Äitini, joka hyväksyy lapseensa kohd. rikokset

sairasäitini

ette ikinä usko mitä tapahtui; olen laittanut tämän tänne suomi24 monta kertaa monessa eri muodossa, mutta vielä kerran; minut steriloitiin lapsena leikkauksen yhteydessä, mikä kohdistui sukuelimiin vedoten §12 sterilointilaissa 24.4.1970/283, missä sanotaan, ettei tarvitse kysyä edes ylilääkärin lupaa siihen jos leikkaus steriloinnin vaatii. Laissa on tälläinen porsaanreikä siis. Äitini ei usko tätä vieläkään, että näin tapahtui ja väittää, että jos minut olisi steriloitu ei minulla olisi menstruaatiota ollenkaan koskaan. Millä vuosisadalla se muija oikein elää!!!! Sterilisaatio ei vaikuta kuukautiskiertoon!!! Tämä tarkoittaa ainoastaan, ettei äitini ole ollut kiinnostunut ollenkaan tyttäreensä kohdistuneesta terrorista!!! Ei ollenkaan!!! Ei ole vaivautunut ottamaan selvää kyseisestä asiasta. Pelkää tietysti tulevansa sanoneeksi minulle muutakin, jos tunnustaa tietäneensä tästä asiasta. Minkälainen äiti minulla on ollut ja voinko saada apua tähän asiaan jostakin??? Äitini on todella sairas yksilö, jolla ei olisi pitänyt olla lasta koskaan. Minkälainen kehitys on tuonut tällaisen yksilön tähän maailmaan ja minkälaisen mallin äitini on kotoaan saanut, kun pystyy hyväksymään suoranaiset rikokset olankohautuksella ja silloinkin, kun ne kohdistuvat omaan perheeseen. Kysyn vaan!!! Ja pyydän tietysti ottamaan kantaa…

26

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jsflkjlsfkjlkjsf

      Siis minkä ikäinen olit..? Ihmettelen koko tapausta ja on vaikea ottaa kantaa, kun ei tiedä millaisesta leikkauksesta oli kyse...kuitenkin suuri vääryys..en ole kuullut koskaan vastaavasta. eli liittyikö se todellakin sukupuolisuuteen, munasarjoihin tms..

    • sairasäitini

      "sterilisaatio on lääketieteellinen toimenpide, jossa munanjohtimet tukitaan, jottei siittiö pääse kohtaamaan munasolua. Sterilisaation aikana ei poisteta tai vaurioiteta mitään elimiä, munasarjat, kohtu ja munanjohtimet jäävät kehoon toimenpiteen jälkeen. Hormonituotanto jatkuu luonnollisena ja munasarjat tuottavat edelleen yhden munasolun kuukaudessa. Munasolu kulkee munanjohdinta pitkin, kunnes se tulee tukoksen kohdalle, jonka jälkeen se imeytyy kehoon munanjohtimen seinämien läpi. Näin siis kuukautiskierto jatkuu." Olin 7-vuotias, kun toimenpide tehtiin ja vuosi oli 1985. Alunperin alapääleikkaus oli tehty aivan muusta syystä. Kuukatiseni alkoivat siis aivan normaalisti, tosin olivat kovinkin kipeät ja runsaat aluksi aina, niin että kyllä se kirurginen leikkaus sisälsi sabotaasia hyvinkin paljon ja siihen aikaan olen sen voinut hyvinkin uskoa!! Tiesin sen sodanaikaisen kenraalin tarkoitusperät ja hänen nimensä loistaa epikriisissä!!! Äitini ei kuitenkaan ota tähän mitään kantaa, mikä on mielestäni oikeasti väärin!!!

    • Löyly

      Lukeeko asiakirjoissa, että sinulle on tehty sterilisaatio, ja mistä syystä?

    • kyssäripyssäri

      Mitä sitten vaikka äitisi olisi tiennyt, että sinulle on tehty sterilisaatio?
      Ei se sitä asiaa enää miksikään muuttaisi.

      Toiseksi en ole koskaan ennen kuullut että kenraalit tekisivät gynekologisia leikkauksia.
      Mistä sinä silloin 7-vuotiaana tiesit tämän leikanneen lääkärin tarkoitusperät?
      Ja mikä se syy sterilisaation tekoon oli tai on sinun mielestä?

    • äitinionsairas

      äläkä sinä viitsi paskaa jauhaa. Pelkkää kiusaa teet… tiedoksesi sodassa palvellut kenraali ja rauhan aikana kirurgiksi itsensä lukenut lasten kirurgi, joka ei sitten kaihtanut keinojaan. Tiesin tämän kirurgin tarkoitusperät vasta vuonna 2009 kun hän kuoli ja silloisen sairaalan ylilääkäri kirjoitti näistä leikellyistä lapsista hieman viistosti sivuten artikkelin. Mutta eipä näytä paljoakaan nykykansaa kiinnostavan tämä asia ja varsinkaan sen laita.

    • äitinionsairas

      ja pssssttt jokaisella on oikeutensa, myös minulla, tiedoksesi sekin

    • Löyly

      Siis onko sinun omissa papereissa merkintä sterilisaatiosta, ja millä perusteella se on tehty?

    • onneksi_noin

      Äitisi on tehnyt oikean päätöksen aikoinaan.

    • Äitinionsairas

      Ja sulle onneksi noin... Ettäs kehtaat, tekisi mieleni ip osoite selvittää... Mitä tiedät minun ja mieheni lastensaantiaikeista!!!!! Kuten sanoin, tällä asialla on kauaskantoisia merkityksiä ja se merkitys voi kohdistua sinun lapsiisi. Kirjoitus kohdistettu onneksi noin nimimerkille ja lisään vielä, ettei mieheni ole syyllinen sinun kaltaistesi naisten olemassaoloon!!!!

      • Löyly

        Siis lukeeko sinun papereissa, että sinulle on tehty sterilisaatio ja jos on, millä perusteella?


      • onneksi_noin

        Kirjoitukseni oli kohdistettu nikille Äitinionsairas.
        Ei pelkoa, miehesikin ymmärtää vielä, että on hyvä ettei hän ikinä saa lapsia kanssasi.
        Eikä pelkoa, että minun lapseni kärsisivät sinun sterilisaatiostasi, koska minä en ikinä aio olla missään tekemisissä kanssasi.


      • äitinionsairas

        Tiedätkö onneksi noin sun lapsesi saattaa olla tekemisissä mun kanssa ja se on kyllä sulle jo vahingoksi.... Sorru vaan mutta kukaan muu täällä ei kirjota noin sairasta kirjoitusta kuin sinä, jossa käy mun kotiolojen kimppuun ja mitä se sun napaasi kaivaa jos ja kun minä tulen saamaan lapseni eri tavalla kuin yleensä saadaan. Ja mitä tulee siihen että olet noin tietäväinen asioistani niin voisin olettaa, että tunnet minut, mikä panee kyllä miettimään sitä rikosilmoitusta sinusta!!!


      • onneksi_noin
        äitinionsairas kirjoitti:

        Tiedätkö onneksi noin sun lapsesi saattaa olla tekemisissä mun kanssa ja se on kyllä sulle jo vahingoksi.... Sorru vaan mutta kukaan muu täällä ei kirjota noin sairasta kirjoitusta kuin sinä, jossa käy mun kotiolojen kimppuun ja mitä se sun napaasi kaivaa jos ja kun minä tulen saamaan lapseni eri tavalla kuin yleensä saadaan. Ja mitä tulee siihen että olet noin tietäväinen asioistani niin voisin olettaa, että tunnet minut, mikä panee kyllä miettimään sitä rikosilmoitusta sinusta!!!

        älä nyt viitsi, Suomessa on yli 5 miljoonaa ihmistä. Ja tee vaan rikosilmoitus jos siltä tuntuu. Mistähän sä mua syyttäsit? Kunnianloukkauksestako?
        Satutatko sä oikeesti muiden ihmisten lapsia, vai miten sä oot mulle vahingoksi mun lapsien kautta?
        Pitäiskö mun siis tehdä rikosilmoitus sinusta, koska sähän uhkailet mua ja mun lapsia.


      • Aloittajalta

        Ei vaan sun lapsesi ei pääse mihinkään mun kanssa, ei vittu mihinkään. Mä tuun estämään sen paskiaisen opiskelun ja kaiken toiminnan tässä yhteiskunnassa ainoastaan siitä syystä että sä nyt satuit saamaan lapsen ja multa se mahdollisuus vietiin ja sä olit mua kohtaan noin vittumainen kun mä yritin saatanavittu kerrankin hakea myötätuntoa asiaan SAATANA!!!!! Että haista sä vaan vittu sun pahaltahaisevan äpärämukulas kanssa!!!


      • Siitässaitpidähyvänäs

        Ja tokanakin sinä saatanan apina aloitit tämän ja se voidaan lukea tosta ylläolevista teksteistä ihan suoraan että sillee mä kävelleen sua päin kadulla vitun hullu!!! En kunnioita tollasta porttoa pätkääkään!!!!


      • Sulleonneksinoin
        Siitässaitpidähyvänäs kirjoitti:

        Ja tokanakin sinä saatanan apina aloitit tämän ja se voidaan lukea tosta ylläolevista teksteistä ihan suoraan että sillee mä kävelleen sua päin kadulla vitun hullu!!! En kunnioita tollasta porttoa pätkääkään!!!!

        Ja kolmanneksi mulle ja mun miehelle ei tuu kukaan kolmas ämmä sanoo mitään lastensaannista. Mun mies on vitun komea ja mä mä oon ihan helvetin kaunis muija, kauniimpi kuin sinä ja mä ja mun mies ollaan kauniita ihmisiä eli ei meille kukaan tuu sanoo mitään lastensaannista, et varsinkaan sinä!! Sulla ei siihen ole mitään oikeutta. Kauneus on itseisarvo !!!


    • Karinka

      Kyllähän tämä oudolta vaikuttaa, jos leikkauksessa on nimenomaan ollut tarkoitus tehdä sterilisaatio 7-vuotiaalle. Eri asia on, jos on ollut sellainen tilanne, että sairauden parantamiseksi on ollut pakko se tehdä. Onhan joskus täytynyt vaikkapa poistaa kohtu tai muuta vastaavaa, jos on kyse syövästä tai muusta yhtä pahasta asiasta eikä muuta vaihtoehtoa potilaan hengen pelastamiseksi ole. Mutta kun ei nyt tässä ap:n tapauksessa voi tietää, mitä siinä on takana.

      En tiedä, onko 80-luvulla enää tehty sellaista, että esim. kehitysvammaisuuden takia on tehty tyttölapselle sterilisaatio, mutta olen kuullut, että joskus ennen vanhaan niin on voitu tehdä. Itse en oikein usko, että näin olisi menetelty enää 80-luvulla.

      Miksi ap on näin vihainen äidilleen tästä asiasta? Onko hän ihan varma, että äiti on todella ollut asiasta tietoinen ja siis suostunut tällaiseen leikkaukseen? Eipä silti, jos minun lapseni henki pelastuisi sillä, että hänet leikattaisiin ja leikkaus väistämättä kuitenkin aiheuttaisi lapsettomuuden, niin toki minäkin antaisin suostumukseni, enhän minä haluaisi lapseni kuolevan.

      Mitä ap:n äidin oikein tässä tapauksessa halutaan tekevän ja miten toimivan? Mitä hän olisi voinut aikoinaan tehdä ja mitä hän nyt voisi tehdä? En ymmärrä tätä äiti-vihaa tässä asiassa. Eikö ap:n pitäisi itse ottaa asiasta selvää, miksi äitiä pitää syyllistää? Jos on joutunut mielestään oikeusmurhan kohteeksi, aina voi käydä tuomarin puheilla kysymässä, onko mahdollista saada jonkinlaista korvausta tai muuta hyvitystä itselleen tehdystä vääryydestä, vaikka aikaa onkin kulunut näin paljon.

      Peruskysymys tässä nyt kuitenkin ihan ensimmäiseksi on, että oliko tuo leikkaus, joka ap:lle lapsena tehtiin, täysin tarpeeton ja tehtiin vain ja ainoastaan sterilisoimisen takia, vai oliko kyseessä vakava sairaus, joka vaati myös sterilisaation.

    • äitinionsairas

      Sulle Karinka, tiedätkö kuinka paljon maksaa käräjöinti kuollutta kirurgia vastaan??? Joutuisin hakemaan korvauksia valtiolta, mitä nyt en tulisi saamaan, vaikka sterilointia toteutettiin taatusti pelkästään kokeilumielessä ja opetustarkoituksiin, sillä sanoisin että tiedän jotain leikkaussalimaailmasta paremmin, kuin useimmat tässä maassa tsüs!!!

    • Justjooo

      En usko mitään mitä kirjoitat. Et myös selkeästi kykene keskustelemaan, vaan kirjoittelet pelkkää tajunnanvirtaa. Voit nostaa oikeusjutun, jos haluat. Nauravat sinut pihalle.

      • Sulleämmä

        Onneksi noin kiteytti kaiken mitä halusin tietää hänen kaltaisistaan NAISISTA!! Juuri noin, jatka vaan ja annat kaiken sadistisen eläimesi sisälläsi päästä irti!!! Käytös sitä mun 7 - vuotiasta minääni kohtaan sanoinkuvailemattoman julmaa!!! Ja se lähti sinusta hyvä ämmä.... Haluaisimpa todella tietää kuka olet!!!! Ei mitään sääliä tai empatiaa sitä asiaa kohtaan, että minut on julmasti steriloitu gynekologisen leikkauksen yhteydessä Auroran lastensairaalassa Helsingissä 1985 ikivanhan ja juuri eläkelöitymässä olevan lastenkirurgin toimesta. Äijä oli vielä aika kuuluisa operaatioistaan eikä kukaan sitä tullut kertomaan mitä se niille muille teki. Itseasiassa nyt en tarvitse äitiäni tässä enää mihinkään kun huomasin sinut ja sinun typerät mielipiteesi. Voisinpa päästä leipomaan nassusi uuteen uskoon kyrpä ämmä!!! Ettäs kehtaat!!! Kohta laitan kaiken sinun syykseni punapään tempperamentillani HASTA LA VISTA!!


      • Justjooo
        Sulleämmä kirjoitti:

        Onneksi noin kiteytti kaiken mitä halusin tietää hänen kaltaisistaan NAISISTA!! Juuri noin, jatka vaan ja annat kaiken sadistisen eläimesi sisälläsi päästä irti!!! Käytös sitä mun 7 - vuotiasta minääni kohtaan sanoinkuvailemattoman julmaa!!! Ja se lähti sinusta hyvä ämmä.... Haluaisimpa todella tietää kuka olet!!!! Ei mitään sääliä tai empatiaa sitä asiaa kohtaan, että minut on julmasti steriloitu gynekologisen leikkauksen yhteydessä Auroran lastensairaalassa Helsingissä 1985 ikivanhan ja juuri eläkelöitymässä olevan lastenkirurgin toimesta. Äijä oli vielä aika kuuluisa operaatioistaan eikä kukaan sitä tullut kertomaan mitä se niille muille teki. Itseasiassa nyt en tarvitse äitiäni tässä enää mihinkään kun huomasin sinut ja sinun typerät mielipiteesi. Voisinpa päästä leipomaan nassusi uuteen uskoon kyrpä ämmä!!! Ettäs kehtaat!!! Kohta laitan kaiken sinun syykseni punapään tempperamentillani HASTA LA VISTA!!

        Niin kenelle sinä nyt raivoat? Eikö omasta mielestäsi käytöksesi ole outoa ja epänormaalia? Mitä sinä yrität saada näistä keskusteluista? Sitä että omituisia höpötyksiäsi uskotaan tuosta vaan, vaikket ole vastannut asiallisiin kysymyksiin.


    • onneksi_noin

      sun sterilointiin on ollut ilmiselvät syyt. Sen tajuaa jokainen joka lukee sun kirjoituksia. Sähän olet täysin vintti sekasin, huudat, kiroot ja meuhkaat hulluna.

      • aloittajalta

        Ymmärrä nyt sinä onneksi_noin, että 7-vuotiaalla lapsella EI OLE VINTTI NIIN SEKAISIN, ETTÄ TÄYTYY STERILOIDA. Tähän oli joku muu syy aivan varmasti!!! Aikuinen on AIVAN ERI ASIA!!! Olin lapsi!!!


    • onneksi_noin

      On siitä huolimatta näköjään tehty täysin oikealle henkilölle.

    • sekoseko

      Pakkosterilisaatioita saatettiin tehdä vielä joskus 70-luvulla. Kriteerinä naisen kehitysvamma tai jokin syy jonka takia katsotaan ettei ko. henkilö pysty lapsen tuomaa vastuuta kantamaan.
      Nykyisin kehitysvammaisille annetaan tarpeen vaatiessa lääkitys jolla estetään kuukautiset ja munasolun irtautuminen.
      7-vuotiasta ei ole steriloitu milloinkaan. Se tehtiin tytöille ja pojille juuri murrosiän kynnyksellä.
      Jos aloittajalla on asiasta varma näyttö esittää, voi asiasta tehdä oikeusjutun.
      Pelkkä omassa päässä syntyneitten harhojen perusteella ei toimenpiteisiin aleta.
      Mikä pointti jollain kenraalilla olisi ollut pakkosteriloida lapsi? Täysin järjetön ajatus!
      Ymmärrän, että ajatusta ei päästäsi saada, sinun pitää elää sen kanssa ja se on tuskallista.

    • aloittajalta

      Mä satun olemaan tämän yhteiskunnan uhri ja se ei ole mitään satua… ja se kirurgi oli ihan koulutettu, joten mä olin sen uhri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe