Lopultakin salatut pahuudet julki

Gulds

Kiitos Mariahejho ja kaikki asianosaiset, kun autatte nyt tuomaan julki kaikki tekopyhien kuvottavat kulissien takana olevat asiat: pedofiliat ja kaikenlaiset väkivallat.Itsellä ei ole juuri nyt voimia laajempaan keskusteluun vuosien kiusaamisen jälkeen.Ja tosiaan mitään apua ei ole es.lest. seurakunnasta saanut.Seurakunta on vaa hylännyt ja salaa kiusaajien pahuutta vuosikymmenestä toiseen.

106

830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkkixx1

      Paljonko bruttorekisteritonneja? Mitä niitä jääluokkia olikaan, onko 1A?

    • kanssapuheissasipistään

      Olisko se siinä että vain eslestat on perustettu suljettujen ovien takana!

      eikös se niin anna ymärtää kaikki mitä täällä kirjoitetaan.

      varmasti seitsenhaarainen kynttelikkö on myös rakennettu juurikin tukemaan eslestojen käsityksiä.
      ja vauvakastekkin siitä saadaan selitettyä irti se on vain ajan kysmys, toki siitä ei possuille kerrota.

      • Tervetuloavaan

        Voi sinua pahentujaa. Koittaisit vaikkapa ihan läpällä tulla esikoislestadiolaisten tilaisuuksiin, jossa keskustellaan Jumalan sanan ympärillä sen sijaan, että täällä riekkuisit.


    • Mariahejho

      Hei.
      Tahtomme pyytää anteeksi ja häiritä teitä ja teidän sielu veljet. Lapin vanhimmat ei kuulu tähän juttuun yhtään.

      Raportti on valmistunut eikä teidän vanhin saarnaajat ja minde mainita siinä. He ovat vapaalla syytöksistä.

    • Mariahejho

      Gulds.
      Taivaan Isälle Kiitos!

      Kiitos että kirjoitit tänne!
      Ette olet yksin.
      Voi hyvin.

      Hetki kerrallaan, ja eteenpäin.

    • NoakArarat

      Teukkako on unohtanu ukkonooan arkin mitat? Taitaa pappaa dementia jo vaivata. Nooahan osti sen Lootilta 450 setelillä vai oliko ne sekeleitä, muistatko teukka?

      • teuta01

        VEDEN PAISUMINEN OLI n.3400 eKr. - 1258. =2142 TÄMÄ VOISI OLLA
        LOOT ,SYNTYMÄ V,, ELI n..,2142, eKr ., --""--= KUITENKIN HYVIN LÄHELLÄ .
        LOOTIN ISÄ SYNTYI 2227eKr, ELI KUOLI (2102) HAARAN OLISI ELÄNYT ..
        SEKIN HEITTÄÄ KOSKA HÄN KUOLI 2102 HÄN OLI VASTA 125 VUOTTA ,
        JA TERAH , 195 VUOTTA . KUOLLESSAAN 2102eKr. HARRANISSA,,,
        -
        JOSSA SAIRASTI KOTVAN AIKAA JA KUOLI ENNEN VUODEN VAIHDETTA , ABE ODOTTI YLI 9 VUOTTA , HERRAA , JA KUN HÄN ILMESTYI OLI HEILLÄ
        TÄRKEÄT KESKUSTELUT HERRA KYSYI ONKO ABE EDELLEEN LÄHDÖSSÄ,JA
        OLI ,JA KÄVIVÄT KAIKKI ASIAT TAAS LÄPI . KUN MATKA EDISTYI , JA HE OLI
        KAANANISSA ENNEN SEN VUODEN LOPPUA. 2092.eKr. .
        -
        SELVITYS VEI AIKAA n. 3,5 TUNTIA. JOTEN SEN PITÄISI
        OLLA OIKEA, EN SATA VARMASTI NYT KUITENKAAN OLE
        PANNUT KETÄÄN LUOKALLE , NÄISTÄ VIRHEISTÄ. .
        -
        -


    • Ulkopm

      Mitkä pahuudet nyt muka ovat tulleet julki? Eipä ole täälläkään näkynyt juurikaan faktatietoa vaan enemmänkin epämääräisiä huhuja ja salamyhkäisiä vihjauksia.

      Oman tuntumani mukaan uskovaisissa perheissä on keskimääräistä vähemmän alkoholin aiheuttamia ongelmia. Sen sijaan uskovaisissa perheissä esiintyy kyllä erittäin merkittävässä määrin henkistä ja hengellistä väkivaltaa ja jonkin verran myös lapsiin kohdistuvaa fyysistä väkivaltaa (ruumiillista kuritusta kuten luunappeja, tukkapöllyä, piiskaa). Avioelämä tuskin uskovaisissa perheissä on sen helpompaa tai vaikeampaa kuin maallistuneissa perheissäkään. Samat ongelmat ne ihmissuhteissa aina on.

      En jaksa myöskään uskoa, että uskovaisissa perheissä tai yhteisöissä pahuutta peiteltäisiin yhtään maallistuneita perheitä enempää. Se nyt menee luonnostaan niin, että ihmiset ovat lojaaleja edustamalleen perheelle, yritykselle, yhteisölle tms. Omaa pesää ei halua liata, vaan sen mainetta halutaan varjella ja sen puolesta ja hyväksi halutaan tehdä töitä.

      Summa summarum uskovaiset eivät ole sen parempia tai huonompia ihmisiä kuin muutkaan. Ihan samat murheet ja ongelmat niissä on, kuten myös hyvät puolet. Kun sitoutuu täydestä sydämestään jonkun asian hyväksi, niin sitä saa sen kaiken mitä siihen kuuluu, oli sitten kyseessä uskonto, poliittinen aate, urheilu yms ja äärimmäisyyksiin menevässä toiminnassa on suunnasta riippumatta hyvin paljon samoja piirteitä.

      Minä tapaan nykyään fanaatikkoja lähinnä lasteni kautta urheilupiireissä ja joillakin se touhu täyttää niin koko sydämen ja ajatukset, että se muistuttaa jo lähes uskontoa. Se on sitä kun ihmisellä on jokin elämää suurempi päämäärä, jonka hyväksi ollaan valmiita antamaan aivan kaikkensa. Uskovainen uhraa koko elämänsä taivaspaikan tavoitteluun ja urheilija tekee samoin mitalinkiilto silmissään.

      • ontäälläarkirealismia

        Ihan hyvä kannanotto!


      • Mariahejho

        Sinä olet tullut oikealla jäljellä.

        Me kuitenkin tahtovat uskoa että meillä täällä pohjoinen on jotain suurempaa tapahtunut.

        Kuitenkin nyt selvä että lapinvanhimmat ei liity siihen pahasti.

        Kiitos kauniista asiasta ja palataan taas kun uutta ilmestyy!


      • anastajiaovat

        Rekisteröi nimimerkkisi Mariahejho, täällä nämä lappiuskoiset käyttävät sitä omiin tarkoituksiinsa


      • anastajiaovat kirjoitti:

        Rekisteröi nimimerkkisi Mariahejho, täällä nämä lappiuskoiset käyttävät sitä omiin tarkoituksiinsa

        Hyvä ajatus.
        Kiitos!

        Tämä porukka on kova vastaamaan väärin.

        Palaan raporttiin kun saamme valmiin.

        Nyt näyttää siltä, että vain norjassa on paha paikka.
        Norjan oikeuslaitos ei riitä lapinmaalla, on hyvä huomata.

        Raporttiin ei tule vanhimpanne nimiä. He maineensa on puhdas. Toisin on norjan lestadiolaisuus.


      • anastajiaovat kirjoitti:

        Rekisteröi nimimerkkisi Mariahejho, täällä nämä lappiuskoiset käyttävät sitä omiin tarkoituksiinsa

        anastajiaovat.

        Kiitoksia Teille!!
        On suurien muutoksien aikaa meneillään.

        Siis minä Mariahejho,

        Kirjoittamassa ainaa ja vain,
        Oikeusjärjestön ulkopuolella olevia Esikoislestadiolaisuuden
        Lapsiryhmistä.
        Haavoittuvien lapsien ja aikuisten puolesta.

        Olen tästä lähtien,
        MariaII


      • mariaheeho
        MariaII kirjoitti:

        anastajiaovat.

        Kiitoksia Teille!!
        On suurien muutoksien aikaa meneillään.

        Siis minä Mariahejho,

        Kirjoittamassa ainaa ja vain,
        Oikeusjärjestön ulkopuolella olevia Esikoislestadiolaisuuden
        Lapsiryhmistä.
        Haavoittuvien lapsien ja aikuisten puolesta.

        Olen tästä lähtien,
        MariaII

        älkää tämä uskokaa, minä olen se alkuuperäne


      • MariaII kirjoitti:

        anastajiaovat.

        Kiitoksia Teille!!
        On suurien muutoksien aikaa meneillään.

        Siis minä Mariahejho,

        Kirjoittamassa ainaa ja vain,
        Oikeusjärjestön ulkopuolella olevia Esikoislestadiolaisuuden
        Lapsiryhmistä.
        Haavoittuvien lapsien ja aikuisten puolesta.

        Olen tästä lähtien,
        MariaII

        Mitä sinä voitit siitä, että ottaa minun sanaa?

        Minä teen paljon työt että oikeus teidän keskellä tapahtuu.


    • Mariasitäjatätä

      Miksei aito mariahej kirjoita omalla nimellään, jos hän on oikealla asialla?

      • kaskummaasano

        mikset itse tee niin.


      • Mariasitäjatätä
        kaskummaasano kirjoitti:

        mikset itse tee niin.

        Siksi että en ole enkä aio olla oikealla asialla. Kiusata yritän minkä kerkiän..


    • kylläherraministeri

      Hakkerointi käy rutiinilla, kun oikean asian puolesta valehdellaan.
      Eikös kevään yhtiökokouksessakin ollut läsnä puhuja, joka oli kehottanut nuoria hakkeroimaan netistä pois Lapin vanhinten saarnoja, kunnes nämä vanhimat itse olivat pitäneet saarnojen netissä oloa hyvänä asiana. Hakkerointiin kehottajakin oli sitten ollut samaa mieltä, että hyvä on olla netissä, päätä oli nyökytellyt mukana.

    • tammoseniumo

      Lopultakin totuudet tulee julki. Voi tätä eksytystä od ja pär. Aika on jo lähellä,Jumala herätä heidät.

    • Enymmärrähäntä

      Tällä narrilla, ("marijaheihO") on uskottavuus kärsinyt täysin!

      Monta rekisteröityä nikkiä ja toinen toistaan hölmömpiä juttuja!

      • yritäedes

        No miksi et lue norjalaisten sanomalehtiä, siell'ä ne kaikki jutut aiheesta löytyy hah !


      • saanojataleukaankin

        niin et ymmärrä mutta se ei näytä olevan este nimittää narriksi!

        miettisitkö hiukan asiaa.


      • Enymmärrähäntä
        yritäedes kirjoitti:

        No miksi et lue norjalaisten sanomalehtiä, siell'ä ne kaikki jutut aiheesta löytyy hah !

        Vois tää narrikin tyytyä tiedottamaan asiansa norjalaisille kun ei tunnu ymmärrettävästi suomen kieltä osaavan!


    • Diamonten

      Fint och tack.Hoppas att ni gör goda granskningar i Finland också.Det finns mycket andlig och psykisk våld.Säkert mera hämska saker också.

      • Marjahejho

        Eikä edelleenkään mitään todisteita!! Pelkkää paskapuhetta vain!

        Mites on sinisten tekstejen laita?
        Onnistuuko seurata?

        (Totuus_vaatii_vastuuta)


        Minde on oikeassa sanoessaan noin!
        Jumalan sana eli Jumalan laki on ainoa oikea aukroriteetti!
        Sitä noudattamalla ei tule rikkoneeksi maallistakaan lakia.

        Jos joku maallinen laki, rikkoo Jumalan sanaa vastaan, niin me kristityt Pysymme Jumalan sanassa!!


      • Eläpä_hua_sielä
        Marjahejho kirjoitti:

        Eikä edelleenkään mitään todisteita!! Pelkkää paskapuhetta vain!

        Mites on sinisten tekstejen laita?
        Onnistuuko seurata?

        (Totuus_vaatii_vastuuta)


        Minde on oikeassa sanoessaan noin!
        Jumalan sana eli Jumalan laki on ainoa oikea aukroriteetti!
        Sitä noudattamalla ei tule rikkoneeksi maallistakaan lakia.

        Jos joku maallinen laki, rikkoo Jumalan sanaa vastaan, niin me kristityt Pysymme Jumalan sanassa!!

        Pysypä sinä nahoissasi. Äläkä kirjoittele toisten nimimerkeillä. Huutomerkki.


      • Eläpä_hua_sielä
        Eläpä_hua_sielä kirjoitti:

        Pysypä sinä nahoissasi. Äläkä kirjoittele toisten nimimerkeillä. Huutomerkki.

        Ei tämä ole kenenkään nimimerkki. Vain rekisteröidyt ovat varattuja..


      • Vaahto_tulee_suusta
        Eläpä_hua_sielä kirjoitti:

        Ei tämä ole kenenkään nimimerkki. Vain rekisteröidyt ovat varattuja..

        Pysy kuitenkin nahoissasi. Huutomerkki.


      • Sanon_Suoraan

      • Onks sulta loppunu sanat kesken vai mitä sä jankutat samaa jatkuvasti?

        Nykiikö sulla oikeessa elämässäkin samaan tapaan?


      • Päästä_ny
        Päästän_Höyryy kirjoitti:

        Onks sulta loppunu sanat kesken vai mitä sä jankutat samaa jatkuvasti?

        Nykiikö sulla oikeessa elämässäkin samaan tapaan?

        Sun kohdalla saatta alkaa kyllä loppua. Olet sen verran erikoinen vempula.

        Mut katsos, suomessa on sananvapaus, ja täällä saa jankuttaa ihan mitä huvittaa, kyllä sinäkin sen olet jo näköjään huomannut. Mutta näitä ei tarvi lukea, jos tuntuu ahdistavalta.

        Kristityn kuvaan sinua on kyllä vaikea saada mahtumaan, mutta siihen et ilmeisesti ole pyrkimässäkään? Trolli ja häirikkö?


      • Päästä_ny kirjoitti:

        Sun kohdalla saatta alkaa kyllä loppua. Olet sen verran erikoinen vempula.

        Mut katsos, suomessa on sananvapaus, ja täällä saa jankuttaa ihan mitä huvittaa, kyllä sinäkin sen olet jo näköjään huomannut. Mutta näitä ei tarvi lukea, jos tuntuu ahdistavalta.

        Kristityn kuvaan sinua on kyllä vaikea saada mahtumaan, mutta siihen et ilmeisesti ole pyrkimässäkään? Trolli ja häirikkö?

        Ahdistavaltako????? Pyh..

        Ei, ei, ei nyt on kyllä tippunut jotakin ohi.. Ethän sä nyt jumankavita mua pysty ahdistamaan.. mistä moinen luulo?

        Huvittavalta sä enempi vaikutat. :)
        Ainiin, ja hyvin vakavasti otettavalta... Jatka samaan malliin vaan. Käytät sitä sanan vapauden tuomaa oikeutta ja huudat: huutomerkkejä vaahto suussa nahoissasi..
        :)


        Se että minkälaista kuvaa sä musta luot, nuppis sisään, on kiinni ihan sun omista mielikuvistas..

        Mä oon ammatiltani pappi. Vai mitä luulit?


    • Sokeat_on_sokeita

      Aha yksi röyhkeä separatisti jo kerskui itseään Jumalan lain täyttäjäksi.

      Lainaus: "Minde on oikeassa sanoessaan noin!
      Jumalan sana eli Jumalan laki on ainoa oikea aukroriteetti!
      Sitä noudattamalla ei tule rikkoneeksi maallistakaan lakia."

      Revi jo omanvanhurskauden synnyttämä äpärä perseesi.

      • mustavolkoinenoot

        Tulkitsit väätrin, voi sitä olla noudattamattakin tai sitten tulee kämmi jossain asiassa.


      • Sä oot se siittiö, jonka sun äitis ois pitäny niellä...


      • iisinau

        Pojat pojat, olisitte varmasti toisissa olosuhteissa parhaatkin ystävät ja kaverit, siis luonnollisissa. Täällä viesteissä menee niin kovin helposti överiksi, kun pitäis olla jotain etevämpää kuin muut. Syntiähän se on yksinkertaisesta.


    • saarnaaja_saarnaa

      Pedofilian uhrit ovat puolustuskyvyttömiä lapsia, joiden elämä tuhotaan hyväksikäytön seurauksena. Heiltä vaaditaan lähes ylipääsemättömän vaikea anteeksianto asiaan, jota he eivät lapsena käsitä, ja vanhempanakin asian käsittely on todella monimutkaista ja vaikeaa.

      Esikoislestadiolaisuus on kyvytön ottamaan asiaan mitään kantaa. Oletko sanankuulija joskus kuullut seuroissa saarnattavan pedofiliaa vastaan? Entä oletko kuullut tytöille saarnattavan koreudesta ja huoruuden synnistä? Kenen syntejä saarnaajat haluatte nostaa, ja kenen syntejä piilottaa?

      • KaidanTienKuIkija

        Olen kuullut.
        Ja ei kauan kun Minde ja joku muukin lapinsaarnaajista varoitti myös meidän rakkaita nuoriamme siitä, että mm, netissä ei koskaan tiedä kuka siellä piuhojen toisessä päässä on, oli nimimerkki mikä tahansa.
        Että siellä saattaa olla joku 50vuotias mies, joka tahtoo tyydyttää omia halujaan, valittämättä tuosta nuoresta tai viettomasta lapsesta.

        Täytyy myös muistaa, että pedofilit ovat sairaita ihmisiä, eikä suora huuto pöntöstä että "Älkää hyväksikäyttäkö lapsia" hyödytä silloin mitään!

        Pedofilia siis ei ole pelkästään tekosynti, vaan se on psyykkinen sairaus. Näin ollen, Sen ehkäisyyn ei taida pelkät saarnat auttaa..

        Mutta on saarnattu, että sen lisäksi että katuva saa uskoa syntinsä anteeksi, on tärkeätä että hän sovittaa tekonsa myös maallisten lakien edessä.

        On idioottimaista syyttää saarnaajia tässä asiassa!


      • kaikkia-on
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Olen kuullut.
        Ja ei kauan kun Minde ja joku muukin lapinsaarnaajista varoitti myös meidän rakkaita nuoriamme siitä, että mm, netissä ei koskaan tiedä kuka siellä piuhojen toisessä päässä on, oli nimimerkki mikä tahansa.
        Että siellä saattaa olla joku 50vuotias mies, joka tahtoo tyydyttää omia halujaan, valittämättä tuosta nuoresta tai viettomasta lapsesta.

        Täytyy myös muistaa, että pedofilit ovat sairaita ihmisiä, eikä suora huuto pöntöstä että "Älkää hyväksikäyttäkö lapsia" hyödytä silloin mitään!

        Pedofilia siis ei ole pelkästään tekosynti, vaan se on psyykkinen sairaus. Näin ollen, Sen ehkäisyyn ei taida pelkät saarnat auttaa..

        Mutta on saarnattu, että sen lisäksi että katuva saa uskoa syntinsä anteeksi, on tärkeätä että hän sovittaa tekonsa myös maallisten lakien edessä.

        On idioottimaista syyttää saarnaajia tässä asiassa!

        Hyvä kun selvitit varsinkin nimimerkille "saarnaaja_saarnaa" miten tämäkin asia menee. Mikä saa ihmisen kysymään noin tyhmiä ja vielä totisena tänne kirjoittamaan muka fiksuja? Idioottimaista todella!!


      • saarnaaja_saarnaa

        Taisit vastata itsellesi, joten vastaan vain tämän yhden kerran.

        Tässä ei fiksuutta tarvita, vaan sydäntä ja omaatuntoa. SItä ei tunnu löytyvän niiltä, jotka yrittävät painaa asian näkymättömiin ja kuulumattomiin. Sinä olet yksi heistä!

        Se ainakin minut saa kysymään, että Raamatussa ei päätä silitetä näiden pienten pahentajien kohdalla. En tiedä, auttaako selittää, että olen sairas. Voihan sitä yrittää.

        Kenen sydän kestää sen, että tällaiselle pahantekijälle saarnataan salarippiä, ja siitä seurauksena on pahan jatkuminen? Eikö silloin pitäisi jo jonkun aikuisen ihmisen sanoa, että nyt riittää.

        Tai kenen omatunto kestää sitä, että tyttölapsia on varoitettu kaikesta mahdollisesta koreuden synnistä, lähes joka saarnassa, mutta aikuisia, vastuunsa tuntevia miehiä ei kerta kaikkiaan uskalleta varoittaa omasta huoruuden himosta. Toivon mukaan ei ainakaan saarnaajien omattunnot ole niin paatuneita, että he sivuuttavat tämän asian.

        Ja minä puhun tyhmiä, jos minua huvittaa. Siihen ei kaidantienkulkijalla ole paljokaan mahdollisuutta vaikuttaa.


      • KaidanTienKuIkija
        saarnaaja_saarnaa kirjoitti:

        Taisit vastata itsellesi, joten vastaan vain tämän yhden kerran.

        Tässä ei fiksuutta tarvita, vaan sydäntä ja omaatuntoa. SItä ei tunnu löytyvän niiltä, jotka yrittävät painaa asian näkymättömiin ja kuulumattomiin. Sinä olet yksi heistä!

        Se ainakin minut saa kysymään, että Raamatussa ei päätä silitetä näiden pienten pahentajien kohdalla. En tiedä, auttaako selittää, että olen sairas. Voihan sitä yrittää.

        Kenen sydän kestää sen, että tällaiselle pahantekijälle saarnataan salarippiä, ja siitä seurauksena on pahan jatkuminen? Eikö silloin pitäisi jo jonkun aikuisen ihmisen sanoa, että nyt riittää.

        Tai kenen omatunto kestää sitä, että tyttölapsia on varoitettu kaikesta mahdollisesta koreuden synnistä, lähes joka saarnassa, mutta aikuisia, vastuunsa tuntevia miehiä ei kerta kaikkiaan uskalleta varoittaa omasta huoruuden himosta. Toivon mukaan ei ainakaan saarnaajien omattunnot ole niin paatuneita, että he sivuuttavat tämän asian.

        Ja minä puhun tyhmiä, jos minua huvittaa. Siihen ei kaidantienkulkijalla ole paljokaan mahdollisuutta vaikuttaa.

        Ensinnäkään en usko, että pedofileille olisi saarnattu salarippi ruotsin saarnaajien toimesta.
        Siihen vaadin minäkin todisteet. Jos sellaista väittää, se on voitava todistaa.
        Käsittääkseni nämä tapaukset ovat tapahtuneet norjassa.

        Toiseksi miehille on saarnattu paljon huoruuden himoista ja vaikutuksia vastaan.

        Kolmanneksi olen ehdottomasti sillä kannalla, että pedofilit tulee tuoda lain eteen, siis myös silloin vaikka synnit olisikin saarnattu hänelle anteeksi.
        Tällaisia asioita ei saa päästää jatkumaan, eikä niistä tarvitse olla hiljaa.
        Mutta jos näissä asioissa nimillä syytellään ihmisiä, niin täytyy olla näyttöä syytteidensä tueksi.

        Ja viimeiseksi, sinä saat puhua tyhmiä niin paljon kuin sielusi sietää.
        Eikä minulla niin hirveästi ole halukaan vaikuttaa puheisiisi.
        Yhtenä päivänä sinä vastaat puheistasi ja teoistasi Jumalan edessä. Näin myös minä ja jokainen meistä. Silloin on hyvä, jos meillä on puolustaja isän tykönä.


      • saarnaaja_saarnaa

        Ei sinulla ole halua vaikuttaa, mutta öisin valvot ja kirjoittelet vastauksia?

        Ensinnäkin, ei ole sinun uskonasiasi, kuka on saarnannut salarippiä.

        Toiseksi, niissä seuroissa, joissa itse olen vuosikymmenien ajan istunut, on saarnattu paljon ulkonaisista asioista tytöille ja naisille. Suorastaan luonnottoman paljon. Sisäinen pahuus on jäänyt ulkoisen astiankiillotuksen varjoon pahasti. Ja lähinnä vain naisten astioita on kiillotettu.

        On aina ollut ilmeistä, että kunhan näyttää kristityltä, on automaattisesti kuuliainen ja seurakunnalle, eli lapin opin mukaan Jumalalle kelpaava. Mutta se on suurta harhaa. Ihmisen pahuus ei lähde sillä, että jättää korvakorut tai kravatin pois.

        Minä en ole koskaan kuullut seuroissa saarnattavan pedofiliasta, ja aika vähän huoruudestakaan. Mutta saatat olla eri mieltä, mene ja tiedä. Ehkä kuulet ne nuoriin tyttöihin kohdistetut varoitukset sellaisina, että niillä varjellaankin miehiä huoruuden teoilta? Ikäänkuin vieritetään jo valmiiksi syy tytöille ja naisille, jos jotakin tapahtuu?

        Kolmanneksi, olen kanssasi samaa mieltä, että pahuuden ketju pitää katkaista, kun siihen on mahdollisuus. Ketään ei kunnian tai minkään muunkaan tekosyyn vuoksi pidä suojella, vaan kaikin voimin pitää tehdä työtä, ja saada tekijä ymmärtämään tekojensa vakavuus.

        Siitäkin olen samaa mieltä, että minä vastaan omista tyhmistä puheistani, ja sinä omistasi.


      • KaidanTienKuIkija

        Täällä on paljon ihmisiä molemmin puolin, jotka haukkuvat, huutavat ja sättivät toisiaan, keskustelun sijaan. Ja kuten huomaat, nyt tahdoit laittaa heidän kaikkien kaikki puheet ja viat päälleni. Oliko se sinun viimeinen korttisi?

        Juuri tämä on se tauti josta puhuin. Sinä tahdot syyttää saarnaajiamme ja seurakuntaa vaikkei olisi edes syytöksen aihetta.
        Saarnaajat saarnaavat mielestäsi huonosti. Sinun ei tarvitse kantaa heitä anteeksi antavalla ja rakastavalla sydämellä, vaan voit huudella ja haukkua heitä ja meitä täällä hyvällä omalla tunnolla kysellen että: "mitkä taudit minua vaivaa"

        Sinua vaivaa viha kristittyjä ja heidän saarnaajiaan kohtaan. Tästä syystä haluat kuuluttaa sitä kaikkialle ympäri maailmaa. Ja missäpä se olisikaan helpompaa kuin nettipalstalla.


        Mutta voin kertoa, että maailman alusta asti, epäuskoiset ovat nähneet kristityissä pelkkää vikaa ja villihenkisyyttä.

        Itseään Jumalan poikaa Jeesusta haukuttiin ja syytettiin vääräoppiseksi Jumalan pilkkaajaksi ja väärin puhujaksi. Eikä se sama maailman viha kristillisyyttä kohtaan ole edelleenkään loppunut.


      • saarnaaja_saarnaa
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Täällä on paljon ihmisiä molemmin puolin, jotka haukkuvat, huutavat ja sättivät toisiaan, keskustelun sijaan. Ja kuten huomaat, nyt tahdoit laittaa heidän kaikkien kaikki puheet ja viat päälleni. Oliko se sinun viimeinen korttisi?

        Juuri tämä on se tauti josta puhuin. Sinä tahdot syyttää saarnaajiamme ja seurakuntaa vaikkei olisi edes syytöksen aihetta.
        Saarnaajat saarnaavat mielestäsi huonosti. Sinun ei tarvitse kantaa heitä anteeksi antavalla ja rakastavalla sydämellä, vaan voit huudella ja haukkua heitä ja meitä täällä hyvällä omalla tunnolla kysellen että: "mitkä taudit minua vaivaa"

        Sinua vaivaa viha kristittyjä ja heidän saarnaajiaan kohtaan. Tästä syystä haluat kuuluttaa sitä kaikkialle ympäri maailmaa. Ja missäpä se olisikaan helpompaa kuin nettipalstalla.


        Mutta voin kertoa, että maailman alusta asti, epäuskoiset ovat nähneet kristityissä pelkkää vikaa ja villihenkisyyttä.

        Itseään Jumalan poikaa Jeesusta haukuttiin ja syytettiin vääräoppiseksi Jumalan pilkkaajaksi ja väärin puhujaksi. Eikä se sama maailman viha kristillisyyttä kohtaan ole edelleenkään loppunut.

        Älä mene kenenkään selän taakse, ja sano, että muutkin haukkuvat täällä. Väitätkö, että et olisi kirjoittanut itse tekemääsi avaukseen "mariahejho, paha työntekijä" noita kaikkia mainitsemiani haukkumasanoja?

        Ja sinä syytät minua jostakin taudista.

        Minua ei vaivaa mikään viha. En todella vihaa kristittyjä, jos keskustelen täällä asiaperusteisesti. Haluaisin päinvastoin, että kaikki ymmärtäisivät uskon ja nimenomaan kristinuskon.

        Enkä vihaa saarnaajia, jos haluan tarkastella heidän saarnojaan kriittisesti. Sinä näet sen vihana, mutta ehkä se on jotakin sinussa olevaa tunnistamatonta pelkoa, jota et halua nähdä itsessäsi. Tai vanhemman veljen kateutta siitä, että joku muukin pääsee taivaaseen.

        Itsehän sinä vihaat kristittyä minussa, koska et tahdo edes sanoa minua kristityksi:"epäuskoiset ovat nähneet kristityissä pelkkää vikaa ja villihenkisyyttä."

        Etkö tunnista itsessäsi tuota poisleikkaamista?

        Ja mikä ihmeen anteeksiantava mieli tarvitsee olla, jos seurakunta ei kerran sisällään virhettä tunnista? Eihän se silloin tee virheitä, eikä erehdy! Ei ole ihme, että on vaikea ottaa hankalia asioita esiin saarnoissa. Helpompi ja turvallisempi on puhella tytöille hameen pituuksista.


      • Satikutia

        Voitko arvoisa kirkkis laittaa linkin jonkun papin saarnaan, jossa saarnataan pedofiliaa vastaan. Tai yleensäkään linkin johonkin saarnaan, jossa edes yleensäkään nuhdellaan ihmisiä synnistä? Voitko laittaa linkkiä myös teidän erikoiset ry:n saarnajien saarnoihin, missä nnuhdellaa pedofiliast ja miehiä huoruudesta? Niin, näetkös nyt, syytät muita sen tekemättä jättämisestä, mitä et itsekään porukkoinesi tee. Muistuu vaan mieleen Jeesuksen nuhteet fariseuksille kun he syyttivät muita säätyjen noudattamatta jättämisestä, mutta eivät itsekään täyttäneet tärkeimpiä osia Jumalan tahdosta.

        "Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin! Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
        Luuk. 11:46‭-‬47 FB38
        http://bible.com/365/luk.11.46-47.FB38"

        Tuosta profeettojen hautakammioista tuli osuvasti mieleen, että kyllä erikoisten saarnaajat kovasti muistelevat vanhoja opettajia ja Laestadiusta,mutta ovat itse olleet heidän opetuksiaan pilkkaamassa.


      • saarnaaja_saarnaa
        Satikutia kirjoitti:

        Voitko arvoisa kirkkis laittaa linkin jonkun papin saarnaan, jossa saarnataan pedofiliaa vastaan. Tai yleensäkään linkin johonkin saarnaan, jossa edes yleensäkään nuhdellaan ihmisiä synnistä? Voitko laittaa linkkiä myös teidän erikoiset ry:n saarnajien saarnoihin, missä nnuhdellaa pedofiliast ja miehiä huoruudesta? Niin, näetkös nyt, syytät muita sen tekemättä jättämisestä, mitä et itsekään porukkoinesi tee. Muistuu vaan mieleen Jeesuksen nuhteet fariseuksille kun he syyttivät muita säätyjen noudattamatta jättämisestä, mutta eivät itsekään täyttäneet tärkeimpiä osia Jumalan tahdosta.

        "Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin! Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
        Luuk. 11:46‭-‬47 FB38
        http://bible.com/365/luk.11.46-47.FB38"

        Tuosta profeettojen hautakammioista tuli osuvasti mieleen, että kyllä erikoisten saarnaajat kovasti muistelevat vanhoja opettajia ja Laestadiusta,mutta ovat itse olleet heidän opetuksiaan pilkkaamassa.

        Tiedän, että pedofiliaa vastaan tehdään työtä monessa eri seurakunnassa. Olisi syytä tehdä myös separatistiseurakunnassa.

        Jokaisessa messussa ihminen joko itse lukee synnintunnustuksen tai liturgi lukee sen seurakunnan puolesta ja sen päälle luetaan synninpäästö Jeesuksen sovitustyön tähden. Eikö siinä hetkessä saa uskoa, vai pitääkö olla vielä jokin taikatemppu takataskussa?

        Ei sinulla oikein ole ajatus kasassa, arvoisa kaidantien tuuraaja. Kyllä lainoppineet olivat juuri niitä, jotka vaativat ihmisiltä kaikkea. Ei saa tehdä, ei saa mennä ei saa koskea ei saa maistaa. Kuitenkin separatistina sinäkin olet sitä mieltä, että minä menen lihallisuuden mukaan, sitä helppoa tietä.

        Kumpaa mieltä sinä oikein olet? Etkö tiedä mitä ajattelet, vai huuteletko vain mitä mieleen tulee?


      • Satikutia
        saarnaaja_saarnaa kirjoitti:

        Tiedän, että pedofiliaa vastaan tehdään työtä monessa eri seurakunnassa. Olisi syytä tehdä myös separatistiseurakunnassa.

        Jokaisessa messussa ihminen joko itse lukee synnintunnustuksen tai liturgi lukee sen seurakunnan puolesta ja sen päälle luetaan synninpäästö Jeesuksen sovitustyön tähden. Eikö siinä hetkessä saa uskoa, vai pitääkö olla vielä jokin taikatemppu takataskussa?

        Ei sinulla oikein ole ajatus kasassa, arvoisa kaidantien tuuraaja. Kyllä lainoppineet olivat juuri niitä, jotka vaativat ihmisiltä kaikkea. Ei saa tehdä, ei saa mennä ei saa koskea ei saa maistaa. Kuitenkin separatistina sinäkin olet sitä mieltä, että minä menen lihallisuuden mukaan, sitä helppoa tietä.

        Kumpaa mieltä sinä oikein olet? Etkö tiedä mitä ajattelet, vai huuteletko vain mitä mieleen tulee?

        En ole kaidantien kulkija. Nyt niitä linkkejä. En vaadi sinulta mitään muuta kuin sitä, että kyttäisit virheitä tasapuolisemmin. Juuri fariseusten touhuanhan sinä harrastat, vaadit että pitää saarnata pedofiliasta miehille, pitää saarnata huoruudesta miehille ja juuri omissa porukoissasi näin ei tehdä. Mistä edes tiedät mitä esikoislestadiolaisuudessa saarnataan jos et ole seurakuntamme kokoontumisissa mukana?

        Noiden liturgisten taikatemppujen lisäksi pitää olla vielä yksi taikatemppu: elä usko ja nöyrä ja särjetty sydän. Kyllä muutenkin voi uskoa, mutta se usko ei kelpaa Jumalan edessä sillä se on itse tehty.

        En tiedä sinun lihallisuuksistasi mitään mutta sen verran voin kirjoituksistasi päätellä, että olet kirkkis.


      • vastaansaarnataan
        Satikutia kirjoitti:

        Voitko arvoisa kirkkis laittaa linkin jonkun papin saarnaan, jossa saarnataan pedofiliaa vastaan. Tai yleensäkään linkin johonkin saarnaan, jossa edes yleensäkään nuhdellaan ihmisiä synnistä? Voitko laittaa linkkiä myös teidän erikoiset ry:n saarnajien saarnoihin, missä nnuhdellaa pedofiliast ja miehiä huoruudesta? Niin, näetkös nyt, syytät muita sen tekemättä jättämisestä, mitä et itsekään porukkoinesi tee. Muistuu vaan mieleen Jeesuksen nuhteet fariseuksille kun he syyttivät muita säätyjen noudattamatta jättämisestä, mutta eivät itsekään täyttäneet tärkeimpiä osia Jumalan tahdosta.

        "Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin! Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
        Luuk. 11:46‭-‬47 FB38
        http://bible.com/365/luk.11.46-47.FB38"

        Tuosta profeettojen hautakammioista tuli osuvasti mieleen, että kyllä erikoisten saarnaajat kovasti muistelevat vanhoja opettajia ja Laestadiusta,mutta ovat itse olleet heidän opetuksiaan pilkkaamassa.

        Menkää Esikoisen siellä saarnata pedpfileillekin.


      • KaidanTienKuIkija
        saarnaaja_saarnaa kirjoitti:

        Tiedän, että pedofiliaa vastaan tehdään työtä monessa eri seurakunnassa. Olisi syytä tehdä myös separatistiseurakunnassa.

        Jokaisessa messussa ihminen joko itse lukee synnintunnustuksen tai liturgi lukee sen seurakunnan puolesta ja sen päälle luetaan synninpäästö Jeesuksen sovitustyön tähden. Eikö siinä hetkessä saa uskoa, vai pitääkö olla vielä jokin taikatemppu takataskussa?

        Ei sinulla oikein ole ajatus kasassa, arvoisa kaidantien tuuraaja. Kyllä lainoppineet olivat juuri niitä, jotka vaativat ihmisiltä kaikkea. Ei saa tehdä, ei saa mennä ei saa koskea ei saa maistaa. Kuitenkin separatistina sinäkin olet sitä mieltä, että minä menen lihallisuuden mukaan, sitä helppoa tietä.

        Kumpaa mieltä sinä oikein olet? Etkö tiedä mitä ajattelet, vai huuteletko vain mitä mieleen tulee?

        Vastasit nim,merk "satikutia" kysymykseen, koskien saarnaa pedofiliaa tai ylipäätään syntiä vastaan näin:

        #
        "Jokaisessa messussa ihminen joko itse lukee synnintunnustuksen tai liturgi lukee sen seurakunnan puolesta ja sen päälle luetaan synninpäästö Jeesuksen sovitustyön tähden. Eikö siinä hetkessä saa uskoa, vai pitääkö olla vielä jokin taikatemppu takataskussa?"
        #


        Aiemmin tuolla syytit saarnaajia ilman näyttöä ja todisteita "salaripistä" pedofilia tapauksissa.
        Nyt sanoit, että yleinen synnin tunnustus ja päästö kirkossa riittää...

        Ilmeistä ristiriitaa, sanoisinko....

        Kerroppa meille arvon "saarnaaja", joka näet meidän saarnaajissa vain vikaa, että kuinka pedofili pääsee taivaaseen?


        Alkaa olla jo Huvittavaa, kuinka näet jokaisessa ja kenen tahansa kommentissa ja kirjoituksessa minut.. :)

        Lapinsaarnaajien syyttely pedofili aiheesta on vihan tuottamaa valetta.

        Tämän voi sanoa hyvällä omallatunnolla, Vähääkään puolustelematta niitä jotka ovat syyllistyneet pedofiliaan, tai vähättelemättä sen uhreja.

        Se jos joku, on pedofilian uhrejen väheksymistä, että tämä aihe on otettu aseeksi taistelussa elävää kristillisyyttä vastaan!
        Siis jotkut käyttävät tätä kamalaa norjassa tapahtunutta rikosta, surutta hyödyksi omiin tarkoitusperiinsä rikkoa luottamusta suomen ja ruotsin kristittyjen välillä!


      • saarnaaja_saarnaa
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Vastasit nim,merk "satikutia" kysymykseen, koskien saarnaa pedofiliaa tai ylipäätään syntiä vastaan näin:

        #
        "Jokaisessa messussa ihminen joko itse lukee synnintunnustuksen tai liturgi lukee sen seurakunnan puolesta ja sen päälle luetaan synninpäästö Jeesuksen sovitustyön tähden. Eikö siinä hetkessä saa uskoa, vai pitääkö olla vielä jokin taikatemppu takataskussa?"
        #


        Aiemmin tuolla syytit saarnaajia ilman näyttöä ja todisteita "salaripistä" pedofilia tapauksissa.
        Nyt sanoit, että yleinen synnin tunnustus ja päästö kirkossa riittää...

        Ilmeistä ristiriitaa, sanoisinko....

        Kerroppa meille arvon "saarnaaja", joka näet meidän saarnaajissa vain vikaa, että kuinka pedofili pääsee taivaaseen?


        Alkaa olla jo Huvittavaa, kuinka näet jokaisessa ja kenen tahansa kommentissa ja kirjoituksessa minut.. :)

        Lapinsaarnaajien syyttely pedofili aiheesta on vihan tuottamaa valetta.

        Tämän voi sanoa hyvällä omallatunnolla, Vähääkään puolustelematta niitä jotka ovat syyllistyneet pedofiliaan, tai vähättelemättä sen uhreja.

        Se jos joku, on pedofilian uhrejen väheksymistä, että tämä aihe on otettu aseeksi taistelussa elävää kristillisyyttä vastaan!
        Siis jotkut käyttävät tätä kamalaa norjassa tapahtunutta rikosta, surutta hyödyksi omiin tarkoitusperiinsä rikkoa luottamusta suomen ja ruotsin kristittyjen välillä!

        "Aiemmin tuolla syytit saarnaajia ilman näyttöä ja todisteita "salaripistä" pedofilia tapauksissa.
        Nyt sanoit, että yleinen synnin tunnustus ja päästö kirkossa riittää...

        Ilmeistä ristiriitaa, sanoisinko...."

        Itse en sanoisi. Ei ole sen kummempi asia kuin parannuksen tekeminen seuroissakaan. Ei siinäkään kaikkia syntejä luetella. Salarippitapauksessa tekijä haluaa keventää sydäntään salaa. En sano, että salarippi pitää poistaa, mutta saarnaajalla tai sielunhoitajalla on niissä tapauksissa todella suuri vastuu, pitääkö asian itsellään, kehottaako tekijää tuomaan asiansa julki, vai ilmoittaako itse asiasta. Todella suuri vastuu.

        "Kerroppa meille arvon "saarnaaja", joka näet meidän saarnaajissa vain vikaa, että kuinka pedofili pääsee taivaaseen?"

        Arvon kaidantienkulkija, minua kiinnostaa paljon enemmän pieni uhri, joka joutuu koko tulevan elämänsä elämään sen kauhean totuuden kanssa, joka hänelle on hänen tahtomattaan aiheutettu. Hänellä on tuska, epätoivo, ristiriita siitä voiko rakastaa tuota pahaa tekevää lähimmäistä, ristiriita siitä, miten jaksaa antaa anteeksi.

        "Lapinsaarnaajien syyttely pedofili aiheesta on vihan tuottamaa valetta."

        Jos paljastuu yksikin salailutapaus, sinä olet vastuussa näistä puheistasi. Ja niitä on täällä paljon.

        Sinun aloittamasi ketju oli Mariahehjo, paha työntekijä. Siinä käytettiin todella rumaa kieltä. Ja vastauksista päätellen sinä olet ollut siellä mukana. Nyt puhut tietysti niin siivosti kuin osaat.


      • saarnaaja_saarnaa
        Satikutia kirjoitti:

        En ole kaidantien kulkija. Nyt niitä linkkejä. En vaadi sinulta mitään muuta kuin sitä, että kyttäisit virheitä tasapuolisemmin. Juuri fariseusten touhuanhan sinä harrastat, vaadit että pitää saarnata pedofiliasta miehille, pitää saarnata huoruudesta miehille ja juuri omissa porukoissasi näin ei tehdä. Mistä edes tiedät mitä esikoislestadiolaisuudessa saarnataan jos et ole seurakuntamme kokoontumisissa mukana?

        Noiden liturgisten taikatemppujen lisäksi pitää olla vielä yksi taikatemppu: elä usko ja nöyrä ja särjetty sydän. Kyllä muutenkin voi uskoa, mutta se usko ei kelpaa Jumalan edessä sillä se on itse tehty.

        En tiedä sinun lihallisuuksistasi mitään mutta sen verran voin kirjoituksistasi päätellä, että olet kirkkis.

        Et vieläkään ymmärtänyt, mitä farisealaisuus tarkoittaa. Osuuko se jotenkin kipeään kohtaan, jos oma seurakunta sisältääkin pahuutta?

        Esikoislestadiolaisuudessa saarnataan lakihenkinen oppi, jonka mukaan vain seurakunnan kautta voi pelastua. Se oppi tulee sitä opettavien saarnamiesten päälle, seurakuntalaiset tuskin voivat mitään tehdä, niin alistettuja he ovat. Heillä ei ole käytännössä mitään sananvaltaa, vaan he luottavat saarnaajien puheisiin Jumalan ilmoituksena. Vanhoillisilla on täsmälleen sama seurakuntaoppi, ja hekin ovat mielestään ainoita oikeita taivaaseen menijöitä.

        Saatte omasta mielestänne vapaasti olla ainoita taivaaseen menijöitä. Teillä ei ole kuitenkaan rahtusenkaan sanottavaa yhdenkään ihmisen sielun pelastukseen.

        "Noiden liturgisten taikatemppujen lisäksi pitää olla vielä yksi taikatemppu: elä usko ja nöyrä ja särjetty sydän. Kyllä muutenkin voi uskoa, mutta se usko ei kelpaa Jumalan edessä sillä se on itse tehty."

        Elä(vä) usko, nöyrä ja särjetty sydän ei voi olla kirkon messussa olevalla ihmisellä? Suurin vihollisen juoni on juuri se, että ihminen joutuu siihen tilaan, jossa hän arvioi muiden uskoa. Sama juoni saa ihmisen ajattelemaan, että " koska tämä on pelastava usko, ja on vain yksi oikea usko, muita ei silloin voi olla." Tämä ei ole Raamatun eikä edes Lutherin ja Lestadiuksen näkemys seurakuntaopista. Ja kun kerran ollaan päästy erehtymättömiksi, on turhaa tulla vinkumaan mistään pedofiiliasioista, eikö niin?


      • KaidanTienKuIkija
        saarnaaja_saarnaa kirjoitti:

        "Aiemmin tuolla syytit saarnaajia ilman näyttöä ja todisteita "salaripistä" pedofilia tapauksissa.
        Nyt sanoit, että yleinen synnin tunnustus ja päästö kirkossa riittää...

        Ilmeistä ristiriitaa, sanoisinko...."

        Itse en sanoisi. Ei ole sen kummempi asia kuin parannuksen tekeminen seuroissakaan. Ei siinäkään kaikkia syntejä luetella. Salarippitapauksessa tekijä haluaa keventää sydäntään salaa. En sano, että salarippi pitää poistaa, mutta saarnaajalla tai sielunhoitajalla on niissä tapauksissa todella suuri vastuu, pitääkö asian itsellään, kehottaako tekijää tuomaan asiansa julki, vai ilmoittaako itse asiasta. Todella suuri vastuu.

        "Kerroppa meille arvon "saarnaaja", joka näet meidän saarnaajissa vain vikaa, että kuinka pedofili pääsee taivaaseen?"

        Arvon kaidantienkulkija, minua kiinnostaa paljon enemmän pieni uhri, joka joutuu koko tulevan elämänsä elämään sen kauhean totuuden kanssa, joka hänelle on hänen tahtomattaan aiheutettu. Hänellä on tuska, epätoivo, ristiriita siitä voiko rakastaa tuota pahaa tekevää lähimmäistä, ristiriita siitä, miten jaksaa antaa anteeksi.

        "Lapinsaarnaajien syyttely pedofili aiheesta on vihan tuottamaa valetta."

        Jos paljastuu yksikin salailutapaus, sinä olet vastuussa näistä puheistasi. Ja niitä on täällä paljon.

        Sinun aloittamasi ketju oli Mariahehjo, paha työntekijä. Siinä käytettiin todella rumaa kieltä. Ja vastauksista päätellen sinä olet ollut siellä mukana. Nyt puhut tietysti niin siivosti kuin osaat.

        "saarnaajalla tai sielunhoitajalla on niissä tapauksissa todella suuri vastuu, pitääkö asian itsellään, kehottaako tekijää tuomaan asiansa julki, vai ilmoittaako itse asiasta. Todella suuri vastuu."

        Tässä olen samaa mieltä. Mutta en unissanikaan lähtisi huutelemaan tuollaisia väitteitä ihmisten nimiä käyttäen. Jos on varaa lähteä syyttämään ihmisiä nimiä mainiten, niin täytyy olla myös näyttöä syytteiden tueksi.
        Muuta en ole vaatinut, joten vastuuni asiassa on hyvin pieni, paljastuupa mitä tahansa.

        Mariahejholla on vastuu melkoisesti isompi. Suorastaan kunnianloukkauksen suuruinen jos väitteet ei pidä paikkaansa.

        "Arvon kaidantienkulkija, minua kiinnostaa paljon enemmän pieni uhri"

        Etpä sinä heitä täällä ole voivotellut..
        Miksi et edes puhunut pedofileista ja siitä mitä heille, kuuluu ja onko heidät tuomittu? Onko uhrit saanut hoitoa?
        Saarnaajia olet vain pilkannut ja heidän työtään haukkunut..
        Seurakunnan rikkominen oli tärkeämpää.

        Minä ymmärrän että kysymykseni meni mukavuus alueesi ulkopuolelle, mutta palaan Vielä kysymykseen miten pedofili pääsee taivaaseen?
        Miksei se kiinnosta? Ajatteletko ettei taivaassa ole heille sijaa? Että täytyy olla parempi päästäkseen taivaaseen? Eikö syntisten sielujen kadoitettu tila tule kiinnostaa sinuakin jos olet kristitty?
        Jos Jeesus vastaa sinun kohdallasi, että häntä kiinnostaa enempi ne ihmiset, joita vastaan sinä teit syntiä, niin mikä on sinun mahdollisuutesi?


      • saarnaaja_saarnaa
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        "saarnaajalla tai sielunhoitajalla on niissä tapauksissa todella suuri vastuu, pitääkö asian itsellään, kehottaako tekijää tuomaan asiansa julki, vai ilmoittaako itse asiasta. Todella suuri vastuu."

        Tässä olen samaa mieltä. Mutta en unissanikaan lähtisi huutelemaan tuollaisia väitteitä ihmisten nimiä käyttäen. Jos on varaa lähteä syyttämään ihmisiä nimiä mainiten, niin täytyy olla myös näyttöä syytteiden tueksi.
        Muuta en ole vaatinut, joten vastuuni asiassa on hyvin pieni, paljastuupa mitä tahansa.

        Mariahejholla on vastuu melkoisesti isompi. Suorastaan kunnianloukkauksen suuruinen jos väitteet ei pidä paikkaansa.

        "Arvon kaidantienkulkija, minua kiinnostaa paljon enemmän pieni uhri"

        Etpä sinä heitä täällä ole voivotellut..
        Miksi et edes puhunut pedofileista ja siitä mitä heille, kuuluu ja onko heidät tuomittu? Onko uhrit saanut hoitoa?
        Saarnaajia olet vain pilkannut ja heidän työtään haukkunut..
        Seurakunnan rikkominen oli tärkeämpää.

        Minä ymmärrän että kysymykseni meni mukavuus alueesi ulkopuolelle, mutta palaan Vielä kysymykseen miten pedofili pääsee taivaaseen?
        Miksei se kiinnosta? Ajatteletko ettei taivaassa ole heille sijaa? Että täytyy olla parempi päästäkseen taivaaseen? Eikö syntisten sielujen kadoitettu tila tule kiinnostaa sinuakin jos olet kristitty?
        Jos Jeesus vastaa sinun kohdallasi, että häntä kiinnostaa enempi ne ihmiset, joita vastaan sinä teit syntiä, niin mikä on sinun mahdollisuutesi?

        Kyllä, minua todellakin kiinnostaa enemmän, miten se pieni uhri selviää. Miten hajalle lyöty minuus, itsetietoisuus omasta kehosta, seksuaalisuus ja naisellisuus kasataan pienistä paloista takaisin edes jollain lailla kestäväksi. Ei se kaikilla edes kestä. Älä tule minulle sanomaan mitään hölynpölyä, etten välittäisi! Minähän tuon heidän tuskaansa esiin kaikin keinoin. Sinä sen sijaan yrität kaikin keinoin estää minua.

        Minulla ei riitä pedofiileille sympatiaa. Hyvä jos jollakin riittää. He kuitenkin ovat Jumalan luomia siinä kuin kuka tahansa muukin, ja pelastuvat, jos ottavat uskon vastaan, kuten muutkin. Kyllä minäkin sen verran Raamattua osaan, vaikka olen idiootti, helvetin matkalainen, epäuskoinen, vääräoppinen, eriseurainen ja ties mitä kaikkea olenkin.

        Jos pedofiliaongelma tuodaan seurakuntaan, joko tekijän tai uhrin kautta, se on myös seurakunnan ongelma, ja silloin seurakunnan johtajilla on siitä vastuu. Tämä on selvää Suomen kieltä.

        Jos seurakunnassa opetetaan ja varoitetaan yksipuolisesti vain tyttöjä ja naisia tämänkaltaisista vaaroista, ja miehet jätetään tämän saarnan ulkopuolelle (kuten Minden saarnassa), varoitukset ovat turhia ja tehottomia. Niillä lähinnä pestään omat kädet, ja saadaan seurakuntalaisille vääristynyt kuva siitä, mikä on oikein. Saarnojen pitää koetella yhtälailla ne 50- ja 60-vuotiaat miehet, jos kerran niitä tulee varoa. Tämäkin on selvää Suomea.

        Et ole vieläkään suostunut sanomaan, ovatko ne mainitsemani törkeydet sinun kirjoittamiasi. Ovatko ne?


      • Satikutia
        saarnaaja_saarnaa kirjoitti:

        Et vieläkään ymmärtänyt, mitä farisealaisuus tarkoittaa. Osuuko se jotenkin kipeään kohtaan, jos oma seurakunta sisältääkin pahuutta?

        Esikoislestadiolaisuudessa saarnataan lakihenkinen oppi, jonka mukaan vain seurakunnan kautta voi pelastua. Se oppi tulee sitä opettavien saarnamiesten päälle, seurakuntalaiset tuskin voivat mitään tehdä, niin alistettuja he ovat. Heillä ei ole käytännössä mitään sananvaltaa, vaan he luottavat saarnaajien puheisiin Jumalan ilmoituksena. Vanhoillisilla on täsmälleen sama seurakuntaoppi, ja hekin ovat mielestään ainoita oikeita taivaaseen menijöitä.

        Saatte omasta mielestänne vapaasti olla ainoita taivaaseen menijöitä. Teillä ei ole kuitenkaan rahtusenkaan sanottavaa yhdenkään ihmisen sielun pelastukseen.

        "Noiden liturgisten taikatemppujen lisäksi pitää olla vielä yksi taikatemppu: elä usko ja nöyrä ja särjetty sydän. Kyllä muutenkin voi uskoa, mutta se usko ei kelpaa Jumalan edessä sillä se on itse tehty."

        Elä(vä) usko, nöyrä ja särjetty sydän ei voi olla kirkon messussa olevalla ihmisellä? Suurin vihollisen juoni on juuri se, että ihminen joutuu siihen tilaan, jossa hän arvioi muiden uskoa. Sama juoni saa ihmisen ajattelemaan, että " koska tämä on pelastava usko, ja on vain yksi oikea usko, muita ei silloin voi olla." Tämä ei ole Raamatun eikä edes Lutherin ja Lestadiuksen näkemys seurakuntaopista. Ja kun kerran ollaan päästy erehtymättömiksi, on turhaa tulla vinkumaan mistään pedofiiliasioista, eikö niin?

        Kyllä tiedän mitä raamatun farisealaisuudella tarkoitetaan. Useinhan se liitetään tämän päivän elämässä symboliksi ulkokullaisuuteen vaikka raamatullisesti siihen liittyy varmasti muutakin. Kyllähän se totta kai pahalta tuntuu jos ja kun omassa seurakunnassa ilmentyy pahuutta. Myös se harmittaa että liikkeellä on paljon kuulopuheita ja luuloja muuallakin kuin täällä S24 palstoilla.

        Yllättääkö se sitten? Ei varsinaisesti, kyllä sitä on tullut nähtyä ja koettua, että kristitytkin lankeavat, jopa armon tilasta valvomattomuuden tähden.

        Jätän syytökset lakihenkisyydestä omaan arvoonsa mutta sen verran tartun seurakuntaoppiin, että vanhoillisilla opetetaan SRK liikkeen, siis maallisen yhdistyksen olevan Jumalan valtakunta, me taas opetamme, että Jumalan valtakunta on siinä missä me uskovat ihmiset olemme. Eli emme siis opeta että esikoislestadiolaisuudella liikkeenä ja yhdistyksenä on jokin erityinen asema. Jumalahan ei asu käsin rakennetuissa temppeleissä. Luotamme saarnattuun Jumalan sanaan, kuten muutkin kristityt kirkon historiassa. Aina on myös pidetty saarnattua sanaa Jumalan sanana. Näin opettaa raamattu, kirkkoisät, Luther ja Laestadius. Sananvaltaa sen näkymättömän seurakunnan jäsenillä on kyllä paljonkin, yleensä nämä näkymättömän seurakunnan jäsenet tunnistaa siitä, että he ovat puheväleissä saarnaajien kanssa. Totta kai jos saarnaajan oppi alkaa olla ohi raamatun, voi mennä keskustelemaan.

        "Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee KAIKEN, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli."
        1. Kor. 2:11‭-‬16 FB38
        http://bible.com/365/1co.2.11-16.FB38

        Kyllä, uskovana minun tehtäväni on myös arvioida toisten uskon perusteita ja vastata myös muille uskoni perusteista.

        Ettei vain se olisi suuri vihollisen juoni, että kaikki usko kelpaa?


      • KaidanTienKuIkija
        Satikutia kirjoitti:

        Kyllä tiedän mitä raamatun farisealaisuudella tarkoitetaan. Useinhan se liitetään tämän päivän elämässä symboliksi ulkokullaisuuteen vaikka raamatullisesti siihen liittyy varmasti muutakin. Kyllähän se totta kai pahalta tuntuu jos ja kun omassa seurakunnassa ilmentyy pahuutta. Myös se harmittaa että liikkeellä on paljon kuulopuheita ja luuloja muuallakin kuin täällä S24 palstoilla.

        Yllättääkö se sitten? Ei varsinaisesti, kyllä sitä on tullut nähtyä ja koettua, että kristitytkin lankeavat, jopa armon tilasta valvomattomuuden tähden.

        Jätän syytökset lakihenkisyydestä omaan arvoonsa mutta sen verran tartun seurakuntaoppiin, että vanhoillisilla opetetaan SRK liikkeen, siis maallisen yhdistyksen olevan Jumalan valtakunta, me taas opetamme, että Jumalan valtakunta on siinä missä me uskovat ihmiset olemme. Eli emme siis opeta että esikoislestadiolaisuudella liikkeenä ja yhdistyksenä on jokin erityinen asema. Jumalahan ei asu käsin rakennetuissa temppeleissä. Luotamme saarnattuun Jumalan sanaan, kuten muutkin kristityt kirkon historiassa. Aina on myös pidetty saarnattua sanaa Jumalan sanana. Näin opettaa raamattu, kirkkoisät, Luther ja Laestadius. Sananvaltaa sen näkymättömän seurakunnan jäsenillä on kyllä paljonkin, yleensä nämä näkymättömän seurakunnan jäsenet tunnistaa siitä, että he ovat puheväleissä saarnaajien kanssa. Totta kai jos saarnaajan oppi alkaa olla ohi raamatun, voi mennä keskustelemaan.

        "Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee KAIKEN, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli."
        1. Kor. 2:11‭-‬16 FB38
        http://bible.com/365/1co.2.11-16.FB38

        Kyllä, uskovana minun tehtäväni on myös arvioida toisten uskon perusteita ja vastata myös muille uskoni perusteista.

        Ettei vain se olisi suuri vihollisen juoni, että kaikki usko kelpaa?

        Näin minäkin ajattelen.


      • KaidanTienKuIkija
        saarnaaja_saarnaa kirjoitti:

        Kyllä, minua todellakin kiinnostaa enemmän, miten se pieni uhri selviää. Miten hajalle lyöty minuus, itsetietoisuus omasta kehosta, seksuaalisuus ja naisellisuus kasataan pienistä paloista takaisin edes jollain lailla kestäväksi. Ei se kaikilla edes kestä. Älä tule minulle sanomaan mitään hölynpölyä, etten välittäisi! Minähän tuon heidän tuskaansa esiin kaikin keinoin. Sinä sen sijaan yrität kaikin keinoin estää minua.

        Minulla ei riitä pedofiileille sympatiaa. Hyvä jos jollakin riittää. He kuitenkin ovat Jumalan luomia siinä kuin kuka tahansa muukin, ja pelastuvat, jos ottavat uskon vastaan, kuten muutkin. Kyllä minäkin sen verran Raamattua osaan, vaikka olen idiootti, helvetin matkalainen, epäuskoinen, vääräoppinen, eriseurainen ja ties mitä kaikkea olenkin.

        Jos pedofiliaongelma tuodaan seurakuntaan, joko tekijän tai uhrin kautta, se on myös seurakunnan ongelma, ja silloin seurakunnan johtajilla on siitä vastuu. Tämä on selvää Suomen kieltä.

        Jos seurakunnassa opetetaan ja varoitetaan yksipuolisesti vain tyttöjä ja naisia tämänkaltaisista vaaroista, ja miehet jätetään tämän saarnan ulkopuolelle (kuten Minden saarnassa), varoitukset ovat turhia ja tehottomia. Niillä lähinnä pestään omat kädet, ja saadaan seurakuntalaisille vääristynyt kuva siitä, mikä on oikein. Saarnojen pitää koetella yhtälailla ne 50- ja 60-vuotiaat miehet, jos kerran niitä tulee varoa. Tämäkin on selvää Suomea.

        Et ole vieläkään suostunut sanomaan, ovatko ne mainitsemani törkeydet sinun kirjoittamiasi. Ovatko ne?

        Päätin jo ajat sitten etten vastaa tuohon kysymykseesi mitään.
        Jätän sinut nytkin omien luulojesi varaan.
        Puolestani saat uskoa, syyttää ja ajatella minusta ihan mitä tahdot.
        :)

        Oletko huomannut että nimimerkissäni L-kirjain on korvattu isolla i:llä. Aiemmin näin ei ollut..
        Sillekin on syynsä.


      • Hauhaurakkia
        saarnaaja_saarnaa kirjoitti:

        Kyllä, minua todellakin kiinnostaa enemmän, miten se pieni uhri selviää. Miten hajalle lyöty minuus, itsetietoisuus omasta kehosta, seksuaalisuus ja naisellisuus kasataan pienistä paloista takaisin edes jollain lailla kestäväksi. Ei se kaikilla edes kestä. Älä tule minulle sanomaan mitään hölynpölyä, etten välittäisi! Minähän tuon heidän tuskaansa esiin kaikin keinoin. Sinä sen sijaan yrität kaikin keinoin estää minua.

        Minulla ei riitä pedofiileille sympatiaa. Hyvä jos jollakin riittää. He kuitenkin ovat Jumalan luomia siinä kuin kuka tahansa muukin, ja pelastuvat, jos ottavat uskon vastaan, kuten muutkin. Kyllä minäkin sen verran Raamattua osaan, vaikka olen idiootti, helvetin matkalainen, epäuskoinen, vääräoppinen, eriseurainen ja ties mitä kaikkea olenkin.

        Jos pedofiliaongelma tuodaan seurakuntaan, joko tekijän tai uhrin kautta, se on myös seurakunnan ongelma, ja silloin seurakunnan johtajilla on siitä vastuu. Tämä on selvää Suomen kieltä.

        Jos seurakunnassa opetetaan ja varoitetaan yksipuolisesti vain tyttöjä ja naisia tämänkaltaisista vaaroista, ja miehet jätetään tämän saarnan ulkopuolelle (kuten Minden saarnassa), varoitukset ovat turhia ja tehottomia. Niillä lähinnä pestään omat kädet, ja saadaan seurakuntalaisille vääristynyt kuva siitä, mikä on oikein. Saarnojen pitää koetella yhtälailla ne 50- ja 60-vuotiaat miehet, jos kerran niitä tulee varoa. Tämäkin on selvää Suomea.

        Et ole vieläkään suostunut sanomaan, ovatko ne mainitsemani törkeydet sinun kirjoittamiasi. Ovatko ne?

        Kertokaapa nyt, kuka on Suomen seurakunnassa tehnyt mainitsemaasi syntiä? Eipä taida olla kukaan, elle nimimerkki itse? Sananlaskukin sanoo, että se kielessä, mikä mielessä. Lopeta tuo älytön vouhottaminen, missä ei ole mitään totuusperää. Olet jotenkin epä stabiili ihminen.


      • OnseTiedossaLaajalti
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Ensinnäkään en usko, että pedofileille olisi saarnattu salarippi ruotsin saarnaajien toimesta.
        Siihen vaadin minäkin todisteet. Jos sellaista väittää, se on voitava todistaa.
        Käsittääkseni nämä tapaukset ovat tapahtuneet norjassa.

        Toiseksi miehille on saarnattu paljon huoruuden himoista ja vaikutuksia vastaan.

        Kolmanneksi olen ehdottomasti sillä kannalla, että pedofilit tulee tuoda lain eteen, siis myös silloin vaikka synnit olisikin saarnattu hänelle anteeksi.
        Tällaisia asioita ei saa päästää jatkumaan, eikä niistä tarvitse olla hiljaa.
        Mutta jos näissä asioissa nimillä syytellään ihmisiä, niin täytyy olla näyttöä syytteidensä tueksi.

        Ja viimeiseksi, sinä saat puhua tyhmiä niin paljon kuin sielusi sietää.
        Eikä minulla niin hirveästi ole halukaan vaikuttaa puheisiisi.
        Yhtenä päivänä sinä vastaat puheistasi ja teoistasi Jumalan edessä. Näin myös minä ja jokainen meistä. Silloin on hyvä, jos meillä on puolustaja isän tykönä.

        Onhan ne salaripissä hoidettu Kiirunassa ja Saimaan rannalla


      • MääMääKaritsa
        Satikutia kirjoitti:

        En ole kaidantien kulkija. Nyt niitä linkkejä. En vaadi sinulta mitään muuta kuin sitä, että kyttäisit virheitä tasapuolisemmin. Juuri fariseusten touhuanhan sinä harrastat, vaadit että pitää saarnata pedofiliasta miehille, pitää saarnata huoruudesta miehille ja juuri omissa porukoissasi näin ei tehdä. Mistä edes tiedät mitä esikoislestadiolaisuudessa saarnataan jos et ole seurakuntamme kokoontumisissa mukana?

        Noiden liturgisten taikatemppujen lisäksi pitää olla vielä yksi taikatemppu: elä usko ja nöyrä ja särjetty sydän. Kyllä muutenkin voi uskoa, mutta se usko ei kelpaa Jumalan edessä sillä se on itse tehty.

        En tiedä sinun lihallisuuksistasi mitään mutta sen verran voin kirjoituksistasi päätellä, että olet kirkkis.

        Nimimerkki saarnaaja_saarnaa kutsuu messun synnnintunnustusta &
        synninpäästöä "liturgiseksi taikatempuksi!.

        Voi, millaista jumalansanan pilkaaa te esikoiset harrastatte!


      • saarnaaja_saarnaa
        Satikutia kirjoitti:

        Kyllä tiedän mitä raamatun farisealaisuudella tarkoitetaan. Useinhan se liitetään tämän päivän elämässä symboliksi ulkokullaisuuteen vaikka raamatullisesti siihen liittyy varmasti muutakin. Kyllähän se totta kai pahalta tuntuu jos ja kun omassa seurakunnassa ilmentyy pahuutta. Myös se harmittaa että liikkeellä on paljon kuulopuheita ja luuloja muuallakin kuin täällä S24 palstoilla.

        Yllättääkö se sitten? Ei varsinaisesti, kyllä sitä on tullut nähtyä ja koettua, että kristitytkin lankeavat, jopa armon tilasta valvomattomuuden tähden.

        Jätän syytökset lakihenkisyydestä omaan arvoonsa mutta sen verran tartun seurakuntaoppiin, että vanhoillisilla opetetaan SRK liikkeen, siis maallisen yhdistyksen olevan Jumalan valtakunta, me taas opetamme, että Jumalan valtakunta on siinä missä me uskovat ihmiset olemme. Eli emme siis opeta että esikoislestadiolaisuudella liikkeenä ja yhdistyksenä on jokin erityinen asema. Jumalahan ei asu käsin rakennetuissa temppeleissä. Luotamme saarnattuun Jumalan sanaan, kuten muutkin kristityt kirkon historiassa. Aina on myös pidetty saarnattua sanaa Jumalan sanana. Näin opettaa raamattu, kirkkoisät, Luther ja Laestadius. Sananvaltaa sen näkymättömän seurakunnan jäsenillä on kyllä paljonkin, yleensä nämä näkymättömän seurakunnan jäsenet tunnistaa siitä, että he ovat puheväleissä saarnaajien kanssa. Totta kai jos saarnaajan oppi alkaa olla ohi raamatun, voi mennä keskustelemaan.

        "Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee KAIKEN, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli."
        1. Kor. 2:11‭-‬16 FB38
        http://bible.com/365/1co.2.11-16.FB38

        Kyllä, uskovana minun tehtäväni on myös arvioida toisten uskon perusteita ja vastata myös muille uskoni perusteista.

        Ettei vain se olisi suuri vihollisen juoni, että kaikki usko kelpaa?

        Et edelleenkään tiennyt, mitä farisealaisuus on. Farisealaiset olivat alemman juutalaispapiston ryhmä, joka nimensä mukaisesti halusi erottautua ylemmästä papistosta. Heille oli tärkeää noudattaa lakia pienimmissäkin yksityiskohdissa. En koe farisealaisuutta olevan kirkkoesikoisissa tai muissa herätysliikkeissä, kuin ainoiksi oikeassa oleviksi ilmoittautuvissa lestadiolaisryhmissä.

        Minä en pidä lukua mintuista ja tilleistä, mutta minulle on pidetty niistä lukua kovastikin, voit olla varma.

        Jos sinä koet, että pedofiliasta puhuminen on hyttysen kuurnitsemista, et tiedä siihen liittyvistä kauheuksista ja ihmiskohtaloista mitään. Kannattaa ensin tutustua aiheeseen, ja sitten vasta esittää asiantuntijaa.


      • saarnaaja_saarnaa
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Päätin jo ajat sitten etten vastaa tuohon kysymykseesi mitään.
        Jätän sinut nytkin omien luulojesi varaan.
        Puolestani saat uskoa, syyttää ja ajatella minusta ihan mitä tahdot.
        :)

        Oletko huomannut että nimimerkissäni L-kirjain on korvattu isolla i:llä. Aiemmin näin ei ollut..
        Sillekin on syynsä.

        Vastaamatta jättämällä välttää valehtelemisen.

        Kysymystäni koskevat kirjoitukset sen sijaan on jo kirjoitettu, luettu ja tulkittu. Niitä ei saa enää tekemättömiksi.


      • AlKaida
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Päätin jo ajat sitten etten vastaa tuohon kysymykseesi mitään.
        Jätän sinut nytkin omien luulojesi varaan.
        Puolestani saat uskoa, syyttää ja ajatella minusta ihan mitä tahdot.
        :)

        Oletko huomannut että nimimerkissäni L-kirjain on korvattu isolla i:llä. Aiemmin näin ei ollut..
        Sillekin on syynsä.

        Laskepa, kaitaistentien kulkuri, montako viestiä ylläpito on poistanut tästä ketjusta. On tosi harvinaista, että ketjuista ylipäätään poistetaan mitään kirjoituksia.

        Se kertoo omaa kieltään siitä, että - niin mistähän se kertoo? Salailun tarpeesta? Epäkristillisestä kielenkäytöstä?


    • Armi.Kerjäläinen

      Kun itse olet viimeisellä tuomiolla, oletkohan kaikessa psrjausinnossasi osoittautunut omahyväisen nikkisi mukaiseksi kulkijaksi? Parjausinnnossasi piti kirjoittamani.

      • KaidanTienKuIkija

        En omasta voimasta.
        Monet, monet kerrat meinaa jalka luiskahtaa oikealle ja vasemmalle.
        Kuitenkin edellämme kulkee mies, jonka veriset jalanjäljet näyttävät tien, meille perässä laahustajille.
        Ja näitä jälkiä ninäkin tahdon seurata.
        Ja minä uskon, että se mies on puolustajamme suuressa oikeuden käynnissä. Ei meidän hyvyytemme tähden, vaan ainoastaan suuresta armosta.

        Itse en silloin pysty vastaamaan omista sanoistani ja teoistani. Jos joutuisin itse vastaamaan, niin minulla ei olisi mitään toivoa.
        Siksi Jumala on antanut poikansa, että meillä on edesvastaaja.


      • kukaneasettivirkaansa
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        En omasta voimasta.
        Monet, monet kerrat meinaa jalka luiskahtaa oikealle ja vasemmalle.
        Kuitenkin edellämme kulkee mies, jonka veriset jalanjäljet näyttävät tien, meille perässä laahustajille.
        Ja näitä jälkiä ninäkin tahdon seurata.
        Ja minä uskon, että se mies on puolustajamme suuressa oikeuden käynnissä. Ei meidän hyvyytemme tähden, vaan ainoastaan suuresta armosta.

        Itse en silloin pysty vastaamaan omista sanoistani ja teoistani. Jos joutuisin itse vastaamaan, niin minulla ei olisi mitään toivoa.
        Siksi Jumala on antanut poikansa, että meillä on edesvastaaja.

        No voi hyvän tähden tuota hurskasta paasaamista!

        kuules kun se sama Jeesus on jokaisen edesvastaaja joka siihen halajaa, tiesitkö sitä että Jeesus ei ollut lapinvanhin eikä essulessu eikä mitään muutakaan haaraa niistä kymmenistä joihin asti olette jo ehtineet jakaantua suuressa viisaudessanne.

        Siellä halveksimassasi vapaassa osastossakin on niitä jotka nojaavat edesvastaajan rintaan, oletko uskaltanut ajatella niin pitkälle.

        Keerotko muuten mihin niitä lapinvanhimpia tarvitaan, kun ainakaan minun Raaamatustani ei löydy vastaavaa ihmetouhua ei sitten ollenkaan?


      • Nytherätys
        kukaneasettivirkaansa kirjoitti:

        No voi hyvän tähden tuota hurskasta paasaamista!

        kuules kun se sama Jeesus on jokaisen edesvastaaja joka siihen halajaa, tiesitkö sitä että Jeesus ei ollut lapinvanhin eikä essulessu eikä mitään muutakaan haaraa niistä kymmenistä joihin asti olette jo ehtineet jakaantua suuressa viisaudessanne.

        Siellä halveksimassasi vapaassa osastossakin on niitä jotka nojaavat edesvastaajan rintaan, oletko uskaltanut ajatella niin pitkälle.

        Keerotko muuten mihin niitä lapinvanhimpia tarvitaan, kun ainakaan minun Raaamatustani ei löydy vastaavaa ihmetouhua ei sitten ollenkaan?

        Mistäs sinun raamatustasi löytyy tämä että Jeesus on kaikkien niiden edesvastaaja jotka sitä haluavat? Minun raamatussani lukee, että Jumala armahtaa kenet haluaa. Tässä ei ole ihmisen haluamisilla ja itse tehdyllä uskolla mitään tekemistä. Tästä haluan myös saarnata teille hellareille. Itse tekemänne uskonratkaisut ovat omaa vanhurskautta. Olette tässä perustavanlaatuisessa kysymyksessä ihmisen vapaasta tahdosta ja ratkaisuvallasta varsin katolilaisia. Me luterilaiset opetamme: ihmisen ratkaisuvalta on 100% sidottu hengellisissä asioissa syntiinlankeemuksen jälkeen. Kuuluisa ateisti Richard Dawkins sanoi: "on loogisempaa, että ainoastaa yksi uskonto on oikeassa, kuin että kaikki ovat samaa ja kaikissa opetetaan oikeaa uskoa. Miksi muuten olisi riitoja ja sotia esim protestanttien ja katolisten välillä." Näinhän se on, jopa terve järki sanoo, että jos me kaikki olisimme samassa uskossa, kokoontuisimme yhdessä. Nyt kuitenkin olen kertonut, miten olemme perustavaa laatua erimielisiä.


      • einukkuessauskoontullut
        Nytherätys kirjoitti:

        Mistäs sinun raamatustasi löytyy tämä että Jeesus on kaikkien niiden edesvastaaja jotka sitä haluavat? Minun raamatussani lukee, että Jumala armahtaa kenet haluaa. Tässä ei ole ihmisen haluamisilla ja itse tehdyllä uskolla mitään tekemistä. Tästä haluan myös saarnata teille hellareille. Itse tekemänne uskonratkaisut ovat omaa vanhurskautta. Olette tässä perustavanlaatuisessa kysymyksessä ihmisen vapaasta tahdosta ja ratkaisuvallasta varsin katolilaisia. Me luterilaiset opetamme: ihmisen ratkaisuvalta on 100% sidottu hengellisissä asioissa syntiinlankeemuksen jälkeen. Kuuluisa ateisti Richard Dawkins sanoi: "on loogisempaa, että ainoastaa yksi uskonto on oikeassa, kuin että kaikki ovat samaa ja kaikissa opetetaan oikeaa uskoa. Miksi muuten olisi riitoja ja sotia esim protestanttien ja katolisten välillä." Näinhän se on, jopa terve järki sanoo, että jos me kaikki olisimme samassa uskossa, kokoontuisimme yhdessä. Nyt kuitenkin olen kertonut, miten olemme perustavaa laatua erimielisiä.

        NO jaa kerrotko mitä Jeesus tarkoitti eräässä tilaisuudessa huutaessaan mm; joka janoaa, tulkoon ja juokoon..?

        teoriasi ja uskosi mukaan Jeesuksen olisi pitänyt ensin heittää tenaria ja hyvällä tuurilla mennä ja juottaa väkisin kuulijakunnasta kuka milloinkin, eikö niin!
        Jokainen joka huutaa avuski Herran nimeä, pelastuu!

        siinäkään en huomaa lottokoneen tuomaa onnea!

        Entäs Joh 3:16, osannet sen ulkoa joten jätän enempitilaa vastaukselle, kuinka siinä lottokone toimii taivaan maassa Jumalan veivaamana.


      • Nytnukutkovaan
        einukkuessauskoontullut kirjoitti:

        NO jaa kerrotko mitä Jeesus tarkoitti eräässä tilaisuudessa huutaessaan mm; joka janoaa, tulkoon ja juokoon..?

        teoriasi ja uskosi mukaan Jeesuksen olisi pitänyt ensin heittää tenaria ja hyvällä tuurilla mennä ja juottaa väkisin kuulijakunnasta kuka milloinkin, eikö niin!
        Jokainen joka huutaa avuski Herran nimeä, pelastuu!

        siinäkään en huomaa lottokoneen tuomaa onnea!

        Entäs Joh 3:16, osannet sen ulkoa joten jätän enempitilaa vastaukselle, kuinka siinä lottokone toimii taivaan maassa Jumalan veivaamana.

        Niin, kuka on janoava? Se on ihminen, jonka Jumala on herättänyt synnin unesta, se on Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksen alaisuudessa oleva herännyt ihminen, tässäkään ei ole ihmisen itse tekemillä janoilla mitään sijaa.

        Niin, taas tarvitsee lukea koko asiayhteys niin pääset totuuteen kiinni, heti 14 jakeessa jatkuu. Tätä juuri tarkoitin, teillä on väärä raamatuntulkinta ja oppi.

        Room 10:
        13 Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.
        14 MUTTA kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
        15 Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.
        16 Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
        17 Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.
        18 Mutta minä sanon: eikö he sitä ole kuulleet? Heidän äänensä tosin on lähtenyt kaikkeen maailmaan ja heidän sanansa maailman ääriin.
        19 Vaan minä sanon: eikös Israel tietänyt? Ensimäinen Moses sanoo: minä tahdon teitä yllyttää kateuteen sen kansan kautta, joka ei minun kansani ole, ja tyhmän kansan kautta tahdon minä teitä härsytellä.
        20 Mutta Jesaias on rohkia ja sanoo: minä olen niiltä löydetty, jotka ei minua etsineet, ja olen niille ilmaantunut, jotka ei minua kysyneet.
        21 Mutta Israelille hän sanoo: koko päivän olen minä käteni ojentanut tottelemattomalle ja vastahakoiselle kansalle.

        Joh 3:16 selitys löytyy yllä olevasta lainaamastani raamatun kohdasta. Ketkä ovat ne, jotka uskovat? Siksi Jumala antoi ainoan poikansa, että hänen valittunsa saisivat uskon kautta iankaikkisen elämän.


      • KaidanTienKuIkija
        Nytnukutkovaan kirjoitti:

        Niin, kuka on janoava? Se on ihminen, jonka Jumala on herättänyt synnin unesta, se on Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksen alaisuudessa oleva herännyt ihminen, tässäkään ei ole ihmisen itse tekemillä janoilla mitään sijaa.

        Niin, taas tarvitsee lukea koko asiayhteys niin pääset totuuteen kiinni, heti 14 jakeessa jatkuu. Tätä juuri tarkoitin, teillä on väärä raamatuntulkinta ja oppi.

        Room 10:
        13 Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.
        14 MUTTA kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
        15 Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.
        16 Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
        17 Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.
        18 Mutta minä sanon: eikö he sitä ole kuulleet? Heidän äänensä tosin on lähtenyt kaikkeen maailmaan ja heidän sanansa maailman ääriin.
        19 Vaan minä sanon: eikös Israel tietänyt? Ensimäinen Moses sanoo: minä tahdon teitä yllyttää kateuteen sen kansan kautta, joka ei minun kansani ole, ja tyhmän kansan kautta tahdon minä teitä härsytellä.
        20 Mutta Jesaias on rohkia ja sanoo: minä olen niiltä löydetty, jotka ei minua etsineet, ja olen niille ilmaantunut, jotka ei minua kysyneet.
        21 Mutta Israelille hän sanoo: koko päivän olen minä käteni ojentanut tottelemattomalle ja vastahakoiselle kansalle.

        Joh 3:16 selitys löytyy yllä olevasta lainaamastani raamatun kohdasta. Ketkä ovat ne, jotka uskovat? Siksi Jumala antoi ainoan poikansa, että hänen valittunsa saisivat uskon kautta iankaikkisen elämän.

        Yhdyn täysin edelliseen!

        On myös niitä jotka huutavat herran nimeä mutta eivät ole elävässä uskossa, vaan huutavat omalla voimalla luullen, että he ovat valinneet ja ottaneet herran ja uskon elämäänsä. Siis kuolleeseen uskoon tuudittautuvia.

        Matt 7:21-23
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra*! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa§.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.


      • teuta01
        einukkuessauskoontullut kirjoitti:

        NO jaa kerrotko mitä Jeesus tarkoitti eräässä tilaisuudessa huutaessaan mm; joka janoaa, tulkoon ja juokoon..?

        teoriasi ja uskosi mukaan Jeesuksen olisi pitänyt ensin heittää tenaria ja hyvällä tuurilla mennä ja juottaa väkisin kuulijakunnasta kuka milloinkin, eikö niin!
        Jokainen joka huutaa avuski Herran nimeä, pelastuu!

        siinäkään en huomaa lottokoneen tuomaa onnea!

        Entäs Joh 3:16, osannet sen ulkoa joten jätän enempitilaa vastaukselle, kuinka siinä lottokone toimii taivaan maassa Jumalan veivaamana.

        HÄN TARKOITTI ELÄVÄN VEDEN SAANTIA..!


      • naulanreikäiseenoppiinne
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Yhdyn täysin edelliseen!

        On myös niitä jotka huutavat herran nimeä mutta eivät ole elävässä uskossa, vaan huutavat omalla voimalla luullen, että he ovat valinneet ja ottaneet herran ja uskon elämäänsä. Siis kuolleeseen uskoon tuudittautuvia.

        Matt 7:21-23
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra*! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa§.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        Joo ei tarvitse puolta raamattua lainata joka inauksen perään, muillakin on se kirja, tiesitkö sitä!

        sensijaan voisit sanoa miksi Jeesus huusi sellaista kun oppienne mukaan ihminen ei voi mitään tehdä pelastuksensa eteen , eikö noin yksinkertaista asiayhteyttä kysymykseni ja Jeesuksen huudon välillä saa käsitettyä ilman noita sekoilujanne jas vempulointianne kuinka on sellaisia ja sellaisia uskovia ja ei uskovia ja huuutajia!!

        olkoon mitä on, mutta pointti oli, kunse näköjään pitää ratakiskosta vääntää, että MIKSI JEESUS HUUSI, kun ihminen ei kuulemma mukaanne tehdä mitään pelastuakseen tahutteko viimein!!!??!??!?


      • olettesurkeitasokeita
        Nytnukutkovaan kirjoitti:

        Niin, kuka on janoava? Se on ihminen, jonka Jumala on herättänyt synnin unesta, se on Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksen alaisuudessa oleva herännyt ihminen, tässäkään ei ole ihmisen itse tekemillä janoilla mitään sijaa.

        Niin, taas tarvitsee lukea koko asiayhteys niin pääset totuuteen kiinni, heti 14 jakeessa jatkuu. Tätä juuri tarkoitin, teillä on väärä raamatuntulkinta ja oppi.

        Room 10:
        13 Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.
        14 MUTTA kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
        15 Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.
        16 Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
        17 Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.
        18 Mutta minä sanon: eikö he sitä ole kuulleet? Heidän äänensä tosin on lähtenyt kaikkeen maailmaan ja heidän sanansa maailman ääriin.
        19 Vaan minä sanon: eikös Israel tietänyt? Ensimäinen Moses sanoo: minä tahdon teitä yllyttää kateuteen sen kansan kautta, joka ei minun kansani ole, ja tyhmän kansan kautta tahdon minä teitä härsytellä.
        20 Mutta Jesaias on rohkia ja sanoo: minä olen niiltä löydetty, jotka ei minua etsineet, ja olen niille ilmaantunut, jotka ei minua kysyneet.
        21 Mutta Israelille hän sanoo: koko päivän olen minä käteni ojentanut tottelemattomalle ja vastahakoiselle kansalle.

        Joh 3:16 selitys löytyy yllä olevasta lainaamastani raamatun kohdasta. Ketkä ovat ne, jotka uskovat? Siksi Jumala antoi ainoan poikansa, että hänen valittunsa saisivat uskon kautta iankaikkisen elämän.

        Mitä yrität vempuloida selvään kysmykseen!

        MIKSI JEESUs huusi ollenkaan kun kerran ihminen oppisi mukaan ei voi mitään tehdä itse pelastuakseen, ymmärrätkö ilman noita pitkiä sepusteitanne!!!?

        vastaa kysmyskeen älkä vempuloi!


      • KaidanTienKuIkija
        naulanreikäiseenoppiinne kirjoitti:

        Joo ei tarvitse puolta raamattua lainata joka inauksen perään, muillakin on se kirja, tiesitkö sitä!

        sensijaan voisit sanoa miksi Jeesus huusi sellaista kun oppienne mukaan ihminen ei voi mitään tehdä pelastuksensa eteen , eikö noin yksinkertaista asiayhteyttä kysymykseni ja Jeesuksen huudon välillä saa käsitettyä ilman noita sekoilujanne jas vempulointianne kuinka on sellaisia ja sellaisia uskovia ja ei uskovia ja huuutajia!!

        olkoon mitä on, mutta pointti oli, kunse näköjään pitää ratakiskosta vääntää, että MIKSI JEESUS HUUSI, kun ihminen ei kuulemma mukaanne tehdä mitään pelastuakseen tahutteko viimein!!!??!??!?

        Jeesus huusi, että se on täytetty!
        Eikä sen eteen ihminen ole voinut, eikä ole tarvinut tehdä mitään.

        Ja joka uskoa janoaa, se tämän uskokoon omalle kohdalleen.
        Se on se jano, ja tämä usko on se vapaa juominen, joka tarjotaan ilman rahaa ja ilman hintaa!

        Ei tarvitse ihmisellä olla millä maksaa tai ostaa.
        Jos ihmisellä on itsellään millä maksaa ja ostaa, niin silloin hänellä ei ole sellainen jano, että täytyy hakea juotavaa Jeesukselta ilman rahaa ja hintaa.

        Mutta jos on jano, niin saa uskoa, että kaikki on täytetty! Ilman omia töitä ja ytityksiä pelastua, tai itseänsä pelastaa!


    • samaritaani

      Ihan törkeitä valheita täällä kirjoitetaan

      • Kerrotko_vaikka

        Yhden.


      • kerro-vaan

        Niin, vaikkapa edes yhdenkin kun kerrot, piruuttasi.


    • make...van

      Veristen jalanjälkien seuraaja! Kuka höyrypää näitä juttuja kexii... Omavanhurskauttako?

      • kake...vaa

        Kyllä tuossa kaunopuheessa aina tahtoo olla sitä omavanhurskautta joukossa, ainakin osin. Siitähän usein meille onkin sanottu jo saarnoissa, ei joka päivä, mutta sunnuntaisin.


    • saasitähuutaa

      Ja he huusivat noin kaksi hetkeä yhteen ääneen, "suuri on lutterilainen hapatus.:"
      mutta useimmat eivät tienneet miksi olivat tulleen koolle, ja huusivat silti sen kuin jaksoivat.

      "nettikäytöstä"

    • vammastarhuri

      Tämä v
      eristen jalanjälkien seuraaja näyttää olevan sitä mielipuolta, ett
      Kun J on antanut poikansa pelastusuhriksi, kapiankujankulkija saa päästellä suustaan mitä sattuu tlemaan, ja on silti osallinen armosta ja taivaasta. En psremmin sano, jos sitenkään. Hirvittää kaverin puolesta.

      • KapianKujanKulkija

        Mistä moinen käsitys?


    • Diamonten

      Helt onöjdigt.Dom vet inte vad de säger och gör.Det är bara lagen och myndighetspersoner som kan hjälpa till.Väldigt många oliga slags vålds offer.
      Gud är sanningen.Sanningen kommer fram.

    • noostiin

      Tätä asiaa ei voi unohtaa.

      • nostiin 29.10.2016 14:55
        Mariahejho täällä.

        AInoa oikean Esikois lest suuden pimeämiseen, kieltäytymiseen pahan vallan voimalla,yrittää poistaa meitä täältä palstoilta,

        on Lapin vanhinten, Lappmarkens äldste - förstföddas församling Gällivare 12 miehen johtoa,

        kaltaista menoa. hoitamaan lapsien seksuaalirikosasioita Esikoislestadiolaisuudessa.

        EI KÄYTTÄÄ
        ILMOITTAUTUMISVELVOLLISUUS!!

        UHKAILUKIRJEITÄ TODISTAJILLE HOVIOIKEUTEEN MENOSSA TODISTAMAAN ESIKOISLESTADIOLAISUUDEN SAARNAAJAN VASTAAN LAPSIEN SEKSUAALIRIKOSASIASSA!!

        Lapin vanhinten kaikkien järkien takana,
        hoitamassa lapsien seksuaalirikosasioita Oikeusjärjestön rikoslain ulkopuolella,
        On käsitteleväksi monilla osastoilla eri viranomaisilla esik lest suuden eri maissa.
        Tarkkalla silmällä olemme tämän tärkeän työn puolesta tekemisessä ja yleisön kanssa keskustelulla syksyllä 2016 lähtien.

        Tämä on antanut meille merkittävän luottomuuden lapsiuhrieen / nyt aikiuisia ihmisiä, jotka

        EIVÄT KOSKAAN OVAT KUULTU ASIASSA, MISSÄ ON SYNTIÄ KESKUSTELLA TEIDÄN LIIKKEESSÄNNE!!

        ETTE OLE UNOHDETTU!!

        Olemme tulossa tänne takaisiin selittämään asioiden tilanteesta.
        Työn määrän vuoksi, jatkuvasti kasvamassa, tämä kestää aikaa.
        Suomessakin.
        Suomen Esik lest laisuus EI OLE mitään eristetty osasto, Esik lest suudesta.

        Niille jotka menee hermoille Erittäin pahasti, että viranomaisten työtä kestää aikaa, jotka ollaan täällä tultu seurattu, ja ainoastaan niille kirjoitan tämän ;
        Kääntyköö teidän saarnaajiin saamaan vastauksia kysymyksiinne.
        Mikä on teille piilotettu vuosikymmenestä toiseen!!

        Luuletteko saavan vastauksia?

        Kaikille muille Jumalan siunausta toivoen tämän Sunnuntai päivän.
        Muistakaa Esikois lähimmäisten poismenoa, Ne jotka eivät jaksaneet tämän taisteluun kantaa.
        Ne jotka
        EIVÄT KOSKAAN OLIVAT KUULTU.

        Kiitos Teille,voi hyvin.


    • Diamonten

      Det är ju den sjuka saken i den där ovannämda församlingen: Små barn och andeligen småa unga och vuxna får inte säga ärligt och fritt vad de känner och tänker.Om någon råkar lyssna, kommer dom aldrig få hjälp av lyssnaren.Och ingen sätter slut på galna gärningar.Jag känner några som försökt sätta STOP på andlig och psykisk våld.Dom har fått bara mera våld och mycket tårar.Dom har lämnats ensamma.Och åt sådana ärliga kristna säger den " helig församling= den starka gruppen i församlingen" att: Du måste bara tåla och du är själv syndig och har inte fattat tron på ett rätt sätt, ty du talar om andra människors fel/ gärning.
      Var modiga alla ni små! Jesus är barnavän och Gud tycker inte om synd= galna saker i Finland.

      • Diamonten 30.10.2016 14:44
        Mariahejho täällä.
        Yksinkertaisen Kiitos Sinulle.
        Aika on minulle lyhyt täällä, olen matkoilla.

        Ystävällisesti jos Sinulle sopii ajattelen että nyt on aika minulle saada sinun kanssa yhteys.
        Ainoastaan jos itse haluat,
        tämän tärkeän työn puolesta.

        Kaikki tiedot Sinulta tai muilta henkilöiltä on suojeltu.

        Ota yhteys Narviikin Poliisilaitoksen Norjassa.
        Puhelin 47 48 88 74 79
        Tämä on Tysfjordin asian varten puhelinlinja.

        Kysy poliisi naiselta Siv,
        ET tarvitset sanoa mitään muuta kun että Sinä haluat yhteys minuun, Mariahejho on.
        Ilmoittaa Hänelle puhelinnumerosi tai majl osoite, mihin minä voin ottaa sinulle yhteys.
        Siv on Poliisilaitoksen asianajaaja ja minun yhteys Kesk rik poliisille.
        Tämä on kaikista turvallisinta saada kanssani yhteys.
        Täysin luotettavia virkahenkilöitä.

        Toivon yhteys kaikille jotka ymmärtävät tän asian vakavuuden ja joilla on jotain kertomatta.
        ETTE tarvitsette uskaltaa puhua poliisin kanssa, minulle vaan, ja sitten hoidetaan asiat eteenpäin turvallisesti ja rauhallisesti, Teidän oman päätökseltä.
        Poliisin kautta on ainoa mahdollisuus hoitaa nämä asiat.
        Niin pitkälle ja niin pahasti on tilanne mennyt.

        Kiitos Diamonten 🐱
        Ja Kiitos Kaikille muille tämän asian puolesta,
        Oikeusjärjestön rikoslain ulkopuolella olevia Esikoislestadiolaisuuden Lapsiryhmistä.
        Haavoittuvien lapsien ja aikuisten puolesta.

        On suurien muutoksien aikaa meneillään.

        Hetki kerrallaan, ja eteenpäin.


      • TietystiSoitellaan
        Mariahejh0 kirjoitti:

        Diamonten 30.10.2016 14:44
        Mariahejho täällä.
        Yksinkertaisen Kiitos Sinulle.
        Aika on minulle lyhyt täällä, olen matkoilla.

        Ystävällisesti jos Sinulle sopii ajattelen että nyt on aika minulle saada sinun kanssa yhteys.
        Ainoastaan jos itse haluat,
        tämän tärkeän työn puolesta.

        Kaikki tiedot Sinulta tai muilta henkilöiltä on suojeltu.

        Ota yhteys Narviikin Poliisilaitoksen Norjassa.
        Puhelin 47 48 88 74 79
        Tämä on Tysfjordin asian varten puhelinlinja.

        Kysy poliisi naiselta Siv,
        ET tarvitset sanoa mitään muuta kun että Sinä haluat yhteys minuun, Mariahejho on.
        Ilmoittaa Hänelle puhelinnumerosi tai majl osoite, mihin minä voin ottaa sinulle yhteys.
        Siv on Poliisilaitoksen asianajaaja ja minun yhteys Kesk rik poliisille.
        Tämä on kaikista turvallisinta saada kanssani yhteys.
        Täysin luotettavia virkahenkilöitä.

        Toivon yhteys kaikille jotka ymmärtävät tän asian vakavuuden ja joilla on jotain kertomatta.
        ETTE tarvitsette uskaltaa puhua poliisin kanssa, minulle vaan, ja sitten hoidetaan asiat eteenpäin turvallisesti ja rauhallisesti, Teidän oman päätökseltä.
        Poliisin kautta on ainoa mahdollisuus hoitaa nämä asiat.
        Niin pitkälle ja niin pahasti on tilanne mennyt.

        Kiitos Diamonten 🐱
        Ja Kiitos Kaikille muille tämän asian puolesta,
        Oikeusjärjestön rikoslain ulkopuolella olevia Esikoislestadiolaisuuden Lapsiryhmistä.
        Haavoittuvien lapsien ja aikuisten puolesta.

        On suurien muutoksien aikaa meneillään.

        Hetki kerrallaan, ja eteenpäin.

        Mariahejhoo taas vauhdissa.
        Siv Remen vai? Siis se blondi?


    • Mietinpävain
    • Diamonten

      Jos luit koko ylläolevan kirjoituksen vg.no sivulta, niin siinä tuli aivan selkeästi esiin, että seurakuntanne on salannut asioita, joita olisi kuulunut ilmoittaa.Kärsijöitä ei ole autettu.On kyllä merkillistä, että joku taho/ lahko edelleenkin 2016 vuonna toimii noin väärin.
      Lahkon tunnusmerkki.

      • Mietinlisää

        #
        "On kyllä merkillistä, että joku taho/ lahko edelleenkin 2016 vuonna toimii noin väärin."
        #


        Tällä vuosituhannella monet tahot tekee paljon pahempiakin asioita!

        Kyse oli joistakin hulluista joka raiskasi ja hyväksikäytti lastaan.
        Jutussahan sanotaan että isä oli alkoholipäissään. Ei Lestadiolaiset ole alkoholi päissään. Ainakaan elävät kristitytveivät ole alkoholipäissään raiskaamassa lapsiaan, ja tapa heidän lemmikkejään kostoksi.
        Osa syyllisistä on jo tuomittu teoistaan.. Onko yhtään Lestadiolaista tuomittu??

        Jos norjassa on joku kylä, jossa on kieroonkasvaneita sairaita ihmisiä, niin mikä tekee siitä koko maailman laajuisen Lestadiolaisuuden jutun?


      • TEUTATESS
        Mietinlisää kirjoitti:

        #
        "On kyllä merkillistä, että joku taho/ lahko edelleenkin 2016 vuonna toimii noin väärin."
        #


        Tällä vuosituhannella monet tahot tekee paljon pahempiakin asioita!

        Kyse oli joistakin hulluista joka raiskasi ja hyväksikäytti lastaan.
        Jutussahan sanotaan että isä oli alkoholipäissään. Ei Lestadiolaiset ole alkoholi päissään. Ainakaan elävät kristitytveivät ole alkoholipäissään raiskaamassa lapsiaan, ja tapa heidän lemmikkejään kostoksi.
        Osa syyllisistä on jo tuomittu teoistaan.. Onko yhtään Lestadiolaista tuomittu??

        Jos norjassa on joku kylä, jossa on kieroonkasvaneita sairaita ihmisiä, niin mikä tekee siitä koko maailman laajuisen Lestadiolaisuuden jutun?

        TÄÄLLÄ IHMETELLÄÄN SELVÄÄ ASIAA , KUN NYKYISIN ON TIETOVLINEET NIIN
        NOPEAT , SAA KAIKESTA SELKOA MUUTAMASSA HETKESSÄ. SE PALJASTAA
        MONET ASIAT JOTKA , VIELÄ VUOSI SITTEN OLI HUHUJA TAI AINAKIN 5. VUOTTA
        SITTEN , NYT ON MONET SELLAISET TIEDOT SELVÄÄ KUIN PLÄKKI.
        -
        MITÄ AIKAISEMMIN VAIN HILJAA KUISKAILTIIN JOSSAIN PIMEENOOISSA , KYLLÄ
        IHMINEN ON OLLUT AINA PAHA SANOIHAN HERRA JO 3520 VUOTTA SITTEN
        NOOALLE , IHMINEN ON AINA PAHA , MINÄ KADUN SEN TEHNEENI.
        -
        TEE ITSELLE ARKKI , SINÄ OLET SAANUT VANHURSKAUDEN MINUN EDESSÄNI. JA
        MINÄ HUKUTAN TÄMÄN MAAILMAN JA KAIKKI MITÄ SIINÄ ON ..JA HÄN TEKI
        NIIN . 3400 ALKOI SATAA ENSIN HILJAA , SITTEN YH ÄKOVENPAA KUNNES
        VETTÄ TULI KUIN SAAVISTA KAATAMALLA ,JOKA PAIKASSA. NOOA OLI ARKISSA
        KUIVANA MUUT HUKKUI KAIKKI J AJOTKA EI HUKKUNUT ,KUOLI NÄLKÄÄN.
        -
        ERILAISIIN SAIRAUKSIIN , KUN OLI SATANUT 40 VRK.OLI VETTÄ TIETTY MÄÄRÄ ,
        KUN SE EI VIELÄ RIITTÄNYT PEITTÄMÄÄN VUORIA, AVASI HERRAJUMALA SYVYDEN-
        LÄHTEET J ATAIVAAN AKKUNAT. JA VESI NOUSI ,VIELÄ. 110 PV. JOLLOIN KAIKKI
        OLI PEITOSSA , NIIN KUIN HÄN OLI KÄSKENYT , SIIHEN MENI 150 PV.
        -
        SITTEN HÄN SULKI SYVYYDEN LÄHTEET. TAIVAAN AKKUNAT , J A NOSTI KEVÄT TUULET
        JOLLOIN ALKOI VEDET LASKEA. VEDEN NOUSUUN OLI MENNYT 150 PV. JA KUN ALUSTA OLI KULUNUT , 227 PV. JUMALA TUUPPASI ARKIN ARAATIN KAINALOON , JOSSA SE ON SIITÄ ASTI MAANNUT , NYTKUN SE ON LÖYTYNYT KAIKKI ON KUIN SELVÄÄ KAURAA,
        -
        RAAMATUSSA KERROTTU VUORIEN NÄKYVYYS 301 PV. AIKAAN TULI VUOREN HUIPUT
        NÄKYVIIN OLI NIITÄ PIKKU VUORIA JOIT AON ARARATI LUON ATUHKATIHEÄNÄ JOUKKONA , n: 2000 M KORKEITA (VÄHÄN ALLE JA YLI , n. 2700 -M, KOSKA VUORET OLI TYVISTÄÄN PAKSUT ,KARTIOT N E AUTTOI VEDEN LASKUA KOVASTI , JOKA OLI
        JO JOSSAKIN MÄÄRIN ALLE 2000 M. KUN VESI VIELÄ LASKI LAITTOI NOOA KAARNEEN ULOS AKKUNASTA JONKA OLI TEHNYT ARKIN KORKEAAN OSAAN, KARNE EI PALAN-NUT VAAN SILLE OLI RUOKAA , YMPÄRISTÖSSÄ (LIHAA) JÄTTEITÄ. YMS.
        -
        NOA ODOTI 40PV.JA LASKI KYYHKYSEN ULOS , KUN SE HETKEN PÄÄSTÄ TULI TAKAISIN
        HÄÄN TIESI ETTEI SILLE OLLUT VIELÄ JALANSIJAA , ODOTTI NOA VIELÄ 7 PV-. JA UUSI
        KYYHKYSEN ULOS LASKUN . KUN SE TULI ILLANSUUSSA TAKAISIN , SILLÄ OLI TUORE
        OLIVIPUUNLEHVÄ NOKASSAAN ,NYT TIESI NOOA ETÄ KOHTA ALKAA VAPAUS , HÄN
        HUOMENISSA PURKI KORKEAN OSAN KATON ETTÄ SAI ILMAA (SILLÄ ARKISSA OLI PALJON SONTAA,JOKA OLI LAHOAMASSA,). KUN HERA SAAPUI , JA SANOI LASKEKAA ELÄIMET ULOS , HE TEKI NIIN JA AIKAA OLI MENNYT 375 VRK. ALUSTA .. SE ON 1V.10PV.


    • Ollaanhiljaa

      Kaikki salasimmatkin syvyydet aukenee.

    • nostanvaloon

      nosto

      • oksetuttaa

        Lestadiolaisuudessa on pedofiliaa. Nyt on aika nostaa tämä kauhistava asia esiin. Ilmoittakaa viranomaisille tietonne.


      • teuta01
        oksetuttaa kirjoitti:

        Lestadiolaisuudessa on pedofiliaa. Nyt on aika nostaa tämä kauhistava asia esiin. Ilmoittakaa viranomaisille tietonne.

        JOS LESTAADIOLAISIA ON 21-22 POPPOOT, JOLLAIN TAVALLA TOIMIVAA,
        KYSYN NYT , MIHIN HEISTÄ PITÄÄ JULMUUS KOHDISTAA , VAI EIKÖ MIHI-NKÄÄN , KUKA NE KAIKKI TIETÄÄ ,,? NIITÄ ON OLLUT JO YLI 60 KPL..
        -
        MUTTA OSA ON SENTÄÄN KUOLLUT ,ONNEKSI n. 2/3 OSAA LOPUT
        ON JOTENKIN TOIMINNASSA . OLEN LASKENUT POPPOOTA , 183-200 TUHATTA AS, TUNNUSTAA JOTAKIN TÄLLÄKIN HETKELL Ä, NIISTÄ
        22 POPPOOSTA,
        -


      • hyvä-puoli-asiassa
        teuta01 kirjoitti:

        JOS LESTAADIOLAISIA ON 21-22 POPPOOT, JOLLAIN TAVALLA TOIMIVAA,
        KYSYN NYT , MIHIN HEISTÄ PITÄÄ JULMUUS KOHDISTAA , VAI EIKÖ MIHI-NKÄÄN , KUKA NE KAIKKI TIETÄÄ ,,? NIITÄ ON OLLUT JO YLI 60 KPL..
        -
        MUTTA OSA ON SENTÄÄN KUOLLUT ,ONNEKSI n. 2/3 OSAA LOPUT
        ON JOTENKIN TOIMINNASSA . OLEN LASKENUT POPPOOTA , 183-200 TUHATTA AS, TUNNUSTAA JOTAKIN TÄLLÄKIN HETKELL Ä, NIISTÄ
        22 POPPOOSTA,
        -

        Jotain hyvääkin; siis 2/3 osaa pedoista on sentää haudan levossa. Liekö taivaassa monikaan?


      • TEUTATESS

        EI YHTÄÄN . KOSKA SITÄ ENNEN KAIKKI ON SOVITTAVA . SIIS
        MITÄN EI VOI OLLA KANTEEKS , JOKA TAIVAASEEN PYRKII, ,
        -
        SIKSI SANON VOIMAKKAASTI , EI OIKEEN KUKAAN NOLE VIELÄ
        TAIVAASSA , VAAN KAIKKI ON PARATIISISSA JOS KARITSA KUTSUU VIIMEISELLE TUOMIOLLE ,J A ENKELI LÄHETTÄÄ HEITÄ SITÄ MUKAAN
        KUN , TUOMITTUJA POISTUU PUIMA TANTEREELTA . TOISET UUTEEN
        JERUSALEMIIN ,,TOISET ,"TULIJÄRVEEN ", SINNE ON TUNKUA.. SINNE
        MENEE NELIKAISTA TIE, JA SE ON TÄYNNÄ KULKIJOITA..
        -
        -
        tAIVAAN TIEN KULKIJA ON SAANUT ANTEEKS , JA SE TARKOITTAA SITÄ ETTÄ PUHTAIN RINNOIN ; KUN VODA FOKELI DYYKKAS ALLE VEDEN PI-
        NNAN , JA HUUHDOTTUAAN RINTANSA. TAAS NOSTAA PÄÄNSÄ PINNAN.


    • älkäävaijetko

      Keskustellaanko saarnaajienkokouksessa jouluna näistä hirveyksistä jota herätysliikkeessä on tapahtunut vai vaijetaanko edelleen?

    • älkäävaietko 5.12.2016 10:59
      Mariahejho täällä.
      Kiitos kysymystä.

      Minulle on ilmoitettu,edellisestä oikeudenasiasta Hovioikeudessa , esikoislestadiolaisesta Pedofiilisaarnaajasta vastaan, että nämä tiedotukset Oikeuskirjoista on jo ilmoitettu Suomen esik lest seurakunnan saarnaajille.

      Ja että nekin asiat hoidetaan" siinä armon meren pohjalla missä kalastaminen on syntiä!! "

      Meillä on 2016-12-05 A.D.
      Minulle Ei ole vieläkään ilmoitettu, että edes yksi esk lest suuden lapinpojista eikä saarnaajista olisi pyytänyt esirukouksia Tysfordin esik lest suuden Pedofiilin uhrista.

      Tämän hetken minä itse pyydän esirukouksia ,
      Esik lest suuden seurakuntalaisista,
      Riippumatta siitä, kuuluuko Sinä niihin oikean oikein uskovaisiin vai ei,
      Sen yhden Ainoan saarnaajan puolesta , joka on ymmärtänyt että
      Esik lest suuden haavoittuvien seksuaalirikosuhrien ainoa oikea paikka ,on oltava
      Oikeusjärjestön Rikoslain sisäpuolella.

      Lapinpoikien, saarnaajien ja esik lest lais Pedofiilien anteeksi antamista toisilleen ja itselleen on destruktiivinen ja tuhoittavaa miesvaltaa,
      Missä ulkopuolella olevat naiset, vaimot ja isoäidit hoitavat omat tehtävänsä,
      Kahvinkeittimet ja munkkirinkelit.
      Hiljaisuudessa. Ilman sanomista.

      Hyväksikäytetyistä tehdään syntisistä ja syyllisistä.

      Vuosikymmenestä toiseen, esik lest suuden väkivallan tekijöiden ja suojeluoiden, saarnaajien, joukossa on syntien anteeksi antamiseen voimalla mahdollistettu
      Vakavien ja erittäin vakavien rikoksien pimeämiseen
      Oikeusjärjestön Rikoslain ulkopuolella.

      ILMOITTAUTUMISVELVILLISUUS ON TULTU VIHOLLISTEN,VIRANOMAISTEN, TYÖVÄLINE.
      "SITÄ EMME KÄYTTÄÄ ,OLEMME AINOAT OIKEAT JUMALANLAPSET".

      • MariahejhoTahtooVihaa

        Mariahejhooo Mistä kumpuaa katkeruutesi?


      • penaalinTerävinJne
        MariahejhoTahtooVihaa kirjoitti:

        Mariahejhooo Mistä kumpuaa katkeruutesi?

        Tämä merihanhi saa ainakin mun puolesta haistaa napansa.


      • penaalissa_lainkaan
        penaalinTerävinJne kirjoitti:

        Tämä merihanhi saa ainakin mun puolesta haistaa napansa.

        Sinun äo:llasi ei muuta voi kuin puolustaa lapsennussijoita.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      374
      3361
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      164
      1386
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1092
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe