Valehteleva myyjä vs sopimus?

sivusta

Dna lähti vaihtoon itseltä, suvulta ja muilta tutuilta, joilla sellainen vielä on. Mutta miten on, onko vain nielettävä tappio kun dna-myyjä nimenomaan oli tarjonnut kiinnostavaa liittymää jolla saisi puhua hölpötellä paljonkin ja maksaa vain 10-20 € kk-maksun (tarkasti en muista määriä nyt), mutta laskun myötä liittymä paljastuikin erittäin kalliiksi rajattomaksi dataliittymäksi? Laskua taisi tulla reilusti yli 100 € kuukaudesta... vanhat mummot kun tahtovat soitella paljon :) Miten kuluttajansuojan kanssa tässä jos myyjä suoraan juksaa liittymästä? Onko vanha ihminen vain tyhmä kun ei varmaan ole alkanut tihrustamaan sopimuksien pieniä tekstejä läpi vaan uskonut pirteää iloista myyjää? Mitenhän myyjien palkat toimivatkaan, huijausmyyntien mukaan vai tyytyväisten asiakkaiden mukaan...
Keräämme nyt kolehtia säästyneistä rahoista kun vaihdamme dna:t pois. Koska dna on niin köyhä kun pitää valehdella asiakkaille, kolehdilla korvaamme vanhukselle huijauksen itse.

12

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toteaja-

      toivottavasti löytyy parempi operattori, ettei kohta soi tämä sama virsi uusilla sanoilla.

      • Höynäytetty

        Minulle Dna myyjä soitti ja tarjosi edullista etua. Ero taisi olla 4 tai 5,- €/kk. En jaksanut kinastella kaverin kanssa vaansanoin ok, kuten varmaan monet muutkin. Nyt huomasin että kuukausihinta on kallis ja halusin vaihtaa uuteen operaattoriin. Selvisi että olen tehnyt määräaikaisen sopimuksen vuodeksi, jota ei voi purkaa. Siis jos vaihdan operaattoria joudun maksamaan loppuajan myös dnan maksun. Siis 7 x 29,95.
        Etuni oli 4,- €/kk eli 28,- € ja nyt tappioni olisi yli 200,- €. Voi pyhä sylvi. Siis laillinen huijaus on sallittua. Kuonka montaa ajattelematonta ihmistä on huijattu. Uusi operaattorini sanoi minulle. Me emme pakota kikkailluilla asiakkauta luoksemme vaa he tulevat, koska haluavat tulla asiakkaaksemme.
        Terveisi yks höynäytetty


      • toteaja-
        Höynäytetty kirjoitti:

        Minulle Dna myyjä soitti ja tarjosi edullista etua. Ero taisi olla 4 tai 5,- €/kk. En jaksanut kinastella kaverin kanssa vaansanoin ok, kuten varmaan monet muutkin. Nyt huomasin että kuukausihinta on kallis ja halusin vaihtaa uuteen operaattoriin. Selvisi että olen tehnyt määräaikaisen sopimuksen vuodeksi, jota ei voi purkaa. Siis jos vaihdan operaattoria joudun maksamaan loppuajan myös dnan maksun. Siis 7 x 29,95.
        Etuni oli 4,- €/kk eli 28,- € ja nyt tappioni olisi yli 200,- €. Voi pyhä sylvi. Siis laillinen huijaus on sallittua. Kuonka montaa ajattelematonta ihmistä on huijattu. Uusi operaattorini sanoi minulle. Me emme pakota kikkailluilla asiakkauta luoksemme vaa he tulevat, koska haluavat tulla asiakkaaksemme.
        Terveisi yks höynäytetty

        kannattaa lukea ne sopimukset. Määräaikaisenkin voi perua kun ei jahkaile asian kanssa viikkoja.
        Ostaja saa syyttää itseään. Myyjä ei voi myyntitilanteessa tietää, ettei ostaja oikeasti haluakaan myytävää liittymää. Myös väärinkäsitykset molemminpuolin ovat mahdollisia..........siis lukekaa ne sopimukset.
        Omalta kohdalta voin sanoa, että muutaman kerran on sopimuksen luettuaan joutunut korjaamaan puhelimessa sovittua.


      • eläViennä
        Höynäytetty kirjoitti:

        Minulle Dna myyjä soitti ja tarjosi edullista etua. Ero taisi olla 4 tai 5,- €/kk. En jaksanut kinastella kaverin kanssa vaansanoin ok, kuten varmaan monet muutkin. Nyt huomasin että kuukausihinta on kallis ja halusin vaihtaa uuteen operaattoriin. Selvisi että olen tehnyt määräaikaisen sopimuksen vuodeksi, jota ei voi purkaa. Siis jos vaihdan operaattoria joudun maksamaan loppuajan myös dnan maksun. Siis 7 x 29,95.
        Etuni oli 4,- €/kk eli 28,- € ja nyt tappioni olisi yli 200,- €. Voi pyhä sylvi. Siis laillinen huijaus on sallittua. Kuonka montaa ajattelematonta ihmistä on huijattu. Uusi operaattorini sanoi minulle. Me emme pakota kikkailluilla asiakkauta luoksemme vaa he tulevat, koska haluavat tulla asiakkaaksemme.
        Terveisi yks höynäytetty

        Elä kinastele ja väännä. Sanot vain, että on määräaikainen soppari menossa jo nytkin ja pyydät lähettämään saman tarjouksen postitse, jotta voit tutustua siihen paremmin.
        Seuraavalle saman firman myyjälle voikin jo sanoa, että odotat sitä sinulle luvattua aikaisempaa tarjousta vieläkin. (ei ne sitä lähetä)
        Odottelen meinaan s-pankin hintoja vieläkin, kun soittivat heti sen perustamisen jälkeen. 11v ja kolme soittoa heidän puoleltaan eikä ole papereita näkynä.
        Sama DNA, kohta 6 vuotta enkä ole heidän "vain" sinulle räätälöityä tarjousta nähnyt vieläkään paperilla. Minulle on aivan sama lähettävätkö, mutta puhelimessa en vaihda.


    • ehdottaja-

      Onkohan DNA ainoa operaattori joka kauppaa liittymiä seniileille vanhuksille. Myyjän pitäisi ensin kysyä vanhukselta, onko tämä täysissä sielun ja ruumiin voimissa ja vasta sitten ryhtyä kaupan tekoon.

    • Mekkohousu

      Miksei kukaan sano mistä liittymistä on kyse? Ja paljonko sitä puhetta on todellisuudessa. Puhuuko mummot vain ns tavallisiin liittymiin jne. Siis muutakin haluaisin tietää kuin että kallista on ja Dna pettää!

    • NoDNA

      Joo kiitos ei DNA. Kakaroita myyjänä ja asiakaspalvelu aikoinaan tosi perseestä. Piti ihan kirjeellä kirjoittaa johtotasolle ja ilmoittaa, että en halua olla teidän kanssanne missään tekemisissä ja kysyä ihan johtotasolta, onko teillä joku ongelma alaistenne kanssa, outoja laskuja jne. Ei tiedetä kaapelin ja antennin eroja ja vaikka vielä mitä, osoitesotkut, laskutussotkut.

      • hohjaa

        Löysitkö jostain operaattorin, jolla ei ole vastaavia sotkuja, huijaavia myyjiä jne?


    • tuulennussima

      tänään soitti joku dnan? myyjä halusi että otan 4g:n muka halvalla,sanoin en tarvitse,selasi pyytämättä mun puhe,netti,laite historiaa,määräaikaista vielä muutama kk nyt ovat jo hyheenoja,ahneita piruja ovat..... kai asiakas itse tajuaa jos haluaa vaihtaa liittymää,puhelinmyyjät persiistä

      • toteaja

        sama juttu kaikilla operaattoreilla. ei se vaihtamalla miksikään muutu


      • kauhuntasapaino
        toteaja kirjoitti:

        sama juttu kaikilla operaattoreilla. ei se vaihtamalla miksikään muutu

        kun alat selittää että haluat mieluummin halvemman liittymän, silloin oikein tuntee kauhun toisessa päässä, on ne sitten heh... puhelinmyyjät ja tiedän sama juttu kaikilla operaattoreilla


      • Hohhoijjaaa

        "kai asiakas itse tajuaa jos haluaa vaihtaa liittymää" sulla vielä pari kuukautta ilmeisesti sopparia jäljellä jonka jälkeen hinnat yleensä pomppaavat normaalihintaan (tarjoukset loppuvat). Jos näin käy niin oisit täällä valittamassa kuinka sua kusetetaan ja hintoja nostetaan asiakkaan tietämättä. Ikinä ei vissiin mikään ole hyvin?
        Nyt vittu ihmiset joku roti tohon valittamiseen ja syyttämiseen. Peiliin katsomisen paikka

        Ps. Niille joilla "yllättäviä 100€ laskuja vaikka ollut kiinteä hinta ja puhelut sisältyneet siihen. Ne palvelunumerot maksaa erikseen. Se taas ei ole kiinni operaattorista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3017
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2866
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2038
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1788
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1755
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1472
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      96
      1223
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1188
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe