Ja onko audin 3.0 tdi sama kuin volkkari?mitkä siinä on ns:ongelmat pääsääntöisesti.?
Mitkä on tdi ongelmat
16
52
Vastaukset
- OCU
ongelmia on ja PALJON!!!! hankkiudu mahdollisimman nopeasti eroon siitä tekeleestä.
- mitäongelmia
No mitä siinä on?
- Pahin_ongelma
on jakopää. Kannattaa kylmänä käynnistettäessä kuunnella tarkasti ketjun pitämä ääni. Ongelma on suurinpiirtein sama kuin TSI-moottoreissa ja kyllä muuten korjaus maksaa.
- mitäongelmia
Siis jakopää on siinä ongelma.Kuinkas usein se pitää vaihtaa 2007 vuoden malliseen 3.0 tdi:hin.
Mikähän ongelma se on,jos melkein sama kuin joku tsi? - Riippuu_kilometreistä
mitäongelmia kirjoitti:
Siis jakopää on siinä ongelma.Kuinkas usein se pitää vaihtaa 2007 vuoden malliseen 3.0 tdi:hin.
Mikähän ongelma se on,jos melkein sama kuin joku tsi?Kysyttiin 3.0 Tdi:n ongelmista ja joku vastasi, ilmeisesti kokemuksen perusteella. Jos ongelma on melkein sama kuin Tsi:ssä, sanoisin omasta puolestani että näpit irti. Tsi:stä sen voi hiukkaakaan epäröimättä sanoakin mutta diesel ei taida olla aivan yhtä surkea. Isoon moottoriin ketjun vaihto maksaa varmasti paljon, onhan se muistaakseni vielä moottorin takapäässä ja hankala vaihtaa moottoria irroittamatta.
- SaksalainenParasKaikessa
Ei ole mitään ongelmia! Osta pois vaan! Maksa siitä pyydetty hinta, äläkä ala tinkimään!! Audi on paras!!!
- Sontiasmolottaja
Mulla on autossa ko. Moottori 185tkm ajettu ja ei mitään edellä mainittua jakopääongelmaa. Ongelmia kyllä löytyy, ja siitä voi kiittää näitä päästörajoituksia. Egr-venttiili kilahtaa jossakin vaiheessa, imusarja läppineen menee vaihtoon egr-paskan takia. Sitten on vielä se dpf... Itsellä nuo kaikki disabloitu, ongelmattomia kilsoja. Koneessa 300hp/650Nm ja manuaali.
- passeliko
Vaihelootat ei kestä dieselin vääntöä!
- Sontiaismolottaja
Taas menee mettään. Kyllä Tiptronicit kestää dieselin väännöt ok, on jopa varaakin, multitroniceista pysykää kaukana. Manuaalilla ei mitään ongelmia, kytkinkin kestää 800Nm. Jos aletaan ohjelmoimaan niin alavääntöä pitää rajoittaa.
- samaapaskaa
Skoda, Audi, Seat ja volkswagen, niissä kaikissa on Volkswagenin oksentama moottori ja vaihteisto ja käytännössä aivan sama minkä noista valitset, kaikki yhtä paskoja, Audi on kallein ja siinä häviät eniten. Kyseisiä autoja kun kartat pysyt hyvällä tuulella, itse vaihdoin poppeliin ja olen ollut positiivisesti yllättynyt, opel on selvästi panostanut laatuun.
- Sontiaismolottaja
Myös BMW ja Mersu käyttävät ZF:än valmistamia automaatteja. Ostakaa kukkaronne mukaan.
- Siinävoitkattoa
Mersu on mielestäni jäänyt bemarista ja volvosta taakse. Bmw ja volvo on nykyään aika hienoja ja varmoja laitteita. Audia ei oikein enää kukaan arvosta kun skoda on niin samanlainen ja volkkari taas ihan mätä merkki maineeltaan. Kaikki vag autot PITÄÄ vaihtaa ennen takuun loppumista tai menetät yöunet varmasti. Audi käytettynä 3 litran dieselillä on ehkä varmin tapa saada lisäkuluja elämään oikeen kunnolla.
- Sontiasmolottaja
Kaikki lysti maksaa. Kulut ovat suhteellisia jos et vie marmorille. Tuntemalla hyviä korjaajia ja osien hankintakanavia kulut pysyvät kurissa.
- Fjkihhg
Sontiasmolottaja kirjoitti:
Kaikki lysti maksaa. Kulut ovat suhteellisia jos et vie marmorille. Tuntemalla hyviä korjaajia ja osien hankintakanavia kulut pysyvät kurissa.
Mitä osien hankintakanavia?Täytyykö jarrupalojen vaihtoon, silloin tällöin, olla jokin kanava.Itse en kyllä aja VAG konsernin tuotoksella, mutta ei ole kyllä mitään hankittavaakaan, perus huollot vain.
- systemaattinenvw
Nimenomaan, volkkarien viat koskee myös uusia autoja ja niitä on pirun vaikea saada takuuaikana kuntoon, ei sellaisia vikoja mitä niissä on kuten valuvikaiset moottorit, pitäisi edes olla olemassa asiakkaille toimitetuissa autoissa
- Toisinajelija
Sontiaismolottaja kirjoitti:
Myös BMW ja Mersu käyttävät ZF:än valmistamia automaatteja. Ostakaa kukkaronne mukaan.
>Myös BMW ja Mersu käyttävät ZF:än valmistamia automaatteja.
Tuohan on ihan uutta tietoa minulle M-B:n osalta! Olen ollut siinä vakaassa käsityksessä, että Mersu tekee (tai ainakin on tehnyt pitkään) käyttämänsä automaattilaatikot ihan itse.
Saksalainen ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen) on erittäin arvostettu vaihteistomaakari ja monet kuulemma pitävät valmistajan (mm. BMW:n käytössä olevaa) 8-vaihteista markkinoiden parhaana automaattivaihteistona.
M-B on sittemmin tuonut markkinoille 9-vaihteiden uutuuden, joka ilmeisesti toimiikin erinomaisesti, mutta kokemukset pidempiaikaisesta luotettavuudesta taitavat olla vielä vähäiset.
Itselläni on M-B C 180 (S205-korimalli) viime vuodelta. Uskon ainakin siinä olevan 7-vaihteisen 7G-Tronic-automaattilaatikon olevan M-B:n omaa tekoa (eikä siis ZF:n valmistama). Moitteen sanaa en osaa toistaiseksi antaa, mutta ajoakaan ei ole kertynyt vielä enempää kuin 15 tkm:n verran. Kun vaihteiston toimintaan ei kiinnitä juuri minkäänlaista huomiota, niin eikös se ole silloin juuri sellainen kuin pitääkin?
Edellisessä autossani (VW Golf Variant vm. 2008) oli 7-vaihteinen kuivakytkiminen DSG-automaattivaihteisto (valmistaja saksalainen LuK). Siinä ilmeni 40–50 tkm:n tienoilla toimintahäiriöitä siinä määrin, että sain lopulta tilalle uuden vaihteiston veloituksetta, VW:n piikkiin. Uudella laatikolla mentiinkin sitten 100 tkm:iin eli auton ja merkin vaihtumiseen saakka ongelmitta, ja kunnossa ollessaanhan tuollainen DSG7 oli toki ihan miellyttävä tuttavuus sekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031615
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781244- 881157
- 1391086
Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras21072Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt5861039- 20970
Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8932Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum12857Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida9741