Mitä ootte ajatuksesta avoliitto ja avioliitto...

Matsuli

Siis samassa kuoressa... tarkoitan et ollaan aviossa ja silti koetaan et ollaankin avoliitossa... mennään niinku sinkut ikään, tanner tömisee ja aitaa kaatuu... kärsiikö joku vai kaikki ... hauskaa tuntuu olevan ... ei vastuuta kellään.

11

228

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maailmaonmuuttunut

      Taidat ymmärtää avoliiton vähän väärin...
      Avoliitossa(kaan) elävät eivät "mene kuin sinkut", koska silloin(kaan) ei olla enää mitään "sinkkuja".

      • 1säpappa

        Juuri näin. Ei musta avoliittokaan tarkoita muiden sänkyyn hyppimistä. Ihan samanlainen liitto se on kuin avioliittokin, se nyt vaan ei ole mitenkään virallistettu liitto.

        Myös aviossa monet hyppivät vieraissa minkä kerkiävät. Ei siinä mitään jos se on molemmille ok (näitäkin on), mutta itse en kyllä sellaisessa liitossa haluaisi elää.


    • näenasiannäin

      Aviossa ollaan sitouduttu toiseen kunnes erotaan jos erotaan...avoliitto taas sama kuin parisuhde, ei mitään sinänsä pitävää paperilla tai muuten, ollaan kuitenkin omillaan ja itsenäisiä vaikka yhdessä ollaan. Ja voihan sitä vähän sivuillekin vilkaista mitä on tarjolla jos vaikka...Mulla on kilometrejä sen verran mittarissa ettei tommoiset avo tai avioliitot hekauta suuntaan tai toiseen. Itse teen itseäni koskevat päätökset, ei naiseni. Jollei miellytä voi lähteä...tai jäädä, jokaisella vapaa tahto mennä tai jäädä.

    • hullunhommaa

      olet harvinaisen yksinkertainen ihminen ap.

    • Avotaiavioliitossaollaan

      Eiköhän kukin itse määrittele avio tai avoliiton tilanteen ihan itse. Salanaimiset tulee oli sitten kummassa tahansa niin väärinhän se on. Tämän pitäisi kaikkien ymmärtää. Kuka leikkiin ryhtyy sen kestäköön. Yhdessä tai erikseen ei sen kummempaa ole.

    • Suliin

      No niin tulipa tämäkin luettua, ihan mukavia ajatuksia! "olet harvinaisen yksinkertainen ihminen ap. " aika suoraan sanottu! Olen kuitenkin ko. aloittajan kirjoituksesta sitä mieltä että mieletöntähän se on kaikin puolin.

    • jäädä_tai_lähteä

      Samaa soppaahan se on mutta aviossa kai papin aamen erottaa mutta ei se mitään muuta.

      • kirkkoonkuulumattomat

        Mikä papin aamen, olen ollut jo 10v avioliitossa eikä pappia olla nähtykkään.


    • Luvallisesti

      Aloittaja sekoittanee puurot ja vellit suloiseksi (?) sopaksi. Sekä avio- että avoliitossa ollaan sitouduttu ja lupauduttu parisuhteeseen, johon ei kolmansia pyöriä kuulu. Sen sijaan avoimissa suhteissa, olivat ne avioita tai avosellaisia, suhteen osapuolet ovat päättäneet yhteistuumin, että vieraissa saa viipottaa.

    • tätämieltätästä

      Mun mielestä toi avioliitto käsite on ihan peestä, siellä papin edessä luvataan ikuista rakkautta ja uskollisuutta voi paska. Sitä ei tietääkseni avopari lupaile kenenkään edessä, siksi en olekkaan naimisissa mutta naisen kanssa kumminkin yhdessä. Eikä toi lupaus estä pettämistä, ihmisiä ollaan ja lihan himo kova, ei koske tietty kaikkia mutta tiedän henkilöitä jotka on vieraissa käyneet vaikka kuinka aviossa ovat. Muutenkin noi tittelit voi unohtaa. Siksi ärsyttää kaikki paikat missä sanotaan ai Rouvakin mukana tai mitäs mieltä vaimo on.

      • Inhoanrouvittelua

        Ei "luvata". Tahdotaan vain - sillä hetkellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe