Taas Hyllytys

Lahtelanen

Pitääkö tieto paikkansa, että Ihanaist on laitettu Erikoiset ry.ssä hyllylle.
Eli taas hyllytys, ja vielä tässä jossa hyllytystä ei pitänyt olla ensinkään.
Miten on mahdollista? kertokaahan, jotka tiedätte. Onko kenties odotettavissa uuden yhdistysen perustaminen taas.

63

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TEUTATESS

      "taas hykkytys "

      -
      koetahan ,törppö olla ihmisiks , vain sinä olisit siihen sopiva, ennen
      oli jotain,KAUNISTA SINUN TULTUASI EI ENÄÄ OLE. . . .#

    • Tämä_on_tosiasia

      Mettiäisten surinaa avaajan anuksessa.

    • lapsellista

      Onko kenties saaneet potkut työpaikalta, vai mistä on kysymys?

      • ihannaineno

        Miten loukkaavaa tehnyt suuren työn hajotuksessa ja sit ei saarnaajan pestiä
        Tähtäin ollut alusta asti se palli kun sivusta seuraa


    • myllymaija

      Sun päässä on myllytys.

    • KiekukakaA

      Teutakin näyttää heränneen uuteen aamuun, taas kerran...

    • Sensaattoiarvata

      Kuulin samaa riitoja taas ja valtataistelua. EV J H. S S JA H P. Vallankahvassa ei tilaa muille. Uutta yhdistystä kaavaillaan.

      • Onnenionolla

        Kuolleen uskon hedelmä on eriseura. Ensin eriseura eroaa elävästä kristillisyydestä ja jatkaa jakaantumista aina vaa. Ensin itäläiset ja uusherännet lähtivät lätkimään ja jakaantuivat ties kuinka moneen haaraan pikkuesikoisiin, töttöröläisiin sun muihin. Sitten Leeviläiset lähtivät ja heti jakautuivat mm. Steeniläisiin. Nyt lähtivät erikoiset ja eivätköhän pian jakaannu ihannaiset ry:hyn sun muihin. Kun rakentaa hiekalle, rakennus ei kestä. Tätä ei ole vaikeaa ennustaa.

        Miettikää!

        Onneksi itse saan olla samassa seurakunnassa suojassa ja turvassa Kristuksen, profeetoiden, apostolien, Lutherin, Laestadiuksen ja muiden kristityiden kanssa läpi aikojen.


      • kirkkohistoriahaltuun
        Onnenionolla kirjoitti:

        Kuolleen uskon hedelmä on eriseura. Ensin eriseura eroaa elävästä kristillisyydestä ja jatkaa jakaantumista aina vaa. Ensin itäläiset ja uusherännet lähtivät lätkimään ja jakaantuivat ties kuinka moneen haaraan pikkuesikoisiin, töttöröläisiin sun muihin. Sitten Leeviläiset lähtivät ja heti jakautuivat mm. Steeniläisiin. Nyt lähtivät erikoiset ja eivätköhän pian jakaannu ihannaiset ry:hyn sun muihin. Kun rakentaa hiekalle, rakennus ei kestä. Tätä ei ole vaikeaa ennustaa.

        Miettikää!

        Onneksi itse saan olla samassa seurakunnassa suojassa ja turvassa Kristuksen, profeetoiden, apostolien, Lutherin, Laestadiuksen ja muiden kristityiden kanssa läpi aikojen.

        Kivasti hyppäsit apostoleista suoraa lutteriin. Oliko siinä välissä mitään kristillisyyttä?


    • Ken.Tietää

      Pitäälö paikkansa, että teuta on määrätty jäähylle näiltä palstoilta?

      • näinseonvaan

        Ei teutaa juu paljoa täällä enään näy,se on tullunna ylipapistolta ukaasi jotta jos ei lopu niin hyllytys tuloo!


      • miksi-teutaa-aina

        Oli kirkossa, älkää aina vanhaa miestä kiusatko. Taisi jo olla jollain sivulla. Älkää aina...


      • poispelistä

        Juu,sai 2 10 10vuotta! Epäkuranttikirjoittelusta.


      • teuta01
        poispelistä kirjoitti:

        Juu,sai 2 10 10vuotta! Epäkuranttikirjoittelusta.

        ITSE SAIT EPÄKURAATTIA ,, EN VAIN VIITSI JOKA ASIAAN ENÄÄ OTTAA KANTAA ,
        KUN SE ON NIIN LAPSELLISTA ,, MINÄ KIRJOITAN JA TE HAUKUTTE , ETTÄ HAASKAA
        OLI ,KUN ENTISELLÄ POJALLA , JOKA KYSYI LÄHTSITKÖ NEITI KÄVELYLLE KUN OLET
        NIIN HAASKAN NÄKÖINEN... . . . .#


      • teuta01
        poispelistä kirjoitti:

        Juu,sai 2 10 10vuotta! Epäkuranttikirjoittelusta.

        OLEN OLLUT KERRAN 10 VUODEN AIKANA 1VKO :n, KAVERIN VALEHDELUA,
        POIKOTISA, n. 4-5 VUOTTA SITEN VUOTTA, ILMAN MITÄÄN SYYTÄ ..
        -
        EIKÄ KUKAAN OLE TEHNYT MITÄÄN EHDOTUKSIA ,NYT OLISIKO ISOKIN ILO.
        OLEN, KYLLÄ AJATELLUT, TEHDÄ TEISTÄ VALITUKSIA JA TEENKIN KUNHAN
        TEETTE TARPEEKSI KUPRUJA ..."

        -


      • KinkeliKonkeli
        näinseonvaan kirjoitti:

        Ei teutaa juu paljoa täällä enään näy,se on tullunna ylipapistolta ukaasi jotta jos ei lopu niin hyllytys tuloo!

        Onko teuta saarnaaja?


      • unilukkariko

        Teuta on huutava ääni korvassa. Korkealta ja kovaa, puhuukin vain isoilla kirjaimilla.


      • kesäreissu
        näinseonvaan kirjoitti:

        Ei teutaa juu paljoa täällä enään näy,se on tullunna ylipapistolta ukaasi jotta jos ei lopu niin hyllytys tuloo!

        miksiköhän niin teutaa kolhivat?
        ammatti lahtari oppeineenkin törkein

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."


      • teuta01
        unilukkariko kirjoitti:

        Teuta on huutava ääni korvassa. Korkealta ja kovaa, puhuukin vain isoilla kirjaimilla.

        EI OLE TEUTA SAARNAAJA !, MINÄ OLIN NIIN SYNTINEN SIIHEN AIKAAN
        KUN OLIN N, 30; NEN ,ETTEN KELVANNUT ,EIKÄ KUKAAN EHDOTTANUT .
        MUUTE SITTEN EI TARVITAKKAAN ,, AI NIIN EN HALUNNUT ITSEKÄÄN...


      • no-jopas-on
        teuta01 kirjoitti:

        EI OLE TEUTA SAARNAAJA !, MINÄ OLIN NIIN SYNTINEN SIIHEN AIKAAN
        KUN OLIN N, 30; NEN ,ETTEN KELVANNUT ,EIKÄ KUKAAN EHDOTTANUT .
        MUUTE SITTEN EI TARVITAKKAAN ,, AI NIIN EN HALUNNUT ITSEKÄÄN...

        Eikö KUKAAN ehdottanut?


    • Purjale

      Ai hyllytys? Mistähän toimesta? Tietääkseni sen nimistä saarnaajaa ei tällä hetkellä ole.

      • teuta01

        "purjale"
        -
        TÄMÄ VARMAANKIN LIITTYY , AHTIALA LAISEEN PÄÄTÖKSEEN , ETTÄ HAETAAN JOKIN UUSI NIMI KUN ON VÄHÄN ,TOIMITTU , JA ESIKÓISET ry. OLI NIIN LÄHELLÄ TOISTA, ETTÄ
        TULISI PITKÄN PÄÄLLE SAMOIN TEHDÄ ,, NIMI OLI TILA PÄINEN , JA SIITÄ PUUTTUU PN,
        JOK AON SE VIIDES, MIES, ..
        -
        SIIS NIMIEHDOTUKSET ON NYT VARMAAN LÄPI , JOKA SILLOIN MÄÄRITTEETIN KUN
        JOKU PITI OLLA, SIITÄ MÄ LUULEN TEIDÄN UTELIAISUUDEN HERÄNNEEN. UUSI NIMI
        OLISI SITTEN SE PYSYVÄ,., JOKA PITIKIN KILPAILUTTAA, KOHDIL ,NYT SE ON SITT . . .
        -
        --


      • Tunneprohveettas

        älä puhu saarnaajista; Teutahan onkin profeettakastia!


    • Luking.Lars

      Pitääkö paikkansa, että teutakin on niin haaskan näköinen?

      • 8756opp

        Eiku emäntä


      • eikuemäntä

        Emäntä kiittää :-))))


    • Lahtelanekans

      Jos uutta yhdistystä ollaan vakavissaan perustamassa, niin ehdottaisin nimeksi:
      "Ylivoimaisesti eniten kirkon sisällä toimiva Ihanaiset Naiset ry"

      Kertoilkaahan saisiko tuo kannatusta

      • kannatanvarmasti

        Kannatetaan!


      • exlessu

        Olet täysi idiootti. Olet oikea kristitty. Voi luoja. Koira olet.


      • ry_tarkennus

        Separatisteille ehdottaisin lisänimeä "pedofiileille nopeasti synninpäästö".


      • uskokaa
        ry_tarkennus kirjoitti:

        Separatisteille ehdottaisin lisänimeä "pedofiileille nopeasti synninpäästö".

        Tässäkin asiassa taidamme olla ainoita - kaikki synnit anteeksi saarnaava seurakunta.


      • ry_tarkennus
        uskokaa kirjoitti:

        Tässäkin asiassa taidamme olla ainoita - kaikki synnit anteeksi saarnaava seurakunta.

        Ei ole ylpeilyn aihe.

        Uhrin vähättely, tekijän salailu, huorintekojen peittely ja totuuden vääristely.

        Jos näihin sortuu, ne kuitenkin paljastuvat.

        Ennemmin tai myöhemmin.


      • Kyselempävain
        ry_tarkennus kirjoitti:

        Ei ole ylpeilyn aihe.

        Uhrin vähättely, tekijän salailu, huorintekojen peittely ja totuuden vääristely.

        Jos näihin sortuu, ne kuitenkin paljastuvat.

        Ennemmin tai myöhemmin.

        Siis pedofilia on mielestäsi synti jota ei voi saada anteeksi? Vahvistaako raamattu sen?


      • Kysele_rauhassa
        Kyselempävain kirjoitti:

        Siis pedofilia on mielestäsi synti jota ei voi saada anteeksi? Vahvistaako raamattu sen?

        Jos Raamatun lähtökohta on, että pienten pahentajalle olisi parempi, että hänelle laitettaisiin myllynkivi kaulaan jne., olisi hänen varmaankin syytä jättää salaripit äkkiä väliin, tehdä parannus ja käyttää loppuelämänsä pedofilian uhrien auttamiseksi.


      • iuefd
        exlessu kirjoitti:

        Olet täysi idiootti. Olet oikea kristitty. Voi luoja. Koira olet.

        Mykät koirat hirtetään, sano Lestadius


      • teuta01
        iuefd kirjoitti:

        Mykät koirat hirtetään, sano Lestadius

        MUTTA , SE ON LLL;N SANA EI JUMALAN ,.
        EIKÄ JEESUKSEN,


    • männikön.muori

      Nyt lopettakaa keljuilu, teuvo tekee muuten valituksen.

    • teutanfani

      Teutaa ei pidä hyllyttää missään nimesä; kukas täällä sitten sanoo totuudet?

    • autokatolleenkääntyi

      teuvo maanteiden (ojanpohjien)kuningas

      • stopppp

        Minulle Esikoisl. Ihmiselle nousee häpeä siitä kun mietin ovatko he uskonveljiäni jotka kohtelevat Teutaa epäasiallisesti. Olette menneet liian pitkälle, lopettakaa omantuntonne vuoksi jos hyvät tavat ovat vieraita.


      • RisumiesTeu

        Teuta kyntöpeltojen kuningas


      • aimatiia
        stopppp kirjoitti:

        Minulle Esikoisl. Ihmiselle nousee häpeä siitä kun mietin ovatko he uskonveljiäni jotka kohtelevat Teutaa epäasiallisesti. Olette menneet liian pitkälle, lopettakaa omantuntonne vuoksi jos hyvät tavat ovat vieraita.

        Kuules stoppp,mahtaakohan tuo teukka ollu koskaan haukkunu tai molannu ketään?


      • ettenpahastisanois
        aimatiia kirjoitti:

        Kuules stoppp,mahtaakohan tuo teukka ollu koskaan haukkunu tai molannu ketään?

        Eihän hälle niin tulis lokaa niskaa jos hän itse ei ois lokaa heittämässä kristillisyyden vanhimpia kohtaan esimerkki vaan, ja totisia saarnavelijiä hallitusta yms muita kohtaan
        Tämmösiä ajatuksia huomioon pistänyt
        Sanonta kuuluu metsä vastaa miten sinne huudetaan


      • sanomitästykkäät
        ettenpahastisanois kirjoitti:

        Eihän hälle niin tulis lokaa niskaa jos hän itse ei ois lokaa heittämässä kristillisyyden vanhimpia kohtaan esimerkki vaan, ja totisia saarnavelijiä hallitusta yms muita kohtaan
        Tämmösiä ajatuksia huomioon pistänyt
        Sanonta kuuluu metsä vastaa miten sinne huudetaan

        "..kristillisyyden vanhimpia kohtaan esimerkki vaan, ja totisia saarnavelijiä hallitusta yms muita kohtaan ..."

        Heitä sopiikin arvostella, se on Raamatussa kirjoitettu. Jos eivät kestä, eivätkä osaa vastata, vaihtoon.
        Onko teuta heittänyt lokaa Kristuksen päälle, kerro separatisti?


      • TEUTATESS
        sanomitästykkäät kirjoitti:

        "..kristillisyyden vanhimpia kohtaan esimerkki vaan, ja totisia saarnavelijiä hallitusta yms muita kohtaan ..."

        Heitä sopiikin arvostella, se on Raamatussa kirjoitettu. Jos eivät kestä, eivätkä osaa vastata, vaihtoon.
        Onko teuta heittänyt lokaa Kristuksen päälle, kerro separatisti?

        SINULLE , SANON , MITÄ TYKKÄÄN.
        -
        EI OLE KOSKAAN OLLUT HENGELLISTÄ HALLITUSTA, ENNEN.
        -
        NYKYISET VANHIMMAT ON YHTÄ HUONOT KUIN AUG. IISAKSSON .
        -
        ELLEI VIELÄ HUONOMMAT , EN PAREMMIN SANO, KATALAT..
        -
        KAIKKI SUOMEN SAARNA VELJET, JOTKA HEITÄ KANNATTAA. TEILLE ON VIELÄ TULOSA
        KATKERA PAIKKA , KUN TE VASTAATTE HUUTONNE... JOSKUS.VIIMEISELLÄ TUOMIOLLA
        EN VOI SILLE MITÄÄN, MUTTA SÄÄLIKSI KÄY PAHOIN KOHTELEVIA, SAARNAAJIA,,,
        -
        HEITÄ TULEEKIN ARVOSTELLA : ENEMMÄN OLISI PITÄNYT :
        -
        OLENKO HEITTÄNYT TODELLA LOKAA , JOTA PITÄÄKIN HEITÄ, NASKAPAAMOJEN PÄÄLLE. JA VIELÄKIN HEITÄN ,EI OLE KUKAAN PUHDAS VAIKKA PESETTE KÄSIÄ
        KUIN PESU KARHU , EN PAREMMIN SANO.
        -
        KOLMANNEKSI , OLENKO HUUTANUT METSÄÄN ,. MINUN SILMÄT VAATII ISOT
        KIRJAIMET ,, törppö .
        -


      • Kyselempävain
        TEUTATESS kirjoitti:

        SINULLE , SANON , MITÄ TYKKÄÄN.
        -
        EI OLE KOSKAAN OLLUT HENGELLISTÄ HALLITUSTA, ENNEN.
        -
        NYKYISET VANHIMMAT ON YHTÄ HUONOT KUIN AUG. IISAKSSON .
        -
        ELLEI VIELÄ HUONOMMAT , EN PAREMMIN SANO, KATALAT..
        -
        KAIKKI SUOMEN SAARNA VELJET, JOTKA HEITÄ KANNATTAA. TEILLE ON VIELÄ TULOSA
        KATKERA PAIKKA , KUN TE VASTAATTE HUUTONNE... JOSKUS.VIIMEISELLÄ TUOMIOLLA
        EN VOI SILLE MITÄÄN, MUTTA SÄÄLIKSI KÄY PAHOIN KOHTELEVIA, SAARNAAJIA,,,
        -
        HEITÄ TULEEKIN ARVOSTELLA : ENEMMÄN OLISI PITÄNYT :
        -
        OLENKO HEITTÄNYT TODELLA LOKAA , JOTA PITÄÄKIN HEITÄ, NASKAPAAMOJEN PÄÄLLE. JA VIELÄKIN HEITÄN ,EI OLE KUKAAN PUHDAS VAIKKA PESETTE KÄSIÄ
        KUIN PESU KARHU , EN PAREMMIN SANO.
        -
        KOLMANNEKSI , OLENKO HUUTANUT METSÄÄN ,. MINUN SILMÄT VAATII ISOT
        KIRJAIMET ,, törppö .
        -

        August Isaksson teki pitkän työpäivän ja palveli TÄTÄ seurakuntaa Jumalan lahjoilla. Hänen nimensä oli monissa lähetyskirjeissä muiden vanhinten kanssa, ja heillä oli yksimielisyys..
        Kaikki pitivät että hän puhui Jumalan sanaa.

        Sitten tuli se päivä, että isakssonin mieli muuttui. Hänen ajatukset erosivat kristillisyyden ajatuksista. Juuri niin kuin nyt kävi Esikoiset Ry,n perustajissakin. Ei omasta tahdostaan mutta sen annettiin muuttua.

        Tuliko hänestä silloin huono vai oliko hän jo aiemmin? Oliko muut saarnaajat olleet väärässä aina, alusta saakka, kun hänen kanssaan työtä tekivät? Jos olivat, oliko hekin huonoja?


    • anna-teuta-palaa

      Kirjoitusrikasta päivää vaan teutalle ja siunausta kirjoituskyntöösi.

      • TEUTATESS

        KIITOS ,KIITOS KILTIT LAPSET , HAUSKA TÄÄL OIS ILTAHETKI , MUTTEN EHDI KUITENKAAN, KOSK AMINU AJO ODETETAN TOISESSA PIRTISSÄ... AINA NAURU-SAARILTA LÄPI MAAILMAN ALASKAAN ASTI , KUTEN PÄIVÄN KIERTO ...
        -
        JOS KYNTÖNI ON JOLLEKKIN HYVÄ , ANNAN SEN HÄNELLE IKUISEKSI KIITOKSEKSI..
        JEESUKSEN KRISTUKSEN KANSA JA PUOLESTA.. KYNNETTÄKÖÖN YHDESSÄ. . .
        JOTENKIN NÄIN...
        -


      • joko-joulupukkia-ootat
        TEUTATESS kirjoitti:

        KIITOS ,KIITOS KILTIT LAPSET , HAUSKA TÄÄL OIS ILTAHETKI , MUTTEN EHDI KUITENKAAN, KOSK AMINU AJO ODETETAN TOISESSA PIRTISSÄ... AINA NAURU-SAARILTA LÄPI MAAILMAN ALASKAAN ASTI , KUTEN PÄIVÄN KIERTO ...
        -
        JOS KYNTÖNI ON JOLLEKKIN HYVÄ , ANNAN SEN HÄNELLE IKUISEKSI KIITOKSEKSI..
        JEESUKSEN KRISTUKSEN KANSA JA PUOLESTA.. KYNNETTÄKÖÖN YHDESSÄ. . .
        JOTENKIN NÄIN...
        -

        Kirkassilmät silkohapset. Onko teuta sinun silmäsi olleet sumentuneet kun joku tai jotkut ovat hurskaan miehen saaneet talutetuksi metsään. Metsässä ei näe metsän puita yhtä hyvin, tultuasi pois metsästä, niin näet ne puut!


    • 42tvgvt

      Mä ehdottaisin nimeksi
      "Eniten Kirkon Sisimpänä toimivat Erikoiset Ihanaiset ry"

      • sopiikuinnenäpäähän

        Ehdottoman hyvä


      • yhyyfyf

        Tai sitten:

        Eniten Kirkon Sisimpänä yhdessä nuo Erikoiset Esikoiset team ry (E.K.S.Y.N.E.E.T. ry)


      • todellakinovat
        yhyyfyf kirjoitti:

        Tai sitten:

        Eniten Kirkon Sisimpänä yhdessä nuo Erikoiset Esikoiset team ry (E.K.S.Y.N.E.E.T. ry)

        👍😂😂


      • Toinen_puujalka

        Seppojen Eristämä Perin Ahdasmielinen Ryhmä Ainoita Taivaan Ilon Saavuttavia Täysin Itsevanhurskauden Turruttamia.


    • Piippu.Hyllyllä

      Erityisesti Seuraavalla Ihmiselle Kohdistettu Opinsuunta Ihmeen Sekavalle Eläkeläiselle Teutalle.

      • TEUTATESS

        MITÄHÄN TARKOITAT .SANA MUOTO ON JO HYLLYLLÄ , KUINK ASE ON MAHDOLLINEN
        KUN OLEN ILMEISESTI SE SEURAAVA HENKILÖ . VAIKKA EN KOHDISTA OPIN SUUNTAASI
        MITENKÄÄN EPÄSELVÄLLE ELÄKELÄISELLE, EIKÄ AINKAAN TEUTATALLE,.
        -
        JOKA KIRJOITTAA VAIN SEN MINKÄ ON KUULLUT ,J A TAJUU ONKO SELVÄ. PIIPPU HYLLY
        OLISI SELLAISELLE JOKA KIRJOITTAA SAARNAAJALLE TAI MUULLE PUHUJALLE EI SIIS
        TEUTALLE ,, YMMÄRRÄTKÖ SÄÄ SEN., MINULLA ON VAIN , KAUNIS MUISTO SINUSTA...
        JOS HETI MENET ,NÄKEMEEN,,
        -


    • MääMääKaritsa

      Tapsa I:nen on tehnyt hyvää työtä tuodessaan totuutta esiin.
      Hän ei pyri saarnaajaksi.

      Esikoislestadiolaisuus ei ole koskaan ollut "Esikoisten seurakunta", eikä mikään seurakuntakaan, koska sakramentit ovat aina puuttuneet.

      Esikoisten seurakunta perustettiin Jerusalemissa, ja siihen ovat saaneet liittyä kaikki uskovat, jotka "oven Kristuksen kautta ovat käyneet sisälle". Siis kaikki maailman oikeat uskovat.
      Se tapahtuu jo kasteessa, ja se pysyy kaikkien niiden kohdalla, jotka pitävät kasteensa liiton tai palaavat siihen.
      Se on ainoa oikea seurakunta, ja se on siellä, missä sanaa Kristuksesta saarnataan ja missä se uskotaan.

      Esikoislestadiolaisuus on luopunut Jumalan sanasta, siinä on tämän kriisin syy.
      Lapinvanhinten "hengen ilmotukset" eivät perustu Jumalan sanaan. Se on siis hurmahenkisyyttä, eikä "Jumalan tahto".
      Toinen ongelma on siinä, että lapinvanhimmat ovat paaveja.

      Te olette, hyvät ystävät, tuhoon vihittyjen joukko.
      Seurakunta ja lapinvanhinten kunnia on nostettu Kristuksen yläpuolelle.
      Jumala on rannkaissut sitä höyryä saaraavat hengelliseen pimeyteen.

      Mitä August Isakssoniin tulee, hän edusti alkuperäistä esikoista oppia:
      a) Laestadiuksen postilat ja Vanhintekirja Raamatun yläpuoella
      b) Vanhojen saarnaajien opetukset sanan yläpuolella.
      Sama harha on vaivannut Esikoisuutta sen alusta lähtien.

      Kun ei ymmärretä sitä tosiasiaa, että Raamattu yksin tuomitsee kaiken, on siis ylin auktoriteetti, Esikoisuus on mennyt saarnaajien perässä ju9oksemiseksi.

      Lukekaan eksytetyt ihmisraukat Lutherin teoksia ja Tunnustuskirjoja, ettette kuole eksytyksessänne.

      Teidän tekstinne paljastavat, että te olette lihalliset ja hengellisessä vihassa. Surkeaa

      • MääMääKaritsa on oikeassa. Tästä on kysymys.


      • vaitovainen kirjoitti:

        MääMääKaritsa on oikeassa. Tästä on kysymys.

        Kuka yleensä kirjoittelee ihmisten nimiä tarkoituksellisesti laatimiinsa perättömiin viesteihinsä? Tuollainen toiminta osoittaa, ettei ihminen ole uskossa Kristukseen. Kamalampaa on ettei ihminen näe omaa surkeata tilaansa. Esikoiset ry:n toimintaan ja opetuksiin on helppo tutustua nettisivulta, sen vuoksi ei tarvitse perättömiä valheita keksiä koko maailman kattavaan mediaan.

        Valehtelu on vaarallista puuhaa.


      • lapsia-oomme

        Alkeellisen lapsellista kirjoittaa henkilöiden nimiä tänne. Oli miten oli. Vähän sivistystä peräänkuulutan.


    • Piippu.Hyllyllä

      Teuta, menen heti, joten näkemeen, näkemeen! Panen piipun hyllylle lopullisesti. Muistot jää, jollei muisti mene. En paremmin sano, minäkään. Siis näkemeen, teuta!

      • teuta01

        oLETKO TOISSASIKAAN , VALJASTA TULINEN ORHI , LÄHDEN TÄSTÄ SOTAHAN .
        POIS LUVUISTA LUISKALAINEN, MAAN RAKOHON MATONEN. MINÄ JOUVAN
        TOTISEMMAN KUULON, SEN SIITÄ: VIEKIN MUMMO, PARANTAJA IKUINEN ,
        KARJALAN MAMMA TAISI OLLA MARIN ,SUKUA, ISÄNI TÄTI PAREMMINKIN .
        -
        OLI KAHTA OPPINUT KASVITIETEEN KANSSA , NAAPURI SANOI OLEN MINÄ NÄHNYT , SINUN ALASTI HIEKKAKUOPALLA PYÖRIVÄN,. SEPÄ OLI VEREN
        PYSYTYKSEN OPPI AIKAA, NIIN OLI LAPIN TAITO TIUKASSA , HYVIN OLI
        OPPINUT SEN , EI MINUAKAAN OLISI ENÄÄ JOE EI OLISI PYSÄYTTÄJÄÄ
        TULLUT MARISTA , AGATHAN KUSTAANTYTÄR , MARIA TYTÖSTÄ. .


    • maks...vaan

      Kyllä minä muistan kun iisaksonni runnilla kortteerasi, viina kelpas ja sananalaiset naiset, ei kannata äijää kehua. Hyllylle vaan! Teutakin muistaa vielä nuo ajat varmaankin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe