Miten rahat takaisin Eräkala -verkkokaupasta?

Ostin Eräkalasta haalarin, joka oli aivan liian pitkä minulle. Otin sinne yhteyttä ja alkoivat kysellä, mikä tuotteessa on "vikana". Vastasin, ettei ole mitään vikaa vaan haluan palauttaa sen. Sitten antoivat palautuslomakkeen osoitteen ja printtasin lomakkeen, täytin ja laitoin Postiin. Nyt ilmoituksestani on kulunut kohta 3 viikkoa, eikä rahaa ole kuulunut takaisin. Paketti on kuitattu vastaanotetuksi yli kaksi viikkoa sitten. Kilpailu- ja kuluttajaviraston linjauksen mukaan rahat pitää palauttaa viipymättä tai viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen saapumisesta. Siis siitä. kun asiakas on ilmoittanut palauttavansa tuotteen.

Laitoin sähköpostia Eräkalaan ja pyysin suorittamaan rahat takaisin mutta mitään vastausta ei ole tullut, vaikka aiemmin sähköpostiin on vastattu nopeasti ja jopa myöhään illalla, kun on ollut kyse ostamisesta.

Olen maksanut rahat Paytrailin kautta, joten miten alan vaatia rahoja takaisin? Olen maksanut luottokortilla, joten otanko yhteyttä luottokorttifirmaan? Ja miten sen teen? Koskaan aiemmin en ole joutunut peräämään rahoja verkkopaupasta takaisin vaikka olen hyvin paljon niistä ostanut. Aika vähän olen kyllä palauttanut, mutta koskaan ei ole ollut ongelmia.
1
Ilmianna
Jaa

32 Vastausta

Tein luottokorttiyhtiölle reklamaation, joten rahat tulevat sitä kautta. Kertoivat, että käsittelyaika on viisi päivää. Oheistin kuvaruutukaappaukset sähköposteista ja Postin seurannasta.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Pankki kertookin nyt uutta tietoa. Asia menee kansainväliseen luottokorttiyhtiöön käsiteltäväksi ja käsittelyaika on kuukauden päivät! Pankki ei suositellut reklamaation poisvetämistä, joten onkohan sillä jotain tietoa Eräkalan tilanteesta?

Kertoivat, että voin myös olla yhteydessä Kuluttajavirastoon ja niinpä tein sinne ilmoituksen. Soittivat ja kertoivat ottavansa yhteyttä Eräkalaan. Nyt on viikko kulunut, eikä rahoja vieläkään ole kuulunut takaksin. Onkohan Eräkala mennyt konkurssiin, vai mistä lie kyse?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Rahat tulivat viimein takaisin, vaikkasin kuukauden myöhässä.
1
Ilmianna
Jaa
Ylläpidolle ilmoitettu asiattomasta viestiketjusta, ja pyydämme poistamaan sen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Ihan vain sivullisen mielenkiinnosta: millä lailla viestiketju mielestänne on asiaton? Sananvapauteen kuuluu oikeus antaa palautetta yrityksista, myös negatiivista sellaista. Mielestäni asiakas on tässä ketjussa hyvinkin asiallisesti tiedottanut asioiden kulusta, ja jopa ilmoittanut rahojenkin saapuneen.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
"Mielestäni asiakas on tässä ketjussa hyvinkin asiallisesti tiedottanut asioiden kulusta, ja jopa ilmoittanut rahojenkin saapuneen."

Olen täsmälleen samaa mieltä!
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Olisi kiva kuulla Eräkalalta perustelu?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Tuskinpa Eräkalalla mitään perusteluita on, eivätpähän halua negatiivista mainosta firmastaan. Itsepähän ovat sössineet kun eivät yhteydenottoihin reagoi. Jonkin verran itsekin Eräkalasta tavaraa ostanut, onneksi ei ole tarvinut alkaa vaihtamaan/perimään rahojaan takaisin.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Tuskimpa poistavat. Suomi24 ei vastaa edes viesteihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kun tilaa jotakin jäkimaksulla niin kysyvät vielä
varmistaaksesi sähköpostilla että olenko tehnyt kyseisen tillauksen. itse.

ihmeellistä toimitaa tällä kaupalla.
en kyllä taida tilata mitään täällätä enää.
1
Ilmianna
Jaa
Paska firma
Ilmianna
Jaa
Ihmetyttää tuollainen yritysten julkinen mustamaalaaminen, ja lapsellinen käyttäytyminen puolin ja toisin. Myös yritykset kuten yksityiset ovat ihmisiä, ja henkilökohtaisiin ominaisuuksiin sidottuja, valitettavasti. Kuitenkin julkisesti saa ilmeisesti huudella mitä tahansa yrityksestä, mutta auta armias jos yritys paljastaa asiakkaan nimen tai yksityiskohdat niin välittömästi alkaa joku läski vinkumaan. Itse olen aina saanut eräkalassa erittäin asiallista palvelua, mutta sielläkin on kuulemma hiukan asiakaspalvelijasta kiinni että minkälaisen vastaanoton saa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Laphinpoeka taitaa olla Eräkalassa hommissa koska näyttää tietävän asiassa sellaisia yksityiskohtia, joita eivät tiedä muut kuin minä ja Eräkala.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
tää on kyl naurettavaa kuinka jotkut ei opi nelivuotiaana käsittelemään pettymyksiään. alkuperänen teksti olis asiallista, jollei sen tarkotus olisi selkeesti vahingoittaa yrityksen liiketoimintaa kostamismielessä. Palautetta saa, ja pitääkin antaa, mutta onko suomi24 palsta koskaan ollu oikee kanava yhtään millekkään? Kasvakaa aikuiseks, säälittävät ammattivalittajat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Arvoisa Haalarillinen. Kysessä ei suinkaan ole kosto vaan rehellinen avunpyyntö koska pankki ei osaa neuvoa. Jos haluaisin vahingoittaa firmaa, julkaisisin koko heidän sähköpostikeskustelunsa ja chattinsa myöhemmältä ajalta ja sen lisäksi Kuluttajaviraston sähköpostit. En edes tehnyt rikosilmoitusta vaikka sekä pankki että Kuluttajavirasto siitä puhuivat. Jos haluaisin vahingoittaa firmaa, olisin kai tehnyt rikosilmoituksen. Enkä minä ole täällä koskaan aiemmin mistään valittanut. Tämä oli ihan ensimmäinen kerta. Miksi siis "ammattivalittaja"?

Kyllä se vaan hankalaa on kun pienituloinen eläkeläinen ei saa rahoja takaisin eikä firmasta kuulu yhtään mitään. Kyse ei ole pettymyksestä vaan siitä, että toista sataa euroa juuri ennen joulua on eläkeläiselle niin iso raha, ettei se naurata. Ei ollut edes rahaa ostaa toista haalaria tilalle ja vanha haalari on rikki.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ÄLKÄÄ MAKSAKO PAYTRAILIN KAUTTA maksujanne. Paytrail auta rahojen takaisinsaamisessa, vaan pesee kätensä ja antavat kuluttajan hoitaa asian Kuluttajaviraston ja luottokorttiyhtiön kautta.

Paytrail ei palauta rahoja vaan ne pitää pyytää pankilta, jolloin luottokorttiyhtiön kautta rahojen saaminen voi kestää yli KUUKAUDEN. Luulisi, että Paytrail pidättäisi rahat itsellään kunnes kuluttajasuojan 14 vuorokauden aika on kulunut umpeen. Jos verkkokaupalla ei ole rahaa maksaa takaisin, kuluttaja on vaikeuksissa.

Maksakaa esim. PayPalin kautta, joka maksaa rahat takaisin nopeasti, jos tulee ongelmia. Myöskään AliExpressin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, vaan AliPay maksaa niinikään nopeasti rahat takaisin jos tuote ei esim. saavu perille tai on puutteellinen.
Ilmianna
Jaa
En suosittele tältä istumalta. Olin kiinnostunut yhdestä heillä myynnissä olevasta tuotteesta mutta eivät raaskineet edes vastata maksavalle asiakkaalle.
Ilmianna
Jaa
Up, onk väki vielä tilannut eräkalasta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tilasin pari haukivapaa juuri ja muutamat jerkit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kivijalan osoite: Soutajantie 12, 39500 Ikaalinen. Sieltä kannattaa mennä shoppaileen mikäli tuntuu pahalta internetin kautta ostaa. www.erakala.fi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Älä tilaa puljusta mitään. Saman suuntaisia kokemuksia kuin aloittajalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ihan surkeaa toimintaa eräkala puljulta eivätkä vastaa edes luuriin. Varmaan tallentanut numeroni älä vastaa osioon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Samoja probleemia...!!!!... Ekalla tilauskerralla tuli 3 päivässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kun tulee ongelmia eivät vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Näköjätä muilla samoja ongelmia ollut, vika tilaus tähän puulaakiin !!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kannattaa muistaa että olette täydessä vastuussa kirjoituksistanne. Kannattaa siis miettiä mitä kirjoittaa ja minne.
Ilmianna
Jaa
Ostin aseeseen panoksia. Tulivat 4 päivässä. Tyytyväinen olen ja olivat halvempia kun muualla
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Omistaja?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eivät palauta rahoja
Ilmianna
Jaa
Eräkala on paras kalastuskauppa, ylivoimaisesti. Mukava jutella myyjän kanssa.
Ilmianna
Jaa
Ei toimita tilattuja tuotteita.
Ilmianna
Jaa
Mitään eivät lähetä, kunhan kusettavat. En tiedä mikä virma se tommone on olevinaan, mutta elkää perkele menkö tilaamaan yhtään mitään.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Miten rahat takaisin Eräkala -verkkokaupasta?

Ostin Eräkalasta haalarin, joka oli aivan liian pitkä minulle. Otin sinne yhteyttä ja alkoivat kysellä, mikä tuotteessa on "vikana". Vastasin, ettei ole mitään vikaa vaan haluan palauttaa sen. Sitten antoivat palautuslomakkeen osoitteen ja printtasin lomakkeen, täytin ja laitoin Postiin. Nyt ilmoituksestani on kulunut kohta 3 viikkoa, eikä rahaa ole kuulunut takaisin. Paketti on kuitattu vastaanotetuksi yli kaksi viikkoa sitten. Kilpailu- ja kuluttajaviraston linjauksen mukaan rahat pitää palauttaa viipymättä tai viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen saapumisesta. Siis siitä. kun asiakas on ilmoittanut palauttavansa tuotteen.

Laitoin sähköpostia Eräkalaan ja pyysin suorittamaan rahat takaisin mutta mitään vastausta ei ole tullut, vaikka aiemmin sähköpostiin on vastattu nopeasti ja jopa myöhään illalla, kun on ollut kyse ostamisesta.

Olen maksanut rahat Paytrailin kautta, joten miten alan vaatia rahoja takaisin? Olen maksanut luottokortilla, joten otanko yhteyttä luottokorttifirmaan? Ja miten sen teen? Koskaan aiemmin en ole joutunut peräämään rahoja verkkopaupasta takaisin vaikka olen hyvin paljon niistä ostanut. Aika vähän olen kyllä palauttanut, mutta koskaan ei ole ollut ongelmia.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta