Armosta osaton elokuva ilmaiseksi katsottavana

exveealla

Armosta osaton elokuva Nyt ilmaiseksi katsottavana https://vimeo.com/76982123

16

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • senkin_ääliö

      Sehän on ollut siellä jo 3 vuotta katsottavana.

      Miksi siis kirjoitit "Nyt"??

      • TÄYSPELLEOLET

        miksi minä sinulle sen kertoisin. sinä taidat olla TOSIKKO KYRPÄ KAUPUNKILAIS TOLLO.


    • RahattaJaHinnatta

      Armosta osattomat saa omaksensa autuuden kun ottavat sen vastaan. Näin yksinkertaista.

    • Hupiukko65

      minä en ole mikään HUPI UKKO. Nii

      • heinolan.Tennis

        referaatti tässä:


        On myös hyvä kokemuksia helluntailaiseuudesta

        Minun tarinani: Lapsuus helluntailaisessa perheessä

        Marianne Lehenkarin lapsuudenkodissa odotettiin maailmanloppua. Hän halusi mieluummin elää.

        Eroon helluntailaisuudesta

        “Kotona jokainen päivä alkoi Jeesuksella ja loppui Jeesukseen. Isäni oli Oulun helluntaiseurakunnan lähetti, ja kun minä synnyin, perheemme asui Itävallassa Wienin lähistöllä pienessä vuoristokylässä.

        Äiti hoiti meitä perheen neljää lasta. Olohuone toimi seurakuntasalina, ja talomme ulkoseinään oli porattu suuri risti. Koskaan ei saanut kiukutella, varsinkaan kirkonmenojen aikana. Kotona puhuttiin kielillä ja kaatuiltiin pyhän hengen voimasta, ja Jeesusta odotettiin koko ajan. Ei voinut olla varma, kannattaisiko maanantain matematiikan kokeisiin valmistautua, koska maailma saattaisi loppua jo sunnuntaina.

        Äiti oli hellä ja isä kannustava, mutta he puhuivat aina taivastiestä. Reilua vuotta vanhempi siskoni oli minulle kaikki kaikessa, ja nukahdimme iltaisin käsi kädessä. Luin pienenä tyttönä Raamatun läpi ja yritin tulla uskoon, mutta yrityksestä huolimatta en kyennyt karismaattiseen hurmokseen.

        Olin varma, että muun perheen lentäessä Jeesuksen kanssa taivaaseen, jäisin pupun kanssa kahdestaan tyhjään kotiin. Mietin, voisinko sitten enää hakea lähikaupasta ruokaa, ja saisiko pupu puutarhasta salaattia.

        En osannut riemuita maailmanlopusta. Kestin herätyskokoukset ja pitkät, tulikivenkatkuiset saarnat laskemalla olohuoneen verhon silmukoita ja siirtymällä mielessäni omaan maailmaani. Tai leikkimällä sormileikkejä: jos saarnaaja sanoi helvetti, taivas, enkeli tai armo, napsautin sormiani. Toisinaan jouduin teeskentelemään kielillä puhumista, ja ulospäin näytin kai uskovaiselta mallilapselta.

        Perheemme palasi Ouluun, kun menin peruskoulun toiselle luokalle. Isäni jatkoi saarnaajan töitä. Viikot kuluivat koulussa ja seurakunnan riennoissa. Melkein joka ilta oli raamattupiiri, kuoroharjoitukset tai herätyskokous. Opin kotona, että paholainen ja enkelit ovat maailmassa läsnä ja sielunvihollinen houkuttelee joka paikassa. Perheellämme ei ollut maalliseen elämään mitään suhdetta.

        Vähitellen aloin saada koulussa maallisia kavereita. Tajusin, ettei maailma olekaan paha paikka. Ihmiset olivat mukavia ja heille riitti, että oli olemassa, ei tarvinnut tehdä mitään erityistä, puhua kielillä tai muuta sellaista.

        Murrosiässä eristäydyin kotona ollessa omaan huoneeseeni kirjoittamaan. Lopulta elin kahdessa täysin eri todellisuudessa. Vanhemmat eivät tienneet maallisesta elämästä, tupakanpoltosta, poikaystävästä, levottomuudesta ja rock-musiikista, ja koulukaverit eivät tienneet kotioloistani.

        Vuotta vanhemman poikaystäväni tapasin, kun olin 15-vuotias. Hän oli tuttavani pikkuveli, eikä hän kuulunut helluntailaisiin. Lopulta ahdistukseni kotona kasvoi sellaisiin mittoihin, että pyöräilin kotoa Oulun keskustaan ja hankin itselleni asunnon ja opintotuet ja asumistuen. Minun oli pakko muuttaa pois kotoa.

        Poikaystäväni asui jo omillaan, ja hän neuvoi minua käytännön asioissa. Omaan kotiin muuttaminen tuntui mielettömän hyvältä. Se oli elämäni onnellisin hetki.

        Vapauden itsenäiseen elämään sain lopullisesti, kun menin poikaystäväni kanssa naimisiin 17-vuotiaana. Se oli rakkausliitto, mutta naimisiinmeno oli pakko, etten olisi häpäissyt lapsuudenperhettäni enää enempää. Vanhempani järjestivät häät. Olimme kyllä tehneet kutsuvieraslistan ja toivoneet, ettei häissä ole liikaa Jeesus-juttuja.

        Olen elänyt mieheni kanssa siitä lähtien. Pidimme nuorina yhdessä hauskaa. Hoidimme silti koulun ja myöhemmin opinnot mallikelpoisesti. Mieheni kanssa olen tullut viimein hyväksytyksi ja rakastetuksi sellaisena kuin olen.

        Helsinkiin muutimme, kun mieheni sai opiskelupaikan Helsingin yliopistosta, ja siitä lähtien olemme asuneet samoilla nurkilla Sörnäisissä. Minä luin itseni sairaanhoitajaksi ja kätilöksi, ja työskentelen nyt tiiminvetäjänä terveydenhuollon puhelinneuvonnassa.

        Esikoisemme syntyi viisitoista vuotta sitten. Olimme mieheni kanssa aivan tohkeissamme tyttövauvasta: miten mitään niin ihmeellistä saattoi tapahtua meille, mitä olimme tehneet ansaitaksemme sellaisen lahjan.

        Viisi vuotta myöhemmin saimme toisen lapsen, pojan. Olen kasvattanut omat lapseni kuunnellen ja kunnioittaen. Lasten kasvua seuratessa oma lapsuus on noussut mieleen, mutta olen aina kiireesti naulannut muistot mielen takaseinään.

        Minua kiusattiin koulussa ja kutsuttiin “hulluksi helluntailaiseksi”. Kuitenkin erosin lopullisesti helluntaiseurakunnasta vasta vuosi sitten. Olen koko ikäni käynyt lapsuudenperheen toivomuksesta kerran vuodessa joulukirkossa. Minusta tuntuu, että jäin lapsena Jeesus-junan alle ja menin menin rikki. Silti olen aina halunnut olla kiltti ja tehdä kompromisseja. Niin kovasti usko on tuntunut rakkauden ehdolta minun lapsuudenperheessäni.

        Nykyinen perheeni on toiminut sijais- ja tukiperheenä rikki menneille lapsille.

        http://kotiliesi.fi/puheenaiheet/jutut/minun-tarinani-lapsuus-helluntailaises


    • Kopioija

      ###melperi
      18.10.2016 12:51

      https://vimeo.com/76982123

      Hyvä elokuva. Kannattaa katsoa!

      Kantava teema oli nuorilla vanhoillislestadiolaisilla naisilla Alinalla ja Elinalla:

      "HALUAN OLLA OMA ITSENI."

      Kuten me vl-herätysliikettä tuntevat tiedämme, tätä vl-herätysliike ei salli jäsenilleen.

      Alina totesi yhdessä kohtaa sen, joka on varmaankin monen vl-ihmisen sisäinen toive:

      "Mie haluan vain säilyttää miun mielenterveyden."

      Elina alkoi väsyä taakkansa alla. Nuori nainen ja vatsassa 7. lapsi. Vanhemmat olivat tyypillisiä vanhan kansan vl-jäpiköitä: Syntiähän se on, ellet halua lisää lapsia.

      Alinan kysyessä asemalaiturilla jotakin vanhemmiltaan äiti vastaa sen vanhoillislestadiolaisen vakiovastauksen:

      "Usko kaikki syntisi anteeksi."

      Tämähän se on vanhoillislestadiolaisten kaikkivoipa ratkaisu jokaiseen ihmisen ongelmaan. Mutta toimiiko tuo puhkikulunut slogan kaikissa hetkissä ja tilanteissa vl-ihmisen elämässä?

      Alina tiuskaisee takaisin: "No en minä nyt tuota tarkoittanut!!"

      Elokuva kuvaa hyvin realistisesti vanhoillislestadiolaisuutta kaikessa karmeudessaan ja 2 nuoren naisen halua

      ALKAA ELÄÄ NORMAALIA IHMISELÄMÄÄ!!###

      • Epäuskoisilla

        on aina tämä sama epäuskon virsi. Nytkin elokuvaa on mainostettu monissa ketjuissa. Elokuvassa o n hyviä näyttelijäsuorituksia. Päähenkilötytöt ovat kauniita niin kuin tytöt Jumalan valtakunnassa. Jokikinen uskovainenkin tyttö epäilee ja harhailee niin kuin nämä näyttelijät. Toiset sitten tarttuvat Jumalan armoon ja syntien anteeksiantamukseen ja sitten on kaikki tosi hyvin. Elokuvassa näyttelijät päätyivät toisenlaiseen ratkaisuun. Ei kai elokuvan keinoin oikein voi esittääkään jumalallisia totuuksia.

        Tässä dokumentissa on saavutettu jotakin Jumalan lapsen ilosta:

        http://areena.yle.fi/1-2600953


      • Tämä.on.motiivi

      • näytelmät

        Uskotko te kaikki ,mitä salkkareissa näytellään sehän on mielikuvitusta.


      • mainostaa
        Epäuskoisilla kirjoitti:

        on aina tämä sama epäuskon virsi. Nytkin elokuvaa on mainostettu monissa ketjuissa. Elokuvassa o n hyviä näyttelijäsuorituksia. Päähenkilötytöt ovat kauniita niin kuin tytöt Jumalan valtakunnassa. Jokikinen uskovainenkin tyttö epäilee ja harhailee niin kuin nämä näyttelijät. Toiset sitten tarttuvat Jumalan armoon ja syntien anteeksiantamukseen ja sitten on kaikki tosi hyvin. Elokuvassa näyttelijät päätyivät toisenlaiseen ratkaisuun. Ei kai elokuvan keinoin oikein voi esittääkään jumalallisia totuuksia.

        Tässä dokumentissa on saavutettu jotakin Jumalan lapsen ilosta:

        http://areena.yle.fi/1-2600953

        Eihän sitä ole kuin yksi ihminen joka mainostaa.


    • eläväkuvaonsyntiä

      Huono elokuva. En oo kahtona enkä kato mutta huono kuva on.

      • malliveeällälle

        Juuri noin kannattaa toimia - sanoa puhujasedän perässä elokuvaa katsomatta:

        "Huono elokuva."

        Olet malli-vanhoillislestadiolainen.


      • tavoitettavissa.aina
        malliveeällälle kirjoitti:

        Juuri noin kannattaa toimia - sanoa puhujasedän perässä elokuvaa katsomatta:

        "Huono elokuva."

        Olet malli-vanhoillislestadiolainen.

        Itsellesi psykopaatti vastasit. Luonnollisesti helluntailainen narsisti.

        Onnistuikohan?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe