vakava masennus

ellia

Hei. Olen hyvin ahdistunut..olen sairaalassa tällä hetkellä ja minusta tuntuu ettei elämä ole enää elämisen arvoista....olen yrittänyt täälläkin itsemurhaa pari kertaa siinä onnitumastta. Mitä voisin enää tehdä että jakasaisin tätä elämää..?

48

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jospakuitenkinvielä

      Kyllä elämälläsi on tarkoitus, kun olet vieläkin elossa. Sinulla on kipinä elämänhalua jäljellä kun päätit kirjoittaa, vaikka et nyt näe olemassaolossasi mitään mieltä.
      Helpottaisiko, nyt jos kertoisit mikä elämässä toivotonta: oletko yksin, onko ihmissuhdevaikeuksia, masennusta, oletko saanut terapiaa, ym. Oletko pystynyt puhumaan hoitohenkilökunnalle, miksi et jaksa elää.

    • koittakaa-ymmärtää

      Ilmeisesti olet jollain masennuslääkkeillä. Lääkkeet usein vai pahentaa tilannetta.
      On omituista että ihminen antaa terveytensä viiraan ihmisen käsiin, joka ei juuri välitä potilaan terveydestä vaan lääke myynti on kaikkein tärkeintä. Yleensä masennuslääkkeitä määrää yleislääkäri, jolla ei ole edes alan koulutusta..
      Mielestäni itse ensin kannattaa ottaa sairaudestaan selvää.
      Kannattaa esimerkiksi lukea Gøtzsche:n kirja TAPPAVA PSYKIATRIA JA LÄÄKINNÄN HARHA

      • puhunkokemuksesta

        Et tajua asiasta yhtään mitään. En tiedä yhtään tapausta, jossa yleislääkäri olisi masennuslääkkeet kirjoittanut.
        Mitä tulee näiden lääkkeiden tehoon, voi sitä kysyä niitä käyttäviltä ihmisiltä. Minä muiden muassa voin suorastaan loistavasti lääkitykseni johdosta.
        Niin ja pääkään ei oo pehmennyt, enkä kärsi minkäänlaisista sivuoireista, en ikinä ole kärsinyt. Ilman lääkitystä, on hyvin paljon mahdollista, että maallinen taivallukseni olisi saavuttanut määränpäänsä.


      • ujfued
        puhunkokemuksesta kirjoitti:

        Et tajua asiasta yhtään mitään. En tiedä yhtään tapausta, jossa yleislääkäri olisi masennuslääkkeet kirjoittanut.
        Mitä tulee näiden lääkkeiden tehoon, voi sitä kysyä niitä käyttäviltä ihmisiltä. Minä muiden muassa voin suorastaan loistavasti lääkitykseni johdosta.
        Niin ja pääkään ei oo pehmennyt, enkä kärsi minkäänlaisista sivuoireista, en ikinä ole kärsinyt. Ilman lääkitystä, on hyvin paljon mahdollista, että maallinen taivallukseni olisi saavuttanut määränpäänsä.

        "En tiedä yhtään tapausta, jossa yleislääkäri olisi masennuslääkkeet kirjoittanut."

        Sitten et ole ottanut asioista selvää. Pääsi on maan alla vähän kuin strutseilla niin sanotusti. :) Kyllähän yleislääkärit kirjoittavat suurimman osan, n. 85%, kaikista SSRI-aineresepteistä. Ei se tosin tee kirjoittamisesta sen järkevämpää tai aineesta erilaista kuka sen kirjoittaa, joten eipä tuolla niin väliä.

        "Sivuoireista" kärsiminen taas on ihan kiinni siitä minkä määrittelee sivuoireeksi. Jos pidät aineen kaikista vaikutuksista silloinhan ei ipso facto ole haittavaikutuksia sinulle. Täysin siis yksilöstä kiinni mistä pitää mistä ei.


      • Amanda-16
        puhunkokemuksesta kirjoitti:

        Et tajua asiasta yhtään mitään. En tiedä yhtään tapausta, jossa yleislääkäri olisi masennuslääkkeet kirjoittanut.
        Mitä tulee näiden lääkkeiden tehoon, voi sitä kysyä niitä käyttäviltä ihmisiltä. Minä muiden muassa voin suorastaan loistavasti lääkitykseni johdosta.
        Niin ja pääkään ei oo pehmennyt, enkä kärsi minkäänlaisista sivuoireista, en ikinä ole kärsinyt. Ilman lääkitystä, on hyvin paljon mahdollista, että maallinen taivallukseni olisi saavuttanut määränpäänsä.

        Moi puhunkokemuksesta,

        kyllä täällä on ainakin yksi, jolle ensimmäisen masennuslääkkeen tk:n yleislääkäri on kirjoittanut.
        T.Amanda


    • ellia

      Niin..ajattelin vielä kirjoitaa tänne viimeisillä voimillani. Olen hyvin epätoivoinen. Olen yksinäinen vanhemmat on elossa mutta eivät välitä. Päin vastoin äitini on kiukkuinen ja syyttelee minua. Minulla lääkäri totesi viikolla että on paniikkihäiriötä ahdistusta ja psykoottinen vaikea masennu yms. Näen kasvoja ja hahmoja liikkuvan. Hyvin vähän olen puhunut ajatuksiani hoitajille. Lääkkeitä saan koutalsupalla. Sähköhoidot aloitetaan 28 .päivä vasta ja siihen asti kärvisteltävä ja nekin pelottaa. Anteeksi kirjoitusvirheet oon niin lääkrpökerryksissä..

      • Aivojen_sulatusta_vältän

        Sähköshokittaminen ("sähköhoito") perustuu aivojen vaurioittamiseen sähkövirran avulla. Toimenpide tehdään kohteen hiljentämiseksi, ei auttamiseksi. Missään nimessä älä suostu sähköshokitukseen. Ei kannata tuhota aivojaan sen enempää mitä myrkyttävät sinua laitoksessa. Tee kaikkesi, että pääset ulos, irtaudu kamasta (oma suositus) ja hanki keskusteluapua kolmannelta sektorilta. Älä koskaan mene enää virallisen psykiatrian tai niin sanotun mielenterveyshuollon pariin.

        Sähköshokittamisen tuhovoimaan voit tutustua esimerkiksi sivustolta http://www.ectresources.org/. Ehdit hyvin tutustumaan ennen kuin on liian myöhäistä.

        Kaikkea hyvää.


      • Amanda1111

        Moi taas Ellia,
        sitä sähköhoitoa ei tarvitse mitenkään pelätä; sinut nukutetaan siksi aikaa. Eräs tuntemani henkilö on sitä sähköhoitoa saanut, ja auttanut todella paljon. Lähimuisti saattaa kärsiä hetkeksi mutta onko sen niin väliä jos lähitapahtumat ovat olleet pelkästään pelottavia ja karmeita. Parempi unohtaakin:).
        Olen itsekin ajatellut sitä pyytää, jospa siitä olisi apua meikäläisellekin, kun nuo lääkkeet eivät niin kauheesti ole auttaneet. Mä haluan päästä tästä masennuksesta eroon!, melkein keinolla millä hyvänsä.
        Kirjoita tänne sen jälkeen kun olet sitä sähköhoitoa saanut mitkä fiilikset sulla.
        Otetaan kaikki apu vastaan mitä saadaan!
        T.Amanda


    • Adeline00

      Hei! Yritän ymmärtää. Itsekkin kärsinyt masennuksesta. Laita sähköpostia mulle; [email protected]

    • ellia

      Kiitos kaikille. Olen nyt yrittänyt kuristautua ja pussia laittaa päähän niin että taju meni. Hoitajat löysi minut.ahdistus on kova.. Saan vain ketipinoria ja temestaa 2mg x3 ahdistukseen. Muut lääkkeet siihen päälle. En pääse nyt tästä itsetuhoisuudesta pois. Mitä minun pitäisi tehdä? Olen vasta viikon ollut osastolla..

      • Aivojen_sulatusta_vältän

        Oletko täysi-ikäinen? Toki sinun pitää selvittää elämäntilanteesi, miksi voit niin huonosti, että haluat täältä pois. Ei elämä muutu ilman tekoja tai tilanteen- tai maailmankatsomus ilman käsittelyä.

        Tärkeää olisi päästä eroon noista aineista mahd. pian. Varsinkin saamasi neurolepti, ketiapiini, on hyvin vaarallinen aivoille. Toki bentsojakaan ei tulisi käyttää putkeen samanmoisten riskien vuoksi. Erityisesti neuroleptit, mutta jossain määrin myös bentsot, voivat johtaa henkilön ajattelemaan itsetuhoisia juttuja lamaamalla tunnekokemukset ja ajattelukyvyn. Siten maailma menettää tarkoituksensa ja halu ja tarve elää katoaa. Täten ihmiset päätyvät ajattelemaan itsemurhaa yhdentekevänä ratkaisuna. Toinen tapa itsetuhoisuuteen on akatisia, mikä on sitten ihan suora ainereaktio. Kannattaa nettihaulla etsiä ja arvioida onko siitä kysymys omalla kohdallasi.

        Toisaalta se ei paljoa auta, koska henkilökunta ei sinua kuuntele kuitenkaan, mutta sitten taas ainakin tiedät itse ja osaat lopettaa käytön, kun pääset vankeudesta. Hakeudu kolmannelle sektorille, kun haluat päästä käsittelemään elämänongelmiasi ilman pelkoa kemiallisesta pakkokäsittelystä. Siellä ei ole ketään sadistista ääliötä, toivottavasti, myöskään ehdottamassa aivojen sulattamista sähkövirran avulla.


    • saatapua

      Rukoilen Jumalaa auttamaan sinua.

    • ellia

      Olen täysi ikäinen. Ollut ennenkin sairaaloissa. Minulla avohoiyo suhde ollut joilloin psykologilla ja lääkärillä käynyt. Kaikki alkoi kaupassa tulleesta ahdistuksesta väenpaljoudesta..sitten tuli paniikkia jonossa. Masennus tuli vaikea kun tuli pelko ja välttämis tilanteita. Aloin nähdä harhoja..jolloin minut laitettiin sairaalaan. Täällä minulta vietiin kaikki terävät esineet pois. Haluaisin pois tästä tuskasta ja kuolla. En näe kuin mustaa ja pimeää..

    • ellia

      Olen täysi ikäinen. Ja ollut ennenkin sairaaloissa. Kaikki alkoi ahdistuksesta kaupassa ja siite tuli paniikkia..masennukseni syveni. Aloin nähdä harhoja ja minut laitettiin tänne sairaalaan. En näe enää toivoa..haluan kyllä pois..näen vain mustaa ja pimeää...

    • saatapua

      Ellia olet varmaan onnistunut panttaamaan ahdistusta ja pahaa oloa pitkään ja sitten se paine on ryöpsähtänyt paniikinomaisena siellä kaupassa. Pyydä itsellesi keskusteluapua. Kyllä sinä voit selivitä.

    • ellia

      Kiitos. Jotkut hoitajat osaa keskustella. Mutta toiset antaa lääkkeen ja lähtee pois. Oli kuulemma kiire merkkaamaan kellonaika papereihin. Ulkoilulupaa en saanut kuin hoitajan kanssa. Olen niin itsetuhoinen. Kärsin kovista ahdistuksista.. Nukun huonosti ja ruoka on pakkopullaa ja äkkiä ruokalasta pois.harmittaa kun kaikki terävät esineetkin viety pois..näen kasvoja jotka vääristyy pelottaviksi.ja ne supisee jotain.

      • saatapua

        Pyydä nyt napakasti psykiatrin apua: hoitaa sinua pitää, ei vain säilyttää hengissä. Onko niin että ensin tilanne pitää hoitaa siihen malliin, että mielen tila rauhoittuu levolla ja lääkityksellä.
        Sinun sisimmässä on ahdistusta, jota et voi sanoin käsitellä ja nuo tunteet peilautuvat aivoissa kuviksi kun muuta ilmenemismuotoa ei aivot keksi.
        Ei kyllä varmaan hyvää katseltavaa ole.
        Onko sinulla ollut jo aikaisemin noita pelottavia kuvia vai onko ne tullut äskettäin. Jos ilmiö on tullut sairaalassa, niin ne ovat lääkkeiden aiheuttamina.
        Toivon että ajatuksenvaihdosta näin kirjoittamalla on sinulle hyötyä. Kun pahaa oloa alkaa työstää sanoin, on sitten helpompi olla ja muotoilla tuntemuksia terapeutin kanssa. Tsemppiä jälleen pärjäämiseen.


    • MrJuha82outolintu

      Miksi kaikki on aina niin sairaita, vaikka ovat eläkkeellä?
      Itse oon eläkkeellä, mutta ihan onnellinen ja tasapainoinen.
      Miksi niin kaikki itsemurha-addikteja?
      En ymmärrä.
      Syön itsekin lääkkeitä.
      Ei ole asianlaita näin minulla.

      Ihmettelen.

      • eot

        Haloo??!! Ei kai se eläke ketään paranna!!!!!! Et taida itse kyllä kovin masentunut olla jos ihan onnellinen ja tasapainoinen saatuasi eläkkeen.
        Mä en ymmärrä.


      • MrJuha82outolintu
        eot kirjoitti:

        Haloo??!! Ei kai se eläke ketään paranna!!!!!! Et taida itse kyllä kovin masentunut olla jos ihan onnellinen ja tasapainoinen saatuasi eläkkeen.
        Mä en ymmärrä.

        Psykiatrin mukaan olen moniongelmainen.
        Omat tuntemukset = vakaa olotila, onnellinen, en saa mitään aikaiseksi, puhti hieman poissa, tasalaatuinen elämä/tasapaksu, hermosto ei kestä työntekoa, mutta mitään alakuloa ja masennusta ei ole.
        Mieli on hyvä, ei alakuloinen.
        Hermosto uupuu työnteosta.
        Hermostunut ja väsynyt olotila tulee pian.
        Olen ollu koko ikäni kiusattu.
        Tämä on yksi pointti, minkä takia en mee työelämään ja se, että kärsin ujoudesta, en tule juttuun ihmisten kanssa, koska olen sairaalloisen ujo lähinnä ja kärsin siitä, voin pahoin, kun en puhu muiden kanssa, kun oon niin introvertti-asperger.
        En luota ihmisiin, koska mua kiusattu paljon.
        En pidä ihmisistä oikein.
        Liian vaikea laji.
        Eläimet ovat helppoja.
        Omistan kissan, jolla ikää 16v.


    • eot

      Paljon voimia sinulle ellia! <3 Itsekin olen ollut monta viikkoa erittäin ahdistunut (tosin koko elämäni kärsinyt masennuksesta, joka lienee krooninen) ja tää on hirrrveetä. Rauhottavilla yritän jotenki pärjätä. Ei siis elämää van olemista =nukkumista.

    • riippuumonesta

      Kaikki eivät jaksa nykyajan työelämää ja ovat työssä ahdistuneita. Kun pääsevät eläkkeelle, niin stressi helpottaa ja elämä alkaa. Ja eläkkeelläkin ollaan monenlaisen sairauden vuoksi. Ja eläkkeelläkin voit tehdä monia kivoja asioita, vaikka palkkatyöhön ei enää rahkeet riitä.

    • AINOA_OIKEA_RATKAISU

      Lopeta myrkkyjen syönti. Ja ala elättämään itsesi.

      Muuta tervettä tietä ei ole.

    • ellia

      Olin nyt akuutti potilaana lääkärillä. Lisäsi vielä lääkitystä ja olen aivan pökeryksissä. Kuulen ääniä ja näen näkyjä.. Ahdistus ja pelko on kovia nyt. Kiitos kaikille kannustuksista ja tuestanne. Elämä tuntuu niin vaikealta että ajattelen itsemurhaa koko ajan. Etsin joka paikasta millä voisin vahigoittaa itseäni..

      • fgvsertgwser

        Voitko ite vaikuttaa jotenki siihen, mitä lääkkeitä syöt ja mitä et? Saako sielä olla potilaalla oma tahto vai pitääkö ne kaikkia ihmisiä kojekaneina? ERntä jos vaan esittää nielaisevansa ja myöhemmin sylkee rioskiin. Kumma että joka laitos visiin vaan enemmän ja vähemmän pilleriä pukkii. Onko sielä meno tosiaan niinku tässähttps://youtu.be/qw3lcQKWZwo?t=6


    • Amanda2016

      Moi Ellia,
      saman sairauden kanssa tässä kärvistelen. Olen avohoidossa mutta aivan kohta valmis vaikka osastolle jos tämä sairaus tästä vielä hiukankin pahenee. Ensi viikon tiistaina pitäisi olla työkunnossa eli sairausloma päättyy; olen nyt tällä kertaa ollut kolme viikkoa sairauslomalla. Täytyy sanoa, että hiukka pikkusen epäilyttää / jännittää mennä töihin. Työni on vielä asiakaspalvelussa, joten pitäisi olla skarppi ja ystävällinen. Helpommin sanottu kuin tehty; kauppaankin saan itseni juuri ja juuri pakotettua. Olen ollut monta vuotta lähes tulkoon absolutisti mutta nyt olen jo alkanut ottaa vähän paukkuakin hirveään olooni, johon annetut lääkkeet eivät kovinkaan hyvin tehoa. Tuo viina on tietty aivan väärä lääke mutta kun olo tarpeeksi kamalaksi muuttuu niin sitä turvautuu vaikka mihin!
      Mutta, Ellia, itsemurhaan emme kumpikaan kuitenkaan turvaudu, unohda sellaiset ajatukset heti!
      Sulla on kuitenkin todellisuuden taju vielä jäljellä vaikka ääniä yms. kuuletkin. Osaat erottaa mikä on totta ja mikä suurella todennäköisyydellä lääkkeiden aiheuttamaa harhaisuutta. Itsellänikin kokemuksia harhanäyistä mutta onneksi heti ymmärsin mistä on kyse.
      Olen sairastanut tätä masennusta jo useamman vuoden, oikeastaa ihan lapsuudesta lähtien mutta "hoitoa" eli masennuslääkkeitä yms. olen syönyt muutaman vuoden vaihtelevalla menestyksellä. "Kunnon hoito" alkoi vasta muutama viikkoa sitten kun pääsin terapiaan lääkityksen lisäksí. Täytyy sanoa, että aika skeptinen olo on tuon terapian suhteen; toivottavasti olen väärässä, ainakin terapeuttini on todella mukava ihminen ja hän tuntuu ymmärtävän mistä puhun ilman rautalankamallia.
      Haluaisin niin kovasti sinua, Ellia, jotenkin tsempata ja lohduttaa mutta aika vaikeaa se on kun omakin lehmä on ojassa.
      Ei tämä mullakaan ensimmäinen pohjakosketus ole; tiedän, että kyllä tästä vielä noustaan mutta kun ei millään taas jaksaisi aloittaa rämpimistä pohjalta ylös. Ja kyllä nuo kuvailemasi synkät ajatuksetkin tässä vuosien saatossa ovat tulleet tutuiksi.
      Kaikesta huolimatta; tsemppiä sulle, ja lopeta heti se itsemurhan suunnitelu! Olet tärkeä ja rakas ihminen monelle vaikka ei siltä tuntuisikaan tällä hetkellä, masennus mustaa kaikki ajatukset. Koita jaksaa, olen hengessä mukana!
      T.Amanda

    • tiina2015

      Hei! Olen myös hyvin ahdistunut ja pelokas

    • tiina2015

      Hei! Olen myös hyvin ahdistunut ja pelkotiloja täynnä. Pelkään nykyään joka asiaa mm. sosiaaliset tilanteet, autolla ajamisen pelko, kaupassa käynti yms. Onko kellään tietoa mitkä lääkkeet auttavat pelkotiloihin. Nyt käytän Ketipinoria, Abilifyä, Aurorixia ja tarvittaessa Rivatrilia. Riva 1 mg auttaa jonkin verran ahdistukseen ja pelkoihin. Kärsin kaksisuuntaisesta ja nyt on näköään menossa masennusvaihe. Laitokseen en enää halua joutua mieluummin olen avohoidossa. Kärsin todella paljon pelkotiloista melkein kaikkien asioiden suhteen! Onko jollakin kokemusta pelkotiloista, en käytä alkoholia siitä pelot eivät johdu.

      • Amanda2016

        Moi Tiina,
        on kokemusta pelkotiloista, ahdistuksesta ja vaikka mistä. Olen huomannut sellaisen asian, että kun vaan pakotan itseni ulos niin alan kohta ihmetellä mitä kummaa täällä olevaa oikein pelkäsin. Ja jos pelkää sitä, että muut ihmiset jotenkin arvostelevat sinua niin se on oikeastaan aivan turhaa; ihmiset ovat pääasiassa kiinostuneita omista asioistaan ja pyörivät oman napansa ja ongelmiensa ympärillä, joten siinä mielessä saamme olla ihan rauhassa. Toisaalta helpotus ja toisaalta surullista kuinka vähän muut ihmiset oikeasti ovat kiinnostuneita muista:).
        Tsemppiä, Tiina, sullekin; vaikka nyt on vaikea uskoa niin kyllä parempia päiviä ja viikkoja, kuukausia on tulossa!
        T.Amanda


    • ellia

      Kiitos kaikille vastanneille. Tämä vertaistuki on tärkeää kun te ymmärrätte tilannettani. Harhat alkoivat kotona pahojen ahdistuksien tuomana..en tiedä enää mikä liittyy mihinkäkin. Olen niin lääkittynä että makaan vain sängyssä ja syömään on kamala mennä kun siellä on muitakin. Wc ssäkin käynti ottaa voimille. Suihkuun hoitajat on kehoitelleet mutta en ole vielä jaksanut. Syvä masennus on..en tiedä kauanko jaksan enää..

      • ghdrthhh

        No ainakin minä sinun oloasi paremmin ymmärrän/osaan samaistua siihen ku "hoitajiesi"mielenliikkeitä, olkoonkin että mistään pääpiuhoista ja lamaannuksiin lääkinnöistä ei ole harmainta aavistustakaan. Tällään ku rajusti kärjistäen tämän sanoo niin ymmärtänet minkä verran hämmästelen nykyisiä hoitomenetelmiä.


    • logaritmi

      Voimia sinulle, ellia! Minulla on masennus ja epävakaa persoonallisuushäiriö. Välillä iskee psykoottisia ajatuksia, kun olen oikein ahdistunut. Saatan esimerkiksi ajatella, että minua tarkkaillaan. Pystyn siis jollain tasolla samaistumaan harhoihisi, vaikka en varsinaisesti ole ollut koskaan psykoosissa. Lääkärin mukaan kyse on stressiin liittyvistä minipsykooseista.

      Hyvä juttu, että olet hoidossa ja saat apua. Minä olen ollut suljetulla osastolla monta kertaa. Yritä ajatella, jos mahdollista, että olet juuri nyt parhaassa mahdollisessa paikassa. Mihinkään ei ole kiire. Saat olla juuri niin uupunut kuin olet. Puhu asioistasi siellä osastolla ja kirjoittele kuulumisiasi tänne, jos se helpottaa.

      Tuossa ylempänä joku kritisoi sähköhoitoa. Ajattelisin, että lääkeasioissa ja muussakin hoidossa voi hyvin luottaa siihen, mitä lääkäri sanoo. Toki on hyvä kertoa mielipiteensä ja sanoa ihan suoraan, jos jokin asia epäilyttää. Sähköhoidosta minulla ei ole omaa kokemusta, mutta minun mielestäni siihen menemistä ei ole syytä pelätä.

      • Nonniihh

        Minipsykooseja... :)

        "Ajattelisin, että lääkeasioissa ja muussakin hoidossa voi hyvin luottaa siihen, mitä lääkäri sanoo.... Sähköhoidosta minulla ei ole omaa kokemusta, mutta minun mielestäni siihen menemistä ei ole syytä pelätä."

        Niinhän sitä ajattelisi. Asennoitumiseesi vaikuttanee paljon, että et ole asiaan perehtynyt. Jos ei tiedä mitä pelätä, ei osaa pelätäkkään.


      • the.red.code

        Sähköhoitoja Suomessa? Mistä te oikein puhutte? Kuulostaa kusetukselta ja kiduttamiselta... Jos "mielisairauksia" ei ole voitu tieteellisesti todentaa niin ei varmasti voi olla turvallista mennä härkkimään kenenkään aivoja sähköllä.


      • gqexr
        the.red.code kirjoitti:

        Sähköhoitoja Suomessa? Mistä te oikein puhutte? Kuulostaa kusetukselta ja kiduttamiselta... Jos "mielisairauksia" ei ole voitu tieteellisesti todentaa niin ei varmasti voi olla turvallista mennä härkkimään kenenkään aivoja sähköllä.

        Mutta ei sen tarvitsekaan olla turvallista. Tarkoitus on vaurioittaa kohteen aivoja. Se on se koko pointti "sähköhoidossa" eli sähköshokissa.


      • älkäätyhmiäpuhuko
        gqexr kirjoitti:

        Mutta ei sen tarvitsekaan olla turvallista. Tarkoitus on vaurioittaa kohteen aivoja. Se on se koko pointti "sähköhoidossa" eli sähköshokissa.

        Kannattaisi jättää kommentointi niille, joilla on kokemusta asioista ja jotain järkevää sanottavaa.
        Sähköhoito ei vaurioita aivoja, elämme vuotta 2016, elämme oikeusvaltiossa ja kunniotamme ihmisen koskemattomuutta sekä päätäntävaltaa.
        Sähköhoito on hyvä hoitomuoto vaikeissa masennustapauksissa.
        Tälle toiselle sankarille voin kertoa, että lääketiede on tieteenala ja psykiatria osa lääketiedettä. Olisi kannattanut se peruskoulu käydä edes loppuun...


      • Eräs.toinen.sankari
        älkäätyhmiäpuhuko kirjoitti:

        Kannattaisi jättää kommentointi niille, joilla on kokemusta asioista ja jotain järkevää sanottavaa.
        Sähköhoito ei vaurioita aivoja, elämme vuotta 2016, elämme oikeusvaltiossa ja kunniotamme ihmisen koskemattomuutta sekä päätäntävaltaa.
        Sähköhoito on hyvä hoitomuoto vaikeissa masennustapauksissa.
        Tälle toiselle sankarille voin kertoa, että lääketiede on tieteenala ja psykiatria osa lääketiedettä. Olisi kannattanut se peruskoulu käydä edes loppuun...

        "lääketiede on tieteenala"

        Pitää osittain paikkaansa. Riippuu mistä lääketieteen alasta tai tutkimuskohteesta puhutaan ja kuinka objektiivisesti tiedettä tehdään ilman riippuvuutta lääketehtaiden motiiveista.

        "psykiatria osa lääketiedettä"

        Psykiatria ei ole tiedettä. Asioiden tieteellinen muotoilu ei tee siitä tiedettä. Oikean tieteen peruskriteeri on objektiivisuus. Psykiatria on pelkästään subjektiivista asioiden tarkastelua, johon vaikuttaa monenlaiset motiivit, ennakkokäsitykset, sosiaalipoliittiset tavoitteet yms.
        Psykiatria on yksinkertaisemmin pseudotiede.


      • MrJuha82outolintu
        Eräs.toinen.sankari kirjoitti:

        "lääketiede on tieteenala"

        Pitää osittain paikkaansa. Riippuu mistä lääketieteen alasta tai tutkimuskohteesta puhutaan ja kuinka objektiivisesti tiedettä tehdään ilman riippuvuutta lääketehtaiden motiiveista.

        "psykiatria osa lääketiedettä"

        Psykiatria ei ole tiedettä. Asioiden tieteellinen muotoilu ei tee siitä tiedettä. Oikean tieteen peruskriteeri on objektiivisuus. Psykiatria on pelkästään subjektiivista asioiden tarkastelua, johon vaikuttaa monenlaiset motiivit, ennakkokäsitykset, sosiaalipoliittiset tavoitteet yms.
        Psykiatria on yksinkertaisemmin pseudotiede.

        Pseudotiede no mene ja tiedä, mutta psykiatriassa on myös pointteja, jotka on faktoja.
        Esim psykopatia synnynnäinen sairaus, samoin narsismi, samoin kehitysvamma ja masennus on myös tauti, joka tulee kun ihminen lamaantuu, mieli menee alas ja ei jaksa tehä hommia, on surullinen.
        Normaali alakulo on eri asia kuin masennus.


      • MrJuha82outolintu
        MrJuha82outolintu kirjoitti:

        Pseudotiede no mene ja tiedä, mutta psykiatriassa on myös pointteja, jotka on faktoja.
        Esim psykopatia synnynnäinen sairaus, samoin narsismi, samoin kehitysvamma ja masennus on myös tauti, joka tulee kun ihminen lamaantuu, mieli menee alas ja ei jaksa tehä hommia, on surullinen.
        Normaali alakulo on eri asia kuin masennus.

        Täsmennys = ihminen on syvästi alakuloinen ja surullinen on kyse masennuksesta.
        Tauti se on.

        Myös psykopatia on minusta synnynnäistä, vaikka sitä ei diagnosoida pikkulapsille.


      • gqexr
        älkäätyhmiäpuhuko kirjoitti:

        Kannattaisi jättää kommentointi niille, joilla on kokemusta asioista ja jotain järkevää sanottavaa.
        Sähköhoito ei vaurioita aivoja, elämme vuotta 2016, elämme oikeusvaltiossa ja kunniotamme ihmisen koskemattomuutta sekä päätäntävaltaa.
        Sähköhoito on hyvä hoitomuoto vaikeissa masennustapauksissa.
        Tälle toiselle sankarille voin kertoa, että lääketiede on tieteenala ja psykiatria osa lääketiedettä. Olisi kannattanut se peruskoulu käydä edes loppuun...

        Sinusta on vaikea sanoa trollaatko vai oletko tosissasi. Jos trollaat niin sietäisi hävetä. Nämä ovat aika vakavia asioita. Monet tietämättömät ihmiset ottavat juttusi tosissaan ja menettävät terveytensä ottaessaan osaa toimenpiteeseen tietämättään mistä on kyse.

        Jos olet tosissasi niin sitten vaan lukemaan aiheesta enemmän. Opiskelemalla aihetta ymmärrät mitä sähköshokki on ja mihin sen käyttö perustuu.


      • gqexr
        MrJuha82outolintu kirjoitti:

        Pseudotiede no mene ja tiedä, mutta psykiatriassa on myös pointteja, jotka on faktoja.
        Esim psykopatia synnynnäinen sairaus, samoin narsismi, samoin kehitysvamma ja masennus on myös tauti, joka tulee kun ihminen lamaantuu, mieli menee alas ja ei jaksa tehä hommia, on surullinen.
        Normaali alakulo on eri asia kuin masennus.

        Psykiatria on pseudotiedettä. Psykiatria ei täytä tieteen määritelmän kriteereja. Psykiatria täyttää pseudotieteen määritelmän kriteerit. Tämä on fakta ja kiistatonta.

        Psykopatia ei ole sairaus, joten "se" ei voi olla synnynnäistä tai ei-synnynnäistä, samoin narsismi ja masennus. Kehitysvamma taas on ihan todellista vaikkakaan tietääkseni kehitysvammoja ei luokitella sairauksiksi vaan ainoastaan siis kehityvammoiksi, vai olisiko kehityshäiriö oikea termi? En ole varma tuosta, mutta se ei ole tässä nyt relevanttia.

        Kukaan ei ole koskaan pystynyt tieteellisesti osoittamaan eroa on surun, "normaalin alakulo" tai masennuksen kesken. Täten niitä ei erota mikään muu kuin viitatessa käytetty sana, eli semantiikkaa. Kyseessä on sama reaalimaailman ilmiö.


      • gqexr kirjoitti:

        Psykiatria on pseudotiedettä. Psykiatria ei täytä tieteen määritelmän kriteereja. Psykiatria täyttää pseudotieteen määritelmän kriteerit. Tämä on fakta ja kiistatonta.

        Psykopatia ei ole sairaus, joten "se" ei voi olla synnynnäistä tai ei-synnynnäistä, samoin narsismi ja masennus. Kehitysvamma taas on ihan todellista vaikkakaan tietääkseni kehitysvammoja ei luokitella sairauksiksi vaan ainoastaan siis kehityvammoiksi, vai olisiko kehityshäiriö oikea termi? En ole varma tuosta, mutta se ei ole tässä nyt relevanttia.

        Kukaan ei ole koskaan pystynyt tieteellisesti osoittamaan eroa on surun, "normaalin alakulo" tai masennuksen kesken. Täten niitä ei erota mikään muu kuin viitatessa käytetty sana, eli semantiikkaa. Kyseessä on sama reaalimaailman ilmiö.

        Psykopatia ja narsismi ovat sairauksia, synnynnäisiä sairauksia.
        Masennus ei ole samanlainen sairaus, se ei ole synnynnäinen sairaus, mitä on narsismi ja psykopatia tai vaikkapa kehitysvammaisuus sekä autismi.


    • ellia

      En voi vaikuttaa tässä olotilassa lääkkeisiin.psykiatri määrää mitä syödään. Minulla tällainen sähkövirta myssy päässä nytkin joka vaikuttaa kai aivoihin jollain lailla. Onko tuttu toimenpide teille ja onko ollut apua? Heräsin epätoivon vallitessa ahdistuneen tänä aamuna.. Oli kuolema mielessä ja etsin keinoja tappaa itseni. Synkkä aamu ollut..

      • gqexr

        Mikset tunge päätäsi saman tien mikroon??


    • woimia

      Se on kamalaa kun kaikki on huonosti edes itsensä tappaminen onnistu . Itselläkin joskus kun kaikki oli menevinään vituix oli synkkiä ajatuksia päässä.

      Nyt kuitenkin olen ajatellut niitä hyviä asioita , elämän pieniä asioita joista voi olla onnellinen . Terveys on kuitenkin jäljellä ,asunto,auto,nainen,pientä harrastusta , suuri peruspäiväraha . Nukypäivän oravanpyörässä kun aikansa yrittäjänäkin painii niin kyllä mielenterveyden päälle käy vaihka sitä ei saa näyttääkkään , Lopulta ymmärsin pelastaa itseni mielenterveyden menettämiseltä sekä sydänkohtaukselta .

    • ellia

      Kiitos kaikille kannustuksesta ja tuesta. Lääkäri vähensi yhtäkkiä kaikki temestat listalta..vaikks oli puhe yhdestä illan temestasta. Olen hyvin ahdistunut nyt. Ulkona en saa liikkua vieläkään ilman hoitajaa. Olen niin poikki..kumpa pääsisi tästä ahdingosta pois..

      • Voimia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe