Mies tekee omat suunnitelmat ja ilmottaa sitten

mitä_silläväljä

Päivää kahta aijemmin tai samana päivänä mitä suunnitellut kysymättä minun mielipidettä. Taas sain kuulla kuinka hän suunnitelmia kertoi puhelimessa mitä aikoo tehdä. Kiva kun itse joutuu sit uteleen kuulunko itse suunnitelmaan mukaan vai en.
Niin ei ainakaan meistä yhdessä maininnut sukulaisilleen.
Taidankin tehdä omat suunnitelmat kerrankin ja kerron sit h- hetkenä mitä teen silloin. Se on tietty eriasia, kun hänelle ei ajoissa ilmoteta.

9

1241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JätäSeSika

      Et ole kovin tärkeä miehelle, jos hän ei halua viettää aikaa sinun kanssasi.

    • kylläxtietää

      Tiedän sen.

    • olisit_onnellinen

      ?ootsä vähän turhan mustasukkanen. Olisit onnellinen tilanteesta.

      Meillä, mulla ja miehellä, ei ole lapsia, ollaan asuttu yhdessä reilut 4 vuotta. Mun mies käy sukulaisissaan ja kavereillaan suurimmaks osaks ilman minua. Ei minua huvita roikkua kolmantena osapuolena esmes veljesten keskinäisissä autojutuissa. Eikä kiinnosta tippaakaan hypätä appiukon ja miehen kanssa metsällä. Eikä ukon serkkupojan kanssa trialia ajamassa montulla. Eikä miehen kavereitten kanssa jossain helkkarin puulaakifutis-matsissa tai jotain geokätköjä etsiskelemässä.
      Eikä mua kauheesti kiinnosta miehen täti eikä mummokaan, eikä anoppi, mutta niissä vierailuissa oon ns. velvollisuudesta mukana.

      Esmes kun me mennään miehen puolen porukkoitten mökille. Mies ja appiukko tekee polttopuita ja mä joudun pinoomaan ne. Viime kesänä mä pinosin 15 kuutioo puita. Siis oikeesti, kyllä mulla muutakin tekemistä, ja huomattavasti mukavampaa olis ollu tuolleki ajalle, mutta kun sen otti kuntoilun kannalta, niin menettelihän se. Tosin anoppi tekee niin rasvasta ruokaa, että siinä tuli takas ne päivän aikana poltetut kalorit.
      Mä oon sanonu miehelle suoraan, että mee vaan yksin, mä jään siivoomaan, no en taatusti siivoo :) mutta mukaan en todellakaan haluu mennä.

      • JätäSeSika

        Että teill on sitten tuollainen kämppispanosuhde. Se on ihan ok, jos molemmat ovat tyytyväisiä. Mutta aloittaja ei ole tyytyväinen.

        Asioista voi tietty puhua. Yleensä se ei mitään auta, jos toisen mielestä kaikki on ihan hyvin. Vaan onpahan sitten hyvä omatunto, että tavan vuoksi ja kaikkien parisuhdeoppaiden neuvojen mukaan edes yritti puhua.


      • qwslm

        Se että toisella on omiakin menoja, tarkoittaa sinulle, että on kämppispanosuhde? Kyllä minunkin miehellä on omis menoja, joihin minä en osallistu, kuten metsästys, eräs toinen hyvin "äijä" harrastus, työmatkat, maastoautoreissut, prätkällä ajo yms. Mutta vähääkään en koe, että meillä olisi vain kämppissuhde.:)

        Meillä on perheessä kolme lasta, ja hyvin onnellisia ollaan. Ja koen hyvin luonnollisena, että kaikki miehen menot eivät ole minun menojani. Eikä minun miestöni kiinnostaisi ostua kuuntelemassa minun ja ystävieni teehetkiä, kun parannetaan maailmaa, äitiyttä, vaatekaappia tms "tyttöjen juttuja".

        Toki meillä on myös yhteisiä menoja, jolloin liikutaan koko perheen voimin. Sukulaisissa käydään sekä yhdessä että yksin, tosin molempie suht harvoin, eikä viikottain.


    • paitailmanpeppua

      Haluatko sä viettää kaiken aikasi miehesi kanssa? Eikö itselläsi ole yhtään ystävää tai mitään harrastusta? Mun mielestä oma aika parisuhteessa kuuluu molemmille. Vedätkö sä aina pähkinät nenääsi kun mies kertoo menevänsä jonnekin eikä pyydä sua mukaan? Siinä tapauksessa ymmärrän, ettei mies kovin aikaisin kerro suunnitelmiaan sinulle. Ei jaksa kuunnella sun valitusta että joudut olemaan yksin. Onko näin?
      Sä voit hyvin itse tehdä jotain mistä sä tykkäät silloin kun mies ei ole kotona. Tai olla tekemättä mitään jos siltä tuntuu. Yksinolo tekee jokaiselle välillä hyvää. Suhteita on monenlaisia mutta aina ei tarvitse olla kuin paita ja peppu.
      Sä voit hyvin lähteä itsekkin pikaisella aikataululla. Kokeile vaikka. Tuskin mies siitä pahastuu koska itse toimii samoin. Uskalla edes kokeilla.

      • JätäSeSika

        Jos kumpikaan ei kerro toiselle omista menoista kuin viime tingassa, niin sitten yhteistä aikaa ei ole. Jos vain toinen kertoo, niin sitten yhteinen aika on vain sen kommunikoivan osapuolen varassa. Jos haluaa mennä ja tulla vapaasti kertomatta kenellekään, niin sinkkuna näin voi tehdä. Kukaan ei pakota olemaan suhteessa. Jos valitsee olla suhteessa, niin huomioi myös toisen osapuolen.


      • askafd

        Suhteessa voi mennä ja tulla vapaasti, mutta on huomaavaista kertoa siitä toiselle ajoissa ja toisinaan suorastaan neuvotella suunnitelmista. Tykkään tehdä kaikenlaista puolisoni kanssa, mutta välillä on kiva olla myös yksin.

        Erityisen kivaa se on silloin, kun puoliso on kertonut omasta menostaan ajoissa, jolloin mä pystyn tekemään omat suunnitelmani sen perusteella - vaikkapa tekemään työt ajoissa pois niin, että saan olla sekä itsekseni että kokonaan vapaalla (olen yrittäjätyyppisissä hommissa, ei työaikoja). Tai sitten tekemään työt silloin kun puoliso on poissa, jotta voimme myöhemmin vaikka tehdä yhdessä jotain mukavaa, johon ei muuten aika riittäisi.


    • mitä_silläväljä2

      Siitä ei ole kyse,että enkö äijän antaisi omiakin menoja mennä. Ois vaan hyvä tietää etukäteen mitä toinen on suunnitellut, että kuulunko suunnitelmiin vai teenkö omat suunnitelmat. No, vaikka omia lapsia ei ole niin ystävillä ja muilla sukulsisilla on niin ei heillekään ole kiva, että ilmottaisin viime tingassa viikonloppu suunnitelmat heille menosta. Toki vietän yksinkin viikonloppuja. Kun on suhteessa pitää myös huomioida se toinenkin, vaikka omia menoja ja suunnitelmia olsikin.
      Esim etten osta pitkälle aikavälille kahdelle tai neljälle ruokaa tai sitten ostan kun tiedän vähän toisenkin suunnitelmista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe