Miksi selkätatuointi?

MitkäSyytMoiseen

Miksi nainen haluaa tatuoida selkäänsä kuvioita? Esimerkkinä vaikkapa Katariina Souri.

57

977

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mummoiän kriisi.

    • Jaa a. Ei ole kuvioita selässä eikä missään muuallakaan.

      • tribaalitatskasppissulle

        Voisit hommata sellaisen tramp stampin tuonne alaselkääsi. Siihen olisi sit sun yhden yön miesvieraiden hyvä tähdätä lastinsa.


      • tribaalitatskasppissulle kirjoitti:

        Voisit hommata sellaisen tramp stampin tuonne alaselkääsi. Siihen olisi sit sun yhden yön miesvieraiden hyvä tähdätä lastinsa.

        Ehkä rumimpia tatskoja alavatsassa tai -selässä olevat. Sekä miehillä että naisilla. Ei kiitos.


    • tatskaton

      Pitävät sitä itseään miellyttävän näköisenä? Ja usein kuviin liittyy itselle tärkeitä merkityksiä. Joista haluaa pysyvän ja nätin muiston. Ei kai siihen muita syitä tarvita. Tatskat voivat usein olla aika kuumiakin mielestäni. Makuasia. Pitäähän jotkut teennäisen näköisistä silikonitissestäkin. Ja vielä kummalisempi juttu omasta mielestäni on nuo huulitäytteet. Nekin voi joskus kai toteuttaa hyvällä maulla, mutta usein mennään överiksi.

      Mutta tatskat naisella on hot pääasiassa. Exällä oli melko iso kuva lavan ja niskan alueella. Tykkäsin kovasti. Varsinkin tietyissä tilanteissa...

      • Bi-nainen

        Onko mulla kaksoisolento täällä? Meinasin just tulla kirjoittamaan jotain varsin samanlaista. Että kuvassa on joku itselle tärkeä asia, jonka haluaa olevan aina mukana. Ja kyllä, tatskat on varsinkin naisilla oikein hot. Vaikka mulla ei itsellä kuvaa iholla olekaan.


      • tatskaton

        Paitsi että mä olen karvainen heteromies. :P tai ehkä mun alter ego on Bi-nainen. Ja se pyrkii ajoittain esiin.

        Tää tatskakeskustelu tuntuu aika vahvasti olevan joko tai juttu. Eli aiheuttaa tunteita joko puolesta tai vastaan.


      • puolestajavastaan
        tatskaton kirjoitti:

        Paitsi että mä olen karvainen heteromies. :P tai ehkä mun alter ego on Bi-nainen. Ja se pyrkii ajoittain esiin.

        Tää tatskakeskustelu tuntuu aika vahvasti olevan joko tai juttu. Eli aiheuttaa tunteita joko puolesta tai vastaan.

        Pakko tatuointeja ottaneiden on olla puolesta, vaikka ei oikeasti oliskaan. Kun sitä tatuointia ei niin vaan pois oteta.


    • Fruifsujdhkjg

      Jännämiehille katseltavaa etteivät kyllästy takaapäin lykkiessään.

      Samasta syystä minulla on Aku Ankan minisarjis piikattuna kyynärvarteen. Kun istuu paskalla on aina viihdyke mukana.

      • tatskaton

        Olen muuten joskus havahtunut siihen, että katselin kympin uutisia sohvalla takaapäin touhutessa. Repesin kun huomasin mihin huomio oli kiinnittynyt. Ja niin repesi vastapuolikin. :D

        Ei se niin ryppyotsaista ole...


    • En.ymmärtä

      Miksi mikään tatuointi, omasta mielestä suurin osa näkemista tatskoista on korkeintaan keskinkertasia.

      • tatskaton

        Mjaa... Nykyään on ihan omasta estetiikan käsitteestä kiinni mitä kroppaansa ottaa. Tatskoja on kuitenkin ollut vuosituhansia. Joku siinä pysyvässä symbolissa ihmistä miellyttää.


      • kenkku_homma
        tatskaton kirjoitti:

        Mjaa... Nykyään on ihan omasta estetiikan käsitteestä kiinni mitä kroppaansa ottaa. Tatskoja on kuitenkin ollut vuosituhansia. Joku siinä pysyvässä symbolissa ihmistä miellyttää.

        Naisille tatuointeja on ollut enemmän vasta 90-luvulta lähtien. Naisilla se on siis muoti-ilmiö, nyt jo ohimenevä. Ei mitään pysyvää. Paitsi niillä tietysti ketkä sen tuhrun on ihoonsa ottaneet. Pysyy, vaikka mitä tekis.


      • tatskaton

      • kenkku_homma

    • bertill

      Miksi ottaa selkäänsä,kun sen voi iskostaa myös persnahkaansakin.

    • ihmiset_ovat_sekaisin

      Ihminen on tavallaan pilalla tuon jälkeen. Hänestä ei koskaan enää tulee sitä tatskatonta puhdasihoista neitseellisen puhdasta kaunokaista. Vartalon muodot ja piirteet, peittyvät tuhruisten leimojen alle. Niiden kuvien, jotka vituttavat omistajaansa tai niiden katselijoita jo puolen vuoden jälkeen. Ja kukapa pitäisi enää nelikymppisenä hienona kuvaa, josta innostui parikymppisenä. Harva.

      Naisen on turha enää yrittää olla klassinen kaunotar. Iltapuvun kaulaaukosta, käsivarsista tai säärestä esiin tursuava kuva pilaa vaikutelman kuin liidun riipivä ääni liitutaululla.

      • tatskaton

        Tää on aina yhtä hauskaa kun joku lietsoo itsensä kunnon paatokseen jostain, joka on loppujen lopuksi makuasia. Jotenkin luulen, että tatuoidut mimmit eivät itseään näiden purkausten vuoksi itke uneen.

        Klassiset kaunottaret ja riipivät liitutalut... saisiko vielä hieman lisää dramatiikkaa? :D


      • näitä_riittää
        tatskaton kirjoitti:

        Tää on aina yhtä hauskaa kun joku lietsoo itsensä kunnon paatokseen jostain, joka on loppujen lopuksi makuasia. Jotenkin luulen, että tatuoidut mimmit eivät itseään näiden purkausten vuoksi itke uneen.

        Klassiset kaunottaret ja riipivät liitutalut... saisiko vielä hieman lisää dramatiikkaa? :D

        Eivät tietenkään itke. Tatuoidut muijat ovat hälläväliä-ihmisiä, kynsilakat lohkeilevat, läskit tursuavat, värjätyt hiukset harottavat,sukkahousut rikki, hiki ja henki haisee, meikkiä on vedetty vasemmalla kädellä. Lävistyksiä ja tatuointeja. Tuskin niitä mikään itkettää. Elämäm koulu on koulinut.


      • sönkkis
        näitä_riittää kirjoitti:

        Eivät tietenkään itke. Tatuoidut muijat ovat hälläväliä-ihmisiä, kynsilakat lohkeilevat, läskit tursuavat, värjätyt hiukset harottavat,sukkahousut rikki, hiki ja henki haisee, meikkiä on vedetty vasemmalla kädellä. Lävistyksiä ja tatuointeja. Tuskin niitä mikään itkettää. Elämäm koulu on koulinut.

        Äläs nyt, mäkin olen herkkis. Itken sinunkin viestillesi. :''(

        Mitä elämä on opettanut, kaikkia ei voi eikä tarvi miellyttää. Kaikkia voi silti kohdella kunnioittavasti. Ainakin yrittää.


      • tatskaton
        näitä_riittää kirjoitti:

        Eivät tietenkään itke. Tatuoidut muijat ovat hälläväliä-ihmisiä, kynsilakat lohkeilevat, läskit tursuavat, värjätyt hiukset harottavat,sukkahousut rikki, hiki ja henki haisee, meikkiä on vedetty vasemmalla kädellä. Lävistyksiä ja tatuointeja. Tuskin niitä mikään itkettää. Elämäm koulu on koulinut.

        Ai saakeli :D saisiko vielä hieman lisää kierroksia trollimyllyyn?

        Vai oliko sinun siis oikeasti tarkoitus loukata? Aika ikävä ihminen olet :/


      • näitä_riittää
        tatskaton kirjoitti:

        Ai saakeli :D saisiko vielä hieman lisää kierroksia trollimyllyyn?

        Vai oliko sinun siis oikeasti tarkoitus loukata? Aika ikävä ihminen olet :/

        Loukata? Nimimerkkisi on tatskaton.


      • tatskaton

        Ja vaikutanko minä loukkaantuneelta? :D Mutta oliko viestin / aloituksen tarkoitus siis asiallisen oman mielipiteen kertomisen sijaan saada tatskalliset mimmit epävarmoiksi, ja kenties jopa loukata heitä? Mielestäni se on hieman epäkohteliasta. Jos kyseessä on kuitenkin mielipideasia.


      • näitä_riittää
        tatskaton kirjoitti:

        Ja vaikutanko minä loukkaantuneelta? :D Mutta oliko viestin / aloituksen tarkoitus siis asiallisen oman mielipiteen kertomisen sijaan saada tatskalliset mimmit epävarmoiksi, ja kenties jopa loukata heitä? Mielestäni se on hieman epäkohteliasta. Jos kyseessä on kuitenkin mielipideasia.

        En tiedä aloituksen tarkoitusta, kun en sitä ole tehnyt. Varmaankin kysymys on tullut mieleen aloittajalla, kun on nähnyt kuvassa Katariinan selän.

        Minä vain jatkoin mielessäni mielikuvaa, joka tuli tietämästäni tatuoiduista tädeistä. He eivät satu olemaan sisäisesti kovin kauniita persoonia, siksi ehkä lipsahti. Tuskin he täällä sinkut-palstaa lueskelevat. Eikä olis pahaks vaikka lukisivatkin.


    • rumat_suttaukset

      lesbot haluavat merkata itsensä; en välitä enää miltä näytän miesten silmissä; katsokaa, olen lesbo.

    • Luulen että nainen haluaa harrastaa seksiä pimeässä ja/tai peiton alla ja/tai lähetyssaarnaajassa.

    • pitäkää_huolta

      Harvemmin näkee naista joka olisi hyvin kaunis ja hänellä olisi isoja tatuointeja. Kauniilla naisilla on onneksi useimmiten hyvä maku ja alitajuinen tarve pitää huolta ulkonäöstään. Mutta joskus joku nuori nainen haksahtaa.. Kyllä tulee suru puseroon jos näkee vaikka hyvin vaalean ja vaaleaihoisen, ehkä hieman pisamaisen kauniin neidin ja sitten huomaa, että se on tuhonnut osan ihostaan. Se on melkein kuin amputointi. Ja vielä tahallinen. Onneksi niitä poistetaan nykyään. Jäljestä en tiedä.

      Tähän on turha linkittää kuvia jostain muka-sievistä tatska-sutturoista, onhan lähiöbaareissa toki omat "kaunottarensa".

      • sönkkis

        Kyllä siitä laaseroinnistakin tahtoo arpensa jäädä. Eikä kaikki aina kuvastakaan tykkänään lähde. Voi jäädä himmeästi läpi kuultamaan. Plus se on kaiketi kivuliasta poistattaa isojakin alueita. Ja kallista.


      • tatskaton

        Ja se nuori neiti saattaa olla hyvinkin onnekas, kun ei sitten tutustunutkaan sinuun vaan siihen tatuoinneista pitävään, tai ainakin hyväksyvään kundiin. Vältyttiin sydänsuruilta jne. Eli vakka kantensa valitsee. Tässäkin asiassa.


      • pitäkää_huolta

        No onneksi oikeasti nuoret neidit harvemmin niitä tatuointeja ottavat. Alkaa olla väistyvä muoti. Enitenhän naisista tatskan tekijöitä työllistävät 30-55-vuotiaat. Ne lähiöbaarien karaoke-kuningattaret.


    • naisten-ihailija

      Tatuoinnit pilkkaavat Jumalan luomistyötä. Tahallaan tuhritaan kaunis, täydellinen iho. Naisen käsivarret, selkä, sääret, vatsa, oi kuinka kauniita ne ovat kauniimmillaan. Jos niissä olisi tatuointeja.. Miten murheellista. Kuvittele entisaikojen Hollywood-kaunottarelle tatuointi näkyvään paikkaan. Ei ole enää kaunotar.

      • juurikinnäin

      • Ikkh

        Tuosta näkee, että tatuoinnit voivat viedä kokonaan huomion siitä, mikä ihmisessä on kaunista. Marilynissä se oli mm. kasvot sekä puhdas ja kaunis iho.


    • sönkkis

      Miksipä ei. Mullakin on iso tatuointi yläselässä, joka jatkuu etupuolelle olkavartta pitkin käsivarteen kyynärään. :)

      Jospa se on sitten joku kriisi...sovitaan vaikka niin.

    • mennyt_maailma

      Lesboudesta se johtuu. Katariina päätti, että se ei tarvitse enää kurppaannuttuaan miehiä, vaan nyt kannattaa alkaa lesboilla, trendin mukaisesti. Eikä sis tarvi miellyttää miesten silmää enää. Playboy:in ei olisi tietenkään ollut aikanaan mitään asiaa tatskoilla koristettuna. Nyt ei ole enää väliä. Jos se jatkaa lesbo-hommia pidempään, alkaa myös lihoa.

    • RumaaPaskaa

      Tyhmyyden ja mielenköyhyyden takiahan ne tatuoinnit joka paikkaan otetaan.

    • Tatuoitu_minäkin

      Mulla on nilkassa lohikäärme ja tykkään paljon mutta en laittais muualle.

    • Ikis..M

      "Miksi nainen haluaa tatuoida selkäänsä kuvioita?"

      Miksiköhän? Se nainen itse ei sitä kuvaa näe kuten myös hyvin harvoin muut ihmiset. Selkätatskan näkee miehet jotka sitä panee takaapäin ja jos naisen heikko itsetunto ajattelee että on liian taviksen näköinen takaapäin niin se ratkaisee asian laittamalla jännän kuvan joka jää jännämiehen mieleen hyvästä panosta, ehkä jännämies sitten myöhemminkin haluaa panna kun muistaa että olipa siinä selässä jännä kuva. Naiset on aika typeriä, eivät tajua että kun mies semmoisen kuvan näkee se tajuaa satavarmasti ettei ole ainoa jolle sitä on esitelty eivätkä sitä että hyvin harvat miehet oikeasti on niitä vahvaitsetuntoisia jotka arvostaa sitä että saavat olla siinä jonon viimeisimpänä ihailemassa "taidokasta" kuvaa.

      • ruusutjaristit

        Lisäksi miehet keskustelevat saunailloissa:" jokos olet Sannan "tiikeriin" tutustunut, eikös sillä heilu kivasti häntä siinä lopputyönnöissä", hekoheko..


      • Ikis..M
        ruusutjaristit kirjoitti:

        Lisäksi miehet keskustelevat saunailloissa:" jokos olet Sannan "tiikeriin" tutustunut, eikös sillä heilu kivasti häntä siinä lopputyönnöissä", hekoheko..

        Niin ja helpottaahan se tosiaan tunnistamista kun nimiä on niin hankala muistaa "ootko pannu sitä yhtä muijaa jolla on tiikeritatska selässä?" "joo, oon, mistä arvasit, säkin oot?" seuraa herkkä hetki saunan lauteilla yhteistä panoa muistellessa.


      • Ikis..M
        Ikis..M kirjoitti:

        Niin ja helpottaahan se tosiaan tunnistamista kun nimiä on niin hankala muistaa "ootko pannu sitä yhtä muijaa jolla on tiikeritatska selässä?" "joo, oon, mistä arvasit, säkin oot?" seuraa herkkä hetki saunan lauteilla yhteistä panoa muistellessa.

        Tässä vielä rautalankaesimerkkiä. Millaisen vaikutelman antaa Pasi tuossa itsestään:

        http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001935903.html

        Vastaavan kuvan antavat naiset selkätatskoillaan.


      • ihihifhih

        uskomatonta... miehet luulevat naisten ottavan jopa tatuointeja heidän takiaan xD


      • tatskaton
        ihihifhih kirjoitti:

        uskomatonta... miehet luulevat naisten ottavan jopa tatuointeja heidän takiaan xD

        Jep. Varsinkin ne jotka itse inhoavat niitä. :D mulla on oma lehmä ojassa. Kun itse pidän hyvin tehdyistä kuvista naisen iholla.


    • Tatuoinnit ne vaan jaksavat herättää keskustelua.

      Periaatteessa tatuoinneissa ei ole minun mielestä mitään vikaa, päin vastoin itseasiassa.. käytännössä vaan turhan harvoin näkee oikeasti hienoja ja hyvin tehtyjä sellaisia. Sitäkin useammin näkee sinne tänne läiskittyjä epämääräisiä sinertäviä suttuja jotka saa kantajansa näyttämään lähinnä vanhalta matkalaukulta.

      Selkä on käytännöllinen paikka, koska se on peitettävissä, eikä tatuoinnin kantajakaan pääse itse siihen kyllästymään koska se ei ole koko ajan omissa silmissä.

    • oiujlkjlljl

      "Tatuoidut muijat ovat hälläväliä-ihmisiä, kynsilakat lohkeilevat, läskit tursuavat, värjätyt hiukset harottavat,sukkahousut rikki, hiki ja henki haisee, meikkiä on vedetty vasemmalla kädellä. Lävistyksiä ja tatuointeja."
      ----------------------------------------------------

      Huom! He PILASIVAT koko kulttuurin! Itse olen nähnyt elämäni aikana yhden hienon tatuoinnin, mutta se olikin sitä hienompi. (Ilmailun historia ammattilaisen tekemänä selässä, peitti koko alueen. Mies oli taisteluhävittäjälentäjä.) Kun mummot alkoivat ottaa perhosen rintaansa, alan todelliset harrastajat eivät tosiaankaan innostuneet. Juuri tuon takia itselläni ei ole yhtään, eikä koskaan tule olemaan. Nykyisiä tatsoja kuuluukin vihata.

      • tatskaton

        Tääkin on hassua. Joka alakulttuuriin mahtuu aina joku "puritanisti" joka katsoo oikeudekseen määritellä mikä on esim. oikeaa rockmusaa ha mikä on paskaa. Ja usein vaikuttimena eivät ole niinkään soittajan taidot, vaan kuinka suosittu hän on suuren yleisön silmissä.

        Kristinusko aikoinaan taisi alkaa tatuointivihaa kylvämään osaltaan. Alkuperäiskansoilla on ollut omia symboleitaan, about niin kauan kuin on ollut tuhkaa ja luuneuloja. Jos nyt tatskoista on tullut populaarikultturia, niin ongelma on lähinnä niillä jotka eivät niistä pidä. Toki jotkut vetävät överiksi, mutta niin on monessa muussakin asiassa.


      • ei-yksilöllistä

        Tatskat ovat vähän kuin Cheek ja Justin Bieber. Syvät kansan rivit rakastavat palavasti, ja osa kansan riveistä vihaa, koska heistä siitä on tullut osa rasittavaa ja mautonta massakäyttäymistä.


      • tatskaton
        ei-yksilöllistä kirjoitti:

        Tatskat ovat vähän kuin Cheek ja Justin Bieber. Syvät kansan rivit rakastavat palavasti, ja osa kansan riveistä vihaa, koska heistä siitä on tullut osa rasittavaa ja mautonta massakäyttäymistä.

        Uskotko tuota itsekkään? Eiköhän tuolta punaviherkuplan ulkopuolelta löydy aika paljon varsinkin keski-ikäisiä miehiä, jotka eivät juuri naisten tatuoineista perusta. Ja usein tuntuvat olevan kovin äänekkäitäkin siinä suhteessa. Kyllä se porukka sielunkumppaninsa löytää älä huoli.

        Ja eikö siinä tavallaan pitäisi olla ylpeä omasta polustaan, eikä vain dissata sitä mainstreamia, varsinkin kun siitä ei haittaakaan ole? Toisen ulkonäkö on kuitenkin sen toisen asia.


      • ei-yksilöllistä
        tatskaton kirjoitti:

        Uskotko tuota itsekkään? Eiköhän tuolta punaviherkuplan ulkopuolelta löydy aika paljon varsinkin keski-ikäisiä miehiä, jotka eivät juuri naisten tatuoineista perusta. Ja usein tuntuvat olevan kovin äänekkäitäkin siinä suhteessa. Kyllä se porukka sielunkumppaninsa löytää älä huoli.

        Ja eikö siinä tavallaan pitäisi olla ylpeä omasta polustaan, eikä vain dissata sitä mainstreamia, varsinkin kun siitä ei haittaakaan ole? Toisen ulkonäkö on kuitenkin sen toisen asia.

        Punaviherkuplan sisäpuolella olevat tatuointien karttajat eivät ääneen korrektina asiaa huuda, ulkopuolella olevat varmaan tosiaan enemmän. Itse miellän, että tatuointien ystävät ovat eniten persuja, sitten ehkä sdp-vassari-osastoa. Vihreiltäkin toki tatuointeja löytyy, lähinnä vanhemmalta 40 väeltä.

        Meni ohi tuo sielunkumppanuus-aspekti, miten liittyi asiaan?


      • ei-yksilöllistä
        ei-yksilöllistä kirjoitti:

        Punaviherkuplan sisäpuolella olevat tatuointien karttajat eivät ääneen korrektina asiaa huuda, ulkopuolella olevat varmaan tosiaan enemmän. Itse miellän, että tatuointien ystävät ovat eniten persuja, sitten ehkä sdp-vassari-osastoa. Vihreiltäkin toki tatuointeja löytyy, lähinnä vanhemmalta 40 väeltä.

        Meni ohi tuo sielunkumppanuus-aspekti, miten liittyi asiaan?

        Näin siis suurimmissa etelän kaupungeissa. Maalla varmasti tatuointien ottamisen logiikka menee toisella tapaa.


      • oiuojlkjl
        tatskaton kirjoitti:

        Tääkin on hassua. Joka alakulttuuriin mahtuu aina joku "puritanisti" joka katsoo oikeudekseen määritellä mikä on esim. oikeaa rockmusaa ha mikä on paskaa. Ja usein vaikuttimena eivät ole niinkään soittajan taidot, vaan kuinka suosittu hän on suuren yleisön silmissä.

        Kristinusko aikoinaan taisi alkaa tatuointivihaa kylvämään osaltaan. Alkuperäiskansoilla on ollut omia symboleitaan, about niin kauan kuin on ollut tuhkaa ja luuneuloja. Jos nyt tatskoista on tullut populaarikultturia, niin ongelma on lähinnä niillä jotka eivät niistä pidä. Toki jotkut vetävät överiksi, mutta niin on monessa muussakin asiassa.

        En katso oikeudekseni määritellä, mikä on oikein tai väärin. Tuo on vaan oma mielipide. En ole myöskään valtavirtaa, vaan olen ollut H-D puolella viimeiset 15v. Selkäni olisi myös kauttaaltaan tatuoitu, jos kulttuuria ei olisi pilattu. Enää tatsoissa ei ole ollut mitään glamouria yli 20-vuoteen.


    • En käytä.

    • niska.ja.pää.kuin.kyrpä

      Joo, vähän outoa. Itse miehenä, joka näyttää kyrvältä, jolla on silmälasit, ottaisin tatskan mieluummin päähän.

      "Jos on sellainen niska, jossa ei ole ollenkaan notkoa niin, että niska ja pää on vähän niin kuin yhtä pötköä, ja lisäksi on kaljuuntunut, niin sitä näyttää ihan kyrvältä. Jos on likinäköinen, niin näyttää kyrvältä, jolla on silmälasit."

    • whitetrashalarm

      Tatuoinnit, ylipaino ja alempi tulotaso liittyvät yleensä yhteen, etenkin naisilla.
      Katariinan kohdalla kyse on kuitenkin lesbo-porukkaan liittymisestä. Bi- ja etenkin lesbonaiset koosta ja tulotasosta riippumatta ovat usein tatuointimyönteisiä.

    • voi.ei
      • helgamies_

        Tatuointien tarkoituksena naisilla on laskea naisen markkina-arvoa ja tuoda näin esille naisen helppous seksipartnerina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe