onko hyvä syy tehdä itsemurha?

jjebeee

Hei. Haluaisin paljon mielipiteitä, että onko yksinäisyys teidän mielestänne hyvä syy tehdä itsemurha? Jos on täydellisesti yksin tässä maailmassa ja eikä asiaan saa muutosta niin onko se teidän mielestänne hyvä syy kuolla??? Älkää sanoko, että keksi harrastus ja muuta sellasta kaikkea on yritetty ja ei se mun kohdalla muutu yksinäisyys olen kohta 40 vuotias mies tarkkaan mietin kyllä asiaa ja haluaisin muitten kommentteja.

27

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirta

      "Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin..."
      Me kaikki olemme samassa veneessä ja kukin joutuu kokemaan yksinäisyyttä jossain elämänsä vaiheessa.
      En kannata itsemurhaa vaan uteliasta asennetta elämää kohtaan.
      Kaikki me kuollaan lopulta, kuoleman kohtaamista ei kannata kiirehtiä.

    • paljontallannut

      Olen mieluiten yksin. Sosiaaliseksi elämäksi riittää kaupassa päivää ja näkemiin. Välillä voi yrittää juoda muut mukavaksi, mutta harvoinhan se onnistuu ja itsekin muuttuu yleensä päinvastaiseen suuntaan. Itsemurha ei ole koskaan edes käynyt mielessä. Jos alkaa masennus vaivata, niin lähden pitkähkölle kävelylle luontoon.
      Liikunta yleensä piristää, vaikka kaupungissakin tallaisi.

    • Obi1

      No ei o hyvä syy. Elämä on muutakin kun joutua kuuntelemaan vittuilua koulus. Se loppuu aikanaan ja elämä alkaa. Tsemii!!!

    • tylsääettäetvoiitekeksiä

      Tylsää, että ite yksilö ei keksi muuta.
      Keksi ite, ole luova!

      Kaikilla ihmisillä on vaikeeta, miksi just SINÄ et voi selvitä?

      meepä itseesi ja ota perspektiiviä!
      Mieti miten vanhemmistasi. kavereistasi tuntuu että sinä et vain viitsinyt!
      Ajattele laajemmin, ajattele heitä jotka välittävät sinusta!

      Elä oo noin itsekeskeinen ja omahyväinen, itsekäs loinen!
      Vanhempasi ovat kasvattaneet sinut, rakastaneet sinua, huolehtineet sinusta.
      Ja sinä (sorry: typerä/itsekeskeinen) meinaat vaan tappaa itsesi ja et sitten YHTÄÄN AJATTELE MUITA!
      Olet tosi tylsä tyyppi, mene itseesi ja KOHOTTAUDU!!

      • KaltaisesiIhmiset

        Sinun mielestäsi "tylsää" ettei toinen keksi itselleen parannusta. Tuolla mollaamisella ja toisen alastyöntämisellähän tietenkin yrität auttaa eikö? Pitäisiköhän SINUN katsoa peiliin ja mielellään pysytellä kaukana näppäimistöstä ja muutenkin ihmisistä, sillä tekstistäsi päätellen olet puhdasta myrkkyä.


    • Tsemppiä

      hohhoijjaa, ompahan taas kommentteja toisilla.

      Käsitin, että kysyjä on elämässä totaalisen yksin. Oletteko te kokeneet koskaan sitä? täydellistä yksinäisyyttä? jos et niin ei kannata huudella, että mene nyt vain itseesi. Syyt yksinäisyydelle ovat moninaiset.

      Mitä tulee kysyjän kysymykseen, onko itsemurha hyvä syy, vastaan, että ei ole. Itsemurhalle ei oikeastaan ole olemassa hyvää syytä. Silti niitä tapahtuu, ikävä kyllä. Silti en kehoita missään nimessä sitä tekemään. Syy tälle on se, että olen huomannut elämässä tapahtuvan kyllä asioita ja olosuhteiden muuttuvan, mutta joskus niihin menee aikaa. Kuitenkaan, jos teet itsemurhan et koskaan voi tietää miten lähellä muutos parempaan olisi voinut olla edessä.

      Tiedän kyllä itse kokemuksesta mitä käyt läpi tällä hetkellä. Kannustan sinua jatkamaan elämääsi ja tehdä SE mitä kykenet ja voit asian suhteen. Ei sen enempää.

      • HulluPulupoika

        Ihmiset on sulaa paskaa. Kuolkaa pois.


    • ruma--nainen

      Ei ole. Mielestäni naisella äärimmäinen rumuus on pahinta masennusta aiheuttava asia mitä voi olla ja varsinkin jos se rumuus johtuu vieläpä liian suurista luista ja maskuliinisuudesta. Jos synnyt todella rumaksi niin et oikeastaan saa minkäänlaista elämää et ainakaan normaalia elämää.

      Mikä muu ongelma tahansa on pientä omaani verrattuna koska minkälaiset ongelmat tahansa ovat voitettavissa, mutta synnynnäiseen ulkonäköönsä ei voi vaikuttaa. Vammaisuuskin on hyväkstympi asia ja ihmiset säälivät ja tuntevat myötätuntoa vammaisuuttakin kohtaan, mutta synnynäinen geneettinen rumuus on asia jota ei ihmiset voi sulatta ja aiheuttaa kauheaa vihaa ja inhoa sellaista ihmistä kohtaan jolle on suotu rumuuden kohtalo.

      Ja rumuuden myötä ihmiset myös olettavat, että se ruma on myös älyllisesti vajaa. Nainen arvotetaan täysin ulkonäkönsä mukaan. Tavallinen ja vähemmänki kaunis nainen saa varmasti hyvän ja normaalin elämä, mutta äärimmäisen ruma ei yhtään mitään.

      Mulla on mitä parhain syy tehdä itsari, se olisi pitänyt tehdä jo nuorena. Kadun yhtä ainoaa asiaa elämässäni, sitä, että en tehnyt itsaria jo nuorena. Ilmeisesti kuvittelin, että tää mun elämä jotenkin paranis iän myötä ja kun aikaa kuluu, mutta EI, se ei ole parantunut lainkaan vaan kaikki on mennyt entistä huonommaksi.

    • odoital

      On. Mikä tahansa on hyvä syy. Eläminen ei ole velvollisuus. Jos eläminen ei miellytä, sen voi lopettaa.

      • odoital

        Ei siis ollut v**lua, tajusin että saattaa kuulostaa siltä. Itse kykenen elämään romahtamatta totaalisesti vain sen tiedon varassa, että voin tappaa itseni kun asiat menee siihen pisteeseen etten enää viitsi jatkaa elämistä.


      • uijui3

        Entäpä jos sen jälkeen alkaakin vielä pahempi olotila, koska menit tekemään itsemurhan?


      • odoital
        uijui3 kirjoitti:

        Entäpä jos sen jälkeen alkaakin vielä pahempi olotila, koska menit tekemään itsemurhan?

        No aika mahdotonta, kun sitten minua ei ole enää olemassa. Melko epälooginen kysymys.


      • Obi1

        No jos viittit antaa loogisen selityksen miks ja miten on mahdollista että vuosia sitten kuolleet ihmiset vierailevat mun unissa niinkuin elossa olevat? Mites ne nyt ei tunnu pysyvän mullan alla?
        ;>


      • oujee13
        odoital kirjoitti:

        No aika mahdotonta, kun sitten minua ei ole enää olemassa. Melko epälooginen kysymys.

        Ja tämän tiedät faktaksi koska?


      • vattujooo
        oujee13 kirjoitti:

        Ja tämän tiedät faktaksi koska?

        voi jeesus näitä idiootteja


      • hahaha5

        ja näin hän todisti tietämättömyytensä täysin :D


    • älä.hitossa.enää

      Älä ihmeessä tee itsemurhaa!

      Katso päivä kerrallaan. Maailma voi muuttua. Ehkä muutaman vuoden päästä kaikki onkin erilaista ja parempaa. Nyt en suosittele luovuttamaan.

      • IhanTerveOlen

        Haista paska:D


    • EletäänVaikkaPiruuttaan

      Hyvä syy elää : keksi elämällesi päämäärä ja tarkoitus
      Toi kuolema tulee kyllä, ýritit sitä estää tai et... joka tapauksessa....

    • eienääuori

      Yksinäisyys on hirveä inhimillinen kärsimys ja sen uhrina on moni tänäkin päivänä. Uskon että melkein jokainen meistä kokee jossain elämänvaiheessa yksinäisyyttä ja orpoutta. Tämä on eri asia, jos yksinäisyys kroonisoituu ja siitä tulee pitkäaikainen kokemus ja olotila.
      Älä tee kuitenkaan itsemurhaa. On ihmisiä jotka kärsivät koko elämän hirveistä fyysisitä kivuista ja ei sekään helppo kohtalo ole. Hyvä juttu että olet tullut näin esille jakamaan ongelmaasi. Kuule et ole toivoton tapaus ja elämä voi saada yllättävänkin käänteen.
      Hyvää jatkoa jos luet ketjua. Kirjoittele lisää.

    • NedFlanders

      Jokainen tekee niin kuin parhaaksi kokee. Live!

    • frttyd

      on on

    • Hei,

      Hyvä että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa oloa. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.

      Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-07, sunnuntaisin 15-07.

      Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

      http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.
      Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos haluat mielummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahdenkesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

      Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".

      Itsemurhayrityksen jälkeen keskustelutukea kannattaa hakea heti.
      SOS-kriisikeskus Helsingissä tarjoaa tukea itsemurhaa yrittäneille selviytymisen tueksi ja uuden itsemurhayrityksen ehkäisemiseksi.
      Keskustelut ovat maksuttomia. Ajan varaaminen LINITY-asiakasvastaanotolle puhelimitse: 0800 98 030 (ma–pe klo 9–17)
      Lisätietoja: www.mielenterveysseura.fi/linity

      t. sos-kriisikeskus / pekka

    • tiluliluliiiiiii4

      Minä haluan tappaa kaikki. LAALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALAtgfjhjghjghghghngfto xbyxtm7ur,8mhjjjjjjjjjinä haluan tappaa kaikki. LAALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALAtgfjhjghjghghghngfto xbyxtm7ur,8mhjjjjjjjjjinä haluan tappaa kaikki. LAALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALAtgfjhjghjghghghngfto xbyxtm7ur,8mhjjjjjjjjjinä haluan tappaa kaikki. LAALALALALALALAinä haluan tappaa kaikki. LAALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALAtgfjhjghjghghghngfto xbyxtm7ur,8mhjjjjjjjjjLALALALALALALALALALALALALALAtgfjhjghjghghghngfto xbyxtm7ur,8mhjjjjjjjjj

      • dingdingdingoletvoittaja

        Kuole pois.


    • Anonyymi

      Hyvä syy, niinkuin muutkin, elämä on ainoastaan turhuke.

    • Anonyymi

      Teenkö itsemurhan kun mulla on pienet Munat, naiset pilkkaavat ja miehet nauraa kun menee saunaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe