Syntiongelma

Bibeln

Kirkkomme alkaa olla kuin halvaantunut mykkä, joka ei kykene liikkumaan, eikä avamaan suutaan sillä kirkko on jumalanpalvelusta varten, ei yhteiskunnallis-filosofisia viisastenkerhoja jotka toinen toistensa edessä kilpailevat oppiarvoillaan ja ulkonaisella loistollaan, eikä kirkon alttari ole humanistista jaarittelua varten vaan Jumalan lain ja evankeliumin julistusta varten! Sanalla sanoen, kuten joku on viisaasti todennut: ”kirkko on siksi että täällä kuollaan!” Kirkolla on sanoma joka sisältää ihmiselle iloviestin siitä miten synti, kuolema ja Perkele on voitettu Jeesuksen armotyön kautta ja miten yksin uskomalla evankeliumiin tullaan autuaaksi ja vapahdetuiksi synneistä.

Tätä tulisi aina julistaa ykkösasiana ja vain toiseksi mainita myös toisen taulun käskyjä joista nyt on tehty pääasia, evankeliumin, perisynnin ja autuuden jäädessä kokonaan mainitsematta. Näin ihminen eksytetään luulemaan ansaitsevansa lähimmäisenrakkaudellaan autuuden.

Kun ihminen kuolinvuoteellaan joutuu synninhätään, häntä ei auta puhe omasta tai toisten ihmisten hyvyydestä vaan puhe synnistä, rististä ja verestä jolla sovitettiin kaikkein ihmisten synnit. Kuoleva ihminen tahtoo tietää miten päästä taivaaseen. Miksi kirkko vaikenee tästä laiminlyöden perustehtävänsä? Lähimmäistä rakastamalla ei kukaan pääse taivaaseen vaikka rakastaisi miten kovasti, mutta uskomalla Jeesuksen kylkihaavasta vuotavan veren ja veden voimaan pestä rikokset ja synnit pois, tullaan autuaaksi ja voidaan kuolla täältä autuaasti pois.

Nyt kirkossa eletään kuin mitään syntiongelmaa ei olisikaan, sillä kirkoissa ei juuri kuule enää puhetta perisynnistä, ja silti oppi perisynnistä on eräs kirkon tärkeimpiä ja keskeisimpiä oppeja, jos se kadotetaan, ei ole evankeliumiakaan sillä synnitön ihminen ei tarvitse anteeksiantamustakaan.

Ollaan tultu uuspakanuuden aikaan jolloin kirkkoon kuuluvilla ihmisillä ei ole hajuakaan siitä että heidän päällään lepää synnin tähden Jumalan viha ja että he epäuskoisessa tilassaan ovat vaarassa kuoltuaan joutua ikuiseen kadotukseen. Sitä eivät ole uskovaiset keksineet (vaikka näin usein jopa epäuskoisten pappienkin toimesta valehdellaan) vaan JEESUS itse opetti siitä, katsokoon epäröivä vaikka itse Raamatusta: Matteuksen evankeliumi, luku 13. Uusi Testamentti. Jeesuksen omia sanoja!

Useimmat ihmiset, vaikka ovat ikänsä käyneet kirkossakin, eivät ole koskaan kuulleet julistettavan heidän olevan syntisiä ja armon tarpeessa. Tämä on kuitenkin kirkon oppi, uskomatonta kyllä, se on onnistuttu ihmisiltä peittämään koska he eivät itse lue Raamattua.

Kuinka he itse sitä luonnostaan voisivatkaan ymmärtää sillä Jumalan sanasta on opittava ihmisen syntisyys, sitä ei meille ilmoita liha ja veri, eikä edes turmeltunut järkemme. Omasta mielestämme me siis olemme synnittömiä emmekä ansaitse kadotusta.

Tähän aikaan on nyt tultu että Jumalan sana täytettäisiin:
”papin huulten pitää tallettaman tieto, ja hänen suustansa etsitään opetus; sillä hän on Herran Sebaotin sanansaattaja. Mutta te olette poikenneet tieltä, olette opetuksellanne saattaneet monet kompastumaan” (Mal. 2. luku).

Kun suurin osa ihmisistä ei koskaan tutustu kunnolla Raamattuun, Jumalan erehtymättömään ja muuttumattomaan sanaan, eivätkä kuule pappien suusta muuta kuin tyhjää yhteiskunnallista mölinää joka ei vastaa ihmissielun syvimpään ja kipeimpään tarpeeseen; ”miten voin päästä taivaaseen?”, -niin myös kirkossa järjestettävissä suurissa tilaisuuksissa joissa olisi mahdollisuus tavoittaa suuri joukko uskonnosta kiinnostuneita ihmisiä, -ei kuitenkaan julisteta Jumalan sanaa vaan tyhjää ja sisällytyksetöntä lässytystä yhteiskunnallisista epäkohdista (joka olisi ensisijaisesti poliittisen keskustelun tehtävä) –miten ihminen voisi saada ymmärryksen siitä mikä kirkon todellinen sanoma on?

Kansankirkko alkaa pikkuhiljaa tulla tiensä päähän sillä se käy merkityksettömäksi alkuperäisen tehtävänsä kannalta. Se menettää Jumalan edessä olemassaolon oikeutensa ja kerää joukkoihinsa ainoastaan ne papit ja pappiskandidaatit jotka eivät itse ole uskossa eivätkä välitä kuulijoidensakaan ohjaamisesta oikeaan uskoon, vaan ovat ne Jeesuksen opettamat pahat paimenet jotka eivät laumaa säästä vaan lyövät Kristuksen lampaita (=uskovaisia).

Tällaisia paholaisen pappeja on kirkossa jo nyt viljalti jotka eivät itse tunne autuuden tietä ja koettavat eksyttää muitakin. He eivät tunnusta omia syntejään eivätkä tee niistä parannusta, ja koettavat estää muitakin tunnustamasta ja parannusta tekemästä ja siten uskomasta ainoaan autuaaksi tekijään: Jeesukseen Kristuksen. Kun Raamattu sanoo että nämä tulvat luoksemme lammasten vaatteissa (ollen sisältä susia) niin mitäpä muuta se on kuin papin virasta ja papin tunnuksien takaa julistaa ihmisille kadotukseen vievää oppia. Se joka sanoo (olkoon pappi tai maallikko) ettei Jumalan sana ole kokonaan totuus, yksin totuus ja muuttumaton totuus ja ettei Pyhä Raamattu ole Jumalan muuttumaton sana, on antikristus.

72

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ite.oot

      Heitä jo mielestä petolliset aatteet. Sinä olet susi, joll´ on lammasten vaatteet. (Kolmesta pienestä porsaasta)

      • ei-hänestä-saa-sellaista

        Hassu kommentti Bibelnista sikäli, että eiköhän ole kyse juuri siitä, että hän on lammas suden vaatteissa. Hän ilmaisee asiat niin jykevästi, että ihmiset pelästyvät. Tuo kohta Raamatussa tarkoittaa juuri livertelijöitä, jotka esittävät "rakastavaa" ja vaikuttavat lempeiltä, eli lampailta. Mitä järkeä olisi sudellakin näyttää suoraan sudelta, eihän se muuten saisi lampaita huijattua.


    • Joidenkin, kuten aloittajan, on vain niin vaikea ymmärtää että se oma, usein varsin fundamentalistinen, käsitys siitä mitä kristinusko on ei ole välttämättä se oikea.

      • kiiskivastarannalta

        Mielenkiinnolla odotan selvitystäsi siitä, minkälainen käsitys kristinuskosta on oikea.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Mielenkiinnolla odotan selvitystäsi siitä, minkälainen käsitys kristinuskosta on oikea.

        Niin, mikä se on?

        Tiedätkö sinä?

        Voiko ihminen koskaan tietää sitä?

        Ihminenhän on vajavainen verrattuna Luojaan.


      • kiiskivastarannalta
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Niin, mikä se on?

        Tiedätkö sinä?

        Voiko ihminen koskaan tietää sitä?

        Ihminenhän on vajavainen verrattuna Luojaan.

        Mutta selvästi sinulla on joku käsitys, koska aina toistat tuota " sinun käsityksesi ei välttämättä ole oikea" toisten kohdalla, mutta sitten jonkun kohdalla kovasti komppaat ja puolustelet kirjoitusta. Eli käsitys sulla silloin on.

        Bibeln kirjoittaa aivan oikein. Hänen kirjoituksensa kannattaa kukea tarkkaan, sillä asia on niin kuin hän kirjoittaa.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Mutta selvästi sinulla on joku käsitys, koska aina toistat tuota " sinun käsityksesi ei välttämättä ole oikea" toisten kohdalla, mutta sitten jonkun kohdalla kovasti komppaat ja puolustelet kirjoitusta. Eli käsitys sulla silloin on.

        Bibeln kirjoittaa aivan oikein. Hänen kirjoituksensa kannattaa kukea tarkkaan, sillä asia on niin kuin hän kirjoittaa.

        "Mutta selvästi sinulla on joku käsitys, koska aina toistat tuota " sinun käsityksesi ei välttämättä ole oikea" toisten kohdalla, mutta sitten jonkun kohdalla kovasti komppaat ja puolustelet kirjoitusta. Eli käsitys sulla silloin on. "'

        Ihan luetuen ymmärtämistä: "ei välttämättä oikea", en sano että se ei ole oikea, sanon vain että ei välttämättä ole oikea. Siinä on ero.

        "Bibeln kirjoittaa aivan oikein."

        Eli Bibeln -nimikerkin käsitys kristinuskosta on mielestäsi oikea?


      • kiiskivastarannalta
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Mutta selvästi sinulla on joku käsitys, koska aina toistat tuota " sinun käsityksesi ei välttämättä ole oikea" toisten kohdalla, mutta sitten jonkun kohdalla kovasti komppaat ja puolustelet kirjoitusta. Eli käsitys sulla silloin on. "'

        Ihan luetuen ymmärtämistä: "ei välttämättä oikea", en sano että se ei ole oikea, sanon vain että ei välttämättä ole oikea. Siinä on ero.

        "Bibeln kirjoittaa aivan oikein."

        Eli Bibeln -nimikerkin käsitys kristinuskosta on mielestäsi oikea?

        Eli sinulla ei ole käsitystä kristinuskosta. :)


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Eli sinulla ei ole käsitystä kristinuskosta. :)

        Älä sekoita taas asioista.

        Kyse oli siitä mikä on "oikea käsitys kristinuskosta".

        Se on aivan eri asia kun "käsitys kristinuskosta".

        :-)


    • saviseutulainen

      AMEN.

      Bibeln, ole siunattu Jeesuksen Kristuksen nimessä!

      • Bibeln


    • valhe.vs.totuus

      Jokainen, joka on lukutaitoinen voi itse päätellä synnistä ihan mitä haluaa eikä tarvitse ulkopuolisten tuputusta.

      Jokainen, joka käy peruskoulun ja rippikoulun voi muodostaa oman käsityksensä synnistä ilman ulkopuolisten jatkuvaa tuputusta.

      Jokainen täyspäinen tietää, että maailma on taynnä uskonlahkoja ja oppeja ja voi valita tai olla valitsematta ristiriitaisista ja toisiansa kumoavistakin lahkoista ilman ulkopuolisten tuputusta.

      Onneksi evl.kirkko ei tuputa vaan luottaa ihmiseen.

      • Bibeln

        "Jokainen, joka on lukutaitoinen voi itse päätellä synnistä ihan mitä haluaa eikä tarvitse ulkopuolisten tuputusta."

        >>> Ihminen joka päättelee synnistä mitä itse haluaa, joutuu iankaikkiseen kadotukseen.


        "Jokainen, joka käy peruskoulun ja rippikoulun voi muodostaa oman käsityksensä synnistä ilman ulkopuolisten jatkuvaa tuputusta."

        >>> Ihminen joka muodostaa "oman käsityksensä" synnistä, joutuu iankaikkiseen kadotukseen.


        "Jokainen täyspäinen tietää, että maailma on taynnä uskonlahkoja ja oppeja ja voi valita tai olla valitsematta ristiriitaisista ja toisiansa kumoavistakin lahkoista ilman ulkopuolisten tuputusta."

        >>> Ihminen joka luulee voivansa "valita" uskon, elää karkeassa itsepetoksessa. Uskoa ei oteta kuin rtavaraa kaupan hyllyltä eikä ihminen voi "ruveta" uskoon kun haluaa vaan siihen tarvitaan että Jumala häntä vetää ja kutsuu.

        Maailma on täynnä lahkoja, entä sitten? Ei ole kuin yksi ainoa oikea usko.


        "Onneksi evl.kirkko ei tuputa vaan luottaa ihmiseen."

        >>> kannattaisi tutustua siihen mitä evlut. kirkko TODELLA opettaa niin ei tarvitsisi olla luulojensa varassa! Ja kyllä! Kirkko "tuputtaa" tätä ainoaa oikeaa uskoa kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa.


      • valhe.vs.totuus
        Bibeln kirjoitti:

        "Jokainen, joka on lukutaitoinen voi itse päätellä synnistä ihan mitä haluaa eikä tarvitse ulkopuolisten tuputusta."

        >>> Ihminen joka päättelee synnistä mitä itse haluaa, joutuu iankaikkiseen kadotukseen.


        "Jokainen, joka käy peruskoulun ja rippikoulun voi muodostaa oman käsityksensä synnistä ilman ulkopuolisten jatkuvaa tuputusta."

        >>> Ihminen joka muodostaa "oman käsityksensä" synnistä, joutuu iankaikkiseen kadotukseen.


        "Jokainen täyspäinen tietää, että maailma on taynnä uskonlahkoja ja oppeja ja voi valita tai olla valitsematta ristiriitaisista ja toisiansa kumoavistakin lahkoista ilman ulkopuolisten tuputusta."

        >>> Ihminen joka luulee voivansa "valita" uskon, elää karkeassa itsepetoksessa. Uskoa ei oteta kuin rtavaraa kaupan hyllyltä eikä ihminen voi "ruveta" uskoon kun haluaa vaan siihen tarvitaan että Jumala häntä vetää ja kutsuu.

        Maailma on täynnä lahkoja, entä sitten? Ei ole kuin yksi ainoa oikea usko.


        "Onneksi evl.kirkko ei tuputa vaan luottaa ihmiseen."

        >>> kannattaisi tutustua siihen mitä evlut. kirkko TODELLA opettaa niin ei tarvitsisi olla luulojensa varassa! Ja kyllä! Kirkko "tuputtaa" tätä ainoaa oikeaa uskoa kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa.

        Valehtelet ja luulet olevasi joku synnitön joka voi tuomita toisia noin vaan. Et edes ymmärrä tavisten kieltä etkä välitä mitään toisten mielipiteistä. Viha kirkkoa kohtaan on ainut mikä kannattaa omavanhurskauttasi ja uskoasi ja on saanut jo sairaita muotoja.


      • NopeastiNähty
        Bibeln kirjoitti:

        "Jokainen, joka on lukutaitoinen voi itse päätellä synnistä ihan mitä haluaa eikä tarvitse ulkopuolisten tuputusta."

        >>> Ihminen joka päättelee synnistä mitä itse haluaa, joutuu iankaikkiseen kadotukseen.


        "Jokainen, joka käy peruskoulun ja rippikoulun voi muodostaa oman käsityksensä synnistä ilman ulkopuolisten jatkuvaa tuputusta."

        >>> Ihminen joka muodostaa "oman käsityksensä" synnistä, joutuu iankaikkiseen kadotukseen.


        "Jokainen täyspäinen tietää, että maailma on taynnä uskonlahkoja ja oppeja ja voi valita tai olla valitsematta ristiriitaisista ja toisiansa kumoavistakin lahkoista ilman ulkopuolisten tuputusta."

        >>> Ihminen joka luulee voivansa "valita" uskon, elää karkeassa itsepetoksessa. Uskoa ei oteta kuin rtavaraa kaupan hyllyltä eikä ihminen voi "ruveta" uskoon kun haluaa vaan siihen tarvitaan että Jumala häntä vetää ja kutsuu.

        Maailma on täynnä lahkoja, entä sitten? Ei ole kuin yksi ainoa oikea usko.


        "Onneksi evl.kirkko ei tuputa vaan luottaa ihmiseen."

        >>> kannattaisi tutustua siihen mitä evlut. kirkko TODELLA opettaa niin ei tarvitsisi olla luulojensa varassa! Ja kyllä! Kirkko "tuputtaa" tätä ainoaa oikeaa uskoa kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa.

        Sinäkö se määrittelet synnin? Kovasti siltä näyttää.


      • kiiskivastarannalta
        valhe.vs.totuus kirjoitti:

        Valehtelet ja luulet olevasi joku synnitön joka voi tuomita toisia noin vaan. Et edes ymmärrä tavisten kieltä etkä välitä mitään toisten mielipiteistä. Viha kirkkoa kohtaan on ainut mikä kannattaa omavanhurskauttasi ja uskoasi ja on saanut jo sairaita muotoja.

        Mikä on mielestäsi valhetta Bibelnin kirjoituksessa?


      • valhe.vs.totuus
        kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Mikä on mielestäsi valhetta Bibelnin kirjoituksessa?

        Helvettiin menon tietäminen on ihmiselle valhe sillä sitä ei ihminen tiedä eikä kuulu ihmisen toimivaltaan. Sama on synnin määrittelyn kanssa rajatapauksissa.


      • kiiskivastarannalta
        valhe.vs.totuus kirjoitti:

        Helvettiin menon tietäminen on ihmiselle valhe sillä sitä ei ihminen tiedä eikä kuulu ihmisen toimivaltaan. Sama on synnin määrittelyn kanssa rajatapauksissa.

        Ei minun mielestä Bibeln ole lähettämässä ketään helvettiin, varottaa vain vääristä opettajista.


      • ihmetteliä
        valhe.vs.totuus kirjoitti:

        Helvettiin menon tietäminen on ihmiselle valhe sillä sitä ei ihminen tiedä eikä kuulu ihmisen toimivaltaan. Sama on synnin määrittelyn kanssa rajatapauksissa.

        Varoitaisitko sinä muuten henkilöä joka on kävelemässä hajamielisenä kohti sulaa avantoa. Vai antaisitko hänen toteuttaa itseään ja suuntautumistaan ihan vapaasti?


      • torre11
        kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Ei minun mielestä Bibeln ole lähettämässä ketään helvettiin, varottaa vain vääristä opettajista.

        "Joka luulee voivansa valita uskontonsa elää petoksessa".

        Näin Bibeln suunnilleen sanoo. Totta toki: uskonnot ovat kansojen kulttuuriin kuuluvia, eikä Suomessa kukaan ole joutunut valitsemaan edes krístinuskon ja islamin välillä. Eikä edes sitä onko homo vai hetero.

        Jeesus: "Te tuomitsette lihan mukaan/kuten ihmiset ikään, mutta minä en tuomitse ketään". Sekä: "Kaikki ihmisten synnit annetaan heille anteeksi".

        Tilanne on siis se, että Bibeln ja ihmiset haluavat toimia "kuten ihmiset ikään". Eí hyväksy kirkkoa, joka ei synnistä paasaa.


      • kiiskivastarannalta
        torre11 kirjoitti:

        "Joka luulee voivansa valita uskontonsa elää petoksessa".

        Näin Bibeln suunnilleen sanoo. Totta toki: uskonnot ovat kansojen kulttuuriin kuuluvia, eikä Suomessa kukaan ole joutunut valitsemaan edes krístinuskon ja islamin välillä. Eikä edes sitä onko homo vai hetero.

        Jeesus: "Te tuomitsette lihan mukaan/kuten ihmiset ikään, mutta minä en tuomitse ketään". Sekä: "Kaikki ihmisten synnit annetaan heille anteeksi".

        Tilanne on siis se, että Bibeln ja ihmiset haluavat toimia "kuten ihmiset ikään". Eí hyväksy kirkkoa, joka ei synnistä paasaa.

        Mutta kun Jeesus kuoli juuri maailman syntien tähden.
        Eikä ihminen pelastu, jos ei usko Jeesukseen.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Ei minun mielestä Bibeln ole lähettämässä ketään helvettiin, varottaa vain vääristä opettajista.

        Mistä voit tietää että Bibeln ei ole väärä opettaja?


      • hbgvfcvce
        Bibeln kirjoitti:

        "Jokainen, joka on lukutaitoinen voi itse päätellä synnistä ihan mitä haluaa eikä tarvitse ulkopuolisten tuputusta."

        >>> Ihminen joka päättelee synnistä mitä itse haluaa, joutuu iankaikkiseen kadotukseen.


        "Jokainen, joka käy peruskoulun ja rippikoulun voi muodostaa oman käsityksensä synnistä ilman ulkopuolisten jatkuvaa tuputusta."

        >>> Ihminen joka muodostaa "oman käsityksensä" synnistä, joutuu iankaikkiseen kadotukseen.


        "Jokainen täyspäinen tietää, että maailma on taynnä uskonlahkoja ja oppeja ja voi valita tai olla valitsematta ristiriitaisista ja toisiansa kumoavistakin lahkoista ilman ulkopuolisten tuputusta."

        >>> Ihminen joka luulee voivansa "valita" uskon, elää karkeassa itsepetoksessa. Uskoa ei oteta kuin rtavaraa kaupan hyllyltä eikä ihminen voi "ruveta" uskoon kun haluaa vaan siihen tarvitaan että Jumala häntä vetää ja kutsuu.

        Maailma on täynnä lahkoja, entä sitten? Ei ole kuin yksi ainoa oikea usko.


        "Onneksi evl.kirkko ei tuputa vaan luottaa ihmiseen."

        >>> kannattaisi tutustua siihen mitä evlut. kirkko TODELLA opettaa niin ei tarvitsisi olla luulojensa varassa! Ja kyllä! Kirkko "tuputtaa" tätä ainoaa oikeaa uskoa kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa.

        raamattu on saatanallisuuden käsikirja!

        sen vuoksi Jeesus lähetti omilleen Pyhän Hengen tueksi ja kielsi uskomasta, jotta maailmasta ei totuus katoaisi!

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.


      • kummallistaon
        Bibeln kirjoitti:

        "Jokainen, joka on lukutaitoinen voi itse päätellä synnistä ihan mitä haluaa eikä tarvitse ulkopuolisten tuputusta."

        >>> Ihminen joka päättelee synnistä mitä itse haluaa, joutuu iankaikkiseen kadotukseen.


        "Jokainen, joka käy peruskoulun ja rippikoulun voi muodostaa oman käsityksensä synnistä ilman ulkopuolisten jatkuvaa tuputusta."

        >>> Ihminen joka muodostaa "oman käsityksensä" synnistä, joutuu iankaikkiseen kadotukseen.


        "Jokainen täyspäinen tietää, että maailma on taynnä uskonlahkoja ja oppeja ja voi valita tai olla valitsematta ristiriitaisista ja toisiansa kumoavistakin lahkoista ilman ulkopuolisten tuputusta."

        >>> Ihminen joka luulee voivansa "valita" uskon, elää karkeassa itsepetoksessa. Uskoa ei oteta kuin rtavaraa kaupan hyllyltä eikä ihminen voi "ruveta" uskoon kun haluaa vaan siihen tarvitaan että Jumala häntä vetää ja kutsuu.

        Maailma on täynnä lahkoja, entä sitten? Ei ole kuin yksi ainoa oikea usko.


        "Onneksi evl.kirkko ei tuputa vaan luottaa ihmiseen."

        >>> kannattaisi tutustua siihen mitä evlut. kirkko TODELLA opettaa niin ei tarvitsisi olla luulojensa varassa! Ja kyllä! Kirkko "tuputtaa" tätä ainoaa oikeaa uskoa kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa.

        Bibeln: "Ihminen joka päättelee synnistä mitä itse haluaa, joutuu iankaikkiseen kadotukseen.
        "
        Etkö tee itse juuri niin?


      • kiiskivastarannalta
        hbgvfcvce kirjoitti:

        raamattu on saatanallisuuden käsikirja!

        sen vuoksi Jeesus lähetti omilleen Pyhän Hengen tueksi ja kielsi uskomasta, jotta maailmasta ei totuus katoaisi!

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        Nyt siteeraat itse Raamattua..
        Pyhän Hengen ilmoitus ei ole koskaan eri linjassa kuin Raamatun ilmoitus.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Nyt siteeraat itse Raamattua..
        Pyhän Hengen ilmoitus ei ole koskaan eri linjassa kuin Raamatun ilmoitus.

        Joten Pyhä Henkikään ei voi sanoa että samaa sukupuolta olevien avioliitto on kielletty.


      • kiiskivastarannalta
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Joten Pyhä Henkikään ei voi sanoa että samaa sukupuolta olevien avioliitto on kielletty.

        Minkä perusteella niin päättelet?


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Minkä perusteella niin päättelet?

        No, katso mitä itse kirjoitit.

        Ja etsi sitten kohta jossa Raamattu ilmoittaa kiellon samaa sukupuolta olevien avioliitolle.


      • kiiskivastarannalta
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        No, katso mitä itse kirjoitit.

        Ja etsi sitten kohta jossa Raamattu ilmoittaa kiellon samaa sukupuolta olevien avioliitolle.

        Huomaan, että sinulla tässäkin asiassa on muistamattomuutta.
        Asia on selitetty sinulle monet kerrat. Eiköhän se riitä.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Huomaan, että sinulla tässäkin asiassa on muistamattomuutta.
        Asia on selitetty sinulle monet kerrat. Eiköhän se riitä.

        No ei kukaan ole sellaista kohtaa Raamatusta osoittanut jossa kielletään samaa sukupuolta olevien avioliitto.

        Selityksiä toki olen lukenut paljonkin mutta tuota kohtaa ei Raamatusta ole kukaan löytänyt.

        Et taida löytää sinäkään


      • hbgvfcvce kirjoitti:

        raamattu on saatanallisuuden käsikirja!

        sen vuoksi Jeesus lähetti omilleen Pyhän Hengen tueksi ja kielsi uskomasta, jotta maailmasta ei totuus katoaisi!

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        " Ihminen joka luulee voivansa "valita" uskon, elää karkeassa itsepetoksessa. Uskoa ei oteta kuin rtavaraa kaupan hyllyltä eikä ihminen voi "ruveta" uskoon kun haluaa vaan siihen tarvitaan että Jumala häntä vetää ja kutsuu."

        Näin on sen asian kanssa.Ensin kutsutaan ja sitten ihminen valitaan jos on
        arvollinen.

        Matteuksen evankeliumi:
        22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        Kaikkivaltiaaseen voimme kuitenkin luottaa sillä Hän on vanhurskas
        tuomari.


    • Bibeln sanoi :
      Kirkkomme alkaa olla kuin halvaantunut mykkä, joka ei kykene liikkumaan, eikä avamaan suutaan sillä kirkko on jumalanpalvelusta varten, ei yhteiskunnallis-filosofisia viisastenkerhoja jotka toinen toistensa edessä kilpailevat oppiarvoillaan ja ulkonaisella loistollaan, eikä kirkon alttari ole humanistista jaarittelua varten vaan Jumalan lain ja evankeliumin julistusta varten!
      ___________
      Kirkosta on tullut kaikenlaisia saatanallisia arvoja palvovien ihmisten yhteenliittymä ja kun tuota asiaa arvostelee niin roskaväki on heti kimpussa ja
      kertoo ettet ole edes kristitty eivätkä kuitenkaan pysty edes ymmärtämään omia puheitaan.

      • valhe.vs.totuus

        Saatanaa ei ensinnäkään ole joten ole rauhassa ja toisekseen homous jonka varaan sinunkin uskosi nojaa on synnynnäinen ominaisuus jolle et voi mitään.


      • SinunTuomaksesi

        Pertsa. Tosi kiva kuulla että sulla menee vielä noin kovaa. Meillä oli tosi ihana viikonloppu Virossa kesällä. Nähdään taas! Pusuja!!!


      • ihmetteliä
        SinunTuomaksesi kirjoitti:

        Pertsa. Tosi kiva kuulla että sulla menee vielä noin kovaa. Meillä oli tosi ihana viikonloppu Virossa kesällä. Nähdään taas! Pusuja!!!

        Vaikutat aika paljon ilkeytesi perusteella luterilaiselta. Oliskohan kenties näin asianlaita?


      • Oma "uskosi" ei kuitenkaan ole sen mukaista mitä Raamatuun on kirjoitettu. Sehän on todettu jo aikaisemmin.


      • paljonko.roskaväkeä

        Pertsa. Sulle roskaväkeä kaiketi vähintään 90% kansasta? Vai enemmän? Tasa-arvoista avioliittolakia kannattaa n. 70% kansasta, naispappeutta 2015 93%, Tampereen yliopiston tekemän tutkimuksen mukaan 80%. näkee ihmisten joilla on voimakkaita uskonnolisia käsityksiä olevan suvaitsemattomia (Tampereen yliopisto 2011)


    • pappilukkari

      Hyvä saarna, mutta mikä on sen innoittaja?
      Viittaat Mt13:een. Onko syytä poimia yksi luku, eikö kokonaissanoma ole merkityksellisempi? Eikö ole niin, että hedelmistään puu tunnetaan? Eikö ole niin, että sydämen kyllyydestä suu puhuu?
      Kuka osaa kertoa toisen ihmisen synnin tunnon? Kuinka monin sanoin synnistä on puhuttava, kuinka moni synti mainittava, kenen synnit yhä uudelleen nostettava esille? Miksi vähätellä sen uskoa, joka uskonsa voimasta pyrkii parantamaan maailmaa, paransihan Jeesuskin. Kyllä Jumalan armo koskee myös niitä, jotka uskovat anteeksiannon ja sen voimin toimivat maailmassa.
      Kyllä Jumalan sana - sekä hyvästä että pahasta - konkretisoituu kirkon julistuksessa ja toiminnassa, vaikka siitä ei lyötäisi rumpua kaduilla ja toreilla. Ja jos lyödään, niinkuin esimerkiksi saattokellojen muodossa, niin sehän on vain hyvä;)

      • kiiskivastarannalta

        Mikä on mielestäsi Raamatun kokonaissanoma?


    • autuas.hetero

      Onneksi minulla ei ole syntiongelmaa ollenkaan kun olen hetero ja naimisissa vastakkaisen sukupuolen kanssa.

      • Synnitön siis?


      • autuas.hetero
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Synnitön siis?

        Synnitön koska mitään muita syntejä ei ole noussut esille vakavaan keskusteluun uskovienkaan toimesta.


      • autuas.hetero kirjoitti:

        Synnitön koska mitään muita syntejä ei ole noussut esille vakavaan keskusteluun uskovienkaan toimesta.

        :D ....


      • autuas.hetero

        Sarkasmia,sarkasmia, mitäpäs muutakaan. Vai parodiaako lie?


    • Synti on lankeemus, pitäisi puhua moraalista.

      Jeesus on kompastuskivi, omien sanojensakin mukaan. Jumala kokeilee ihmisten uskollisuutta. Uskollisuus on juutalaisten kunnia, he eivät ole langenneet eivätkä sotkeutuneet kristillisiin verkkeihin, vaikka ovat joutuneet kärsimään paljon.

    • Meillä on Suomen laki, ja lakia vastaan on turha enää kapinoida. Laki on hyvä, oikea ja hyvä, sanotaan myös raamatussa.
      Usko ei tee ihmisistä täydellisiä, eikä täydellinen voi kukaan ollakkaan.

      Kristinppi on moraaliton ja laiton uskonto, syyttää aina muita, mutta ei näe vikoja itsessään.

      • yksilöitä.ovat

        Kristinoppi nyt voi olla mitä tahansa mutta eivät kaikki kristityt syytä muita, se on selvä se.


      • kiiskivastarannalta

        Mikä uskonto on parempi kuin kristinusko?
        Miksi?


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Mikä uskonto on parempi kuin kristinusko?
        Miksi?

        Miksi jokin toinen uskonto olisi huonompi kuin kristinusko?
        Miksi?


      • kiiskivastarannalta
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Miksi jokin toinen uskonto olisi huonompi kuin kristinusko?
        Miksi?

        Jos et tuota ole vielä oppinut, tokkopa uskot minuakaan.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Jos et tuota ole vielä oppinut, tokkopa uskot minuakaan.

        Kysyinkin sinulta.


      • kiiskivastarannalta
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kysyinkin sinulta.

        Kts. Edellinen vastaukseni.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Kts. Edellinen vastaukseni.

        Mikä muuten on se hyvä uskonto? Tai paras uskonto? Tai parempi uskonto?

        Kuten tiedät: hyvä, parempi, paras.

        Eli sinun tulisi pystyä nimeämään kolme uskontoa joista yksi on hyvä, toinen parempi ja kolmas sitten se paras.


      • kiiskivastarannalta
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Mikä muuten on se hyvä uskonto? Tai paras uskonto? Tai parempi uskonto?

        Kuten tiedät: hyvä, parempi, paras.

        Eli sinun tulisi pystyä nimeämään kolme uskontoa joista yksi on hyvä, toinen parempi ja kolmas sitten se paras.

        Se on sinun kerrottava, koska se sinua kiinnostaa.
        Minulle riittää kristinusko.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Se on sinun kerrottava, koska se sinua kiinnostaa.
        Minulle riittää kristinusko.

        :-)

        Sinähän niitä paremmuusjärjestykseen halusit laittaa, en minä, kun kysyit mikä uskonto on parempi?

        :-)


      • kiiskivastarannalta
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        :-)

        Sinähän niitä paremmuusjärjestykseen halusit laittaa, en minä, kun kysyit mikä uskonto on parempi?

        :-)

        Minä vastasin alun perin
        fari.g nimimerkille.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Minä vastasin alun perin
        fari.g nimimerkille.

        Mutta eihän fari.g uskontoja ollut paremmuusjärjestykseen laittamassa, vaan sinä.


    • Koetin ottaa kiinni jostakin, mutta aika ympäripyöreää tämä vuodatus on.

      ”…vaikka ovat ikänsä käyneet kirkossakin, eivät ole koskaan kuulleet julistettavan heidän olevan syntisiä ja armon tarpeessa.”

      Mielestäni olen tuota kuullut aivan liikaakin, mutta miten se pitäisi tehdä, jotta se olisi ”oikeaoppista”

      ”Kuoleva ihminen tahtoo tietää miten päästä taivaaseen.”

      ??? Usko? Armo?

      ”Jumalan sanasta on opittava ihmisen syntisyys, sitä ei meille ilmoita liha ja veri, eikä edes turmeltunut järkemme.”
      ”Lähimmäistä rakastamalla ei kukaan pääse taivaaseen vaikka rakastaisi miten kovasti, mutta uskomalla Jeesuksen kylkihaavasta vuotavan veren ja veden voimaan pestä rikokset ja synnit pois…”

      Vaikka ensimmäinen käskyistämme niin kertoo?

      ”Omasta mielestämme me siis olemme synnittömiä emmekä ansaitse kadotusta.”

      Niinkö sinäkin koet?

      ”…eivät tunnusta omia syntejään eivätkä tee niistä parannusta…”

      Mitä kaikki syntejä pitää tunnustaa? Miten kauan näissä synnintunnoissa pitää kieriskellä jotta se on riittävää?

      • saviseutulainen

        >>Miten kauan näissä synnintunnoissa pitää kieriskellä jotta se on riittävää?<<

        mummomuori,

        synnintunnossa tulee uskovan ihmisen elää siihen viimeiseen hengenvetoonsa saakka!
        Turvata Jeesukseen Kristukseen loppuun asti.
        Saatana tekee kaikkensa yrittäessään niellä, saada haltuunsa, uskovan ihmisen hänen viimeiseen hetkeensä asti tässä maallisessa majassa.

        >>Mitä kaikki syntejä pitää tunnustaa? <<

        Tulee tunnustaa, uskoa ja ymmärtää, että jokainen ihminen on syntiä tehnyt ja on Jumalan kirkkautta vailla.
        Mahdotontahan kenenkään on yksitellen muistaa ja tietää kaikki tekemänsä synnit.
        Ei ole kyse yksittäisestä synnistä. Kyse on siitä, että syntiinlankeemuksessa meihin tullut synti, perisynti, asuu uskovankin ihmisen lihassa hänen elämänsä loppuun asti.
        Tottakai käymme Jumalan eteen tehtyjen, tiedostettujen, rikkomustemme ja syntiemme tähden katumuksessa ja anteeksianomisessa parannusta tehden.
        Mutta syntisyys ei lihastamme lähde niinkauan kuin täällä elämme.
        Mutta,
        " jos joku syntiä tekeekin, meillä on puolustaja Jumalan tykönä".
        "Ja Jumalan Pojan veri puhdistaa meidät kaikesta synnistämme".

        P.S. Jos uskova ihminen kadottaa synnintunnon, on hän hukassa.


      • kiiskivastarannalta
        saviseutulainen kirjoitti:

        >>Miten kauan näissä synnintunnoissa pitää kieriskellä jotta se on riittävää?<<

        mummomuori,

        synnintunnossa tulee uskovan ihmisen elää siihen viimeiseen hengenvetoonsa saakka!
        Turvata Jeesukseen Kristukseen loppuun asti.
        Saatana tekee kaikkensa yrittäessään niellä, saada haltuunsa, uskovan ihmisen hänen viimeiseen hetkeensä asti tässä maallisessa majassa.

        >>Mitä kaikki syntejä pitää tunnustaa? <<

        Tulee tunnustaa, uskoa ja ymmärtää, että jokainen ihminen on syntiä tehnyt ja on Jumalan kirkkautta vailla.
        Mahdotontahan kenenkään on yksitellen muistaa ja tietää kaikki tekemänsä synnit.
        Ei ole kyse yksittäisestä synnistä. Kyse on siitä, että syntiinlankeemuksessa meihin tullut synti, perisynti, asuu uskovankin ihmisen lihassa hänen elämänsä loppuun asti.
        Tottakai käymme Jumalan eteen tehtyjen, tiedostettujen, rikkomustemme ja syntiemme tähden katumuksessa ja anteeksianomisessa parannusta tehden.
        Mutta syntisyys ei lihastamme lähde niinkauan kuin täällä elämme.
        Mutta,
        " jos joku syntiä tekeekin, meillä on puolustaja Jumalan tykönä".
        "Ja Jumalan Pojan veri puhdistaa meidät kaikesta synnistämme".

        P.S. Jos uskova ihminen kadottaa synnintunnon, on hän hukassa.

        Kerroit hyvin synnintunnosta ja syntien tunnustamisesta.
        Synnintunto on ymmärtääkseni juuri "Jumalan mielen mukainen murhe". Se johtaa haluun tehdä parannusta ja ihminen kokee tarvitsevansa Jumalaa enemmän ja enemmän ja Jeesuksen ristintyö tulee tärkeämmäksi ja kallisarvoisemmaksi


      • kui2

        "Mitä kaikki syntejä pitää tunnustaa? Miten kauan näissä synnintunnoissa pitää kieriskellä jotta se on riittävää?"

        Bingo! Aloittajan kirjoituksesta paistaa just toi että kun ihminen tarpeeks paljon kieriskelee synnintunnoissaan ja on jatkuvasti pahoillaan sekä surkeissaan omasta kurjuudestaan ja siitä mikä on, niin sitten vasta on ehkä mahdollista pelastua - niin jos jaksaa loppuun asti.

        Niin ettei vaan hekekskään unohtuisi tuo - No mitä "vapautta" tuommonen kieriskely muka on ja kenenkä itsetunto siitä kohenee, - eipä ole harmaata aavistustakaan mulla.

        Miten voi olla niin surkee ja tärkee yhtaikaa-.


      • saviseutulainen kirjoitti:

        >>Miten kauan näissä synnintunnoissa pitää kieriskellä jotta se on riittävää?<<

        mummomuori,

        synnintunnossa tulee uskovan ihmisen elää siihen viimeiseen hengenvetoonsa saakka!
        Turvata Jeesukseen Kristukseen loppuun asti.
        Saatana tekee kaikkensa yrittäessään niellä, saada haltuunsa, uskovan ihmisen hänen viimeiseen hetkeensä asti tässä maallisessa majassa.

        >>Mitä kaikki syntejä pitää tunnustaa? <<

        Tulee tunnustaa, uskoa ja ymmärtää, että jokainen ihminen on syntiä tehnyt ja on Jumalan kirkkautta vailla.
        Mahdotontahan kenenkään on yksitellen muistaa ja tietää kaikki tekemänsä synnit.
        Ei ole kyse yksittäisestä synnistä. Kyse on siitä, että syntiinlankeemuksessa meihin tullut synti, perisynti, asuu uskovankin ihmisen lihassa hänen elämänsä loppuun asti.
        Tottakai käymme Jumalan eteen tehtyjen, tiedostettujen, rikkomustemme ja syntiemme tähden katumuksessa ja anteeksianomisessa parannusta tehden.
        Mutta syntisyys ei lihastamme lähde niinkauan kuin täällä elämme.
        Mutta,
        " jos joku syntiä tekeekin, meillä on puolustaja Jumalan tykönä".
        "Ja Jumalan Pojan veri puhdistaa meidät kaikesta synnistämme".

        P.S. Jos uskova ihminen kadottaa synnintunnon, on hän hukassa.

        ”P.S. Jos uskova ihminen kadottaa synnintunnon, on hän hukassa.”

        Tästä olen aivan samaa mieltä.

        ”Mahdotontahan kenenkään on yksitellen muistaa ja tietää kaikki tekemänsä synnit.”

        Jos synnit ovat vain epämääräisiä möykkyjä, niin miten niitä voi silloin edes tunnustaa? Eikö silloin käy niin, että koska ei edes tunnista mikä on syntiä ja mikä ei, elää jatkuvassa ahdistuksessa? Näin ymmärrän niiden osan, jotka käyttävät kaiken aikansa siihen, että ”välttävät” syntiä ts. eivät uskalla enää tehdä tai ajatella mitään.

        Miten siis voi nauttia mistään uskon hedelmistä tai edes elää niitä, jos pelko ja ahdistus ovat aina päällimäisenä?


      • saviseutulainen
        mummomuori kirjoitti:

        ”P.S. Jos uskova ihminen kadottaa synnintunnon, on hän hukassa.”

        Tästä olen aivan samaa mieltä.

        ”Mahdotontahan kenenkään on yksitellen muistaa ja tietää kaikki tekemänsä synnit.”

        Jos synnit ovat vain epämääräisiä möykkyjä, niin miten niitä voi silloin edes tunnustaa? Eikö silloin käy niin, että koska ei edes tunnista mikä on syntiä ja mikä ei, elää jatkuvassa ahdistuksessa? Näin ymmärrän niiden osan, jotka käyttävät kaiken aikansa siihen, että ”välttävät” syntiä ts. eivät uskalla enää tehdä tai ajatella mitään.

        Miten siis voi nauttia mistään uskon hedelmistä tai edes elää niitä, jos pelko ja ahdistus ovat aina päällimäisenä?

        >>Jos synnit ovat vain epämääräisiä möykkyjä, niin miten niitä voi silloin edes tunnustaa? Eikö silloin käy niin, että koska ei edes tunnista mikä on syntiä ja mikä ei, elää jatkuvassa ahdistuksessa? Näin ymmärrän niiden osan, jotka käyttävät kaiken aikansa siihen, että ”välttävät” syntiä ts. eivät uskalla enää tehdä tai ajatella mitään.

        Miten siis voi nauttia mistään uskon hedelmistä tai edes elää niitä, jos pelko ja ahdistus ovat aina päällimäisenä?<<

        Mummo ystäväinen, olet käsittänyt vallan väärin.
        Olenpa haistavinani myös vähäisen "nenäviisautta".

        Mutta,
        " jos joku syntiä tekeekin, meillä on puolustaja Jumalan tykönä".
        "Ja Jumalan Pojan veri puhdistaa meidät kaikesta synnistämme".

        Tuohon Johanneksen kirjoittamaan "jos joku syntiä tekeekin" kävisi yhtä hyvin - ja sitä Johanneskin ymmärtääkseni tarkoittaa - "kun te syntiä teette ( heikkoudessanne syntiin lankeatte ) - NIIN MEILLÄ ON PUOLUSTAJA JUMALAN TYKÖNÄ. JEESUS KRISTUS.
        "Ja Hänen, Jumalan Pojan, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistämme.

        Eivät synnit uskovalle ihmiselle ole mitään "epämääräistä möykkyä".
        Päinvastoin. Väkevä puolustaja, Totuuden Henki, Pyhä Henki näyttää uskovalle ihmiselle synnin todeksi. Uskoon tulla saanut ihminen alkaa elää valvovalla omallatunnolla. Synti ( jota ei synniksi mieltänyt ) mikä ennen uskoontuloa tuotti iloa ja tyydytystä, tuo langenneelle uskovalle pahan olon, kärsimyksen ja ahdistuksen.
        Kyseisestä synnistä täytyy päästä äkkiä pois ja ylös kuin tulenliekistä. ( Vertaus ei s-seutulaisen ).
        Kaikenlaiset pahat ajatuksetkin alkavat kiusata ja ahdistaa valvovalla omallatunnolla elävää uskovaa. Niistäkin tulee päästä mitä pikemmin, sen parempi, eroon.
        Että ei syntyisi pienintäkään väärinkäsitystä. OMIN AVUIN, OMIN VOIMIN EI USKOVA IHMINEN ITSEÄÄN AHDISTAVASTA SYNNISTÄ PÄÄSE.
        Mutta ei hänen tarvitsekaan.

        >>...jotka käyttävät kaiken aikansa siihen, että ”välttävät” syntiä ts. eivät uskalla enää tehdä tai ajatella mitään.

        Miten siis voi nauttia mistään uskon hedelmistä tai edes elää niitä, jos pelko ja ahdistus ovat aina päällimäisenä?<<

        Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana, lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan uskova ihminen saa KAIKESSA kääntyä Hänen puoleensa. KAIKESSA.
        Ei niin suurta eikä niin pientä asiaa ole minkä kanssa Herraan Jeesukseen uskova ihminen ei saisi Häneen turvata. Kun me Hänen puoleensa huudamme uskossa ja luottamuksessa kärsivällisinä, niin varma on että Herra Jeesus meitä auttaa.

        "Jotka käyttävät kaiken aikansa ....!
        Ei alkuunkaan niin. Ihan päinvastoin. Uskova ihminen saa kaiken uskonsa, luottamuksensa ja turvansa Herraan Jeesukseen asettamalla ihmeellisen levon ja rauhan.
        Ei ole kyse mistään hampaat irvessä pinnistelystä ja tuskittelusta, kun uskova ihminen elää synnintunnossa valvovin omintunnoin.
        Kilvoittelu Herraan Jeesukseen täysin ja kokonaan uskomalla ja luottamalla on ilon ja rauhan elämää.
        Eikä tarkoita sitä, etteikö tuskia ja ahdistuksia ja kiusauksia tulisi. Kyllä niitä tulee.
        Mutta ei Jeesus seuraajilleen mitään maanpäällistä "paratiisia" luvannutkaan. Päinvastoin.

        "Maailmassa teillä on vaiva ja ahdistus, mutta älkää peljätkö. Minä olen voittanut maailman".
        "Joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu."
        "Ilman minua te ette saata mitään tehdä".
        "Joka minun tyköni tulee, sitä minä en ulos heitä".
        "Joka uskoo minuun, se elää vaikka olisi kuollut".
        "Uskokaa Jumalaan. Älkää antako periksi".
        "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun".

        "RAUHAN MINÄ JÄTÄN TEILLE. MINUN RAUHANI. SEN MINÄ TEILLE ANNAN. EN MINÄ ANNA NIINKUIN TÄMÄ MAAILMA ANTAA. ÄLKÖÖN SYDÄMENNE OLKO MURHEELLINEN ÄLKÖÖNKÄ PELJÄTKÖ."


      • saviseutulainen kirjoitti:

        >>Jos synnit ovat vain epämääräisiä möykkyjä, niin miten niitä voi silloin edes tunnustaa? Eikö silloin käy niin, että koska ei edes tunnista mikä on syntiä ja mikä ei, elää jatkuvassa ahdistuksessa? Näin ymmärrän niiden osan, jotka käyttävät kaiken aikansa siihen, että ”välttävät” syntiä ts. eivät uskalla enää tehdä tai ajatella mitään.

        Miten siis voi nauttia mistään uskon hedelmistä tai edes elää niitä, jos pelko ja ahdistus ovat aina päällimäisenä?<<

        Mummo ystäväinen, olet käsittänyt vallan väärin.
        Olenpa haistavinani myös vähäisen "nenäviisautta".

        Mutta,
        " jos joku syntiä tekeekin, meillä on puolustaja Jumalan tykönä".
        "Ja Jumalan Pojan veri puhdistaa meidät kaikesta synnistämme".

        Tuohon Johanneksen kirjoittamaan "jos joku syntiä tekeekin" kävisi yhtä hyvin - ja sitä Johanneskin ymmärtääkseni tarkoittaa - "kun te syntiä teette ( heikkoudessanne syntiin lankeatte ) - NIIN MEILLÄ ON PUOLUSTAJA JUMALAN TYKÖNÄ. JEESUS KRISTUS.
        "Ja Hänen, Jumalan Pojan, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistämme.

        Eivät synnit uskovalle ihmiselle ole mitään "epämääräistä möykkyä".
        Päinvastoin. Väkevä puolustaja, Totuuden Henki, Pyhä Henki näyttää uskovalle ihmiselle synnin todeksi. Uskoon tulla saanut ihminen alkaa elää valvovalla omallatunnolla. Synti ( jota ei synniksi mieltänyt ) mikä ennen uskoontuloa tuotti iloa ja tyydytystä, tuo langenneelle uskovalle pahan olon, kärsimyksen ja ahdistuksen.
        Kyseisestä synnistä täytyy päästä äkkiä pois ja ylös kuin tulenliekistä. ( Vertaus ei s-seutulaisen ).
        Kaikenlaiset pahat ajatuksetkin alkavat kiusata ja ahdistaa valvovalla omallatunnolla elävää uskovaa. Niistäkin tulee päästä mitä pikemmin, sen parempi, eroon.
        Että ei syntyisi pienintäkään väärinkäsitystä. OMIN AVUIN, OMIN VOIMIN EI USKOVA IHMINEN ITSEÄÄN AHDISTAVASTA SYNNISTÄ PÄÄSE.
        Mutta ei hänen tarvitsekaan.

        >>...jotka käyttävät kaiken aikansa siihen, että ”välttävät” syntiä ts. eivät uskalla enää tehdä tai ajatella mitään.

        Miten siis voi nauttia mistään uskon hedelmistä tai edes elää niitä, jos pelko ja ahdistus ovat aina päällimäisenä?<<

        Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana, lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan uskova ihminen saa KAIKESSA kääntyä Hänen puoleensa. KAIKESSA.
        Ei niin suurta eikä niin pientä asiaa ole minkä kanssa Herraan Jeesukseen uskova ihminen ei saisi Häneen turvata. Kun me Hänen puoleensa huudamme uskossa ja luottamuksessa kärsivällisinä, niin varma on että Herra Jeesus meitä auttaa.

        "Jotka käyttävät kaiken aikansa ....!
        Ei alkuunkaan niin. Ihan päinvastoin. Uskova ihminen saa kaiken uskonsa, luottamuksensa ja turvansa Herraan Jeesukseen asettamalla ihmeellisen levon ja rauhan.
        Ei ole kyse mistään hampaat irvessä pinnistelystä ja tuskittelusta, kun uskova ihminen elää synnintunnossa valvovin omintunnoin.
        Kilvoittelu Herraan Jeesukseen täysin ja kokonaan uskomalla ja luottamalla on ilon ja rauhan elämää.
        Eikä tarkoita sitä, etteikö tuskia ja ahdistuksia ja kiusauksia tulisi. Kyllä niitä tulee.
        Mutta ei Jeesus seuraajilleen mitään maanpäällistä "paratiisia" luvannutkaan. Päinvastoin.

        "Maailmassa teillä on vaiva ja ahdistus, mutta älkää peljätkö. Minä olen voittanut maailman".
        "Joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu."
        "Ilman minua te ette saata mitään tehdä".
        "Joka minun tyköni tulee, sitä minä en ulos heitä".
        "Joka uskoo minuun, se elää vaikka olisi kuollut".
        "Uskokaa Jumalaan. Älkää antako periksi".
        "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun".

        "RAUHAN MINÄ JÄTÄN TEILLE. MINUN RAUHANI. SEN MINÄ TEILLE ANNAN. EN MINÄ ANNA NIINKUIN TÄMÄ MAAILMA ANTAA. ÄLKÖÖN SYDÄMENNE OLKO MURHEELLINEN ÄLKÖÖNKÄ PELJÄTKÖ."

        Oikeastaan sinä puhut nyt vähän toisesta asiasta kuin Bibeln. Vaikka vähän samaan tapaan puhutkin ympäripyöreitä.

        ”Eivät synnit uskovalle ihmiselle ole mitään "epämääräistä möykkyä".”

        Eivät niin, ja siksi niistä voi puhua ihan nimilläkin. Ei vain tuosta epämääräisyydestä.

        ”Synti ( jota ei synniksi mieltänyt ) mikä ennen uskoontuloa tuotti iloa ja tyydytystä, tuo langenneelle uskovalle pahan olon, kärsimyksen ja ahdistuksen.”

        Bibeln ajaa tuossa siitä, että koko ajan tulee kieriä siinä synnintunnossa. Hetkeäkään hellittämättä. Mitään se saa tehdä sen vuoksi, että se antaa iloa ja tyydytystä.

        Muuten olen aivan samoilla linjoilla sinun kanssasi. Kun itsekkyys, ahneus, väärä syyllisyys, väärä ylpeys, jne. tuokin vain sitä ahdistusta, niin usko tuo esiin niiden pahuuden. Ei enää sellainen halua olla, koska ne eivät tuo ilo ja tyydytystä.

        ”RAUHAN MINÄ JÄTÄN TEILLE. MINUN RAUHANI.”

        Juuri näin – ei siis jatkuvat synnintunnon minä jätä teille.


      • mennään.itseemme
        mummomuori kirjoitti:

        Oikeastaan sinä puhut nyt vähän toisesta asiasta kuin Bibeln. Vaikka vähän samaan tapaan puhutkin ympäripyöreitä.

        ”Eivät synnit uskovalle ihmiselle ole mitään "epämääräistä möykkyä".”

        Eivät niin, ja siksi niistä voi puhua ihan nimilläkin. Ei vain tuosta epämääräisyydestä.

        ”Synti ( jota ei synniksi mieltänyt ) mikä ennen uskoontuloa tuotti iloa ja tyydytystä, tuo langenneelle uskovalle pahan olon, kärsimyksen ja ahdistuksen.”

        Bibeln ajaa tuossa siitä, että koko ajan tulee kieriä siinä synnintunnossa. Hetkeäkään hellittämättä. Mitään se saa tehdä sen vuoksi, että se antaa iloa ja tyydytystä.

        Muuten olen aivan samoilla linjoilla sinun kanssasi. Kun itsekkyys, ahneus, väärä syyllisyys, väärä ylpeys, jne. tuokin vain sitä ahdistusta, niin usko tuo esiin niiden pahuuden. Ei enää sellainen halua olla, koska ne eivät tuo ilo ja tyydytystä.

        ”RAUHAN MINÄ JÄTÄN TEILLE. MINUN RAUHANI.”

        Juuri näin – ei siis jatkuvat synnintunnon minä jätä teille.

        Huono muisti ja ilman asianomaisen ihmisen käsitystä siitä, mitkä nyt yleensä kaikki ovat syntejä taitavat olla paremminkin rauhallisen olon takeita.


      • mennään.itseemme kirjoitti:

        Huono muisti ja ilman asianomaisen ihmisen käsitystä siitä, mitkä nyt yleensä kaikki ovat syntejä taitavat olla paremminkin rauhallisen olon takeita.

        Tai se, että osaa niitä pyytää anteeksi, pyrkii kohti hyvää?

        Synti voidaan käsittää siten, että se poispäin kulkemista Jumalasta.


      • mennään.itseemme
        mummomuori kirjoitti:

        Tai se, että osaa niitä pyytää anteeksi, pyrkii kohti hyvää?

        Synti voidaan käsittää siten, että se poispäin kulkemista Jumalasta.

        Onko katuminen väärin tekemisestään samaa kuin anteeksipyyntö?


      • mennään.itseemme kirjoitti:

        Onko katuminen väärin tekemisestään samaa kuin anteeksipyyntö?

        Eikös se siihen kuulu? Ei kai sitä muuten pyytäisi edes anteeksi ellei katuisi.


    • Taitaa tuo synti jo sanana olla vähän ongelmallinen. Tarkkaan ottaenhan se tarkoittaa Jumalan tai jumalien vastaista tekoa mutta jos ei ole yksimielistä kantaa Jumalan tai jumalien perimmäisistä tahdoistakaan (ei edes heidän olemassaolostaankaan) niin olisi parempi puhua moraalista tai vääryydestä tai oikeudesta. Kirkon moittiminenkin syntiperusteilla on näin ollen väärin, pitäisi kai puhua kirkon moraalista tapauskohtaisesti.

      • lesboliinille

        puhu sinä pölkkypää ihan mitä haluat :)


    • ongelmana.totuuus

      Fundisuskovien moraali on samaa kuin Trumpin moraali jossa valheesta tehdään uusi moraali joka on muka totta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe