minä uskon

olevaelämänlähde

Minä uskon jumalaan kaikkivaltiaaseen, joka kertoo itsestään Raamatussa, mutta joka on kaiken alkulähde, kaiken olevaisen. Siksi minä uskon häneen luontona, maan voimana, joka kasvattaa kaiken, ilman henkenä, joka suo ilman ja henkäyksensä elävään olentoon. Uskon häneen kansan lääkinnän alkuna. Ne keinot hän antoi minun käytettävikseni ja niin minä keräsin luonnosta kasvit ja tein kasvoilleni sopivan tuotteen. Näistä minun tulee kiittää jumalaa, henkeä, kaiken olevaisen alkua ja lähdettä.

18

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VirsikäsVipusenpoika

      Vääärä palsta, mielikuvitus Jumalastas voit puhua kristinusko palstalla. Käänny suomenuskoon ja palaa luontoon. Kuule karhun kutsuvat ja tuulen hyuutavan. Mikä on luonto suhteesi?

    • elävähenki

      Jumala loi kaiken joten hän on luonto itse. Se elämän henki joka tekee kaiken eläväksi ja antaa maailmalle elämän. Ihmiset övat osa jumalan luomaa, kaikkeuden elämän lähde. Elävä henki, elämä itsessään, elämän lähde, josta elämä kumpuaa. Karhu on luotu ja samoin muut.

      • muurahaiskuningatar

        Muurahaisjumala on ainoa oikea.
        p
        a
        l
        v
        o
        häntä.


    • Uskouskousko

      Riippuu siitä, mihin uskoo.

    • mihinuskot

      Mihin sinä uskot.

    • kuolematonhenki

      Minä uskon, että on persoonallinen henki, jota kutsutaan kaikkivaltiaaksi jumalaksi. Hän on luonut aiken näkyvän ja näkymättömän, olevaisen ja olemattoman, kuollen ja elävän. Hänestä on kaikki lähtöisin, koska hän on kaiken elämän lähde. Miten selitän evoluutioteorian. Se on vain teoria ja siinäkin on virheitä, mutta uskon jumalan luoneen kaiken aivan alusta. Ihmisiksi ja eläimiksi. Miljardien vuosien saatossa, sillä jumalalla ei ole alkua eikä loppua, hän on ikuinen, kuolematon. Näin minä uskon.

    • T._oikea_luonnonuskoinen

      "Minä uskon jumalaan kaikkivaltiaaseen, joka kertoo itsestään Raamatussa, mutta joka on kaiken alkulähde, kaiken olevaisen. Siksi minä uskon häneen luontona, maan voimana, joka kasvattaa kaiken, ilman henkenä, joka suo ilman ja henkäyksensä elävään olentoon."

      Et usko kristinuskon Jumala-jumalaan, jos uskot, että hän luonnossa, eläinten, kasvien ym muodossa. Kristinuskon jumala on monoteistinen ja persoonallinen, ja ihminen on hänen kuvansa. Kuvaamasi jumala on animistinen tai panteistinen. Kristinuskon jumala ei esiinny missään muussa muodossa, vaan hän ihmismuodossaan pitää kaiken toiminnassa kuin ylimpänä laivan kapteenina.

      Joten väärä palsta, vaihdapa kristinusko-keskusteluihin.

      • åoetnhåwoietnh

        Tunnetaan paremmin nimellä Yaldabaoth joka ylensi itsensä jumalaksi plasmaentiteettinä.


    • persoonallinenjumala

      Minäpä selitän yksinkertaisesti jumalakuvani. Hän on henki, persoonallinen. Hän on kaiken elämän luoja, alkulähde, koska on elämä itsessään. Hänen henkensä tekoja on luonto ja kaikki elävä. Hän ei ole persoonallinen kivi tai persoonallinen eläin, kuten hirvi tai karhu, vaan hän on näiden eläinten luoja, kuten aadamin ja Eevan sekä kaiken luodun, elävän ja kuolleen aineen. Olevan eli elävän ja olemattoman eli kuolleen aineen ja myös enkelien, serafien ja henkiolentojen luoja, kaiken elävän lähde. Lue raamatun alkulehtiä, käyskentele luonnossa, opettele puhumaan jumalalle, kuten puhut toiselle ihmiselle, läheiselle. Eli kohota rukous eli juttelu jumalalle, jumalan puoleen. Häntä kuuluu rukoilla, eikä muita, sillä kymmenessä käskyssä jumala sanoo, että älä palvele muita jumalia eli kohota rukous yksin jumalan puoleen. Ei siis hänen pojalleen, enkeleille, apostoleille, marialle tai paaville, pyhälle pietarille. Jumala varoittaa ja sanoo: Älä palvele niitä, eli siis mitään luotua. Tämä on minun jumala-kuvani. Se ei ole luonto. En jumaloi luontoa enkä eläimiä edes jumalan välikappaleina vaan yksin hänen henkeään, persoonallista jumalan henkeä.

      • nmhmghm

        Miksi vain Aadamin ja Eevan? Miksei Diegon, Jussin, Jannen; yksisarvisten, marsilaisten, jinnien? Miksi alentaa itsensä jonkin kirjan palvontaan, koska luotuna entiteettinä sillä on samat rajoitukset?


    • ratkaisutuulessa

      Luultavasti minä uskon niin, että jumala puhuu tuon kirjan profeettojen kirjoittamien sanojen kautta joillekin, toiset eivät tajua, vaikka rautalangasta mallin vääntäisi. Minulle jumala puhui ja puhuu ihmisten kautta. Tarkkailen ihmisiä, käyskentelen luonnossa, katselen eläimiä. Niiden kautta luonnossa rukoiltuani ja juteltuani jumalalle, kuulen aivan kuin selvän ajatuksen, mietin mitä mieltä jumala olisi, jos vastaisi. Ajatuksiini tulee selviä ajatuksia aivan kuin toisen puhumina, mietiskelen niitä. Silloin neljän ja yli viidenkin tunnin ulkolenkkien jälkeen tiedän selvän ratkaisun pulmiini, varsinkin, kun rukoilen ja keskustelen läheisten ihmisten kanssa. Järki sanelee viime kädessä, miten uskon, mitä uskon ja mihin.

    • lueitse

      Lisäksi haluan täsmentää, että on korkein kaikkivaltias jumala, joka ilmoittaa itsensä raamatussa, mutta myös luonnossa. Kuka vain voi nähdä jumalan luomistyön käden jälkiä ja kertomalla tästä minä toivon sinun lukevan raamattua, ota itse selvää.

    • " Muinaisuskonnot "

      "Minä uskon jumalaan kaikkivaltiaaseen, "


      aika tylsää....

    • uskojatoivo

      Kun et usko kirkkoon vaan jumalaan, niin silloin menee oikein. Kaikki ei löydä jumalaa kirkosta.

    • HirmuinenHarald

      Ei ole muuta kuin luonto ja meidän yhteys siihen. Kaikki muu on hölynpölyä.

    • itsekäs

      Täällä ei kannata uskoa kuin itseensä.

    • korkeinkaikkivaltias

      Kasvoveden teko onnistuu helposti, jos tietää kasveista. Minä uskon, että on kaiken elävän alku, jumalan henki, joka on henkien alku ja kaiken elämän lähde. Lisäksi hän on kaiken materian alku. Kun rukoilen häntä ja teen jotain, useimmiten onnistun, mutta vaikka aina en onnistu, niin olen onnistunut rukoilemalla ja kyselemällä tietoa. Kasvovesi on esim. Ruusun kukka ja lehdet. Silppua ne veteen ja pidä pari päivää vedessä ja anna niiden liota. Siivilöi ja laske kasvovesi suodattimen läpi, jossa on paperi pari kolme kertaa, että kasvin osat poistuvat. Pullota ja käytä.
      Lisäksi, rukoilemalla kerron jumalalle itsestäni, tunteistani, uskostani. Hän kuulee ja vastaus on tietoisuus siitä, että hän tietää ja vastaa aikanaan ja vaikka ei vastaisi, hän on kuullut minua.

    • elävähenki

      Onnistunko pettämään itseäni. Siinäpä kysymys. Minä rukoilen korkeinta kaikkivaltiasta jumalaa. En odota tulisoihtuja enkä ääntä, joka kertoo oikean ja väärän eron. Minä tiedän sen raamattua lukeneena. Itseni pettämistä on usko ihmiseen ja usko erilaisiin ideologioihin sekä aatteisiin. Jos päättäisin yrittää vaipua nirvanaan, seisoisin alituiseen jooga-asennossa ja mumisisin mantraa, enkö silloin olisi vailla älyä, jota jumala tahtoo minun käyttävän itseni hyväksi. Jos seuraisin jotain aviomiestä, palvoisin häntä ja palvelisin maksutta ja surullisena ja rasittuneena tästä elämän tarkoituksesta, enkö silloin menettäisi jotain, ennen kaikkea itseni ja oman elämäni. Elämä ja elämän tarkoitus ei löydy palvonnasta, ei tavaroista, ei ihmisestä eikä lapsista. Sen löytää, kun keskittyy kuuntelemaan joka päivä itseään ja rakkaitaan. Heitä voi palvella ilolla, mutta elämän tarkoitus on mielestäni siinä, että jumala loi meidät kuvakseen ja se luo jokaiselle oikeuden elää tätä elämää, riippumatta ihmisen hyvyydestä tai huonoudesta, varakkuudesta tai köyhyydestä, älystä tai sen puutteesta eli siitä, olenko normaaliälyinen vai kehitysvammainen. Kaikilla on oikeus elää ja sen tarkoitus on läheisyys eli ihmisyys ja rakkaus, ennen kaikkea tunne elämän tärkeydestä, niin oman kuin vieraan, ihmisen ja eläimen, kaiken elävän rakastaminen on elämän tarkoitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1614
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1462
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      53
      1365
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1318
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1275
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe