Lapsen kanssa lapsettomuushoitoihin?

PASiinMenossa

Mitä mieltä olette, voiko taaperon ottaa mukaan kipittämään HUSin hormonipoliklinikan odotushuoneeseen PASin ajaksi isänsä kanssa? Vai jätänkö heidät jonnekin muuhun odotustilaan tai ulos? Vastasyntyneitä ja raskaana oleviahan sairaalassa pyörii muualla tietysti, mutta mietin että onko kuinka törkeää viedä pieni koeputkilapsi sinne lapsettomien tyyssijaan?

6

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nohohoijaa

      Miksi ottaisit lapsen sinne? Ymmärtääkseni lapsia ei päästetä toimenpidehuoneeseen. Yksin et voi häntä jättää, joten jos ei ole muuta lapsenvahtia kuin isä, niin isäkään ei sitten pääse mukaan siirtoon. Joten voit aivan yhtä hyvin mennä kokonaan yksin klinikalle. Passiin ei tarvita saattajaa, siinä ei anneta mitään lääkitystä. Ihan saat ajaa autoa tai kulkea bussilla. Isää ei tarvita muuhun kuin jos hän itse haluaa olla toimenpiteessä mukana.

    • alkup

      Ollaan menossa samalla reissulla sukuloimaan, kun kerran niin pitkälle lähdetään ajelemaan. Jotain tekemistä siis näille kahdelle siksi aikaa kun itse käyn siirrossa tarvisi keksiä... Muuta kuin parkkihallissa kököttämistä...

    • alkup

      Ja vaikka ei olisikaan sukulaiskeikkaa, en raatsisi olla muksusta erossa aamusta iltaan...

    • Tuumailen

      Itse tuskin kovasti kavahtaisin lapsen läsnäoloa odotustilassa... MUTTA: Ainakin yhdellä yksityisellä klinikalla on ollut ihan seinällä ohjeena, ettei lasten kanssa tultaisi odotustiloihin - hienotunteisuudesta lapsettomia kohtaan tämä toive varmaankin esitetty,

      Lapsi ja isä sairaalan kanttiiniin siksi aikaa - tai sairaalan pihalle leikkimään?

    • alkup

      Jep. Just sen hienotunteisuuden takia kysyinkin asiaa, että mikä olis "sopiva" tila hengata. En jotenkin ehkä itse hahmota kunnolla näitä hienotunteisuusasioita, kun täysin lapsettomana päivittäin vauvoja hoitelin, niin siihen oli niin tottunut/turtunut, että muilla on jaitsellä ei. Lapsettomuuteen erikoistunut klinikka silti selvä tapaus, että sinne ei. Naikkari taas täynnä raskaana olevia ja lapsia muutenkin, paitsi se hormonipolin odotustila.
      Nyt on keikka heitetty. Odotustila oli tyhjä, oltiin päivän vipot asiakkaat ja päästiin koko konkkaronkka toimenpidehuoneeseen :) muksu isänsä kanssa verhon takana, mutta kuulolla hoito-ohjeista.

      • voikysyäsuoraan

        Itse kysyin suoraan eräältä yksityiseltä klinikalta, että miten toimia. Sanoivat, että kyllä saa tulla lapsen kanssa ja henkilökunnastakin on kiva nähdä "onnistumisia" livenä. Mentiin perheenä sinne, mutta lähetin jossain vaiheessa odottelua taaperon isänsä kanssa kaupungille, kun tuntui että eräs pariskunta koki lapsen läsnäolon hankalana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe