työpajatoiminta

sanssain

hei, onko työpajatoimintaan joku ikärajoite? Pitääkö olla alle 60kymppinen, ja sossun tuttu?

33

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunttari

      ei kai siihen ikärajaa ole. 9e lisäksi saat työmarkkinatuen ja mahdollisuus saada matkakorvausta reilut 60e kk jos 4km

      • sanssain

        ahaa, pitäiskö asua sitten lähellä pajaa, mulla matkaa 10 km, eikä julkista liikennettä eikä autoa. Pyörää tietty jos jaksais 20 km päivässä, mutta sitten talvi onkin ongelma?


      • Nukll

        Ei ole ikärajaa olen 61 vuotias te toimisto ja kunta patistaa karenssin uhalla aikuistarha päivähoitoon aktivointi toimenpiteisiin eli pajalle


      • sanssain
        sanssain kirjoitti:

        ahaa, pitäiskö asua sitten lähellä pajaa, mulla matkaa 10 km, eikä julkista liikennettä eikä autoa. Pyörää tietty jos jaksais 20 km päivässä, mutta sitten talvi onkin ongelma?

        hae ihmeessä matkakorvausta 64e kk


      • sanssain

        milläs sinne sit pääsis, kun ei liikennettä? Menisin mieleläni, muuten


      • mopoallejamenoksi

        hanki mopo tai sähköpyörä. onhan se investointi, mutta kyllä se maksaa itsensä takaisin.


      • sanssain
        mopoallejamenoksi kirjoitti:

        hanki mopo tai sähköpyörä. onhan se investointi, mutta kyllä se maksaa itsensä takaisin.

        hankkisinkin, jos mahdollista, ei köyhällä ole varaa


      • tgjgöoyöi
        sanssain kirjoitti:

        milläs sinne sit pääsis, kun ei liikennettä? Menisin mieleläni, muuten

        Pajatöissä sitten hiukan reippaammat ja tolkuissaan olevat sitten nopeasti työkokeiluun kun firmat edes vakinaista halua ja töitä oikeasti nimellistä korvausta vastaan.


    • addfdfdsf334

      Hanki saikkua, ei tuu karenssia.

      • janssikas

        asut siis maalla jossakin bussien tietämättömissä...eihän sua silloin voida johonkin yli 10 kmn päähän työpajaan lähettää...ootko viel yli 60...ehei. Meillä täälpäin työpajassa on vain sossun immeisiä tai toimentulotyöttömiä.


      • sanssain

        kyllä asun, ei julkisia yhteyksiä kylälle, missä työpaja, jonne yli 10 km. Eikä omaa autoa. Et silviisiin....No jos pitää mennä karenssin uhalla, kävelen n. 2 t aamulla ja takaisin sitten n. 2 t. Aikamoista yli 60 vuotiaalle!


      • sanssain

        ja ikinä en sossun palveluja ole tarvinnut


      • kiiluri

        ei kuulu toiminta enää sulle si


      • Garrtsa56

        Oo miettimättä turhaan, tuskin ne sua enää kiusaa. Eikös jo tuo matka ja ikä vaikuta


      • sanssain

        meinaaks niin?


      • hhhhk

        mutta meiänkin kylällä 200 työtöntä ja työpajatoimintaa, mutta mitkä kriteerit että sieltä löytää itsensä: ikäkö? sossuko laittaa? Kun nytkin n 15 asiakasta siellä, niin kuka sinne pääsee/joutuu?


      • hikhikhiks
        sanssain kirjoitti:

        kyllä asun, ei julkisia yhteyksiä kylälle, missä työpaja, jonne yli 10 km. Eikä omaa autoa. Et silviisiin....No jos pitää mennä karenssin uhalla, kävelen n. 2 t aamulla ja takaisin sitten n. 2 t. Aikamoista yli 60 vuotiaalle!

        kuntouttavassa kuuluu myös laskea matka työaikaan, ainakin täälläpäin keskisuomea. mutta sekin tuli pärstäkertoimen mukaan jos ajo autolla 7-8 km sai tuntia aikaisemmin lähteä töistä kuin se taas jolla kävelymatkaan meni tunti. ja yhdeksän euron päälle saa jotkut linjaautolipun hinnan jos matka 4km suunta.


      • huhhuhheijaa

        mutta kun ei ole julkista liikennettä työpajalle, kun asuu susirajan takana, eikä autoa, kävellnkö sitten, meno-paluuhun tulee ajassa yli 3 tuntia?


    • mc9ege

      Ne ottaisivat sinne lapset ja eläkkeläisetkin ilmatteeksi töitä tekemään jos vain saisivat.

      • helleeni

        mitkä on pääsyvaatimukset työpajalle, kun täälläkin päin työttömiä yli 300 ja vain 15 voi siellä työskennellä? ketä sinne määrätään?


      • helleeni
        helleeni kirjoitti:

        mitkä on pääsyvaatimukset työpajalle, kun täälläkin päin työttömiä yli 300 ja vain 15 voi siellä työskennellä? ketä sinne määrätään?

        eikö kukaan tiedä?


    • beethooven

      Mulla on työpaja himassa. Kohta siirrän toiminnan toiselle puolen taloa himassani.

      • helleeni

        ihan tosissani kyselen: kuka pääsee/valitaan työpajatoimintaan kunnalla/kgilla jos työttömiä satoja ja paikassa 20:lle työtä? Mitkä kriteerit: kunnan elätti? nuori alle 25 tai jokin muuko?


      • asperkeeni

        työpaikkarajoitteisia siel on


      • oldmann

        Just niin, vaikeasti työllistettäviä pajoissa on ja nuoria enimmäkseen


      • spurttis

        Kelle näihin pajoihin sitten käsky käy? Ossooko kukkaan sannoo?


      • spurttis

        Onko lukijoissa ketään työpajaimmeistä, vois kertoa kuinka sinne pääsi/joutui?


      • 123456hh

        ei siellä ole kuin unnan elättejä


      • 123456hh

        siis kunnan


      • iamveryagly

        no ketäs sinne kuhtutaan pajoille istuskelemaan?


      • galle10

        jos olet toimeentulotuella ja muutenkin sossun asiakas


      • sanssain

        Vieläkään vastausta saanut ole en, sanoo hän. Jos esim. kunnassa 200-300 työtöntä, niin k u k a ohjataan/määrätään työpajatoimintaan ja miksi juuri hän?


      • sumppis58

        Epäilen että siellä nuoria ja te-tston/sossun passittamia on työpajoissa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe