Nicon coolpix p900

immum

Onko p900 kokemuksia? Kiinnostunut ja miettimässä ostoa.

19

6182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti___minäkin

      Sensor size 1/2.3" (6.17 x 4.55 mm)
      Focal length (equiv.) 24–2000 mm

      Eihän tuossa ole mitään järkeä. Pikkuriikkinen kenno yhdistettynä pitkään zoomiin.

      • immum

        Ganonisti-----minäkin Kysyin kokemuksia Nico p900 kamerasta. En tosiaankaan mitään arvaus/milipide asiaa vaan todella omakohtaista kokemusta tuosta Ciconista .


      • Nikon_Kamera

        Kaikella ystävyydellä: järki on siinä, että saadaan aikaan siedettävän pienikokoinen kamera jossa erittäin ulottuva ja laaja-alainen zoomi, kohtuullisen edulliseen hintaan. Vaikka et sitä uskokaan, uusimpien superzoomien kuvanlaatu on ällistyttävän hyvä jopa optisesti, kennon pienuushan ei enää pitkään aikaan ole ollut kelvollisen laadun esteenä. Itse olen pitkän ikäni kuvannut ensin filmikameroilla kokoon 6x9 asti, sittemmin viimeiset 15 vuotta canonin ja nikonin parhailla "täysikennoisilla", mutta kyllä vaimon Sony RX10 III on mainio peli ja f/4 600mm vastaavuuteen yltää zeissin kakkula on ylivertaisen terävä kauttaaltaan. Jos pitäisi matkalle ottaa joko tuo Sony, 1700€ ja kilon, tai sitten noin 12 kiloa painava ja hinnaltaan 25000€ oleva setti (runko ja 4 optiikkaa) vastaavalla valovoimalla niin arvaa minkä valitsisin, etenkin omalla rahalla?

        Totta kai sekä hämäräominaisuuksissa että terävyysaluekikkailussa hävitään, mutta elämä on kompromisseja, eikä ikinä ennen ole ollut tarjolla niin hienoja kameroita niin halvalla kuin nyt, superzoomit ovat niistä viimeisin esimerkki. Optiikkasuunnittelu ja -valmistus on ottanut aikamoisia harppauksia ihan viimeaikoina. Nykyään on aikuisen oikeasti mahdollista suunnitella, valmistaa ja myydä halvalla optiikoita joitten olemassaoloa ei edes jokainen halua myöntää. Vinkkinä vaan, että muovista puristamalla voidaan nyt pilkkahinnalla valmistaa (pieniä) linssejä, joitten tekeminen lasista oli ennen mahdotonta ja edellenkin epätaloudellista (asfäärisiä pintoja). Tämä selittää osaltaan halpojen superlinssien esiintulon.


    • immum

      Minähän kysyin kokemuksia P900 kamarasta. Enkä mitään arvaus mielipidettä!

      • Minulla ei ole kokemusta henkilökohtaisesti. Kuitenkin eräs tuntemani rouva käyttää sitä kuvatessaan ja on saanut varsin hyviä kuvia aikaan, olen itse nähnyt niitä ison joukon.

        Toisaalta en usko niistä voitavan tehdä monimetrisiä lakanoita valokuvalaadulla mutta teemmekö me kuvistamme useinkaan moisia?

        Tuolla Nikon P900 superzoomillahan voisi mainiosti aloittaa kokeilut siitä miten innostuu ja myöhemmin voi sitten ostella muita varallisuutensa mukaan.


    • MitenLiveStream

      Itellä ollut vajaan puol vuotta ja zoomi on aivan järjettömän hauska :D, silmienvärin linnulta saa kuvattua niin kaukaa et koko lintua ei ees näy ^^.
      Todella mahtava kamera ja kuvien/videon laatu on loistava.
      Kamera on oikeestaan kaukoputki kuvausominaisuuksilla.
      Joku jos tietäis miten tuolla sais lähetettyä live streamia youtubeen, wifillä olen kännyyn yhdistänyt, mutta en ole löytänyt android appsia jolla tuo onnistuis.

    • osta-pois

      Itse ostin kyseisen kameran kun näin suosituksia kamerasta ja ei ole mitään pahaa sanottavaa kun muistaa missä hintaluokassa liikutaan kameran ominaisuuksiin nähden.

      Todella ammattilaistuntuinen kamera jos vertaa kalliimpiin järkkäreihin mistä saa itse rungosta maksaa jo tonnin ja toisen päälle jos haluaa teleputken samoilla ominaisuuksilla kuin tämä Nikon Coolpix P900.

      Tuskin harrastelijakamerana jättää ketään kylmäksi, sitten on tietysti ne "Pro kaverit erikseen" jotka valittavat vaikka 10k€ kameroidenkin ominaisuuksista kun mikään ei riitä.

      Hintaluokkaansa ja ominaisuuksiinsa nähden ehdottomasti huippu kamera.
      Kamera oli saanut 8.7 pistettä digikuvan arvostelussakin.
      http://testit.digi-kuva.fi/test/kamerat/nikon/nikon-coolpix-p900/

    • pellitkiinnivolvosta

      Tietääkö joku pelittääkö Teradek Vidiu tai Teradek Vidiu mini Nikon p900 kanssa?

    • Konttiin

      yli vuoden ollut ja ihan jees, mutta vaatii tuen jos kovasti zoomailee, muuten jälki kohinaista jopa suttuistakin. Akku melko huono

    • hähähähähääääää
      • 555

        Videosta päätellen yksilössä on jotain vikaa. Tai sitten hän ei osaa käyttää sitä.


    • Anonyymi

      Jalustakierre murtuu tosi helposti

      • Anonyymi

        Paranisiko kestävämmäksi jonkinlaisella lisäraudalla, joita on myyty, metallisia, joidenkin kameramallien alle, pohjan jatkeeksi...


    • Anonyymi

      Mulla Tämä pienempi malli Nicon coolpix p700 ja 60x optinen coomi.kevyt pitää kädessä ja lintuja ja maisemia kuvannut pari vuotta.halpa hyvä kamera.hyvä video 4k muistaakseni erittäin terävä.ja ääni hyvä.300 e maksoin.

    • Anonyymi

      P900 ääni videossa surkea. Kamera kävi huollossakin äänen takia, mutta ei kuulemma vikaa. Ei sovi äänelliseen videokuvaukseen jos minun kamera on kunnossa

    • Anonyymi

      Tosi mukava kamera jolla näkee vähän etemmäs. Ainoa miinus on että hämärässä ei enää saa tarkkoja kuvia. Uudempi p1000 on joka nyt kannattaa ostaa. Käyttökelpoisia ja helposti kuljeteltavia.

    • Anonyymi

      Hukkaan heitettyä rahaa. Pieni kenno yhdistettynä järjettömään zoomiin. Ei kelvollista ääntä videossa. Vaatii alleen järeän jalustan, jotta telepään käyttö onnistuu. Hämärässä ei onnistu edes jalustalla.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Ihan kelvollista kuvaa tulee tavallisen ihmisen tarpeisiin edullisesti ja pienellä painolla kompaktissa koossa. Mistä tulee tämä myytti että pitäisi olla järeä jalusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Ihan kelvollista kuvaa tulee tavallisen ihmisen tarpeisiin edullisesti ja pienellä painolla kompaktissa koossa. Mistä tulee tämä myytti että pitäisi olla järeä jalusta?

        Millään siviilikameralla jossa 2000 mm kinovastaava objektiivi ei oteta kuvia käsivaralta. Sotilas- tai avaruussovelluksia saattaa olla. Kevyet jalustat taas ovat huonoja. Kääytännössä tuossa pitää olla jalusta, jonka hintaluokka on sama tai enemmän kuin mitää kamera maksaa ja sellainen painaa useita kiloja.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe