Viidenkympin villityskö?

sanaton

16-vuotta takana avioliittoa, ja nyt mies kertoi haluavansa rinnakaissuhteita.
Kotona on ollut pidemmän aikaa väsynyt, aloitekyvytön ja iloton. Työ menee kaiken edelle, ja se on ainoa puheenaihe. Seksin hän on itse torjunut, syyttäen väsymystään.
Nyt sitten tämä ilmoitus tuli pommin lailla, hän etsii uusia seksisuhteita.
Lisäksi tunnusti vuosia sitten pettäneen parhaan ystävättereni kanssa. Hän haluaa huomiota ja kiukuttelee milloin mistäkin asiasta. Milloin ruoka ei kelpaa, häntä ei ole huomioitu jne..Syttää, että keskityn liikaa lapsiin ja lasten tarpeisiin. Olen sanaton ja tuntuu tosi pahalta, mistä alan vyyhdin purkamisen?

27

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keittiöekspertti

      Ehkäpä teillä on se klassinen tilanne, teidän elämänne on sinun käsikirjoittama etkä sinä koskaan tajunnut että miehenkin kuuluisi saada omaa käsialaa elämäänsä.

      • sanaton

        Kiitos kommentista. Mies on kyllää saanut toteuttaa itseään. On matkustellut ilman perhettä, saa harrastaa, ei ole halunnut osallistua koti-, ei pihatöihin. Vastuu kodista ja lapsista on ollut minulla. Paljonko pittää saada omia vapauksia ja mitä puolison odotetaan sietävän?


      • kuormajuhta
        sanaton kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Mies on kyllää saanut toteuttaa itseään. On matkustellut ilman perhettä, saa harrastaa, ei ole halunnut osallistua koti-, ei pihatöihin. Vastuu kodista ja lapsista on ollut minulla. Paljonko pittää saada omia vapauksia ja mitä puolison odotetaan sietävän?

        Tietylainen mies tietynlaisen lapsuuden jälkeen mitä ilmeisemmin oman päänsisältönsä ja ikänsä vuoksi ajautuu kriisiin, siihen voi vielä kuulua vanhenemisen pelko. Ehkä hänellä on ollut liikaa vapautta, mutta onneksi ap;n mies sentään on kertonut asiasta ja tunnustanut aiemman. Oma mies valitti, että kun naapurin mies ei pääse mihinkään, kun sillä on niin kova kuri. Poikien reissuille ehkä kerran vuodessa ja kaljoille ei koskaan. Itse taas olen aina itsekin inhonnut kyttääjä ja määräilijanaisia, jotka rajoittavat puolison elämää muiden kanssa, joten olen vienyt häntä kaljoille baareihin, jotta ei tarvitse taksilla ajella. Kun se on vähän miehen luonto sellainen, että kavereiden kanssa on lasin äärellä turistava.
        Istukaa alas pöydän ääreen ja keskustelkaa niin kauan, että asia selviää. Kerrot, miltä sinusta tuntuu, miksi toinen loukkaa pettämällä, mitä kuvittelee sillä saavuttavansa, lapsista ja heidän tulevaiduudesta, puhutte raha ja omaisuusasioista yms teille tärkeistä asioista ja sitten päätätte, miten jatkatte ja millä aikataululla. Huolehtikaa siitä, että läheisyydessä ei ole ylimääräisiä korvia kuulolla, koska se on vain teidän välinen juttu, sydämestäni toivon, ettei pettäjän päähän ole kukaan syöttänyt taustalla onnelafantasiaa mistään.
        Keittiöekspertin kirjoitus viiltää haavan sydämeeni, koska tilanne oli pikemminkin elämän käsikirjoittama kuin kenenkään ihmisen. Tarkoitan tällä sitä, että puolisoni ei kestänyt sairauksia, osa lapsista oli niin vaikeasti sairaita, että se rajoitti elämää todella paljon ja kaikki vastuu kaatui itseni päälle. Kun sitten itsekin sairastuin vakavasti, niin se oli siinä. Että siinä mielessä nuo eivät olleet minun valintoja tähän parisuhteeseen. Toisaalta olen taipuvainen ajattelemaan, että kenellekään ei anneta enempää kuin hän on jaksaa kantaa.


      • keittiöekspertti
        sanaton kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Mies on kyllää saanut toteuttaa itseään. On matkustellut ilman perhettä, saa harrastaa, ei ole halunnut osallistua koti-, ei pihatöihin. Vastuu kodista ja lapsista on ollut minulla. Paljonko pittää saada omia vapauksia ja mitä puolison odotetaan sietävän?

        Ei kyse ole vapauksista arjessa, vaan laajemmaltikin siitä että onko teidän elämänne yhtään sennäköinen mitä mies haluaisi.

        Minä itse tajusin erottuani että ainoa osa elämääni mihin olin tyytyväinen, oli omat lapset. Minä elin lähes 20 vuotta elämää mikä ei tuntunut omalta, vaikka tulin ja menin kuten halusin.

        Miksi muuten ylipäätänsä kysyt neuvoa ihmisiltä jos olet täällä vain korostaaksesi ettei miehelläsi ole mitään syytä käytökseensä? Totuus on se, että kriiseihin on aina syy.


      • sanaton

        "Minä elin lähes 20 vuotta elämää mikä ei tuntunut omalta, vaikka tulin ja menin kuten halusin."

        Ihanko ulkopuolinen päätti ja valitsi elämäsi? Kriiseihin on aina syy, mutta se syy voi löytyä ihmisen omista valinnoista. On helppo aina syyttää muita, mutta peiliin katsominen saattaa kertoa enemmän.


    • eienääsamaa

      Minä olen puolestani jäänyt naiseni varjoon jo pari vuotta mutta varsinkin viimeiset puolivuotta kun vaimo siirtyi uuteen työhön. Hän kertoo omista asioistaan suu vaahdoten ja kun minä yritän kertoa päivistäni jotain niin ei kiinnosta. Uusi työ vie huomion ei enää läheisyyttä ei seksiä työ ja kaverit on vaimolle kaikki. Sitten ajauduin yhden naisen kanssa salasuhteeseen kesällä sitä kesti muutaman kuukauden kunnes kerroin vaimolle. Kysymys miksi helvetissä tein niin sanoin että minäkin kaipaan huomiota ja seksiä ei pelkäästään sun haluamiasi asioita. Sitten välit viileni ja on todella hiljaista. Näin käy kun toista ei huomioi olen vaan itsestään selvyys vaimolle ja hoidin asiat kotona. Meillä tosin liittoa takana jo 23 vuotta.

      • keittiöekspertti

        Eihän tuo rakkaudelta kuulosta jos pelkkä duuni vaikuttaa parisuhteeseen, sinuna ottaisin eron.


      • sanaton

        Surullista, ja tutun tuntuista. Näin meilläkin työ, ja sitten kaverit.
        Puoliso huomataan sitten, kun sitä ei enää siinä ole.


    • sitä_saa_mitä_sietää

      Miehesi nai ystävättäresi kanssa, mutta ei harrasta seksiä sun kanssa ollenkaan.
      Mies haluaa rinnakkaissuhteita ja muita naisia, mutta ei sinua. Mikähän tuossa teidän kuviossa oikein mättää?
      Saako mies tosiaan tehdä parisuhteessanne mitä tahansa, kenen kanssa tahansa, eikä sinua hetkauta suuntaan eikä toiseen!

      Kannattaisiko kiinnittää huomiota enemmän siihen, haluatko sinä miestäsi ja haluatko sinä asua tuollaisen ihmisen kanssa loppuelämäsi?
      Jos haluat, niin älä tee mitään. Anna miehen mennä ja tulla, tehdä mitä haluaa, sitähän hän on tähänkin saakka saanut tehdä. Ei huolta vaimon tarpeista, ei lasten tarpeista, kaikki tehdään kotona valmiiksi eteen, ihan sama miten käyttäytyy.

      Jos et halua enää tuollaista käytöstä katsoa, niin silloinkin tiedät mitä teet.

    • sanaton

      "Saako mies tosiaan tehdä parisuhteessanne mitä tahansa, kenen kanssa tahansa, eikä sinua hetkauta suuntaan eikä toiseen!"

      Ei tietenkään saa. Asiasta sain tietää vasta nyt, sillä en kulje hänen työmatkoilla, enkä illan istujaisissa, olen myös tähän saakka luottanut häneen.
      Puoliso on valittanut työpaineita ja kotona se on näkynyt saamattomuutena, aloitekyvytömyytenä, väsymyksenä, ja tyytymättömyytenä kaikkeen, asioiden unohteluna jne... Olen kuvitellut hänen potevan stressiä, mutta tässä olikin kyse muusta.

      • sitä_saa_mitä_sietää

        vain niin.
        Miksi et ole mukana miehen työpaikan illanistujaisissa jos siellä kerran muitakin naisia on? Mikä estää?

        Oikeasti mietipä nyt omaa asennettasi ja suhtautumistasi miestäsi kohtaan.
        Ja hänen suhtautumista sinuun. Onko ne tasapainossa?
        Et ole miehesi äiti etkä kodinhoitaja. Olet hänen vaimonsa, ihminen jonka kanssa miehesi pitäisi jakaa syvimmät tunteensa ja fyysiset kokemuksensa.

        Onko tosiaan näin, että sinua ei ole kiinnostanut tämä puoli miehessä lainkaan, vai miksi mies on saanut tehdä mitä tahansa ja sinä olet vain "ymmärtänyt" ja kuvitellut miehen olevan tressaantunut?


      • sanaton

        ei työpaikan menoihin puolisoita kutsuta, kylklä se on yleinen käytäntö.


    • Äläoletyhmäeroa

      Hae eroa, jos mies pitää muita seksisuhteita. Hän ei halua kanssasi seksiä koska saa sitä muilta. Hänellä on jo uusi nainen.

    • kypsää

      Laita kiertoon.

    • pohdinnanpaikka

      Onhan toi todella loukkaavaa. Et kelpaa hänelle, mutta silti pitäisi huomioida yms. Kyllä laittaisin seinää vasten miehen ja laitatte omat jutut kuntoon ilman rinnakkaissuhteita tai mies saa lähteä. Parisuhdeterapiaan. Mitä mieheltä puuttuu, mitä ei saa sinulta, kysy! Mitä sinulta puuttuu, mitä et mieheltäsi saa, mieti!

    • Kakkosiakäyttää

      Anna miehen nauttia. Käykööt pussinsa tyhjentämässä niin helpottaa. Kriisi iässähän se on. Ja jos sitten haluaa vaihtaa sinut kakkoseen laitat sen maksamaan jo todella paljon. Niin meilläkin hyvin toiminut. Ainoastaan kun tapaa vääränlaisen naisen joka käy yleensä kimppuuni joudumme pienoiseen kriisiin tämän tästä. Olen sanonut että käy niin kaukana ettei minusta tiedetä. Ja omia tietoja ei liikaa anna niin onnistuu hyvin. Tiedän sen nauttivan ja on tyytyväinen myös kotona. Huolehtii hyvin ettei tuo tuliaisia" käy testissä ja tuo puhtaat paperit. Näin se onnistuu kunhan miehesi oppii tuon tyhjennyksen tekemään niin ettei perhe siitä kärsi. Muista sanoa että todella hoitelee tyhjennyksen niin ettei perhe siitä kuule tai näe.

      • osansakullakin

        Just noin, pitäähän se paine päästää pois ja aina löytyy nainen joka haluaa suhteessa olevaa miestä, kotona nainen tyytyväinen kun ei mies kihnaa kimpussa kun on tyhjennys suoritettu. Ja kun homma hoidetaan kunnolla ulkopuoliset ei kärsi tai joudu mihinkään kalapaliikkiin mukaan.


    • YstävänKaveri

      Alappa purkamaan asiaa PARHAAN ystäväsi kanssa myös se aika, jonka täälä palstalla aikaasi käytät.

    • sanaton

      Ystävän kanssa ei enää pureta mitään. Se ystävyys on ollutta ja mennyttä. Siinä ei selittelyt auta.

    • Kukintyylillään

      Kiukutteleva 50 mies. Näitä löytyy älä sure. Mutta jos sinä et noita rinnakkaisia suhteita hyväksy on miehen joko tyytyä sinun päätökseen tai sitten ruvettava sinkuksi jotta saa vapaasti käydä nussimassa ketä haluaa. Näin se vain on. Tuossa iässä myös puolisoni jäi kiinni salapanostaan. Annoin kaksi vaihtoehtoa josta itse valitsi. Mitä tuota suremaan mitä kriisi ikäinen mies haluaa tai ei halua kun se käytös on tuota luokkaa. Itsehän tekee itsensä naurettavaksi. Elämä on vaan niin harmaata ja miehellä hormoonit jyllää. Sekoavat ja alkavat juuri tällaiseen käytökseen. Toisaalta sun mies kertoo sen rehellisesti mitä haluaa. Jos sinä et hyväksy on miehen itse tehtävä ratkaisu. Täytyy kyllä sanoa että riski on suuri nykyään kun eronneita on paljon ja ei välitetä onko toinen varattu vai ei. Sekoilua kyllä riittää. Kiittele kovasti miestäsi jos eron ottaa kun saanut sinulta parhaat vuodet. Mikä huijaus toista kohtaan. Eiköhän tuossa iässä pitäisi jo tietää mitä haluaa. Toisaalta jos sinulle sopii että ukko kakkosen ottaa hoiviinsa niin se on teidän päätös.

    • oma_elämä_menossa

      Eiköhän ne molemmat ole avioliitossa ollessaan saaneet yhtä paljon tai yhtä vähän. Jos toinen haluaa sivusuhteita, niin joko hyväksyt sivupanot tai otat eron. Valintahan on täysin sinun. Et sinä voi miehen perässä kävellä vahtimassa käykö hän vieraissa vai ei.

      Jos minä olisin sinä, ei muuta kuin tavarat jakoon ja kumpikin muuttaa omilleen.
      Olen itse eronnut jo 12 vuotta sitten enkä uutta miestä huoli enää kotiini.
      Nautin siitä kun on puhdasta ja siistiä, vain omat pyykit pestävänä, saan katsoa telkkarista mitä kanavaa haluan, joko teen ruokaa tai en tee. Minulla on 160cm leveä sänky ja on ihanaa nukkua koko sängyn leveydeltä. Jos mummokuumeet vaivaa, voi vaihtaa paikkaa huoletta, on vilpoinen tyyny ja täkki aina käytettävissä. On oma rauha ja omat ystävät, lasten luona voi käydä, ulkomaille voi lähteä koska tahansa aina kun tekee mieli, ei tarvitse kysellä lupia eikä miettiä jaksaako tai haluaako mies kävellä portaita vai ei. Ei tarvitse sovitella aikatauluja kenenkään kanssa. Nautin tästä.

    • 0818

      Onko taloutenne riippuvainen miehen tuloista? Jos on niin hän käyttää sitä henisenä kiristyskeinona.

      Muuten, 16 violiittovuoden jälkeen ei kai vielä olla "50 kriisissä"? Eikös silloin olla lähempänä 40 ikävuoden haarukkaa? Vai menittekö naimisiin vasta 30 ikävuoden paikkeilla?

      No, yhtä kaikki. Omasta kokemuksesta voin sanoa että tiettyyn ikään asti ihmettelin aina Elviksen "sweet 16" lauluja ja naistenkin sanomana että "17 vuotiaana nainen on kauneimmillaan". Hämmästelin kovasti että miksi koska tuossa iässä tytöt ovat usein vielä lapseliisia eikä naisellisista muodoista ole tietoakaan. Mutta jossain vaiheessa hämmästyin kun ymmräsin että katselin juuri tuon ikäisiä ohikulkeissa. Mietin että miksi. Sitten jossain vaiheessa ymmärsin että tuossa iässä juuri pituutta kasvanut tyttö muistuttaa eniten "enkeliä". Kauniit kasvot, hyvä iho. Ja nuoret nyt aina ovat kauniita olivat sitten lihavia tai anorektikoita.

      Niin tai näin. Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa että jossain vaiheessa miehen ajatusmaailma muuttuu. Se ei kuitenkaan tarkoita että edes harkitsisin suhdetta tällaisen nuoren kanssa. Tai että fantasioisin siitä. Heillä on oma eläänkaarensa kuten minullakin oli omani. Ja niitä muistoja muistellaan loppuelämä. Eikä kyse mielipiteiden muuttumisessa todellakaan ole "vanha mies haluaa nuorta lihaa" kuten usein sanotaan. No, sanojatkin ymmärtävät varmaan vanhempana että siitä ei ole kyse ja että he ovat väärässä.

      Mutta mitä tulee aloittajan viestiin niin sanoisin että olet löytänyt itsellesi sen "renttumiehen". Miehen muuttaminen on vaikeaa ja jos hänellä on noin voimakkaat mielipiteet niin lienee aika sinunkin harkita omia suhteita, avioliiton päättymisen jälkeen. Vai suoraselkäisellä toiminnalla pystyt palaamaan muistoissasi entiseen. Ja silloinkin vain jos tunnet tehneesi moraalisesti oikein. Kaikki muu on itselleen valehtelua ja se nakertaa koko loppuelämän.

    • sanaton

      Onneksi ei talous ole riippuvainen miehestä. Minulla on omat tuloni.
      Kyllä mieheni oli 36-vuotias avioon astellessa, itse olin 30-v. Aika kului opiskellessa ja sinkkuna elellen.

      Se miksi olin sanaton, oli tietenkin luottamuksen menetys. Pettynyt olin myös siihen, että puolisoni piti muhinoida ystäväni kanssa, ja sitä asiaa vuosia peitellä. Tehtyä ei saa tekemätömäksi. Niinpä pohdin kumpi lähtee. Lunastanko mieheni osuuden vai otanko osuuteni ja ostan uuden asunnon.

      Surullista siinä on se, kun olen kotiin satsannut ja vuosia pihaa ym. laittanut. Olin kuvitellut eläväni tässä hamaan vanhuuteen. Aina ei käy niin kuin haaveilee.

      Kiitps kaikille mielipiteitä ja hyvää syksyä.

    • gjklhfdgjkl

      Heitä ulos tuollainen ukko.... eläkööt sivusuhteistaan... olet liian kiltti ja oikeastaan tuollainen kiltteys ei ole tervettä.

    • Kukaantuollaisiajaksa

      Miksi jauhatte paskaa? Tehkää hyödyllisiä töitä, vaikka mattoa, siivotkaa asuntonne.

    • 0204

      Eli, sinäkin siis aloitat rinnakkaissuhteita. Siinä vastaus kysymyksen.

    • Kakkosenjonkatiedän

      Anna kuule käydä miehen nussimassa. Niin se meilläkin tuossa iässä sitä harrastaa. Ei se erota halua kun muutoin asiat kunnossa. Nauttikoon kuten haluaa. Tyydyn rooliini petettynä vaimona. Minuahän säälii kaikki ja ovat minun puolella. Miehelle taas nauretaan kuten tuolle kakkoselle. Niillähän raskaampi rooli. Toki kannattaa säännöt tehdä kuten meillä. Illlat ja vkl on perheelle. Käykööt naimassa sitä kun tekee niitä kuuluisia ylitöitä. Joutuu muuten välillä koville kun pitää tienatakkin ne rahat. Nautin täysillä ja tuhlaan ne rahat siten kuten vaimon rooliin kuuluu. jos sitten haluaa vaihtaa tuohon kakkoseen enhän toki estää mutta maksaa kunnon korvaukset. Onhan se tuhonnut maineeni kaikkien silmissä. Moni kysyykin miksette eroa.Se taas ei kuulu kellekään Tämä meidän välinen sopimus ja sitä noudatan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe