmo kirjoitti: Kaikki ihmisen perustaman yhteisöt ovat täynnä pahuutta. (myös Luther-säätiö)
      Jokainen saa kuulua mihin harhakirkoon tahansa mutta Sana varoittaa: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa."

      • Realarmo

        Kirkko -sanalla on sama -merkitys kuin seurakunta -sanalla, joten tuo käönnös on yhtä oikea kuin vanhakin käännös.

        Luterilaisen kirkon, kuten varmaan muidenkin kirkkojen ihmisistä suurin osa on maailmassa. Mutta uskoviakin riittää.

        " Luterilaisen kirkon perustaja pidetään Lutheria."

        Tuo ei piudä paikkaansa. Ei kai kukaan, joka vähänkään tuntee historiaa, väitä että Luther perusti luterilaisen kirkon? Ja perustikohan se Luther myös Suomen Ev.lut- kirkon? Entä Suomen tunnustuksellisen luterilaisen kirkon? Tajuatko että luteriaisia kirkkojakin on paljon? Kuka perusti Hellintai-herätyksen, Jeesusko? Kuka perusti vapaakirkon? Saoi ne on perustettu kuin Luthersäätiökin, ihmisvoimin.

        Kerrotko mihin kristililiseen seurakuntaan kuulut? Sitten voin haukkua sen seurakunnan ja paasata että se on täynnä pahuutta ja epäuskoa. Sillä tavoin sinä toimit.

        Kirkkoa tai seurakuntaa, joka on vapaa harhoista, ei olekaan.


      • RealSana

        Kuulun tietenkin Herran seurakuntaan, en mihinkään kirkkoon. Ai meinaat haukkua Jumalan seurakuntaa,, jonka Hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut???
        Taas jätit osan lukematta. Kyllä luterilaista kirkkoa pidetään Lutherin kirkkona, nimikin asian ilmaisee. Näköjään et oikein ymmärrä luettua.


      • Realarmo
        RealSana kirjoitti:

        Kuulun tietenkin Herran seurakuntaan, en mihinkään kirkkoon. Ai meinaat haukkua Jumalan seurakuntaa,, jonka Hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut???
        Taas jätit osan lukematta. Kyllä luterilaista kirkkoa pidetään Lutherin kirkkona, nimikin asian ilmaisee. Näköjään et oikein ymmärrä luettua.

        Minäkin kuulun Herran seurakuntaan ja samalla evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Jos et kuulu maalliseen seurakuntaan, et varmaan ole kastettu etkä näin ollen kristitty. Minulla ei ole tarve mollata muita seurakuntia niin kuin sinulla.

        Luterilaista kirkkoa ei pidetä Lutherin kirkkona eikä Luther sitä peustanut. Vaikutteita se on saanut uskonpuhdistuksesta.

        Et taida tunte historiaa kovinkaan hyvin.


    • RealSana

      Aloit kirjoitella hyvin ristiriitaisesti. Ensin: "Kerrotko mihin kristililiseen seurakuntaan kuulut? Sitten voin haukkua sen seurakunnan ja paasata että se on täynnä pahuutta ja epäuskoa Sitten: "Minulla ei ole tarve mollata muita seurakuntia niin kuin sinulla" Olet hyvin sekava ja ristiriitainen. Kuka enää voi edes kuvitella uskovasi kirjoitelmiisi??? Olen uskova ja olen käynyt Jeesukseen uskova kasteella, Raamatun esimerkkien mukaan. Minun nimeni on kirjoitettuna Elämän Kirjassa. En todellakaan halua kuulua mihinkään maalliseen seurakuntaa, kirjoitat hyvin outoja.
      Luetun ymmärtämäsi on alkeellista. Kirjoitin: Luterilaisen kirkon perustaja pidetään Lutheria. Siis passiivissa kirjoitettu toteamus. Siitäkö päätelet historian tuntemukseni??? Vai olisiko pitänyt laittaa kaikki kirkon kiemurat tänne???

      • Realarmo

        Sinä olet niin totaalisen pihalla että kaikki sanomani tuntuu ristiriitaiselta. Minulla ei ole tarve mollata muita seurakuntia kuten sinulla. Mutta JOS OLISIN SINÄ, vaatisin kuulla maalisen seurakuntasi ja sitten haukkusisin sitä.

        En ota sinun uskoosi kantaa koska vain Jumala näkee sen, mutta minä olen luterilainen kristitty ja Raamatun esimerkin mukaan kastettu ja matkalla taivaaseen.

        "Siitäkö päätelet historian tuntemukseni???"

        Siitä, sillä tällaista ei ainakaan kristittyjen keskuudessa opeteta

        Olet seurakuntakysymyksesäs täysn eri linojoilla kuin Raamattu. Raamatuss seurakunta perustetaan ja seurakuntia syntyy. Raamattu antaa valtavasti ohjeita MAALLISELLE seurakunnalle, vaatimuksia sen paimenille jne. Ja sinä toteat: "En todellakaan halua kuulua mihinkään maalliseen seurakuntaa"

        Tämä kertoo "uskostasi" paljon.


      • hoksaatteko
        Realarmo kirjoitti:

        Sinä olet niin totaalisen pihalla että kaikki sanomani tuntuu ristiriitaiselta. Minulla ei ole tarve mollata muita seurakuntia kuten sinulla. Mutta JOS OLISIN SINÄ, vaatisin kuulla maalisen seurakuntasi ja sitten haukkusisin sitä.

        En ota sinun uskoosi kantaa koska vain Jumala näkee sen, mutta minä olen luterilainen kristitty ja Raamatun esimerkin mukaan kastettu ja matkalla taivaaseen.

        "Siitäkö päätelet historian tuntemukseni???"

        Siitä, sillä tällaista ei ainakaan kristittyjen keskuudessa opeteta

        Olet seurakuntakysymyksesäs täysn eri linojoilla kuin Raamattu. Raamatuss seurakunta perustetaan ja seurakuntia syntyy. Raamattu antaa valtavasti ohjeita MAALLISELLE seurakunnalle, vaatimuksia sen paimenille jne. Ja sinä toteat: "En todellakaan halua kuulua mihinkään maalliseen seurakuntaa"

        Tämä kertoo "uskostasi" paljon.

        Tämä Realsana ei tunnu muistavan sitä ettei ole taivaallista Kristuksen seurakuntaa ilman maallista seurakuntaa. Vähän höntiltä tyypiltä kyllä vaikuttaa. Tuskin on oikeasti kristitty.


      • Realarmo
        hoksaatteko kirjoitti:

        Tämä Realsana ei tunnu muistavan sitä ettei ole taivaallista Kristuksen seurakuntaa ilman maallista seurakuntaa. Vähän höntiltä tyypiltä kyllä vaikuttaa. Tuskin on oikeasti kristitty.

        Samaa mieltä kanssani, veli-hoksaatteko. Ei tulisi mielenkään Raamatun ajan kristittyjen, jotka kuuluivat vaikkapa korinttin tai efesoksen seurakuntaan, sanoa että "en halua kuulua tällaiseen maalliseen seurakuntaan". Mutta realsanalla on oikeus ilmaista tuo mielipide, joka ainakin aukaisin minun silmäni hänen suhteensa.


      • RealSana
        Realarmo kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssani, veli-hoksaatteko. Ei tulisi mielenkään Raamatun ajan kristittyjen, jotka kuuluivat vaikkapa korinttin tai efesoksen seurakuntaan, sanoa että "en halua kuulua tällaiseen maalliseen seurakuntaan". Mutta realsanalla on oikeus ilmaista tuo mielipide, joka ainakin aukaisin minun silmäni hänen suhteensa.

        Maallinen seurakunta-sanaa ei löydy Raamatusta. Mutta esim. Laodikean seurakunta oli Sanan valossa hyvin maallinen. En olisi ainakaan halunnut kuulua Laodikean seurakuntaan. Jeesus oli tämän seurakunnan oven ulkopuolella. Oletteko sekoittaneet maalliset ruumiit ja taivaalliset ruumiit tarkoittamaan seurakuntaa? Hyvin outoja kirjoittelet. Olen monta kertaa toistanut, että Realarmon luetun ymmärtämäminen on heikkoa. Et edes pystynyt keksimään omaa nikkiä vaan väänsit minun nikkini omaan käyttöösi.
        Kirjoitit: "Sitten voin haukkua sen seurakunnan ja paasata että se on täynnä pahuutta ja epäuskoa".


      • Realarmo
        RealSana kirjoitti:

        Maallinen seurakunta-sanaa ei löydy Raamatusta. Mutta esim. Laodikean seurakunta oli Sanan valossa hyvin maallinen. En olisi ainakaan halunnut kuulua Laodikean seurakuntaan. Jeesus oli tämän seurakunnan oven ulkopuolella. Oletteko sekoittaneet maalliset ruumiit ja taivaalliset ruumiit tarkoittamaan seurakuntaa? Hyvin outoja kirjoittelet. Olen monta kertaa toistanut, että Realarmon luetun ymmärtämäminen on heikkoa. Et edes pystynyt keksimään omaa nikkiä vaan väänsit minun nikkini omaan käyttöösi.
        Kirjoitit: "Sitten voin haukkua sen seurakunnan ja paasata että se on täynnä pahuutta ja epäuskoa".

        Ei löydy, eikä löydy sanaa "kolminaisuus" tai "perisynti". Nyt ei ole kysymys siitä onko seurakunta maallinen Sanan valossa. Kaikkien seurakutien tulee pysytellä Raamatussa. Uudestikastajilla se ei tunnu onnistuvan.

        Olen monta kertaa sanonut etä RealSana on eksyttäjä, joka ei ymmärrä lukemaansa ja onneksi veljet ovat kanssani samaa mieltä.


      • RealSana

        Vauvan päähän ripotellulla vedellä ei ole mitään hengellistä merkitystä. Ei vaikka veljet ovat kanssasi asiaa vänkäämässä. Vaan Jumalan Sana pysyy vahvana. Vauva ei kanna kenenkään toisen syntivelkaa, ei edes Aadamin, "vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden". Vauva saa olla ihan vaan vauva ja on otollinen Jumalalle Jeesuksen sovitustyön tähden.


      • Realarmo
        RealSana kirjoitti:

        Vauvan päähän ripotellulla vedellä ei ole mitään hengellistä merkitystä. Ei vaikka veljet ovat kanssasi asiaa vänkäämässä. Vaan Jumalan Sana pysyy vahvana. Vauva ei kanna kenenkään toisen syntivelkaa, ei edes Aadamin, "vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden". Vauva saa olla ihan vaan vauva ja on otollinen Jumalalle Jeesuksen sovitustyön tähden.

        "Vauvan päähän ripotellulla vedellä ei ole mitään hengellistä merkitystä."

        Kyllä kasteella on hengellistä merkitystä, se antaa synnit anteeksi ja liittää Kristukseen. Jumalan Sana on vahva ja todistaa tästä selvästi

        Vauva ei kanna kenenkään syntivelkaa, vaan on syntinen, kuten kaikki. Vauva on otollinen Jumalalle Jeesuksen tähden uskon ja kasteen kautta.

        Tässä näkee taas sinun saraan porttolahkosi harhat: sinusta ihminen ei ole syntinen vaan kelpaa Jumalalle ilman kasteta ja uskoa. Tuo on hirittävä harha, jota uudestikastajat aliinomaan täällä jankkaavat.

        Kristityt opettavat että ihminen on syntinen ja pelastuu Kristuksen kautta ja Kristus saadaan kasteen ja uskon kautta omistaa.

        Sinusta kai ateistitkin ovat otollisia Jumalalle sellaisenaan, eikä heidän tarvitse edes uskoa. Voi mikä HARHA!


      • hoksaatteko
        Realarmo kirjoitti:

        "Vauvan päähän ripotellulla vedellä ei ole mitään hengellistä merkitystä."

        Kyllä kasteella on hengellistä merkitystä, se antaa synnit anteeksi ja liittää Kristukseen. Jumalan Sana on vahva ja todistaa tästä selvästi

        Vauva ei kanna kenenkään syntivelkaa, vaan on syntinen, kuten kaikki. Vauva on otollinen Jumalalle Jeesuksen tähden uskon ja kasteen kautta.

        Tässä näkee taas sinun saraan porttolahkosi harhat: sinusta ihminen ei ole syntinen vaan kelpaa Jumalalle ilman kasteta ja uskoa. Tuo on hirittävä harha, jota uudestikastajat aliinomaan täällä jankkaavat.

        Kristityt opettavat että ihminen on syntinen ja pelastuu Kristuksen kautta ja Kristus saadaan kasteen ja uskon kautta omistaa.

        Sinusta kai ateistitkin ovat otollisia Jumalalle sellaisenaan, eikä heidän tarvitse edes uskoa. Voi mikä HARHA!

        Veli-Realarmo on asian ytimessä. Tämä realsana tuntuu olevan täysin pihalla. Ensin hän sanoo portoksi luterilaista kirkkoa, joka opettaa syntisen ihmisen pelastuvat armosta Kristuksen tähden. Sitten tulee tämä niinviisas realsana, joka myöntää avoimesti, että ihminen ei ole syntinen ja pelastuu ilman uskoa. Eikös tuo täytä kaikki väärän opin tuntomerkit? Ja vielä ettei kasteella ole muka mitään hengellistä merkitystä.

        Ei tarvite suuri asiantuntija olla että huomaa tuon tyypin olevan harhaopettaja


      • RealSana
        hoksaatteko kirjoitti:

        Veli-Realarmo on asian ytimessä. Tämä realsana tuntuu olevan täysin pihalla. Ensin hän sanoo portoksi luterilaista kirkkoa, joka opettaa syntisen ihmisen pelastuvat armosta Kristuksen tähden. Sitten tulee tämä niinviisas realsana, joka myöntää avoimesti, että ihminen ei ole syntinen ja pelastuu ilman uskoa. Eikös tuo täytä kaikki väärän opin tuntomerkit? Ja vielä ettei kasteella ole muka mitään hengellistä merkitystä.

        Ei tarvite suuri asiantuntija olla että huomaa tuon tyypin olevan harhaopettaja

        Hei kuule opettele edes lukemaan. Vauvakasteella, joka ei edes ole mikään kaste, ei ole mitään hengellistä merkitystä. Vääristit taas kirjoittamaani. Valehtelet siitä mitä kirjoitin.
        Mitä syntiä 1-3 kk:n ikäinen vauva on tehnyt? Et ole tosiaan mikään asiantuntija, vaan eksyksissä ja harhassa oleva.
        Kaste ei pelasta ja kasteelle mennään vasta uskoontulon ja uudestisyntymisen jälkeen. Kaste upottamalla veteen on ainoa ja raamatullinen kasteen toimitustapa. Jumalan Sana ei muutu harhaoppisten vänkäämisistä.
        "Kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi: Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin." Nämä pakanat olivat varmasti uskossa ja olivat varmasti tulleet uskoon ilman kasteella käymistä. Osaatko lukea, tai ymmärätkö?
        Toinen Sanan paikka. tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia... Paavali sanoi: Millä kasteella te sitten olette kastetut? He vastasivat: Johanneksen kasteella. Niin Paavali sanoi: Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen. Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Kasteen toimitustapa säilyi samana, mutta merkitys muuttui. Uskovien tulee olla Jeesuksen seuraajia. Jeesus kävi kasteella jordanilla, ei Jeesuksen päähän lirutettu vauvana vettä.
        Luterilainen kirkko on porton tytär ja portto, joka on ei julista puhdasta Sanaa.
        Voitteko seuraavaksi kirjoittaa edes yhden ainoa Raamatun kohdan, missä vauvoja kastetaan liruttamalla vettä päähän?


      • Realarmo
        RealSana kirjoitti:

        Hei kuule opettele edes lukemaan. Vauvakasteella, joka ei edes ole mikään kaste, ei ole mitään hengellistä merkitystä. Vääristit taas kirjoittamaani. Valehtelet siitä mitä kirjoitin.
        Mitä syntiä 1-3 kk:n ikäinen vauva on tehnyt? Et ole tosiaan mikään asiantuntija, vaan eksyksissä ja harhassa oleva.
        Kaste ei pelasta ja kasteelle mennään vasta uskoontulon ja uudestisyntymisen jälkeen. Kaste upottamalla veteen on ainoa ja raamatullinen kasteen toimitustapa. Jumalan Sana ei muutu harhaoppisten vänkäämisistä.
        "Kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi: Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin." Nämä pakanat olivat varmasti uskossa ja olivat varmasti tulleet uskoon ilman kasteella käymistä. Osaatko lukea, tai ymmärätkö?
        Toinen Sanan paikka. tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia... Paavali sanoi: Millä kasteella te sitten olette kastetut? He vastasivat: Johanneksen kasteella. Niin Paavali sanoi: Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen. Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Kasteen toimitustapa säilyi samana, mutta merkitys muuttui. Uskovien tulee olla Jeesuksen seuraajia. Jeesus kävi kasteella jordanilla, ei Jeesuksen päähän lirutettu vauvana vettä.
        Luterilainen kirkko on porton tytär ja portto, joka on ei julista puhdasta Sanaa.
        Voitteko seuraavaksi kirjoittaa edes yhden ainoa Raamatun kohdan, missä vauvoja kastetaan liruttamalla vettä päähän?

        Vauvan kaste on kaste. Jos muuta väität, saat perustella sen Raamatulla, mutta etpä ole siihen kyennyt. Samoin vanhuksen kaste on kaste.

        Turha kysellä mitä syniä joku on tehnyt, kun kaikki olemme syntisiä. Etkö sen verran tunne Raamattua, että syntinen luonto on kaikilla?

        Tuhaan iniset tuosta upostuskasteesta kun et kyennyt sitä Raamatulla perustelemaan. Harhaoppisen ininät ei auta. Sori.

        "Nämä pakanat olivat varmasti uskossa ja olivat varmasti tulleet uskoon ilman kasteella käymistä."

        Mihin tämä taas liittyy? Olenko sanonut, että he eivät olleet uskossa?

        " Kasteen toimitustapa säilyi samana, mutta merkitys muuttui"

        Tästä ei Raamattu puhu mitään. Voi olla että pysyi samana, voi olal että ei.

        Jeesuksen kasteestakaan emme tiedä varmasti mutta se ei ollut kristillinen kaste vaan Johanneksen kaste.

        Luterilainen kirkko jos mikä julistaa puhdasta sanaa. Toisin kuin sinä, luterilaisuus tunnustaa että ihminen on syntinen ja Jeesus on ainoa tie pelastukseen. Sinulla noita teitä tuntuu olevan useita. Asia jonka Jeesus itse sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

        Tarpeetonta on vaahtoamisesti noista vauvan liruttamisista. Raamatussa on käsky kastaa ja opettaa kaikkia kansoja. Voitko itse näyttää esimerkin uudestikastamisesta tai siitä että kasteessa joku upoetetaan veden alle? Et pysty. Tai näytä esimerkkiä jossa suomalainen kastetaan, onnistuuko? Esimerkeistäkö tämä homma on kiinni?

        Olet jäänyt pahasti alakynteen tässä keskstelussa ja yrität koko ajan vihtaa aihetta. Mutta eipä se mitään auta. Jumalan Sana on tässä kristittyjen puolella!


      • simppavaa
        Realarmo kirjoitti:

        Vauvan kaste on kaste. Jos muuta väität, saat perustella sen Raamatulla, mutta etpä ole siihen kyennyt. Samoin vanhuksen kaste on kaste.

        Turha kysellä mitä syniä joku on tehnyt, kun kaikki olemme syntisiä. Etkö sen verran tunne Raamattua, että syntinen luonto on kaikilla?

        Tuhaan iniset tuosta upostuskasteesta kun et kyennyt sitä Raamatulla perustelemaan. Harhaoppisen ininät ei auta. Sori.

        "Nämä pakanat olivat varmasti uskossa ja olivat varmasti tulleet uskoon ilman kasteella käymistä."

        Mihin tämä taas liittyy? Olenko sanonut, että he eivät olleet uskossa?

        " Kasteen toimitustapa säilyi samana, mutta merkitys muuttui"

        Tästä ei Raamattu puhu mitään. Voi olla että pysyi samana, voi olal että ei.

        Jeesuksen kasteestakaan emme tiedä varmasti mutta se ei ollut kristillinen kaste vaan Johanneksen kaste.

        Luterilainen kirkko jos mikä julistaa puhdasta sanaa. Toisin kuin sinä, luterilaisuus tunnustaa että ihminen on syntinen ja Jeesus on ainoa tie pelastukseen. Sinulla noita teitä tuntuu olevan useita. Asia jonka Jeesus itse sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

        Tarpeetonta on vaahtoamisesti noista vauvan liruttamisista. Raamatussa on käsky kastaa ja opettaa kaikkia kansoja. Voitko itse näyttää esimerkin uudestikastamisesta tai siitä että kasteessa joku upoetetaan veden alle? Et pysty. Tai näytä esimerkkiä jossa suomalainen kastetaan, onnistuuko? Esimerkeistäkö tämä homma on kiinni?

        Olet jäänyt pahasti alakynteen tässä keskstelussa ja yrität koko ajan vihtaa aihetta. Mutta eipä se mitään auta. Jumalan Sana on tässä kristittyjen puolella!

        On toi kyllä käsittämätöntä et kun Jumalan Sana sanoo

        "sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta" JA "Kaikki ovat samassa asemassa"

        niin sitte viel kysellään et mitähän syntiä se ja se on tehnyt. Syntihän ei ole vaan tekoja, vaan synti on määritelmällisesti ero Jumalasta, siis tila missä ihmiskunta syntiinlakneemuksen jälkeen.

        Tiiättekö muuten mist kans tuntee eksyttäjän? Siitä et se sekottaa Jumalan Sanaan omia mielipiteitä. Kattokaa nyt tätä relasanan siteerausta:

        " Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Kasteen toimitustapa säilyi samana, mutta merkitys muuttui."

        Jälkimmäistä lausetta ei ole Raamatussa. Mutta sinne se yrittää sen silti ujuttaa... ei kristittyjä noin vain vedetä höplästä! :)


      • RealSana

        Meinaatko, että kaikki mitä puhuu tai kirjoittaa pitäisi olla Raamatussa, vieläpä sanasta sanaan. Raamatun Sanan perusteella voi helposti päätellä, että kasteen toimitustapa säilyi samana, mutta merkitys muuttui. Luet kuin sielunvihollinen Raamattua.
        Teillä harhaopin inttäjiltä on jo järjen valokin kadonnut. Koko ajan muutatte sitä mitä olette aiemmin kirjoittaneet. Kirjoitit lainaten kirjoittamani tekstiä: "Nämä pakanat olivat varmasti uskossa ja olivat varmasti tulleet uskoon ilman kasteella käymistä." Mihin tämä taas liittyy? Olenko sanonut, että he eivät olleet uskossa? Aiemmin valehtelit, että kasteessa ihminen syntyy uudesti. Kumpi on siis mielipiteesi aiempi valheesi vai Jumalan Sana?


      • aanelonenko
        simppavaa kirjoitti:

        On toi kyllä käsittämätöntä et kun Jumalan Sana sanoo

        "sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta" JA "Kaikki ovat samassa asemassa"

        niin sitte viel kysellään et mitähän syntiä se ja se on tehnyt. Syntihän ei ole vaan tekoja, vaan synti on määritelmällisesti ero Jumalasta, siis tila missä ihmiskunta syntiinlakneemuksen jälkeen.

        Tiiättekö muuten mist kans tuntee eksyttäjän? Siitä et se sekottaa Jumalan Sanaan omia mielipiteitä. Kattokaa nyt tätä relasanan siteerausta:

        " Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Kasteen toimitustapa säilyi samana, mutta merkitys muuttui."

        Jälkimmäistä lausetta ei ole Raamatussa. Mutta sinne se yrittää sen silti ujuttaa... ei kristittyjä noin vain vedetä höplästä! :)

        kerro simppavaa kuinka tulit uskovaiseksi eli uudestisynnyit, ja millainen on todistus siitä?


      • Realarmo
        aanelonenko kirjoitti:

        kerro simppavaa kuinka tulit uskovaiseksi eli uudestisynnyit, ja millainen on todistus siitä?

        "Meinaatko, että kaikki mitä puhuu tai kirjoittaa pitäisi olla Raamatussa, vieläpä sanasta sanaan."

        Ei, mutta sinun mukaasi näköjään pitää olla kun niistä vauvoista kyselet.

        "Raamatun Sanan perusteella voi helposti päätellä, että kasteen toimitustapa säilyi samana, mutta merkitys muuttui"

        Ja pyysin sinua laittamaan kohdat joissa kerrotaan kastetavan säilyneen, mutta et ole niitä antanut.

        "Aiemmin valehtelit, että kasteessa ihminen syntyy uudesti. Kumpi on siis mielipiteesi aiempi valheesi vai Jumalan Sana? "

        VOI HELLANLETTAS TAJUATKO MITEN TYPERÄKSI TEET ITSESI KAIKKIEN NÄHDEN????

        Asia on juuri niin kuin sanoin. Ihmiset tulivat uskoon ja saivast kasteem JOSSA he uudestisyntyivät. Kaste on uudestisyntymisen peso. Usko ei oe sama asia kuin uudestisyntyminen.

        Minun sanomieni taustralla on Jumalan Sana, eikä tuollasen harhaisen lahkolaisen valheet.


      • simppavaa
        Realarmo kirjoitti:

        "Meinaatko, että kaikki mitä puhuu tai kirjoittaa pitäisi olla Raamatussa, vieläpä sanasta sanaan."

        Ei, mutta sinun mukaasi näköjään pitää olla kun niistä vauvoista kyselet.

        "Raamatun Sanan perusteella voi helposti päätellä, että kasteen toimitustapa säilyi samana, mutta merkitys muuttui"

        Ja pyysin sinua laittamaan kohdat joissa kerrotaan kastetavan säilyneen, mutta et ole niitä antanut.

        "Aiemmin valehtelit, että kasteessa ihminen syntyy uudesti. Kumpi on siis mielipiteesi aiempi valheesi vai Jumalan Sana? "

        VOI HELLANLETTAS TAJUATKO MITEN TYPERÄKSI TEET ITSESI KAIKKIEN NÄHDEN????

        Asia on juuri niin kuin sanoin. Ihmiset tulivat uskoon ja saivast kasteem JOSSA he uudestisyntyivät. Kaste on uudestisyntymisen peso. Usko ei oe sama asia kuin uudestisyntyminen.

        Minun sanomieni taustralla on Jumalan Sana, eikä tuollasen harhaisen lahkolaisen valheet.

        Hämmästyttää muaki tollanen sekoilu. Ihminenhän voi uskoo vaikkei olis uudestisyntyny. Tämänhän Pietariki teki selväks (apt.2:38-39)

        Kaiken huippu ton uudestikastajan teksteissä on toi et kun korjasin sitä ja oikasin et lausetta "Kasteen toimitustapa säilyi samana, mutta merkitys muuttui." ei ole Raamatussa, niin vastaus on " Luet kuin sielunvihollinen Raamattua."

        Siis jos Raamattuun ei lisää mitään omaa ja haluaa lukea Raamattua niin silloinko lukeeko sielunvihollinen Raamattua?? Eiks sielunvohollinen nimenomaan halua sinne omiaan lisätä kuten realsanakin? Tästä voi jokainen jo vetää johtopäätöksiä!


      • RealSana
        Realarmo kirjoitti:

        "Meinaatko, että kaikki mitä puhuu tai kirjoittaa pitäisi olla Raamatussa, vieläpä sanasta sanaan."

        Ei, mutta sinun mukaasi näköjään pitää olla kun niistä vauvoista kyselet.

        "Raamatun Sanan perusteella voi helposti päätellä, että kasteen toimitustapa säilyi samana, mutta merkitys muuttui"

        Ja pyysin sinua laittamaan kohdat joissa kerrotaan kastetavan säilyneen, mutta et ole niitä antanut.

        "Aiemmin valehtelit, että kasteessa ihminen syntyy uudesti. Kumpi on siis mielipiteesi aiempi valheesi vai Jumalan Sana? "

        VOI HELLANLETTAS TAJUATKO MITEN TYPERÄKSI TEET ITSESI KAIKKIEN NÄHDEN????

        Asia on juuri niin kuin sanoin. Ihmiset tulivat uskoon ja saivast kasteem JOSSA he uudestisyntyivät. Kaste on uudestisyntymisen peso. Usko ei oe sama asia kuin uudestisyntyminen.

        Minun sanomieni taustralla on Jumalan Sana, eikä tuollasen harhaisen lahkolaisen valheet.

        Sinun sanomiesi taustalla ovat valheet, erityisesti kirkon valheet. Sinusta voi sanoa "VOI HELLANLETTAS TAJUATKO MITEN TYPERÄKSI TEET ITSESI KAIKKIEN NÄHDEN" Esim. sekoitit jopa taivaalliset ruumiit ja maalliset ruumiit seurakuntaan. Kaikista höperöistä harhakirjoituksista näkee miten huonosti tunnet Sanaa.
        Enkö jo kirjoittanut, etten kuuluu mihinkään lahkoon. Pyhän Hengen opastuksella olen itse tutkinut Sanaa. En oikeastaan koskaan katso ja kuuntele kristillisiä kanavia. Ani harvoin käyn missään opetustilaisuuksissa. Luen Raamattua. Joskus myös luen yhtä hengellistä kirjaa, "The Book Of Revelation", muita hengellisiä kirjoja olen vain vilkaissut.


      • Realarmo
        RealSana kirjoitti:

        Sinun sanomiesi taustalla ovat valheet, erityisesti kirkon valheet. Sinusta voi sanoa "VOI HELLANLETTAS TAJUATKO MITEN TYPERÄKSI TEET ITSESI KAIKKIEN NÄHDEN" Esim. sekoitit jopa taivaalliset ruumiit ja maalliset ruumiit seurakuntaan. Kaikista höperöistä harhakirjoituksista näkee miten huonosti tunnet Sanaa.
        Enkö jo kirjoittanut, etten kuuluu mihinkään lahkoon. Pyhän Hengen opastuksella olen itse tutkinut Sanaa. En oikeastaan koskaan katso ja kuuntele kristillisiä kanavia. Ani harvoin käyn missään opetustilaisuuksissa. Luen Raamattua. Joskus myös luen yhtä hengellistä kirjaa, "The Book Of Revelation", muita hengellisiä kirjoja olen vain vilkaissut.

        Ja valhetta sen kuin pukkaa sinulta. En ole missään sekoittanut maallisia ja taivaallisia ruumiita. Sinä sekoitat taivaallisen ja maallisen seurakunnan

        Sinä tavallaan kuulut lahkoon kun väität olevasi kristitty, mutta et kuulu seurakuntaan. Sinun kirjottelusi keskiössä ovat muiden harhat, ei Jeesus Kristus. Siitä tietää lahkolaisen.

        "Pyhän Hengen opastuksella olen itse tutkinut Sanaa. En oikeastaan koskaan katso ja kuuntele kristillisiä kanavia. Ani harvoin käyn missään opetustilaisuuksissa."

        Kiitos että myönnät tämän. Nyt ymmärrän miksi näkemyksesi ovat niin harhaisia. Jumala on perustanut seurakunnan ja antanut sille paimenet ja opettajat, että ihmiset kokoontuvat yhteen Jumalan Sanan kuuloon. Raamattua ei ole tarkoitus lukea pelkästään yksin. Monet tekevät sitä täysin erilaisin lopputuloksin. Mutta tärkeää on myös kristillisen seurakunnan traditio joka kulkee mukana ja Raamatun Sanalle alistettuna. Tämä on tärkeää.


      • RealSana
        Realarmo kirjoitti:

        Ja valhetta sen kuin pukkaa sinulta. En ole missään sekoittanut maallisia ja taivaallisia ruumiita. Sinä sekoitat taivaallisen ja maallisen seurakunnan

        Sinä tavallaan kuulut lahkoon kun väität olevasi kristitty, mutta et kuulu seurakuntaan. Sinun kirjottelusi keskiössä ovat muiden harhat, ei Jeesus Kristus. Siitä tietää lahkolaisen.

        "Pyhän Hengen opastuksella olen itse tutkinut Sanaa. En oikeastaan koskaan katso ja kuuntele kristillisiä kanavia. Ani harvoin käyn missään opetustilaisuuksissa."

        Kiitos että myönnät tämän. Nyt ymmärrän miksi näkemyksesi ovat niin harhaisia. Jumala on perustanut seurakunnan ja antanut sille paimenet ja opettajat, että ihmiset kokoontuvat yhteen Jumalan Sanan kuuloon. Raamattua ei ole tarkoitus lukea pelkästään yksin. Monet tekevät sitä täysin erilaisin lopputuloksin. Mutta tärkeää on myös kristillisen seurakunnan traditio joka kulkee mukana ja Raamatun Sanalle alistettuna. Tämä on tärkeää.

        Ensin, voisitko lopettaa nikkini väännöksen käytön? Jatkat edelleen valheitasi. Oppiesi mukaan Pyhän Hengen lahja vuodatettiin uudesti syntymättömiin pakanoihin. Oppisi on pöyristyttävää!!!
        Raamatussa on vain yksi kaste. Kaste on uskovia varten. Jeesukseen uskovat menevät omasta aloitteestaan ja vapaasta tahdostaan kasteelle heti uskoontulonsa jälkeen.
        Uskoon tulo on sama asia kuin uudestisyntyminen tai pelastuminen tai Jumalan lapseksi tuleminen.
        "Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoin kuin meillekin, eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla." Sisin, sydän puhdistuu uskolla, EI KASTEVEDESSÄ. Pudassydämiset ovat taivaskelpoisia "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Vanhurskaat ovat otollisia Jumalalle ja taivaskelpoisia. Mutta he ovat myös uudesti syntyneet. Sillä Jeesus todisti: Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        Kirjoitinko, että lue Sanaa yksin? Huomaatko, että et ymmärrä lukemaasi?


      • Realarmo
        RealSana kirjoitti:

        Ensin, voisitko lopettaa nikkini väännöksen käytön? Jatkat edelleen valheitasi. Oppiesi mukaan Pyhän Hengen lahja vuodatettiin uudesti syntymättömiin pakanoihin. Oppisi on pöyristyttävää!!!
        Raamatussa on vain yksi kaste. Kaste on uskovia varten. Jeesukseen uskovat menevät omasta aloitteestaan ja vapaasta tahdostaan kasteelle heti uskoontulonsa jälkeen.
        Uskoon tulo on sama asia kuin uudestisyntyminen tai pelastuminen tai Jumalan lapseksi tuleminen.
        "Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoin kuin meillekin, eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla." Sisin, sydän puhdistuu uskolla, EI KASTEVEDESSÄ. Pudassydämiset ovat taivaskelpoisia "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Vanhurskaat ovat otollisia Jumalalle ja taivaskelpoisia. Mutta he ovat myös uudesti syntyneet. Sillä Jeesus todisti: Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        Kirjoitinko, että lue Sanaa yksin? Huomaatko, että et ymmärrä lukemaasi?

        "Oppiesi mukaan Pyhän Hengen lahja vuodatettiin uudesti syntymättömiin pakanoihin"

        So?

        "Raamatussa on vain yksi kaste. Kaste on uskovia varten"

        Yksi kaste uskovia ja näiden perheitä varten.

        "Uskoon tulo on sama asia kuin uudestisyntyminen tai pelastuminen tai Jumalan lapseksi tuleminen."

        Uskoontulo liittyy kiinteästi uudestisyntymiseen, mutta ne eivät ole samoja asioita.

        " Sisin, sydän puhdistuu uskolla, EI KASTEVEDESSÄ"

        Uskolla kastevedessä. Sekä usko että kaste tarvitaan.

        "Kirjoitinko, että lue Sanaa yksin? Huomaatko, että et ymmärrä lukemaasi?"

        Et kirjoittanut. Luen Sanaa sekä yksin että seurakunnassa. Siksi ymmärrän siitä enemmän kuin sinä. Sinulla on vielä paljon oppimista!


      • RealSana

        Et vain mitenkään huomaan, miten paljon ymmärrät väärin lukemaasi. Minä kirjoitin, että luen Sanaa itse, kuvittelit harhoissasi, että kirjoitin luen Sanaa yksin..
        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Pelastumiseen tarvitaan pelkästään usko.


      • Realarmo
        RealSana kirjoitti:

        Et vain mitenkään huomaan, miten paljon ymmärrät väärin lukemaasi. Minä kirjoitin, että luen Sanaa itse, kuvittelit harhoissasi, että kirjoitin luen Sanaa yksin..
        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Pelastumiseen tarvitaan pelkästään usko.

        Ymmärsin yllä että luet sanaa itse etkä kuulu mihinkään seurakuntaan. Asia kävi selväksi. Siksi olet niin pihalla.

        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Pelastumiseen tarvitaan pelkästään usko."

        Mitä sekoilet taas? Tuon kohdan mukaan pelastumiseen tarvitaan usko ja kaste! Jos joku sanoo "se joka siivoaa ja käy kaupassa, saa karkkia", niin tarkoittaako se että pekkkä siivoaminen riittää karkin saamiseen, eikä kaupassa käymisellä ole mitään tekemistä? Etkö osaa suomea? JEesus sanoo selävsti että uskova kastetu pelastuu. Molemmat siis tarvitaan. Piste.


      • totuusontää
        Realarmo kirjoitti:

        Ymmärsin yllä että luet sanaa itse etkä kuulu mihinkään seurakuntaan. Asia kävi selväksi. Siksi olet niin pihalla.

        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Pelastumiseen tarvitaan pelkästään usko."

        Mitä sekoilet taas? Tuon kohdan mukaan pelastumiseen tarvitaan usko ja kaste! Jos joku sanoo "se joka siivoaa ja käy kaupassa, saa karkkia", niin tarkoittaako se että pekkkä siivoaminen riittää karkin saamiseen, eikä kaupassa käymisellä ole mitään tekemistä? Etkö osaa suomea? JEesus sanoo selävsti että uskova kastetu pelastuu. Molemmat siis tarvitaan. Piste.

        Puhut täyttä asiaa, eli-Realarmo! Jeesuksen lähetyskäskyssä käy selväksi, että pelastukseen tarvitaan myös kaste. Siinä ei ole kahta sanaa. Se joka ei usko kasteen pelastavan, ei edusta raamatullista kristillisyyttä. Pietarikin kehotti sekä tekemään parannuksen että tulemaan kastetuksi, sillä molemmat tarvitaan.

        Hozaaaa! Ylistys Kristukselle, joka vedellä ja Sanalla meidän pyhittäää!


    • Minä kuulun Luther säätiöön/ Lähetyssäätiöön. Luopuneen Kansankirkon papit ja piispat näyttävät huonoa esimerkkiä. Raamattu ja tunnustuskirjamme, käskee hylätä väärät piispat ja papit, siis ne jotka opettavat jumalattomia oppeja. Näiden kanssa ei tule uskonasioissa veljeillä.

      RealSana, Seurakunta on se äiti, joka synnyttää lapsia Jumalalle, ja villihengillä ei ole siihen osaa, eikä arpaa.

      • luopumusta

        Oh hoh:
        "Luopuneen Kansankirkon papit ja piispat näyttävät huonoa esimerkkiä. Raamattu ."

        Nytkö Wehakin jo tunnustaa, että kirkkolaitos on LUOPUNUT Raamatun Sanasta. Vielä vähän aikaa sitten hän vaahtosi, miten "kristillinen kirkko" on noudattanut Jeesuksen sanoja alusta alkaen, mutta vihdoin hänenkin silmänsä ovat auenneet.
        Wehakin tajuaa jo, että maallistunut kirkkolaitos, Katolisesta kirkosta alkaen on luopunut ja väärentänyt Raamattua Neitsyt Marian palvomisineen, vauvakasteineen, anekappoineen, paavin erityisasemaan jne, ja on se Jeesuksen ennustama porttokirkko, joka keksinyt omia lisäyksiään Jumalan Sanaan ja mitätöi Jeesuksen elämän ja opetukset.

        Kauampa se kesti, ennenkuin Wehan silmät avautuivat.


      • äälämölööö

        Kun katot peiliin sieltä katsoo villihenki suoraan päin naamaa.

        joko pian vaihdat muhamettiin!?


      • kxzdfjg

        Wehalle kysymys, toimiiko sakramentit oikein sinun mainitsemassa luopuneessa luterilaisessa kirkossa?


      • hsdf
        kxzdfjg kirjoitti:

        Wehalle kysymys, toimiiko sakramentit oikein sinun mainitsemassa luopuneessa luterilaisessa kirkossa?

        Veli Weha : Kysymys sinulle Toimiiko sakramentit Luterilaisessa kirkossa.


      • asdjklfhjasdf
        kxzdfjg kirjoitti:

        Wehalle kysymys, toimiiko sakramentit oikein sinun mainitsemassa luopuneessa luterilaisessa kirkossa?

        Veli Weha on perseestä


    • RealSana

      Katolinen kirkko on äiti-kirkko, portto. Porttokirkko on nainen, joka sekoittaa puhtaisiin jauhoihin hapatuksen. Porttokirkko on kuin valtava puu, jonka oksilla linnut eli pahat henget pesivät. Seurakunta on Kristuksen ruumis.

    • diapolossikinsokinheit

      Näistä ei saa selvää milloin on realistin armo ja sana miten milloinkin!

      apteekkiin pitää mennä foorumin kanssa luettamaan näitten sekavia tarinoita.

      • RealSana

        Valheen levittäjä otti muunneltuna nikkini käyttönsä. Niin ei ole ollut täällä tapana tehdä.


      • sdfklöggf
        RealSana kirjoitti:

        Valheen levittäjä otti muunneltuna nikkini käyttönsä. Niin ei ole ollut täällä tapana tehdä.

        Voi että ihan RealSana täytyypä liittyä heti (kuulostaa niin hyvältä)


    • RealSana

      VAROITUS, nikki Realarmo on epäjumalanpalvelija. Hänen epäjumalansa nimi on kaste. Hän korottaa kaste-epäjumalan Jumalan yläpuolelle. Vaikka pakanat ovat täyttyneet Pyhällä Hengellä ja ovat uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen niin Realarmon mukaan nämä uskossa olevat pakanat eivät ole uudestisyntyneet eivät siten taivaskelpoisia. Realarmon mukaan tarvitaan kaste-epäjumala pelastamaan heidät.

      • Realarmo

        VAROITUS! Tämä realsana on eksyttäjä, joka hyökää apostolisen kristittilsen uskon! Hänen mukaansa ihminen ei ole syntinen ja voi pelastua ilman uskoakin!

        Taisi paniikki iskeä kun jäit keskustelussa tappiolla eikä Raamatusta löytynytkään opillesi tukea. Sine et kuulu edes seurakuntaan. Kaste ei ole epäjumala, vaan kasteen kautta Kristus toimii, kuten ehtoollisen kauttakin. Sinulle kaste on epäjumala, koska kiellät Jeesuksen siinä, etkä pidä sitä armona vaan kuuliaisuuden tekona. Siis hylkäät armon

        Sori vaan, eksyttäjä.


      • totuusontää
        Realarmo kirjoitti:

        VAROITUS! Tämä realsana on eksyttäjä, joka hyökää apostolisen kristittilsen uskon! Hänen mukaansa ihminen ei ole syntinen ja voi pelastua ilman uskoakin!

        Taisi paniikki iskeä kun jäit keskustelussa tappiolla eikä Raamatusta löytynytkään opillesi tukea. Sine et kuulu edes seurakuntaan. Kaste ei ole epäjumala, vaan kasteen kautta Kristus toimii, kuten ehtoollisen kauttakin. Sinulle kaste on epäjumala, koska kiellät Jeesuksen siinä, etkä pidä sitä armona vaan kuuliaisuuden tekona. Siis hylkäät armon

        Sori vaan, eksyttäjä.

        Komppaan sinua täysillä, veli-Realarmo! Tämä uudestikastaja RealSana tuntuu olevan eksyttäjä hyljäten raamatullisen synti- pelastus- ja kastekäsityksen. Siinä se raukka yrittää haukkua muita eksyttäjiksi mutta itse hylkää Jumalan Sana. Juuri sitä on uudestikastajuus.

        Kasteessa saadaan Kristus, joten jos kaste on jollekin Jumala, niin sellainen pitää myös Jeesusta Jumalanaan. Kristus tuntuu olevan epäjumala monelle uudestikastajalle

        Hozaaaa! Ylistys Kristukselle!


      • RealSana
        Realarmo kirjoitti:

        VAROITUS! Tämä realsana on eksyttäjä, joka hyökää apostolisen kristittilsen uskon! Hänen mukaansa ihminen ei ole syntinen ja voi pelastua ilman uskoakin!

        Taisi paniikki iskeä kun jäit keskustelussa tappiolla eikä Raamatusta löytynytkään opillesi tukea. Sine et kuulu edes seurakuntaan. Kaste ei ole epäjumala, vaan kasteen kautta Kristus toimii, kuten ehtoollisen kauttakin. Sinulle kaste on epäjumala, koska kiellät Jeesuksen siinä, etkä pidä sitä armona vaan kuuliaisuuden tekona. Siis hylkäät armon

        Sori vaan, eksyttäjä.

        Ei tullut yhtään paniikkia vaan olet epäjumalanpalvelija. Taidat olla jossa hoitolaitoksessa. Jokaisen uskovan pitäisi ymmärtää niin yksinkertainen asia kuin se, että Jumala on ainoa joka voi ihmisen pelastaa. Olet hylännyt Jumalan asettanut kasteveden pelastajaksi, näinhän olet kirjoittanut monet kerrat. Jumalan lapsetkaan eivät ole mielestäsi taivaskelpoisia, vaan tarvitaan kaste-epäjumala uudesti synnyttämään heidät. Sinulla kauhea ja saatanallinen oppi. Palvot epäjumalaa.
        "joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa" Kastevesi maasta, maallinen, eikä voi ketään pelastaa ja uudesti synnyttää.


      • Realarmo
        RealSana kirjoitti:

        Ei tullut yhtään paniikkia vaan olet epäjumalanpalvelija. Taidat olla jossa hoitolaitoksessa. Jokaisen uskovan pitäisi ymmärtää niin yksinkertainen asia kuin se, että Jumala on ainoa joka voi ihmisen pelastaa. Olet hylännyt Jumalan asettanut kasteveden pelastajaksi, näinhän olet kirjoittanut monet kerrat. Jumalan lapsetkaan eivät ole mielestäsi taivaskelpoisia, vaan tarvitaan kaste-epäjumala uudesti synnyttämään heidät. Sinulla kauhea ja saatanallinen oppi. Palvot epäjumalaa.
        "joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa" Kastevesi maasta, maallinen, eikä voi ketään pelastaa ja uudesti synnyttää.

        Sinun söhellyksesi on taas täysin aivotonta. Olen täsmälleen kanssasi samaa mieltä siitä että Jumala pelastaa. Ei kukaan muu kuin Jumala, yksin armosta Kristuksen tähden. Pelastus jaetaan meille kasteen ja uskon kautta. Jumalaa en ikinä olisi hyläny, vaan luotan Hänen lupaukseensa: "vesi pelastaa kasteena". Tämä siis uskon kautta. Miksi sinä hylkäät Jumalan Sanan?

        Jumalan lapset ovat taivaskelpoisia ja Jumalan lapseksi tullaan kasteen ja uskon kautta. Sinä olet epäuskoinen etkä usko Jeesuksen lupausta siitä, että vesi ja Henki uudestisynnyttävät. Sinulla on kova tarve korjailla Jeesusta. Minulla ei ole sellaiseen tarvetta vaan luotan siihen mitä Vapahtaja sanoo. Kastevesi uudestisynnytää Jumalan Sanan kautta.

        Kiitos tuestasi, veli-totuusontää! tuo saatanallisen uudestikasteopin vanki realsana on kyllä säälittävyyden huippu.


      • simppavaa
        Realarmo kirjoitti:

        Sinun söhellyksesi on taas täysin aivotonta. Olen täsmälleen kanssasi samaa mieltä siitä että Jumala pelastaa. Ei kukaan muu kuin Jumala, yksin armosta Kristuksen tähden. Pelastus jaetaan meille kasteen ja uskon kautta. Jumalaa en ikinä olisi hyläny, vaan luotan Hänen lupaukseensa: "vesi pelastaa kasteena". Tämä siis uskon kautta. Miksi sinä hylkäät Jumalan Sanan?

        Jumalan lapset ovat taivaskelpoisia ja Jumalan lapseksi tullaan kasteen ja uskon kautta. Sinä olet epäuskoinen etkä usko Jeesuksen lupausta siitä, että vesi ja Henki uudestisynnyttävät. Sinulla on kova tarve korjailla Jeesusta. Minulla ei ole sellaiseen tarvetta vaan luotan siihen mitä Vapahtaja sanoo. Kastevesi uudestisynnytää Jumalan Sanan kautta.

        Kiitos tuestasi, veli-totuusontää! tuo saatanallisen uudestikasteopin vanki realsana on kyllä säälittävyyden huippu.

        Taas toi sama hoitolaitokses oleva RealSana puhuu puuta heinää. Olikohan Pietarikin epäjumalanpalvoja kun sano et "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste". Tän tyypin mielestä oli.

        Raamatullinen kaste on juuri sitä et Kristus pesee siinä puhtaaksi vedellä ja Sanalla (E. 5:26), pelastaa (1. Piet. 3:21), antaa synnit anteeks ja Pyhän Hengen(Apt. 2:38-39), liittää Kristukseen (Gal :37, Kol.2:11-12) ja seurakuntaan (Room. 6:3), synnyttää uudesti (Room. 6:4, Tit. 3:5, Kol.2:12 ja Joh. 3:5), pesee synnit pois (Ap.t. 22:16) ja vie taivaaseen (Mark. 16:16). Jo vanha testamentti profetoi tulevast kasteesta, jonka Herra itse suorittaa vedellä (Hes. 36:25). Kaste on siis Jumalan teko (Matt. 28:19, 1.Joh. 5:6), jonka kautta ihmisistä tehdään opetuslapsia.

        Tän kaiken tuntuu toi uudestikastaja hylkäävän. Siis koko Raamatun kasteopetuksen, ihan kaiken siitä. Sit keksii viel ite jotakin upotuskasteita josta ei Raamattu edes kerro. Mitään kuuliaisuuskastetta ei Raamatussa ole. Se on ukastajien keksintö saada kunniaa itelleen pois Kristukselt. Pyhä Henki ei korota ukastajien tekokasteita ja ihmisen ponnistuksia, vaan Kristusta ja Hänen armoaan. Siitäkin voi päätellä kuka täs on eksyttäjä. RealSana on katkera Jumalan Sanan hylkääjä


    • mölymaha

      ..tapelkaa eri uskontokunnat tapelkaa, käyttäkää sanansäilää käyttäkää.. väliajalla kahvia ja pullaa..

    • iagsoihgasio

      minä,minä,eiku minä ja jeesus pelastaa :) aamen...

    • Katumajärvi

      Kylmässä vedessä perutaan sitten kastaminen

    • RalSana

      Kastevedessä ei ole pelastavaa eikä muutakaan hengellistä ulottuvuutta, ei vaikka pappi kuinka noituisi ja suorittaisi sakramenttia. Vesi on vain vettä, maallista eikä pelasta ketään. Jos joku haluaa pelastua, niin kääntyköön suoraan Jumalan puoleen.

      • Realarmo

        Ei vedessä olekaan, vaan Jumalan Sanassa, joka veteen yhdistettunä on kaste, nonka kautta Jeesus ottaa omakseen. Lue veli-Simpan antamat kastekohdat Raamatusta niin huomaat kasteen merkityksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe