Ja minähän poltan

Tupakka on nautintoaine. Se on laillista ja siitä tulee hyvä fiilis kun sitä polttaa. Vittuako se muille kuuluu poltanko mä vai en? Oma asiani, oma elämäni. Ja mikähän helvetin järki on nostaa tupakkaveroa jatkuvasti? Ihmiset alkavat kasvattamaan omia "kasvejaan" yhä enemmän mitä tupakkavero nousee, onko se hyvä asia sitten? Se on laitonta, ja siitä joutuu ihmisiä vankilaan ja Suomi velkaantuu lisää. Ja on epäterveellisempää kuin tupakointi. En välitä vaikka kuolisin tupakkaan, koska mihin sitä sitten toivoisi kuolevansa mielummin, kun joka tapauksessa joskus se lähtö tulee? Ainakin kuolisin elämästä nauttineena ja onnellisena. Mielummin niin kuin tiukasti terveellisellä linjalla eläneenä vittuuntuneena vanhuksena. Ihminen kun sattuu olemaan nautinnonhalunen, niin siksi tupakoidaan. Elämän pieniä nautintoja, jotka kuitenkin halutaan viedä pois. Voi vittu mä sanon. Tietysti, eihän sillä tunnu mitään väliä olevan, koska suurin osa ihmisistä kuitenkaan ei polta.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhhuh ku oli hyvin sanottu

    • ccvvxx

      Minä nautin nimenomaan tupakattomasta elämästäni. Nautin myös aikanaan siitä kun saat sen syöpädiagnoosisi.

      • pilkkaosuuomaannilkkaan

        Luuletko, ettet sinä voi saada syöpää, kun et polta????


    • eihalpahuvi

      Onko joku laskenut tarkkaan, miten paljon halvemmaksi tulee sätkien poltto?

    • Moiasdf

      Nyt oli hyvin sanottu

    • eikuulumuttahaisette

      Minä vähän säälin tupakoitsijoita. Laitetaan kokoajan ahtaammalle. Lopettaminen ei onnistu. Riippuvuus on kova.
      Jotenkin sekin touhu pitää itselleen perustella vaikka siinä ei järjenhiventä olekaan. Tupakka on kovin huono nautintoaineena. Ehkä nauttii aamun ensimmäisistä savuista, sitä seuraavat ovat vain riippuvuuden ruokkimista. Entisenä tupakoitsijana tiedän tämän.
      Kaikki tupakoitsijat yrittävät lopettaa tapaansa jossain vaiheessa. Onneksi olen päässyt eroon jo reilu 15 vuotta sitten. Olen siihen asiaan varsin tyytyväinen ja nautin ehdottomasti savuttomana olosta.

      • Järkytys

        Ei kukaan vapaaehtoisesti polta tupakkaa,vaan heillä on niin kova riippuvuus,että eivät voi olla polttamatta,uhoilevat polttamisellaan,kun eivät voi myöntää riippuvuuttaan.Haisevatkin todella pahalle.Järkyttävintä on nähdä pienten lasten äitien polttavan tupakkaa,lapsi toisessa käsipuolessa ja tupakka toisessa kädessä,järkyttävää.


      • PahaTapa

        Tuo kohta oli hyvin sanottu että aamusavujen jälkeen loput on vain riippuvuuden ruokkimista, tuo on täysin totta mutta itsellä se on aika kova tapa ja on mukava välillä käydä pölli imasemassa, olen tosin hyvin jo alkanut saamaan vähennettyä sähköhöyryttimen avulla polttelua.

        Tapa on tapa.


    • Bestwishes

      En kyllä näe tupakoinnissa mitään nautinnollista ja jos tupakointi on elämästä nauttimista niin voi voi, avaaja. Olen pahoillani ja säälin sinua. Keuhkosyöpäkuolema on myös yksi julmimmista tavoista lähteä.

      Se on toki totta, että jokainen tekee itse valintansa. Tupakoitsijat eivät tietenkään tule koskaan nostamaan eläkettänsä, joten siitä yhteiskunta säästää. Samantien tupakoitsijat voivat myös kieltäytyä terveydenhoidosta, koska eivät yhtään välitä hoitaa terveyttään. Tästä tulee lisää säästöä, kun kuolevat ihan luomusti nuorena pois. :)

      Ihan varmasti syövän voi saada polttamattakin, mutta kuinka tyhmä pitää olla ettei ymmärrä, että tupakointi kasvattaa muidenkin kuin keuhkosyövän riskiä?

      Ahtaalle tupakoitsijat on laitettu siitä syystä, ettei moisia, pahanhajuisia surkimuksia tulisi lisää. Jos edes nykylapset ymmärtäisivät, että tupakoinnisa ei ole mitään hohdokasta tai nautinnollista, vaan se on säälittävä, turha riippuvuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4080
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3942
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      608
      3835
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      18
      2588
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2425
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      338
      2048
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2032
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1879
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1559
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1402
    Aihe