Esitän teille taikatempun

Taikuri-

Palstalla on keskusteltu Jeesuksesta ja on myös kopioitu paljon Raamattua. Hyvä niin, Raamattuhan on kristittyjen Pyhä Kirja. Surullista kuitenkin, että sitä Kirjaa siteeraavat myös paholaiset. Itse pidän itseäni paholaisena Raamatun mukaan, en tosin ole eläissäni sitä siteerannut. Raamatun sanomaa tulkiten olen paholaisen kakara, mutta en itse siihen Kirjaan usko, enkä tiedä lukekokaan siellä aiheesta mitään.

Sitten asiaan. Tämä on taikatemppu! Tällä tavalla Paholainen toimii Raamatun mukaan ja nyt tämän todellisen esimerkin mukaan käytännössä.

1.
Helluntailainen tekee avauksen, jossa kyseenalaistaan palstalaisten Jeesus-usko näin:
"Kuinka te voisitte olla Jeesuksen hyväksymiä? "ei_perverssiä (melperi)15.10.2016 22:22 Kaikista kommenteista, joita täällä palstalla esiintyy, voi päätellä ettei Jeesus Kristus koskaan puhuisi noin."

Taikurin kommentti: -Hän on tähän asti oikeassa.

2.
Välittömästi avaukseen vastaa palstalla hirviöksi tituleerattu, avaajan hengenheimolainen "Kesitas 15.10.2016 22:29
Tuo on totta, mutta Jeesus ei mielistellyt, - te kyykäärmeen sikiöt, tai väisty Saatana ( Matteus)"


Taikurin kommentti: Kesitas on avaajan kanssa samaa mieltä, mutta puolustaa törkeitä ihmisoikeusloukkauksiaan ja valheitaan sillä, että Jeesuskin teki niin. (Jeesus ei Satukirjan mukaan koskaan toiminut niin)

3.
Helluntailainen avaaja vaihtaa nimimerkkiään ja yhtyy helluntairikollisen näkemykseen erikoisella tavalla: "Näin_on (melperiI)15.10.2016 22:31
Älkää menkö vanhoillislestadiolaisuuteen, se ei ole Kristuksen mallin mukaista.
Kääntykää pois, ei kannata edes uteliaisuudesta. "

Taikurin kommentti: Paita ja perse kohtasivat nopealla aikataululla

4,
Helluntailaisten perään tulee Kopioija joka -aiheeseen konkreettisesti liittyen - kopioi suomi24historian pahimmat ihmisoikeusloukkaukset; Mutta ensin hän kirjoittaa näin: "JeesusOnHerra115.10.2016 22:32
Huomasitko helluntailainen avaaja, että ensimmäisenä sinulle vastasi itse saastainen häntä-Heikki Kesitas?"

Taikurin kommentti: Kyllä paholainen paholaisen tunnistaa, nimimerkki "JeesusonHerra1" järjesti kohtaamisen.

5.
Helluntailainen avaajaa toruu - jälleen uudella nikillään - kopioijaa: "TeeParannusPisteCom (melperi) 15.10.2016 22:36
Tämä kommentti osoittaa sen, että on aika epätodennäköistä, että Kristus asuisi sinussa. Tee parannus."

Taikurin kommentti: helluntailainen avaaja ei noteeraa "avauksen kysymyksen mukaisesti" Kristuksen puutteesta kärsivästä Kesitasta, eikä suomi24 historian pahimpia ihmisoikeusloukkauksia mitenkään, vaan toruu viestin tuojaa "Kristuksen puutteesta", jossa hän sinällään lienee oikeassa.

6.
Helluntailainen avaaja unohtaa oman avauksensa sanoman totaalisesti ja aloittaa solvauksen jo neljännellä nimimerkillään vastaamalla itseleen: "ei.pidä.tuomita (melperi) 15.10.2016 22:42 Ei pidä tuomita, koska monet palstan keskustelua häiriköivät vanhoillislestadiolaisten kommentit perustuvat kirjoittajan mielisairauteen."

Taikurin kommentti: Olen sanaton

Tämä taikatemppu muuten menee poliisille emailina juuri NYT, joten jos olen väärässä niin olen väärässä, mutta kun/(yhdessä kohden lievä jos) olen oikeassa, tästä on poliisille täydennysapua.

Hyvää yötä, ... en ehdi lukemaan vastauksia, mutta kiistelkää rauhassa keskenänne oliko ko. ketjussa kolme "keskustelijaa vai enemmän....

Hyvää yötä!

45

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olikomitä

      Mitä hän teki, että poliisille ilmoitit? En ole tietoinen tuosta ketjusta.

      • enkesitse

        miun mielestäni ei mittää kukaan tehny, mut tuossahan ositetaan kuinka palstapaholaiset toimivat. logiikasta kyse ja ositti miten se toimii ?


      • hahahahhaaaaaaa
        enkesitse kirjoitti:

        miun mielestäni ei mittää kukaan tehny, mut tuossahan ositetaan kuinka palstapaholaiset toimivat. logiikasta kyse ja ositti miten se toimii ?

        "enkesitse!

        otahan Jussi kuppia :))))))))))))))


      • niikumpia
        hahahahhaaaaaaa kirjoitti:

        "enkesitse!

        otahan Jussi kuppia :))))))))))))))

        koppi. vai kuppI


      • arvaus.vaan
        niikumpia kirjoitti:

        koppi. vai kuppI

        Koffia lähinnä.


    • Mainio_aloi-

      tus. Täytyisi huolehtia siitä, aloitus olisi pysyvästi etusivun ensimmisenä,

      • ammattilainenko

        Sana hallussa ja logiikantaju.


    • ootte_satuja

      Se on teille satukirja vai.

      • sivuseikkahantuo.on

        kylläpä olet erikoisen yksityiskohdan poiminut


      • elämän.sana

        No tuli paha olo, miksi Raamattua sanotaan satukirjaksi ja mainostetaan, ettei usko siihen. Ei vilpitön ihminen voi ottaa tuollaista vitsinäkään.
        Eikä se ole sivuseikka.


      • joomuttta
        elämän.sana kirjoitti:

        No tuli paha olo, miksi Raamattua sanotaan satukirjaksi ja mainostetaan, ettei usko siihen. Ei vilpitön ihminen voi ottaa tuollaista vitsinäkään.
        Eikä se ole sivuseikka.

        Ei ole vitsi. Kyllä Taivaan Isä on olemassa jos sillä nimellä korkeampaa voimaa haluaa kutsua. ja Raamattukin Jumalan sanaa, mutta tarkoitan ettei se ole kuin yksi kertomus tuhansien joukossa.

        Ydin on selviö, Jumala on elämän ja Kuoleman Herra. Loput on Satua, mutta emme tiedä miksi. Jumala on ihmeellinen, Hän ohjaa elämäämme joskus jopa "valheella".

        Tarkoitusta ei voi ymmärtää, eikä Jumalan tiellä ole Jumalan kannalta valhetta tietenkään, sillä valheen käsite ei kuulu muille kuin ihmiselle. Jumalalle valhe ei ole valhe vaan yksi keino ohjata valheellista ihmistä. Jumala on mysteeri, eikä se avaudu järjelle.
        Sinulla on Raamattu ja uskot sen kautta. Se on hyvä asia ja kunnioitettava koska saat siitä Rauhan.

        Kiinalaisilla ei ole Raamattua. Heillä on jotain muuta.
        Jumala on Rakkaus.

        - kirjoitan kännyllä, ei jaksa lukea uudelleen korjatakseen kirotusvirheet


      • elämän.sana

        Voiko kysyä, että luetko koskaan Raamattua ja oletko vl?
        Ei tarvitse vastata, jos on liian henk.koht.
        Raamattu on alusta loppuun totuus, niin kuin Jeesus sanoi: "Sinun sanasi on totuus". Psalmista sanoi: "Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu"


      • totuudesta_sinulle
        elämän.sana kirjoitti:

        Voiko kysyä, että luetko koskaan Raamattua ja oletko vl?
        Ei tarvitse vastata, jos on liian henk.koht.
        Raamattu on alusta loppuun totuus, niin kuin Jeesus sanoi: "Sinun sanasi on totuus". Psalmista sanoi: "Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu"

        >>Voiko kysyä, että luetko koskaan Raamattua ja oletko vl?>>

        Miksei voisi kysyä höh, mutta mitä merkitystä sinulle on noilla tiedoillani? En ole vl, enkä ole Raamattua lukenut juurikaan, mitä nyt rippikoulussa.

        Miten nyt ajattelet elämästä, kun sait tuon tiedon? Saamillasi tiedoilla ei pitäisi olla sinun elämään vaikutusta. Jos on niin, olet riippuvainen toisen ihmisen mielipiteistä ja käsityksistä - eli toisen käden tiedosta, vaikka elämäsi hyvinvointi on riippuvainen vain sinun omista kokemuksista ja valinnoista.


        >>Ei tarvitse vastata, jos on liian henk.koht.>>

        Kylläpä olet vitsikäs :)


        >>Raamattu on alusta loppuun totuus, niin kuin Jeesus sanoi: "Sinun sanasi on totuus". Psalmista sanoi: "Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu" >>>


        Huomaatko että a) tuon on sinun uskomus, jota kutsut totuudeksi ja b) todistat totuutta uskomuksillasi samasta Kirjasta.

        Miksi sinun totuus on oikea ja minun väärä, kun ajattelen elämästä erilailla? Siksikö koska sinä uskot Raamattuun ja minä - sanotaan vaikka Luumattuun?

        Jos Luumatussa on väite, että elämä onkin taikatemppu, niin minä kerron että minä Uskon Luumattuun, mutta en kerro uskomukseni olevan Totuus, vaan uskomukseni. Vielä vähemmän perustelen Luumattua Luumatulla, kuten sinä todistat Raamattua Raamatulla.

        Otetaanpa vähän katsantoa esimerkin muodossa.

        Ajatellaan, että olisi vaikkapa vale-lääkärin kirja. Kirjassa väitetään että syöpä voidaan parantaa Jumalan voimalla. Okei, tuota ei voida todistaa, koska eihän näkymätöntä voida todistaa. Siihen voi vain uskoa. Tähän asti selvä, ok?

        Sinä et kuitenkaan jää uskon varaan, vaan väität sen olevan Totta, koska seuraavalla sivulla apostoli Kesipeeveli kirjoittaa samaisessa kirjassa - myös samanlaisen tarinan Jumalan voimasta parantaa syöpä.
        Edellä oleva uskomus on sinulle yleinen Totuus, koska kirjassa lukee lukemattomia kertoja sen asian olevan totta.
        Näin sinä tulet uskomuksillasi todistaneesi vale-lääkärin kirjalla vale-lääkärinkirjaa.

        Tuo edellinenkin esimerkki voisi olla Totuus ja onkin minun kokemuksilla.

        Totuutta ei kuitenkaan voida todistaa todisteilla samaisesta Kirjasta, eikä edes kokonaista kirjastoista.
        Se voidaan todistaa ainoastaan henkilökohtaisilla kokemuksilla ja silloinkin vain Itselle!!!
        Myös seurannaisilmiöistä - siis hedelmistä, voidaan päätellä totuuksia, mutta silloinkin se on vain havainnoitsijan subjektiivinen totuus.

        Totuutta EI voida koskaan todistaa uskomuksella! Ja koska näin on, niin ei pitäisi ikinä väittää jonkun Jeesuksenkaan olevan totta ja TOTUUS- tekstin perusteella.

        Minäkin jollakin tasolla uskon Jeesuksen olevan totta. Niin, luit oikein, minä uskon - en tiedä, enkä väitä sen olevan minkään tason Totuus, vaan uskomukseni.

        Järjelliset asiat, järjellisen ihmisen ymmärryksen tasolla, voidaan todistaa tieteelisillä tutkimuksilla ja siellä on omat raja-arvonsa ja raaminsa totuudelle. Mutta siitähän ei nyt ollut kysymys...


      • anteeekssi
        totuudesta_sinulle kirjoitti:

        >>Voiko kysyä, että luetko koskaan Raamattua ja oletko vl?>>

        Miksei voisi kysyä höh, mutta mitä merkitystä sinulle on noilla tiedoillani? En ole vl, enkä ole Raamattua lukenut juurikaan, mitä nyt rippikoulussa.

        Miten nyt ajattelet elämästä, kun sait tuon tiedon? Saamillasi tiedoilla ei pitäisi olla sinun elämään vaikutusta. Jos on niin, olet riippuvainen toisen ihmisen mielipiteistä ja käsityksistä - eli toisen käden tiedosta, vaikka elämäsi hyvinvointi on riippuvainen vain sinun omista kokemuksista ja valinnoista.


        >>Ei tarvitse vastata, jos on liian henk.koht.>>

        Kylläpä olet vitsikäs :)


        >>Raamattu on alusta loppuun totuus, niin kuin Jeesus sanoi: "Sinun sanasi on totuus". Psalmista sanoi: "Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu" >>>


        Huomaatko että a) tuon on sinun uskomus, jota kutsut totuudeksi ja b) todistat totuutta uskomuksillasi samasta Kirjasta.

        Miksi sinun totuus on oikea ja minun väärä, kun ajattelen elämästä erilailla? Siksikö koska sinä uskot Raamattuun ja minä - sanotaan vaikka Luumattuun?

        Jos Luumatussa on väite, että elämä onkin taikatemppu, niin minä kerron että minä Uskon Luumattuun, mutta en kerro uskomukseni olevan Totuus, vaan uskomukseni. Vielä vähemmän perustelen Luumattua Luumatulla, kuten sinä todistat Raamattua Raamatulla.

        Otetaanpa vähän katsantoa esimerkin muodossa.

        Ajatellaan, että olisi vaikkapa vale-lääkärin kirja. Kirjassa väitetään että syöpä voidaan parantaa Jumalan voimalla. Okei, tuota ei voida todistaa, koska eihän näkymätöntä voida todistaa. Siihen voi vain uskoa. Tähän asti selvä, ok?

        Sinä et kuitenkaan jää uskon varaan, vaan väität sen olevan Totta, koska seuraavalla sivulla apostoli Kesipeeveli kirjoittaa samaisessa kirjassa - myös samanlaisen tarinan Jumalan voimasta parantaa syöpä.
        Edellä oleva uskomus on sinulle yleinen Totuus, koska kirjassa lukee lukemattomia kertoja sen asian olevan totta.
        Näin sinä tulet uskomuksillasi todistaneesi vale-lääkärin kirjalla vale-lääkärinkirjaa.

        Tuo edellinenkin esimerkki voisi olla Totuus ja onkin minun kokemuksilla.

        Totuutta ei kuitenkaan voida todistaa todisteilla samaisesta Kirjasta, eikä edes kokonaista kirjastoista.
        Se voidaan todistaa ainoastaan henkilökohtaisilla kokemuksilla ja silloinkin vain Itselle!!!
        Myös seurannaisilmiöistä - siis hedelmistä, voidaan päätellä totuuksia, mutta silloinkin se on vain havainnoitsijan subjektiivinen totuus.

        Totuutta EI voida koskaan todistaa uskomuksella! Ja koska näin on, niin ei pitäisi ikinä väittää jonkun Jeesuksenkaan olevan totta ja TOTUUS- tekstin perusteella.

        Minäkin jollakin tasolla uskon Jeesuksen olevan totta. Niin, luit oikein, minä uskon - en tiedä, enkä väitä sen olevan minkään tason Totuus, vaan uskomukseni.

        Järjelliset asiat, järjellisen ihmisen ymmärryksen tasolla, voidaan todistaa tieteelisillä tutkimuksilla ja siellä on omat raja-arvonsa ja raaminsa totuudelle. Mutta siitähän ei nyt ollut kysymys...

        anteeekesi


      • helppo.neuvo
        elämän.sana kirjoitti:

        No tuli paha olo, miksi Raamattua sanotaan satukirjaksi ja mainostetaan, ettei usko siihen. Ei vilpitön ihminen voi ottaa tuollaista vitsinäkään.
        Eikä se ole sivuseikka.

        Todista se tositarinaksi!


    • fantastic1

      Avaus kertoo vertauskuvin oleelisen siitä sairaudesta jota helluntaiveljet (2kpl)sairastavat. Ei se muuta kerro, eikä varmaan ole ollut tarkoituskaan, muuta kuin osoittaa logiikan toimivuus esimerkillä, joka lienee pääosin myös totta. Hyvä avaus.

    • bertill

      Tämähän on suora kopiointi Taikurien Käsikirjasta.

      • ukanaakka

        uka naakka


      • akuankkako
        ukanaakka kirjoitti:

        uka naakka

        ???????????????????????????


    • hubba1

      Luetuimpia


      Kesitas on hirviö
      Kesitaksen lausunto kehitysvammaisista on ala-arvoisinta näkemääni tähän mennessä. Kesitaksen puheenparsi lähentelee natsien näkemystä kehitysvammaisista. "Oulunsalossa niitä näkee, narussa kiinni solmulla joka toisessa päiväkodissa? Syy pakkosynnytys vaikka olisi 60 vuotias äiti" Olen syvästi pettynyt kristittynä itseään pitävään wannabejuutalaiseen.

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14521773/kesitas-on-hirvio





      Nämä nyt meni POLIISILLE, mutta tiesittekö Te arvoisat palstalaiset, että suomi24 foorumeissa, pääasiassa toki vanhoillislestadiolaisella foorumilla kirjainyhdistelmä "seppo tervo" esiintyy edelleen, siis ___tälläkin hetkellä___ satoja kertoja ((satoja kertoja)? Ettekö tienneet? Tiesittekö, että "sanapari" on aiemmin esiintynyt forumilla noin 1760 kertaa? Entäpä tiesittekö, että "sanapari" esiintyy esimerkiksi viimeisen vuorokauden aikana kirjoitettuna tällä vanhoillislestadiolaisuusfoorumin etusivulla noin 30 kertaa? Ettekö sitäkään tienneet? Miksi te täällä käytte, kun ette lue niitä tuoreimpiakaaaaan ja asiallisimpiakaaaan viestejä? :) Ylläpito on jostain ihmeen syystä poistanut näitä yli tuhat ja mutta arvaa mitä (hox?) - se onkin kopioinut tilalle tylsältä kuulostavan tekstin "ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena". Ylläpito on siis spämmännyt tuon lauseen tuhansia kertoja. Onko se nettihäiriköintiä jos joku? :) En nyt ota kantaa onko kirjoittaja aina sama, mutta olettamisen vapaus se olla pitää, eikä kirjoittajan täydellinen kirjoitustaitokaan ainakaan vähennä olettamisen vapautta. Se toinen raasuhan ei osaa edes kirjoittaa :)) Poliisi sen sijaan ei oleta, vaan selvittää. Lyhyesti poimittuna muutama esimerkki sieltä täältä tässä: Tänään 11.10 illislestadiolainen Seppo Tervo tyttöä Espoossa! Seppo Tervo opetti poikansakin  Eilen 11.45 Pyydän anteeksi helluntailaisilta ja sitten yhdistyksen johtaja Seppo Tervo? ""VANHOILLISLESTA 9.10.2016 9:18 Rikollinen ei saa olla! Opettavatko lapsiaan raiskaavat vl-miehet yleensä myös poikansa raiskaamaan lapsia? Kuten teki SRK:n tilintarkastaja ja Espoon rauhanyhdistyksen johtaja Seppo Tervo? 05.10.2016 Opettavatko lapsiaan raiskaavat vl-miehet yhdistyksen johtaja Seppo Tervo? ""VANHOILLISLESTA 3.10.2016 19:51 yleensä myös poikansa raiskaamaan lapsia? Kuten teki SRK:n tilintarkastaja ja Espoon rauhanyhdistyksen johtaja Seppo Tervo? 29.8.2016 12:27 Seppo Tervo opetti poikansakin raiskaamaan pojan pikkusiskoa eli Seppo Tervon omaa pientä tytärtä. Huppupäiset pienen lapsen raiskaajat Seppo Tervo ja hänen poikansa  9.8.2016 13:43 Vanhoillislestadiolainen isä opetti poikansa RAISKAAJAKSI! Seppo Tervo opetti poikansakin raiskaamaan pojan pikkusiskoa eli Seppo Tervon omaa pientä tytärtä.  4.8.2016 6:17 Seppo Tervo opetti poikansakin raiskaamaan pojan pikkusiskoa eli Seppo Tervon omaa pientä tytärtä. Huppupäiset pienen lapsen raiskaajat Seppo Tervo ja hänen poikansa käräjäoikeudessa.  4.6.2016 7:20 Seppo Tervo opetti poikansakin raiskaamaan pojan pikkusiskoa eli Seppo Tervon omaa pientä tytärtä. Huppupäiset pienen lapsen raiskaajat Seppo Tervo ja hänen poikansa käräjäoikeudessa. 14.5.2016 16:26 Seppo Tervo opetti poikansakin raiskaamaan pojan pikkusiskoa eli Seppo Tervon omaa pientä tytärtä. Huppupäiset pienen lapsen raiskaajat Seppo Tervo ja hänen poikansa käräjäoikeudessa. 10.05.2015 l-lapsensaRAISKAAJA Seppo Tervo seuroissa Seppo Tervo istuu kuulemma Espo,

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14518029/nama-nyt-meni-poliisille-mutta-tiesitteko-te




      Uskovaisesta ihmisestä on tehty yhteenveto!
      Väitetään että tämä olisi helluntailainen uskovainen? Epävirallisten lähteiden mukaan kyseinen uskovainen ei tällä kertaa kuitenkaan olisi Kesitas!
      Copypaste alempaa: Lyhyt yhteenveto Narsistin käyttäytymisestä - hänen kirjoittamien - 1760 poistetun ja vielä jäljellä olevien satojen (arvio 300 kpl) "seppotervo" -viestien poliisille ilmoituksen jälkeen.
      Narsistihan eli palstalla normaalia elämäänsä. Se näkyi lähinnä viimeisimpään "seppotervo" -avaukseensa itselle vastaamisena, tarkoituksenaan pitää "seppotervo" -avaus keskiössä - etusivulla ylhäällä. Hyvin onnistui.
      Tässä Hänen viimeisin viesti, ennen "POLIISILLE" -avauksen julkaisua:
      "11.10.2016 12:29 Mitä_arvelet kirjoitti:
      Keneen lapsi voi luottaa, ellei omiin vanhempiinsa. Sitten isä raiskaakin lapsen usean vuoden ajan..." Ensireaktio: "kuoleman hiljaisuus"

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14519212/uskovaisesta-ihmisesta-on-tehty-yhteenveto!

      • järkyttäviä.piirteitä

        Olipas siinä oivallinen tiivistelmä fundamentalistien äärilaidalta.


      • Arvo-
        järkyttäviä.piirteitä kirjoitti:

        Olipas siinä oivallinen tiivistelmä fundamentalistien äärilaidalta.

        Nimen omaan.

        Nimeni on Enne.


      • hyvinkiteytit

        Juurikin niin.


    • bravuuuuri

      Tämä on hitti.

      • isäNitro

        On, hieno ele!


      • Ännänpuute

        Mihin sulta ännä jäi?


    • vl-demonit.jyrää

      Ns. vanhoillislestadiolainen usko perustuukin taikuuteen ja Raamatun vastaisiin demonisiin oppeihin uskomiseen.

      • muhosen.kertoma.totuus

        Sinulle helluntailaiselle on opetettu uskon perustuvan järkeen?

        Siltä se vaikuttaa...


      • ex.helluntainen
        muhosen.kertoma.totuus kirjoitti:

        Sinulle helluntailaiselle on opetettu uskon perustuvan järkeen?

        Siltä se vaikuttaa...

        Amen


      • lesbonasyntynyt
        ex.helluntainen kirjoitti:

        Amen

        Valitettavasti helluntai- ja vapaasuuntien "uskon" todistus yleensäkin perustuu siihen että kerrotaan joku tarina Raamatusta, ja se sitten todistetaan sillä, että seuraavallakin sivulla on siitä maininta.

        Uskon voidaan todistaa todelliseksi ainoastaan hedelmillä.

        Herää kysymys, miksi hedelminä syntyy, mulkoilua, huitomista, huutamista, valehtelua, homovihaa, ylipäänsä vihaa, törkeyksiä, lasten suoraa suulle suutelua limaisella evankelista tasolla, pedofiliaa yleensäkin jäävuoren verran, josta Muhonen helluntaitutkijan on "ennengin maiginnut"


      • 13-12
        lesbonasyntynyt kirjoitti:

        Valitettavasti helluntai- ja vapaasuuntien "uskon" todistus yleensäkin perustuu siihen että kerrotaan joku tarina Raamatusta, ja se sitten todistetaan sillä, että seuraavallakin sivulla on siitä maininta.

        Uskon voidaan todistaa todelliseksi ainoastaan hedelmillä.

        Herää kysymys, miksi hedelminä syntyy, mulkoilua, huitomista, huutamista, valehtelua, homovihaa, ylipäänsä vihaa, törkeyksiä, lasten suoraa suulle suutelua limaisella evankelista tasolla, pedofiliaa yleensäkin jäävuoren verran, josta Muhonen helluntaitutkijan on "ennengin maiginnut"

        Ensi vuoden alusta lähtien Suomen kouluissa ei pitäisi enää puhua tytöistä ja pojista – tästä on kyse

        Koulutus
        18.10.2016 @ 8:39
        Jutta Sarhimaa <URL> nyt.fi/a1476754398484

        Ensi vuoden alusta lähtien Suomen kouluissa ei enää puhuta tytöistä ja pojista, jos kouluille annetut suositukset toteutuvat.

        Ainakaan ei pitäisi puhua. Se liittyy tasa-arvosuunnitelmaan, joka tulee pakollisiksi Suomen peruskouluissa.

        Opetushallitus on laatinut sen toteuttamista helpottamaan käytännön oppaan, jossa annetaan ehdotuksia, miten tasa-arvoa voidaan lisätä opetuksessa. Se lähtee jo esiopetuksesta.

        Oppaassa todetaan muun muassa, että lapsia on tärkeää puhutella nimillä, ei joukkona ”tytöt” ja ”pojat”:

        ”Sukupuoli on vain yksi ominaisuus monien ominaisuuksien joukossa. Sen jatkuva mainitseminen antaa lapselle ylikorostuneen käsityksen sukupuolen merkityksestä.”

        ”Aiemmin kouluissa on voinut olla tapana jakaa asioita tarpeettomasti, kuten tehdä tyttöjen ja poikien omia ruokajonoja”, sanoo opetusneuvos Satu Elo Opetushallituksesta.

        Muutos on osa kansainvälistä kehitystä:

        Esimerkiksi Australian Victorian osavaltion kouluissa otetaan vuoden alusta käyttöön ”Respectful relationship”-niminen koulutusohjelma. Victoria on Australian toiseksi suurin osavaltio, jonka pääkaupunki on Melbourne. Asiasta ovat uutisoineet esimerkiksi BBC ja Mashable.

        Koulutusohjelman on koostanut australialainen Our Watch, joka on seksuaalista ja lähisuhdeväkivaltaa vastaan kamppaileva järjestö. Se valvoi myös Victorian alueella tehtyä pilottihanketta.

        Ohjelman tarkoitus on purkaa sukupuolistereotypioita ja ennaltaehkäistä perheväkivaltaa. Tätä varten opetukseen on kirjattu tarkkoja ohjeita.

        Alakoululaisten opetusmateriaaleissa on oltava kuvia, joissa tytöt sekä pojat osallistuvat kotitöiden tekemiseen, harrastavat samoja urheilulajeja tai toimivat samoissa ammateissa, kuten palomiehinä tai sihteereinä.

        Tarinoissa on annettava konkreettisia, sukupuolistereotypioita purkavia esimerkkejä. Niissä kerrotaan, että tytötkin saavat pelata jalkapalloa ja toimia lääkäreinä kun taas pojat saavat itkeä kun heihin sattuu ja hoitaa vauvoja.

        Yläkoululaisille opetetaan, mitä tarkoittavat termit panseksuaali (ei halua määritellä seksuaalista suuntautumistaan koskemaan vain joitain sukupuolia tai eivät koe sukupuolta olennaisena kiinnostuksen määrittäjänä), cis-sukupuolinen (ilmaisee sukupuoltaan synnynnäiselle sukupuolelleen ominaisesti) ja transsukupuolinen (kokemus omasta sukupuolesta ei vastaa syntymässä määriteltyä sukupuolta).

        Koulutusohjelmassa opetetaan myös, että miehisyyteen liittyy tiettyjä etuoikeuksia, kuten hyvä edustus julkisessa keskustelussa, ja nämä etuoikeudet ovat todellisia, piti oppilas niitä itse hyvänä juttuna tai ei:

        "Being born a male, you have advantages - such as being overly represented in the public sphere - and this will be true whether you personally approve or think you are entitled to this privilege."

        Etuoikeudet määritellään valtaapitävien ryhmien automaattisina, ansaitsemattomina etuina. Opiskelijat oppivat erilaisista kiintöistä, eroja poistavista ohjelmista sekä korvauksista, joilla ei-etuoikeutettujen asemaa yritetään parantaa.

        Jotkut tahot, kuten paikallisen libertaarisen ajatushautomon edustaja, ovat kritisoineet 15 miljoonaa euroa maksanutta ohjelmaa mediassa ”veronmaksajien rahojen tuhlaamisesta” ja mielipiteenmuokkauksesta.

        Victorian osavaltion opetusministeri James Merlino on puolustanut ohjelmaa voimakkaasti ja pitänyt sitä tärkeänä perheväkivallan kierteen katkaisemisessa.

        Ajatuksena on, että mitä vähemmän on olemassa sukupuoleen liittyviä stereotypioita, sitä vähemmän näiden ahtaiden laatikoiden aiheuttamaa ahdistusta, mielenterveys- tai päihdeongelmia.

        Palataan Suomeen, jossa vaadittu uusi tasa-arvosuunnitelma ei ole yhtä jäykkä kuin australialainen.

        ”Meillä ei ole tapana kirjoittaa kauhean yksityiskohtaisia ohjeita, koska meillä opettajat ovat korkeasti koulutettuja. Heitä ei tarvitse kädestä pitäen ohjata vaan he ymmärtävät itse, miten toteuttaa opetuksessa ilmoitetut tavoitteet”, sanoo Satu Elo.

        Toiseksi Suomessa ei ole ”yhden asian opetusohjelmia”. Sen sijaan meillä on kaksi tasavertaisuutta koskevaa lakia, tasa-arvolaki sekä yhdenvertaisuuslaki.

        Nämä lait velvoittavat oppilaitoksia edistämään sukupuolten välistä tasa-arvoa ja ehkäisemään eriarvoistumista läpi opetussuunnitelman.

        Juuri nyt ollaan ison muutoksen äärellä: Ensi vuoden alusta lähtien kaikkien peruskoulujen on laadittava tasa-arvosuunnitelma ja valvottava sen toteutumista. Uusi tasa-arvosuunnitelma tulee laatia vähintään kolmen vuoden välein – se lukee laissa.

        Opetushallitus on julkaissut opetuksen laatimisen avuksi oppaan kouluille. Siinä annetaan hyvin samankaltaisia käytännön esimerkkejä kuin Victorian koulutusohjelmassa.

        Vielä vuonna 2004 annetuissa opetussuunnitelman perusteissa sukupuolen huomioimisesta käytettiin termiä ”sukupuolineutraali”. Nykyisessä, vuonna 2014 voimaantulleessa versiossa käytetään sen


      • pisitä.paikan
        lesbonasyntynyt kirjoitti:

        Valitettavasti helluntai- ja vapaasuuntien "uskon" todistus yleensäkin perustuu siihen että kerrotaan joku tarina Raamatusta, ja se sitten todistetaan sillä, että seuraavallakin sivulla on siitä maininta.

        Uskon voidaan todistaa todelliseksi ainoastaan hedelmillä.

        Herää kysymys, miksi hedelminä syntyy, mulkoilua, huitomista, huutamista, valehtelua, homovihaa, ylipäänsä vihaa, törkeyksiä, lasten suoraa suulle suutelua limaisella evankelista tasolla, pedofiliaa yleensäkin jäävuoren verran, josta Muhonen helluntaitutkijan on "ennengin maiginnut"

        Samaa imettelen ?


    • jatkuu.....-

      Vielä vuonna 2004 annetuissa opetussuunnitelman perusteissa sukupuolen huomioimisesta käytettiin termiä ”sukupuolineutraali”. Nykyisessä, vuonna 2014 voimaantulleessa versiossa käytetään sen sijaan termiä ”sukupuolitietoinen”.

      Esiopetuksesta lähtien opettajien kuuluu tehdä mahdolliseksi se, että pojat voivat halutessaan esittää leikeissä prinsessoja ja tytöt merirosvoja. Lauluissa ja saduissa olisi hyvä kokeilla käänteisiä sukupuolirooleja.

      Esimerkiksi luokilla 7–9 tulisi kiinnittää huomiota TET-harjoittelupaikkoihin, jotka tuppaavat sukupuolittumaan.

      Äidinkielessä keskustellaan klassikkokirjojen- tai elokuvien, kuten Tähtien sodan ja Taru sormusten herrasta -kirjojen perinteisistä sukupuolirooleista. Matematiikan tunneilla opettajia kehotetaan tulemaan tietoiseksi ”itseään toteuttavista uskomuksista poikien piilevästä lahjakkuudesta”.

      Historiassa ja yhteiskuntaopissa olisi hyvä kyseenalaistaa pelkkä ”suurmiesten” historia ja keskustella asioista, jotka perinteinen historiankirjoitus on jättänyt mainitsematta. Biologian tunneilla kuuluisi viimeistään tässä vaiheessa ”tutustua intersukupuolisuuteen ja transihmisyyteen”, esimerkiksi tutustumalla eri maiden ja kulttuurien sukupuolijärjestelmiin.

      Australialaisessa koulutusohjelmassa oppilaille kerrotaan, että miessukupuoleen liittyy tiettyjä etuoikeuksia yhteiskunnassa. Suomalaisessa opetussuunnitelmassa korostetaan oppilaan ainutlaatuisuutta ja yksilöllisyyttä, mutta rakenteitakaan ei unohdeta, sanoo Elo.

      Alakoulusta yläkouluun eri tunneilla on määrä puhua ammattien ja taitojen segregaatiosta eli jakautumisesta voimakkaasti nais- ja miesaloihin, ja kyseenalaistaa jaon luonnollisuus.

      ”Kyse on yhteiskunnallisista valtarakenteista, joita on tarkoitus tarkastella yhdessä oppilaiden kanssa”, Satu Elo sanoo.

      Opetushallitus on jo järjestänyt koulutuksia, joissa on käynyt satoja opettajia. Kouluissa tasa-arvosuunnitelmaan on suhtauduttu yleisesti Elon mukaan hyvin.

      Väärinymmärryksiäkin on syntynyt, etenkin mediassa. Usein unohtuu Elon mukaan, että opettajat opettavat asioita ikäkauden mukaisesti. Päiväkodin pilteille ei siis puhuta mistään, mikä ei heidän ikäänsä soveltuisi.

      ”Sitten on se suuntaus, jonka mukaan sukupuolten moninaisuus ei ole totta, koska Jumala on niin päättänyt”, Elo sanoo.

      ”Opetussuunnitelman perusteisiin on kirjattu, että sukupuolen moninaisuudesta lisätään tietoisuutta. Nämä on nyt meillä linjattu sitovasti.”

      Entä kysymys perheväkivallan ehkäisystä, joka on Australiassa käyttöön tulevan koulutusohjelman yksi päätavoite?

      Suomessa tätä yhteyttä ei jälleen vedetä yhtä suoraan. Opetussuunnitelman mukaan koulu pyrkii eri keinoin torjumaan väkivaltaista käyttäytymistä ja siihen johtavaa kehitystä.

      Hyvä esimerkki ovat tunne- ja mielenterveystaidot, joita opetellaan eri tunneilla ensimmäisiltä luokilta lähtien, sekä ihmisoikeuksista ja rauhanomaisesta konfliktin ratkaisusta annettava opetus.

      ”Mielenterveystaidotkaan ei ole mikään uusia asia, vaan ovat sisältyneet jo vanhaankin opetussuunnitelmaan”, Elo sanoo.

      ”Nyt ne ovat nousseet vain paremmin mediassa esille.”

      • weneenveistelijä

        Missä vaiheessa po, eikäkun niille kikkelilapsille opetetaan kirkkoveneen teko?


    • hellluntailainenn
    • paska.pala.laikka
    • kokemus_on

      Tähän temppuun pystyy vain helluntailainen:

      Helluntailaiset ovat itse myös syyllistyneet vainoihin lähimmäisiään kohtaan. Itse olen joutunut kokemaan henkistä ja hengellistä väkivaltaa helluntailaisten taholta lapsuudesta alkaen. Näihin seuraaviin asioihin syyllistyivät vanhempieni lisäksi paikalliset helluntailaiset.

      - kiellettiin kaikki asiat, joita helluntailaisuudessa ei hyväksytty: (television katsominen naapurissa, urheilukilpailut, musiikki (vain uskonnollinen hyväksyttiin), kirjat (paitsi helluntaiopin mukaiset, mm Viisikko-kirjat oli syntiä) luterilainen pyhäkoulu, veriruokien syöminen koulussa jne..

      - Jeesuksen toisella tulemisella pelotteleminen (jos et heti anna elämääsi Jeesukselle)

      - perheenjäsenen kuolemalla pelotteleminen (jos et noudata kieltoja)

      - julkinen nöyryyttäminen kokouksessa (esirukouksen pyytäminen "tottelemattoman lapsen puolesta, kun ei ole edes uskossa", lapsen kuullen)

      - helluntaiseurakunnan jäsenten ottama kasvatusvastuu vanhempien lisäksi (mm. remmillä / piiskalla uhkaaminen, sanalliset ohjeet tavallisia)

      - perheasioiden yleinen juoruaminen kielteisten asioiden osalta ja niistä jatkuva muistuttaminen "uskomattomille" lapsille

      - yhteydenpito koulu- ym viranomaisiin "synnillisestä" opetuksesta ja ympäristöstä, joka aiheutti lisää nöyryytyksiä ja kiusaamista

      - elämänpiirin kutistaminen vain helluntaipiireihin (ei vierailuja "maailmallisissa" kodeissa)

      - viranomaisilla (mm.poliisi, Muhoksen poikakoti) uhkaileminen (jos ei noudattanut kieltoja)

      - lähes pakottaminen kokouksiin ja leireille (joissa sopimatonta käyttäytymistä mm. kovaäänistä kielilläpuhumista)

      - lasten hätähuutoa ei kukaan helluntailaisista kuunnellut, lapsi sai itkeä rauhassa itsensä uneen (Lapsen oma syy, kun ei ole nöyrtynyt eikä antanut elämäänsä Jeesukselle)

      Luetteloa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Tässä omia lapsuuden kokemuksia helluntailaisuudesta.

      • Homo-valistusta

        Omakohtaisen kokemukseni mukaisesti helluntailaiset suhtautuvat äärimmäisen nuivasti, lähnnä vihamielisesti, sukupuolivähemmistöihin. Olen miettinyt syytä että miksi.

        Helluntailaiset perustelevat tätä vihaa Raamatulla ja Roomalaiskirjeellä, ja vedotaan kahteen kohtaan, joiden alkukielinen merkitys on hämärtynyt. Kohtia voidaan toki käyttää homovihaan, mutta niitä voidaan aivan yhtä perustellusti käyttää tuomitsemaan rituaalista irstailua epäjumalapalveluksessa sekä tuomitsemaan alaikäisten seksuaalista hyväksikäyttöä. Kuitenkaan näin ei tehdä. Miksi? Asian ei pitäisi koskea minua, sillä en ole homo enkä lesbo, vaan olen transseksuaali ja uuden sukupuoleni mukaisesti hetero. Eppu Normaalin laulun sanojen mukaan kuitenkin "pioneereille olen faskisti ja faskisteille pioneeri", ja näitä samoja raamatunkohtia käytetään myös transseksuaalivihan polttoaineena. Miksi?

        Ratkaisua on lähdettävä hakemaan autoritaarisen lahkon käsitteen pohjalta. Helluntailaisuus ei ole totalitaarinen kultti siinä missä asia ymmärretään Uskontojen Uhrit ry:n sivuilla, mutta se on hyvin autoritaarinen lahko ja heidän raamatuntulkintansa on hyvin fundamentalistinen. Lahko vaatii paljon tiukemman asialle omistautumisen kuin valtiokirkko ja vaikka helluntailaisuudessa ei ole diktaattorimaista, totalitaarista johtajaa tai gurua, toverikuri on hyvin tiukka. Opinkappaleet ovat olemassa, ja toverikuri pitää huolen niiden noudattamisesta - hengelliselle johtajalle tai gurulle ei ole tarvetta. Autoritaarinen lahko ei ole yhtä destruktiivinen kuin totalitaarinen kultti, mutta se on hyvin ikävä kohdalle osuessaan (kuten minulle kävi). Siinä, missä totalitaarisessa kultissa maailma on ikäänkuin sotatilassa me vastaan ne, autoritaarinen lahko elää kyräilyasemassa ja tekee selkeän pesäeron meihin ja niihin. On olemassa pelastuneiden piiri ja toisaalta maailman lapset. Siinä, missä totalitaariselle kultille "ne" ovat vihollisia, autoritaariselle lahkolle "ne" ovat potentiaalisia käännynnäisiä.

        Helluntailaiset eivät oman kokemukseni mukaan saarnaa väkivaltaa eivätkä vihaa, ja useimmat helluntailaismiehet valitsevat siviilipalveluksen, kuten lankoni. Mutta kieltäytyminen fyysisestä väkivallasta ei valitettavasti sulje pois henkistä ja sosiaalista väkivaltaa. Se vain kanavoituu uusiin muotoihin.

        Nyt tässä tulee kolme tärkeää pointtia esiin:

        1) Helluntailaisilla on tiukka toverikuri ja hyvin voimakas yhteenkuuluvuuden tunne. Tämä on tunnusomaista autoritaarisille lahkoille. Se toisaalta luo turvallisuutta, mutta toisaalta antaa hyvin vähän sijaa itsenäiselle ajattelulle.

        2) Helluntailaiset tuomitsevat fyysisen väkivallan, mutta eivät muita väkivallan muotoja. Autoritarismi ja henkinen väkivalta käyvät usein käsi kädessä.

        3) Helluntailaisten raamatuntulkinta on hyvin fundamentalistinen ja kirjaimellinen. Jopa niin, että jos maasto ja kartta ovat ristiriidassa, niin tällöin kartta on oikeassa.

        Helluntailaisten vihollisia luonnollisesti ovat ne, jotka eivät sovi heidän ajatuskaavaansa. Vihollisia vastaan tietysti yritetään taistella. Luonnollinen taistelemisen tapa on väkivalta, yleensä fyysinen. Mutta helluntailaisetpa tuomitsevat fyysisen väkivallan! Kuitenkin vihollisia on olemassa. Mihin tämä kanavoituu?

        Omakohtaisen kokemukseni mukaan helluntailaiset suhtautuvat sukupuolisiin poikkeavuuksiin paljon voimakkaammin kuin vaikkapa seksuaalirikollisiin, lasten hyväksikäyttäjiin tai väkivaltarikollisiin. Tämä kummastuttaa, mutta tässä on hyvin tärkeä pointti:

        Sukupuoliset poikkeavuudet ovat harmittomia ja heidän tekonsa kohdistuvat heihin itseensä, mutta seksuaali- ja väkivaltarikolliset ovat vaarallisia ja heidän teoillaan on selkeä uhri, toinen ihminen.

        Koska helluntailaisuus tuomitsee fyysisen väkivallan, merkitsee se heikkoutta ja puolustuskyvyttömyyttä fyysisen väkivallan sekä väkivalta- ja seksuaalirikollisuuden edessä. Sille ikäänkuin annetaan periksi ja sitä siedetään. Ihmisiin, jotka ovat aidosti vaarallisia ympäristölleen, kuten pedofiileihin, suhtaudutaan hyvinkin ymmärtävästi ja heidän pahat tekonsa pyritään lakaisemaan maton alle. Ei pidä ärsyttää oikeasti pahoja ihmisiä.

        Mutta entäpä sitten ns. harmittomat sukupuoliset poikkeavuudet, kuten homoseksualismi? Koska he ovat harmittomia, he eivät ole vaarallisia fyysisen väkivallan osalta. Homot harvemmin ryhtyvät väkivaltaisiksi ja transseksuaalit vielä harvemmin. He ovat heikkoja vihollisia. Niinpä he ovat mitä otollisin kohde henkiselle väkivallalle.

        Autoritaarisessa lahkossa lahkon vihollisiin kohdistuva henkinen väkivalta pyrkii etsimään kohteensa - mielellään niin, että kohde on mahdollisimman harmiton ja mielellään puolustuskyvytön. Homot ovat harmittomia. Niinpä he ovat otollinen kohde vihalle. Helluntailaisten henkinen väkivalta kohdistuu juuri heihin.

        Ja tämä on asia, mitä helluntailaiset itsekään eivät yleensä huomaa. Koska autoritaarinen lahko ei anna sijaa omaehtoiselle ajattelulle, Raamatun sanaan nojataan sokeasti ja seurataan toverikuria, ja lyödään Raamatull


    • pinnasänky

      Aika velikulta

      • tietoa.On

        Heitä on kaksi, sama psykoptia kysees


    • phuvaP

      Onko nyt kyseessä se helluntailainen papukaija?

    • Oulunsalo
    • hermeettisimmän

      Hieno innovaatio innovaasi

      Mitähän tuokin tarkoittaa

      Kes

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe