Markettien valvontakamerat

UjoPiimäkkö

Mietityttää ja uteliaisuuttani kysyn miten kauan tallenteita säilytetetään keskimääräisesti ja sanooko laki jotain tarkkaa tästä koska olisihan se kiva tietää olenko kk,kaksi vai vuoden nauhalla.
Otetaan esimerkiksi nyt vaikka isot marketit.

12

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmät__kädet____

      Onko sillä väliä. Kun kuvanlaatu on ihan kuraa. Olen käynyt tunnistamassa varkaita kyttiksellä ja mitään selvää ei saanut.

    • UjoPiimäkkö

      Onko....siis ihan näissä isoissa ja uusissakin marketeissa?
      En minä mitään tunnistusjuttuja ihmettele vaan sitä tallenteiden säilytysaikaa ja minkä ajan jälkeen "pyyhkivät yli",meinaan kun ei niissä mitään nauhoja taida olla enää aikoihin ollut.
      Minkähänlainen se todistusaineisto sitten on oltava jos varkaita jahdataan,tavaraa taskuun kuvaa vai kassahihnaako siinä tuijotetaan meneekö kaikki läpi mitä kärryyn kerätty tms?

    • Justiina-nähty

      Niin monta vuotta kuin itse kukin yrittäjä haluaa. Onhan se yrittäjän edun mukaista että asioita voidaan tutkia mahdlollisimman pitkältä ajalta. Nykytekniikalla onnistuu vuosien tallannus, eikä ole rahasta kiinni isoilla yrityksillä. Tallennuskin tapahtuu vain siloin kun kamera havaitsee liikettä.

    • Kolvimies

      Eiköhän marketeissa tuo tallennus pyöri likkeestä riippumatta sen aukioloajan pelkästään ja voipi olla että liikkeestä sitten öisin mutta pimeällä tai vähennetyllä valolla niillä oikein mitään tee silloin kun mitään infrapunaa ym eivät käytä.
      Kait ne nyt jossain järkiajassa pyyhitään luulisin,mitäs järkeä sinne vuositolkulla on tallennella,meinaan pikkasen haasteellista se hakeminen jo viikkotolkullakin taaksepäin jos tutkiskella haluaa....

      • Mitä-etsitään

        Jos oikein järkeilee, niin mitä eroa on tutkia 52 kertaa viikon tai kerran vuoden?
        Ei rikoksia aina etsitä videoiden avulla seuraamalla sitä kuin elokuvaa viikon putkeen. Muuten tietoon tullut rikos voidaan todistaa videon avulla, ja silloin tiedetään pävämäärä ja ehkä aikakin jo ennalta, joten olkoon materiaalia vaikka pari vuotta.


    • 26kmSinne

      Nyt voisi joku nykyinen tai ex alalla oleva vähän päteä=)

      • ei.pelkoa.tallenteista

        90 prosenttia noista kameroista on feikkikameroita.


    • Vartijat

      Jäät kiinni! Käy tunnustamassa tekosi. Katsomme vanhat video nauhat ensi viikolla.

    • KouriintuntuvaaOltava

      Ei puutu kuin naama,tekopaikka,aika ja pikkasen muuta teon lisäksi ku teoreettiseti kun koko aihe kait tässä,mut siitä vaan ja sipsipussi kourassa ruutua tuijottamaan.
      Tokkopa nuo kovin tarkkoja on ja kait niissä selvästi on nähtävä että joku tekee jotain kiellettyä eikä vaan 50-50 todennäköisyydellä kun ei oikein voi varmakaan olla...saati todistaa jotenkin enää jälkikäteen jos tilanne ohi ja vaikkapa joku tavarakin..ehkä.

      • juujuupa

        Hyvä että on kameroita niiden kautta on monta rikollista selvinnyt!

        Mutta miksi jaetaan Kokkolan eri ryhmiin tämä katupartion Sold... tai mikä se on kalenteri keräys juttua kysyn vaan? Kuka tuota kehtaa jakaa eri ryhmiin, hei haloo!!!


    • Ymmärtääkö

      On ja ei"hyvä juttu"
      Kannattaa kuitenkin ihan ajatella mitä tuli sanottua ja mitä se tarkoitti.
      Se tarkoittaa siis Suomeksi sanottuna että minä,sinä ja kaikki muut joudumme kameroihin kaikkialla tahdoimme tai emme.
      Noita tallenteita voidaan käyttää kaikenlaiseen mainonnasta yksityistason kulunvalvontaan kulustottumuksiin ym.
      Jos puhelinsignaali kertoo kulloisenkin olinpaikkasi nyt ja sen missä milloinkin olet ollut ja mitä&kenenkä kanssa puhunut niin kamerat lisäävät tietoihin vielä kuvaakin.
      Pankkiautomaatilla käynti,jonkin kortin höylääminen tai muu tunnistettava asiakirja kulloinkin rekisteröityy,esim postissa annettu allekirjoitus paketista.
      Jos rikoksia onkin paljon selvinnyt niin meidän kaikkien muidenkin elämä löytyy arkistoista jo hyvinkin tarkkaan.
      Vieläkö tuntuu kivalta?
      Mahdoitko ymmärtää edes kysymystä kun jostain soldiereista ja kalentereista hössötät,joulukalenteri alkaa TV2 taas Joulukuussa,katso sitä.

      • juujuupa

        Ei haittaa pätkän vertaa minua että joudun kameroiden nauhoituksiin, olen ihan rehellisesti liikkeellä.
        Kyllä tuntuu edelleen siltä että hyvä on kameravalvonta, siis siitä minä puhuin/kirjoitan. Niiden avulla on paljon rikoksia selvinnyt.

        Juu tuosta katupartiointia suorittavasta sakista katsoin joistain ryhmistä minne oli heidän "joukot" jakaneet mainosta että keräävät rahaa oliko jaettavaksi jotain kalentereita yms, turvakotiin ja vähävaraisille lapsille.... Mutta niinpä näyttää että sitä mukaa heidän mainos poistetaan ryhmistä jota jotkut jakaa! Se siitä! Toivottavasti katupartiot näkyy myös kameroiden nauhoilla, jos eivät kierrä....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe