Auttakaa naiset ja miehet

Nukuttaa.väsyttää

Kertokaa, miten jaksaisin, miten selviäisin. Mieheni valehteli, petti, jätti. Löysi toisen. Olin ns.parempituloinen ja erotilanteessa jouduin vielä maksamaan tasankoa. Olen sekaisin, tyhjä, haavoittunut. Miten saisin elämästäni otteen?

25

169

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ParempiaAikoja

      Päivä kerrallaan. Ei ehkä lohduta mutta et ole ainut ja kautta aikojen naiset ovat selvinneet. Hyvä, että jätti, sillä siihen loppuivat valehtelu ja pettäminen. Älä ajattele tasinkoa: hommat hoitoon ja eteen päin elämässä.

      Nyt tarvitset ehkä keskusteluapua (terapeutille) ja kemiallista unta (nukahtamislääkkeitä), jotta saat kiinni elämästäsi. Pitkällä tähtäimellä viihtyisä koti, harrastukset, työ ja ihmiset ympärillä vievät eteen päin.
      Miehen tekojen sijaan keskity itseesi: syö juuri sitä mitä haluat, silloin kuin haluat, katso niitä ohjelmia, jotka kiinnostavat, hanki mieleisiä vaatteita ja tavaroita: Nauti - kaikki on sallittua.

      Usko pois, tulee päivä, jolloin katsot exääsi ja mietit, oliko hän todella tuskasi arvoinen.

    • Syvällä

      Eihän se parempituloisuus "tasankoihin" vaikuta. Alkukriisin luulisi jo menneen ohi, jos jo osituskin on tehty. Provolta vaikuttaa.

    • aika_aikaansa

      Just näin. Jos ei ole avioeroa, niin silloin omaisuus jaetaan tasan 50/50 periaatteella. Tasinkoa joutuu jompikumpi maksamaan jos omaisuutta ei pystytä jakamaan tasan saman summaiseksi, esim. jos toinen jää yhteiseen asuntoon asumaan edelleen tms.

      Jos toinen ei rakasta enää, niin se on sillä selvä. Nämä pettämiset ja jättämiset ovat osoitus siitä rakkauden puutteesta.
      Olisit onnellinen että pääsit eroon tuollaisesta ihmisestä joka pystyy pettämään.

      • aika_aikaansa

        siis... jos ei ole avioehtoa....:).


    • voihannenä_

      Aloita vaikka siitä, että menet ajoissa nukkumaan... klo 3.11 tuntuu aina siltä, ettei jaksa enää.

    • Teeitsellesihyvää

      Hoida, huolehdi ja välitä itsestäsi.

    • Mustikkameri

      Nyt sun on mahdollista harrastaa irtosuhteita. Anna palaa vaan. Löytyykö kaveripiiristä miehiä?

      • Kaikenlaisia.neuvoja

        Mikä neuvo tuo nyt on. huoraamaan kehottaminen. Irtosuhteet ei tuo elämään mitään onnea, ne vie vain maineen. Sydämen puhtauskin tuo paremman onnen.


      • Elämänmereltä

        Kelle tuo kelle ei. "Sydämen puhtaus" on sangen abstrakti aihe ihmisille, jotka elävät realistisen raadollista oikeaa elämää johon kuuluu kaikki elämän ja maailman asiat. Tietynlaiset suhteet ovat ahtaille pienisieluisille "huoraamista", kaikki eivät kuitenkaan ole ahtaita eivätkä pienisieluisia - onneksi.


      • siltieipettämiselle

        Voi sentään mustikkameri, minä halusin paljon enemmän kuin kaveruuden. Rakkauden, seksin ja suhteen. Ei kaverimiesten kanssa seksiä harrasteta.
        Viikolla lukaisin asiantuntijakirjoitusta, jossa todettiin että ne ihmiset, jotka reagoivat vastoinkäymisiin toiminnalla herkemmin etsivät tai löytävät uuden kumppanin pian suhteen loppumisen jälkeen, kun taas ne jotka vastoinkäymisiin reagoivat lamaantumalla eivät kumppania niinkään löydä. Jälleen kerran voidaan sanoa, että ihmiset ovat erilaisia ja kenenkään tapa toimia ei ole enemmän oikein tai enemmän väärin. Samaisessa jutussa todettiin, että laastarisuhde on jopa halventava nimitys suhteelle ja joistakin suhteista kasvaa jopa loppuelämän mittaisia. Jotkuthan saattavat löytää sen elämänsä rakkauden vielä entisessä suhteessa olleessankin ja sekään ei ole mielestäni väärin. Itse mietin, että onko aidot ja voimakkaat rakkauden tunteet, jos ovat molemminpuolisia niin järkeä edes heittää hukkaan. Itse en ainakaan kovin helposti voimakkaasti ihastu tai rakastu. Ihmiset on tietysti erilaisia tunnemaailmaltaan ja joidenkin rakkaus syntyy helposti ja joillakin se syntyy hitaasti josko koskaan. Oman parisuhdehistoriani perusteella tiedän myös, että vaikka olisi kuinka rakastanutkin niin kaiken voi tappaa raastavilla ongelmilla, joihin ei edes parisuhdeapu auta. Minulle se oli vaikea pala, huomata että pitkää liittoa ei pystykään pelastamaan, vaikka tahtoakin olisi ollut, jos toisella ei ole sitä tahtoa tai kykyä. Ja kun toinen syytti, että toimi tietyllä tavalla minun tai lasten vuoksi niin helposti etsi itsestään vikoja. Epäonnistumisen myöntäminen on vieläkin vaikeaa. On niin helppo myöntää olevansa väärässä joissakin arkiasiaoissa, mutta tämä oli jotain muuta.
        Minä en oikeasti usko enää löytäväni sellaista molemminpuolista jopa palavaakin rakkautta elämäni aikana. Olen sellaiset kokenut ja epäonnistunut. Ei ihmiselle määräämättömästi rakkauksia ja sellaista vetovoimaa elämässä jaella. Tietty ehkä ihmisille, joille toiset on aina helposti korvattavissa muilla. Toisaalta, ehkä voi vaan löytää ihmisen jonka kanssa olisi hyvä olla ja viihtyisi. Mutta itse koen jopa vaikeaksi henkisen yhteyden luomisen välillä. Varmaan liian kolhuinen ja hankala ihminen olen.


    • elämästä

      On pelkästään typerää rääkätä itseään exää vihaamalla ja muistelemalla. Hyvällä onnella olet oppinut miten mies menetetään etkä toista samaa virhettä.
      Laadukas laastariseksi tekee hyvää mm. poistamalla stressiä.

      Miten saisin elämästäni otteen?
      ooo Unohtamalla menneet ja hankkimalla uusia hyviä elämyksiä.

      • Eiyyyhtäänmitään

        Älä kauppaa tapojasi sillä ne eivä sovi kaikille. Kaikki ihmiset eivät kykene seksipuuhiin ilman tunteita ja silloin "laastariseksistä" ei synny mitään muuta kuin uusia murheita.

        Siksi diggaan: What's Love Got to do With It (Tina Turner)


    • eroajatuksia

      Eroon on joku syy. Molemmat tai toinen puolisoista on onneton. Fiksua olisi ensin erota, ja sitten vasta hankkia muita ihmissuhteita. Ei saisi turhaan satuttaa sitä tulevaa ex-puolisoa, kun yhteistäkin hyvää elämää on toivottavasti yhdessä koettu. Eikä niitä uusia kumppaneita heti lasten elämään, kun uuteen elämäntilanteeseen on lapsillakin totuttelemista. Harmi, että harvoin näin fiksusti menee. Ero voi olla myös hyvästä, ainakin jos lasten elämä on turvatumpaa jne.

      • sheena.-67

        Niin. Mitäköhän merkitystä on sillä onko tulevalla ex-puolisolla toinen viikko ennen eroa, vai vasta viikko eron jälkeen? Enkä usko alkuunkaan, että exän uusi ihmissuhde on tarkoitettu satuttamaan ketään. Ihmissuhteet ovat kuitenkin elämän rikkaus. Ei niitä "hankita", ne tulevat eteen jos on tullakseen. Siksi ajoitus menee aika usein päällekkäin edellisen suhteen kanssa.


      • sssaraa
        sheena.-67 kirjoitti:

        Niin. Mitäköhän merkitystä on sillä onko tulevalla ex-puolisolla toinen viikko ennen eroa, vai vasta viikko eron jälkeen? Enkä usko alkuunkaan, että exän uusi ihmissuhde on tarkoitettu satuttamaan ketään. Ihmissuhteet ovat kuitenkin elämän rikkaus. Ei niitä "hankita", ne tulevat eteen jos on tullakseen. Siksi ajoitus menee aika usein päällekkäin edellisen suhteen kanssa.

        ". Ei niitä "hankita", ne tulevat eteen jos on tullakseen. Siksi ajoitus menee aika usein päällekkäin edellisen suhteen kanssa. "

        Hyvä pointti. Näin se menee. Suurin osa ihmistä, ainakin omista läheisestä ymmärtääkin, että jos lähtee toisen kelkkaan, niin lähtee, ei ole vaihtoehtoja. En itsekään miettisi hetkeäkään jatkaa liittoa, jossa puoliso haikailisi toisen kainaloon.


    • älävalehtele

      Ehkä sitä ei silloin, kun on tullut petetyksi ja jätetyksi, näe niin, että menettää valehtelijan, eli ei paljoakaan. Valehtelu ei kuulu hyvään elämään.

    • sheena.-67

      Ajattele tarkemmin. Mitä oikeastaan olet menettänyt - valehtelevan, pettävän miehen, jonka tulotkin ovat pienemmät kuin sinulla? Itse en näe tuossa yhtäkään huonoa puolta. Tuollainen mies kannattaakin menettää. Eikö niin?

      • ckkvklböö

        Idiootti. Opiskele empatiaa ede netistä, äläkä tule tälle palstalle länkyttämään paskaa.


      • sssaraa

        Kylläpä oli ckkvklböö "todella" empaattinen kommentti sinulta....


    • Aaaaaa333aaaaaaaaaa

      Minäkään en kannata tuota laastariseksiä. Pilaat vaan pahimmassa tapauksessa maineesi ja saat tauteja. Toki jos tykkäät muutenkin tämmöisestä, niin ei kai mitään väliä

    • sydäntä.särkee

      Tehkää aina avioehto, tiukka sellainen niin ette joudu maksamaan.

    • näintein

      Aika on ainoa joka auttaa. Ajan kulumista voit odotella vaikka miettimällä, että tasinko on ainoastaan rahaa, nimim. Kokemusta on. Tietysti kaikki on alussa sekaisin. Et saa jäädä sohvan pohjalle, sieltä on vaikea päästä ylös. Puhu, kirjoita vaikka tänne, soittele kamuille, mene ulos vaikka kävelemään, ei maksa mitään. Kuluta aikaa. Muista että nyt sulla on mahdollisuus tehdä ja järjestää elämäs JUST sellaseks kun ite haluut! Ja myöskin TEE NIIN. Sulla on oikeus katkeruuteen ja vihaan, mutta älä käytä sitä väärin, tee siitä itelles voima: Ähäkutti, nyt saan sitä ja tätä! Toimii, mutta vaatii alussa vähän punnertamista... MUISTA SYÖDÄ SUKLAATA MUTTA VAAN KOHTUUDELLA :)

    • sssaraa

      Et voi mitään tapahtuneelle, joten ainoa tie on käsitellä asia ja jatkaa eteenpäin. Tee kaikkea mistä pidät, mitä arvostat. Jos olet itseltäsi kateissa, niin mene ammattiauttajan pakeille. Itse olisin tuohon tilanteeseen paljon tyytyväisempi kuin sellaiseen, että mies olisi valehdellut, pettänyt, mutta EI jättänyt, vaan jäänyt roikkumaan ja vaikeroimaan miten teki "virheen" ja rukoilemaan anteeksiantoa. Täytyy myös muistaa, että parisuhteissa käydään vieraissa toisinaan/harvoin/usein, mutta syrjähypyt jää ikuisiksi salaisuuksiksi.

    • mustikkameri

      Kauanko olitte naimisissa? Koskaan ei ole liian myöhäistä löytää uutta kumppania.
      Irtosuhteet ja huoraaminen on aika eri asioita.

    • Hei Nukuttaa.väsyttää


      Olet joutunut pettymään pahasti mieheesi ja suhteenne on päättynyt. Mietit, miten selvitä.
      Joskus on hyvä tuulettaa ajatuksiaan ammattilaisen kanssa. Esim. kirkon perheneuvonta antaa tukea myös eron jälkeen. Ihmiselle on hyväksi pyrkiä ymmärtämään eroon ja tapahtuneeseen myötävaikuttaneita syitä, omia tunteitaan ja etenkin sitä, miten tästä eteenpäin.
      Monilla paikkakunnilla järjestetään myös eroryhmiä, jotka ovat vertaistukea saman kokeneille.

      Toivottavasti löydät paikan, jossa voit jäsentää mennyttä ja rakentaa uutta elämää


      Merja, diakoni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe