Israelin Jumala siunaa egyptiä Israelin kautta

siunaan-Israelia

Kun Egypti teki rauhan Israelin valtion kanssa niin jo silloin Israel antoi Egyptille Siinain niemimaalla löytämänsä öljylähteen. Joten Egypti todella on saanut siunausta oikein roppakaupalla. Kaikkien arabien tuleekin seurata Egyptin esimerkkiä ja solmia rauha Israelin kanssa.

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14525089/jumala-siunaa-taas-egyptia!!!!

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edewssdedede

      Kyllä!
      Jotkut eivät vain ymmärrä omaa parastaan ja yhteistä hyvää, rauhaa ja sopusointua.

      • Rauhanystäviä

        Elintaso nousi Egyptissä, kun teki rauhan Israelin kanssa


    • Idea siitä, että juutalaiset ovat "valittu" kansa, on heidän itsensä keksimä. He ovat vain kansa muiden joukossa. Ei enempää, ei vähempää.

      • Siunattuja-he-myös-ovat

        Room. 11:28
        Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden. > Siirry

        5Moos. 10:15 "Mutta ainoastaan sinun isiisi Herra mielistyi

        ja rakasti heitä;

        ja hän valitsi omikseen heidän jälkeläisensä,

        hän valitsi teidät kaikista kansoista,

        niinkuin yhä vielä on."


      • täytyyNiidenJotenkin

        antaa itselleen lupa,
        selittää oikeutus terroriin, murhiin,
        ei muuten voi repiä lapsia vuoteistaan kidutettavaksi...


      • Siunattuja-he-myös-ovat kirjoitti:

        Room. 11:28
        Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden. > Siirry

        5Moos. 10:15 "Mutta ainoastaan sinun isiisi Herra mielistyi

        ja rakasti heitä;

        ja hän valitsi omikseen heidän jälkeläisensä,

        hän valitsi teidät kaikista kansoista,

        niinkuin yhä vielä on."

        Ketkäs Raamatun tekstit ovatkaan kirjoittaneet?


      • silmäte-rä
        Siunattuja-he-myös-ovat kirjoitti:

        Room. 11:28
        Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden. > Siirry

        5Moos. 10:15 "Mutta ainoastaan sinun isiisi Herra mielistyi

        ja rakasti heitä;

        ja hän valitsi omikseen heidän jälkeläisensä,

        hän valitsi teidät kaikista kansoista,

        niinkuin yhä vielä on."

        "Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi:

        minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin,

        sinun sijastasi Etiopian ja Seban.

        Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan,

        annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi."

        Jumala rakastaa, ketä rakastaa ja "annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi." Joten, en lähtisi puhumaan mitään ihmiskilpinä olevista "paleista".
        Meidän pakanakansojen on paras olla arvostelemasta Raamatun sanan vastaisesti.


      • silmäte-rä kirjoitti:

        "Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi:

        minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin,

        sinun sijastasi Etiopian ja Seban.

        Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan,

        annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi."

        Jumala rakastaa, ketä rakastaa ja "annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi." Joten, en lähtisi puhumaan mitään ihmiskilpinä olevista "paleista".
        Meidän pakanakansojen on paras olla arvostelemasta Raamatun sanan vastaisesti.

        Sitä vaihtoehtoa ei ole, että juutalaiset olisivat myyttinsä vain keksineet?


      • juutalisillaOnTotuus

        muilla on myyttejä,
        herrarotua, muut rodut on maanprannusainetta...


      • juutalisillaOnTotuus kirjoitti:

        muilla on myyttejä,
        herrarotua, muut rodut on maanprannusainetta...

        Onhan se ainutlaatuista, että jokin ihmisryhmä kokee olevansa erikoisasemassa Jumalan silmissä?


      • Jopasnyttemmin

        Jassoo. Inhottava idiootti sitten toimii täälläkin nikillä -ja taaskin asialinjalle. Skeptikko ja trolli.


      • Jopasnyttemmin kirjoitti:

        Jassoo. Inhottava idiootti sitten toimii täälläkin nikillä -ja taaskin asialinjalle. Skeptikko ja trolli.

        Onneksi sinäkin olet täällä tuomassa valoa ihmiskunnan keskuuteen!


      • Psykos

        Inhottava, pidätkö rikollisuudestasi?


      • etmosååkke

        Olet oikeassa. En myöskään ymmärrä tätä Israel hömppää. Sotainen valliottaja maa.


    • Totta-se-on

      Jes 43: "Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun. Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta. Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi:
      minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Etiopian ja Seban. Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.

      Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; minä tuon sinun siemenesi päivänkoiton ääriltä, päivän laskemilta minä sinut kokoan. Minä sanon pohjoiselle: Anna tänne! ja etelälle: Älä pidätä! Tuo minun poikani kaukaa ja minun tyttäreni hamasta maan äärestä - kaikki, jotka ovat otetut minun nimiini ja jotka minä olen kunniakseni luonut, jotka minä olen valmistanut ja tehnyt. Tuo esiin sokea kansa, jolla kuitenkin on silmät, ja kuurot, joilla kuitenkin on korvat. Kaikki kansat ovat kokoontuneet yhteen ja kansakunnat tulleet kokoon. Kuka heistä voi ilmoittaa tämänkaltaista? Tai antakoot meidän kuulla entisiä; asettakoot todistajansa ja näyttäkööt, että ovat oikeassa: sittenpä kuullaan ja sanotaan: "Se on totta."

      • amjisraelhai

        Hiukan erilainen kansa.....jos on lukenut historiaa; entäs Nobel-palkinnot, ylivoimaisesti eniten juutalaisille; lääketieteen alan keksinnöt siis muutkin kuin lääkkeet; maanviljelyksen huipputeknologiaa Negevissä, tippakastelukin piti vain keksiä, vaan eipäs olleet muut suuret tuottajat hoksanneet.....


    • PasiToivonen

      5Moos. 10:15 "Mutta ainoastaan sinun isiisi Herra mielistyi

      Jaaha. ISIS-propagandaa tarjolla.

      Nämä juutalaiset Nobel-voittajat tuskin uskoivat litteään maahan. Saattoivat olla ateisteja.

      Under the "Religion" section one may find that "43% [of Israeli Jews I.R] are "secular". Among the secular, 53% say they believe in God." Assuming the 47% remaining out of "secular Jews" do not believe in god and can be called "atheist", they constitute 20.21% of Israeli Jews, which may be around 1,193,905 atheist persons in Israel.

      https://www.quora.com/What-percentage-of-Jews-are-atheists

      • Hyvä-Hän-On

        5 Ms 7:6-10 "Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on.

        Ei Herra sentähden ole mielistynyt teihin ja valinnut teitä, että olisitte lukuisammat kaikkia muita kansoja, sillä tehän olette kaikkia muita kansoja vähälukuisemmat,

        vaan sen tähden, että Herra rakasti teitä ja tahtoi pitää valan, jonka hän oli vannonut teidän isillenne; niin Herra vei teidät pois väkevällä kädellä ja vapahti sinut orjuuden pesästä, faraon, Egyptin kuninkaan, käsistä.

        Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,

        mutta kostaa sille, joka häntä vihaa, ja hukuttaa hänet. Hän ei vitkastele, vaan kostaa sille, joka häntä vihaa"


    • Näin tulee tapahtumaan, sillä täm'ä sanoma on raamatun sanoma, eli Jumalan sanoma ja se ei voi raueta tyhjiin.


      Jesaja: 19:1 Ennustus Egyptistä. Katso, Herra ajaa nopealla pilvellä ja tulee Egyptiin. Silloin vapisevat Egyptin epäjumalat hänen edessään, ja sydän raukeaa Egyptin rinnassa. >> Jakeen lisätiedot
      19:2 Minä kiihoitan Egyptin Egyptiä vastaan, niin että he keskenänsä sotivat, ystävä ystävää vastaan, kaupunki kaupunkia vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan.
      19:3 Egyptiltä katoaa rohkeus rinnasta, ja minä hämmennän hänen neuvonsa; ja he kysyvät epäjumalilta, henkienmanaajilta, vainaja- ja tietäjähengiltä.
      19:4 Minä annan Egyptin tylyn herran käsiin, ja kova kuningas on hallitseva heitä, sanoo Herra, Herra Sebaot.
      19:5 Vedet virrasta loppuvat, joki ehtyy ja kuivuu.
      19:6 Joet levittävät löyhkää, Egyptin kanavat mataloituvat ja ehtyvät, ruoko ja kaisla lakastuvat.
      19:7 Ruohostot Niilivirran varsilla, virran suussa, ja kaikki Niilivirran kylvömaat kuivuvat, kuihtuvat ja häviävät.
      19:8 Kalastajat valittavat ja murehtivat; kaikki, jotka heittävät onkea virtaan ja laskevat verkkoa veteen, nääntyvät.
      19:9 Häpeään joutuvat, jotka häkilöityjä pellavia pitelevät ja jotka kutovat pellavakankaita.
      19:10 Maan peruspylväät murskataan, ja kaikki palkkalaiset ovat murheellisella mielellä.
      19:11 Hulluina ovat Sooanin päämiehet kaikki, viisaimmat faraon neuvonantajista ovat neuvossaan tyhmistyneet. Kuinka voitte sanoa faraolle: "Olen viisaitten poika, muinaisajan kuninkaitten jälkeläinen"?
      19:12 Missä ovat viisaasi? Ilmoittakoot sinulle - hehän sen tietävät - mitä Herra Sebaot on Egyptin osalle päättänyt.
      19:13 Sooanin päämiehet ovat typertyneet, Noofin päämiehet ovat pettyneet. Egyptiä horjuttavat sen sukukuntain kulmakivet;
      19:14 Herra on vuodattanut sen keskuuteen sekasorron hengen, ja niin he saattavat Egyptin horjumaan kaikissa menoissansa, niinkuin juopunut horjahtaa oksennukseensa.
      19:15 Eikä menesty Egyptille mikään teko, tekipä sen pää tai häntä, palmunlehvä tai kaisla.
      19:16 Sinä päivänä Egypti on oleva naisten kaltainen; se vapisee ja pelkää Herran Sebaotin käden heilutusta, kun hän heiluttaa kättään sitä vastaan.
      19:17 Ja Juudan maa on oleva Egyptille kauhuksi; niin usein kuin sitä sille mainitaan, pelkää se Herran Sebaotin päätöstä, jonka hän siitä on päättänyt.
      19:18 Sinä päivänä on viisi kaupunkia Egyptin maassa puhuva Kanaanin kieltä ja vannova valan Herralle Sebaotille. Yhtä mainitaan nimellä Iir-Heres.
      19:19 Sinä päivänä on oleva Herran alttari keskellä Egyptin maata ja sen rajalla Herran patsas.
      19:20 Ja se on oleva merkkinä ja todistuksena Herralle Sebaotille Egyptin maassa; sillä he huutavat Herraa sortajain tähden, ja hän lähettää heille vapauttajan ja puolustajan, joka pelastaa heidät.
      19:21 Ja Herra tekee itsensä tunnetuksi egyptiläisille, ja egyptiläiset tuntevat Herran sinä päivänä ja palvelevat häntä teuras- ja ruokauhreilla, ja he tekevät Herralle lupauksia ja täyttävät ne.
      19:22 Herra lyö egyptiläisiä, lyö ja parantaa; he palajavat Herran tykö, ja hän kuulee heidän rukouksensa ja parantaa heidät.
      19:23 Sinä päivänä on oleva valtatie Egyptistä Assuriin, ja Assur yhtyy Egyptiin ja Egypti Assuriin, ja he, Egypti ynnä Assur, palvelevat Herraa.
      19:24 Sinä päivänä on Israel oleva kolmantena Egyptin ja Assurin rinnalla, siunauksena keskellä maata,
      19:25 sillä Herra Sebaot siunaa sitä sanoen: "Siunattu olkoon Egypti, minun kansani, ja Assur, minun kätteni teko, ja Israel, minun perintöosani."

      • Jesaja on elänyt melkein kolmetuhatta vuotta sitten.

        On ehtinyt tapahtua kaikenlaista, kuten että arabit ovat vallanneet Egyptin.

        Koraanissa sanotaan, me olemme tuhonneet monia kansoja ennen teitä ja näettekö te heitä missään.


      • Höpöhöyry

        mikä ihmeen koranisti sinä olet?
        Juutalaisuus ja kristinusko ovat samoissa juurissa.


    • PasiToivonen

      Egypti on konkurssikypsä.

      Karl Marxille olisi pitänyt antaa Nobelin taloustieteen palkinto. Keksi tehottoman ja saastuttavan talousjärjestelmän.

      • erttt

        Vai niin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3910
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      604
      3717
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3702
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2351
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      63
      2291
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      327
      1988
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1967
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1806
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1479
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1372
    Aihe