Miten kaamos vaikuttaa rekattuihin ja muihin?

Itseäni väsyttää ja se vaikuttaa mielialan laskuun.. Yritän ulkoilla ja syön d-vitamiinia, onkos teillä hyviä vinkkejä millä selvitä pimeästä vuodenajasta?

93

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RessuNro5

      Kirkasvalolamppu & reipas liikunta:) Jälkimmäisestä kokemusta, edellisestä ei.

      • Liikunta on kyllä hyvä juttu, mutta kirkasvalolampun vaikutuksesta en tiedä..


      • Väsyttää... Mikä kirkasvalo lamppu juttu on? Mihin auttaa?


      • Ilmannimi2 kirjoitti:

        Väsyttää... Mikä kirkasvalo lamppu juttu on? Mihin auttaa?

        Se on niinkuin auringonvaloa, pitäisi virkistää. Kannattaa kokeilla, ehkä se auttaisi väsymykseesi?


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Se on niinkuin auringonvaloa, pitäisi virkistää. Kannattaa kokeilla, ehkä se auttaisi väsymykseesi?

        Kiitos infosta.. Kaamos väsyttää varmaan monia muitakin koska kesällä on niin valoisaa ja siihen tottuu... Syksyllä tulee pimeää ja kyllähän siihen tottuu ja talvella on jo siihen tottunut mutta kyllähän kevät on kaikista ihanin vuoden aika kun valo lisääntyy


      • Ilmannimi2 kirjoitti:

        Kiitos infosta.. Kaamos väsyttää varmaan monia muitakin koska kesällä on niin valoisaa ja siihen tottuu... Syksyllä tulee pimeää ja kyllähän siihen tottuu ja talvella on jo siihen tottunut mutta kyllähän kevät on kaikista ihanin vuoden aika kun valo lisääntyy

        Eipä kestä!😊 Itse pidän kevääst ja kesästä parhaiten, aurinko ja vihreä luonto on parasta.


      • kaamoksessa

        Räkäkänni ja sammuminen luumupuun katveeseen..;)


      • Mäki kyl luulen et toi valaistus on aika tärkee juttu. Työpaikallain halogeenit hohkaa katos et toisinaan fiilikset on vähintäänki niinku jossain auringonpaahtees. Sit ku astuu ulos harmauteen nii eron kyl huomaa samoin tein.


      • Kylmät__kädet____

        D-vitsku on auttanut aamuheräämiseen. Syön satasen vahvuuksilla.


      • artagnan kirjoitti:

        Mäki kyl luulen et toi valaistus on aika tärkee juttu. Työpaikallain halogeenit hohkaa katos et toisinaan fiilikset on vähintäänki niinku jossain auringonpaahtees. Sit ku astuu ulos harmauteen nii eron kyl huomaa samoin tein.

        Mutta ei kai lamppu ole sama kuin auringonpaiste?


      • Kylmät__kädet____ kirjoitti:

        D-vitsku on auttanut aamuheräämiseen. Syön satasen vahvuuksilla.

        Juu, d-vitamiinia kannattaa ottaa syksyllä ja talvella.😊


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Mutta ei kai lamppu ole sama kuin auringonpaiste?

        No ei tietty oo... Mä vaan sitä tarkoitin et voimakas valaistus kyl piristää :)


    • Mahtaisiko C-vitamiini auttaa? Ulkoilu silloin kun aurinko näyttäytyy.

      • Saako tuota c-vitamiinia apteekista? Vai kannattaako syödä sitä hedelmien muodossa?


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Saako tuota c-vitamiinia apteekista? Vai kannattaako syödä sitä hedelmien muodossa?

        Kyllä saa:) Hedelmiäkin toki kannattaa syödä. Varsinkin sitrus-hedelmissä on runsaasti C-vitamiinia.


      • yksi-uimaripoitsu-vaan kirjoitti:

        Kyllä saa:) Hedelmiäkin toki kannattaa syödä. Varsinkin sitrus-hedelmissä on runsaasti C-vitamiinia.

        Täytyy harkita hankinko tabu muodossa.. Noita smoothieita vedän, niissä ainakin on c-vitamiinia. Kiitos neuvosta!😊


    • Ennen mua inhotti ku alkoi olemaan syksyllä illat pimeitä. Nyt mä en enää huomioi koko asiaa. Tunnelmallisia valoja laitan, niin se piristää mukavasti. C-vitamiinia voisit kokeilla ja tosiaankin tuo kunnon liikunta ulkoilmassa varmasti piristää.

      • Hyvä että pärjäät.😊 Minulla on välillä aika kurja olo, kun vaikuttaa masennukseen ja ahdistukseen..


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Hyvä että pärjäät.😊 Minulla on välillä aika kurja olo, kun vaikuttaa masennukseen ja ahdistukseen..

        Tuo on kyllä kurja juttu :( Auttaisko se yhtään, että touhuat jotain semmosta mistä oikein tykkäät?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Tuo on kyllä kurja juttu :( Auttaisko se yhtään, että touhuat jotain semmosta mistä oikein tykkäät?

        Juu, yritän touhuta sellaista..😊 Välillä vaan on huono fiilis, yritän silloin tsempata ja toivoa ettei lekurille tarvi mennä..


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Hyvä että pärjäät.😊 Minulla on välillä aika kurja olo, kun vaikuttaa masennukseen ja ahdistukseen..

        Harmi kun sinulla on välillä masennusta ja ahdistusta ! Lainaan sinulle mottoa , että ilman syksyä ei kesästä osaisi nauttia!


      • Ilmannimi2 kirjoitti:

        Harmi kun sinulla on välillä masennusta ja ahdistusta ! Lainaan sinulle mottoa , että ilman syksyä ei kesästä osaisi nauttia!

        Kiitti!🌸 Täytyypä ajatella tuota mottoa syksyn aikana tarvittaessa.


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Juu, yritän touhuta sellaista..😊 Välillä vaan on huono fiilis, yritän silloin tsempata ja toivoa ettei lekurille tarvi mennä..

        Mä uskon ettei ole olemassa ainoatakaan ihmistä, jolle ei tulis toisinaan semmosia huono fiilis-päiviä. Sillon ku mulle tulee semmonen, niin aattelen vaan että tää menee kyllä ohi. Se helpottaa kummasti. :) Ja suklaa auttaa aina ;)


      • KittieChi-81
        tinttu-liina kirjoitti:

        Mä uskon ettei ole olemassa ainoatakaan ihmistä, jolle ei tulis toisinaan semmosia huono fiilis-päiviä. Sillon ku mulle tulee semmonen, niin aattelen vaan että tää menee kyllä ohi. Se helpottaa kummasti. :) Ja suklaa auttaa aina ;)

        Juu, ei olekkaan. Se on vaan sairaalla vähän erilainen fiilis silloin.


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Juu, ei olekkaan. Se on vaan sairaalla vähän erilainen fiilis silloin.

        Nii..ehkä nämä pinnalliset pikkuohjeet ei aina auta...Toivotaan nyt kumminki että ilman pahimpia kuoppia selviät tästä syksystä ja talvesta. Maaliskuun puolelle kun päästään, niin sit aletaan olemaan paremmalla puolella. Vaikkei nuo pimeät kuukaudet ole mukavia, niin on aina asioita joista voi olla iloinen..niinku terveet läheiset, lemmikit ym..:)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Nii..ehkä nämä pinnalliset pikkuohjeet ei aina auta...Toivotaan nyt kumminki että ilman pahimpia kuoppia selviät tästä syksystä ja talvesta. Maaliskuun puolelle kun päästään, niin sit aletaan olemaan paremmalla puolella. Vaikkei nuo pimeät kuukaudet ole mukavia, niin on aina asioita joista voi olla iloinen..niinku terveet läheiset, lemmikit ym..:)

        Aina minä yritän selvitä, perhe ja ystävät on tukena ja apua haen jos tarvii.😊


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Aina minä yritän selvitä, perhe ja ystävät on tukena ja apua haen jos tarvii.😊

        On hieno juttu, että on ihmisiä ympärillä jotka tukee tarvittaessa. :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        On hieno juttu, että on ihmisiä ympärillä jotka tukee tarvittaessa. :)

        Näin on.😊


    • RUNO

      Syksy Suomeen saapuu
      ja kulkuri uupuu,
      kun kotia mistään löydä ei.
      Kesän ihanat muistot haalistuu
      ja Kulkurin sielu kaipaa valoa.

      Syksyä silti kulkuri rakastaa,
      kun luonto on kauneimmillaan
      ja vapauden tähtiä saa katsoa alla taivaan.

      Syksy saa tulla,
      Sillä ilman vuoden vaihtelua.
      Ei kulkuri haaveilis kesästä,
      Vaikka syksy voimat kulkurilta vei.

      • Olipas kaunista! Kiitos piristyksestä!🌹


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Olipas kaunista! Kiitos piristyksestä!🌹

        RUNO

        uupunut unityttö uneksii
        ja luonnossa maleksii.
        uupunut,
        muttei uupunut itke.
        itke
        ei,
        koska siihen syytä ole ei.
        uupunut vain voimia ketää
        ja kerran vapaudessa herää,
        koska silloin sulaa jää.
        kaukainen muisto silloin on tää,
        kun uupunut oli hän.
        uupunut on silloin kukkaan puhjennut
        ja kevääseen purjehtivat.


      • Ilmannimi2 kirjoitti:

        RUNO

        uupunut unityttö uneksii
        ja luonnossa maleksii.
        uupunut,
        muttei uupunut itke.
        itke
        ei,
        koska siihen syytä ole ei.
        uupunut vain voimia ketää
        ja kerran vapaudessa herää,
        koska silloin sulaa jää.
        kaukainen muisto silloin on tää,
        kun uupunut oli hän.
        uupunut on silloin kukkaan puhjennut
        ja kevääseen purjehtivat.

        Olet kyllä mahtava runoilija!🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Olet kyllä mahtava runoilija!🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

        Muuten pieni moka tossa runossa on "uupunut vain voimia ketää" kun pitäisi lukea "uupunut vain voimia kerää"


      • Ilmannimi2 kirjoitti:

        Muuten pieni moka tossa runossa on "uupunut vain voimia ketää" kun pitäisi lukea "uupunut vain voimia kerää"

        Okei.😊


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Okei.😊

        pieni enkeli katsoi
        taivaalle
        ja näki toivon tähden tuikkivan.
        se tähti vilkutti
        ja toi ilon pienelle enkelille.
        toivon paremmasta olosta
        ja pieni enkeli uskalsi sulkea silmät.
        ei ollu pienellä enkelillä
        mitään
        pelättävää.
        pieni enkeli nukkui,
        nukkui,
        nukkui....
        kunnes voimat olivat palaneet...


    • No on kyl hyvii vinkkei :) Ekaks sä skippaat alkupään ohjeet ku ne ei kummiskaan tepsi. Sit sä keität maankuuluu sipulimaitoo joka tehoo vaivaan ku vaivaan. Sit sä maalaat käpyi ja kiroot kamuus Artsii ku henki haisee. Täl tavoin sä unohdat murheet ja oot iloisel mielel :D

      • Voi yrjö...😲


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Voi yrjö...😲

        Artsi se vaa oli..;)))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Artsi se vaa oli..;)))

        😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Voi yrjö...😲

        Tota noin... Et sä tollai voi dissata vanhan kamun neuvoi ku se on vaan nii et tehokkain troppi on järjestään ilkeetä ottaa ;)


      • artagnan kirjoitti:

        Tota noin... Et sä tollai voi dissata vanhan kamun neuvoi ku se on vaan nii et tehokkain troppi on järjestään ilkeetä ottaa ;)

        Niinhän sitä sanotaan, että kaikki pahanmakuinen on terveellistä :))


    • Silleenettä

      Liikunta ja d-vitamiini ja ruokavalion monipuolisuus muutenkin. Talvi on upeaa aikaa.

      Kirkasvalolampuista muuten sen verran että on aikalailla lume efektiä sen vaikutus. Eikä suositella migreenistä kärsiville, voi laukaista näillä tapauksilla migreenin helposti.

      • Juu, itse en ole kirkasvalolampusta hyötynyt.. Sattuu vaan valo silmiin.. Ja migreenistä kärsin välillä..


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Juu, itse en ole kirkasvalolampusta hyötynyt.. Sattuu vaan valo silmiin.. Ja migreenistä kärsin välillä..

        Hyvä tietää ettei välttämättä ole hyötyä minulle kun en oikein pysty olemaan kirkassa valossa kun alkaa särkee silmiä.


      • kenenkäänsilmätkestä

        Ei kai sitä pidä suoraan tuijottaa?


    • seijajaeino

      Met naimma emännän kanssa.Lotina ja loiske kuuluu!

    • no eipä tää pimiän aika aiheuta jäbässä minkään sorttista muutosta. jonku semmosen liikunnallisen harrastuksen aloittaminen saattaa kylläki viedä alakuloa muualle. sitte ku vaan aattelet et me kamutki täällä tsempataan parhaamme mukaan :)

    • Mä oon tänään miettiny syntyjä syviä...

      Ootteko koskaan aatellu, että ku elämässä sattuu vaikka semmonen juttu, että jokin asia menee täysin murskaksi ja sä murehdit sitä sitten viikkotolkulla.... Jälkeenpäin kun aikaa on kulunut tarpeeksi, niin huomaatkin että se oli loppujen lopuksi hyvä että asiat meni niin... Aina kun ei itse tajua, että mikä on hyväksi itselle...:P

      Annan täs esimerkin..olin aikoinaan yhden kuspääurpon kanssa, joka oli ku mehiläinen eli hyppi kukasta kukkaan. Sit se jäiki sen yhden kukkansa kanssa ja mä jäin ku nalli kalliolle. Jälkeenpäin vasta tajusin, että olipa hyvä, että se meni noin...mun elämä kun olis ollu yhtä helvettiä sen kanssa... :)

      Sekin asia tuosta seurasi, että rehellisyys on asia mitä arvostan yli kaiken. :)

      Onko teillä ollu mitään vastaavia juttuja, missä olette vasta jälkeenpäin tajunneet, että se oli hyvä näin?
      Sori sit Kittie, ku vähä otin täs sun aloituksessa muita juttuja esiin..:P

      • No joku mimmi voi mustaki funtsii et olipa sit paska jätkä ku annoin tunteiden laimentuu. Toiki on vaan et jos ei iske kipinää nii ei sit iske. En mä kuiteskaan mikään kukast kukkaan hyppijä oo ikäin ollu ku mä vaan arvostin uimataitoo yli muun :) No mut vakavissaan kyl tollasii juttui tapahtuu. Mäki olin aikoinaan kovin pettyny ku en saanut haluamaani työpaikkaa kotiseudultain. Ny voi sit vaan miettii et olisinko mä kuiteskaan ollu siel onnellisempi... En usko :)


      • artagnan kirjoitti:

        No joku mimmi voi mustaki funtsii et olipa sit paska jätkä ku annoin tunteiden laimentuu. Toiki on vaan et jos ei iske kipinää nii ei sit iske. En mä kuiteskaan mikään kukast kukkaan hyppijä oo ikäin ollu ku mä vaan arvostin uimataitoo yli muun :) No mut vakavissaan kyl tollasii juttui tapahtuu. Mäki olin aikoinaan kovin pettyny ku en saanut haluamaani työpaikkaa kotiseudultain. Ny voi sit vaan miettii et olisinko mä kuiteskaan ollu siel onnellisempi... En usko :)

        No se että vaan kyllästyy toiseen, niin on vain semmosta mille ei mitään voi. Ei semmonen ihminen olekkaa mikään herhiläinen :) Aattele Artsi, että jos sä olisit saanu sen työpaikan muualta, nii sä et eläis nyt just tuota elämää mitä elät..saati että uimataito olis noussu noinki tärkeeks asiaks ;))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No se että vaan kyllästyy toiseen, niin on vain semmosta mille ei mitään voi. Ei semmonen ihminen olekkaa mikään herhiläinen :) Aattele Artsi, että jos sä olisit saanu sen työpaikan muualta, nii sä et eläis nyt just tuota elämää mitä elät..saati että uimataito olis noussu noinki tärkeeks asiaks ;))

        Nii se tärkee lisäys, että sillon kun jollaki on halu käydä paljon aidan takana, niin pahimmilla tyypeillä siinä ei ole kysymys ollenkaan tunteista tai rakkaudesta.


      • RessuNro5
        tinttu-liina kirjoitti:

        Nii se tärkee lisäys, että sillon kun jollaki on halu käydä paljon aidan takana, niin pahimmilla tyypeillä siinä ei ole kysymys ollenkaan tunteista tai rakkaudesta.

        Pakkomielteestä pikemminkin tai yrityksestä korjata heikkoa itsetuntoa? Syitä löytyy kai joka lähtöön.


      • RessuNro5 kirjoitti:

        Pakkomielteestä pikemminkin tai yrityksestä korjata heikkoa itsetuntoa? Syitä löytyy kai joka lähtöön.

        Se on sellaista sairaalloista pakkomiellettä. Yleensä (niinku tossa munki kertomassa jutussa) nii tollane häiskä jää lopulta yksin..eikä säälitä yhtään. :)


      • näin_se_on

        Sydämensärkijöitä ja opportunisteja on yhtä lailla naisissa.


      • näin_se_on kirjoitti:

        Sydämensärkijöitä ja opportunisteja on yhtä lailla naisissa.

        Juu, niin varmaan löytyy myös naisista tämmöstä "ötökkäilmiötä".


      • No se sälli ei saletisti tajunnut että mitä menetti. Sen meitsi sanoo vaan Lananen.. ;-)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No se että vaan kyllästyy toiseen, niin on vain semmosta mille ei mitään voi. Ei semmonen ihminen olekkaa mikään herhiläinen :) Aattele Artsi, että jos sä olisit saanu sen työpaikan muualta, nii sä et eläis nyt just tuota elämää mitä elät..saati että uimataito olis noussu noinki tärkeeks asiaks ;))

        No täytyy sit itteäin kehaista et mä vuorostaan otin uintioppiin sellaisen 6-vuotiaan pikkuskidin ku elokuus lomailin tuol kotipuoles. Nopeempaan tahtiin meni kyl jutut jakeluun ku enolleen... ;)


      • butch-cassidy kirjoitti:

        No se sälli ei saletisti tajunnut että mitä menetti. Sen meitsi sanoo vaan Lananen.. ;-)

        Mä olisin peukuttanu mut mikä on ku ei toimi? Vihreenä kaikki...


      • butch-cassidy kirjoitti:

        No se sälli ei saletisti tajunnut että mitä menetti. Sen meitsi sanoo vaan Lananen.. ;-)

        Voi kiitos Butsi..tuo lämmitti teipattua sydäntä :)


      • artagnan kirjoitti:

        No täytyy sit itteäin kehaista et mä vuorostaan otin uintioppiin sellaisen 6-vuotiaan pikkuskidin ku elokuus lomailin tuol kotipuoles. Nopeempaan tahtiin meni kyl jutut jakeluun ku enolleen... ;)

        Tuohan on hieno juttu, että jaoit sitä osaamistasi tollaselle pikkumuksulle. :) Mahtoi olla tenava innoissaan. :)

        Ja tollasille pikkusille menee vielä oppi perille, ku ei vielä tuossa iässä pyöri likat mielessä.. niinku opettajalla ;))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Tuohan on hieno juttu, että jaoit sitä osaamistasi tollaselle pikkumuksulle. :) Mahtoi olla tenava innoissaan. :)

        Ja tollasille pikkusille menee vielä oppi perille, ku ei vielä tuossa iässä pyöri likat mielessä.. niinku opettajalla ;))

        No ollaan kyl läheisii ku on perheen ainoo skidi... Noi 'nykynuoret' on kyl varhaiskypsii ku toiki pitää eskaris jo kimmakamuu ;) Sit mä oon roudannu kymmenii ton penskan piirroksii Arielil ku hän erehtyi kerran kehuun et onpa nättei. Et kyl täs toiseks jäädään...


      • artagnan kirjoitti:

        No ollaan kyl läheisii ku on perheen ainoo skidi... Noi 'nykynuoret' on kyl varhaiskypsii ku toiki pitää eskaris jo kimmakamuu ;) Sit mä oon roudannu kymmenii ton penskan piirroksii Arielil ku hän erehtyi kerran kehuun et onpa nättei. Et kyl täs toiseks jäädään...

        Teidän suvun miehet on sit heikkoina naisiin. Pienestä jo alotetaan pyöritykset. :)) Pitäsköhä sunki piirtää jotain Arielille, nii pysyt samalla viivalla... ;))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Teidän suvun miehet on sit heikkoina naisiin. Pienestä jo alotetaan pyöritykset. :)) Pitäsköhä sunki piirtää jotain Arielille, nii pysyt samalla viivalla... ;))

        Jos mä vaan tolla skittan soittelul yritän ;) Mä ku vähä epäilen et ton skidinki hutaisemat tikku-ukot päätyy mappi-ööhön :D


      • artagnan kirjoitti:

        Jos mä vaan tolla skittan soittelul yritän ;) Mä ku vähä epäilen et ton skidinki hutaisemat tikku-ukot päätyy mappi-ööhön :D

        Käy vetämässä serenadi ikkunan alla..:)))


      • No joo... Mullekin kävi melkein yhtä ikävästi ennen viime joulua :(( Haaveilin kahdesta lemmikkirotasta, mutta mulle sanottiin ehdoton EI, sillä ne saattaisivat purra mua sormeen ja kuolisin kuulemma heti verenmyrkytykseen :(( Mua tympäisi niin TODELLA raskaasti, koska olin keksinyt niille jo nimetkin... Siis Toljanter ja Tosiressu, hahaha ;)) Sitten sain Joulupukilta niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin maailman ihanimman ja söpöimmän kissan ikinä :)) Eikä mua enää yhtään harmita, ettei mulla olekaan Tosiressu-rottaa, vaan pelkkä Toljanter-kissa (✿☯‿☯)


      • artagnan kirjoitti:

        Jos mä vaan tolla skittan soittelul yritän ;) Mä ku vähä epäilen et ton skidinki hutaisemat tikku-ukot päätyy mappi-ööhön :D

        Not true :)) Olen säilyttänyt niistä i-h-a-n j-o-k-a-i-s-e-n...


      • a--r--i--e--l kirjoitti:

        No joo... Mullekin kävi melkein yhtä ikävästi ennen viime joulua :(( Haaveilin kahdesta lemmikkirotasta, mutta mulle sanottiin ehdoton EI, sillä ne saattaisivat purra mua sormeen ja kuolisin kuulemma heti verenmyrkytykseen :(( Mua tympäisi niin TODELLA raskaasti, koska olin keksinyt niille jo nimetkin... Siis Toljanter ja Tosiressu, hahaha ;)) Sitten sain Joulupukilta niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin maailman ihanimman ja söpöimmän kissan ikinä :)) Eikä mua enää yhtään harmita, ettei mulla olekaan Tosiressu-rottaa, vaan pelkkä Toljanter-kissa (✿☯‿☯)

        No onhan kisulista paljon enemmän iloa, ku siimahännistä..Noilla rotilla on kyllä nätit nappisilmät, mulle ainaski niitte hännät on kauhistus...menee ihan kylmät väreet :{


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No onhan kisulista paljon enemmän iloa, ku siimahännistä..Noilla rotilla on kyllä nätit nappisilmät, mulle ainaski niitte hännät on kauhistus...menee ihan kylmät väreet :{

        jäbälläki kyllä vähä mahan pohjasta sieppas noi typykän rotta puheet ku on kummiski semmonen vahinkoeläin kyseessä ku irti vaan sattuupi livahtamaan..


      • no tulipa sitä ihtekki pidettyä jokunen vuosi sitte porukkaa semmosen neitosen kans keltä ei pahemmin ymmärrystä löytyny. ku olis tarvinnu likimain koko miehen muuttaa et olis kehdannu ihmisten ilmoilla näyttää..


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Käy vetämässä serenadi ikkunan alla..:)))

        Tota noin... Älä väännä puukkoo haavas ku hiljalleen rupee unohtuun se karkauspäivän mokailu ;)


    • Silloin kun mielen vetää matalaksi kannattaa ensisijaisesti etsiytyä muiden ihmisten pariin kun seuralla on tunnetusti piristävä vaikutus.. :-)

      • Toi on totta..:) Joskus kyllä saattaa olla sellanenki taas, että kaipaa yksinoloa. Silloin voi lähteä ulos kävelemään ihan rauhassa ja kattella luontoa. Sieltä ku tulee, niin on paljon parempi mieli. :) Ekalla sijalla on kyllä toi, että juttelee muitten kanssa.


      • Toi on kyl totta. Oli sit pitkii illat aikoinaan ku ei ketään tuntenu eikä sit kehdannut itteään oikein minnekään sakkiin tunkee. Sä kuules oot Butch ku oma broidi :)


    • Kaamosaikaan on oikeasti ihan superihanaa tunnelmoida :)) Ja mulla on siihen tarkoitukseen noin tsiljardimiljardia kertaa parempi juoma kuin Artagnanin KAAMEAT JA YÖKÖTTÄVÄN OKSETTAVAT SIPULIMAIDOT (´ཀ`❀) Ensiksi sulla pitää olla tooooooooooooodella ISO muki, johon teet kaakaota punaiseen maitoon. Sen jälkeen vatkaat päälle runsaasti kermaa, jossa on paaaaaaaaaaaaaaaaaljon sokeria. Lopuksi juoma koristellaan suklaarouheella ja toffeekastikkeella. Ja myös niitä laitetaan ihan superpaljon :)) NIIN tooooooooooooooooooooosi herkullista, N-A-M!!! Joskus mulla on tapana lisätä sekaan jäätelöäkin... Siis jos mun mukiin vain mahtuu (◔_◔❀)♫♪

      • Melkee hampaat irtos ku luki tuota..:8 Mahtaa olla imelää :¤


      • hitto_mikä_pommi

        Sulaako teräslusikka 'juomaan'?


      • liianmakeaa

        Terästetty glögi on tähän vuoden aikaan parasta.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Melkee hampaat irtos ku luki tuota..:8 Mahtaa olla imelää :¤

        Mmmm... Sopivan makeaa, mutta ei LIIAN :))


      • a--r--i--e--l kirjoitti:

        Mmmm... Sopivan makeaa, mutta ei LIIAN :))

        mitenkä jäbällä jotenki ohtalohkoon asti vihlas ku tota reseptiä kahteli.. ;)


      • Sori ny vaan murusein mut toi ei oo juomaa vaan jotain ihme kiisselii... ;)


    • No mulle tämä pimeys ei tuo minkään sortin ongelmia, oon yhtä pirtsakka läpi koko vuoden:)))))))) Tiedän että tämä mun ikuinen hyväntuulisuus ärsyttää läheisiäni mutta se vaan lisää hyväntuulisuuttani:)

      • Tiedätkö, että mullakin on hymy ihan korvissa, kun katson sun SUPERKOMEAA profiilikuvaa mun rakas paavin höpsöläinen, hahaha ♡(⌤‿⌤ ❀)♡♫♪。゚☆♪


      • herätys-hei
        a--r--i--e--l kirjoitti:

        Tiedätkö, että mullakin on hymy ihan korvissa, kun katson sun SUPERKOMEAA profiilikuvaa mun rakas paavin höpsöläinen, hahaha ♡(⌤‿⌤ ❀)♡♫♪。゚☆♪

        Lääpit vanhaa ukkoa..


    • valitettavasti_näin

      No sanotaanko että panee vituttamaan.

    • Tutkittua_tietoa

      Vaikka kaamosmasennusta hoidetaan valolla, sen puute ei yksistään selitä kaamosoireita. Moni syy vaikuttaa siihen, reagoitko kaamokseen.

      Kaamosoireille ja -masennukselle ovat alttiimpia naiset ja luontaiselta rytmiltään iltavirkut, joiden sisäinen vuorokausirytmi on viivästynyt.

      On olemassa geenimuunnos, joka vaikuttaa verkkokalvon valoa vastaanottaviin soluihin siten, että ne eivät reagoi yhtä herkästi valoon kuin valosolut normaalisti. Tästä syystä toisille saattaa syntyä ”valonnälkä”.

      Syntymäajankohdalla on vaikutusta siihen, miten herkästi reagoi kaamokseen. Pimeään reagoivat herkemmin keväällä ja kesällä syntyneet, joiden sikiöaika ajoittuu pimeään vuodenaikaan.

      Kaamosmasentuneilla melatoniinia erittyy alkuillasta epätasaisemmin kuin muilla. Siksi nukahtaminen viivästyy.

      Ikä lisää kaamos-oireilua, sillä sisäinen kello menettää joustavuuttaan iän myötä. Sopeutuminen vuorotyöhön ja aikaerolentoihin muuttuu vaikeammaksi. Siirtyminen kesä- ja talviaikaan ei käy enää helposti.

      Asiantuntijana unitutkija, tutkimusprofessori Timo Partonen Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe