Mikä paperi tämä on? Mihin sitä käytetään? Eikö Trafin vastaavat riitä? Aika helppo tuo on väärentää ainakin jos joku haluaa, voiko tästä olla harmia minulle?
Pahvisen venetodistuksen merkitys?
31
184
Vastaukset
- lkppop
Pääasiassa seurojen sisäisiin tarkoituksiin, ei juuri muuhun.
- ja.ulkoisiin
Ulkomailla se pahvinen toimii myös, kunhan siinä on viranomaisten rakastama leima.
- älähukkaa
Venetodistuksessa on katsastajan leima.eli . seurojen sisäinen toimintaan liittyy. kuten edellä todettu.
- Aluksennimi
ja.ulkoisiin kirjoitti:
Ulkomailla se pahvinen toimii myös, kunhan siinä on viranomaisten rakastama leima.
Ulkomailla purjehtiessa kannattaa huomata, että Trafin rekisteriotteessa ei ole aluksen nimeä! Aluksen nimi on oleellinen. Toinen käytännön harmi on ollut Trafin muovikortin liian pieni koko, jonka takia ulkolaiset maahantuloviranomaiset ovat suhtautuneet siihen epäilevästi. Ihmettelen miksi rekisterikortin koko ja ulkonäkö ei voisi olla sama kuin kv.huviveneenkuljettajan todistuksella.
Mitään ongelmia ei ole ollut veneseuran antamaa alustodistusta käyttäessäni. Se on kelvannut joka puolella maailmaa, myös Venäjän tulleissa. - Noviisia
ja.ulkoisiin kirjoitti:
Ulkomailla se pahvinen toimii myös, kunhan siinä on viranomaisten rakastama leima.
Haluaako venepoliisi nähdä tätä Suomessa? Jos ei ole leimaa nasahtaako sakko? Entä ulkomailla?
- VähänFaktaaPeliin
Noviisia kirjoitti:
Haluaako venepoliisi nähdä tätä Suomessa? Jos ei ole leimaa nasahtaako sakko? Entä ulkomailla?
Suomen viranomaisia tuo pahvi ei voi vähempää kiinnostaa...
- Ariel371
Aluksennimi kirjoitti:
Ulkomailla purjehtiessa kannattaa huomata, että Trafin rekisteriotteessa ei ole aluksen nimeä! Aluksen nimi on oleellinen. Toinen käytännön harmi on ollut Trafin muovikortin liian pieni koko, jonka takia ulkolaiset maahantuloviranomaiset ovat suhtautuneet siihen epäilevästi. Ihmettelen miksi rekisterikortin koko ja ulkonäkö ei voisi olla sama kuin kv.huviveneenkuljettajan todistuksella.
Mitään ongelmia ei ole ollut veneseuran antamaa alustodistusta käyttäessäni. Se on kelvannut joka puolella maailmaa, myös Venäjän tulleissa.Ulkomailla esitettävä englanninkielinen reksteritodistus on kyllä riittävän täydellinen asiakirja. Joskus jos on mulkkuja viranomaisia, saatan näyttää vain sitä suomenkielistä muovikorttia, en englanninkielistä laajennusosaa. Yleensä niin ei kuitenkaan ole.
Seurojen jakamilla papereilla ei ole virallista arvoa, mutta leimallinen paperi toimii aina hienosti pikkutärkeiden viranomaisten ja myös marinoiden konttoristien kanssa. Jokainen joskus saatu asiakirja kannattaa pitää tallessa.
Eräs tärkeimmistä on veneen alkuperäinen kauppalasku Alv -erittelyineen. Se vaan on hommattava, oli miten hankalaa hyvänsä. - Ettämikä
Ariel371 kirjoitti:
Ulkomailla esitettävä englanninkielinen reksteritodistus on kyllä riittävän täydellinen asiakirja. Joskus jos on mulkkuja viranomaisia, saatan näyttää vain sitä suomenkielistä muovikorttia, en englanninkielistä laajennusosaa. Yleensä niin ei kuitenkaan ole.
Seurojen jakamilla papereilla ei ole virallista arvoa, mutta leimallinen paperi toimii aina hienosti pikkutärkeiden viranomaisten ja myös marinoiden konttoristien kanssa. Jokainen joskus saatu asiakirja kannattaa pitää tallessa.
Eräs tärkeimmistä on veneen alkuperäinen kauppalasku Alv -erittelyineen. Se vaan on hommattava, oli miten hankalaa hyvänsä.Siiskö ensimmäisen omistajan kauppakirja? Verottajalta ei saa mitään nykyään...
- Ariel371
Ettämikä kirjoitti:
Siiskö ensimmäisen omistajan kauppakirja? Verottajalta ei saa mitään nykyään...
Kyllä, ensimmäinen kauppakirja. Se tekee ihan kaikesta asioinnista viranomaisten kanssa helppoa, koska nähdään heti että kippari tiedostaa Alv -näyttötarpeen.
Käytettynä ostetun veneen kauppakirjassa voi olla merkintä "ei sisällä vähennettävää arvonlisäveroa" tms. muu verotussekaannusta aiheuttava lause. Ceutan tulli tutki omaa kauppakirjaani varmistaakseen omistusoikeuteni veneeseeni. Kipparin ja veneen olemukset kun eivät oikein täsmää. Tullimies oli kääntänyt tietokoneellaan tuon kauppakirjan lauseen ja väitti ettei Alv ole maksettu. Vedin piirongista alkuperäisen kauppakirjan ja siinä on Alv -erittely. Ongelmat loppuivat siihen. - Byroossa
Kun meillä ei ole ollut arvonlisäveroa kuin jostain vuodesta 1993, niin mistä kärttyisälle tullivirkailijalle paperi 70-lukuisesta skandista?
Mihin tämä maksetun alvin näyttövelvollisuus perustuu ja mikseivät kotimaamme viranomaiset vastaavaa syyniä tee? Eikö meillä EU:ssa ja etenkin Schengen-alueella ole vapaus liikkua maasta toiseen haluamallamme kulkupelillä? Pitääkö autoiliessakin olla mukana ensimmäinen kauppakirja?
En siis ole kyseenalaistamassa kokemuksiasi, mutta ihmeellistä touhua. - Ariel371
Byroossa kirjoitti:
Kun meillä ei ole ollut arvonlisäveroa kuin jostain vuodesta 1993, niin mistä kärttyisälle tullivirkailijalle paperi 70-lukuisesta skandista?
Mihin tämä maksetun alvin näyttövelvollisuus perustuu ja mikseivät kotimaamme viranomaiset vastaavaa syyniä tee? Eikö meillä EU:ssa ja etenkin Schengen-alueella ole vapaus liikkua maasta toiseen haluamallamme kulkupelillä? Pitääkö autoiliessakin olla mukana ensimmäinen kauppakirja?
En siis ole kyseenalaistamassa kokemuksiasi, mutta ihmeellistä touhua.http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohallinnosta/Uutiset/Venetodistusta_ei_enaa_tarvita(25464)
Tämä kuvaa hyvin suomalaisen byrokratian ajatusmaailmaa. Kun jokin heidän asiakirjansa ei päde Euroopassa, lopetetaan sen kirjoittaminen, ei suinkaan kehitetä asiakirjaa sellaiseksi ettö se kelpaisi ulkomailla. Verohallinto on vain ja ainoastaan kansalaista vastaan, huolimatta että veneestä voi hyvin olla maksettu 100 000 eur arvonlisäveroa.
Jos vene on vanhempi kuin vm. 1987, riitttää sen luotettava rakennusvuoden selvitys.
Schengen -sopimuksella ei ole merkitystä veneilyssä Euroopan rannikolla. Tämä johtuu siitä että jokaiseen maahan mennään Schengenin ulkorajalta. Jokainen Euroopan rannikkovaltio tsekkaa jokaisen veneen jossain vaiheessa. Useimmiten marinassa veneelle tullaan tullin ja rajavartioston voimin, jotkut kontrataan ihan merelläkin.
Kaikki on kuitenkin helppoa kun tiedostaa todistusvelvoitteensa ja pitää asiakirjat kunnossa. - Saalar
No on kyllä melkoinen persläpi koko verohallinto. Joutaisi räjäyttää maan tasalle koko paska ja sen mukana ko. rikollisjärjestöön soluttautuneet "työtekijät"-petturit. Voi olla että se päivä ei ole kaukana.
Mutta tuosta nyt ei vieläkään selvinnyt, mihin tämä alv-näyttövelvoite perustuu. Mikä lakipykälä vaatii minulta löytyvän Alkup. Kauppakirjat ja koko omistushistoria!?!?! Ei voi vittu olla. Jos ei ole niin ei ole ja that's it.
Terv. Saalar - win_win
älähukkaa kirjoitti:
Venetodistuksessa on katsastajan leima.eli . seurojen sisäinen toimintaan liittyy. kuten edellä todettu.
Venetodistuksessa on seuran leima. Ulkomaalaiselle viranomaiselle on merkitystä sillä, että todistuksessa on sen viranomaisen haluamat tiedot, kuten veneen nimi, kansallisuus ja kotisatama vahvistettuna leimalla. Et sinäkään tietäisi ulkomaisesta paperista, onko leima viranomaisen vai yhdistyksen leima. Ja kun viranomainen on tyytyväinen, olet sinäkin.
- Nyt_on_retroa
win_win kirjoitti:
Venetodistuksessa on seuran leima. Ulkomaalaiselle viranomaiselle on merkitystä sillä, että todistuksessa on sen viranomaisen haluamat tiedot, kuten veneen nimi, kansallisuus ja kotisatama vahvistettuna leimalla. Et sinäkään tietäisi ulkomaisesta paperista, onko leima viranomaisen vai yhdistyksen leima. Ja kun viranomainen on tyytyväinen, olet sinäkin.
Seuran leima (!), siis semmoinen mitä kostutetaan mustetyynyyn ja sitten laukaistaan kupongille?
Ei jumakauta, noita näkee Komissaario Palmu leffoissa, mutta että on käytössä vielä - siistii!!! - niinsevainon
Nyt_on_retroa kirjoitti:
Seuran leima (!), siis semmoinen mitä kostutetaan mustetyynyyn ja sitten laukaistaan kupongille?
Ei jumakauta, noita näkee Komissaario Palmu leffoissa, mutta että on käytössä vielä - siistii!!!Maailma on vielä retroa paljon laajemmin kuin luulet.
- Veneidensiirtäjä
Ariel371 kirjoitti:
http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohallinnosta/Uutiset/Venetodistusta_ei_enaa_tarvita(25464)
Tämä kuvaa hyvin suomalaisen byrokratian ajatusmaailmaa. Kun jokin heidän asiakirjansa ei päde Euroopassa, lopetetaan sen kirjoittaminen, ei suinkaan kehitetä asiakirjaa sellaiseksi ettö se kelpaisi ulkomailla. Verohallinto on vain ja ainoastaan kansalaista vastaan, huolimatta että veneestä voi hyvin olla maksettu 100 000 eur arvonlisäveroa.
Jos vene on vanhempi kuin vm. 1987, riitttää sen luotettava rakennusvuoden selvitys.
Schengen -sopimuksella ei ole merkitystä veneilyssä Euroopan rannikolla. Tämä johtuu siitä että jokaiseen maahan mennään Schengenin ulkorajalta. Jokainen Euroopan rannikkovaltio tsekkaa jokaisen veneen jossain vaiheessa. Useimmiten marinassa veneelle tullaan tullin ja rajavartioston voimin, jotkut kontrataan ihan merelläkin.
Kaikki on kuitenkin helppoa kun tiedostaa todistusvelvoitteensa ja pitää asiakirjat kunnossa.Ei minulta ole muualla kuin Hollannin DenHelderissä kyselty viranomaisten toimesta mitään veneen papereita vaikka olen kulkenut eri veneillä 33 reissua lähes kaikissa länsi Euroopan ja Välimeren rannikkovaltioissa 16 vuoden aikana ja käymättä on enään Albania,Irlanti ja Norja.
Merenkulkuhallitus ? kertoi kysyessäni vuosia sitten ettei kenenkään EU-maan viranomaisilla ole oikeutta kysellä mitään muita papereita mitä ei suomessakaan vaadita. - Ariel371
Veneidensiirtäjä kirjoitti:
Ei minulta ole muualla kuin Hollannin DenHelderissä kyselty viranomaisten toimesta mitään veneen papereita vaikka olen kulkenut eri veneillä 33 reissua lähes kaikissa länsi Euroopan ja Välimeren rannikkovaltioissa 16 vuoden aikana ja käymättä on enään Albania,Irlanti ja Norja.
Merenkulkuhallitus ? kertoi kysyessäni vuosia sitten ettei kenenkään EU-maan viranomaisilla ole oikeutta kysellä mitään muita papereita mitä ei suomessakaan vaadita.2014 alkoivat tiukemmat kontrauskäytännöt Euroopan rannikoilla.
Den Helderissä minulle kerrottiin yksinpurjehtijan laukaisevan aina kontrauskäskyn ainakin heillä. Eli marinaan kirjautuvasta yksinpurjehtijasta lähtee samantein ilmoitus rajavartiostoon. Erikseen varoitettiin ottamasta kyytiin ukrainalaisia ja venäläisiä ja pyydettiin ilmoittamaan kaikista jotka kyselevät kyytiä jossain satamassa. Niitä kyllä riittää, enkä ikinä ole ilmoitellut näistä.
Merellä VHF:llä tapahtuvasta kyselystä tuli myös useimmiten seuraukseksi kontra seuraavassa marinassa. Espanjassa annettiin kontrasta lomakekopio joka kehoitettiin säilyttämään ja kertomaan siitä jos Espanjan rajavalvonta-alus jossain uudelleen ottaa kontaktia. Tällöin ei tehtäisi enää venekäyntiä viranomaisten toimesta.
Välimerellä minulla oli Brasilian passilla liikkuva, EU:ssa luvallisesti asuva henkilö miehistönä ja tuo seikka saattoi aiheuttaa kiinnostusta tarkastuksiin vähintään visuaalisessa mielessä.
Merenkulkuhallitus ja sen näkemykset eivät vaikuta raja- ja tulliviranomaisiin Ceutan kaltaisissa paikoissa, joissa päivittäin kamppaillaan laittoman siirtolaisuuden ja kakenlaisen kusetuksen ikeessä. Ceutaa ympäröi Marokko joka puolelta.
Alv:n tulee olla maksettuna EU -kansalaisen omistamasta, EU -alueella käyttämästään veneestä ja sen osoittaminen suoritetuksi on aluksen omistajan vastuulla. Vene on niin kauan laiturissa että asia on saatu selvitetyksi. Ceutan tapauksessa minua pyydettiin siirtymään tankkauslaiturista tullin laituriin selvityksiä varten. Haistoin ongelmia ja päätin pysyä paikallani kunnes paperit ovat hyväksytty ja lähtölupa merelle annettu. Noin toimimalla huoltoasemayrittäjä laittoi osaltaan painetta tutuille rajavartioille koska jonoa kertyi.
Kyllä noissa tilanteissa pärjää olemalla huolettomasti jämäkkä ja ymmärtämällä olemaan vetoamatta EU:hun, Schengeniin, saati Suomen Merenkulkuhallituksen tulkintoihin. Tekee muuten ihan mitä käsketään, mutta luottaa siihen ettei viranomainen ota alusta hallintaansa ja uskalla siirtää sitä omatoimisesti omaan laituriinsa. Vahingonkorvausvaadepelot ovat olemassa ja ilman jo ilmennyttä rikosta he eivät hevin lähde venettä siirtämään.
Hiukankin spesiaaleimmissa paikoissa touhutessa kiire pitää unohtaa, mitä tahansa voi tulla eteen. Siksi kaikki mahdolliset paperit mukaan, venekerhon pahvilappuja myöten, kellä niitä on.
Klassikkohomma sammuttimien katsastuskin on oltava kunnossa muuten. Ei jokavuotisesti, mutta niin ettei leima ole vanhentunut. - oikeenleimaatulee
niinsevainon kirjoitti:
Maailma on vielä retroa paljon laajemmin kuin luulet.
On se huikeeta! Komeeta menoa ilman huolta nykypäivästä!!
- Vilma_Vilunki
Heh,
Itsea siassa ehdin jo pähkäilemään yksinkertaisen veneveron kiertokonstin.
Poistan veneen rekisteristä ja "kadonnut" lappana jää mulle.
Toki, jos pollarit tarkistaa asian tietojärjestelmästä rekisteritunnuksen pohjalta, niin sitten käry.
Toisaalta, enpä usko, että niin tekevät. Oletuksena kun on, ettei kukaan sellaista tee. Selvä kuski, sammutin ja kalppana riittää tekemään jepet onnelliseksi.- sillaiettä
30v veneillyt ja en koskaan ole mitään valvovaa viranomaista vesillä nähnyt.
- apuvaabuva
Huh, minä hyppään nyt laidan yli. Alkaa pelottaa nuo jutut siinä määrin. Poliisi tulee ja pamputtaa aina Suomi-poikaa joka on vanhan homeskandin saanut metsämarjarahoilla hankituksi..
- Ontäähianoo
Pollari rauhoittuu kummasti kun saa officiaalin oloista kuponkia käpälään. Leima saa pollarin niin rauhalliseksi että meinaa torkahtaa.
- Saalar
Ei ole haittaa päinvastoin. Se on kauppakamarin vahvistama virallinen tavaratodistus ja on pätevämpi kuin trafen lappu joka on pelkkä rekisteröintivahvistus.
- Sipheri_simppa
Onko ne leimat kauppakamarin sinetillä vai mistä tuon voi todeta?
- Targa44
Venevahingossa vakuutusyhtiö haluaa nähdä onko vene katsastettu, jos on saatu katsastusalennus vakuutusmaksusta, väärennetyillä papereilla voi tulla linnankundiksi.
Se Trafin luottokortin kokoinen rekisteriote on mainio, kulkee lompakossa kätevästi mukana. Eikä väärennettävissä.- Jälleenvakuuttaja
Vain kivikautiset yhtiöt kysyvät tuota. Haluavat eroon asiakkaistaan. Ja onnistuminen on lähellä...
- Saalar
Vain kivikautiset yhtiöt noudattavat annettuja sääntöjä? Mikä tomppeli sinäkin olet?
- Urpo_urpo
Saalar kirjoitti:
Vain kivikautiset yhtiöt noudattavat annettuja sääntöjä? Mikä tomppeli sinäkin olet?
Niin mitä sääntöjä? Kenen antamia? Häh?
- kuka.urpo
Urpo_urpo kirjoitti:
Niin mitä sääntöjä? Kenen antamia? Häh?
Vakuutusehtojen sääntöjä. Ottaessasi vakuutuksen olet ne säännöt hyväksynyt ja ne on sinulle toimitettu.
- ei_vietävissä
Vakuutukseni on Euroopan suurimmassa venevakuutusyhtiössä. Halpaa ja toimivaa globaalia palvelua ilman mitään kansallisia erikoispiirteitä.
Suosittelen. - sillätiellä
ei_vietävissä kirjoitti:
Vakuutukseni on Euroopan suurimmassa venevakuutusyhtiössä. Halpaa ja toimivaa globaalia palvelua ilman mitään kansallisia erikoispiirteitä.
Suosittelen.Chartista varmaan tarkoitat. Yhtiö kyllä toimii globaalisti, mutta paikallinen asiamies kansallisesti omine merkittävine erikoispiirteineen. Erikoispiirteisiin kuuluu tapausten ratkominen oikeusteitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?
Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https3574086En sitten aio sinua odotella
Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e831769- 431530
Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"
Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan611507En vain ole riittävä
Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o281338Oon pahoillani että
Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(581315Kuka sinä oikeen olet
Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej511312Persut vajosivat pinnan alle
Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka2001287Hei, vain sinä voit tehdä sen.
Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change61190- 261187