12v, onko masennus?? PLS HELP

apuajsjs

Oon 12. En voi puhua näistä asioista kenellekkään. Ikäisekseni oon nähny hyvin paljon: perheväkivaltaa (vanhemmat ja suku luulee etten muista sitä), paljon aikuisten riitoja, jne jne.. Joka satuttaa mua. Nykyää mul tulee ahdistuskohtauksii. Mul on paljon hyviä kavereita mutta ne ei tiedä mun menneisyydestä mikä mua siis vaivaa.. Tiiän tää ei oo lääkäri mut onko mahis et ois masennus kysyn tääl ku en tästä TODELLAKAAN kenellekkään aikuiselle voi puhua. Olen ihminen joka pelkää kiusatuksi joutumista, yksinäisyyttä, keskipisteenä olemista ja mokaamista:. Mut siis joka ilta tulee fiilis et haluun viillellä, ja pari kertaa oon viillellu. En kunnolla koska en halua että jäljet huomataan.Kyllä ne silti näkyvät ja perhe kaverit jne kusynyt mutta sanoin että kissa raapaisi, kaaduin tms. Mutta siis yleensä iltaisin hengitys ahdistuu, tulee mieleen itsetuhoisia ajatuksia, alan itkemään, stressaan hyvin monesta pienestäkin asiasta, alan pelkäämään jne..

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerroppa-nyt-ensin

      toi iskälle, se helpottaa...

    • eienäänuori

      Kyllä sinun nuori ihminen pitäisi saada avautua noista vuosien taakoista. Kirjoittele pahoja muistoja ja pelkoja vaikka päiväkirjaan, jos et voi puhua. Kannattaa kyllä nyt mennä kouluterveydenhoidon puoleen. Et yksin selviä.

    • mhhhjj

      Selviät yksin

      • ootootoot

        idiootti


    • Feeniksin_kyynel

      Hyvä, että et jäänyt yksin ongelmasi kanssa. Tänne avautuminenkin on parempi kuin se, että et tekisi mitään.
      Jos sulla ei oo ketään läheistä ihmistä kenelle puhua, niin sitten on tietysti netistä saatava keskusteluapu. Esim www.tukinet.net

      Siellä on mahdollista jutella anonyymisti vapaaehtoisten tukihenkilöiden kanssa.
      Sekään ei ole lääkäri, mutta siellä sun on mahdollista jutella luottamuksellisesti kaikista niistä asioista jotka sua vaivaa.

      Täältä et todennäköisesti saa apua lapsuuden traumojen, ja vastaavien ikävien asioiden käsittelyyn. Sen homman osaa vaan psykologi/psykoterapeutti. Jos ne haittaa päivittäistä elämää ja arkea, niin ammattiapu vois olla paikallaan. Tuolla tukinetissä osataan vastata moneen kysymykseen mitä sulle tulee mieleen niin hoitoon hakeutumisesta, masennuksesta tai mistä vaan. Ja jos ne ei osaa vastata johonkin, niin sitten ne kyllä voi ohjata sut oikeitten ihmisten pariin.

      On se sitten masennus tai ei, niin lapsuuden ajan perheväkivalta ja riidat vaikuttaa suhun kuten oot huomannut. Hyvä, että oot lähtenyt etsimään sitä, että mikä sun menneisyydessäs aiheuttaa sen mitä tunnet nyt. Psykoterapeutti on se henkilö johon sun ois hyvä olla yhteydessä. Hän on se, jonka kanssa voit löytää sen ja ratkaisun siihen.

      Jos tosiaan tuntuu, että et missään nimessä uskalla puhua kellekään aikuiselle, etkä halua lähteä psykoterapeutinkaan juttusille heti, niin voit aloittaa vaikka siitä tukinetistä.

    • Kokemuksen_äänellä

      Harmi, että olet noin nuoresta iästäsi huolimatta joutunut kokemaan huonoja asioita. Huomaan, että asia on sinulle arka ja siksi vaikea kertoa muille. Kehottaisin sinua siltikin vakavasti miettimään, että voisitko kuitenkin kertoa siitä kouluterkkarissa. He pystyvät sinua auttamaan, koska heillä on koulutus siihen. Haluan sinun tietävän, että jo puhuminen ja asioiden läpikäyminen voi helpottaa oloasi ja lisäksi voit saada lääkkeet, jotka auttavat myös jaksamaan. Olet arvokas nuori ja sinulla on edessäsi koko aikuiselämä. Tässä vaiheessa avun hakeminen voi helpottaa tulevaisuudessa elämääsi ja ehkä joskus kiität itseäsi hyvästä valinnasta pyytää rohkeasti apua. Halauksia ja rohkaisua sinulle!

    • Masentuneenäiti

      Koululta löytyy varmasti koulupsykologi. Heillä on vaitiolovelvollisuus ja auttaa sinua varmasti. Jos et halua mennä kouluaikana, niin voit etsiä puhelinnumeron netistä kouluhenkilökunnan yhteystiedoista ja sopia sinulle parhaan tapaamisajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe