Mikä on pettämistä??

Harmistunut

Tapasin muutaman kuukauden erästä miestä ja pidimme yhteyttä viesteillä ja puheluilla. Seksiä meillä ei koskaan ollut. Mieheni tietää tästä tapahtuneesta ja asia on käsitelty. Itseäni vaivaa se mitä tein, koska en olisi koskaan halunnut tehdä mitään tälläistä. Uskon että tein niin koska mieheni oli pettänyt minua ennemmin. Onko tekoni pettämistä??

22

188

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainenavoliitossa

      Ei ole. Miehesi on pettänyt ja tiennyt aivan varmasti mitä tekee. Tiedän miten vaikeaa siitä on nousta ja rakentaa luottamus - vaikka anteeksi antaisikin. On mukavaa ja itselle parhaaksi, kun tietää ja tuntee vielä oman arvonsa, vaikka sen sitten joutuisikin hakemaan jostain muualta. Kunhan ei käytä ketään hyväkseen.
      Ihmismieli on monimutkainen :) älä välitä :) rakasta itseäs.

      • Nainenavoliitossa

        Plus että asian voi ajatella näin, jos epäilee mikä on pettämistä; älä puhu tai tee muiden kanssa asioita, joista et haluaisi kumppaniksi tietävän. Tai vaikka käyttäytyä toisessa seurassa, kuten jos kumppani olisi vieressä.

        Toki pettäjä yleensä kyllä todella hyvin tiedostaa mitä tekee, tai mitä aikoo tehdä ja mihin asia johtaa, siitä ei ole epäilystäkään. Oma valinta!


    • naisenmietteitä

      Ei kukaan tapaile vieraita ilman omaa halua. Myönnä edes itsellesi, että itse halusit. Ehkä kostona miehellesi? Ihastuksesta toiseen? Kukaan ei sua siihen kuitenkaan pakottanut, oma valintasi. Josta seuraukset kannat vain sinä itse.
      Joka tapauksessa olette tasoissa miehesi kanssa vaikka sun suhde ei seksin puolelle mennytkään. Tiedätte toisenne, että pystytte pettämään. Siitä vaan jatkatte eloanne yhdessä. Seuraavat kerrat ei tule kummallekaan yllätyksenä. Sinäkin voit päätyä harrastamaan seksiäkin vieraan kanssa. Mutta muista ja tajua, että teet sen omasta halustasi.
      Onko tekosi pettämistä? Jotkut pitää pettämisenä kaikenlaisia suhteita vieraan kanssa, jos niistä ei kerrota puolisolle. Jotkut pitää pettämisenä vain fyysistä kontaktia vieraaseen. Joka tapauksessa jos salailun puolelle mennään, on se mun mielestä pettämistä. Mutta sanotaan sulle lohdutukseksi että melkein petit.

    • mitäspienistä

      Mä pidän vasta seksiä pettämisenä, ei pienessä intiimipuuhassa mitään tuomittavaa ole. Jos nyt pari suukkoa vaihdetaan tai naisen käsi vähän vatkaa veitikkaa ni mitäs sitä nyt turhia.

    • Näinajattelen

      Pettämistä on se mitä te voisi tehdä toisen läsnäollessa...

      Eli puhuitko jotain mitä et olisi puhunut jos miehesi olis ollut vierelläsi...jos...oli se pettämistä.

      Itse ajattelen näin. Enkä juttele pahemmin muiden miesten kanssa yhtään mitään vain pakolliset työjutut...en niiden sivusta jne...

      Mieheni on mulle se ykkönen!

      • Uuhj

        Eli sä oot muslimi... ? Et edes juttele muitten miesten kanssa? Tuohon siis sisältyy jatkuva pelko siitä että voisi langeta ja siksi on parasta pysyä täysin erillään vastakkaisesta sukupuolesta.
        Jos taas on varma itsestä ja parisuhteestaan, ei tarvitse olla varuillaan mahdollisen lankeamisen suhteen ja voi ottaa muut ihmiset vain ihmisinä.


    • avoimuuden

      Pettämistä on teot, jotka tehdään puolisolta salassa.

      • muistutusjollekin

        Mielipiteensä kullakin, olen kuitenkin suvaitsevainen. Pieni lemmenleikki ei ketään vahingoita.


      • elisiis

        Rehellinen ja epärehellinen eivät sovi yhteen.


    • matalaraja

      Siitähän sen tietää, että voiko puolisolle kertoa, mitä on tullut tehtyä. Ja jos avautuu esim kaverille, pitääkö kaverikin muistaa pitää salaisuus. Jos on salattavaa ihmissuhdeasioissa, on jo pettänyt.

    • ystävyytt

      Minua harmitti erityisesti se, että exäni kertoi muutamalle yhteiselle ystävällemme suhteestaan. Halusi heidän tukensa, kun oli niin raskasta... Ei ne ystävät enää minusta samalta tunnu, kuin aiemmin. Pettäjäex on heidän kanssaan kuten ennenkin. Olisinpa arvostanut, jos joku olisi minulle antanut pikku vinkin... Onneksi sitten sattumalta sain tietää, kun exä oli yhden kerran huolimaton salailussaan. Ja tämä sama ex ei olisi halunnut erota, mutta en ottanut hänen kantaansa enää huomioon. Valehtelija sai mennä.

    • tosihelppoa

      Pettämistä on epärehellisyys, salailu, valehtelu... Ja tietysti kaikki läheinen ja intiimi kanssakäyminen puolisolta salassa. Eli ihan helppoa on huolehtia, ettei petä. Ei noista mitään vahingossa voi tehdä. Jos kuitenkin tuntuu ylivoimaiselta, ei pidä sitoutua keneenkään.

    • etosaa

      se oli teeskentely, mieheni tajusi

    • tdhsterr

      Joo!
      Paljastit olevasi halpa huora....

    • dhkljfdgjl

      Ei ollut pettämistä.

    • Jotyin

      Ei avioliitto estä sitä että kokee toisen - siis jonkun muun kuin puolison- miellyttävänä. Se joka muuta väittää, valehtelee itselle ja muille.
      Eli et pettänyt, olit vain ihminen. Ja omasit myös itsekuria kun et mennyt pidemmälle. Älä siis ole liian ankara itsellesi ja sorru itsesyytöksiin. Sellaiseen ei ole mitään syytä.

    • Kun_ajattelee

      ..............mitä tekemistä epärehellisyydellä on rehellisyyden kanssa.......ne ovat aina vastakkaisia arvoja. Epärehellinen on aina pettäjä ja valehtelija.

    • Petetty-vai-ei

      Hyvä kysymys: Mikä on pettämistä.
      Eikö se ole lupauksen rikkomista? Tahdotko kunnioittaa ja rakastaa, jakaa hyvät ja huonot päivät, ylämäet, alamäet?
      Onko syrjähyppy ainoa pettämisen muoto?

    • Kakkoseksiyrittää

      Niin samankaltaisen jutun olen kohdannut. Puoliso jäi kiinni viestittelystään toiseen. Vannoo ettei seksiä tai muuta ole ollut. Kun laitoin valitsemaan halusi jatkaa kanssani. En vieläkään osaa sanoa miksi edes viestittelee sinkku naiselle. Sanoin että jos pettää se on kerrasta poikki. Lentää ulos kuin leppäkaihäs. En katsele puolisoa jolla on salapano. Ihmettelen myös tuon naisen viestittelyjä miksi varatulle viestittää. Tiedän etteivät ole lähiystäviin kuuluva millään tavalla. Mikähän syy tuolla sinkulla on varattua lähestyä kuin salapano? No katsotaan mihin johtaa ja samaa mietin mikä on todellista pettämistä?

      • ukkosonoksettava

        Molemmilla, miehelläsi ja sinkulla (joka saa panna kyllä kenen kanssa haluaa) on mielessä salapano. Selväähän tuo on. Kysyitkö mieheltäsi, kumpi aloitti viestittelyn? Veikkaan että miehesi. Niin ne monesti tekee, luulevat että kaikki vapaat naiset on kypsää kauraa kun vähän viestittelevät. Kaikki vapaat ei kuitenkaan lähde leikkiin mukaan. Sun ukkosi kohde syystä tai toisesta oli altis lirkuttelulle.
        Oikeasti on oksettavaa, kun ukkomies lähestyy vapaata naista vaikkapa vain viestittelemällä. Jättäisivät rauhaan, niin ei ahdistaisi sinkkua eikä vaimoa.


    • simpurasentään

      Ystävää ei tarvitse salata. Olet ollut henkisesti uskoton jos et kertonut kun tapailitte ja viestittelitte. Vastuu on päätöksistäsi aina sinulla, tekipä kuka tahansa, mitä tahansa. Näin se menee.

    • karujuttu

      Kyllähän tuo jo pettämisen puolelle menee,henkisesti olet valmis menemään pitemmällekin.
      Minulla on omakohtaisia kokemuksia miehenä,vaimoni aloitti tuollaisella viestittelyllä ja pikku tapaamisilla suhteen joka johti yli vuoden seksisuhteeseen,kunne jäi kiinni.
      Tuota juttua selvitellssämme,hän tunnusti niitä olleen liittomme aikana pari muutakin.
      Alkanut kuulemma pikku silmäpelilläja päätyneet sänkyyn.
      Erohan siitä tuli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe